I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.
Zou niet voor het eerst zijn als dat verspeeld wordt.....cheiron schreef op zaterdag 14 maart 2026 @ 21:33:
2-0 voor, wat een weelde.
Dat is natuurlijk wel vaker met een nieuwe trainer. Iedereen moet zich weer bewijzenQuad schreef op zaterdag 14 maart 2026 @ 21:34:
[...]
Dat is wel te vroeg natuurlijk. Maar Ajax is vooralsnog geen slappe hap ten opzichte van vorige week. Leggen veel meer energie in de wedstrijd.
Vermoedelijk hebben ze ook door dat Cruijff ook niet houdt van slappe hap en je dan in de verkoop zet.sNielz123 schreef op zaterdag 14 maart 2026 @ 21:35:
[...]
Dat is natuurlijk wel vaker met een nieuwe trainer. Iedereen moet zich weer bewijzen
Sempy schreef op zaterdag 14 maart 2026 @ 21:35:
[...]
Zou niet voor het eerst zijn als dat verspeeld wordt.....
Komop, beetje positiviteit mannengws24 schreef op zaterdag 14 maart 2026 @ 21:34:
[...]
Dat hebben we wel vaker gestaan maar ging het alsnog mis.
Flickr PSN ID= cheironnl
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd
BMI had op zich 2x geel gehad zo..
[ Voor 26% gewijzigd door Quad op 14-03-2026 21:42 ]
nggyu nglyd
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
[ Voor 3% gewijzigd door Miki op 14-03-2026 21:44 ]
Flickr PSN ID= cheironnl
nggyu nglyd
Ik zie ook nog geen tekenen van verval.
Afgelopen 10 minuten waren weer ouderwets "Ajax tweede helft"-niveau.DutchOwnage schreef op zaterdag 14 maart 2026 @ 22:20:
Op basis van deze 60 minuten zou ik als Ajax fan toch best tevreden m'n bed opzoeken straks. Het oogt fris, met een hoog tempo. Er zit veel meer "schwung " in.
Flickr PSN ID= cheironnl
Het zwalkte inderdaad even maar ze weten zich dan toch weer te herpakken door hoger bal tempo te gaan spelen.cheiron schreef op zaterdag 14 maart 2026 @ 22:27:
[...]
Afgelopen 10 minuten waren weer ouderwets "Ajax tweede helft"-niveau.
Je kan veel zeggen maar de hand van de trainer is nu wel goed merkbaar.
1 wedstrijd maakt nog geen zomer.. of zoietsMiki schreef op zaterdag 14 maart 2026 @ 22:11:
Ajax krijgt nu toch wel echt dotten van kansen. Van mij mag García nog even blijven, die groep Spanjaarden weten Ajax wel aan het voetballen te krijgen.
nggyu nglyd
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 20:15
Nu hopen dat het niet een opleving is van een paar wedstrijden.
Staan ze nu ook.Typhone schreef op zaterdag 14 maart 2026 @ 22:35:
Als Ajax het hele seizoen zo gevoetbald had, stonden ze nu 4e ipv 5e. Zucht.
nggyu nglyd
Verder is 4-0 natuurlijk
I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.
De 5-0 gaan ze ook nog wel maken vermoed ik zotoolkist schreef op zaterdag 14 maart 2026 @ 22:34:
[...]
1 wedstrijd maakt nog geen zomer.. of zoiets
Als het qua score mager was geweest, prima, maar er is zoveel energie, vechtlust en drang naar voren, dat maakt het prettig om naar te kijken. En geen F-side, mogen van mij per direct weg blijven.
Nu viel de 1-0 gelukkig maar de overige 3 gewoon prima!
Volgende week een echte tegenstander voor Garcia, ik ben benieuwd of dit doorgezet wordt of dat het een eenmalige opwelling blijft.
nggyu nglyd
Blij mee, lekker positief dit.
nggyu nglyd
Er MOET een reactie komen. Er MOET gewonnen worden. De druk staat er vol op. Het zal mij benieuwen....
Ik verwacht geen wonderen met van Van Persie. Zo staan we 2e en zo staan we 4e en dan komt Twente nog.DutchOwnage schreef op zaterdag 14 maart 2026 @ 23:31:
Ben nu benieuwd naar de reactie van RvP en Feyenoord morgen. Het begint nu echt penibel te worden. NEC doet echt vollop mee, en voor nu heeft de trainerswissel Ajax zeker goed gedaan.
Er MOET een reactie komen. Er MOET gewonnen worden. De druk staat er vol op. Het zal mij benieuwen....
[ Voor 1% gewijzigd door Outerspace op 15-03-2026 00:03 . Reden: Naamverbasteringen niet nodig ]
Ik had dit dus al verwacht. Het bekende schokeffect en dat geeft Ajax volgende week ook wat vertrouwen.DutchOwnage schreef op zaterdag 14 maart 2026 @ 23:31:
Ben nu benieuwd naar de reactie van RvP en Feyenoord morgen. Het begint nu echt penibel te worden. NEC doet echt vollop mee, en voor nu heeft de trainerswissel Ajax zeker goed gedaan.
Winnen alleen is dus niet genoeg voor Feyenoord. Als je wint op de manier zoals de laatste weken koop je daar niks voor en gaat het een week later alsnog fout, net als tegen Twente. En uiteindelijk loopt Europees voetbal dan nog zelfs gevaar.
Dat zegt dus ook heel veel over de spelers zelf, als ze die instelling zelf al niet hebben.Miki schreef op zaterdag 14 maart 2026 @ 23:15:
Waar Klaassen vakkundig zijn waffel houdt spreek Steur zich uit. García en staff persen meer uit de spelers dan de vorige trainers.
Naar bed nog niet maar ik ben net thuis en zit nog even lekker op de bank na te genieten met een wijntje. Lang geleden dat ik met plezier een wedstrijd gekeken heb.DutchOwnage schreef op zaterdag 14 maart 2026 @ 22:20:
Op basis van deze 60 minuten zou ik als Ajax fan toch best tevreden m'n bed opzoeken straks. Het oogt fris, met een hoog tempo. Er zit veel meer "schwung " in.
Het lek is zeker nog niet boven en er ging nog een hoop mis, maar ze gingen er allemaal voor en zaten er bij Sparta continu bovenop. Je merkte ook dat Sparta daardoor weinig aan hun eigen spel toe kwam.
Positief vond ik Tomiyasu, Wijndal kan vast zijn tas gaan pakken. Niks geneuzel dat een bericht al lastig wordt, gewoon een uur een van de beste van het veld. Waarom zag Grim dat niet? Ook het rendement van de bejaarden was fijn. Konadu nog ongelukkig in de afronding, maar heeft zijn best gedaan.
Minder vond ik het centrale duo. Sutalo wacht vaak lang en geeft de bal dan aan iemand die eigenlijk klem komt te zitten. Baas leek daar heel zenuwachtig van te worden want die vond ik niet sterk. En Paes brengt nu ook niet echt rust met van die rare korte ballen en heel lang wachten met weg schieten.
Berghuis leuk rendement maar je speelt door hem wel op zo'n 30% minder veld, trekt Godts ook naar binnen dan blijft er echt niets over. En je merkt dat Berghuis niet meer de explosiviteit heeft om te reageren op wat er gebeurt. Hij bedenkt vooraf hoe hij gaat lopen en dan even ergens tussen of een been uitsteken gaat niet lukken.
En Fitz-Jim gaan we het maar helemaal niet over hebben.
Al met al mooie avond, maar nog een lange weg te gaan.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.
Z'n eerste helft was weer typisch, maar in de 2e geeft ie toch wel een assist en maakt ie een prima goal.Typhone schreef op zondag 15 maart 2026 @ 07:26:
Wat een positivisme over Godts. Waar komt dat vandaan? Is onze kinderhand tegenwoordig zo gauw gevuld? Verprutst weer kans op kans en maakt een 4-0 af als het allang gespeeld is?
Nee man. PSV verloor. NEC en Ajax wonnen. Historisch gezien betekent dat sowieso puntverlies. Feyenoord moet een zware wedstrijd spelen volgens RvP tegen de nummer 15 van de ED. Excelsior voetbalt leuk en snel uit de omschakeling en Feyenoord kan helemaal NIETS tegen teams die zich lekker ingraven en voor de snelle counter gaan.Agent47 schreef op zondag 15 maart 2026 @ 07:41:
Pakken we onze bingokaart er vandaag weer bij? Ik denk een moeizame 1-0 voor Feyenoord
Met geluk een gelijkspelletje. Sowieso een goal van Naujoks en minimaal 1 ketser van Timon Wellenreuther. Sterling, Ueda en Hadj-Moussa onzichtbaar zonder ruimte maar de laatste toch een goal.
[ Voor 3% gewijzigd door donleone83 op 15-03-2026 07:46 ]
Als je dit toch niet kan zien dan vraag ik me af of die vent nog wel zelf mag rijden bijvoorbeeld
Statistisch beste speler van de Eredivisie als je kijkt naar goals + assists - dat is de reden dat de mensen zo lyrisch zijn over hem. Misschien ergens wel terecht, als je dat voor elkaar krijgt in een elftal dat zo slecht draait..Typhone schreef op zondag 15 maart 2026 @ 07:26:
Wat een positivisme over Godts. Waar komt dat vandaan? Is onze kinderhand tegenwoordig zo gauw gevuld? Verprutst weer kans op kans en maakt een 4-0 af als het allang gespeeld is?
/f/image/KfxTNBbUyzTw3AtD1O5C7tu8.png?f=fotoalbum_large)
Overigens zie ik hem echt geen stap maken naar een topclub in Europa, daar moet hij toch echt nog flink wat stappen voor zetten.
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Ik zie hem wel een stap maken naar een grote club maar daarna gaat hij nooit meer wat doen vrees ik. Ik vind die stats allemaal mooi maar ik zie vooral heel veel gemiste kansen op een 1-0 en gepruts in de rondte.Gynnad schreef op zondag 15 maart 2026 @ 07:59:
[...]
Statistisch beste speler van de Eredivisie als je kijkt naar goals + assists - dat is de reden dat de mensen zo lyrisch zijn over hem. Misschien ergens wel terecht, als je dat voor elkaar krijgt in een elftal dat zo slecht draait..
[Afbeelding]
Overigens zie ik hem echt geen stap maken naar een topclub in Europa, daar moet hij toch echt nog flink wat stappen voor zetten.
@toolkist en @Gonadan mijn voorspelling van 2-0 bleek juist te zijn, dus graag gedaan. Waar ik geen rekening mee had gehouden is dat Ajax opeens twee helften ging voetballen. Dus technisch gezien zou ik gewoon 10-punten hebben natuurlijk
[ Voor 13% gewijzigd door Typhone op 15-03-2026 08:26 ]
Anyway, om bij de woorden van RvP te blijven. Het wordt lastig tegen Excelsior. Ik verwacht een hele pittige wedstrijd en we zullen alle steun van het publiek nodig hebben. Het is ook tegen de nummer 15 he, niet onderschatten.
Waar zie je dat positivisme?Typhone schreef op zondag 15 maart 2026 @ 07:26:
Maar hij zorgt voor verreweg de meeste dreiging, is actief bij ballen terug veroveren, werkt negentig minuten lang keihard.
Ja hij gaat te veel zelf een loopt zich vast, hij doet ook veel niet goed. Maar iedereen op het veld doet heel veel niet goed en lang niet iedereen doet heel veel wél goed.
En dan slaat de balans bij een Godts dus gemiddeld een stuk positiever uit dan bij velen.
Bij een echt goed Ajax zou hij moeten banken en af en toe invallen met dit niveau. Maar ja, zo goed is Ajax nu gewoon niet. Zit daar niet meer je frustratie? Daar kan Godts toch niets aan doen?
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Mijn cultheld Linssen zal ook wel de nodige fouten maken, maar die prikt er wel lekker 2 in
[ Voor 16% gewijzigd door DutchOwnage op 15-03-2026 09:41 ]
Nee dat heeft gebleken.Soulizer schreef op zaterdag 14 maart 2026 @ 23:54:
[...]
Ik verwacht geen van wonderen met Van Persie..
Godts snap ik, maar waarom Berghuis? Hij deed weer de wandelvierdaagse, werkt alleen bij balbezit en was grote delen van de wedstrijd onzichtbaar.DutchOwnage schreef op zondag 15 maart 2026 @ 09:39:
Nou, ik vondt Godts samen met Berghuis de 2 die het meeste indruk maakten. Misschien dat als je ze technisch en tactisch compleet kapot analyseerd er veel op aan te merken valt, maar voor de neutrale toeschouwer vielen die 2 het meeste op in positieve zin.
Mijn cultheld Linssen zal ook wel de nodige fouten maken, maar die prikt er wel lekker 2 in
Enige voordeel is dat hij beter is in patronen en positie dan veel jonkies, maar doet dat ook weer zo strikt dat een kans die zich ineens opdoet te snel voor hem gaat om te pakken.
Het meeste indruk maakte wat mij betreft Tomiyasu, Steur en uiteraard Godts. Waarbij Rosa en Mokio ook wel mooie dingen lieten zien.
Er zat wat voetbal in, een beetje, eindelijk.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
https://www.voetbalzone.n...t-hem/blt8875086ea44ba577
Wellicht zit er een kern van waarheid in dat Godts in een normaal Ajax niet goed mee kan. Aan de andere kant is het op zo’n moment wel een speler die je graag bij Ajax ziet voetballen. Het zit hem meer in de maniertjes die er om heen zitten. Praten als een grote meneer maar dat gewoon niet echt zijn. En die statistieken die ik hoor is allemaal leuk en aardig maar ik zie meer momenten bij een 0-0/1-1/2-2 waar hij de kans krijgt en hem niet maakt. Dan word je een echte grote meneer.Gonadan schreef op zondag 15 maart 2026 @ 09:29:
[...]
Waar zie je dat positivisme?
Maar hij zorgt voor verreweg de meeste dreiging, is actief bij ballen terug veroveren, werkt negentig minuten lang keihard.
Ja hij gaat te veel zelf een loopt zich vast, hij doet ook veel niet goed. Maar iedereen op het veld doet heel veel niet goed en lang niet iedereen doet heel veel wél goed.
En dan slaat de balans bij een Godts dus gemiddeld een stuk positiever uit dan bij velen.
Bij een echt goed Ajax zou hij moeten banken en af en toe invallen met dit niveau. Maar ja, zo goed is Ajax nu gewoon niet. Zit daar niet meer je frustratie? Daar kan Godts toch niets aan doen?
Los daarvan hebben daar meer spelers last van. Laat ze maar eens een reeks van 5 wedstrijden neerzetten (W5-G0-V0) dus, op rij. Al die interviews na afloop over hoe er nu iets geeist wordt, pleur toch op. Klaassen voorop. Prima wat hij gedaan heeft en een echte Ajacied maar ik heb de laatste weken elke keer gedacht waarop Ajax met een standbeeld van Boris Jeltsin in het veld speelde maar dat bleek dus Davy Klaassen te zijn die gewoon aan het ‘voetballen’ was. Did not know that.
Tot die tijd blijf ik onvermeend kritisch. Maar ik denk dat mijn generatie (bouwjaar ‘85) wat hardere kritiek gewend is en kan geven dan tegenwoordig normaal is. Na 2000 is er een golf eitjes gekomen dat kent z’n weerga niet.
Met de drive van Linssen bij elke speler van Ajax en Feyenoord zou PSV wellicht pas op de laatste dag kampioen worden. Ik vind het ook echt een gouden speler voor de Eredivisie. Een personality.DutchOwnage schreef op zondag 15 maart 2026 @ 09:39:
Nou, ik vondt Godts samen met Berghuis de 2 die het meeste indruk maakten. Misschien dat als je ze technisch en tactisch compleet kapot analyseerd er veel op aan te merken valt, maar voor de neutrale toeschouwer vielen die 2 het meeste op in positieve zin.
Gek dat Twente en Utrecht niet hoger staan dan...Sineplex schreef op zondag 15 maart 2026 @ 10:55:
We krijgen dus een kampioen met 40+ tegendoelpunten als het zo doorgaat. Dat zal wel een record zijn? Das niet best te noemen voor het algehele niveau. Als ik Feyenoord of Ajax was, dan zou ik vol inzetten op een goede verdediging voor volgend seizoen. Defense wins championships.
PSV scoort ontzettend makkelijk, Bosz staat ook wel bekend om de aanvallende speelstijl waarbij de verdediging compleet open komt te liggen, was in zijn tijd bij Ajax niet anders..
Iedereen en zijn stekeblinde moeder zag dat dat hands was.toolkist schreef op zondag 15 maart 2026 @ 07:57:
Blijkbaar kon Manschot niet zien of Linssen hands maakte of niet. Dan ben je wat mij betreft toch wel echt klaar voor demotie. Als scheids was ie al langer ongeschikt, nu dus ook als VAR.
Als je dit toch niet kan zien dan vraag ik me af of die vent nog wel zelf mag rijden bijvoorbeeld
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Klaagt ook nooit richting de trainer . Heerlijke speler.Typhone schreef op zondag 15 maart 2026 @ 10:59:
[...]
Met de drive van Linssen bij elke speler van Ajax en Feyenoord zou PSV wellicht pas op de laatste dag kampioen worden. Ik vind het ook echt een gouden speler voor de Eredivisie. Een personality.
Die 2-3 gister in Eindhoven daar had niemand in het maasgebouw rekening mee gehouden.
Iedereen hoopte op winst psv en zelf winnen vandaag zodat je uit zou lopen.
Als je het huidige puntenaantal van PSV doorzet dan komen ze uit op 85. Dat is volgens mij een vrij gewoon aantal voor een kampioen, meer dan vorig jaar en veel meer dan bijvoorbeeld de kampioenschappen van Frank de Boer of de titels van PSV in 2007 en 2008.Sineplex schreef op zondag 15 maart 2026 @ 10:55:
We krijgen dus een kampioen met 40+ tegendoelpunten als het zo doorgaat. Dat zal wel een record zijn? Das niet best te noemen voor het algehele niveau. Als ik Feyenoord of Ajax was, dan zou ik vol inzetten op een goede verdediging voor volgend seizoen. Defense wins championships.
1 zwaluw maakt nog geen zomer, en het was naar Sparta, maar (de samenvatting) gisteren smaakt wel naar meer.Typhone schreef op maandag 9 maart 2026 @ 13:29:
[...]
We zouden die clown die nu voor de groep staat erheen kunnen sturen. Je hoopt dat Ajax leert van fouten maar dat is totaal niet aan de orde lijkt het wel.
Leuk dat het gespind wordt als de redder (Garcia dus) maar waarom haalden we niet iemand anders voor de laatste 9 wedstrijden?
Dit is gewoon Mislintat all over maar met de achternaam Cruijff in dit geval. Zucht.
Ik zou op dit moment ook ff geen betere kandidaat kunnen bedenken (zullen er vast zijn), ik laat me graag verrassen.
In het Maasgebouw zijn ze dan ook compleet de weg kwijt. Dat dit een optie was had je toch al aan kunnen zien komen. Dat Ajax met het schokeffect van een nieuwe trainer vooruitgang boekt ook. Wellicht houden ze er in het Maasgebouw ook geen rekening mee dat we helemaal geen Europees halen maar ik inmiddels wel. Het is absoluut één van de meest realistische scenario's. Hup Utrecht dus vanmiddag.Agent47 schreef op zondag 15 maart 2026 @ 11:51:
Ik kan jullie wel één ding vertellen:
Die 2-3 gister in Eindhoven daar had niemand in het maasgebouw rekening mee gehouden.
Feyenoord wordt momenteel bestuurd als een subtopper. In plaats van de kwaliteit van het eigen spel als maatstaf te nemen wordt er gekeken naar de concurrentie die nog veel meer steken heeft laten vallen. Met zo'n mentaliteit wordt het natuurlijk nooit wat en ben je ook nog eens afhankelijk van anderen. Qua puntenaantal doet Feyenoord het gewoon slecht en horen ze vierde te staan ofzo. En als je kijkt naar de tweede seizoenshelft is dat alleen nog maar erger. Als van Persie Bengtson had geheten was hij met pek en veren de Kuip uitgejaagd.
Dat hij niet mee kan wil ik niet beweren, maar wel dat je veel sneller op je zwaktes afgerekend wordt wanneer er serieuze concurrentie is. Dat maakt je scherper en dwingt je de juiste keuzes te maken. Ik ben er van overtuigd dat Godts in een goed Ajax nog sneller nog beter zou worden omdat hij dan echt moet.Typhone schreef op zondag 15 maart 2026 @ 10:57:
[...]
Wellicht zit er een kern van waarheid in dat Godts in een normaal Ajax niet goed mee kan. Aan de andere kant is het op zo’n moment wel een speler die je graag bij Ajax ziet voetballen. Het zit hem meer in de maniertjes die er om heen zitten. Praten als een grote meneer maar dat gewoon niet echt zijn. En die statistieken die ik hoor is allemaal leuk en aardig maar ik zie meer momenten bij een 0-0/1-1/2-2 waar hij de kans krijgt en hem niet maakt. Dan word je een echte grote meneer.
Nu is hij op basis van statistiek een grote meneer. Maar ja, in het land der blinden.
Klaassen blijft een lastige. Soms erg onzichtbaar maar is wel een soort stille kracht. Gisteren was dat ook een beetje, soms niet echt opvallend maar dan wel weer erg nuttig om afvallende ballen te veroveren en hard te werken. Ik zou ook graag iets veel beters hebben maar er was ook weer niet zoveel te klagen over hem.Los daarvan hebben daar meer spelers last van. Laat ze maar eens een reeks van 5 wedstrijden neerzetten (W5-G0-V0) dus, op rij. Al die interviews na afloop over hoe er nu iets geeist wordt, pleur toch op. Klaassen voorop. Prima wat hij gedaan heeft en een echte Ajacied maar ik heb de laatste weken elke keer gedacht waarop Ajax met een standbeeld van Boris Jeltsin in het veld speelde maar dat bleek dus Davy Klaassen te zijn die gewoon aan het ‘voetballen’ was. Did not know that.
Wat jij zegt over die interviews ben ik het wel mee eens. Het zal vast een feitelijke constatering zijn maar het is eigenlijk belachelijk dat de spelers het zelf niet op kunnen brengen. En dan met name types als Klaassen en Berghuis.
Het enige waarin vooraan staan is het schreeuwen tegen de scheidsrechter als een beslissing niet bevalt. En dat is nu net het stukje drive wat we weer niet nodig hebben. Vrij irritant.
Mja, mijn kleinere broertje is ongeveer jouw bouwjaar en ik vind hetzelfde van die golf. Denk dat elke generatie dezelfde ideeën heeft over die na hem.Tot die tijd blijf ik onvermeend kritisch. Maar ik denk dat mijn generatie (bouwjaar ‘85) wat hardere kritiek gewend is en kan geven dan tegenwoordig normaal is. Na 2000 is er een golf eitjes gekomen dat kent z’n weerga niet.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Heb nog geen interview kunnen vinden waarin hij dat daadwerkelijk zegt maar als je er naar vraagt zal hij allicht positief zijn.DutchOwnage schreef op zondag 15 maart 2026 @ 10:54:
Nergens op gebaseerd eigenlijk, maar ik vond hem behoorlijk dreigend. Jullie coach was ook wel te spreken over 'm blijkbaar.
https://www.voetbalzone.n...t-hem/blt8875086ea44ba577
Ik vond hem ook zeker niet slecht hoor, beter dan Gloukh o.i.d. op die positie. Maar ik zou hem niet als heel erg dreigend bestempelen, daarvoor moet hij te veel in stelling gebracht worden.
Sowieso wel weer grappig om al die schreeuwerige ESPN koppen te zien bij de filmpjes. "Dit is pas het begin!!!"
Nee jongens, als je goed luistert zegt hij dat dit alleen maar een begin is. Dus is zich terdege bewust dat het wel een standaard moet worden voordat je echt kunt juichen. Maar ja, dat doet het vast minder goed bij de kliks.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Dit logischer dan hem in de spits zetten want zijn natuurlijke plek is verdedigende middenvelder (iets wat van Persie ook wel eens vergeet).Agent47 schreef op zondag 15 maart 2026 @ 13:13:
En RVP zet Moder centraal achterin naast kraaijeveld. Gaan we gvd ook nog eens spelers op hun eigen plek neerzetten?
Maar kennelijk is er met Watanabe maar weer eens een blessure?
Verwijderd
Wie is het alternatief op de bank? Agboluajeje?Agent47 schreef op zondag 15 maart 2026 @ 13:13:
En RVP zet Moder centraal achterin naast kraaijeveld. Gaan we gvd ook nog eens spelers op hun eigen plek neerzetten?
Er is geen centrale verdediger meer over. Letterlijk. Kraaijeveld is ook een middenvelder.Agent47 schreef op zondag 15 maart 2026 @ 13:13:
Misschien na 2-3 jaar maar eens naar de staf en de trainingen kijken dan. Bijlow ook nog fit bij Genoa!donleone83 schreef op zondag 15 maart 2026 @ 13:38:
[...]
Er is geen centrale verdediger meer over. Letterlijk. Kraaijeveld is ook een middenvelder.
Met twee middenvelders achterin zou er in elk geval niet meer geklaagd mogen worden over trage opbouwdonleone83 schreef op zondag 15 maart 2026 @ 13:38:
[...]
Er is geen centrale verdediger meer over. Letterlijk. Kraaijeveld is ook een middenvelder.
Laten we maar hopen dat dat dan het positieve gevolg is inderdaad.D-e-n schreef op zondag 15 maart 2026 @ 13:40:
[...]
Met twee middenvelders achterin zou er in elk geval niet meer geklaagd mogen worden over trage opbouw
ik vind statistieken voor aanvallers nogal eens de boel vertekenen. Ja, Godts is betrokken bij veel doelpunten, maar er zijn nooit statistieken over de hoeveelheid balverlies met kans voor de tegenstander als gevolg (met name balverlies op cruciale momenten/posities, als zijn medespelers uit positie zijn of voor de bal staan). Het is nog niet zo erg (gelukkig) als Bergwijn, die standaard een slechte aanname had en daardoor de bal vaker kwijt was dan in bezit hield en talloze keren een (helaas succesvolle) aanval van de tegenstander inleidde, maar je kunt wel stellen dat Godts regelmatig voor onrust in zijn eigen verdediging zorgt. Gisteren viel dat overigens wel mee en was zijn balverlies niet op cruciale plekken. Maar hij nam wel weer een paar keer een groot risico op een positie waar dat risico niets oplevert. Hij moet die momenten beter gaan herkennen en op zulke momenten gewoon simpel spelen, maar nu is hij nog te balverliefd. Gisteren was wellicht de rust van Tomiyasu van invloed op het spel van Godts.Gonadan schreef op zondag 15 maart 2026 @ 12:41:
[...]
Dat hij niet mee kan wil ik niet beweren, maar wel dat je veel sneller op je zwaktes afgerekend wordt wanneer er serieuze concurrentie is. Dat maakt je scherper en dwingt je de juiste keuzes te maken. Ik ben er van overtuigd dat Godts in een goed Ajax nog sneller nog beter zou worden omdat hij dan echt moet.
Nu is hij op basis van statistiek een grote meneer. Maar ja, in het land der blinden.
Of zijn er meer mensen hier die daar staan ?
http://i.imgur.com/BYdnj.jpg | http://i.imgur.com/1sNnu.jpg zomg new pic 14 JAN 2013 www.lannersedge.nl Gezellige LAN is Gezellig | i'm OLD!
Wij gaan vandaag niet winnen. Feyenoord begint weer eens beroerd aan de potAgent47 schreef op zondag 15 maart 2026 @ 11:51:
Ik kan jullie wel één ding vertellen:
Iedereen hoopte op winst psv en zelf winnen vandaag zodat je uit zou lopen.
Dit is echt extreem slecht. Excelsior mag lekker tot de 16 oprukken en dan is het hopen en bidden dat het goed gaat. Feyenoord in balbezit weer eens geen flauw idee. We gaan er op deze manier echt af tegen Ajax volgende week. Zelfs als zij zo slecht spelen als de afgelopen maanden onder Grim.DutchOwnage schreef op zondag 15 maart 2026 @ 14:39:
Wat een kutbegin zeg. Valente is ook echt heel matig.
Je loopt vanaf minuut 1 achter de feiten aan. Goed gameplan, Robin.
Geef
Hem
Een
Contract
Voor
Het
Leven
Klotezooi. Feyenoord is kut, de F1 is nu ook kut. Olympische spelen zijn klaar
[ Voor 3% gewijzigd door donleone83 op 15-03-2026 14:55 ]
Ik heb het idee dat hij die gasten helemaal volstopt met zijn eigen ideeën en dat ze hun voetbal instinct dus niet meer gebruiken mogen. De simpelste dingen gaan mis, terwijl de meesten toch echt wel een balletje kunnen trappen.
Een beetje alsof ze verstijven zodra ze de bal hebben, en dan moeten bedenken wat Van Persie wil dat ze doen.
[ Voor 13% gewijzigd door jbdeiman op 15-03-2026 14:58 ]
Maar prachtig afgemaakt van Excelsior. Maak er nog maar een paar, ben er klaar mee.
Die gast moet de eer aan zichzelf houden. Zonder afkoopsom, lekker een lange vakantie gaan houden.
Na de 0-1 was het “Robin rot op” zeer duidelijk te horen.DutchOwnage schreef op zondag 15 maart 2026 @ 15:09:
Robin vroeg om steun van het publiek. Wat krijgt ie? Een extreem stille Kuip, als een soort statement.
Die gast moet de eer aan zichzelf houden. Zonder afkoopsom, lekker een lange vakantie gaan houden.
Hoe groot acht je de kans dat hij na het hele traject juist nu de eer aan zichzelf gaat houden?DutchOwnage schreef op zondag 15 maart 2026 @ 15:09:
Hij begrijpt toch ook wel dat er financieel zeer veel op het spel staat mbt de 2e plek? Hij gaat die plek zowiezo niet pakken, dus stap opzij en hopen op iets wat er bij Ajax in gang is gezet? Tenminste, daar lijkt het op.Napo schreef op zondag 15 maart 2026 @ 15:10:
[...]
Hoe groot acht je de kans dat hij na het hele traject juist nu de eer aan zichzelf gaat houden?
De eerste trainerswissel dit seizoen van Ajax was nou niet echt een schot in de roos, de tweede moet zich nog maar eens gaan bewijzen eer je daar conclusies uit kan trekken.DutchOwnage schreef op zondag 15 maart 2026 @ 15:13:
[...]
Hij begrijpt toch ook wel dat er financieel zeer veel op het spel staat mbt de 2e plek? Hij gaat die plek zowiezo niet pakken, dus stap opzij en hopen op iets wat er bij Ajax in gang is gezet? Tenminste, daar lijkt het op.
Het financiele component is natuurlijk ook op zijn persoonlijke situatie van toepassing. Waarom zou hij de situatie van feyenoord preveleren boven die van zichzelf.
Iets wat ik onthouden heb met de aanvoerders kwestie is dat als je niet precies doet wat RvP wil dat je dan je plekje kwijt zal kunnen raken .
Spelers spelen stuk voor stuk onder teveel (hoog) spanning.
Na vandaag. Je kan niet anders meer.Agent47 schreef op zondag 15 maart 2026 @ 15:16:
RVP al weg?
Mee eens, ben benieuwd wat er dan allemaal naar buiten komt, want dat er iets niet goed zit is wel duidelijk.
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Of de commentator je bevalt of niet, het continu benoemen dat je de commentator, scheidsrechter of VAR niet leuk vindt is achterhaald. Houd het lekker voor je, het voegt niks toe.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellige sfeer, niet voor een vijandige.
Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse / Belgische clubs en de voor hun direct relevante wedstrijden
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2025/2026 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Verder is er nog Randzaken