I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.
Zou niet voor het eerst zijn als dat verspeeld wordt.....cheiron schreef op zaterdag 14 maart 2026 @ 21:33:
2-0 voor, wat een weelde.
Dat is natuurlijk wel vaker met een nieuwe trainer. Iedereen moet zich weer bewijzenQuad schreef op zaterdag 14 maart 2026 @ 21:34:
[...]
Dat is wel te vroeg natuurlijk. Maar Ajax is vooralsnog geen slappe hap ten opzichte van vorige week. Leggen veel meer energie in de wedstrijd.
Vermoedelijk hebben ze ook door dat Cruijff ook niet houdt van slappe hap en je dan in de verkoop zet.sNielz123 schreef op zaterdag 14 maart 2026 @ 21:35:
[...]
Dat is natuurlijk wel vaker met een nieuwe trainer. Iedereen moet zich weer bewijzen
Sempy schreef op zaterdag 14 maart 2026 @ 21:35:
[...]
Zou niet voor het eerst zijn als dat verspeeld wordt.....
Komop, beetje positiviteit mannengws24 schreef op zaterdag 14 maart 2026 @ 21:34:
[...]
Dat hebben we wel vaker gestaan maar ging het alsnog mis.
Flickr PSN ID= cheironnl
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd
BMI had op zich 2x geel gehad zo..
[ Voor 26% gewijzigd door Quad op 14-03-2026 21:42 ]
nggyu nglyd
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
[ Voor 3% gewijzigd door Miki op 14-03-2026 21:44 ]
Flickr PSN ID= cheironnl
Flickr PSN ID= cheironnl
nggyu nglyd
Ik zie ook nog geen tekenen van verval.
Afgelopen 10 minuten waren weer ouderwets "Ajax tweede helft"-niveau.DutchOwnage schreef op zaterdag 14 maart 2026 @ 22:20:
Op basis van deze 60 minuten zou ik als Ajax fan toch best tevreden m'n bed opzoeken straks. Het oogt fris, met een hoog tempo. Er zit veel meer "schwung " in.
Flickr PSN ID= cheironnl
Het zwalkte inderdaad even maar ze weten zich dan toch weer te herpakken door hoger bal tempo te gaan spelen.cheiron schreef op zaterdag 14 maart 2026 @ 22:27:
[...]
Afgelopen 10 minuten waren weer ouderwets "Ajax tweede helft"-niveau.
Je kan veel zeggen maar de hand van de trainer is nu wel goed merkbaar.
1 wedstrijd maakt nog geen zomer.. of zoietsMiki schreef op zaterdag 14 maart 2026 @ 22:11:
Ajax krijgt nu toch wel echt dotten van kansen. Van mij mag García nog even blijven, die groep Spanjaarden weten Ajax wel aan het voetballen te krijgen.
Flickr PSN ID= cheironnl
nggyu nglyd
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 23:14
Nu hopen dat het niet een opleving is van een paar wedstrijden.
Staan ze nu ook.Typhone schreef op zaterdag 14 maart 2026 @ 22:35:
Als Ajax het hele seizoen zo gevoetbald had, stonden ze nu 4e ipv 5e. Zucht.
nggyu nglyd
Verder is 4-0 natuurlijk
I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.
De 5-0 gaan ze ook nog wel maken vermoed ik zotoolkist schreef op zaterdag 14 maart 2026 @ 22:34:
[...]
1 wedstrijd maakt nog geen zomer.. of zoiets
Als het qua score mager was geweest, prima, maar er is zoveel energie, vechtlust en drang naar voren, dat maakt het prettig om naar te kijken. En geen F-side, mogen van mij per direct weg blijven.
Nu viel de 1-0 gelukkig maar de overige 3 gewoon prima!
Volgende week een echte tegenstander voor Garcia, ik ben benieuwd of dit doorgezet wordt of dat het een eenmalige opwelling blijft.
nggyu nglyd
Blij mee, lekker positief dit.
nggyu nglyd
Er MOET een reactie komen. Er MOET gewonnen worden. De druk staat er vol op. Het zal mij benieuwen....
Ik verwacht geen wonderen met van Van Persie. Zo staan we 2e en zo staan we 4e en dan komt Twente nog.DutchOwnage schreef op zaterdag 14 maart 2026 @ 23:31:
Ben nu benieuwd naar de reactie van RvP en Feyenoord morgen. Het begint nu echt penibel te worden. NEC doet echt vollop mee, en voor nu heeft de trainerswissel Ajax zeker goed gedaan.
Er MOET een reactie komen. Er MOET gewonnen worden. De druk staat er vol op. Het zal mij benieuwen....
[ Voor 1% gewijzigd door Outerspace op 15-03-2026 00:03 . Reden: Naamverbasteringen niet nodig ]
Ik had dit dus al verwacht. Het bekende schokeffect en dat geeft Ajax volgende week ook wat vertrouwen.DutchOwnage schreef op zaterdag 14 maart 2026 @ 23:31:
Ben nu benieuwd naar de reactie van RvP en Feyenoord morgen. Het begint nu echt penibel te worden. NEC doet echt vollop mee, en voor nu heeft de trainerswissel Ajax zeker goed gedaan.
Winnen alleen is dus niet genoeg voor Feyenoord. Als je wint op de manier zoals de laatste weken koop je daar niks voor en gaat het een week later alsnog fout, net als tegen Twente. En uiteindelijk loopt Europees voetbal dan nog zelfs gevaar.
Dat zegt dus ook heel veel over de spelers zelf, als ze die instelling zelf al niet hebben.Miki schreef op zaterdag 14 maart 2026 @ 23:15:
Waar Klaassen vakkundig zijn waffel houdt spreek Steur zich uit. García en staff persen meer uit de spelers dan de vorige trainers.
Naar bed nog niet maar ik ben net thuis en zit nog even lekker op de bank na te genieten met een wijntje. Lang geleden dat ik met plezier een wedstrijd gekeken heb.DutchOwnage schreef op zaterdag 14 maart 2026 @ 22:20:
Op basis van deze 60 minuten zou ik als Ajax fan toch best tevreden m'n bed opzoeken straks. Het oogt fris, met een hoog tempo. Er zit veel meer "schwung " in.
Het lek is zeker nog niet boven en er ging nog een hoop mis, maar ze gingen er allemaal voor en zaten er bij Sparta continu bovenop. Je merkte ook dat Sparta daardoor weinig aan hun eigen spel toe kwam.
Positief vond ik Tomiyasu, Wijndal kan vast zijn tas gaan pakken. Niks geneuzel dat een bericht al lastig wordt, gewoon een uur een van de beste van het veld. Waarom zag Grim dat niet? Ook het rendement van de bejaarden was fijn. Konadu nog ongelukkig in de afronding, maar heeft zijn best gedaan.
Minder vond ik het centrale duo. Sutalo wacht vaak lang en geeft de bal dan aan iemand die eigenlijk klem komt te zitten. Baas leek daar heel zenuwachtig van te worden want die vond ik niet sterk. En Paes brengt nu ook niet echt rust met van die rare korte ballen en heel lang wachten met weg schieten.
Berghuis leuk rendement maar je speelt door hem wel op zo'n 30% minder veld, trekt Godts ook naar binnen dan blijft er echt niets over. En je merkt dat Berghuis niet meer de explosiviteit heeft om te reageren op wat er gebeurt. Hij bedenkt vooraf hoe hij gaat lopen en dan even ergens tussen of een been uitsteken gaat niet lukken.
En Fitz-Jim gaan we het maar helemaal niet over hebben.
Al met al mooie avond, maar nog een lange weg te gaan.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Of de commentator je bevalt of niet, het continu benoemen dat je de commentator, scheidsrechter of VAR niet leuk vindt is achterhaald. Houd het lekker voor je, het voegt niks toe.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellige sfeer, niet voor een vijandige.
Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse / Belgische clubs en de voor hun direct relevante wedstrijden
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2025/2026 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Verder is er nog Randzaken