[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2025/2026 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 212 ... 221 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10-04 15:55
Gonadan schreef op dinsdag 17 maart 2026 @ 11:09:
[...]

Het verbaast mij ook hoe alles en iedereen nu ineens Feyenoord de put in praat (als wij ajacieden zo kritisch waren was het altijd oorlog in het topic :+). Feyenoord is echt niet kansloos, Ajax heeft ook maar één goede wedstrijd gespeeld dit jaar. Dat die toevallig de laatste was is leuk, maar dat maakt echt niet dat de kaarten ineens geschud zijn.

Maar RvP zal alles aangrijpen om de schuld buiten zichzelf te leggen, hoe dan ook zal hij de enige geweest zijn die wilde voetballen en de rest kon hij niets aan doen. Als het mis gaat althans, want lukt het wel dan zal het aan de briljant uitgevoerde tactiek en strijdlust liggen, want hij heeft ze zo goed aangespoord en voorbereid. Toch?

Ja ik deel je cynisme een beetje. :P
Het verschil is dat Ajax in heeft gegrepen, en de resultaten daar direct zichtbaar van zijn. (ok het is maar tegen een Sparta dat niet in goede doen is, maar toch. Wij hadden het fucking moeilijk tegen Excelsior in eigen huis....)

Feyenoord zit sinds eind november in een negatieve spiraal waar geen enkel teken van verbetering zichtbaar is.

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
LZ86 schreef op dinsdag 17 maart 2026 @ 11:20:
[...]

Het verschil is dat Ajax in heeft gegrepen, en de resultaten daar direct zichtbaar van zijn. (ok het is maar tegen een Sparta dat niet in goede doen is, maar toch. Wij hadden het fucking moeilijk tegen Excelsior in eigen huis....)

Feyenoord zit sinds eind november in een negatieve spiraal waar geen enkel teken van verbetering zichtbaar is.
Het enige verschil is dat Ajax die negatieve spiraal nu 1 wedstrijd doorbroken heeft, dus zo groot is dat verschil nog niet.

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01:04

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
LZ86 schreef op dinsdag 17 maart 2026 @ 11:20:
[...]

Maar dat is dan ook meteen het enige lichtpuntje wat wij hebben. Plat gezegd zaten beiden in eenzelfde negatieve spiraal en verschilt er niet zoveel. Tot de afgelopen wedstrijd.

Nu snap ik gerust wel je gevoel van: "Zal je net zien, gaan zij nu wel draaien en pakken de punten mee.", zo heb ik ook wat meer hoop dan een week geleden. Maar realistisch bekeken is er natuurlijk nog amper wat veranderd en blijft het een wedstrijd op zich.

Natuurlijk hoop ik zelf nu ook dat dit net de mentale boost geeft en ik zie ook de kleine nuances waar we al heel lang om roepen eindelijk uitgevoerd worden, maar ik houd ook gewoon nog rekening met een afstraffing als het net even de verkeerde kant op valt.
Want ook binnen de wedstrijd kan het verloop heel veel doen, een mazzeldoelpunt kan één van de twee ook zomaar knakken en de ander vleugels geven. Eigenlijk durf ik niet eens te kijken vrees ik. :D

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• D-e-n
  • Laatst online: 12:02
OMX2000 schreef op dinsdag 17 maart 2026 @ 11:17:
[...]

Het middenveld is dit jaar toch absoluut niet stabiel.
Maar dat ligt niet aan de blessures. Targhalinne, Valente, Hwang, Moder: daar moet je toch een stabiel middenveld van kunnen maken. Zelfs met Kraaijeveld verwacht ik beter spel, zeker tegen het rechter rijtje.

@frumper
Als we verliezen, en de kans daarop is 90%, dan breekt toch echt de pleuris uit. En terecht

[ Voor 12% gewijzigd door D-e-n op 17-03-2026 11:33 ]

• frumper
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11:11
Voor RvP komt deze wedstrijd op het beste moment wat hij maar kan wensen. Hij gaat hier sowieso goed uitkomen. Op dit moment is Feyenoord al heel sterk bezig om (wederom) een enorme underdog positie in te nemen. Oh wat zijn we zielig met onze ziekenboeg en we kunnen nauwelijks 11 spelers opstellen. Wat een flauwekul, je bent nog steeds Feyenoord. Maar... mocht het dankzij (of ondanks) zijn tactisch onbenul een nederlaag worden kan hij zich perfect op die ziekenboeg richten. Ja, alles gegeven maar meer zat er helaas niet in.
Wint Feyenoord echter zondag, dan kan hij ineens weer de held gaan spelen. Kijk, ik heb er voor gezorgd dat we 8 punten losstaan van Ajax! Zie mij eens goed zijn!!! En laten we eerlijk zijn, zo goed speelt Ajax nou ook weer niet, ik zie die 4-0 tegen Sparta nou niet meteen als het omslagpunt.

Nee, deze wedstrijd kan alleen maar positief voor RvP uitpakken.

Life is what happens while you're busy making other plans

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:17
Wat is dit toch een fijn topic. Ik zie echt veel zinnige zaken voorbij komen. En gelukkig wordt er met respect gediscussieerd. Af en toe een krachtterm of plaagstootje daargelaten.

Top d:)b

• Gonadan

Gonadan

@DutchOwnage Makkelie op de klassieker, brengt vast weer wat extra leven in de brouwerij hier tijdens de wedstrijd. :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• DutchOwnage
Ow nee he. Inderdaad een ideaal recept voor stront aan de knikker :9

• HanG-BuiK-ZwijN
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-04 17:42

HanG-BuiK-ZwijN

Oolong's Fanclub member

Ach. Feyenoord - Ajax kun je boek na boek over schrijven met analyses. Ik hoop 1 ding. Als die keusloze kansloze trumpse heinekendrinkers met een negatief IQ eeeh idioten :p de wedstrijd stil willen leggen moet de knvb eens capabel worden goed te straffen en dat ook van te voren aan te kondigen. Gewoon reglemetaire nederlaag en 6 punten aftrek. Je hoopt dat die idioten het dan leren, maar je vreest ervoor. Volgende stap X jaar geen EU voetbal. Geld voor elke club-idioot en cub.

http://i.imgur.com/BYdnj.jpg | http://i.imgur.com/1sNnu.jpg zomg new pic 14 JAN 2013 www.lannersedge.nl Gezellige LAN is Gezellig | i'm OLD!

• LZ86
D-e-n schreef op dinsdag 17 maart 2026 @ 11:31:
[...]

Maar dat ligt niet aan de blessures. Targhalinne, Valente, Hwang, Moder: daar moet je toch een stabiel middenveld van kunnen maken. Zelfs met Kraaijeveld verwacht ik beter spel, zeker tegen het rechter rijtje.

@frumper
Als we verliezen, en de kans daarop is 90%, dan breekt toch echt de pleuris uit. En terecht
Het middenveld moet veel te veel arbeid verrichten omdat vooral de vleugels niet goed zijn. Moussa 1 trick pony, naar binnen komen en in de weg lopen ipv voorzetten en de middenvelders in betere positie te helpen. Sauer te licht. De backs zijn waardeloos (blessurespook) en dan moet ook weer het middenveld compenseren.

Ook de CV zijn niet meer wat ze waren in het begin

• Black-Death
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-04 10:31
frumper schreef op dinsdag 17 maart 2026 @ 11:31:
Voor RvP komt deze wedstrijd op het beste moment wat hij maar kan wensen. Hij gaat hier sowieso goed uitkomen. Op dit moment is Feyenoord al heel sterk bezig om (wederom) een enorme underdog positie in te nemen. Oh wat zijn we zielig met onze ziekenboeg en we kunnen nauwelijks 11 spelers opstellen. Wat een flauwekul, je bent nog steeds Feyenoord. Maar... mocht het dankzij (of ondanks) zijn tactisch onbenul een nederlaag worden kan hij zich perfect op die ziekenboeg richten. Ja, alles gegeven maar meer zat er helaas niet in.
Wint Feyenoord echter zondag, dan kan hij ineens weer de held gaan spelen. Kijk, ik heb er voor gezorgd dat we 8 punten losstaan van Ajax! Zie mij eens goed zijn!!! En laten we eerlijk zijn, zo goed speelt Ajax nou ook weer niet, ik zie die 4-0 tegen Sparta nou niet meteen als het omslagpunt.

Nee, deze wedstrijd kan alleen maar positief voor RvP uitpakken.
Ik zie geen scenario waarin een nederland voor Feyenoord positief uitpakt voor Van Persie.

• D-e-n
  • Laatst online: 12:02
LZ86 schreef op dinsdag 17 maart 2026 @ 13:34:
[...]

Het middenveld moet veel te veel arbeid verrichten omdat vooral de vleugels niet goed zijn. Moussa 1 trick pony, naar binnen komen en in de weg lopen ipv voorzetten en de middenvelders in betere positie te helpen. Sauer te licht. De backs zijn waardeloos (blessurespook) en dan moet ook weer het middenveld compenseren.

Ook de CV zijn niet meer wat ze waren in het begin
Moussa heeft meer talent dan de hele selectie van Excelsior bij elkaar. Dat hij af en toe zijn man laat lopen is echt geen excuus. En juist een goede organisatie op het middenveld kan de defensie ontlasten. Een goede trainer kan zelfs met Plug in het centrum een defensie neerzetten die minder goals tegen krijgt.

• LZ86
D-e-n schreef op dinsdag 17 maart 2026 @ 13:56:
[...]

Moussa heeft meer talent dan de hele selectie van Excelsior bij elkaar. Dat hij af en toe zijn man laat lopen is echt geen excuus. En juist een goede organisatie op het middenveld kan de defensie ontlasten. Een goede trainer kan zelfs met Plug in het centrum een defensie neerzetten die minder goals tegen krijgt.
Sure, Moussa heeft talent. Dat ziet iedereen.

Maar iedereen ziet ook dat ie zo ontzettend wisselvallig is dat je gewoon niet op m kunt bouwen (nog). Hoeveel Feyenoordgoals de beste jongen heeft voorkomen door als een blind paard zelf te schieten is niet meer op 1 hand te tellen inmiddels.

Denk niet dat v persie de man is het beste in m naar boven te halen

• Soulizer
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 07-04 20:58
Als dat nieuwsbericht over die diehardfans en chaos brengen en staken van de wedstrijd aanstaande zondag gaat wel treurig worden voor de gewone fans, jij en ik en ouders met kinderen. Ik hoop niet dat die groep zich zo gaat laten zien nav eerder bij Ajax.

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:01
Feyenoord tegen Ajax, echt geen flauw idee wie er wint.
Het zijn wedstrijden op zich waarbij er bij beide teams speciale krachten naar boven kunnen komen als je het mij vraagt.

• Harribo
Soulizer schreef op dinsdag 17 maart 2026 @ 14:44:
Als dat nieuwsbericht over die diehardfans en chaos brengen en staken van de wedstrijd aanstaande zondag gaat wel treurig worden voor de gewone fans, jij en ik en ouders met kinderen. Ik hoop niet dat die groep zich zo gaat laten zien nav eerder bij Ajax.
Krijg ook de indruk dat de media het in eerste instantie oproept en aanwakkert? Niet zo handig om eencelligen op kwade ideeën te brengen.

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-04 12:23
Soulizer schreef op dinsdag 17 maart 2026 @ 14:44:
dat soort trieste figuren gewoon pakken en op een eiland dumpen.

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 09:09
https://www.ad.nl/voetbal...-premier-league~a1a9cc79/

Pepi voor 40 miljoen naar Fulham. Geen slecht bedrag voor een speler die toch best vaak aan de kant stond door blessures.

Blij dat het voor het WK beklonken is, als hij geblesseerd was geraakt of een slecht toernooi had gehad...

[ Voor 18% gewijzigd door Maarten_E op 17-03-2026 18:35 ]

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11:06
Maarten_E schreef op dinsdag 17 maart 2026 @ 18:34:

Pepi voor 40 miljoen naar Fulham. Geen slecht bedrag voor een speler die toch best vaak aan de kant stond door blessures.

Blij dat het voor het WK beklonken is, als hij geblesseerd was geraakt of een slecht toernooi had gehad...
Ontzettend mooi bedrag voor een speler die toch wel erg veel geblesseerd is. Volgens mij zowel vorig als dit seizoen ontzettend veel wedstrijden moeten missen.

Dat PSV er nog zo'n mooi bedrag voor kan krijgen is goed nieuws voor de Eindhovenaren. Benieuwd hoe Pepi het zou doen als hij een heel seizoen fit is.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

• buglife
  • Registratie: Maart 2026
  • Laatst online: 07-04 21:06
Gynnad schreef op dinsdag 17 maart 2026 @ 18:45:
[...]
Dat PSV er nog zo'n mooi bedrag voor kan krijgen is goed nieuws voor de Eindhovenaren. Benieuwd hoe Pepi het zou doen als hij een heel seizoen fit is.
Mooie transfer voor hem en gaat het waarschijnlijk wel goed doen. In zijn tijd bij Groningen presteerde hij al boven verwachting en scoorde vrij veel, vooral als je zag wat de rest toen liet zien.

• toolkist
  • Niet online
buglife schreef op dinsdag 17 maart 2026 @ 18:50:
[...]

Mooie transfer voor hem en gaat het waarschijnlijk wel goed doen. In zijn tijd bij Groningen presteerde hij al boven verwachting en scoorde vrij veel, vooral als je zag wat de rest toen liet zien.
Ik snap hem niet. WK komt eraan, wacht dan op z'n minst tot na het WK. Stel hij ramt er daar 5 in dan komen er grotere clubs.

• Soulizer
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 07-04 20:58
En vanavond misschien Ado weer naar de Eredivisie!

• buglife
  • Registratie: Maart 2026
  • Laatst online: 07-04 21:06
toolkist schreef op dinsdag 17 maart 2026 @ 20:35:
[...]

Ik snap hem niet. WK komt eraan, wacht dan op z'n minst tot na het WK. Stel hij ramt er daar 5 in dan komen er grotere clubs.
Dan wellicht wel, maar vermoedelijk gaat hij er financieel nu zelf ook al aardig op vooruit. Ook wanneer de prestaties op het WK tegenvallen of hij een ernstige blessure krijgt zoals we onlangs bij Resink hebben gezien. Voor hem is het ook maar afwachten of hij weer op hetzelfde niveau terugkomt en dezelfde ontwikkeling kan blijven doormaken. Je kan ook te lang wachten om een stap te maken.

• toolkist
  • Niet online
Fulham had echt wel voor hem gewacht, die zijn tenslotte pas 3-4 keer eerder voor hem gekomen ;)

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:01
toolkist schreef op dinsdag 17 maart 2026 @ 20:35:
[...]

Komoppp, Pepi is geen Romario...

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10-04 16:12

Player1S

Probably out in the dark

Soulizer schreef op dinsdag 17 maart 2026 @ 20:42:
Misschien mag weg :)

Ik heb op zich niks tegen pitch invasions in zulke situaties met de nadrukkelijke kanttekening dat er geen geweld gebruikt word, spelers van de tegenstander niet lastig gevallen worden en vredig richting kleedkamer kunnen etc.
Maar als je dan figuren ziet lopen met volledige bivakmuts op dan vraag ik mij toch wel af of die persoon niet stiekem een stadionverbod heeft.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

• toolkist
  • Niet online
Sjah schreef op dinsdag 17 maart 2026 @ 23:22:
[...]

Komoppp, Pepi is geen Romario...
Met het aantal landen wat nu meedoet is dat nog helemaal niet zo'n vreemd scenario

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09:20

Ging er meer om dat ze dan kunnen voorsorteren op de transfermarkt, want het geld is in de 'pocket'.

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:50

FreakNL

Well do ya punk?

Advocaat gaat Van Persie bijstaan.. Ik vind het lachwekkend.

Maar ze zullen daar schermen met Van Bronckhorst...

[ Voor 31% gewijzigd door FreakNL op 18-03-2026 09:42 ]

• Gonadan

Gonadan

Haha wtf? Want dan gaat hij ineens wel naar anderen luisteren denken ze? :D

Maar ik juich dit toe. Hopelijk duurt de malaise daardoor lang genoeg voor Ajax om er definitief overheen te gaan. En als het dan ook nog eens echt helpt en Van Persie wordt er een beter coach van dan gun ik hem dat ook wel weer (zolang het maar niet boven Ajax is :+ ).

[ Voor 64% gewijzigd door Gonadan op 18-03-2026 09:46 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
Feyenoord in paniek modus.
Volgende stap is dat Dick het tijdelijk overneemt en dat RvP als stagiaire mee mag kijken.
Project RvP moet slagen.

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07:44
Wanneer komt het moment dat de wetenschap gaat proberen om Dick het eeuwige leven te geven? De man is bijna 80 en duikt nog steeds overal op. Ik zie een Nixon in Futurama voor me, maar dan Advocaat bij Feyenoord op de bank.

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Player1S schreef op woensdag 18 maart 2026 @ 08:42:
[...]

Misschien mag weg :)

Ik heb op zich niks tegen pitch invasions in zulke situaties met de nadrukkelijke kanttekening dat er geen geweld gebruikt word, spelers van de tegenstander niet lastig gevallen worden en vredig richting kleedkamer kunnen etc.
Maar als je dan figuren ziet lopen met volledige bivakmuts op dan vraag ik mij toch wel af of die persoon niet stiekem een stadionverbod heeft.
<If> bivakmuts <then> arresteren. 👮🏻‍♂️

Gewoon 100% arrestaties.

Geen slap gedoogbeleid hier.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10-04 16:12

Player1S

Probably out in the dark

Had hem dan nog lekker bij Heerenveen laten rijpen.
Maar daar waren ze er ook niet rouwig om dat hij ging.
Ramzzz schreef op woensdag 18 maart 2026 @ 10:14:
[...]

Gewoon 100% arrestaties.

Nou, idd. Ik kan geen goede reden bedenken waarom je met zo'n ding op loopt behalve dat je niet herkent wilt worden.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

• CornermanNL
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10:54
[...]

Gewoon 100% arrestaties.

Uitvoerbaarheid nul. Altijd mooi dat roepen om hard optreden, nul basis in de werkelijkheid maar het klinkt leuk natuurlijk. Men wint er verkiezingen mee met dit soort one liners.

• toolkist
  • Niet online
En dan arresteer je ze, en dan?

• JEightyFive
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 09-04 15:06
Player1S schreef op woensdag 18 maart 2026 @ 10:54:
[...]
Nou, idd. Ik kan geen goede reden bedenken waarom je met zo'n ding op loopt behalve dat je niet herkent wilt worden.
offtopic:
Met al die Ring doorbells overal tegenwoordig dus best een goede reden. Hoef niet overal met mijn gezicht op te staan :P

• Gonadan

Gonadan

JEightyFive schreef op woensdag 18 maart 2026 @ 11:31:
[...]
offtopic:
Met al die Ring doorbells overal tegenwoordig dus best een goede reden. Hoef niet overal met mijn gezicht op te staan :P
Ga jij dan ook standaard winkelen of naar de horeca met bivakmuts op? Wil ik wel een keer zien dan. :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• JEightyFive
  • Laatst online: 09-04 15:06
Gonadan schreef op woensdag 18 maart 2026 @ 11:48:
[...]

Ga jij dan ook standaard winkelen of naar de horeca met bivakmuts op? Wil ik wel een keer zien dan. :D
Hahah, kort bezoekje denk ik. Maar nee. Was natuurlijk niet helemaal serieus, hoewel al die dingen aan alle gevels me wel een doorn in het oog zijn.

• Marrtijn
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-04 20:38
Strafkolonie op Rottumerplaat. Nee, je laat je ze gewoon weer vrij na het laatste fluitsignaal en dan missen ze de thuiswedstrijd. Dan zullen ze de volgende keer toch wel twee keer nadenken of in bivak gaan het waard is om een potje van je favoriete ploeg te missen.

• Maarten_E
Marrtijn schreef op woensdag 18 maart 2026 @ 12:04:
[...]

Strafkolonie op Rottumerplaat. Nee, je laat je ze gewoon weer vrij na het laatste fluitsignaal en dan missen ze de thuiswedstrijd. Dan zullen ze de volgende keer toch wel twee keer nadenken of in bivak gaan het waard is om een potje van je favoriete ploeg te missen.
Helemaal daar de strafkolonie? Dat moet je de Groningers niet aan doen. Dacht dat zo'n strafkolonie één van de redenen was voor de bouw van de Tweede Maasvlakte. :+

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

CornermanNL schreef op woensdag 18 maart 2026 @ 11:21:
[...]

Uitvoerbaarheid nul. Altijd mooi dat roepen om hard optreden, nul basis in de werkelijkheid maar het klinkt leuk natuurlijk. Men wint er verkiezingen mee met dit soort one liners.
Allemaal identificeren, <instant> stadionverbod.

Kan gewoon. Het is namelijk sowieso verboden om je identiteit met gezichtsbedekking te verbergen.

Carnaval, of beroepsmatig zijn de uitzonderingen.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• DutchOwnage
Voor het moment vindt ik het een fijne ontwikkeling dat Dickie ff 2 dagen per week op 1908 is. Want dat is het, 2 daagjes bij de trainingen en op wedstrijddagen in het stadion. Hij zal zijn bevindingen delen, en aangeven wat hij eventueel anders zou doen. Dan is het aan RvP om daar iets mee te doen.

Niks mis mee.

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10:38
Maar het voegt toch niks toe? Er zijn 30 man staf die tegen RvP zeggen wat ze anders zouden doen en hij doet precies 0 met die info. Waarom zou dat door poppetje 31 ineens anders zijn?

WoT stats

• Gonadan

Gonadan

Wellicht heeft RvP aangegeven dat hij iemand als Advocaat nog net wel serieus kan nemen vanwege zijn staat van dienst, maar de rest niet omdat hij dit als minder dan hijzelf beschouwt.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• toolkist
  • Niet online
Ramzzz schreef op woensdag 18 maart 2026 @ 13:33:
[...]

Allemaal identificeren, <instant> stadionverbod.

Kan gewoon. Het is namelijk sowieso verboden om je identiteit met gezichtsbedekking te verbergen.

Carnaval, of beroepsmatig zijn de uitzonderingen.
Ok en even praktisch. Hoe wil je dat gaan realiseren. 1000+ politie/ME vanuit heel Nederland optrommelen?

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
[...]

Gewoon 100% arrestaties.

Hoe wil je ze gaan arresteren? De politie heeft in beginsel geen mogelijkheid om binnen het stadion te handhaven dat is de ruimte die de club moet handhaven. Dus gewoon 100% arrestaties wordt dan verwijdering + stadionverbod. 9 maanden indien het enkel voorhanden is en 18 maanden als het daadwerkelijk gebruikt wordt. 36 maanden als ze het veld pogen te betreden en 60 maanden als het daadwerkelijk betreden.

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10:44

Agent47

I always close my contracts.

DutchOwnage schreef op woensdag 18 maart 2026 @ 15:15:
Voor het moment vindt ik het een fijne ontwikkeling dat Dickie ff 2 dagen per week op 1908 is. Want dat is het, 2 daagjes bij de trainingen en op wedstrijddagen in het stadion. Hij zal zijn bevindingen delen, en aangeven wat hij eventueel anders zou doen. Dan is het aan RvP om daar iets mee te doen.

Niks mis mee.
Niet als RVP ook luistert. Hij schijnt amper te luisteren.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Napo schreef op woensdag 18 maart 2026 @ 16:21:
[...]

Hoe wil je ze gaan arresteren? De politie heeft in beginsel geen mogelijkheid om binnen het stadion te handhaven dat is de ruimte die de club moet handhaven. Dus gewoon 100% arrestaties wordt dan verwijdering + stadionverbod. 9 maanden indien het enkel voorhanden is en 18 maanden als het daadwerkelijk gebruikt wordt. 36 maanden als ze het veld pogen te betreden en 60 maanden als het daadwerkelijk betreden.
Nou, ze zijn al volledig omheind… met een beetje goede wil en goede planning, dan kan er heel veel. 😮‍💨

• Napo
  • Niet online
Ramzzz schreef op woensdag 18 maart 2026 @ 17:29:
[...]

Nou, ze zijn al volledig omheind… met een beetje goede wil en goede planning, dan kan er heel veel. 😮‍💨
Verklaar je nader hoe je dat wil aanpassen. Of je wil de poltiie vergaande bevoegdheden geven die verder reiken dan enkel de voetbalstadions.

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-04 12:23

zegt ook veel over de scouting daar. En PSV kan al vrij vroeg gaan shoppen

• Sjah
Over scouts....is Piet de Visser nog actief..? Das een god dacht ik, mag ook wel met z'n 91.

• toolkist
  • Niet online
Sjah schreef op woensdag 18 maart 2026 @ 19:04:
Over scouts....is Piet de Visser nog actief..? Das een god dacht ik, mag ook wel met z'n 91.
Een zwart betaalde god ja ;)
Oa hij wordt met naam genoemd in de veroordeling van Chelsea

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Napo schreef op woensdag 18 maart 2026 @ 17:56:
[...]

Verklaar je nader hoe je dat wil aanpassen. Of je wil de poltiie vergaande bevoegdheden geven die verder reiken dan enkel de voetbalstadions.
De politie heeft alle bevoegdheden om de wet te handhaven. Gezichtsbedekkende toestanden zijn al verboden. 🚫

• toolkist
  • Niet online
Ramzzz schreef op woensdag 18 maart 2026 @ 19:38:
[...]

De politie heeft alle bevoegdheden om de wet te handhaven. Gezichtsbedekkende toestanden zijn al verboden. 🚫
Nope, die hebben niks te zoeken in een stadion. Dat is in principe een club aangelegenheid.

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

toolkist schreef op woensdag 18 maart 2026 @ 19:41:
[...]

Nope, die hebben niks te zoeken in een stadion. Dat is in principe een club aangelegenheid.
Heeft <$club> een ontheffing?

De driehoek kan ook eenvoudig wedstrijden verbieden als het doorgaat.

[ Voor 13% gewijzigd door Ramzzz op 18-03-2026 19:45 ]

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ramzzz schreef op woensdag 18 maart 2026 @ 19:44:
[...]

Heeft <$club> een ontheffing?

De driehoek kan ook eenvoudig wedstrijden verbieden als het doorgaat.
Voetbalclubs hebben een vergunning voor de evenementen (wedstrijden) die ze spelen. Daarin wordt eea geregeld. Daarbij is het in Nederland zo dat buien voor de politie is qua openbare orde en binnen in eerse instantie de club/stadion.

• Napo
  • Niet online
Ramzzz schreef op woensdag 18 maart 2026 @ 19:38:
[...]

Mogen ze ook in jouw woning handhaven?

• Harribo
Iets voor Randzaken dit

• Harribo
Soulizer schreef op dinsdag 17 maart 2026 @ 20:42:
Mooi voor aDo, de supporters hebben wij minder goede ervaringen mee 😜

[ Voor 43% gewijzigd door Harribo op 19-03-2026 18:19 ]

• Maarten_E
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5CZNeiE0caGfDdbtSSSCaupkF2c=/800x/filters:strip_exif()/f/image/P3LD4LG6VQwuRToAipc3HcOk.webp?f=fotoalbum_large

https://www.ad.nl/voetbal...00-toeschouwers~a89ab9c1/

PSV en de gemeente Eindhoven willen het Philips Stadion uitbreiden naar 55.000 toeschouwers. Een bijnaam weet ik al: De rookworsttent.

[ Voor 14% gewijzigd door Maarten_E op 19-03-2026 19:10 ]

• ElPaco
Vind het wel wat, en ik zou eerder gaan voor de (gloei)lamp ;)

WoT stats

• PolarBear
  • Niet online
Maarten_E schreef op donderdag 19 maart 2026 @ 19:09:
[Afbeelding]

https://www.ad.nl/voetbal...00-toeschouwers~a89ab9c1/

PSV en de gemeente Eindhoven willen het Philips Stadion uitbreiden naar 55.000 toeschouwers. Een bijnaam weet ik al: De rookworsttent.
De kogel is door de kerk: PSV wil al over vier jaar spelen in een Philips Stadion dat ongeveer 55.000 toeschouwers kan herbergen en misschien nog enkele duizenden mensen meer.
Laat mij raden, 56.121+ ?

• Sjah
Terecht dat Psv die wens heeft, met al dat ASML gegroei tegelijk ook makkelijk vol te krijgen. Als expat wil je toch de ervaring van de eredivsie-topper. Als ik in NY woon, zou ik ook naar de NY Mets willen..

• Sineplex
  • Laatst online: 10:26
Wel goed voor het Nederlandse voetbal natuurlijk, mits het allemaal goed gaat want het wordt natuurlijk een forse investering. Maar toch mooi als ze het zouden realiseren, want welke voetbalclub heeft de laatste jaren nog geld in het stadium geinvesteerd?

• PolarBear
  • Niet online
Sineplex schreef op donderdag 19 maart 2026 @ 21:06:
Wel goed voor het Nederlandse voetbal natuurlijk, mits het allemaal goed gaat want het wordt natuurlijk een forse investering. Maar toch mooi als ze het zouden realiseren, want welke voetbalclub heeft de laatste jaren nog geld in het stadium geinvesteerd?
Ajax, hoewel het stadion niet van hun is. De Arena is uitgebreid met extra zitplekken in de hoeken en net voor corona is de omloop aan de oostkant fors vergroot.

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online
Sineplex schreef op donderdag 19 maart 2026 @ 21:06:
Feyenoord city? :+

Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd

• ElPaco
Helmond heeft net een nieuw stadion. Er zijn er best wel wat. Ben wel echt blij dat ze bij PSV gaan voor uitbouw op de huidige locatie. Moet er niet aan denken dat er buiten de stad ergens een nieuw stadion zou komen.

WoT stats

• PolarBear
  • Niet online
ElPaco schreef op donderdag 19 maart 2026 @ 21:16:
Helmond heeft net een nieuw stadion. Er zijn er best wel wat. Ben wel echt blij dat ze bij PSV gaan voor uitbouw op de huidige locatie. Moet er niet aan denken dat er buiten de stad ergens een nieuw stadion zou komen.
Cambuur ook natuurlijk..

• PolarBear
  • Niet online
Vooral geinvesteerd in Goldman Sachs toch?

• Maarten_E
ElPaco schreef op donderdag 19 maart 2026 @ 21:16:
Waar zou er plek zijn in Eindhoven voor een nieuw stadion? Enige wat ik mij kan bedenken zo gauw is richting Eindhoven Airport. Wel handig voor uitspelende teams in Europa. :+

• HanG-BuiK-ZwijN

HanG-BuiK-ZwijN

Oolong's Fanclub member

Enige wat AZ vergeet is verder voorstaan met de rust. vooralsnog goed op weg.

http://i.imgur.com/BYdnj.jpg | http://i.imgur.com/1sNnu.jpg zomg new pic 14 JAN 2013 www.lannersedge.nl Gezellige LAN is Gezellig | i'm OLD!

• ElPaco
Brands schrikt van kosten
Waarvan hij schrok? Vooral van de totale kosten die de verbouwing met zich meebrengt. „Het gaat om zo’n 350 tot 450 miljoen euro, verwachten we.”
Pff, wat een bedrag. Maar eerlijk, ik dat dat het eigenlijk zou gaan om wat tribunes ophogen en nu komen ze met bijna een nieuw stadion over het huidige.

WoT stats

• ElPaco
Maarten_E schreef op donderdag 19 maart 2026 @ 21:41:
[...]

Waar zou er plek zijn in Eindhoven voor een nieuw stadion? Enige wat ik mij kan bedenken zo gauw is richting Eindhoven Airport. Wel handig voor uitspelende teams in Europa. :+
Ik geloof dat ze toen dachten aan in de buurt van de Herdgang.

WoT stats

• HanG-BuiK-ZwijN

HanG-BuiK-ZwijN

Oolong's Fanclub member

AZ gaat lekker de 2de helft :p

• Harribo
Dit is duidelijk wel binnen. Knap gedaan van Az.
Enig idee wat de volgende tegenstander wordt?

• Quad
  • Nu online
Harribo schreef op donderdag 19 maart 2026 @ 22:32:
[...]

Dit is duidelijk wel binnen. Knap gedaan van Az.
Enig idee wat de volgende tegenstander wordt?
Shahktar Donetsk waarschijnlijk.

nggyu nglyd

• sebasd
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11:38

sebasd

rijdt op espresso

Echt een knappe overwinning van AZ. Heb de hele wedstrijd gekeken, vier goede goals, hadden er nog wel 1 of 2 meer kunnen zijn. Op richting Sjachtar inderdaad.

Ook wel prettig om te zien dat Goes ook gewoon heel goed kan verdedigen zonder al die rare acties.

• toolkist
  • Niet online
Sjah schreef op donderdag 19 maart 2026 @ 20:51:
Terecht dat Psv die wens heeft, met al dat ASML gegroei tegelijk ook makkelijk vol te krijgen. Als expat wil je toch de ervaring van de eredivsie-topper. Als ik in NY woon, zou ik ook naar de NY Mets willen..
Die stappen allemaal in de trein naar Amsterdam joh, PSV heeft internationaal helaas niet zoveel uitstraling.

• toolkist
  • Niet online
Maarten_E schreef op donderdag 19 maart 2026 @ 19:09:
Een bijnaam weet ik al: De rookworsttent.
Dus dan wordt het Hema Sport Vereniging, of Unox Sport Vereniging?

• HanG-BuiK-ZwijN

HanG-BuiK-ZwijN

Oolong's Fanclub member

Philips Snert Vereniging :+
(Snert = Erwentsoep :p)

• toolkist
  • Niet online
Echt niet, Erwtensoep wat je een 2e keer opwarmt wordt dan snert en is dan geen erwtensoep meer :p

• Quad
  • Nu online
toolkist schreef op donderdag 19 maart 2026 @ 23:05:
[...]

Echt niet, Erwtensoep wat je een 2e keer opwarmt wordt dan snert en is dan geen erwtensoep meer :p
Daarom maak je goede snert altijd de dag ervoor en laat je m over de nacht afkoelen. :9

nggyu nglyd

• Sjah
toolkist schreef op donderdag 19 maart 2026 @ 22:59:
[...]

Dus dan wordt het Hema Sport Vereniging, of Unox Sport Vereniging?
Of Marijnissen Sport Vereniging, Jan van de SP heeft in de Oss worstenfabriek (de Unox) gewerkt...
Quad schreef op donderdag 19 maart 2026 @ 23:13:
[...]

Daarom maak je goede snert altijd de dag ervoor en laat je m over de nacht afkoelen. :9
Hou 'ns op met die snert, ik heb vanavond slechts een Big Mac en een McKroket op, denk dat Snert gezonder had geweest..

• Maarten_E
toolkist schreef op donderdag 19 maart 2026 @ 22:58:
[...]

Die stappen allemaal in de trein naar Amsterdam joh, PSV heeft internationaal helaas niet zoveel uitstraling.
Aan de andere kant...
Ga naar pak em beet Milaan en vraag waar ze Eindhoven van kennen. Philips, DAF en ASML gaan niet voor PSV genoemd worden denk ik.
Het bedrijf Philips heeft zich van de consumentenmarkt teruggetrokken, en bij DAF en ASML denken ze dat de A voor Amsterdam staat... :+

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:45
toolkist schreef op donderdag 19 maart 2026 @ 22:58:
[...]

Mwooaah. Vele Nederlanders leven nog in 'nostalgische' Hollandse tijden, waarbij de vroegere resultaten van Ajax en Feijenoord nog altijd op het heden geprojecteerd worden. Beetje zoals AC Milan in Italië.

Er groeien echter nieuwe generaties op, en voor die generaties in het buitenland is het merk PSV op z'n minst gelijkwaardig aan Ajax. En misschien wel sterker.

Alonso over het inhalen in 2026: "it’s more of an evasive manoeuvre than an overtake.”

• toolkist
  • Niet online
Sjah schreef op donderdag 19 maart 2026 @ 23:20:
[...]

Of Marijnissen Sport Vereniging, Jan van de SP heeft in de Oss worstenfabriek (de Unox) gewerkt...
TOSP Oss bedoel je, de link wordt anders weg erg vaag ;)
Al is dat SP bolwerk hier (ik woon in Oss ;)) inmiddels flink gekrompen. Helpt niet bepaald dat ze drukker zijn met onderling ruzien dan met wat goed is voor Oss.

• toolkist
  • Niet online
alexbl69 schreef op vrijdag 20 maart 2026 @ 06:37:
[...]

Mwooaah. Vele Nederlanders leven nog in 'nostalgische' Hollandse tijden, waarbij de vroegere resultaten van Ajax en Feijenoord nog altijd op het heden geprojecteerd worden. Beetje zoals AC Milan in Italië.

Er groeien echter nieuwe generaties op, en voor die generaties in het buitenland is het merk PSV op z'n minst gelijkwaardig aan Ajax. En misschien wel sterker.
Is dat gevoel of onderbouwd?
Op de bbc zie ik eigenlijk niks voorbij komen over PSV tenzij ze tegen een Engels team spelen.
Als Ajax ook maar een klein beetje presteert komt er wel wat over voorbij.

• DonRoger
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 09:28
toolkist schreef op vrijdag 20 maart 2026 @ 10:18:
[...]

Is dat gevoel of onderbouwd?
Op de bbc zie ik eigenlijk niks voorbij komen over PSV tenzij ze tegen een Engels team spelen.
Als Ajax ook maar een klein beetje presteert komt er wel wat over voorbij.
Dus als Ajax een wedstrijd wint komt dat op de BBC? Nederlands voetbal is (helaas) vergane glorie, kan me dus niet voorstellen dat een Engelsman het boeit of een Nederlandse club (ook Ajax) heeft gewonnen van een Excelsior, Fortuna of wat dan ook.

• Sineplex
  • Laatst online: 10:26
Nee natuurlijk niet, op de BBC zijn ze niet geinteresseerd in Nederlands voetbal. Maar het punt is meer dat Ajax simpelweg meer naamsbekendheid en reputatie heeft in het buitenland dan PSV. En dat klopt natuurlijk wel, ook al is dat meer op het verleden gebaseerd (alhoewel, we mogen die halve finale CL van een paar jaar terug niet vergeten!). PSV heeft de uitstraling van een sympathieke club, die eigenlijk altijd wel meedoet (maar waar je eigenlijk van moet winnen) en een goedgelegen stadium heeft wat leuk is voor een tripje.

Ik denk dat men bij PSV ook meer naar de laatste 20 jaar kijkt, terwijl Ajax veel verder terug gaat. En er kleeft dankzij Cruijff en het imago van de jeugdopleiding altijd iets om Ajax. Anyway, het is maar imago. Beide teams hebben een heel andere historie/achtergrond, wat ook wel leuk is :).

• DonRoger
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 09:28
Ik snap nooit zo waar die ‘buitenland-obsessie’ van sommige Ajacieden, PSV'ers en Feyenoorders vandaan komt. Wellicht dat ze in Oeganda vaker Feyenoord kennen, in Kirgizië meer richting Ajax neigen en in Zambia PSV, who cares? Ik ken zelf ook genoeg clubs uit het buitenland niet of niet goed genoeg.

Dat ‘onverslaanbare’ imago is er bij Ajax de laatste 20 jaar volgens mij ook wel af, of gaan de kleinere clubs nog steeds met zweet tussen de billen naar de Arena zoals vroeger?

[ Voor 23% gewijzigd door DonRoger op 20-03-2026 11:39 ]

• alexbl69
Sineplex schreef op vrijdag 20 maart 2026 @ 11:17:
Nee natuurlijk niet, op de BBC zijn ze niet geinteresseerd in Nederlands voetbal. Maar het punt is meer dat Ajax simpelweg meer naamsbekendheid en reputatie heeft in het buitenland dan PSV. En dat klopt natuurlijk wel, ook al is dat meer op het verleden gebaseerd
Dat is nou juist iets dat ik betwijfel. Het verleden telt in het buitenland veel minder dan hier in Nederland.

Kijk naar de Franse competitie (was tot 15 jaar geleden ook nooit echt toonaangevend, net als de Nederlandse). In mijn jeugd was Olympique Marseille de bovenliggende ploeg, aan het begin van deze eeuw Olympique Lyon.

Maar waar associeert iedereen van onder de 30 - en zeker buiten Frankrijk - zich mee: Paris Saint-Germain. Klopt, want die rijgen sinds 15 jaar de kampioenschappen bijkans aaneen. Tot die tijd zijn ze alleen in 1994 kampioen geworden, en speelden geen rol van betekenis.

In de afgelopen 20 jaar is Ajax 7 keer kampioen geworden, PSV 9 keer. De Europese ranglijst is nu:
26e plaats PSV
27e plaats Feyenoord
35e plaats AZ
40e plaats Ajax

Die andere clubs hebben dus minimaal zoveel Europese exposure als Ajax.

Wat je noemt over het imago van jeugdopleiding bij Ajax is ook puur een Nederlands iets. In het buitenland is dat - zeker bij de generatie onder de 30 à 40 - volstrekt onbekend.

Tot 30 jaar geleden (toen Ajax z'n laatste EC won) klopte het absoluut dat Ajax en Feyenoord in de beeldvorming de internationale vaandeldragers van het Nederlandse voetbal waren. Maar dat beeld is inmiddels wel achterhaald.

Alonso over het inhalen in 2026: "it’s more of an evasive manoeuvre than an overtake.”

• Gonadan

Gonadan

DonRoger schreef op vrijdag 20 maart 2026 @ 11:27:
Ik snap nooit zo waar die ‘buitenland-obsessie’ van sommige Ajacieden, PSV'ers en Feyenoorders vandaan komt.
Wensdenken. Ajax is lange tijd als dé club van Nederland gezien ( al kan je zelfs daar al over discussiëren). Ajacieden willen dat graag zo blijven zien, fans van andere clubs willen dat graag anders zien. Een eeuwige discussie. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• T-MOB
  • Laatst online: 11:45
alexbl69 schreef op vrijdag 20 maart 2026 @ 11:47:
[...]
Tot 30 jaar geleden (toen Ajax z'n laatste EC won) klopte het absoluut dat Ajax en Feyenoord in de beeldvorming de internationale vaandeldragers van het Nederlandse voetbal waren. Maar dat beeld is inmiddels wel achterhaald.
UEFA-ranking gaat om de sportieve prestaties, niet perse om bekendheid. Naar voetbalclubs als merk wordt ook wel onderzoek gedaan. Het merk Ajax wordt in de Football 50 op plek 23 gezet (zie p 89) qua merkwaarde, PSV op plek 43. Op zich komt dat ook wel overeen met mijn eigen (beperkte) ervaring. Als je buiten Europa iemand over Nederlands voetbal spreekt kennen de meesten Ajax wel, soms ook PSV, mijn clubje uit Enschede kennen ze eigenlijk nooit.

Regeren is vooruitschuiven

• alexbl69
T-MOB schreef op vrijdag 20 maart 2026 @ 13:12:
[...]
...mijn clubje uit Enschede kennen ze eigenlijk nooit.
Behalve in Gelsenkirchen uiteraard :).

Stond vorig jaar in Spanje in een bar naar een wedstrijd van Schalke te kijken. Stond een (op z'n zachts gezegd) zeer fanatieke Schalke supporter naast me. Op een gegeven moment vraagt hij mij enigszins provocerend of ik ook wel Schalke fan ben, omdat ik daar zo rustig zat. Nee, zei ik. Ik ben Twente fan.

Hele avond gratis gedronken :9B.

Verwijderd

Wat vinden we een gepaste straf als je een jaar lang een niet-gespeelrechtigde speler op stelt?

• toolkist
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 20 maart 2026 @ 17:19:
Wat vinden we een gepaste straf als je een jaar lang een niet-gespeelrechtigde speler op stelt?
Niks, op de wedstrijd tegen NAC na, want daar hadden clubs blijkbaar binnen 8 dagen na de wedstrijd bezwaar tegen moeten indienen.

• Mania-92
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11:39
Verwijderd schreef op vrijdag 20 maart 2026 @ 17:19:
Het mooiste is, zo zijn er bij andere clubs nog meer spelers. Als bovenstaande juist is dan heeft de KNVB ook flink verzaakt.

Overigens is het niet alleen een kwestie van speelgerechtigd. Als ik het goed begrijp hebben deze spelers ook geen werkvergunning? Dat lijkt me strafrechtelijk ook een punt.

• toolkist
  • Niet online
Misschien moet Henk de Jong zich eens druk maken over zijn eigen supporters ipv over de scheidsrechter....

• toolkist
  • Niet online
Mania-92 schreef op vrijdag 20 maart 2026 @ 20:59:
[...]

Het mooiste is, zo zijn er bij andere clubs nog meer spelers. Als bovenstaande juist is dan heeft de KNVB ook flink verzaakt.

Overigens is het niet alleen een kwestie van speelgerechtigd. Als ik het goed begrijp hebben deze spelers ook geen werkvergunning? Dat lijkt me strafrechtelijk ook een punt.
Verrek, Ajax had z'n zaken zowaar wel een keer op orde (Paes heeft een werkvergunning). Verrassend.
Pagina: 1 ... 212 ... 221 Laatste

Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Of de commentator je bevalt of niet, het continu benoemen dat je de commentator, scheidsrechter of VAR niet leuk vindt is achterhaald. Houd het lekker voor je, het voegt niks toe.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellige sfeer, niet voor een vijandige.

Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse / Belgische clubs en de voor hun direct relevante wedstrijden
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2025/2026 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Verder is er nog Randzaken