Echt hè… en de media maar roepen hoezeer het een talent is. Ik heb het nog niet gezien. Alles behalve rustig.cheiron schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 21:10:
Mokio, wat een kans man..
Eindelijk heeft Ajax dit seizoen rendement van PasveerSempy schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 21:17:
0-1 Pasveer zou toch moeten weten dat Godts sneller is
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Flickr PSN ID= cheironnl
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Flickr PSN ID= cheironnl
Voor het voetbal zit je niet op de tribune. Het is niet om aan te zien.Han schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 22:39:
Hebben ze toch wat te vieren in Almelo… fijn voor al die nat geregende mensen aldaar
Ik word echt treurig als ik de Eredivisie kijk. Elke keer denk ik, geef het een kans - betaal er speciaal voor dit seizoen, maar ga op deze manier niet ESPN verlengen.Sineplex schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 22:45:
Ze kunnen een soort degradatiefeest vieren bij Heracles, dat past ook bij het niveau op het veld.
Veel te duur voor wat je krijgt.
Arsenal was vandaag toch niet veel beter om te kijken? Heb ik iig uitgezet omdat ik het een erg saaie wedstrijd vond.HollowGamer schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 23:21:
[...]
Ik word echt treurig als ik de Eredivisie kijk. Elke keer denk ik, geef het een kans - betaal er speciaal voor dit seizoen, maar ga op deze manier niet ESPN verlengen.
Veel te duur voor wat je krijgt.
En Brentford-Everton deed al helemaal pijn aan de ogen.
[ Voor 6% gewijzigd door toolkist op 12-04-2026 00:05 ]
Helemaal mee eens, maar bij Viaplay heb je dan wel nog F1, darts, Duits voetbal en Championship. ESPN heeft helemaal niets meer, behalve Nederlands voetbal en wat Amerikaanse sport. Niet dat ik Viaplay zo goed vindt, maar kijkend naar het aanbod..toolkist schreef op zondag 12 april 2026 @ 00:04:
[...]
Arsenal was vandaag toch niet veel beter om te kijken? Heb ik iig uitgezet omdat ik het een erg saaie wedstrijd vond.
En Brentford-Everton deed al helemaal pijn aan de ogen.
De amusement waarde is echt heel slecht. Ben het helemaal met je eens dat de PL ook niets is dit seizoen, maar de stadions zitten vol en het is nog altijd spannend. PSV steekt boven de rest uit hier, daarna heb je de top 2-3, en dan de rest. Op vrijdagavond kijk ik het schakel programma, en het doet echt pijn aan de ogen.
Het is zeker zo dat andere competities ook slecht zijn, maar vanavond weer het gevoel 'wat kijk ik eigenlijk?'. Dan heb ik het nog niet eens gehad over het wel kleine kleurverschil tussen de shirts..
[ Voor 3% gewijzigd door HollowGamer op 12-04-2026 00:12 ]
In Almelo zullen ze vast geen FOMO hebben, Fear Of Missing Ontknoping.Han schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 22:39:
Hebben ze toch wat te vieren in Almelo… fijn voor al die nat geregende mensen aldaar
On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.
Laat dat uitroepteken maar weg want van Persie en DTK moeten zich diep schamen dat het zover is gekomen. Deze reeks is van Bengtson achtige properties en ik kan er amper meer naar kijkenAgent47 schreef op zondag 12 april 2026 @ 08:44:
Echt spannend om plek 2 nu!
NEC en Twente hebben de beste papieren nu.
Zie je het voor je? PSV, NEC en Twente in de CL (voorronde)? Brr.Agent47 schreef op zondag 12 april 2026 @ 08:44:
Echt spannend om plek 2 nu!
Ajax gaat het hoe dan ook niet redden met een PSV en Utrecht als tegenstander komende weken.
NEC gaat vandaag over Feyenoord heen, maar Twente heeft het ook lastig..
[ Voor 29% gewijzigd door Quad op 12-04-2026 08:57 ]
Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd
Lijkt me juist top.Quad schreef op zondag 12 april 2026 @ 08:55:
[...]
Zie je het voor je? PSV, NEC en Twente in de CL (voorronde)? Brr.
Zero compensation
Ik heb even naar de schema's gekeken, en het is niet onrealistisch dat de uiteindelijke top 5:
1. PSV
2. NEC
3. Feyenoord
4. FC Twente
5. Ajax
Wordt.
Misschien na vandaag even een paar polletjes maken.
nggyu nglyd
Juist tegen Utrecht of PSV kan Ajax zich opladen is mijn verwachting. Vergeet niet dat PSV niet meer hoeft en Utrecht in de Arena geen geweldige geschiedenis heeft. Dat is misschien niet genoeg voor plek 2 maar absoluut genoeg om nog over Feyenoord heen te gaan want die gaan ook punten verspelen tegen Groningen en Fortuna.Quad schreef op zondag 12 april 2026 @ 08:55:
[...]
Zie je het voor je? PSV, NEC en Twente in de CL (voorronde)? Brr.
Ajax gaat het hoe dan ook niet redden met een PSV en Utrecht als tegenstander komende weken.
NEC gaat vandaag over Feyenoord heen, maar Twente heeft het ook lastig..
Nogmaals: Feyenoord moet hopen dat NEC de beker wint om de playoffs te kunnen ontlopen.
Hoewel voor beide clubs een jaartje geen Europees voetbal misschien wel een welkome wake up call zou zijn kan ik het toch nog steeds niet over mijn hart verkrijgen om daar echt voorstander van de zijn.D-e-n schreef op zondag 12 april 2026 @ 08:52:
[...]
Laat dat uitroepteken maar weg want van Persie en DTK moeten zich diep schamen dat het zover is gekomen. Deze reeks is van Bengtson achtige properties en ik kan er amper meer naar kijken
NEC en Twente hebben de beste papieren nu.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Wellenreuther; Deijl, Watanabe, Ahmedhodzic, Bos; Targhalline, Moder; Tengstedt; Borges, Ueda, Sterling.
Van de flanken hoeven we dus niks te verwachten, juist iets wat Ueda nodig heeft om in zijn kracht te komen. Die heeft gewoon een steady aanvoer van voorzetten nodig
Zou dus gewoon lekker de bus parkeren en hopen op een paar counters....Bos die over z'n mannetje heen gaat bijvoorbeeld.
[ Voor 5% gewijzigd door DutchOwnage op 12-04-2026 09:36 ]
Mocht Ajax Europees voetbal mislopen dat zijn het een aantal sterkhouders moeten verkopen omdat ze begroten op Europa League. Het is te hopen dat NEC de beker wint en dat Ajax eindigt op plek 4 / 5 en dus de Europa League in gaat.Gonadan schreef op zondag 12 april 2026 @ 09:22:
[...]
Hoewel voor beide clubs een jaartje geen Europees voetbal misschien wel een welkome wake up call zou zijn kan ik het toch nog steeds niet over mijn hart verkrijgen om daar echt voorstander van de zijn.
FC Twente heeft nog wel een zeer pittig programma:
NEC (thuis)
AZ (uit)
Sparta (thuis)
PSV (uit)
Dus daar liggen nog wel kansen om een plek te stijgen, alleen is dit Ajax zo verdomd zwak dat ze waarschijnlijk nog wel een hoop punten gaan verspelen.
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Al heeft Ueda wel andere vleugelspelers om zich heen, tegen de top 5 scoort ie toch al nagenoeg niet. Scoort met name tegen het rechterrijtje.DutchOwnage schreef op zondag 12 april 2026 @ 09:35:
Tja. Als we Hadj Moussa en Valente missen vanmiddag, krijg je waarschijnlijk dit:
Wellenreuther; Deijl, Watanabe, Ahmedhodzic, Bos; Targhalline, Moder; Tengstedt; Borges, Ueda, Sterling.
Van de flanken hoeven we dus niks te verwachten, juist iets wat Ueda nodig heeft om in zijn kracht te komen. Die heeft gewoon een steady aanvoer van voorzetten nodig
Zou dus gewoon lekker de bus parkeren en hopen op een paar counters....Bos die over z'n mannetje heen gaat bijvoorbeeld.
Een psv kan heerlijk jeugdspelers oid opstellen en alvast naar volgend seizoen kijken.
Als NEC-supporter blijft dit écht onwerkelijk..hou er ook nog rekening mee dat je aan het einde van het seizoen met 'lege handen' staat, maar wat een tijden.Quad schreef op zondag 12 april 2026 @ 09:00:
[...]
Ik heb even naar de schema's gekeken, en het is niet onrealistisch dat de uiteindelijke top 5:
1. PSV
2. NEC
3. Feyenoord
4. FC Twente
5. Ajax
Wordt.
Misschien na vandaag even een paar polletjes maken.
Geniet ervan! De kans is gewoon reëel dat NEC én beker en directe plaatsing CL wint.Y.Zigrin schreef op zondag 12 april 2026 @ 11:22:
[...]
Als NEC-supporter blijft dit écht onwerkelijk..hou er ook nog rekening mee dat je aan het einde van het seizoen met 'lege handen' staat, maar wat een tijden.
nggyu nglyd
Een aanvaller op het middenveld lijkt me niet handig als je de bus wilt parkeren. En we hebben vooral snelle spelers nodig. Eerst maar kijken welke middenvelders en aanvallers we dan überhaupt op kunnen stellen. Moussa schijnt volgens de berichten in elk geval wél bij de selectie te zitten.DutchOwnage schreef op zondag 12 april 2026 @ 09:35:
Tja. Als we Hadj Moussa en Valente missen vanmiddag, krijg je waarschijnlijk dit:
[ Voor 10% gewijzigd door D-e-n op 12-04-2026 12:05 ]
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Wellenreuther, Deijl, Watanabe, Kraaijeveld, Lotomba, Targhalline, Valente, Moder, Hadj Moussa, ueda, Van den Elshout.
Met Moder, Valente en Moussa maar nu is Bos er plots weer niet bij. Niks over gehoord deze week maar wat heeft die dan ineens weer?
Van den Elshout( nooit van gehoord) krijgt de voorkeur boven Sterling. Dat zegt ook wel genoeg, hoop geld over de balk gesmeten voor niks.
[ Voor 67% gewijzigd door DutchOwnage op 12-04-2026 13:57 ]
Van Elshout is volgens mij van dezelfde lichting als Kraaijeveld en die maakten volgens mij wel een aardige indruk samen. En het is een middenvelder dus ik neem aan dat dit een tip van Dickie is die wat meer mensen achter de bal wilDutchOwnage schreef op zondag 12 april 2026 @ 13:54:
Van den Elshout( nooit van gehoord) krijgt de voorkeur boven Sterling. Dat zegt ook wel genoeg, hoop geld over de balk gesmeten voor niks.
Doet ie het toch tegen ern ploeg uit het linkerrijtje.
Qua koppen is het wel echt een fenomeen.
[ Voor 24% gewijzigd door DutchOwnage op 12-04-2026 14:52 ]
Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
Stel je voor als hij niet compleet vogelvrij was en de scheidsrechters hem af en toe een vrije trap mee zouden geven.DutchOwnage schreef op zondag 12 april 2026 @ 14:52:
Ueda![]()
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Jij bent niet de enige die goed kan jinxenDutchOwnage schreef op zondag 12 april 2026 @ 14:52:
Ueda![]()
Alweer. Volendam vorige week ook en dat was een andere scheids..D-e-n schreef op zondag 12 april 2026 @ 15:11:
NEC mag alles van de scheids.
Zouden ze wel doorhebben dat Feyenoord uitspeelt en ze niet hoeven te doen alsof Kuip vrees voor hun niet bestaat?
[ Voor 22% gewijzigd door jbdeiman op 12-04-2026 15:13 ]
jbdeiman schreef op zondag 12 april 2026 @ 15:12:
[...]
Alweer. Volendam vorige week ook en dat was een andere scheids..
Maar goed. Heb toch echt het idee dat als NEC wat meer gas gaat geven de 2e helft, dit zeker geen 0-1 blijft.
Zoveel is er andersom ook niet aan de hand. Dat Valente hier geel krijgt is ook gewoon volkomen terecht.D-e-n schreef op zondag 12 april 2026 @ 15:13:
En nu wel een kaart natuurlijk
Twente komt eraan!
Wat meer man achter de bal helpt ook waarschijnlijk wel.DutchOwnage schreef op zondag 12 april 2026 @ 15:21:
Feyenoord met of zonder Moussa is toch wel dag en nacht verschil he.
Maar idd, Feyenoord staat gewoon best goed tot nog toe.
Twente komt eraan!
Lijkt mij ook hoor.Hugo! schreef op zondag 12 april 2026 @ 15:46:
Goede beslissing van de scheids voor vrijetrap en geel
Zwaar terecht dit hoor. Totaal geen roodD-e-n schreef op zondag 12 april 2026 @ 15:46:
Vorige week worden we al genaaid door de VAR maar dit slaat alles. Dit is gewoon rood.
Doe die Feyenoord bril eens af vent en kijk gewoon naar de regels. Die bal is nooit meer haalbaar voor Ueda, slechts het 'ontnemen van een scoringskans' had hier rood gerechtvaardigd, en dat is nu niet aan de orde als hij die bal niet meer kan halen.D-e-n schreef op zondag 12 april 2026 @ 15:46:
Vorige week worden we al genaaid door de VAR maar dit slaat alles. Dit is gewoon rood.
Twente komt eraan!
Sinds de var het eigenlijk rood vond. Maar de scheidsrechter heeft het laatste besluit .Agent47 schreef op zondag 12 april 2026 @ 15:46:
Sinds wanneer kan een VAR voor een gele kaart terug fluiten?
Hoorde ik de commentator nou zeggen dat deze regel veranderd is? Is nu ontnemen van een scoringskans. Maar de bal was al veel te ver van Ueda vandaan om daarvan te spreken.
[ Voor 20% gewijzigd door DutchOwnage op 12-04-2026 15:50 ]
Als de VAR het geen rood vindt roept de VAR de scheids ook niet naar de kantjbdeiman schreef op zondag 12 april 2026 @ 15:48:
[...]
Sinds de var het eigenlijk rood vond. Maar de scheidsrechter heeft het laatste besluit .
Zeker had je er wel mensen over gehoord, veel te zware beslissing zou dat zijn geweest, de aanname was niet goed.donleone83 schreef op zondag 12 april 2026 @ 15:48:
Punt is: als hij wel rood gegeven had, had je er helemaal niemand over gehoord. Geel is uit te leggen. Maar rood was ook prima logisch geweest.
Rood was alleen logisch als Ueda nog bij die bal had gekund, en dus een scoringskans ontnomen werd, dat was hier niet het geval. Die keepert was veel eerder bij de bal geweest ookal had Ueda eventueel door kunnen lopen.donleone83 schreef op zondag 12 april 2026 @ 15:48:
Punt is: als hij wel rood gegeven had, had je er helemaal niemand over gehoord. Geel is uit te leggen. Maar rood was ook prima logisch geweest.
Twente komt eraan!
Veel eerder is zwaar overdreven. Ueda was al in beweging en de keeper niet. Die had hem ook zomaar lomp omver kunnen kegelen.JoteW schreef op zondag 12 april 2026 @ 15:50:
[...]
Rood was alleen logisch als Ueda nog bij die bal had gekund, en dus een scoringskans ontnomen werd, dat was hier niet het geval. Die keepert was veel eerder bij de bal geweest ookal had Ueda eventueel door kunnen lopen.
Dat zei ik toch? De vraag van diegene waarop ik reageerde was sinds wanneer een var de scheids voor een gele kaart roept.D-e-n schreef op zondag 12 april 2026 @ 15:49:
[...]
Als de VAR het geen rood vindt roept de VAR de scheids ook niet naar de kant
Ik vind ze zelfs bij vlagen goed voetballendonleone83 schreef op zondag 12 april 2026 @ 15:53:
Ik schakelde pas einde eerste helft in maar het lijkt wel alsof Feyenoord veel feller is en veel meer duels om de afvallende bal wint dan de afgelopen maanden.
Moet niet gekker worden.
Let's go Feyenoord let's go.
[ Voor 4% gewijzigd door DutchOwnage op 12-04-2026 15:57 ]
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 14:56
Mwah. Vorige week zat het ook al niet mee, je had net zo goed met een man meer kunnen staan en Feyenoord had meer schoten op doel volgens mij. Als die dan in de laatste minuut valt is dat wel pechtweakduke schreef op zondag 12 april 2026 @ 16:31:
Nou ja NEC had wel zoveel kansen die ze verprutsten... het is zuur dat die laat valt voor Feyenoord, maar over de hele wedsttijd gezien terecht.
[ Voor 6% gewijzigd door D-e-n op 12-04-2026 16:33 ]
Tweede helft krijgt kaplan geel en had hij er eigenlijk af gemoeten. Ueda is doorgebroken en die knakker krijgt alleen geel.
Maar wat zuur zeg. Weliswaar niet onterecht, maar toch.
Ik denk het ook. 2 wedstrijden achter elkaar bijzondere besluiten door wedstrijdleiding.D-e-n schreef op zondag 12 april 2026 @ 16:31:
Ik blijf erbij: de VAR vond het rood maar de scheidsrechter durfde niet.
Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
Dit topic is gesloten.
![]()
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Of de commentator je bevalt of niet, het continu benoemen dat je de commentator, scheidsrechter of VAR niet leuk vindt is achterhaald. Houd het lekker voor je, het voegt niks toe.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellige sfeer, niet voor een vijandige.
Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse / Belgische clubs en de voor hun direct relevante wedstrijden
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2025/2026 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Verder is er nog Randzaken
/f/image/g433HUMT16ULzDjqNet3oFwr.png?f=fotoalbum_large)