"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.
[ Voor 3% gewijzigd door Maarten_E op 04-04-2026 19:42 ]
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Heb je de opstelling van Ajax al gezien?Maarten_E schreef op zaterdag 4 april 2026 @ 19:42:
Pfoeh PSV, wat maak je het jezelf lastig.
Ik wilde zeggen: Waarom ken ik niemand, maar ik keek naar de reserves.
Ljjkt mij wel typisch zo'n wedstrijd waar FC Twente dan opeens weer door het ijs zakt.
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Ik snap ook wel dat ze nodig zijn, maar ik ben er gewoon niet blij mee. Ik geef (ietwat overdreven) aan wat in mijn ogen het probleem is van het (nog meer) inschakelen van juristen. Nog meer overhead, minder voetbal.donleone83 schreef op zaterdag 4 april 2026 @ 19:17:
[...]
Vandaar dat in het AD van vorige week een heel artikel stond over de toenemende belangrijke rol van juristen in het voetbal. Ik zeg niet dat het een goede ontwikkeling is, maar nu de belangen en bedragen al jarenlang explosief stijgen kom je gewoon niet meer weg met multi-interpretabele afspraken op een bierviltje als basis van een contract. Of met onduidelijkheid over werkvergunningen als de wet vrij duidelijk is. In de laatste 10 jaar is alleen al het aantal zaken dat CAS behandelt met een factor 10(!!!) toegenomen. Steeds meer zaakwaarnemers hebben een juridische achtergrond of werken samen met kantoren. Je hebt te maken met zowel nationale als internationale wetgeving en een berg aan FIFA reglementen. Zeggen dat juristen in het voetbal bullshitjobs zijn is net zoiets als terugverlangen naar de tijd dat spelers naast hun club een tabakszaak hadden. Das war einmal en times they are a changing.
Flickr PSN ID= cheironnl
Apple MacBook Air '25 | Apple iPhone 17 Pro | Apple AirPods Pro | Apple Watch Series 10 | Xbox Series X | LG OLED55CX6LA | Sonos Arc + 2x Sonos Play:1
Flickr PSN ID= cheironnl
Flickr PSN ID= cheironnl
XXXVI
Inderdaad en volkomen verdiend.Jeroenvde89 schreef op zaterdag 4 april 2026 @ 21:08:
Twente is beter. Zal zo dus wel 1-0 worden voor Ajax.
Doet ie week in week uit. Maar toch is Ajax verrast.ephymerous schreef op zaterdag 4 april 2026 @ 21:19:
Haha die gast mag het hele veld oversteken. Waar gaaaat het over zeg.
Twente is gewoon echt beter
[ Voor 7% gewijzigd door Miki op 04-04-2026 21:20 ]
Prachtig om te zien hoe Weghorst er achteraan gaat en Mokio niet overneemt en Sutalo niet instapt. Er gaat echt heel veel fout hier.ephymerous schreef op zaterdag 4 april 2026 @ 21:19:
Haha die gast mag het hele veld oversteken. Waar gaaaat het over zeg.
Vervolgens staat die daarna nog steeds lucht te dekken.
Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.
Ja Ajax is diep gezonken, dat wisten we al. Gewoon enorm lastig tegen povere teams als Twente. Ik weet oprecht niet wie ik volgend seizoen nog bij Ajax hoef te zien. Die Godts doet ook niets goed hoor.ZieMaar! schreef op zaterdag 4 april 2026 @ 21:20:
[...]
Doet ie week in week uit. Maar toch is Ajax verrast.
XXXVI
Flickr PSN ID= cheironnl
Povere teams als Twente?ephymerous schreef op zaterdag 4 april 2026 @ 21:21:
[...]
Ja Ajax is diep gezonken, dat wisten we al. Gewoon enorm lastig tegen povere teams als Twente. Ik weet oprecht niet wie ik volgend seizoen nog bij Ajax hoef te zien. Die Godts doet ook niets goed hoor.
Apple MacBook Air '25 | Apple iPhone 17 Pro | Apple AirPods Pro | Apple Watch Series 10 | Xbox Series X | LG OLED55CX6LA | Sonos Arc + 2x Sonos Play:1
Dit Twente is niet echt pover hoor. Maar verder eens, Ajax mist echt kwaliteit, eigenlijk overal.ephymerous schreef op zaterdag 4 april 2026 @ 21:21:
[...]
Ja Ajax is diep gezonken, dat wisten we al. Gewoon enorm lastig tegen povere teams als Twente. Ik weet oprecht niet wie ik volgend seizoen nog bij Ajax hoef te zien. Die Godts doet ook niets goed hoor.
Als Twente een iets betere spits dan Lammers had, was het misschien al wel 0-3 geweest…
Die jongen is 18 en verzuipt. In balbezit beweegt hij goed door maar zonder bal staat hij in de opbouw steeds in de dekking en in de omschakeling lijkt hij geen idee te hebben wie hij op moet pakken.cheiron schreef op zaterdag 4 april 2026 @ 21:22:
Mokio slentert lekker het veld over. Geen enkel gevoel van urgentie.
Je hebt gelijk, Twente is de top van NederlandZieMaar! schreef op zaterdag 4 april 2026 @ 21:24:
[...]
Dit Twente is niet echt pover hoor. Maar verder eens, Ajax mist echt kwaliteit, eigenlijk overal.
Als Twente een iets betere spits dan Lammers had, was het misschien al wel 0-3 geweest…
Ajax is heeeeel diep gezonken.
XXXVI
Daarnaast lijken heel veel spelers het vanavond niet te hebben. Godts en Steur zitten totaal niet in de wedstrijd. Edvardsen is puur brandhout, zet er dan gewoon een Ajax talent neer.
Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.
Er zit wel wat tussen de top en pover. Doe je ze flink mee te kort imo.ephymerous schreef op zaterdag 4 april 2026 @ 21:25:
[...]
Je hebt gelijk, Twente is de top van Nederland![]()
Ajax is heeeeel diep gezonken.
Twente had op basis van de xG gewoon rustig tweede moeten staan. Spelen prima dit seizoen.
XXXVI
Flickr PSN ID= cheironnl
Carrizo gewoon een kans geven. Mokio heeft er geen zin in en Itakura straks brengen inde verdediging voor Gaaei. Dan zet je Rosa om naar de andere kant en Baas op de plek van Rosa.ephymerous schreef op zaterdag 4 april 2026 @ 21:31:
Die Mokio moet je toch gewoon wisselen? Maar voor wie? Itakura?
Oprisping van Ajax, het kan dus wel als ze gewoon doen wat normaliter van Ajax spelers wordt verwacht.
[ Voor 12% gewijzigd door Miki op 04-04-2026 21:35 ]
Dan haal je de enige verdediger die opbouwend iets goed doet weg uit de as. Lijkt mij een hele rare zet.Miki schreef op zaterdag 4 april 2026 @ 21:35:
[...]
Carrizo gewoon een kans geven. Mokio heeft er geen zin in en Itakura straks brengen inde verdediging voor Gaaei. Dan zet je Rosa om naar de andere kant en Baas op de plek van Rosa.
Gaaei?donleone83 schreef op zaterdag 4 april 2026 @ 21:36:
[...]
Dan haal je de enige verdediger die opbouwend iets goed doet weg uit de as. Lijkt mij een hele rare zet.
Baas heeft hij eerder laten zien prima uit de voeten te kunnen als back. Daarbij is een centrum Itakura en Sutalo toch echt wel een pak zekerder dan Baas die nog wel eens een risico neemt.
Baas is achterin de motor van dit Ajax. De enige centrale verdediger die uitstapt en die in de opbouw een inspeelpass durft te geven. Als je die uit het centrum weghaalt, voetbal je nooit meer onder de druk uit.Miki schreef op zaterdag 4 april 2026 @ 21:38:
[...]
Baas heeft hij eerder laten zien prima uit de voeten te kunnen. Daarbij is een centrum Itakura en Sutalo toch echt wel een pak zekerder dan Baas die nog wel eens een risico neemt.
Itakura kan die rol ook prima vervullen, heeft zelfs op de 6 gespeeld in sommige wedstrijden onder Grim.donleone83 schreef op zaterdag 4 april 2026 @ 21:40:
[...]
Baas is achterin de motor van dit Ajax. De enige centrale verdediger die uitstapt en die in de opbouw een inspeelpass durft te geven. Als je die uit het centrum weghaalt, voetbal je nooit meer onder de druk uit.
Maar goed, we zijn het blijkbaar oneens
Yup, of als Rots gewoon valt met tweede geel.toolkist schreef op zaterdag 4 april 2026 @ 21:48:
En alsjeblieft wissel Edvarden eens, wat een drama die gast.
Komt ie nog heel goed weg met die achterlijke 'sliding' met 2 voeten vooruit, raakt ie de speler gaat ie er vanaf met rood.
Flickr PSN ID= cheironnl
Lucky Ajaxcheiron schreef op zaterdag 4 april 2026 @ 22:08:
Holy crap, hoe scoor je daar niet?!
XXXVI
Ja heeft erg nare trekjes. Ligt veel op de grond, het ligt altijd aan een ander, erg verongelijkt.JoteW schreef op zaterdag 4 april 2026 @ 22:17:
Man man man Godts, stel je aan
XXXVI
Flickr PSN ID= cheironnl
Eerste half uur wel goed, maar Godts had sws geel moeten hebben en hoewel Rots hem eerder had kunnen krijgen, gebeurde er helemaal niets toen hij hem kreeg.cheiron schreef op zaterdag 4 april 2026 @ 22:21:
Echt een matige scheids zeg.
Maar nu ook genoeg terechte.
Wat is het Nederlands record gelijkspelen in de eredivisie?
Ja want Ajax wint dit seizoen al zo vaak onterechtLZ86 schreef op zaterdag 4 april 2026 @ 22:25:
Als er 1 ploeg 3 punten verdiend is het op basis van het spelbeeld vanavond Twente. Dus Ajax zal zo wel scoren. Of de zoveelste gelijkspel pot.
Ajax wint überhaupt niet.
XXXVI
Meeste gelijke spelen in een seizoen – 18 – Sparta (1974/1975), PEC Zwolle (1978/1979), FC Twente (1988/1989)LZ86 schreef op zaterdag 4 april 2026 @ 22:25:
Als er 1 ploeg 3 punten verdiend is het op basis van het spelbeeld vanavond Twente. Dus Ajax zal zo wel scoren. Of de zoveelste gelijkspel pot.
Geen idee maar Twente scoort zo moeilijk dat ze wellicht ook wel kans heeft op die titel 😎.LZ86 schreef op zaterdag 4 april 2026 @ 22:25:
Als twente iets makkelijker scoorde was dit ook allang gespeeld.
Naar miezerig mannetje inderdaadZieMaar! schreef op zaterdag 4 april 2026 @ 22:19:
[...]
Ja heeft erg nare trekjes. Ligt veel op de grond, het ligt altijd aan een ander, erg verongelijkt.
Twente komt eraan!
XXXVI
Ajax schiet m nog net niet in eigen doel. Kansloos kut elftal is het.
XXXVI
Hij heeft zelf ook geen flauw idee aan zijn acties te zien.Koppensneller schreef op zaterdag 4 april 2026 @ 22:39:
Kan iemand mij vertellen wat Sutalo nog wekelijks op het veld doet? Die man doet zóveel fout.
Wel bijzonder. Ik heb Kondu nog nooit iets bijzonders zien doen in een shirt van Ajax
Flickr PSN ID= cheironnl
XXXVI
Maar Mokio is echt af, die gozer brengt helemaal niets. Sjokt rond, is steeds te laat en verprutst een hoop simpele ballen.
Yup.Jeroenvde89 schreef op zaterdag 4 april 2026 @ 22:46:
Wat speelt Lammers weer matig.
Ik geloof echt dat met een betere spits Twente makkelijk 2e of 3e had gestaan.
Nou het is al het hele seizoen niks. Sinds Farioli vertrokken is weer terug bij het oude. Geen fitheid, strategie, tactiek, niks.ZieMaar! schreef op zaterdag 4 april 2026 @ 22:47:
Ik heb Ajax weinig gezien dit seizoen maar t is niet echt wat…Hopelijk blijft Twente nog even scherp…
En je bent extreem afhankelijk van Berghuis en Godts. Als die hun dag hebben draait het goed en anders is het om te janken. Precies zo’n wedstrijd als vanavond.Trishul schreef op zaterdag 4 april 2026 @ 22:49:
[...]
Nou het is al het hele seizoen niks. Sinds Farioli vertrokken is weer terug bij het oude. Geen fitheid, strategie, tactiek, niks.
Verdiende overwinning! Zal toch niet meer mis gaan?
Daardoor is de opbouw zo traag en voorspelbaar dat het onmogelijk wordt om gevaarlijk voor het doel te worden
Flickr PSN ID= cheironnl
Goed? Minder pauper dan nu maar alsnog pauper. Ik vind het gezegend. Lekker 5e worden. Allemaal goedMiki schreef op zaterdag 4 april 2026 @ 22:50:
[...]
En je bent extreem afhankelijk van Berghuis en Godts. Als die hun dag hebben draait het goed en anders is het om te janken. Precies zo’n wedstrijd als vanavond.
XXXVI
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 23:17
Dolberg kwam ook heel laat erin, had misschien nog iets kunnen doen aan creativiteit.ZieMaar! schreef op zaterdag 4 april 2026 @ 22:53:
Publiek is ook geen grote steun zo….
Verdiende overwinning! Zal toch niet meer mis gaan?
Maar tegen een compact Twente zo spelen, dan verdien je ook een fluitconcert.
Wauw, een sig!
En maakt de winnende goal.Outerspace in "[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2025/2026"Outerspace schreef op zaterdag 4 april 2026 @ 22:57:
+1 voor de rechtsback van FC Twente, die had Godts toch echt wel in de tang.
Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd
Tja ik denk dat het bij Berghuis langzaam maar zeker ook over is. Die was vandaag echt slecht. Het hele middenveld was gewoon zwaar ondermaats trouwens. Die rechtsbuiten kan echt niet op dit niveau, maar dat wist iedereen al.Miki schreef op zaterdag 4 april 2026 @ 22:50:
[...]
En je bent extreem afhankelijk van Berghuis en Godts. Als die hun dag hebben draait het goed en anders is het om te janken. Precies zo’n wedstrijd als vanavond.
Twente komt eraan!
Ik mag hopen dat Feyenoord de CL in gaat en niet clubs als Twente en NEC.Lekkerboeie86 schreef op zaterdag 4 april 2026 @ 23:20:
NEC wel relatief zwaar programma, maar ik moet het allemaal nog zien. Morgen maar eerst is winnen. Zou wat zijn als NEC de CL in gaat. Gek om Volendam als een bananenschil te zien, maar het is gewoon elke wedstrijd moeilijk.
XXXVI
Want Feyenoord speelt ook geweldig inderdaadephymerous schreef op zaterdag 4 april 2026 @ 23:48:
[...]
Ik mag hopen dat Feyenoord de CL in gaat en niet clubs als Twente en NEC.
Twente komt eraan!
Mooie overwinning van mijn FC. Telstar speelde ook best aardig trouwens. Lastig ploegje. Degelijk en goed georganiseerd. Maar Groningen was aanvallend gezien wel echt gevaarlijker dus wmb verdiend gewonnen. (Janse was erg goed bij FCG. Die had ook gedebuteerd bij jong oranje. Wel te zien waarom!)
Ajax laat het wel echt liggen hoor. (Edit: ook knap van Twente btw) Die (Ajax) moeten volgens seizoen flink inkopen. En als ze geen CL halen wordt dat er niet makkelijker op (in financieel opzicht, maar ook omdat een speler makkelijker te verleiden is om bij je te komen spelen als je CL speelt)
(Vandaag ook nog Liverpool, Real en Barça gekeken. Was ook leuk.
[ Voor 47% gewijzigd door Format-C op 05-04-2026 00:35 ]
Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX5090 Phantom/ Gbyte B650 GAMING PLUS/ 32GB G.Skill Z5 6000 CL30 / Team M2 1TB/ 990Pro M2 1TB/ MX500 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ Corsair 1000w/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX/ LG 65" OLED TV
Totdat de club (en de fans!) ophoudt met zich op de borst kloppen omdat ze in het verleden mooie tijden hebben meegemaakt, accepteert dat er nu gewoon gebouwd moet worden, dat dat tijd kost, dat dat rust in de organisatie vereist en dat er strategisch geïnvesteerd moet worden in jeugd en zich ontwikkelend talent, want de begroting gaat fors krimpen. Oh en iedereen die 'Ajax-dna' zegt moet direct z'n stem inleveren wanneer het om aannemen van spelers of staf gaat.Vos schreef op zaterdag 4 april 2026 @ 23:01:
Hoeveel jaar gaat deze shitshow nog duren, steeds als je denkt dat Ajax niet verder af kan zakken gebeurt het toch.
De kans dat dat gebeurt voor een voldoende lange periode... ik zie het somber in.
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Of de commentator je bevalt of niet, het continu benoemen dat je de commentator, scheidsrechter of VAR niet leuk vindt is achterhaald. Houd het lekker voor je, het voegt niks toe.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellige sfeer, niet voor een vijandige.
Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse / Belgische clubs en de voor hun direct relevante wedstrijden
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2025/2026 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Verder is er nog Randzaken