LZ86 schreef op dinsdag 17 maart 2026 @ 10:07:
[...]
Als je ziet waarmee ze tegen de Kralingers op kwamen dagen snap ik heel goed dat je kansloos bent tegen een tijdelijk herboren Ajax met zijn nieuwe trainer.
2 CV die geen CV zijn, van een overschot aan middenvelders naar aanvallers die op het middenveld moeten spelen. En geen fitte backs. Tja, dan zou ook Bayern het moeilijk krijgen.
Neemt niet weg dat v persie absoluut op moet donderen en zwaar ongeschikt is.
Ik snap het sentiment jegens van Persie wel. Maarrrr da's meer het uitknijpen van een puist, symptoombestrijding dus.
Ik denk dat hij dingen goed ziet, voor de wedstrijd, en na de wedstrijd. Echter hij is echt SUPER traag in het reageren op situaties in een wedstrijd. Misschien komt dat door zijn eigenwijsheid, misschien snappen spelers het op Feyenoord niveau niet. Maar het werkt niet. En spelers zoals een Timber nemen zo'n gast pas serieus als hij ook echt wat presteert als trainer, of beter gezegd, dat wat hij het team vertelt dat dat ook zichtbaar terugkomt in de prestaties op het veld. Dat maakte Slot zo sterk. Dan kun je aan een speler ook uitleggen waarom hij op de bank zit, en waarom hij ook onderdeel is van het eventuele succes.
Van Persie is simpelweg op een klote moment ingestapt. En dan is eigenlijk het echte specifieke moment niet een slecht: na het ontslag van Priske. Maar wel de periode na vertrek van Slot, en de eigenwijsheid van te Kloese wat zich vertaald in een selectie die ieder jaar slechter is geworden.
Is ook niet gek. Je algemeen directeur is de technisch directeur. En normaal zouden die een felle discussie hebben over waar het geld in geïnvesteerd zou worden. Stop je dat in de Feyenoord organisatie (Stadion, uitkopen vrienden van Feyenoord, etc), of investeer je in betere spelers.
Ik denk dat de RvC door de successen onder Sloten én te Kloese, ze een beetje verblind zijn geraakt, en de macht teveel in handen van te Kloese hebben gegeven.
Lang verhaal kort. We zullen het tot het eind van het seizoen moet van Persie moeten doen. En het is maar te hopen dat een aantal spelers (Beelen, Jeng, Smal, Read, van Persie, Sauer, Steijn) niet al te lang op zich laten wachten. Dat zijn 5/6 potentiële basisspelers die je mist, of die je team een nieuwe impuls kunnen geven vanaf de bank. Te treurig voor woorden.