Balbezit is niet echt een relevante statistiek, zegt helemaal niets. Deze kans komt ook uit direct spel.jbdeiman schreef op zondag 10 augustus 2025 @ 16:00:
[...]
Hij zegt toch ook dat het volgens hem redelijk gelijk is met de grote kansen, dus dat een gelijke stand wat dat betreft meer recht doet?
Ajax 4 op doel tegen 3 van Telstar. Beide kanten 3 reddingen en Telstar in totaal 13 en Ajax 11 schoten. Zit (buiten balbezit, dat is duidelijk voor Ajax) echt maar weinig verschil tussen dan.
Het leven kan zo simpel zijn. Berghuis wisselen (zit er doorheen) voor Edvardsen op rechts. Gloukh kan dan beter vrijgespeeld worden, die zit continu tussen vier man lol.
Maar Heitinga lijkt Edvardsen niet te mogen.
Dat was toch nog een beste kans voor Telstar. Die keeper pakt al de eerste punten zo.
En Weghorst eruit voor Konadu.Trishul schreef op zondag 10 augustus 2025 @ 16:05:
Het leven kan zo simpel zijn. Berghuis wisselen (zit er doorheen) voor Edvardsen op rechts. Gloukh kan dan beter vrijgespeeld worden, die zit continu tussen vier man lol.
Ik pik ook de relevante gevallen eruit, ik geef dan ook aan dat er echt maar weinig verschil tussen zit. Dus ja, ik vind ook balbezit maar een nietszeggende statistiek, maar dat is eigenlijk wel de enige (buiten de goal) statistiek die duidelijk voor Ajax is.ZieMaar! schreef op zondag 10 augustus 2025 @ 16:02:
[...]
Balbezit is niet echt een relevante statistiek, zegt helemaal niets. Deze kans komt ook uit direct spel.
Ze krijgen rustig de kans om in augustus op stoom te komen, volgens mij allemaal makkelijke wedstrijden (op papier).LZ86 schreef op zondag 10 augustus 2025 @ 16:08:
Belooft wat voor de rest van het seizoen als Ajax het al zo lastig heeft met Telstar
Dit, in de omschakeling ligt er veel ruimte. Die kun je nauwelijks benutten met het gebrek aan snelheid bij Weghorst. Tenzij je Edvardsen voor Berghuis wisselt.
Flickr PSN ID= cheironnl
Nieuw jaar zelfde ellende bij Ajax.
Net als vorig jaar; de selectie kwaliteit is erg matig, de aanval schiet weer op alle fronten te kort en de verdeling is een gatenkaas.
Net als vorig jaar; de selectie kwaliteit is erg matig, de aanval schiet weer op alle fronten te kort en de verdeling is een gatenkaas.
Ja 2-0
Weghorst voor de hattrick
Haha gvd wie had voorspeld hier dat Weghorst zijn vervolgdoelpunten zou vieren alsof het CL doelpunten zijn
Haha gvd wie had voorspeld hier dat Weghorst zijn vervolgdoelpunten zou vieren alsof het CL doelpunten zijn

[ Voor 92% gewijzigd door Trishul op 10-08-2025 16:12 ]
Ok, niks gezegd.cheiron schreef op zondag 10 augustus 2025 @ 16:10:
[...]
Dit, in de omschakeling ligt er veel ruimte. Die kun je nauwelijks benutten met het gebrek aan snelheid bij Weghorst. Tenzij je Edvardsen voor Berghuis wisselt.
Flickr PSN ID= cheironnl
Nee hoorLZ86 schreef op zondag 10 augustus 2025 @ 16:11:
MotM verkiezing gaat tussen Koeman en Jaros lol
Koeman valt afLZ86 schreef op zondag 10 augustus 2025 @ 16:11:
MotM verkiezing gaat tussen Koeman en Jaros lol
He daar gaat m'n 1-0 voorspelling 
Maar zowaar een goal uit een corner
Maar zowaar een goal uit een corner
Eindelijk, ik zat hier met stress dat Telstar er nog een gelijkspel uit ging slepen. Ik juich voorzichtig.
Als Brobbey weer fit is en niet weg is staat ie gewoon weer in de basis, mark my wordsephymerous schreef op zondag 10 augustus 2025 @ 16:13:
Zo, 83 minuten en Weghorst zit op de helft van de doelpunten van Brobbey vorig seizoen

Jullie zijn nu nog niet compleet en de eerste kutwedstrijd heb je alvast gewonnen. Feyenoord liet vorig jaar in zo'n potje gelijk punten liggen.d-vine schreef op zondag 10 augustus 2025 @ 16:10:
Nieuw jaar zelfde ellende bij Ajax.
Weghorst gaat, zeker in de eredivisie, gewoon stelselmatig zijn goaltjes meepakken, zeker nu er wat creativiteit is aangekocht en er dus hopelijk betere aanvoer gaat komen. Achterin komt het ook wel goed als Itakura speelgerechtigd is en Sutalo terugkomt. Grootste punt van zorg bljift een controlerende middenvelder.ephymerous schreef op zondag 10 augustus 2025 @ 16:13:
Zo, 83 minuten en Weghorst zit op de helft van de doelpunten van Brobbey vorig seizoen
Ik heb toch echt liever Edvardsen in plaats van Godts
Flickr PSN ID= cheironnl
De 90 minuten zitten erop. Wrang om te concluderen dat de zorgen meer dan terecht zijn. Heitinga is op basis van emotie aangesteld. Man van de club en geeft intern waarschijnlijk weinig tegengas. En dat hij een jaartje ballenjongen was van Slot maakt hem helemaal de droomkandidaat.
De vraag is niet of maar wanneer hij wordt ontslagen. En je kan het hem net als Steijn niet aanrekenen ook. Welke matige coach zegt nou nee als Ajax komt?

De vraag is niet of maar wanneer hij wordt ontslagen. En je kan het hem net als Steijn niet aanrekenen ook. Welke matige coach zegt nou nee als Ajax komt?
Ik vrees het ookmad-dog schreef op zondag 10 augustus 2025 @ 16:15:
[...]
Als Brobbey weer fit is en niet weg is staat ie gewoon weer in de basis, mark my words

Het erge is dat iedereen vooraf een slecht gevoel had én dat het gevoel driedubbel door Heitinga wordt bevestigd. Dat wordt niets GAE uit.D-e-n schreef op zondag 10 augustus 2025 @ 16:16:
[...]
Jullie zijn nu nog niet compleet en de eerste kutwedstrijd heb je alvast gewonnen. Feyenoord liet vorig jaar in zo'n potje gelijk punten liggen.
[ Voor 44% gewijzigd door ephymerous op 10-08-2025 16:26 ]
XXXVI
Ergens jammer om te lezen dat mijn vrees al in de eerste wedstrijd bewaarheid wordt.ephymerous schreef op zondag 10 augustus 2025 @ 16:21:
De 90 minuten zitten erop. Wrang om te concluderen dat de zorgen meer dan terecht zijn. Heitinga is op basis van emotie aangesteld. Man van de club en geeft intern waarschijnlijk weinig tegengas. En dat hij een jaartje ballenjongen was van Slot maakt hem helemaal de droomkandidaat.
[...]
Ik vrees het ook
Blij dat ik dit drama niet live hoef te aanschouwen, maar lekker met bier naast het zwembad zit.
Knowledge reigns supreme over nearly anything
Het leek op het einde nog ergens een beetje op omdat Telstar kapot was. Maar veel spelers bij Ajax ondermaats.
Keeper Jaros maakte wel een sterke indruk.
Keeper Jaros maakte wel een sterke indruk.
En klaar, we kunnen ons gaan opmaken voor Conference League voetbal volgend seizoen, dit ga je met Itakura niet oplossen
Ik vrees met grote vrezen voor GAE volgende week
[ Voor 24% gewijzigd door mad-dog op 10-08-2025 16:28 ]
Nou toch een overwinning. Gezien het wedstrijdbeeld niet helemaal terecht, maar punten zijn punten.
Ik snap nu wel enigzins de zorgen van de Ajacieden hier. Het was bedroevend qua niveau als je het met Telstar zo lastig hebt.
In de CL ga je keihard af en een tegenstander met iets meer niveau straft dit spel keihard af. Enorme ruimtes, gaten in de verdediging en erg veel kansen nodig voor een goal (was op t eind 16 om 16 kansen las ik?)
Komende week mag Ajax naar Deventer zie ik, als ze daar weer zo voor de dag komen gaan ze niet winnen van GAE.
Voorzichtige eerste conclusie zover mogelijk na de eerste speelronde: PSV mega favoriet voor de titel, Feyenoord/AZ outsiders.
Ik snap nu wel enigzins de zorgen van de Ajacieden hier. Het was bedroevend qua niveau als je het met Telstar zo lastig hebt.
In de CL ga je keihard af en een tegenstander met iets meer niveau straft dit spel keihard af. Enorme ruimtes, gaten in de verdediging en erg veel kansen nodig voor een goal (was op t eind 16 om 16 kansen las ik?)
Komende week mag Ajax naar Deventer zie ik, als ze daar weer zo voor de dag komen gaan ze niet winnen van GAE.
Voorzichtige eerste conclusie zover mogelijk na de eerste speelronde: PSV mega favoriet voor de titel, Feyenoord/AZ outsiders.
Het erge is ook nog dat Heitinga veel bescherming geniet vanuit Ajax directie, old-boys network en in het algemeen het netwerk via zijn zaakwaarnemer bij de media...ephymerous schreef op zondag 10 augustus 2025 @ 16:21:
[...]
Ik vrees het ook
Het kan dus helaas heel lang duren voordat hij dan ontslagen wordt.
Maar goed, er missen nog zeker drie basisspelers, kan dus over drie weken er compleet anders uitzien. Blijft wel Heitinga...
Maar moet zeggen. Die Jaros stond prima te keepen. Daar heeft Ajax zich echt wel goed weten te versterken.
Het is toch fucking vreselijk om dit te moeten zeggen als je tegen Telstar speeltLZ86 schreef op zondag 10 augustus 2025 @ 16:29:
Maar moet zeggen. Die Jaros stond prima te keepen. Daar heeft Ajax zich echt wel goed weten te versterken.

Ik vind Weghorst wel lachen. Leeft compleet in zijn eigen wereld. Neemt zichzelf ontzettend serieus. De helft is theater en erg camerabewust. Zijn hoofd is een plek waar zelfoverschatting en onzekerheid bij elkaar komen.Trishul schreef op zondag 10 augustus 2025 @ 16:11:
Ja 2-0
Om naar te kijken is het erg vermakelijk, maar een jaartje GGZ zou die jongen wel goed doen.
PsV was anders in de JCS echt dramatisch. Weinig rendement. Die gaan echt nog moeilijke wedstrijden krijgen.LZ86 schreef op zondag 10 augustus 2025 @ 16:26:
Nou toch een overwinning. Gezien het wedstrijdbeeld niet helemaal terecht, maar punten zijn punten.
Ajax is op deze manier vorig jaar bijna kampioen geworden.mad-dog schreef op zondag 10 augustus 2025 @ 16:26:
En klaar, we kunnen ons gaan opmaken voor Conference League voetbal volgend seizoen, dit ga je met Itakura niet oplossen
Matig voetbal, bijna nooit overtuigende winst.
Uiteindelijk tellen de punten.
Daar hadden we alleen een trainer die het wel iets realistischer neerzette. Als het tegen Telstar soms zelfs al een gatenkaas is, wat krijgen we dan nu nogsNielz123 schreef op zondag 10 augustus 2025 @ 16:34:
[...]
Ajax is op deze manier vorig jaar bijna kampioen geworden.
Wat heb ik toch altijd plaatsvervangende schaamte als ik hem zie juichen na het scoren. En dat terwijl ik niet eens een fan van Ajax bensNielz123 schreef op zondag 10 augustus 2025 @ 16:31:
[...]
Ik vind Weghorst wel lachen. Leeft compleet in zijn eigen wereld. Neemt zichzelf ontzettend serieus. De helft is theater en erg camerabewust. Zijn hoofd is een plek waar zelfoverschatting en onzekerheid bij elkaar komen.
Om naar te kijken is het erg vermakelijk, maar een jaartje GGZ zou die jongen wel goed doen.
Verschil natuurlijk wel dat ze vorig seizoen een verdedigende stijl hadden en het achterin gewoon goed dichthielden.sNielz123 schreef op zondag 10 augustus 2025 @ 16:34:
[...]
Nu was het open huis achterin, kamikazebal. Dat gaat tegen Telstar misschien nog net goed, maar tegen alles wat een beetje kwaliteit heeft ga je gewoon keihard af op deze manier.
Die 6-1 van gisteren was ander best overtuigend.sNielz123 schreef op zondag 10 augustus 2025 @ 16:32:
[...]
PsV was anders in de JCS echt dramatisch. Weinig rendement. Die gaan echt nog moeilijke wedstrijden krijgen.
Toch is de selectie uiteindelijk sterker straks in september t.o.v. vorig jaar. Moro, Gloukh, Itakura en Jaros zijn stuk voor stuk versterkingen.
Alleen nog een degelijke 6.
Alleen nog een degelijke 6.
Vorig jaar was matig omdat we bij Ajax denken aan mooi aanvallend voetbal. Maar vorig jaar was oerdegelijk. Was op veel manieren juist wat er in het hedendaagse topvoetbal gevraagd wordt. Fysiek veel beter, veel tactische discipline, achterin goed georganiseerd. Zet een goede creatieve middenvelder en een spits die wel scoort er neer en je wordt kampioen.sNielz123 schreef op zondag 10 augustus 2025 @ 16:34:
[...]
Ik vind Conference League nog aardig positief ingeschat. We zijn niet eens beter dan Telstar in eigen huis nota bene.mad-dog schreef op zondag 10 augustus 2025 @ 16:26:
Mjah… het was inderdaad niet best, maar het elftal is nog niet af en zeker niet op elkaar ingespeeld. Ajax mist nog een controleur en een goede spits. Gaat echt nog wel goed komen, gewoon hopen dat er deze maand geen punten worden gemorst en er in september een goed elftal staat.Kist schreef op zondag 10 augustus 2025 @ 17:01:
Ik vind Conference League nog aardig positief ingeschat. We zijn niet eens beter dan Telstar in eigen huis nota bene.
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Je spits scoort twee keer vandaag. Dat is echt niet het probleem. Een zes moet er zeker bij. Maar als je Wijndal, Regeer, Taylor, Klaassen en Traore blijft opstellen…Han schreef op zondag 10 augustus 2025 @ 17:04:
[...]
Mjah… het was inderdaad niet best, maar het elftal is nog niet af en zeker niet op elkaar ingespeeld. Ajax mist nog een controleur en een goede spits. Gaat echt nog wel goed komen, gewoon hopen dat er deze maand geen punten worden gemorst en er in september een goed elftal staat.
XXXVI
We weten inmiddels dat Taylor onder een goede trainer een prima speler is. De rest direct naar kleedkamer 2.ephymerous schreef op zondag 10 augustus 2025 @ 17:13:
[...]
Je spits scoort twee keer vandaag. Dat is echt niet het probleem. Een zes moet er zeker bij. Maar als je Wijndal, Regeer, Taylor, Klaassen en Traore blijft opstellen…
Volgens mij citeer je ook geen Ajacied.HollowGamer schreef op zondag 10 augustus 2025 @ 15:45:
[...]
Wat een gezeur, dit was onder jullie vorige trainer een goed resultaat (1-0, 2-1, ..).
Zou zeggen, steun Heitinga, die het met nog veel minder mag doen, dan jullie vorige trainer.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Prima resultaat, tegen mijn verwachting in geen tegendoelpunt. En dat terwijl je verre van compleet bent en de transferperiode nog niet eens af is. Ik zie geen reden om nu te gaan klagen of voorbarige conclusies te trekken.
En als ik naar mijn score appje kijk was Ajax gewoon aanvallend, dat schijnt ook iets te zijn wat de fans graag willen. Goed gedaan en verdiend, nu door bouwen naar echt goede wedstrijden.
En als ik naar mijn score appje kijk was Ajax gewoon aanvallend, dat schijnt ook iets te zijn wat de fans graag willen. Goed gedaan en verdiend, nu door bouwen naar echt goede wedstrijden.

/f/image/V9Vfz5AgByAO4FzRGQlyw1a3.png?f=fotoalbum_large)
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Vergeet niet dat we met een centraal duo acheterin speelden die qua leeftijd opgeteld net ietsje ouder zijn dan TraunerLZ86 schreef op zondag 10 augustus 2025 @ 16:26:
Dan Klaassen ervoor, die absoluut geen 6 is. Maar waarvan ik nog wel enigszins begrijp dat Heitinga Mokio daar niet ook nog neerzet, want dan is de (verdedigende) as ineens wel heel erg jong en onervaren.
Straks met Sutalo terug en Itakura erbij zal het echt wel wat beter staan.
Dat was door de situatie waar we vandaan kwamen. Dit zou ook onder Farioli dit jaar niet toegejuicht worden (in ieder geval niet door mij).HollowGamer schreef op zondag 10 augustus 2025 @ 15:45:
[...]
Wat een gezeur, dit was onder jullie vorige trainer een goed resultaat (1-0, 2-1, ..).
Zou zeggen, steun Heitinga, die het met nog veel minder mag doen, dan jullie vorige trainer.
Het zal beter moeten inderdaad. Beamen ze zelf ooktoolkist schreef op zondag 10 augustus 2025 @ 17:50:
[...]
Vergeet niet dat we met een centraal duo acheterin speelden die qua leeftijd opgeteld net ietsje ouder zijn dan Trauner
Dan Klaassen ervoor, die absoluut geen 6 is. Maar waarvan ik nog wel enigszins begrijp dat Heitinga Mokio daar niet ook nog neerzet, want dan is de (verdedigende) as ineens wel heel erg jong en onervaren.
Straks met Sutalo terug en Itakura erbij zal het echt wel wat beter staan.
Zag net de stats, Telstar had zelfs meer schoten dan Ajax (18/16) En dat in de Arena
18 op doel? Verkeerd gezien gok ik zo.LZ86 schreef op zondag 10 augustus 2025 @ 18:12:
[...]
Het zal beter moeten inderdaad. Beamen ze zelf ook
Zag net de stats, Telstar had zelfs meer schoten op doel dan Ajax (18/16) En dat in de Arena
edit: 18 schoten, 5 op doel voor Telstar. Ajax 15 schoten, 7 op doel. Volgens Sofascore
[ Voor 13% gewijzigd door toolkist op 10-08-2025 18:29 ]
Je edit inderdaad. Sofascore gezien.toolkist schreef op zondag 10 augustus 2025 @ 18:26:
[...]
18 op doel? Verkeerd gezien gok ik zo.
edit: 18 schoten, 5 op doel voor Telstar. Ajax 15 schoten, 7 op doel. Volgens Sofascore
Grote kansen 5 om 2 zie ik. Is dat niet een samenvatting van de schoten?
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Taylor is gewoon een goede voetballer; Klaassen kan ik me nog iets bij voorstellen dat je die opstelt, afhankelijk van de tegenstander, maar niet op 6.... Wijndal heeft me deze voorbereiding op zich positief verrast, maar ik blijf hem niet ajax-waardig vinden.. Regeer en Traore... tsja... Regeer ergens achterin de pikorde op het middenveld en Traore had wat mij betreft uberhaupt nooit teruggehaald moeten worden. Verder hoop ik echt dat Brobbey nog verkocht/weggegeven wordt, maar dat zal wel niet gaan gebeuren, waardoor Heitinga hem straks per ongeluk nog op zal stellen ook.ephymerous schreef op zondag 10 augustus 2025 @ 17:13:
[...]
Je spits scoort twee keer vandaag. Dat is echt niet het probleem. Een zes moet er zeker bij. Maar als je Wijndal, Regeer, Taylor, Klaassen en Traore blijft opstellen…
Met deze selectie moet je nog best een aardig team kunnen opstellen die meedoet voor de CL plaatsen in Nederland, maar ja... degene die de opstelling maakt heeft een jaartje meegekeken hoe het moet, en gaat het nu met compleet andere spelers proberen te kopieren ofzo.
Ik vraag me af of sommigen denken dat Heitinga kan toveren. Van Farioli voetbal naar flitsend voetbal de eerste competitiewedstrijd.
Geef die man wat tijd.
Geef die man wat tijd.
De voorbereiding was het ook al niet goed en betwijfel dat het over 2 maanden wel goed zal zijn.Advizor schreef op zondag 10 augustus 2025 @ 19:32:
Ik vraag me af of sommigen denken dat Heitinga kan toveren. Van Farioli voetbal naar flitsend voetbal de eerste competitiewedstrijd.
Geef die man wat tijd.
Dit omdat er in de hele voorbereiding al geen stijgende lijn in zat.
En bij farioli was het tenminste achterin all goed. Bij Heitinga is er geen linie waar het goed gaat.
Als er tenminste al een logische basis zou staan, dan zou men denk ik al blij zijn
Sorry maar Heitinga levert én geen flitsend voetbal én heeft alles van vorig jaar afgebroken. Dat gejammer (van een aantal fans) dat het onder Farioli niet genoeg aanvallend was en te verdedigend is in theorie allemaal waar maar in de praktijk haalde Farioli meer uit de selectie dan de losse spelers leverde.Advizor schreef op zondag 10 augustus 2025 @ 19:32:
Geef die man wat tijd.
Nu na een matige voorbereiding (maar goed is weinig waard) zie je in een wedstrijd tegen een promovendus (na 47 jaar!) een open huis (meer schoten tegen dan voor). Hoog druk zetten, man op man, en als dat dan mis gaat hopen dat de tegenstander moe is voordat ze bij de keeper zijn. Een middenveld met Klaasen én Berghuis gaat gewoon niet, zelfs niet tegen Telstar. Regeer is geen back (dat is iets wat Farioli imho goed heeft gezien). Wijndal heeft het onder 4, 5 trainers niet goed gedaan als linksback, waarom proberen we het überhaupt nu nóg een keer? Leuk (en nodig) dat Weghorst twee keer scoort maar als eerste spits kan dat toch eigenlijk ook niet.
Ik hou mij nog een klein beetje vast aan het feit dat Sutalo, Itakura en Oscar er nog niet bij zijn/geen basisplek hebben. Maar je wordt tactisch overklast door Telstar, dat kan je wel concluderen. En Heitinga is eerder coach geweest, ik zie nog geen verbetering. Ik heb wel déjà vu naar twee seizoenen terug onder Steijn.
Volgende pot, Go Ahead uit, gaat heel, heel lastig worden en ik zie ons gewoon de eerste punten van het seizoen daar morsen.
/edit, ben overigens tot nu toe positief over de keeper en Moro. Ik heb een aversie tegen Kroes maar dat lijken echt versterkingen. Oscar ook maar die zou ik graag eerst een hele wedstrijd willen zien.
[ Voor 5% gewijzigd door PolarBear op 10-08-2025 19:59 ]
Denk het wel, maar 10 corners weggegeven tegen met alle respect Telstar zegt ook wel genoeg.Gonadan schreef op zondag 10 augustus 2025 @ 18:42:
Grote kansen 5 om 2 zie ik. Is dat niet een samenvatting van de schoten?
En een aantal andere statistieken zien er weer een stuk beter uit. En een aantal vrije trappen van halverwege de helft telt blijkbaar ook mee voor schoten op doel. Het is maar waar je naar kijkt. Het moet zeker beter qua veldspel, maar het was wel gewoon 2-0.
Overigens deed Wijndal het helemaal niet zo slecht vandaag, zou dit dan toch nog zijn jaar worden? Ik wil het eigenlijk gewoon niet geloven.
Overigens deed Wijndal het helemaal niet zo slecht vandaag, zou dit dan toch nog zijn jaar worden? Ik wil het eigenlijk gewoon niet geloven.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Zo, net terug uit de Galgenwaard. Was een warme en gezellige middag. Heerlijke bak goals voor de neus en prima spel van de FC. Hopen dat ze dit vast kunnen houden, dan wordt het een topjaar. In de eredivisie en Europa 💪
MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue
Beste linkerkant van Europa! Alleen paar jaar laterGonadan schreef op zondag 10 augustus 2025 @ 20:03:
En een aantal andere statistieken zien er weer een stuk beter uit. En een aantal vrije trappen van halverwege de helft telt blijkbaar ook mee voor schoten op doel. Het is maar waar je naar kijkt. Het moet zeker beter qua veldspel, maar het was wel gewoon 2-0.
:strip_exif()/f/image/87cIDadoTB2wFF1xUqg7CK57.jpg?f=fotoalbum_large)
NEC in de Champions League HYPE!
Telstar niet in de degradatiezone HYPE!
(Alhoewel het gek is dat Sparta 17e staat en Excelsior 18e, maar NEC 2e en PSV 1e. Je zou dan denken dat de winnaar tegen Sparta tweede staat en de winnaar tegen Excelsior eerste.)
Edit 2: Stel je voor dat je de afgelopen maand Vitesse supporter bent. Je club failliet, en NEC tweede in de competitie.... (Ja, na 1 speelronde, etc, etc, etc, maar dan nog.)
[ Voor 15% gewijzigd door Maarten_E op 10-08-2025 20:38 ]
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Na doelsaldo wordt naar doelpunten voor gekeken. Daarom staat PSV boven NEC en Sparta boven Excelsior.Maarten_E schreef op zondag 10 augustus 2025 @ 20:33:
(Alhoewel het gek is dat Sparta 17e staat en Excelsior 18e, maar NEC 2e en PSV 1e. Je zou dan denken dat de winnaar tegen Sparta tweede staat en de winnaar tegen Excelsior eerste.)
Duidelijk de week van de afkortingen PSV, NEC, FC en AZ de grote winnaars. Ajax dan toch net te lang om mee te doen, en Feyenoord... Nouja, da's een stuk te lang...Maarten_E schreef op zondag 10 augustus 2025 @ 20:33:
[Afbeelding]
NEC in de Champions League HYPE!
Telstar niet in de degradatiezone HYPE!
Edit 2: Stel je voor dat je de afgelopen maand Vitesse supporter bent. Je club failliet, en NEC tweede in de competitie.... (Ja, na 1 speelronde, etc, etc, etc, maar dan nog.)
Achterin vandaag... Bouwman, Regeer, Wijndal... I rest my case..Deadsy schreef op zondag 10 augustus 2025 @ 19:39:
[...]
En bij farioli was het tenminste achterin all goed. Bij Heitinga is er geen linie waar het goed gaat.
Bouwman ok... Die is nog lerende.. Maar Regeer en Wijndal.....die kunnen niet verdedigen
Mag je nog blij zijn dat Jaros, Baas en Weghorst hun werk wel deden
[ Voor 11% gewijzigd door Harribo op 10-08-2025 21:32 ]
Denk dat een farioli bij deze achterhoede een verdedigende 6 ervoor had gezet.Harribo schreef op zondag 10 augustus 2025 @ 21:29:
[...]
Achterin vandaag... Bouwman, Regeer, Wijndal... I rest my case..
Bouwman ok... Die is nog lerende.. Maar Regeer en Wijndal.....die kunnen niet verdedigen
Mag je nog blij zijn dat Jaros, Baas en Weghorst hun werk wel deden
Weghorst het liefst met de punt naar achter.Deadsy schreef op zondag 10 augustus 2025 @ 21:53:
[...]
Denk dat een farioli bij deze achterhoede een verdedigende 6 ervoor had gezet.
Dat de Telegraaf het niet begrijpt dat het beter was, dat snap ik nog. Maar dat fans en analisten roepen dat het slecht was, snap ik niet zo.
Akpom definitief op huurbasis naar Ipswich. Wel met optie tot koop, maar weet niet hoe en wat qua salaris. Hopelijk nemen ze die volledig over.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Sorry maar onder Farioli was het ook bagger. Alleen hebben al die 1-0 en 2-1 overwinningen heel veel verhuld. Net als het bijna kampioen worden. Wat uiteindelijk niet lukte toen het geluk op was.PolarBear schreef op zondag 10 augustus 2025 @ 19:56:
[...]
Sorry maar Heitinga levert én geen flitsend voetbal én heeft alles van vorig jaar afgebroken. Dat gejammer (van een aantal fans) dat het onder Farioli niet genoeg aanvallend was en te verdedigend is in theorie allemaal waar maar in de praktijk haalde Farioli meer uit de selectie dan de losse spelers leverde.
Nu na een matige voorbereiding (maar goed is weinig waard) zie je in een wedstrijd tegen een promovendus (na 47 jaar!) een open huis (meer schoten tegen dan voor). Hoog druk zetten, man op man, en als dat dan mis gaat hopen dat de tegenstander moe is voordat ze bij de keeper zijn. Een middenveld met Klaasen én Berghuis gaat gewoon niet, zelfs niet tegen Telstar. Regeer is geen back (dat is iets wat Farioli imho goed heeft gezien). Wijndal heeft het onder 4, 5 trainers niet goed gedaan als linksback, waarom proberen we het überhaupt nu nóg een keer? Leuk (en nodig) dat Weghorst twee keer scoort maar als eerste spits kan dat toch eigenlijk ook niet.
Daarnaast ben ik zeer benieuwd wie er volgens jou dan moeten starten. Een ervaren 6 (Klaassen), box to box 8 (Taylor) en creatieve 10 (Berghuis) is helemaal niet zo gek op het middenveld.
Je noemt Weghorst, maar hij scoort wel en Brobbey niet. Verder is er geen spits gehaald en dus geen alternatief. Dat kun je Heitinga niet aanrekenen.
Van die nieuwe spelers, Moro en Gloukh, hebben we nog te weinig gezien. Maar het lijken mij geen geweldenaren. Bouwman is 17.
Met Sutalo en Itakura zal het wel wat stabieler worden straks. Deze selectie is echter nog steeds mager. Toch wordt de trainer alweer berispt.
Volgens de meest recente geruchten was dat 60%. Hoop dat de koopoptie nog steeds aan promotie gekoppeld is en verplicht. Dat heb je eindelijk eens een koopoptie waar de club niet heel makkelijk onderuit komt als ze even willen besparen.Quad schreef op zondag 10 augustus 2025 @ 22:13:
Akpom definitief op huurbasis naar Ipswich. Wel met optie tot koop, maar weet niet hoe en wat qua salaris. Hopelijk nemen ze die volledig over.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ik ga Akpom wel missen. Altijd hardwerkend, 2x zoveel rendement als Brobbey, zijn Engels accent, en zijn London style rappen.
Jammer, nu maar hopen dat het technisch management van Ajax minstens dezelfde kwaliteit terughaalt.
Jammer, nu maar hopen dat het technisch management van Ajax minstens dezelfde kwaliteit terughaalt.
Het zou mij niet verbazen als ze uiteindelijk met Regeer/Gaaei, Sutalo, Itakura, Baas gaan spelen achterin.Deadsy schreef op zondag 10 augustus 2025 @ 19:39:
[...]
De voorbereiding was het ook al niet goed en betwijfel dat het over 2 maanden wel goed zal zijn.
Dit omdat er in de hele voorbereiding al geen stijgende lijn in zat.
Als er tenminste al een logische basis zou staan, dan zou men denk ik al blij zijn
Sutalo schijnt alweer terug te zijn op het trainingsveld en Itakura heeft nog geen werkvergunning maar is er wellicht volgende week bij.
Al was Wijndal gisteren niet eens zo slecht, maar je speelde dan ook tegen Telstar..
Belangrijkste is misschien nog wel dat er een goede ervaren 6 bij komt, dat mist nu. Maar verwacht dat dat niet meer gaat gebeuren.
[ Voor 13% gewijzigd door Gynnad op 11-08-2025 06:45 ]
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Heb gisteren nog wat samenvattingen gekeken en zag verschillende spelers flink juichen bij hun doelpunt, maar daar las ik niet veel over. Over een Weghorst die juichte las ik wel heel veel. Toch wel grappig hoeveel een persoonlijke affiniteit met een speler doet voor de perceptie.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Om over de commentator nog maar te zwijgen met z’n constante verwijzingen naar het einde van vorig seizoen.Gonadan schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 08:44:
Heb gisteren nog wat samenvattingen gekeken en zag verschillende spelers flink juichen bij hun doelpunt, maar daar las ik niet veel over. Over een Weghorst die juichte las ik wel heel veel. Toch wel grappig hoeveel een persoonlijke affiniteit met een speler doet voor de perceptie.
Ik merk ook dat de Pantelic podcast opeens achter een soort betaalmuur gedoken zit vanwege “stijgende” kosten. Mag iemand mij uitleggen hoe dat bij een podcast gebeuren kan. Wellicht niet elke keer in een studio opnemen op dure locaties in Amsterdam. Microfoon lijkt mij een eenmalige aanschaf en de eigen tijd kan je wel opofferen aan een sponsortje. Wat een onzin.
Aan de andere kant kan ik @toolkist weer kwaad maken aangezien Ajax geen eerste en ik denk ook geen tweede gaat worden. De hype om “Ajax voetbal” te zien is geen goede. Men denkt dat een beetje aanvallender voetbal de laatste wedstrijden van vorig seizoen anders hadden doen laten verlopen maar daar twijfel ik zeer aan. Het is weer open huis a-la Maurice Steijn met een Klaassen op z’n minst sterke positie. Zaterdag gaat de deksel op onze neus klappen, mark my words.
[ Voor 21% gewijzigd door Typhone op 11-08-2025 08:53 ]
Het is te hopen dat Brobbey gisteren weer een hint heeft gekregen door de doelpunten van Weghorst. Hij moet óf heel rap een club accepteren en opzouten, óf hij moet de knop omzetten en beseffen dat er ook niets beters gaat komen als hij niet iets beters laat zien.Gynnad schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 06:42:
Het zou mij niet verbazen als ze uiteindelijk met Regeer/Gaaei, Sutalo, Itakura, Baas gaan spelen achterin.
Sutalo schijnt alweer terug te zijn op het trainingsveld en Itakura heeft nog geen werkvergunning maar is er wellicht volgende week bij.
Al was Wijndal gisteren niet eens zo slecht, maar je speelde dan ook tegen Telstar..
Belangrijkste is misschien nog wel dat er een goede ervaren 6 bij komt, dat mist nu. Maar verwacht dat dat niet meer gaat gebeuren.
Die eeuwige emmer van zelfmedelijden gaat zo overstromen en dan gaat dat afstralen op anderen, dat moet je niet hebben. Positief, vol gas ervoor gaan en dan kan 'ie echt wel van waarde zijn. Maar ik vraag mij oprecht af of hij dat nog op kan brengen.
Heitinga zal (hoop ik) kiezen voor een vast centrum met Itakura en Sutalo en dan op de backs Baas/Gaaei of Wijndal/Regeer (of een goede uit de jeugd) afhankelijk van wat je op de linies ervoor wilt doen. Dan zou ik het nog enigszins uitlegbaar vinden.
Regeer als back kan ik mee leven (maar word er niet gelukkig van) als dat in het totaalplaatje zo uit komt, maar Baas in het centrum houden en iemand als Itakura puur voor de bank halen zou ik waanzin vinden.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Het was "gewoon 2-0" bij de gratie dat Telstar niet kan afmaken en teveel tijd nodig heeft. Zeker in de eerste 20 minuten en het kwartier na rust had het moeten scoren.Gonadan schreef op zondag 10 augustus 2025 @ 20:03:
De uitslag verbloemt een heleboel. Als Ajax zo speelt tegen clubs met meer kwaliteit gaan ze nat. Dat gaf een Klaassen na de wedstrijd ook toe. Ook de media en oud spelers zijn erg negatief over het vertoonde spel
Maar als Brobbry weggaat,wie is dan de backup van Weghorst? Of ga je dan gokken op een seizoen zonder gemiste minuten voor hem.Gonadan schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 08:53:
[...]
Het is te hopen dat Brobbey gisteren weer een hint heeft gekregen door de doelpunten van Weghorst. Hij moet óf heel rap een club accepteren en opzouten, óf hij moet de knop omzetten en beseffen dat er ook niets beters gaat komen als hij niet iets beters laat zien.
Die eeuwige emmer van zelfmedelijden gaat zo overstromen en dan gaat dat afstralen op anderen, dat moet je niet hebben. Positief, vol gas ervoor gaan en dan kan 'ie echt wel van waarde zijn. Maar ik vraag mij oprecht af of hij dat nog op kan brengen.
Heitinga zal (hoop ik) kiezen voor een vast centrum met Itakura en Sutalo en dan op de backs Baas/Gaaei of Wijndal/Regeer (of een goede uit de jeugd) afhankelijk van wat je op de linies ervoor wilt doen. Dan zou ik het nog enigszins uitlegbaar vinden.
Regeer als back kan ik mee leven (maar word er niet gelukkig van) als dat in het totaalplaatje zo uit komt, maar Baas in het centrum houden en iemand als Itakura puur voor de bank halen zou ik waanzin vinden.
Ik neem aan dat ze die Itakura inderdaad voor de basis gehaald hebben. Zoveel geld stukgooien op een bankzitter zou Vitesse achtig zijn
Studio, productie, beetje zichzelf betalen. Het moet wel leuk blijven voor ze natuurlijk. Ik zou inderdaad zeggen dat je niet meer nodig hebt dan een goede microfoon, een stabiele internetverbinding en iemand die het kan afmonteren. Maar ja, het moet een TV-studio zijn met video-opname die je dan ook als podcast kan beluisteren en je haalt er mensen bij die gewend zijn geld te verdienen. (denk aan Zeeman)Typhone schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 08:50:
Om over de commentator nog maar te zwijgen met z’n constante verwijzingen naar het einde van vorig seizoen.
Ik merk ook dat de Pantelic podcast opeens achter een soort betaalmuur gedoken zit vanwege “stijgende” kosten. Mag iemand mij uitleggen hoe dat bij een podcast gebeuren kan. Wellicht niet elke keer in een studio opnemen op dure locaties in Amsterdam. Microfoon lijkt mij een eenmalige aanschaf en de eigen tijd kan je wel opofferen aan een sponsortje. Wat een onzin.
Nu vond ik het toch al niet zo'n heel beste podcast, en die wedstrijdedities hadden 100% overlap met de reguliere afleveringen dus ik kan het wel missen. Sowieso die zure Bart kan ik missen als kiespijn.
De kosten zullen gerust gestegen zijn, maar ze zien ook gewoon een kans om meer geld binnen te halen. Tussen de regels door waren ze daar ook wel eerlijk in. Het was niet dat het financieel onhaalbaar werd, maar het was gewoon niet leuk meer anders. Ofwel, levert niet genoeg op.
We hebben nog geen verdediger op de juiste plek gehad, dus op zich kan je een open huis ook wel verwachten.Aan de andere kant kan ik @toolkist weer kwaad maken aangezien Ajax geen eerste en ik denk ook geen tweede gaat worden. De hype om “Ajax voetbal” te zien is geen goede. Men denkt dat een beetje aanvallender voetbal de laatste wedstrijden van vorig seizoen anders hadden doen laten verlopen maar daar twijfel ik zeer aan. Het is weer open huis a-la Maurice Steijn met een Klaassen op z’n minst sterke positie. Zaterdag gaat de deksel op onze neus klappen, mark my words.
Je ziet wel de keerzijde van dat onwijze husselen in de voorbereiding (kwam @toolkist ook al mee), er zijn nog vrij weinig automatismen, ook in de aanval.
[ Voor 6% gewijzigd door Gonadan op 11-08-2025 09:02 ]
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Het bleef ook maar 2 voor Ajax bij de gratie dat ze wat slordig voorin waren. Een club speelt in een seizoen vrij vaak wedstrijden op een niveau wat tegen een betere club niet voldoende was geweest. Had tegen een betere club ook deze opstelling op papier gestaan? En was er ook op dezelfde wijze gespeeld?LZ86 schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 09:00:
Het was "gewoon 2-0" bij de gratie dat Telstar niet kan afmaken en teveel tijd nodig heeft. Zeker in de eerste 20 minuten en het kwartier na rust had het moeten scoren.
De uitslag verbloemt een heleboel. Als Ajax zo speelt tegen clubs met meer kwaliteit gaan ze nat. Dat gaf een Klaassen na de wedstrijd ook toe. Ook de media en oud spelers zijn erg negatief over het vertoonde spel
Dit was zeker niet goed genoeg voor de rest van het seizoen, dat zal niemand ontkennen. Maar het was wel gewoon 2-0. Drie punten in de tas en vooruit kijken.
Daarom moet er nu een keuze gemaakt worden. Anders zie ik Brobbey namelijk op 29 augustus alsnog eieren voor zijn geld kiezen en dan kan je helemaal niets meer. Als hij nu gaat kan je nog nadenken over een vervanger, of een zes halen als je wilt gokken op Konadu.Maar als Brobbry weggaat,wie is dan de backup van Weghorst? Of ga je dan gokken op een seizoen zonder gemiste minuten voor hem.
Ik neem aan dat ze die Itakura inderdaad voor de basis gehaald hebben. Zoveel geld stukgooien op een bankzitter zou Vitesse achtig zijn
Het probleem is dat hij geblesseerd is geraakt en pas komende week weer gaat trainen. Wie gaat hem dan nu willen kopen tegen een prijs waar Ajax ook wat mee kan? Ik vrees heel erg dat er gewoon niemand meer gaat komen en dat hij dat mentaal niet aan kan. Dan heb je alsnog geen echte vervanger voor Weghorst en kan je die niet halen ook.
Sterker nog, ik wil een spits die goed genoeg is om Weghorst weer te verdrijven naar de rol van fanatieke invaller.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
En dan nog een vraag: Men roept om Sutalo (begrijp ik gezien wat er nu staat). Maar eerder onder trainers met ajaxdna spel viel ie toch best tegen?
In het systeem van Farioli was ie prima, maar gisteren kon men toch zien dat daar weinig meer van over is. Zijn de Ajacieden hier niet bang dat de Sutalo van voor Farioli weer terugkeert en niet die van vorig seizoen?
In het systeem van Farioli was ie prima, maar gisteren kon men toch zien dat daar weinig meer van over is. Zijn de Ajacieden hier niet bang dat de Sutalo van voor Farioli weer terugkeert en niet die van vorig seizoen?
Onder van 't Schip was ie al beter. Alleen onder charlatan Steijn was ie slecht. Samen met nog 10 anderen. De andere optie is Bouwman van 17, maar daar ben ik nog niet van overtuigd. Dus laat Sutalo maar snel fit worden.LZ86 schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 09:16:
En dan nog een vraag: Men roept om Sutalo (begrijp ik gezien wat er nu staat). Maar eerder onder trainers met ajaxdna spel viel ie toch best tegen?
Ondertussen vergeet je voor het gemak dat Ajax tot 2x toe alleen op de keeper af gaat en, bij normaal uitspelen, het dan 'gewoon 4-0' zou zijn geworden?LZ86 schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 09:00:
[...]
Het was "gewoon 2-0" bij de gratie dat Telstar niet kan afmaken en teveel tijd nodig heeft. Zeker in de eerste 20 minuten en het kwartier na rust had het moeten scoren.
Yup, tot nu toe is het Maurice Steijn all over again. En ik hoop echt dat Heitinga stappen heeft gemaakt in zijn trainerskwaliteiten maar ik vrees dat het tegen beter weten in is.Typhone schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 08:50:
[...]
Het is weer open huis a-la Maurice Steijn met een Klaassen op z’n minst sterke positie. Zaterdag gaat de deksel op onze neus klappen, mark my words.
Het vervelende van de 'Ajax voetbal' roepers is dat er veel een te romantisch en gedateerd beeld hebben van voetbal. Ja, ik wil ook fraaie aanvallen zien en veel doelpunten. Maar tenzij je een uitzonderlijk getalenteerde lichting voetballers uit de jeugd hebt die ook nog eens allemaal tegelijk in vorm zijn moet je ook reëel zijn. Fitheid is gewoon belangrijk, tactisch aanpassen aan je tegenstander moet geen taboe zijn. Een defensieve organisatie is geen struikelblok voor goed voetbal, eerder een voorwaarde. Ajax in de jaren 70 is groot geworden door een aantal uitzonderlijke talenten, Cruyff voorop, maar ook door innovatie toe te passen. Nu lijkt Ajax soms meer naar sentimenten te kijken.
Overigens speelt Ajax pas zondag, dus als we zaterdag al de deksel op de neus krijgen gaat het wel heel erg mis
In het systeem van Farioli was ie prima, in het systeem van het Kroatische elftal is ie prima. Alleen bij trainers die tactisch niet veel verder komen dan strijd, passie en aanvallen doet hij het niet goed. Aan wie ligt dat dan?LZ86 schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 09:16:
Omgekeerd gebeurde overigens ooktoolkist schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 09:33:
[...]
Ondertussen vergeet je voor het gemak dat Ajax tot 2x toe alleen op de keeper af gaat en, bij normaal uitspelen, het dan 'gewoon 4-0' zou zijn geworden?
Er gingen in Italië geruchten dat PSV geïnteresseerd zou zijn in een spits van Atalanta waar Feyenoord eerder ook pogingen voor gedaan zou hebben.[b]Gonadan schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 09:08:
Daarom moet er nu een keuze gemaakt worden. Anders zie ik Brobbey namelijk op 29 augustus alsnog eieren voor zijn geld kiezen en dan kan je helemaal niets meer. Als hij nu gaat kan je nog nadenken over een vervanger, of een zes halen als je wilt gokken op Konadu.
Het probleem is dat hij geblesseerd is geraakt en pas komende week weer gaat trainen. Wie gaat hem dan nu willen kopen tegen een prijs waar Ajax ook wat mee kan? Ik vrees heel erg dat er gewoon niemand meer gaat komen en dat hij dat mentaal niet aan kan. Dan heb je alsnog geen echte vervanger voor Weghorst en kan je die niet halen ook.
Sterker nog, ik wil een spits die goed genoeg is om Weghorst weer te verdrijven naar de rol van fanatieke invaller.
Nou lijkt PSV nog een 3e spits erbij me niet logisch, wellicht hebben ze 'gewoon' Ajax en PSV verward?
Nee zeker niet. Het had 7-4, of 4-7 kunnen worden. Zo'n pot was het.toolkist schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 09:33:
[...]
Ondertussen vergeet je voor het gemak dat Ajax tot 2x toe alleen op de keeper af gaat en, bij normaal uitspelen, het dan 'gewoon 4-0' zou zijn geworden?
Maar dat het "gewoon 2-0" is geworden doet gewoon enorme afbreuk aan wat voor pot het was.
Voor de neutrale kijker was het leuk om te kijken iig. Soort tennis. Heen en weer.
Als, als, als. Het is gewoon 2-0 geworden. Dat heeft niets met afbreuk te maken, dat zijn simpelweg de feiten. 
Sutalo is een stuk meer ervaren dan de 17-jarige Bouwman en heeft al veel meer met de andere spelers op het veld gestaan. In zijn eerste periode in een zooitje los zand was het niet best inderdaad, maar sindsdien is er een stijdende lijn die bij zijn potentie past. Hij is nu gewoon een prima basis en sowieso meer ervaren en stabieler dan Bouwman.LZ86 schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 09:16:
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Gister niet kunnen zien ivm weekend weg maar als ik het zo lees her en der (en hier ook) is het Ajax onder Heitinga dus precies wat we konden verwachten, met zijn aanvallen en hoog druk zetten.
Nu hadden we het geluk tegen Telstar te spelen, ik ga er nu al vanuit dat aankomend weekend het eerste puntverlies al geleden gaat worden.
Maar hé, we zijn wel van die lastige Italiaan en zijn behoudende speelwijze af. Nu zit er tenminste weer Ajax DNA op de bank! Op naar P5.
Nu hadden we het geluk tegen Telstar te spelen, ik ga er nu al vanuit dat aankomend weekend het eerste puntverlies al geleden gaat worden.
Maar hé, we zijn wel van die lastige Italiaan en zijn behoudende speelwijze af. Nu zit er tenminste weer Ajax DNA op de bank! Op naar P5.
Denk wel dat die lastige Italiaan weg echt een zege is, dat was toch ook niet om aan te zien?JEightyFive schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 10:47:
Gister niet kunnen zien ivm weekend weg maar als ik het zo lees her en der (en hier ook) is het Ajax onder Heitinga dus precies wat we konden verwachten, met zijn aanvallen en hoog druk zetten.
Heitinga alleen wellicht niet de beste vervanger, dat zal de toekomst moeten uitwijzen. Zou er zelf ook geen fan van zijn als hij de nieuwe coach van PSV was geworden, maar iets meer tijd mag wel gegeven worden. Maar goed, zelfs v Bommel en Cocu waren bij PSV (ondanks dat het topspelers waren) gewoon enorm matige coaches, zo'n oud-speler zonder veel ervaring als coach is vaak gewoon niet ideaal.
Beter met lelijk voetbal tweede dan met amateuristisch en lelijk voetbal moeten hopen dat je je ternauwernood plaatst voor de Conference League.Snowdog schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 11:23:
[...]
Denk wel dat die lastige Italiaan weg echt een zege is, dat was toch ook niet om aan te zien?
Heitinga alleen wellicht niet de beste vervanger, dat zal de toekomst moeten uitwijzen. Zou er zelf ook geen fan van zijn als hij de nieuwe coach van PSV was geworden, maar iets meer tijd mag wel gegeven worden. Maar goed, zelfs v Bommel en Cocu waren bij PSV (ondanks dat het topspelers waren) gewoon enorm matige coaches, zo'n oud-speler zonder veel ervaring als coach is vaak gewoon niet ideaal.
Ik ben ergens wel benieuwd naar hoe de wedstrijd was verlopen als Telstar die allereerste 1-op-1 in de eerste paar minuten had gemaakt. Want dan hadden ze defensiever kunnen spelen dan het continue aanvallen zoals ze nu deden, daar had Ajax het al lastig genoeg mee om echt groot uit gespeelde kansen tegen te creëren.toolkist schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 09:33:
[...]
Net als dat ik vermoed dat de 2-0 misschien niet was gevallen als Koeman zich even had laten behandelen nadat hij de bal met zijn hoofd stopte waar de corner uit kwam. Maar dat zijn slimmigheidjes die je natuurlijk in KKD minder nodig hebt.
[ Voor 4% gewijzigd door Pompi op 11-08-2025 11:32 ]
En toch heb ik in de toppers genoten van Ajax. Daar had hij het tactisch echt geweldig voor elkaar. Er zijn maar weinig seizoenen geweest waarin we die wedstrijden zo onder controle hadden.Snowdog schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 11:23:
[...]
Denk wel dat die lastige Italiaan weg echt een zege is, dat was toch ook niet om aan te zien?
Dat het tegen de laagvliegers vaak niet om aan te gluren was ben ik met je eens, maar laten we eerlijk zijn, aanvallend voetballen met dit elftal is gewoon zelfmoord. Dat had hij wel degelijk goed gezien.
Dan kan je kiezen: ga je de verdediging op orde brengen of ga je als een kip zonder kop aanvallen en in het mes lopen? Steijn heeft die fout gemaakt en die begaat Heitinga nu ook. Toevallig loopt het tegen Telstar dan goed af.
Was het vorig seizoen des Ajax? Nee, maar Farioli heeft wel bijna het onmogelijk geachte gepresteerd vorig seizoen. Met de aankopen die nu gedaan zijn had hij wellicht vanuit het verdedigende het aanvallende wat meer op orde kunnen brengen. Gloukh en Moro zijn denk ik wel aanwinsten die hij vorig seizoen goed had kunnen gebruiken.
Ik moet het nu nog maar weer zien met bijvoorbeeld Sutalo. Vorig jaar 1 van de beste spelers maar dat was wel in een tactiek die hem lag. Straks weer lekker op de middellijn. Mij benieuwen. Taylor schijnt alweer ouderwets verstoppertje te spelen als ik het zo lees.
Hopelijk wordt die Japanner de nieuwe Sanchez die alles dicht loopt en opruimt anders vrees ik het ergste.
Al met al heb ik gewoon bijzonder weinig vertrouwen in Heitinga en de rest van de technische staf. In zijn eerste periode was het tactisch al zwak, dat jaartje onder Slot maakt hem echt niet ineens een wereldtrainer. De rest op de bank zijn ook allemaal lichtgewichten.
Nouja, het ding is meer dat je je met Farioli ook niet gaat ontwikkelen tot een goed voetballende ploeg, dat lijkt mij wel een dingetje. Ik zou hem zelf iig niet als trainer van mijn club willen zien. Beetje Mourinho-style in Nederland, dat past imo ook wel echt niet bij Ajax en snap dan wel dat mensen over Ajax-DNA praten (hoewel dat ook beetje bs is). Bij Ajax denk je toch aan gewoon goed combinatiespel en aanvallend spel, niet aan ingraven en resultaat behalen.Kist schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 11:31:
[...]
Beter met lelijk voetbal tweede dan met amateuristisch en lelijk voetbal moeten hopen dat je je ternauwernood plaatst voor de Conference League.
Wat al deze 3 oud-internationals gemeen hebben is dat ze verwachten meteen bij een topclub hun eerste hoofdcoach rol te kunnen hebben. Ga je eerst eens bewijzen bij lagere clubs. De nu steeds bewierookte Slot is bij Cambuur begonnen, Bosz bij AGOVV of De Graafschap.Snowdog schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 11:23:
[...]
Zeker wel mee eens dat hij iets ongelooflijks heeft gepresenteerd met die selectie en de lage moraal die het team al had, maar alsnog denk ik wel dat het een goed ding is dat hij weg is. Heitinga gaat het waarschijnlijk niet geweldig doen, maar ze zijn iig wel op weg naar ander voetbal, da's gewoon positief imo. En echt op basis van die ene wedstrijd tegen Telstar conclusies trekken is ook veel te snel. Had overigens van Steijn ook echt wel meer verwacht, maar dat was toch ook wel een enorme tegenvaller.JEightyFive schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 11:33:
[...]
En toch heb ik in de toppers genoten van Ajax. Daar had hij het tactisch echt geweldig voor elkaar. Er zijn maar weinig seizoenen geweest waarin we die wedstrijden zo onder controle hadden.
Dat het tegen de laagvliegers vaak niet om aan te gluren was ben ik met je eens, maar laten we eerlijk zijn, aanvallend voetballen met dit elftal is gewoon zelfmoord. Dat had hij wel degelijk goed gezien.
Dan kan je kiezen: ga je de verdediging op orde brengen of ga je als een kip zonder kop aanvallen en in het mes lopen? Steijn heeft die fout gemaakt en die begaat Heitinga nu ook. Toevallig loopt het tegen Telstar dan goed af.
Was het vorig seizoen des Ajax? Nee, maar Farioli heeft wel bijna het onmogelijk geachte gepresteerd vorig seizoen. Met de aankopen die nu gedaan zijn had hij wellicht vanuit het verdedigende het aanvallende wat meer op orde kunnen brengen. Gloukh en Moro zijn denk ik wel aanwinsten die hij vorig seizoen goed had kunnen gebruiken.
Ik moet het nu nog maar weer zien met bijvoorbeeld Sutalo. Vorig jaar 1 van de beste spelers maar dat was wel in een tactiek die hem lag. Straks weer lekker op de middellijn. Mij benieuwen. Taylor schijnt alweer ouderwets verstoppertje te spelen als ik het zo lees.
Hopelijk wordt die Japanner de nieuwe Sanchez die alles dicht loopt en opruimt anders vrees ik het ergste.
Al met al heb ik gewoon bijzonder weinig vertrouwen in Heitinga en de rest van de technische staf. In zijn eerste periode was het tactisch al zwak, dat jaartje onder Slot maakt hem echt niet ineens een wereldtrainer. De rest op de bank zijn ook allemaal lichtgewichten.
Zo lelijk was het allemaal ook weer niet inderdaad. De meeste fans kijken weinig wedstrijden van de Eredivisie denk ik want dan zouden ze zich realiseren dat het allemaal geen CL-niveau is wat je ziet.JEightyFive schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 11:33:
En toch heb ik in de toppers genoten van Ajax. Daar had hij het tactisch echt geweldig voor elkaar. Er zijn maar weinig seizoenen geweest waarin we die wedstrijden zo onder controle hadden.
Voor veel Ajacieden zijn wedstrijden zoals de 4-1 tegen Real van een paar jaar terug de lat, en alles eronder is lelijk. Vandaar ook dat er elk seizoen geklaagd wordt over hoe lelijk het allemaal wel niet is, want ook in de Ten Hag periode waren er genoeg klachten hoor over Eredivisiewedstrijden.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Dat is een veelgedane aanname die gezien de historie van Farioli niet per se juist is. Toegegeven, hij zal altijd iets meer controle willen houden dan een Bosz, maar dat doet een Slot ook. En die beschuldigen we ook niet van afbraakvoetbal.Snowdog schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 11:34:
Nouja, het ding is meer dat je je met Farioli ook niet gaat ontwikkelen tot een goed voetballende ploeg, dat lijkt mij wel een dingetje.
Ik zou het wel hebben willen zien wat hij doet met een betere en creatievere selectie. Ik denk echt niet per definitie slechter dan de huidige staf.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Kan alleen over mezelf spreken, maar heb alle wedstrijden van PSV gezien, van Ajax een stuk minder, maar over het algemeen vind ik het toch leuk om te zien hoe ze spelen (uitzondering was bijv. de wedstrijden tegen PEC waarin PSV echt slecht was), maar de wedstrijden die ik van Ajax heb gezien waren echt ... Een stuk minder vermakend.Gonadan schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 11:39:
[...]
Zo lelijk was het allemaal ook weer niet inderdaad. De meeste fans kijken weinig wedstrijden van de Eredivisie denk ik want dan zouden ze zich realiseren dat het allemaal geen CL-niveau is wat je ziet.
Voor veel Ajacieden zijn wedstrijden zoals de 4-1 tegen Real van een paar jaar terug de lat, en alles eronder is lelijk. Vandaar ook dat er elk seizoen geklaagd wordt over hoe lelijk het allemaal wel niet is, want ook in de Ten Hag periode waren er genoeg klachten hoor over Eredivisiewedstrijden.
En yea, onder ten Hag was het allemaal echt geweldig, zo'n team ga je de komende 25 of meer jaar waarschijnlijk niet meer krijgen, dat Ajax verdiende het gewoon om de CL te winnen en was echt echt goed, jammer dat dat niet is gebeurd. In die tijd was ik ook echt fan van Ajax in Europa iig, want dat was echt gewoon uniek. Daarbij denk ik dat ten Hag ook gewoon best een goeie coach was (al weet ik dat de meesten hier het daar niet mee eens zijn)
Vind Slot en Bosz toch echt een stuk meer aanvallend spelen en dat kan je echt niet vergelijken met Farioli imo. Bij Farioli was het meer sporadische kansen en goals, terwijl bij Slot en Bosz aanval echt een stuk meer aanwezig is. Maar goed, heb niet alle wedstrijden gezien, dus daar heb je wel gelijk in, maar van wat ik heb gezien had ik nou niet echt het idee dat hij de juiste man was (ondanks de geweldige resultaten) en zoals gezegd dat het meer een soort van Mourinho-style was. Da's gewoon wat minder leuk om te zien, denk dat betere spelers wel iets geholpen hadden, maar dat het alsnog wel allemaal heel terughoudend was geweest.Gonadan schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 11:41:
[...]
Dat is een veelgedane aanname die gezien de historie van Farioli niet per se juist is. Toegegeven, hij zal altijd iets meer controle willen houden dan een Bosz, maar dat doet een Slot ook. En die beschuldigen we ook niet van afbraakvoetbal.
Ik zou het wel hebben willen zien wat hij doet met een betere en creatievere selectie. Ik denk echt niet per definitie slechter dan de huidige staf.
Dat is ook wel lastig met een spits die er maar 4 in legt in alle competitiesSnowdog schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 11:54:
[...]
Bij Farioli was het meer sporadische kansen en goals,
Dit is eigenlijk precies wat ik bedoel. Het kamikazevoetbal van Bosz als lat leggen voor aantrekkelijkheid is niet reëel. Daar kom je alleen mee weg als je met afstand de beste selectie van de competitie hebt. En dan nog heb je een kans op een periode waarin het niet om aan te gluren is en niet lukt.Snowdog schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 11:44:
Kan alleen over mezelf spreken, maar heb alle wedstrijden van PSV gezien, van Ajax een stuk minder, maar over het algemeen vind ik het toch leuk om te zien hoe ze spelen (uitzondering was bijv. de wedstrijden tegen PEC waarin PSV echt slecht was), maar de wedstrijden die ik van Ajax heb gezien waren echt ... Een stuk minder vermakend.
En yea, onder ten Hag was het allemaal echt geweldig, zo'n team ga je de komende 25 of meer jaar waarschijnlijk niet meer krijgen, dat Ajax verdiende het gewoon om de CL te winnen en was echt echt goed, jammer dat dat niet is gebeurd. In die tijd was ik ook echt fan van Ajax in Europa iig, want dat was echt gewoon uniek. Daarbij denk ik dat ten Hag ook gewoon best een goeie coach was (al weet ik dat de meesten hier het daar niet mee eens zijn)
Qua periode Ten Hag mis je mijn punt. Ook toen had je wedstrijden waarin het niet allemaal van een leien dakje ging en waren er klachten over dat het 'niet om aan te gluren was'. Ook toen was echt niet alles geweldig, maar dat zijn we vergeten en nu ligt de lat op de één of andere manier bij dat soort topmomenten.
Daarmee wil ik uiteraard niet zeggen dat het huidige niveau wel de lat moet zijn, verre van. De lat moet nog een stuk hoger en er is nog echt wel een weg aan bouwen te gaan. Maar klachten over hoe mooi ze spelen zijn van alle tijden. En dat Ajax door alle analisten en kranten doorgezaagd wordt na de eerste pot is dat ook.
Tot ze ergens ineens wel een onverwacht goed resultaat halen en dan leuteren ze elkaar allemaal weer na hoe bepaalde jongen zo'n goede aankoop zijn.

Zeiss Distagon 21 f/2.8
Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Of de commentator je bevalt of niet, het continu benoemen dat je de commentator, scheidsrechter of VAR niet leuk vindt is achterhaald. Houd het lekker voor je, het voegt niks toe.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellige sfeer, niet voor een vijandige.
Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse / Belgische clubs en de voor hun direct relevante wedstrijden
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2025/2026 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Verder is er nog Randzaken
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Of de commentator je bevalt of niet, het continu benoemen dat je de commentator, scheidsrechter of VAR niet leuk vindt is achterhaald. Houd het lekker voor je, het voegt niks toe.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellige sfeer, niet voor een vijandige.
Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse / Belgische clubs en de voor hun direct relevante wedstrijden
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2025/2026 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Verder is er nog Randzaken