Zie je Twente niet over het hoofd? Die draaien best lekker.Harribo schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 11:10:
[...]
Ze verliezen gewoon kopduels tegen tegenstanders die een stuk kleiner dan hunzelf zijn. Mag je wel meer van verwachten.
Niet alleen bij die tegengoals.
Feyenoord hoeft alleen maar te vrezen voor Nec denk ik, de rest bakt er ook niet veel van
Twente hebben we al gehad (en verloren natuurlijk)rikislief schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 11:17:
[...]
Zie je Twente niet over het hoofd? Die draaien best lekker.
het grote voordeel van Feyenoord is dat we Twente en PSV al hebben gehad. De rest moet er nog tegen en gaan elkaar dus punten afsnoepen. (vandaar dat de media het telkens over dat "makkelijkere" programma hebben
[ Voor 32% gewijzigd door LZ86 op 10-03-2026 11:20 ]
Verwijderd
Twente heeft de meeste punten gepakt naast PSV sinds de aanstelling van v/d Brom.rikislief schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 11:17:
[...]
Maar ze moeten nog naar Amsterdam, Alkmaar en Eindhoven. En krijgen Utrecht en Nijmegen thuis.
Met een punt of 12-15 blijft Feyenoord die wel voor.
Twente is altijd een hoop bravoure en ze hebben een goede periode maar zo heel goed zijn die niet vind ik. Die gaan ook wel weer verliezen.rikislief schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 11:17:
[...]
Feyenoord krijgt ook nog Nec uit, dat wordt een belangrijke en lastige denk ik
[ Voor 11% gewijzigd door Harribo op 10-03-2026 11:45 ]
No way dat we NEC uit winnen.Harribo schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 11:45:
[...]
Twente is altijd een hoop bravoure en ze hebben een goede periode maar zo heel goed zijn die niet vind ik. Die gaan ook wel weer verliezen.
Feyenoord krijgt ook nog Nec uit, dat wordt een belangrijke en lastige denk ik
Maar we hebben gezien dat NEC tegen de kleintjes punten laten liggen.
Zolang Feyenoord zelf niet ook makkelijk wint van de kleintjes is elk scenario nog mogelijk. En op dit moment is de lijn bij Feyenoord eerder dalende dan stijgende dus ik zou NEC en Twente niet te makkelijk uitvlakken.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Dalende vind ik niet helemaal eerlijk. Feyenoord speelde tegen NAC een heel stuk beter dan voorgaande weken. (nog steeds bij lange na niet het niveau uit het begin van het seizoen, maar hey... Een kinderhand is snel gevuld)Gonadan schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 11:53:
Zolang Feyenoord zelf niet ook makkelijk wint van de kleintjes is elk scenario nog mogelijk. En op dit moment is de lijn bij Feyenoord eerder dalende dan stijgende dus ik zou NEC en Twente niet te makkelijk uitvlakken.
Totaal onlogisch dat NAC 3 keer gescoord heeft. Na 60 minuten kachelde het wel weer vanouds in, maar de eerste helft legde Feyenoord na een lange periode weer eens degelijk voetbal op de mat. Zelfs een Valentijn Driessen en Mossou schreven dat.
"Ook bij de analyse van het duel met NAC Breda ziet Mossou een genuanceerder beeld dan de kritiek die na afloop ontstond. ''De negativiteit na de 3-3 tegen NAC komt voort uit de maanden hiervoor. Maar als je puur sec die wedstrijd bekijkt, was Feyenoord het eerste half uur prima. Ze speelden echt als een team in mijn ogen. Je kon niet zien dat het een elftal was dat volledig in elkaar was gestort of de trainer liet vallen. Het eerste uur speelden ze wel oké en dat probeerde Van Persie te benoemen tijdens het persmoment.''
''Hij verwoordde het wel een paar keer onhandig, maar het was op zich een logische analyse. Tot de 3-3 speelden ze niet slecht. Ik zat met een NAC-bril op de tribune, maar wij zeiden ook tegen elkaar: het slaat helemaal nergens op dat NAC drie goals maakt, die kwamen totaal uit het niks en vlogen er allemaal in. Natuurlijk is er slecht verdedigd, zeker bij die laatste twee. Het was ook een soort toeval dat ze er nu wel in vliegen. Het laatste half uur is wel pijnlijk.''
[ Voor 46% gewijzigd door LZ86 op 10-03-2026 12:03 ]
Feyenoord kan van iedereen punten verliezen. Vanaf het begin kakt het in na 60 minuten.LZ86 schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 11:19:
[...]
Twente hebben we al gehad (en verloren natuurlijk)
het grote voordeel van Feyenoord is dat we Twente en PSV al hebben gehad. De rest moet er nog tegen en gaan elkaar dus punten afsnoepen. (vandaar dat de media het telkens over dat "makkelijkere" programma hebben
Dus Feyenoord moet de punten in 60 minuten binnen halen en de resterende 30 minuten hopen dat we daar doorheen komen.
We hebben geluk dat Ajax ook bagger is en de subtop ook slecht presteert.
Het is nu gewoon hopen. Hopen dat we plek 2 vasthouden, voetbal wordt het toch niet beter want Van Persie wilt een systeem spelen dat de selectie niet aan kan. En hij heeft al meerdere keren aangegeven dat hij niet van z'n visie gaat wijken.
@Russel88
@LZ86
Je weet precies hoe het gaat straks tegen Ajax en NEC. Je begint nog aardig tegen en met een beetje mazzel sta je misschien zelfs voor maar vervolgens kak je in en word je conditioneel en tactisch afgestraft want de coach van de tegenstander heeft ook ogen en gaat daar op anticiperen.
@LZ86
Je weet precies hoe het gaat straks tegen Ajax en NEC. Je begint nog aardig tegen en met een beetje mazzel sta je misschien zelfs voor maar vervolgens kak je in en word je conditioneel en tactisch afgestraft want de coach van de tegenstander heeft ook ogen en gaat daar op anticiperen.
Tegen NEC 100%.D-e-n schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 12:18:
@Russel88
@LZ86
Ajax kakt echter ook altijd in na 1 helft. Die hebben hetzelfde probleem
Dat zijn Grim teksten, tegen Groningen speelde Ajax ineens ook een stuk beter, voor 25 minuten of zo.LZ86 schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 11:58:
[...]
Dalende vind ik niet helemaal eerlijk. Feyenoord speelde tegen NAC een heel stuk beter dan voorgaande weken. (nog steeds bij lange na niet het niveau uit het begin van het seizoen, maar hey... Een kinderhand is snel gevuld)
Totaal onlogisch dat NAC 3 keer gescoord heeft. Na 60 minuten kachelde het wel weer vanouds in, maar de eerste helft legde Feyenoord na een lange periode weer eens degelijk voetbal op de mat. Zelfs een Valentijn Driessen en Mossou schreven dat.
"Ook bij de analyse van het duel met NAC Breda ziet Mossou een genuanceerder beeld dan de kritiek die na afloop ontstond. ''De negativiteit na de 3-3 tegen NAC komt voort uit de maanden hiervoor. Maar als je puur sec die wedstrijd bekijkt, was Feyenoord het eerste half uur prima. Ze speelden echt als een team in mijn ogen. Je kon niet zien dat het een elftal was dat volledig in elkaar was gestort of de trainer liet vallen. Het eerste uur speelden ze wel oké en dat probeerde Van Persie te benoemen tijdens het persmoment.''
''Hij verwoordde het wel een paar keer onhandig, maar het was op zich een logische analyse. Tot de 3-3 speelden ze niet slecht. Ik zat met een NAC-bril op de tribune, maar wij zeiden ook tegen elkaar: het slaat helemaal nergens op dat NAC drie goals maakt, die kwamen totaal uit het niks en vlogen er allemaal in. Natuurlijk is er slecht verdedigd, zeker bij die laatste twee. Het was ook een soort toeval dat ze er nu wel in vliegen. Het laatste half uur is wel pijnlijk.''
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Laten we hopen dat Garcia dat kan, maar ik ga er nog geen geld op zetten hoor.D-e-n schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 12:18:
@Russel88
@LZ86
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Laten we eerst Excelsior thuis maar eens winnend zien af te sluiten...hoe ik het m'n strot uitkrijg is voor mijzelf ook een raadsel, maar dat is het sentiment wat nu heerst.
Ajax speelt in de 1e helft structureel beter/minder slecht dan in de 2e helft, dus dat wordt heel saai dan. Ajax wat ruk speelt en Feyenoord wat conditioneel op is. Misschien bij rust maar affluiten?D-e-n schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 12:18:
@Russel88
@LZ86
We gaan hier wel even met zijn alle aan voorbij dat Nac uit een van de moeilijkste uitwedstrijden is
Neemt niet weg dat de klassieker niks wordt. Ajax en Fey kunnen allebij alleen een helft voetballen want die spelers zijn niet fit om langer te spelen. Die tweede helft wordt dus helemaal niks
Neemt niet weg dat de klassieker niks wordt. Ajax en Fey kunnen allebij alleen een helft voetballen want die spelers zijn niet fit om langer te spelen. Die tweede helft wordt dus helemaal niks
We moeten even op de volgende pers conferentie wachten. Ik verwacht dat Excelsior een stuk sterker is dan anderen denken en dat hij dat echt zo vindt.Soulizer schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 15:34:
We gaan hier wel even met zijn alle aan voorbij dat Nac uit een van de moeilijkste uitwedstrijden is![]()
Ik lees net dat Van Wonderen definitief niet doorgaat. Aan de ene kant ben ik blij, want er is nu hoop op een ervaren bewezen TD.
Aan de andere kant ben in angstig dat Dtk een buikspreekpop aanstelt die alleen voor de bühne aangesteld is.
De bal is rond.Gonadan schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 12:24:
[...]
Laten we hopen dat Garcia dat kan, maar ik ga er nog geen geld op zetten hoor.
Van Wonderen komt dus niet omdat RVP hem te dichtbij vind komen. Van Wonderen wou bij praktisch alles betrokken zijn en alles overleggen. RVP was het hier niet mee eens waarop Van Wonderen heeft gezegd " dan niet."
RVP heeft een dusdanige status dat hij en kan blijven zitten en mensen wegjaagt --> Stengs, Hartman, Timber & Bijlow.
RVP heeft een dusdanige status dat hij en kan blijven zitten en mensen wegjaagt --> Stengs, Hartman, Timber & Bijlow.
On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.
Groot gelijk dat ie de TD niet op z'n schoot wil hebben. Je hebt het wel over een 'TD' zonder enige noemenswaardige ervaring in die functie, die als vorige banen trainer was.Agent47 schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 16:00:
Van Wonderen komt dus niet omdat RVP hem te dichtbij vind komen. Van Wonderen wou bij praktisch alles betrokken zijn en alles overleggen. RVP was het hier niet mee eens waarop Van Wonderen heeft gezegd " dan niet."
Hij heeft dan nog niet bepaald bewezen zich nu ineens als een echte TD te gaan gedragen en zich niet te bemoeien met zaken die de verantwoordelijkheid van de trainer zijn.
Normaal gesproken helemaal met je eens.toolkist schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 16:08:
[...]
Groot gelijk dat ie de TD niet op z'n schoot wil hebben. Je hebt het wel over een 'TD' zonder enige noemenswaardige ervaring in die functie, die als vorige banen trainer was.
Hij heeft dan nog niet bepaald bewezen zich nu ineens als een echte TD te gaan gedragen en zich niet te bemoeien met zaken die de verantwoordelijkheid van de trainer zijn.
Alleen hebben we een trainer zonder enige noemenswaardige ervaring. Die heeft nog niet bepaald bewezen zich ineens als een echte trainer te gedragen
Onder v Persie zou het Barcelona met Messi en Iniesta nog geen eerste staan in de ED
Alleen daarom al is van Wonderen zo'n enorm slechte keuze, dan wil je toch niet ook nog een td zonder ervaring? Wees dus bij dat van Persie hier zo moeilijk over deed.LZ86 schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 17:30:
Alleen hebben we een trainer zonder enige noemenswaardige ervaring.
Zelfs dat is niet meer zeker tegenwoordig.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Als Ajax alle resterende wedstrijden wint hebben ze net zoveel punten als PSV nu 8 speelrondes voor tijd. Dat is volgens mij nog nooit geweest.
En toch hebben ze nog reële kans op de 2e plek. Moet je nagaan hoe slecht de Eredivisie is dit seizoen.chim0 schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 04:47:
Als Ajax alle resterende wedstrijden wint hebben ze net zoveel punten als PSV nu 8 speelrondes voor tijd. Dat is volgens mij nog nooit geweest.
'De spanning maakt een hoop goed' (behalve als je psv-er bent wellicht, maar dan zou ik niet klagen)Russel88 schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 06:40:
[...]
En toch hebben ze nog reële kans op de 2e plek. Moet je nagaan hoe slecht de Eredivisie is dit seizoen.
10 second ninja DONE
Voor de neutrale voetbalsupporter is plek 2 tot en met 6 wel lekker om te volgen zeg!
Bij Feyenoord zijn ze enorm gebaat aan het feit dat PSV snel kampioen wordt zodat NEC verslagen wordt zaterdag. Als Feyenoord dan zondag wint lopen we weer wat uit. Daarentegen zal Ajax wel inlopen, die verslaan Sparta thuis wel.
Wordt nog enorm spannend. Met volgende week, de klassieker.
Bij Feyenoord zijn ze enorm gebaat aan het feit dat PSV snel kampioen wordt zodat NEC verslagen wordt zaterdag. Als Feyenoord dan zondag wint lopen we weer wat uit. Daarentegen zal Ajax wel inlopen, die verslaan Sparta thuis wel.
On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.
En als Ajax wint van Sparta komt er gelijk weer wat vertrouwen in die nieuwe trainer, hoe goed of slecht die ook mag blijken. En ik blijf erbij: op zeker dat Ajax na de klassieker vervolgens weer op twee punten van ons staat.Agent47 schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 08:32:
Voor de neutrale voetbalsupporter is plek 2 tot en met 6 wel lekker om te volgen zeg!
Het indekken en jinxen is reeds begonnen.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Mwah. Ik betoog al weken dat ik niet zie hoe er ooit nog progressie in dit Feyenoord zou kunnen zitten. En een trainerswissel bij de tegenstander kan net die kortdurende push zijn die die tegenstander nodig heeft
Het gaat een leuke bijzondere ontknoping worden, dat is zekerAgent47 schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 08:32:
Maar PSV speelt al weken niet alsof ze snel kampioen willen worden. Ik kijk er echt niet raar van op als NEC gewoon wint zaterdag, die zitten in een zo veel betere flow.Agent47 schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 08:32:
Nou ik gok dat psv wel wat heeft recht te zetten.
Weet ik, maar het gaat ook niet alleen maar over jou. In aanloop naar zo'n wedstrijd zie je altijd een indekfase.D-e-n schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 08:57:
[...]
Mwah. Ik betoog al weken dat ik niet zie hoe er ooit nog progressie in dit Feyenoord zou kunnen zitten. En een trainerswissel bij de tegenstander kan net die kortdurende push zijn die die tegenstander nodig heeft
Zelf heb ik er op zich ook wel vertrouwen in dat Feyenoord te pakken is, maar dat gevoel kan ook zomaar weer anders zijn als ik zaterdag weer anderhalf uur met tranen in mijn ogen in het stadion heb gezeten.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Als NEC de CL in gaat is dat gunstig voor PSV in het licht van de eeuwige concurrentie binnen de top 3.Stimulate14 schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 09:18:
Nou ik gok dat psv wel wat heeft recht te zetten.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Daar begin ik niet meer aan
Heb m'n lesje wel geleerd dit seizoen
Onder Grim achtte ik ons kansloos. Nu met Garcia is het afwachten om te zien hoe de selectie reageert op de wijzigingen.Gonadan schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 10:00:
Zelf heb ik er op zich ook wel vertrouwen in dat Feyenoord te pakken is,
Eens, dit geeft voor mij weer een sprankje hoop. Ook omdat Feyenoord nu ook niet meer precies weet wat ze kunnen verwachten en ze hopelijk niet met één omzetting de trainer van Ajax volledig van de leg kunnen krijgen.toolkist schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 10:22:
[...]
Onder Grim achtte ik ons kansloos. Nu met Garcia is het afwachten om te zien hoe de selectie reageert op de wijzigingen.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Tja als de trainer van de club die 2e staat zich bij voorbaat indekt tegen de voorlaatste van de competitie. Na een gelijkspel credits willen krijgen dat de nr2 van boven toch echt wel meer kansen heeft gekregen dan de nr2 van onder, dan kun je het mensen niet kwalijk nemen dat ze absoluut geen vertrouwen hebben in een goede afloop.
Het is echt te triest voor woorden.
Het is echt te triest voor woorden.
GrapjasGonadan schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 10:23:
[...]
en ze hopelijk niet met één omzetting de trainer van Ajax volledig van de leg kunnen krijgen.
Die trainer van ons ken maar 1 tactiek. Afjagen en hoog druk zetten. Als je dat een helft overleeft is het 2e helft oogsten.
[ Voor 21% gewijzigd door DutchOwnage op 11-03-2026 10:27 ]
Dat kan van Persie sowieso niet. Die wisselt nog slechter dan Priske. Altijd een poppetje voor een poppetje.Gonadan schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 10:23:
[...]
en ze hopelijk niet met één omzetting de trainer van Ajax volledig van de leg kunnen krijgen.
Wat @DutchOwnage zegt dus
[ Voor 4% gewijzigd door D-e-n op 11-03-2026 10:33 ]
Hahaha we zitten er weer lekker in jongens.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Maar dat doen genoeg fans hier toch ook? Even los van dat terecht is of nietRussel88 schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 10:24:
Tja als de trainer van de club die 2e staat zich bij voorbaat indekt tegen de voorlaatste van de competitie.
Eerst moest Heitinga weg, zo blij dat ie weg was. Nu moest Grim weg. Hèhè er is weer hoop. Denkt men... Of....toolkist schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 10:22:
[...]
Onder Grim achtte ik ons kansloos. Nu met Garcia is het afwachten om te zien hoe de selectie reageert op de wijzigingen.
Nu deze Garcia. Uiteraard, eerst kijken hoe hij het doet maar de voortekenen zijn niet gunstig gezien zijn carrière. En verder kijken dan de eerste 2 wedstrijden waarin spelers zich graag aan de nieuwe trainer willen laten zien.
Als Ajax weer beter wil worden moet het een trainer ala Farioli nemen, met energie en pit wat op die jongens over straalt als je het mij vraagt.
Óf gewoon betere spelers nemen, dan doet de trainer er ook minder toe.
Dat laatste is niet snel geregeld, dus neem een goede trainer en hou op met vriendjespolitiek en Ajax dna, daar is de kwaliteit voorlopig niet naar
[ Voor 7% gewijzigd door Harribo op 11-03-2026 12:00 ]
Uh Feyenoord moet toch gewoon winnen van excelsior thuis. Wat zijn dit voor angstige reacties hier soms?
Ik neem aan dat de centrale verdedigers de hele week voor straf in de hoek hebben gestaan dus dat komt wel goed.
Nac was ook nergens maar 3x over de middellijn, met veel van Feyenoord ook nog terug en ze lagen erin. Normaal gesproken win je die wedstrijd. Botte pech maar niet structureel zoiets
Ik neem aan dat de centrale verdedigers de hele week voor straf in de hoek hebben gestaan dus dat komt wel goed.
Nac was ook nergens maar 3x over de middellijn, met veel van Feyenoord ook nog terug en ze lagen erin. Normaal gesproken win je die wedstrijd. Botte pech maar niet structureel zoiets
Het gebrek aan organisatie is wel structureel. Tegen Twente liep iedereen zomaar het middenveld over.Harribo schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 12:04:
maar niet structureel zoiets
Precies, en daar staat tegenover dat voor Sparta de piekperiode alweer voorbij lijkt, en aangekondigd vertrek van een (betrekkelijk) succesvolle trainer kan ook geen ‘boost’ zijn.Harribo schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 12:04:
Uh Feyenoord moet toch gewoon winnen van excelsior thuis. Wat zijn dit voor angstige reacties hier soms?
Evengoed geef ik Feyenoord het voordeel van de twijfel deze keer.
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Alleen speelt Sparta tegen Ajax en Feyenoord tegen Excelsior.Ramzzz schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 12:44:
[...]
Precies, en daar staat tegenover dat voor Sparta de piekperiode alweer voorbij lijkt, en aangekondigd vertrek van een (betrekkelijk) succesvolle trainer kan ook geen ‘boost’ zijn.
Evengoed geef ik Feyenoord het voordeel van de twijfel deze keer.
Moet je na gaan zodra het een dag is waarbij Wijndal weer op TV is.
Heitinga liet duidelijk blijken het niet te zien, en niet te willen veranderen of bijsturen. Dus inderdaad collectief blij dat hij weg was.Harribo schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 11:58:
[...]
Eerst moest Heitinga weg, zo blij dat ie weg was. Nu moest Grim weg. Hèhè er is weer hoop. Denkt men... Of....
Nu deze Garcia. Uiteraard, eerst kijken hoe hij het doet maar de voortekenen zijn niet gunstig gezien zijn carrière. En verder kijken dan de eerste 2 wedstrijden waarin spelers zich graag aan de nieuwe trainer willen laten zien.
Als Ajax weer beter wil worden moet het een trainer ala Farioli nemen, met energie en pit wat op die jongens over straalt als je het mij vraagt.
Óf gewoon betere spelers nemen, dan doet de trainer er ook minder toe.
Dat laatste is niet snel geregeld, dus neem een goede trainer en hou op met vriendjespolitiek en Ajax dna, daar is de kwaliteit voorlopig niet naar
Grim zou tijdelijk zijn, en begon een stuk realistischer en met logische keuzes. Dus dat was ook blijheid alom.
Maar toen mocht Grim ineens het seizoen afmaken, en besloot hij aanvallender te willen spelen en is onderhand niet meer te volgen qua keuzes in opstelling en wissels. Die keek ook uit zijn ogen alsof hij totaal geen idee meer had. Dus die moest inderdaad ook weg. Weer grote blij.
Het omslaan van de stemmingen is vrij goed te verklaren als je Ajax een beetje volgt. En wanneer iets wat bewezen niet werkt wordt vervangen door iets waarvan in ieder geval nog een kans bestaat dat het werkt dan is dat hoe dan ook alleen maar positief uit te leggen.
Dat beetje pit is juist wat een Garcia kan brengen, dat doe hij bij Jong Ajax ook al. En met wat tactische aanpassingen en hopelijk een iets logischer selectie- en wisselbeleid zou je toch wat moeten kunnen zien in acht wedstrijden.
Er is nu eenmaal besloten dat de tweede seizoenshelft nog geen bouwen gaat zijn dus we zitten nog puur in een fase van damage control. Daar word je als club nog niet echt beter van, maar de CL halen zou de komende zomer wel heel veel makkelijker maken. Dat is financieel leuk maar ook qua aantrekkingskracht op spelers en potentiële aanvulling op een technische staf.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Dat moet ik eerst echt zien. Ik heb daar wel twijfels bij.Gonadan schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 14:52:
[...]
Dat beetje pit is juist wat een Garcia kan brengen, dat doe hij bij Jong Ajax ook al. En met wat tactische aanpassingen en hopelijk een iets logischer selectie- en wisselbeleid zou je toch wat moeten kunnen zien in acht wedstrijden.
Waarom? Je refereerde ook naar zijn carrière, wat maakt dan dat je zoveel twijfels hebt?Harribo schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 15:01:
[...]
Dat moet ik eerst echt zien. Ik heb daar wel twijfels bij.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
https://www.fr12.nl/nieuw...rd-verliest-van-fc-twente
Tja.....ik ga nu maar alvast jinxen, dan heb ik het maar gehad. Wij gaan het lastig krijgen tegen Excelsior.
Tja.....ik ga nu maar alvast jinxen, dan heb ik het maar gehad. Wij gaan het lastig krijgen tegen Excelsior.
Omdat zijn carrière ook niet zo geweldig was zo blijkt nu.?Gonadan schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 15:04:
[...]
Waarom? Je refereerde ook naar zijn carrière, wat maakt dan dat je zoveel twijfels hebt?
Studio voetbal gezien met het overzicht van zijn carrière.
[ Voor 10% gewijzigd door Harribo op 11-03-2026 15:49 ]
Verwijderd
Binnenkort in Amsterdam: geen woorden, maar daden.Gonadan schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 14:52:
[...]
Meer pit heeft bij Jong Ajax niet geleid tot meer punten. Vijf wedstrijden, zeven punten. Net zoveel als de laatste vijf wedstrijden met Weijs.
Tweede helft ander minder elftal van Feyenoord he? Daarvoor was het 1-1 tot aan de rustDutchOwnage schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 15:48:
https://www.fr12.nl/nieuw...rd-verliest-van-fc-twente
Oh SV ofwel AV, ja dan weet ik wel genoeg. Inzoomen op de korte dienstverbanden zeker? Die waren ook al zo positief over Farioli, die had ook niets gepresteerd en was overal meteen weg.Harribo schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 15:49:
[...]
Omdat zijn carrière ook niet zo geweldig was zo blijkt nu.?
Ondertussen kruipen uit allerlei hoeken en gaten allemaal mensen die denken te weten hoe goed hij is en wat hij kan presteren, maar we moeten het gewoon nog gaan zien. Feit is dat het onder Grim hoe dan ook niet beter kon, waarschijnlijk alleen maar veel slechter. Dus dit kan hoe dan ook alleen maar beter worden.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Scorebordjournalistiek. Zowel selectie als buitenwacht waren positief over de veranderingen. Genoeg reden om het in ieder geval te proberen en niet Grim te laten zitten.Verwijderd schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 15:50:
[...]
Binnenkort in Amsterdam: geen woorden, maar daden.
Meer pit heeft bij Jong Ajax niet geleid tot meer punten. Vijf wedstrijden, zeven punten. Net zoveel als de laatste vijf wedstrijden met Weijs.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ja, heb ik gezien. En ik heb hier, hier en hier al uitgelegd wat ik van de mening van Arno Vermeulen vind.Harribo schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 15:49:
[...]
Omdat zijn carrière ook niet zo geweldig was zo blijkt nu.?
Waar ook door de journalisten aan voorbij wordt gegaan is dat Garcia in die periodes ook een ernstig zieke dochter had die helaas is komen te overlijden. Dit heeft 9 jaar geduurd. Ook dat vergeet meneer Vermeulen natuurlijk.
Dit kwam voorbij in de Branie podcast van het Parool, moeite waard om terug te luisteren. Vanaf 9:30 ongeveer komt het stuk over Garcia.
De media probeert nu al Garcia, voordat hij nog maar één wedstrijd op de bank heeft gezeten bij Ajax af te stempelen als een eerste klas prutser. Vaak gevoed door zaakwaarnemers van minder capabele Nederlandse coaches die voor hun cliënt de kans op het hoofdtrainersschap bij Ajax zien mislukken.
Laten we nou eens afwachten tot er daadwerkelijk wat wedstrijden zijn gespeeld. We moeten nou ook niet gaan verwachten dat de coach van OH Leuven mee gaat doen om het kampioenschap, of wel?
[ Voor 6% gewijzigd door JanW op 11-03-2026 16:10 ]
Ik had al wel gedacht dat zodra er een naam genoemd wordt dat er dan op gebasht wordt.
Feit blijft volgens mij dat Garcia nu niet bepaald een geweldige trainerscarriere heeft gehad. Toch stel je dan zo'n man aan omdat het een vriendje van Jordy is.
Ik vind het dubieus zoals er steeds mensen bij Ajax trainer worden.
Dat voorwerk kan toch beter lijkt mij?
Maar misschien doet hij het goed, we zullen het zien.
Feit blijft volgens mij dat Garcia nu niet bepaald een geweldige trainerscarriere heeft gehad. Toch stel je dan zo'n man aan omdat het een vriendje van Jordy is.
[ Voor 12% gewijzigd door Harribo op 11-03-2026 17:24 ]
Garcia is toch om het seizoen af te maken? Ik vind het dan niet gek om hem voor de groep te zetten.Harribo schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 17:23:
Ik had al wel gedacht dat zodra er een naam genoemd wordt dat er dan op gebasht wordt.
Ga je weer mee in het geroeptoeter van de media. Denk je nou echt dat Cruijff hem aanstelt omdat ie hem zo'n goede vriend vindt?Harribo schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 17:23:
Toch stel je dan zo'n man aan omdat het een vriendje van Jordy is.
Of zou het zijn omdat ie weet wat ie kan, wat ie aan hem heeft en wat ie dus 'in huis' haalt?
Iets in mij zegt dat het daarom gaat...
Natuurlijk wordt er op Vermeulen gebashed, dat heeft die man volkomen verdiend met zijn trackrecord.Harribo schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 17:23:
Het hypocriete van het hele verhaal is dat die trainerscarrière al lang en breed bekend en besproken was. Maar toen hij voor Jong Ajax neergezet wordt was hij een veel te zwaar gewicht met de staf en leek hij meer koers voor Ajax 1 volgens het journaille.
En nu dan als _interim_ doorschuift in de hoop het seizoen te kunnen redden, dán ineens gaat ze met zijn allen vallen over de carrière die hij gehad heeft.
Hou toch op, die gasten schrijven altijd tegen de stroom in want dat geeft zo lekker aandacht, maar iets zinnigs zit er niet in.
En ja, het is er een uit het netwerk van Cruijff. Sinds wanneer is het raar dat je mensen uit je netwerk zoekt? Dat is toch juist wat je verwacht bij een TD en scouting? Dat ze hun ervaring met mensen gebruiken om in hun ogen waardevolle toevoegingen te halen?
Waarom denk je dat Van Persie bij Feyenoord zit, omdat hij zo'n ervaren trainer was of omdat hij een link met de club heeft?
Of ik zal het dichter bij huis brengen, een Ron Jans, Danny Buijs, Huistra, Faber, Van Dijk, etc., etc. Die zijn allemaal trainer van Groningen geworden omdat het zulke onwijs ervaren mensen waren met fantastische historie? Of speelde het toch een beetje mee dat het allemaal oud-spelers zijn?
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ik dacht dat hij DE trainer zou zijn voor de komende jaren. Dat verandert het ietsRussel88 schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 17:33:
[...]
Garcia is toch om het seizoen af te maken? Ik vind het dan niet gek om hem voor de groep te zetten.
Dat is wel de hoop. Als hij nu ineens ook volgend jaar voor de groep staat vind ik daar ook wel weer iets van, maar dat moeten we afwachten.Russel88 schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 17:33:
[...]
Garcia is toch om het seizoen af te maken? Ik vind het dan niet gek om hem voor de groep te zetten.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Als aanvulling hier op voor mensen die geen podcast willen luisteren een interview met Garcia uit '23 over de dood van zijn dochter: https://www.nytimes.com/a...tford-barcelona-brighton/ (betaalmuur)JanW schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 16:05:
[...]
Ja, heb ik gezien. En ik heb hier, hier en hier al uitgelegd wat ik van de mening van Arno Vermeulen vind.
Waar ook door de journalisten aan voorbij wordt gegaan is dat Garcia in die periodes ook een ernstig zieke dochter had die helaas is komen te overlijden. Dit heeft 9 jaar geduurd. Ook dat vergeet meneer Vermeulen natuurlijk.
Dit kwam voorbij in de Branie podcast van het Parool, moeite waard om terug te luisteren. Vanaf 9:30 ongeveer komt het stuk over Garcia.
Garcia, 49, was sacked from his last job at Stade de Reims on October 13, 2022, in the middle of his family’s crisis.
“I had the bad news of my daughter, so I asked the club that on the free days we have each week, maybe I should go to Barcelona to see her,” he says. “But for them, (in the end) it was not acceptable, (this) situation. They decided to finish my contract.”
Garcia was unable to be in the dugout for two games — against Lens on September 4 and against Paris Saint-Germain on 8 October, just before he was sacked — because he needed to be with his family.
The stress of managing amid fierce fighting in Israel forced Garcia to make the difficult decision to leave Tel Aviv in August 2014 after just under three months in charge.
In his first spell in Israel, before managing Brighton and Hove Albion in 2013-14, he had led Maccabi to the league title. But the second time was very different.
“Sometimes at four in the morning the sirens started to sound,” he says, “and you had to go to the panic room in your apartment and stay there until the missile was eliminated. It was a difficult time. We had war for 50 days.”
I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.
Verwijderd
Het stadion laat weten dat er nooit rekening wordt gehouden met eventuele play-offwedstrijden. ‘De ArenA houdt het stadion altijd gereserveerd voor alle eredivisie-, beker- en Europese wedstrijden van Ajax. De enige uitzondering hierop is de periode van ongeveer half mei tot half juli waarover Ajax dan ook geen huur aan de Arena betaalt. Dit is onderdeel van de afspraak tussen Ajax en de Arena die jaren geleden is gemaakt’, laat een woordvoerder weten in het AD.toolkist schreef op zondag 8 maart 2026 @ 20:23:
[...]
Gewoon niet eens bezig zijn met wanneer de play offs zijn en zorgen dat je stadion dan beschikbaar is, dus dat je met de Arena afspraken hebt dat het stadion tm einde seizoen Ajax als prio 1 heeft.
Dat noem ik dus wel arrogant.
Training van Garcia gisteren zag er in ieder geval goed uit in de samenvatting (YouTube: BACK TO WORK! Oscar García leads his first Ajax training session! ❌❌❌). Hoge intensiteit, legt het spel stil om instructies te geven etc, maar misschien deed Grim dat ook wel
I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.
Precies wat ik zei dus. Wat huurcenten willen besparen 'want we spelen toch geen play offs'.Verwijderd schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 17:53:
[...]
Het stadion laat weten dat er nooit rekening wordt gehouden met eventuele play-offwedstrijden. ‘De ArenA houdt het stadion altijd gereserveerd voor alle eredivisie-, beker- en Europese wedstrijden van Ajax. De enige uitzondering hierop is de periode van ongeveer half mei tot half juli waarover Ajax dan ook geen huur aan de Arena betaalt. Dit is onderdeel van de afspraak tussen Ajax en de Arena die jaren geleden is gemaakt’, laat een woordvoerder weten in het AD.
Heb je natuurlijk ook wel een punt. Tenminste dat het vaak wel kennissen en vriendjes via via zijn.Gonadan schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 17:40:
[...]
Natuurlijk wordt er op Vermeulen gebashed, dat heeft die man volkomen verdiend met zijn trackrecord.
Het hypocriete van het hele verhaal is dat die trainerscarrière al lang en breed bekend en besproken was. Maar toen hij voor Jong Ajax neergezet wordt was hij een veel te zwaar gewicht met de staf en leek hij meer koers voor Ajax 1 volgens het journaille.
En nu dan als _interim_ doorschuift in de hoop het seizoen te kunnen redden, dán ineens gaat ze met zijn allen vallen over de carrière die hij gehad heeft.
Hou toch op, die gasten schrijven altijd tegen de stroom in want dat geeft zo lekker aandacht, maar iets zinnigs zit er niet in.
En ja, het is er een uit het netwerk van Cruijff. Sinds wanneer is het raar dat je mensen uit je netwerk zoekt? Dat is toch juist wat je verwacht bij een TD en scouting? Dat ze hun ervaring met mensen gebruiken om in hun ogen waardevolle toevoegingen te halen?
Waarom denk je dat Van Persie bij Feyenoord zit, omdat hij zo'n ervaren trainer was of omdat hij een link met de club heeft?
Of ik zal het dichter bij huis brengen, een Ron Jans, Danny Buijs, Huistra, Faber, Van Dijk, etc., etc. Die zijn allemaal trainer van Groningen geworden omdat het zulke onwijs ervaren mensen waren met fantastische historie? Of speelde het toch een beetje mee dat het allemaal oud-spelers zijn?
Nu zit er ook wel een niveau verschil tussen trainer van Jong Ajax en Ajax 1. Ook qua druk etc. Dus die redenering snap ik wel.
Ik snap dan weer niet waarom, als hij er toch tijdelijk voor staat, er dan gezeurd wordt over zijn carrière. Hij komt even als redder in nood.
Er moet nu gewoon iemand met iets aan capaciteiten voor die groep staan.
Misschien heeft Jordy het van te voren wel ingezien dat dit zou gaan gebeuren. Ben benieuwd hoe Jordy het gaat doen verder.
Als Ajax geen rekening houden met play-offs is toch niet arrogant?toolkist schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 18:00:
Precies wat ik zei dus. Wat huurcenten willen besparen 'want we spelen toch geen play offs'.
Dat zou normaal moeten zijn.
Daar zit wel verschil tussen inderdaad, en in die zin is hij als profiel eigenlijk te zwaar voor Jong Ajax. Maar waar ik niet zo in mee kan is dat hij enerzijds te zwaar is voor Jong Ajax maar dan alsnog bij voorbaat niet goed genoeg voor acht wedstrijden interim.Harribo schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 18:25:
[...]
Heb je natuurlijk ook wel een punt. Tenminste dat het vaak wel kennissen en vriendjes via via zijn.
Nu zit er ook wel een niveau verschil tussen trainer van Jong Ajax en Ajax 1. Ook qua druk etc. Dus die redenering snap ik wel.
Inderdaad. Daarom ageer ik ook zo fel tegen de acute verontwaardiging die overal los lijkt te komen.Ik snap dan weer niet waarom, als hij er toch tijdelijk voor staat, er dan gezeurd wordt over zijn carrière. Hij komt even als redder in nood.
Er moet nu gewoon iemand met iets aan capaciteiten voor die groep staan.
Hij is al bij de club, je hoeft niemand te halen, je hoeft niemand af te kopen. Dit is gewoon een bijna wanhopige poging om nog die tweede plek te halen zonder dat het je feitelijk geld kost. Geen enkele garantie op succes, maar beter dan niets doen.
Dat is voor iedereen speculeren nu. Velen hadden wel verwacht dat dit kon gaan gebeuren en Cruijff vast ook wel. Maar dat het met voorbedachte rade was om zijn vriendje hoofdcoach te maken vind ik weer te stemming makend.Misschien heeft Jordy het van te voren wel ingezien dat dit zou gaan gebeuren. Ben benieuwd hoe Jordy het gaat doen verder.
In het echte Ajax topic heb ik er al veel over geschreven, maar een interessante invalshoek is ook dat hij wel staf zou kunnen blijven maar dat er nog een hoofdcoach bij komt. Zie ook:
Gonadan in "Ajax: Bestuurlijke chaos en sportieve crisis"
Want zoals ik hier: Gonadan in "Ajax: Bestuurlijke chaos en sportieve crisis" ook beschreef vind ik de huidige 'move' heel prima, maar zie Garcia niet meteen als einddoel. Ik hoop wel dat Cruijff voor de hoofdtrainer van Ajax 1 hoger in zet dan dat.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Die houding is dus precies wat ik arrogant vind.vassago schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 18:33:
[...]
Als Ajax geen rekening houden met play-offs is toch niet arrogant?
De afgelopen jaren ED gemist?vassago schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 18:33:
[...]
Als Ajax geen rekening houden met play-offs is toch niet arrogant?
Wat dacht jij dat ik bedoel dan?WizzlerNL schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 13:58:
[...]
Alleen speelt Sparta tegen Ajax en Feyenoord tegen Excelsior.
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Wat ik ook dacht, dat je wat wedstrijden door elkaar haalde
Het verval van Ajax is van Bijbelse proporties. Het is nog nooit zo erg geweest als nu. Iedere grote club heeft weleens een verval, maar dan wordt er in principe vrij snel ingegrepen en weer rechtgezet (Liverpool, City en Barca hadden het) maar dat dit al zo lang aan de gang is, is ongekend. En ik blijf het zeggen, sinds het wegsturen van Overmars is het bergafwaarts gegaan. Ik begrijp werkelijk niet hoe het is in godsnaam mogelijk is, dat een organisatie als Ajax, de grootste club van Nederland met zo'n geschiedenis beursgenoteerd etc. zo'n verval kan maken. Dit zal je bij een ASML, Shell, ING of Albert Heijn nooit zien. Natuurlijk, daar gebeuren ook dingen, maar je snapt wat ik bedoel. Feyenoord idem dito, al zijn de problemen daar van een andere orde, maar ook een grote club, die al jaren aan het kwakkelen is.Russel88 schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 06:40:
[...]
Moet je nagaan hoe slecht de Eredivisie is dit seizoen.
Oh jawel hoor. Ik herinner me selecties met toppers als Rudy.chim0 schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 04:23:
Het verval van Ajax is van Bijbelse proporties. Het is nog nooit zo erg geweest als nu.
Rudy was een prima voetballer meen ik me te herinneren. Die zat in de selectie tijdens de seizoenen van Morten Olsen, die selecties waren weinig mis mee. Sami Kuffour, Timothee Atouba, Teemu Tainio, Urzaiz en HW4 heb ik minder fijne herinneringen aan. Volgens mij 2005 tot 2008 / 2009. Die jaren voelen voor mij als een dieptepunt.toolkist schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 09:17:
[...]
Oh jawel hoor. Ik herinner me selecties met toppers als Rudy.
En JC staat ook te kijken. Hopelijk kijkt hij even goed naar Wijndal.gws24 schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 17:55:
Training van Garcia gisteren zag er in ieder geval goed uit in de samenvatting (YouTube: BACK TO WORK! Oscar García leads his first Ajax training session! ❌❌❌). Hoge intensiteit, legt het spel stil om instructies te geven etc, maar misschien deed Grim dat ook wel
Dat heeft hij allang gedaan alleen is het ronduit pech hoe het nu met Zinchenko is gelopen anders had Wijndal allang de beste bankzitter van Europa geweest.Stimulate14 schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 11:31:
[...]
En JC staat ook te kijken. Hopelijk kijkt hij even goed naar Wijndal.
Alsof je hem zonder Zinchenko niet op de bank kunt zetten.JEightyFive schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 13:01:
[...]
Dat heeft hij allang gedaan alleen is het ronduit pech hoe het nu met Zinchenko is gelopen anders had Wijndal allang de beste bankzitter van Europa geweest.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Wat mij betreft stappen ze met 10 man het veld op om een statement te maken, maar goed, dat zal niet snel gebeuren.Gonadan schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 13:43:
[...]
Alsof je hem zonder Zinchenko niet op de bank kunt zetten.
Wie zou jij er neerzetten? Baas wil je imo in het centrum houden, verder komen we nou niet echt om in de opties.
Eens kijken vanavond hoe Priske z'n elftal laat spelen tegen AZ.
Tomiyasu, Rosa, Jetten, Butera, desnoods eentje van onder 19. Wijndal is het gewoon niet, dus feitelijk is ieder ander beter, zeker richting de toekomst. Een jeugdspeler kan daar nooit voor meer gevaar zorgen dan Wijndal, bouw dan aan de selectie van volgend jaar.JEightyFive schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 13:55:
[...]
Wat mij betreft stappen ze met 10 man het veld op om een statement te maken, maar goed, dat zal niet snel gebeuren.
Wie zou jij er neerzetten? Baas wil je imo in het centrum houden, verder komen we nou niet echt om in de opties.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Van die eerste twee ben ik nou ook niet kapot. Wel eens dat je beter in de jeugd kan investeren als de rest toch ook overduidelijke middelmaat is.Gonadan schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 14:09:
[...]
Tomiyasu, Rosa, Jetten, Butera, desnoods eentje van onder 19. Wijndal is het gewoon niet, dus feitelijk is ieder ander beter, zeker richting de toekomst. Een jeugdspeler kan daar nooit voor meer gevaar zorgen dan Wijndal, bouw dan aan de selectie van volgend jaar.
Tomiyasu kan je onmogelijk nog beoordeeld hebben, die heeft nog geen kans gehad. Rosa is verdedigend sowieso beter dan Wijndal.JEightyFive schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 15:01:
[...]
Van die eerste twee ben ik nou ook niet kapot. Wel eens dat je beter in de jeugd kan investeren als de rest toch ook overduidelijke middelmaat is.
Ik ben het met je eens dat de lat hoger moet liggen maar beiden is geen achteruitgang ten opzichte van Wijndal en daarmee heb je al genoeg reden om hem te laten banken.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Die Pastoor is blij met zichzelf. Maar dat mag hij ook zeggen, hij heeft immers Real Madrid getraind en kampioen gemaakt.
Na de uitslagen van vanavond zijn we in ieder geval definitief het 2e CL ticket kwijt. Was natuurlijk ook afwachten tot het daadwerkelijk zover was, dat moment is dus nu
https://www.nu.nl/voetbal...027-definitief-kwijt.html
https://www.nu.nl/voetbal...027-definitief-kwijt.html
Twente komt eraan!
Dat het maar een wake up call mag zijn. Geen B teams meer sturen dus, en ook de Europa en Conference League gewoon serieus nemen.
5 teams ipv 6 Europa in is misschien beter ook. Ik kan er niet zo rouwig om zijn.
Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd
Dat vind ik lullig, wij hebben alleen maar een B-team.DutchOwnage schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 21:02:
Dat het maar een wake up call mag zijn. Geen B teams meer sturen dus, en ook de Europa en Conference League gewoon serieus nemen.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
If you have a problem, if no one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team.Gonadan schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 22:38:
[...]
Dat vind ik lullig, wij hebben alleen maar een B-team.
nggyu nglyd
Ik heb het niet over één speler of een paar spelers, maar het verval van een complete organisatie op alle vlakken en dat begint bovenaan. Een bedrijf gaat niet kapot door de schoonmaakster.toolkist schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 09:17:
[...]
Oh jawel hoor. Ik herinner me selecties met toppers als Rudy.
Koert was gisteren trouwens lekker bezig op het schakelkanaal.
nggyu nglyd
Zeer interessant vanavond. Doet PSV wat het, gezien de stand op de ranglijst, moet doen en wint het van NEC? Zorgt de grote verlosser bij Ajax voor een ommekeer en kunnen we dan spreken van een "Garcia effect"? Het mag duidelijk zijn dat ik vanavond juich voor PSV en ik de Sparta mars alvast aan het oefenen ben
Aan de andere kant, volgens die van ons moeten we ons wederom opmaken voor een zeer lastige middag morgen tegen Excelsior, de nummer 15 van de ED, en hoopt die van ons op de steun van het publiek
Dat die van ons maar gauw zijn koffers mag pakken! (wat nooit gaat gebeuren...)
Aan de andere kant, volgens die van ons moeten we ons wederom opmaken voor een zeer lastige middag morgen tegen Excelsior, de nummer 15 van de ED, en hoopt die van ons op de steun van het publiek
Dat die van ons maar gauw zijn koffers mag pakken! (wat nooit gaat gebeuren...)
'Die van ons' is? Voor de minder ingewijden hier?
nggyu nglyd
Dat lijkt me degene die ooit een mooie kopbal maakte tegen Spanje op een WK
morgen tegen Excelsior = Feyenoord, dus van Persie.
Je bedoelt hiermee Ajax en Feyenoord?DutchOwnage schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 21:02:
Ik denk ook dat velen hebben vergeten dat die zogenaamde ex succes trainer, een B-team opstelde omdat hij dacht nog kampioen te worden.
Dan zie ik liever een GAE of NEC, dan de wijsneuzen als Van Persie die ook een B-team opstelde.
Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Of de commentator je bevalt of niet, het continu benoemen dat je de commentator, scheidsrechter of VAR niet leuk vindt is achterhaald. Houd het lekker voor je, het voegt niks toe.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellige sfeer, niet voor een vijandige.
Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse / Belgische clubs en de voor hun direct relevante wedstrijden
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2025/2026 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Verder is er nog Randzaken
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Of de commentator je bevalt of niet, het continu benoemen dat je de commentator, scheidsrechter of VAR niet leuk vindt is achterhaald. Houd het lekker voor je, het voegt niks toe.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellige sfeer, niet voor een vijandige.
Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse / Belgische clubs en de voor hun direct relevante wedstrijden
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2025/2026 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Verder is er nog Randzaken