Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Leeg stadion omdat de thuisclub er geen gebruik van maakt en daarmee geen inkomsten vs. stadion verhuren voor een concert om dat in de laatste jaren gebleken is dat Ajax niet speelt. Risico analyse en financiele analyse zegt dan; concert! Is geen arrogantie, puur marktwerkingtoolkist schreef op zondag 8 maart 2026 @ 20:23:
[...]
Gewoon niet eens bezig zijn met wanneer de play offs zijn en zorgen dat je stadion dan beschikbaar is, dus dat je met de Arena afspraken hebt dat het stadion tm einde seizoen Ajax als prio 1 heeft.
Dat noem ik dus wel arrogant.
Robin van Persie is voor mij het extreme voorbeeld van iemand die in heel zijn volwassen leven nog nooit serieus is tegengesproken en altijd de hemel in is geprezen. Dan krijg je deze vorm van ziekelijke zelfoverschatting vanzelf.Russel88 schreef op zondag 8 maart 2026 @ 20:09:
[...]
Als je al die onzin hoort tijdens interviews, hoe verwacht je dat hij is tijdens trainingen?
Die man valt totaal niet serieus te nemen.
Jammer.
Hopen dat DTK dat nog even volhoudt.DutchOwnage schreef op zondag 8 maart 2026 @ 20:30:
[...]
Robin van Persie is voor mij het extreme voorbeeld van iemand die in heel zijn volwassen leven nog nooit serieus is tegengesproken en altijd de hemel in is geprezen. Dan krijg je deze vorm van ziekelijke zelfoverschatting vanzelf.
Jammer.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Had geen harde bewijzen maar dit kon gewoon niet anders. Er lijkt eindelijk weer een beetje logica in het handelen van de club te komen en dan kon dit niet uitblijven.
Heb vaak hoop gehad maar nu was het een overtuiging.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Is denk ik voor het eerst dat Fey en Ajax in zelfde weekend de trainer eruit zetten?
Dat straalt af op DTK zelf. Voordeel bij Ajax is dat degene die Grim aangesteld heeft ook al weg is.Soulizer schreef op zondag 8 maart 2026 @ 20:40:
Morgen Van Persie eruit na de bestuurlijke vergadering?![]()
Is denk ik voor het eerst dat Fey en Ajax in zelfde weekend de trainer eruit zetten?
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Die bestuurlijke vergadering bij Feyenoord zijn toch meer mensen dan alleen DTK zelf die beslissen?Gonadan schreef op zondag 8 maart 2026 @ 20:54:
[...]
Dat straalt af op DTK zelf. Voordeel bij Ajax is dat degene die Grim aangesteld heeft ook al weg is.
Zoals een TD bedoel je?Soulizer schreef op zondag 8 maart 2026 @ 21:09:
[...]
Die bestuurlijke vergadering bij Feyenoord zijn toch meer mensen dan alleen DTK zelf die beslissen?
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Of al die koppen van het RvC? Of hebben die allemaal geen stemrecht? Ik weet niet hoe dat werkt bij zo'n vergadering.
Een RvC staat daarbuiten, die gaan meer over de directie zelf. Alles binnen de club regelt de directie. Dus een fijne balans met verschillende rollen waaronder een serieuze op technisch vlak. Feyenoord heeft dat niet. Ik zie een DTK voor me met twee handpoppen die met zichzelf overlegt en de technische besluiten neemt.Soulizer schreef op zondag 8 maart 2026 @ 21:10:
[...]
Of al die koppen van het RvC? Of hebben die allemaal geen stemrecht? Ik weet niet hoe dat werkt bij zo'n vergadering.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ze staan op plek 2, die gaan ze er echt niet uitgooien.Soulizer schreef op zondag 8 maart 2026 @ 20:40:
Morgen Van Persie eruit na de bestuurlijke vergadering?![]()
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Gonadan schreef op zondag 8 maart 2026 @ 21:14:
[...]
Ik zie een DTK voor me met twee handpoppen die met zichzelf overlegt en de technische besluiten neemt.
Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd
Had ik er toch een paar tientjes op moeten zettenGynnad schreef op zondag 8 maart 2026 @ 19:01:
[...]
Ajax ontslaat coach Grim, Jong Ajax-coach Óscar García neemt taken over - https://nos.nl/l/2605542
Benieuwd of het wellicht al het idee was om hem ook hoofdtrainer te maken komende zomer of dat dit echt een oplossing is voor de korte termijn.
K to the KillaZ
Het is ook organisatie. Maar die was op zich aanvallend niet slecht. Verdedigend lieten we Nac te makkelijk voorzetten geven en vervolgens verdedig je poep. 2 doelpunten had je wat tegen moeten doen. En eentje waarbij de bal via een Feyenoorder voor de voeten van een Nac speler komt had ook niet gemogen maar was ook een beetje pech.D-e-n schreef op zondag 8 maart 2026 @ 17:54:
[...]
Dat zijn allemaal details. Je kan door zo'n fout eens een doelpunt tegen krijgen maar het is al maanden keer op keer het geval en vrijwel iedere speler deelt in de malaise. Ook. Watanabe heeft fouten gemaakt. Ze komen gewoon te vaak in de situatie dat ze die fout kunnen maken en dat is een kwestie van organisatie.
Ze een fitte Ramos in de kracht van zijn leven bij dit Feyenoord en ook hij gaat nog schutteren als een amateur. Dat is ook tegelijk de makke van het aantrekken van Sterling want dat is, in tegenstelling tot Ramos, totaal geen speler die de rest beter kan maken.
Ze begonnen goed. Ze waren gretig en feller dan Nac. Verder viel het inkakken nu mee, althans misschien gemaskeerd doordat Nac ook echt belabberd speelde.
Ik wil echt niet alles goed praten. Maar het was minder slecht dan iedereen wil laten geloven. Ik hoop vooral dat Valente snel fit is (beter gezegd niet heel erg geblesseerd), Targa in de basis kan starten en dat Beelen sneller uit de ziekenboeg komt. Hopelijk is er een lijn omhoog richting Feyenoord - Ajax.
Fijn dat Ueda scoorde, na zijn doelpunt leek er ook echt meer te lukken voor hem.
Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
Met Targhalline was het ook al een open huis dus vraag is of dat helpt. En ik heb ook het idee dat Moder misbruikt wordt want die was als verdedigende middenvelder juist heel goed de eerste maanden.
En dat van een FCT supporter
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
v Persie er morgen uit? Hoop van niet.
Jij bent vast niet voor FeyenoordSjah schreef op zondag 8 maart 2026 @ 22:38:
Arno Vermeulen nooit de meest sympathieke journalist gevonden. Beetje uit de hoogte, vast wel goed geinformeerd, toch vind ik zijn tong wat scherp voor middelmaat. Net mot met vd Vaart, althans dat viel ook wel mee, maar als je de lichaamstaal las...
v Persie er morgen uit? Hoop van niet.
[ Voor 12% gewijzigd door D-e-n op 08-03-2026 22:59 ]
Ben voor ADO en Feyenoord, niet in die volgorde want ADO doet nooit mee voor de Top 3. Achja, dan zal ik sympathie hebben voor Robin, whatever. Misschien maar Maurice Steijn dan..? Of is Anthony Correia niet coming man?
[ Voor 20% gewijzigd door Sjah op 09-03-2026 00:07 ]
Ik hoop heel hard op een belletje richting Pascal Bosschaart.
Dat is voor mij als Ajacied echt niet acceptabel. Hoe kunnen we dit voorkomen?
Ajax doet z’n best door zelf te falen en daarmee RvP op P2 te houden. Alleen werken FC Twente en NEC niet meeMegupe schreef op zondag 8 maart 2026 @ 23:47:
Damn, vanuit een tropisch solden te oostenrijk komt mij het nieuws tegemoet dat Feyenoord mogelijk van Persie op straat zet.
Feyenoord moet nog tegen NEC en Ajax. En met de trackrecord van Van Persie wordt dat 0 punten.Holk schreef op maandag 9 maart 2026 @ 09:03:
[...]
Ajax doet z’n best door zelf te falen en daarmee RvP op P2 te houden. Alleen werken FC Twente en NEC niet mee
Dus misschien worden we idd ingehaald door beide.
Dus komend weekend ben je voor PSV?Russel88 schreef op maandag 9 maart 2026 @ 09:26:
[...]
Feyenoord moet nog tegen NEC en Ajax. En met de trackrecord van Van Persie wordt dat 0 punten.
Dus misschien worden we idd ingehaald door beide.
Ik weet niet tegen wie PSV speelt. Sowieso hoop ik altijd dat Feyenoord wint en dat concurrenten verliezen. Het trieste is dat PSV al een hele tijd geen concurrent meer is.
We blijven 2e omdat de rest net zo incompetent is.
NECRussel88 schreef op maandag 9 maart 2026 @ 11:05:
[...]
Ik weet niet tegen wie PSV speelt. Sowieso hoop ik altijd dat Feyenoord wint en dat concurrenten verliezen. Het trieste is dat PSV al een hele tijd geen concurrent meer is.
We blijven 2e omdat de rest net zo incompetent is.
Verder zal het mij allemaal benieuwen met Garcia. Wat die Arno Vermeulen allemaal roept zal wel, die is altijd anti Ajax geweest. Slechter dan onder Grim kan het toch eigenlijk niet, maar dat dacht ik ook van Heitinga en volgens mij is het alleen maar verder bergafwaarts gegaan.
On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.
In de voetbalwereld betekent vertrouwen houden in een trainer meestal het tegenovergestelde.
Vanavond exit Van Persie dus
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Als hij met 3-1 wint van Ajax ziet de wereld er heel anders uit.
Ja en bij nec met 4-1 er weer afStimulate14 schreef op maandag 9 maart 2026 @ 11:59:
[...]
Als hij met 3-1 wint van Ajax ziet de wereld er heel anders uit.
linkIn Latijns-Amerikaanse media is met enige verbazing gereageerd op de interim-aanstelling van Óscar García bij Ajax. De 52-jarige Spanjaard werd een jaar geleden ontslagen bij de Mexicaanse club Chivas na een weinig succesvolle periode, gekenmerkt door een opvallend incident.
Benieuwd wat dat gaat brengen maar niet erg succesvol past wel in het ajax trainers dna van de laatste jaren. Zal dus wel tijdelijk zijn neem ik aan.
n het uitduel met Club León kreeg hij als trainer van Chivas namelijk een rode kaart wegens het uitdelen van een trap aan James Rodríguez.
[ Voor 12% gewijzigd door LoneRanger op 09-03-2026 12:04 ]
Only fools are enslaved by time and space.
Als Feyenoord komend weekend wint, dan mag je het weekend erna hopen dat Ajax wint tegen Feyenoord
Doet me denken aan Theo Maassen:Vld1989 schreef op zondag 8 maart 2026 @ 20:20:
[...]
Precies ja. Maar ik vind die "we hebben uitstekend verdedigd los van de tegengoals" nog wel het meest stuitend. Zo had Been bij wijze van spreken de 10-0 nog goed kunnen praten. Je kan toch niet zó'n plaat voor je kop hebben? Om wijlen Jules Deelder te quoten, die heeft een complete bunker voor de taas.
YouTube: Theo Maassen: Adolf Hitler
Op 3:12
RvP is een Feyenoord-icoon. Ik ben van mening dat hij ten minste twee seizoenen de kans moet hebben
XXXVI
Maar dat mag nooit leidend zijn in de overweging om een trainer te laten zitten ja of nee want in mijn optiek hoort dat gewoon regel 1 te zijn, altijd je stinkende best doen.
Waar naar gekeken zou moeten worden is het feit dat de veldbezetting vaak nergens op lijkt. Je had gisteren ook weer 30 minuten de tijd om tegen 10 man de 3 punten binnen te slepen, maar in die 30 minuten is Feyenoord nooit gevaarlijk geweest. Sterker, NAC had de levensgrote kans op de 4_3. Maar het zag er van Feyenoord kant echt niet uit, ze hadden geen idee meer. Dat is waar je een trainer op af mag rekenen. Maar ze laten het maar gewoon gebeuren. Ik ben er best klaar mee.
Rvp heeft nu ruzie gemaakt met spelers( en ze min of meer De Kuip uitgejaagd), met een TD die nog niet eens aangesteld was en nu ook met journalisten. In de wereld van RvP draait alles om 1 persoon, namelijk RvP.
[ Voor 11% gewijzigd door DutchOwnage op 09-03-2026 13:18 ]
Hij lijkt op dit moment iig niet de juist persoon te zijn. Maar omdenken......met al die blessures gewoon 2e worden is niet slecht! Maar worden we dat ook echt, en is het door hem of ondanks hem?DutchOwnage schreef op maandag 9 maart 2026 @ 13:14:
Ik denk dat ook (helaas in grote mate) meespeelt dat de spelersgroep niet de indrukt wekt dat ze de trainer aan het vallen laten zijn. Van muiterij is geen sprake, Feyenoord knokt vaak wel gewoon.
Maar dat mag nooit leidend zijn in de overweging om een trainer te laten zitten ja of nee want in mijn optiek hoort dat gewoon regel 1 te zijn, altijd je stinkende best doen.
Waar naar gekeken zou moeten worden is het feit dat de veldbezetting vaak nergens op lijkt. Je had gisteren ook weer 30 minuten de tijd om tegen 10 man de 3 punten binnen te slepen, maar in die 30 minuten is Feyenoord nooit gevaarlijk geweest. Sterker, NAC had de levensgrote kans op de 4_3. Maar het zag er van Feyenoord kant echt niet uit, ze hadden geen idee meer. Dat is waar je een trainer op af mag rekenen. Maar ze laten het maar gewoon gebeuren. Ik ben er best klaar mee.
Denk dat dit allesbepalend is. Psv mag gewoon winnen. Sparta ook, utrecht ook en heracles. Als je dan zelf Excelsior weet te pakken dan is die 2e plek weer een stapje dichterbij en ja......dan zal hij wel mogen blijven.
Als de resultaten de andere kant opvallen kan het wel eens de laatste druppel zijn.
Hoop dat de medische staf ook onder de loep gaat, want zoveel blessures al 2 seizoenen langs is ook heel byzonder. RvP heeft OOK daar natuurlijk eea fout gedaan, maar dat wil ik toch niet primair hem in zijn schoenen schuiven...
10 second ninja DONE
Dit 'feitje' werd al eerder genoemd. Sinds wanneer is het nieuws wat mensen bij een club in Zuid-Amerika vinden van een trainer in Nederland. Dan heb je als journalist óf een dikke duim of écht geen zinnige artikelen te schrijven.LoneRanger schreef op maandag 9 maart 2026 @ 12:03:
VI meldt:
[...]
link
Benieuwd wat dat gaat brengen maar niet erg succesvol past wel in het ajax trainers dna van de laatste jaren. Zal dus wel tijdelijk zijn neem ik aan.
[...]
Zeiss Distagon 21 f/2.8
We zouden die clown die nu voor de groep staat erheen kunnen sturen. Je hoopt dat Ajax leert van fouten maar dat is totaal niet aan de orde lijkt het wel.Megupe schreef op zondag 8 maart 2026 @ 23:47:
Damn, vanuit een tropisch solden te oostenrijk komt mij het nieuws tegemoet dat Feyenoord mogelijk van Persie op straat zet.
Leuk dat het gespind wordt als de redder (Garcia dus) maar waarom haalden we niet iemand anders voor de laatste 9 wedstrijden?
Dit is gewoon Mislintat all over maar met de achternaam Cruijff in dit geval. Zucht.
Wat zou jij doen dan? Je beoogde structurele nieuwe trainer is er nog niet of nog niet beschikbaar, anders zou je die wel alvast voor de groep zetten.Typhone schreef op maandag 9 maart 2026 @ 13:29:
We zouden die clown die nu voor de groep staat erheen kunnen sturen. Je hoopt dat Ajax leert van fouten maar dat is totaal niet aan de orde lijkt het wel.
Leuk dat het gespind wordt als de redder (Garcia dus) maar waarom haalden we niet iemand anders voor de laatste 9 wedstrijden?
Dit is gewoon Mislintat all over maar met de achternaam Cruijff in dit geval. Zucht.
Grim kon gewoon echt niet langer dus dan moet je wat, aangezien Garcia al in huis is dan is dat de enige mogelijkheid die niet wéér flink geld gaat kosten.
Garcia heeft sowieso veel meer het profiel van een goede interim dan Grim, dus dat is al voordelig. Nu een écht goede zo even vinden die dit wil doen voor acht wedstrijden lijkt me ook een uitdaging op zich.
Waarbij ik Garcia dan ook wel echt als interim zie. Voor komend seizoen wil ik een wat zwaarder profiel zien.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Gisteren gewoon met je beoogde centrum en linksback en de rechtsback die je net hebt gehaald. Aanval was op Sauer na ook compleet. En Steijn was weliswaar geblesseerd maar anders had hij ook niet gespeeld.Sagat schreef op maandag 9 maart 2026 @ 13:24:
[...]
met al die blessures gewoon 2e worden is niet slecht!
De blessures speelden mee tijdens het drukke programma maar de laatste maanden stond er bijna altijd een prima elf op het bord.
Ik had het met deze uitspraak ook niet over specifiek gisteren. We hebben natuurlijk erg veel blessures gehad door het jaar heen. Ook vorig seizoen ging het niet bepaald lekker op dat gebied.D-e-n schreef op maandag 9 maart 2026 @ 13:54:
[...]
Gisteren gewoon met je beoogde centrum en linksback en de rechtsback die je net hebt gehaald. Aanval was op Sauer na ook compleet. En Steijn was weliswaar geblesseerd maar anders had hij ook niet gespeeld.
De blessures speelden mee tijdens het drukke programma maar de laatste maanden stond er bijna altijd een prima elf op het bord.
Ik vraag me af en hoeverre Jeng gespeed zou hebben indien fit. En de routine van een Trauner en st juste zou nu ook zeer welkom zijn.
Qua middenveld ben ik het met je eens dat dit op papier best sterk is, maar juist door alle blessures en het daardoor continue wijzigen van wie daar speelt en op welke plek houdt dat ook niet over.
Qua aanval, dat zeg ik al (bijna) het hele seizoen, Sauer? Potentieel maar heeft meer tijd nodig. Moussa kan geweldig zijn maar kan ook matig zijn, ook niet groot fan van meeverdedigen. Ueda...tsja, eerlijk is eerlijk gisteren weer 2x gescoord. Maar volgende week weer? of wacht ie nou weer 5 wedstrijden. Is wat mij betreft niet goed genoeg als primaire spits.
Verder is het natuurlijk al maanden waardeloos, mentaal zit de ploeg aan de grond, en ook hier heb ik niet bepaald de indruk dat RvP veel doet om dit te verbeteren.
edit:
en natuurlijk nog vergeten. Feyenoord met of zonder Read scheelt ook nogal een slok op een borrel. Deijl is een breedte aankoop vs diepte aankoop.
[ Voor 4% gewijzigd door Sagat op 09-03-2026 14:08 ]
10 second ninja DONE
Ah, heb ik gemist denk ik, my bad.Gonadan schreef op maandag 9 maart 2026 @ 13:27:
[...]
Dit 'feitje' werd al eerder genoemd. Sinds wanneer is het nieuws wat mensen bij een club in Zuid-Amerika vinden van een trainer in Nederland. Dan heb je als journalist óf een dikke duim of écht geen zinnige artikelen te schrijven.
Only fools are enslaved by time and space.
Volgens mij is zelf winnen dan al voldoende, dus dan maakt het me niet veel uittoolkist schreef op maandag 9 maart 2026 @ 12:20:
[...]
Als Feyenoord komend weekend wint, dan mag je het weekend erna hopen dat Ajax wint tegen Feyenoord
Op de zondag van Feyenoord - Ajax wil je geen kampioen worden, omdat de helft van de selectie zich de volgende dag moet melden voor de interlands.ElPaco schreef op maandag 9 maart 2026 @ 14:11:
[...]
Volgens mij is zelf winnen dan al voldoende, dus dan maakt het me niet veel uitEn anders wordt het 2 weekjes later wel
Blessures heb je altijd. PSV speelde meerdere maanden zonder spits.Sagat schreef op maandag 9 maart 2026 @ 14:05:
[...]
Ik had het met deze uitspraak ook niet over specifiek gisteren. We hebben natuurlijk erg veel blessures gehad door het jaar heen. Ook vorig seizoen ging het niet bepaald lekker op dat gebied.
Ik vraag me af en hoeverre Jeng gespeed zou hebben indien fit. En de routine van een Trauner en st juste zou nu ook zeer welkom zijn.
Qua middenveld ben ik het met je eens dat dit op papier best sterk is, maar juist door alle blessures en het daardoor continue wijzigen van wie daar speelt en op welke plek houdt dat ook niet over.
Qua aanval, dat zeg ik al (bijna) het hele seizoen, Sauer? Potentieel maar heeft meer tijd nodig. Moussa kan geweldig zijn maar kan ook matig zijn, ook niet groot fan van meeverdedigen. Ueda...tsja, eerlijk is eerlijk gisteren weer 2x gescoord. Maar volgende week weer? of wacht ie nou weer 5 wedstrijden. Is wat mij betreft niet goed genoeg als primaire spits.
Verder is het natuurlijk al maanden waardeloos, mentaal zit de ploeg aan de grond, en ook hier heb ik niet bepaald de indruk dat RvP veel doet om dit te verbeteren.
edit:
en natuurlijk nog vergeten. Feyenoord met of zonder Read scheelt ook nogal een slok op een borrel. Deijl is een breedte aankoop vs diepte aankoop.
Bij Feyenoord lijkt het erop of ze elkaar 2 weken geleden ontmoet hebben. Totaal geen samenhang in het elftal.
Zoals zoveel mensen zeggen, als Aad of Piet voor de groep stonden waren ze al 6 keer ontslagen.
In een normaal seizoen sta je ook geen 2e met dit punten aantal. We hebben het geluk dat Ajax en AZ er ook niks van bakken.
Maar Van Persie gaat ons niet verder brengen.
We zitten nu met het luxe probleem dat of we nu dit weekend, volgend weekend of het weekend na de interland break kampioen worden de huldiging op 6 april gaat zijn (als ik me niet vergis). Het mooiste is natuurlijk op eigen kracht thuis kampioen worden, maar ik vermoed dat dat dit seizoen niet gaat gebeuren.Linepline39 schreef op maandag 9 maart 2026 @ 14:24:
[...]
Op de zondag van Feyenoord - Ajax wil je geen kampioen worden, omdat de helft van de selectie zich de volgende dag moet melden voor de interlands.
Wat ik zei, luxe probleem. Eerst maar eens kijken of de heren zich nu wel kunnen opladen tegen NEC, ze (PSV dus) spelen al een tijdje niet best en we hebben vorige week gezien dat je daarmee niet weg komt tegen NEC.
[ Voor 0% gewijzigd door ElPaco op 09-03-2026 15:17 . Reden: niet best ]
Dit soort posts ga ik inlijsten. Ik heb als NEC supporter nog niet zo'n lekker seizoen meegemaakt, en dit is echt zo leuk om te lezen.ElPaco schreef op maandag 9 maart 2026 @ 14:45:
[...]
We zitten nu met het luxe probleem dat of we nu dit weekend, volgend weekend of het weekend na de interland break kampioen worden de huldiging op 6 april gaat zijn (als ik me niet vergis). Het mooiste is natuurlijk op eigen kracht thuis kampioen worden, maar ik vermoed dat dat dit seizoen niet gaat gebeuren.
Wat ik zei, luxe probleem. Eerst maar eens kijken of de heren zich nu wel kunnen opladen tegen NEC, ze (PSV dus) spelen al een tijdje best en we hebben vorige week gezien dat je daarmee niet weg komt tegen NEC.
""Het algehele gevoel is dat een vertrek van de trainer best bevrijdend zou kunnen werken, maar de garantie gaat tot de voordeur. Zolang het huis van de buren harder brandt, kan Feyenoord nog wel even door. In feite kiest de club voor de zekerheid dat het sportief weliswaar zwak presteert, maar dat het bij Ajax nog slechter gaat. Het probleem is dat de club er niet van profiteert. In twee weken tijd verspeelde Feyenoord vijf punten, zodat de concurrentie juist dichterbij komt. Het beleid van nog even volhouden en de champagne kan open, houdt niet langer stand. Feyenoord beseft nu dat het moet ingrijpen."
Tja, als je het zo leest snap ik de twijfel wel. Ajax faalt net zo hard. Alleen denk ik dat het een fout is enkel naar Ajax te kijken. NEC en Twente zijn inmiddels ook gevaarlijk voor die 2e plek
Ik riep het hier al eerder, maar goed dan nog maar een keer: Het is elke weer weer sprokkelen en hopen dat de concurentie punten verliest. Ze hopen gewoon tweede te worden en dat ze in de zomer dan weer alles recht trekken. Dit houdt niemand vol zo.LZ86 schreef op maandag 9 maart 2026 @ 15:04:
[...]
""Het algehele gevoel is dat een vertrek van de trainer best bevrijdend zou kunnen werken, maar de garantie gaat tot de voordeur. Zolang het huis van de buren harder brandt, kan Feyenoord nog wel even door. In feite kiest de club voor de zekerheid dat het sportief weliswaar zwak presteert, maar dat het bij Ajax nog slechter gaat. Het probleem is dat de club er niet van profiteert. In twee weken tijd verspeelde Feyenoord vijf punten, zodat de concurrentie juist dichterbij komt. Het beleid van nog even volhouden en de champagne kan open, houdt niet langer stand. Feyenoord beseft nu dat het moet ingrijpen."
Tja, als je het zo leest snap ik de twijfel wel. Ajax faalt net zo hard. Alleen denk ik dat het een fout is enkel naar Ajax te kijken. NEC en Twente zijn inmiddels ook gevaarlijk voor die 2e plek
Er staat letterlijk 35 miljoen op het spel.
Nu krijgt NEC nog PSV uit, Twente en Groningen uit. Dat scheelt.
Feyenoord krijgt Ajax thuis, Nec uit, Groningen en AZ nog thuis.
Ajax krijgt Feyenoord uit, Twente thuis, NAC uit, PSV thuis en Utrecht nog thuis.
Het is oprecht een muntje opgooien.
En twente: Utrecht, Ajax, NEC, AZ, PSV. ook geen eitje.Agent47 schreef op maandag 9 maart 2026 @ 15:11:
[...]
Ik riep het hier al eerder, maar goed dan nog maar een keer: Het is elke weer weer sprokkelen en hopen dat de concurentie punten verliest. Ze hopen gewoon tweede te worden en dat ze in de zomer dan weer alles recht trekken. Dit houdt niemand vol zo.
Ajax krijgt Feyenoord uit, Twente thuis, NAC uit, PSV thuis en Utrecht nog thuis.
100% dit. Als het voor de andere ploegen een normaal seizoen was hadden we moeten strijden om play-off plekken nu.Russel88 schreef op maandag 9 maart 2026 @ 14:26:
[...]
Blessures heb je altijd. PSV speelde meerdere maanden zonder spits.
Bij Feyenoord lijkt het erop of ze elkaar 2 weken geleden ontmoet hebben. Totaal geen samenhang in het elftal.
Zoals zoveel mensen zeggen, als Aad of Piet voor de groep stonden waren ze al 6 keer ontslagen.
In een normaal seizoen sta je ook geen 2e met dit punten aantal. We hebben het geluk dat Ajax en AZ er ook niks van bakken.
Maar Van Persie gaat ons niet verder brengen.
PSV speelt niet best, ik zie dat het vrij cruciale woordje niet vergeten was, is nu aangepast. Maar alle respect voor hoe NEC speelt. Knap hoe ze dit volhouden en hoe ze niet bang zijn iedereen op dezelfde manier onder druk te zetten.rikislief schreef op maandag 9 maart 2026 @ 14:58:
[...]
Dit soort posts ga ik inlijsten. Ik heb als NEC supporter nog niet zo'n lekker seizoen meegemaakt, en dit is echt zo leuk om te lezen.
Kan me voorstellen dat het genieten is als NEC supporter dit seizoen!
Ja, op papier hebben wij by far het makkelijkste resterende programma.Agent47 schreef op maandag 9 maart 2026 @ 15:11:
[...]
Ik riep het hier al eerder, maar goed dan nog maar een keer: Het is elke weer weer sprokkelen en hopen dat de concurentie punten verliest. Ze hopen gewoon tweede te worden en dat ze in de zomer dan weer alles recht trekken. Dit houdt niemand vol zo.
Maar met hoe wij nu spelen (al vond ik het gisteren wel wat geflatteerd, want Feyenoord speelde bij vlagen best ok. NAC 2 kansen 2 goals. Iig een stuk beter spel dan voorgaande weken) is geen van die potten een gegarandeerde 3 punter. Voor Ajax ook niet. We hebben het geluk dat wij bijvoorbeeld Twente en PSV al hebben gehad. De achtervolgers moeten allemaal nog tegen elkaar en gaan elkaar nog punten afsnoepen.
Denk dat e.e.a. wel van PSV afhangt. Als die kampioen zijn, gaan ze dan nog hun best doen?
[ Voor 3% gewijzigd door LZ86 op 09-03-2026 15:26 ]
PSV gaat denk ik na het kampioenschap gewoon door met hun normale 11. Mogelijk een enkeling jeugd in de tweede helft oid. Die willen ook maximaal aantal punten halen voor misschien een record oid? Ze spelen geen Europees of beker meer, dus kunnen ook lekker opladen.LZ86 schreef op maandag 9 maart 2026 @ 15:25:
[...]
Ja, op papier hebben wij by far het makkelijkste resterende programma.
Maar met hoe wij nu spelen (al vond ik het gisteren wel wat geflatteerd, want Feyenoord speelde bij vlagen best ok. NAC 2 kansen 2 goals. Iig een stuk beter spel dan voorgaande weken) is geen van die potten een gegarandeerde 3 punter. Voor Ajax ook niet. We hebben het geluk dat wij bijvoorbeeld Twente en PSV al hebben gehad. De achtervolgers moeten allemaal nog tegen elkaar en gaan elkaar nog punten afsnoepen.
Denk dat e.e.a. wel van PSV afhangt. Als die kampioen zijn, gaan ze dan nog hun best doen?
Een werkloze coach met veel ervaring aanstellen voor 9 wedstrijden. Maakt me niet zo heel veel uit wie maar liefst eentje met een Ajax verleden. Nu zitten we weer naar middelmaat te koekeloeren. Ik heb zo geen beeld van de vrije coaches maar deze move is zo super opzichtig weer en schrijft de nieuwe trainer al af voordat ie begonnen is. Of het zet de zoektocht naar een echte trainer weer on hold. Al met al weinig solide dit.Gonadan schreef op maandag 9 maart 2026 @ 13:40:
[...]
Wat zou jij doen dan? Je beoogde structurele nieuwe trainer is er nog niet of nog niet beschikbaar, anders zou je die wel alvast voor de groep zetten.
Grim kon gewoon echt niet langer dus dan moet je wat, aangezien Garcia al in huis is dan is dat de enige mogelijkheid die niet wéér flink geld gaat kosten.
Garcia heeft sowieso veel meer het profiel van een goede interim dan Grim, dus dat is al voordelig. Nu een écht goede zo even vinden die dit wil doen voor acht wedstrijden lijkt me ook een uitdaging op zich.
Waarbij ik Garcia dan ook wel echt als interim zie. Voor komend seizoen wil ik een wat zwaarder profiel zien.
Ik ben het eens met Gonadan dat Garcia geen permanente oplossing moet zijn. Maar ik denk dat voor de komende 8 wedstrijden dit wel de enige logische keuze is. Even weg van dat ellendige Ajax DNA en een coach die net als Farioli ook wat meer op strijdlust en mentaliteit hamert.
En dan nu de tijd pakken om te zoeken naar een geschikte kandidaat voor 2026/27.
[ Voor 5% gewijzigd door JanW op 09-03-2026 16:17 ]
Je bereikt er alleen niks mee.
Grim leek het wat logischer te gaan doen maar dat was bij de winterstop ineens over. Zijn beleid qua opstellingen en wissels is onnavolgbaar en hij is totaal niet in staat de boel op te peppen en spelers terecht te wijzen.
Het lijkt mij oprecht een heel fijne vent, maar met aaien over de bol en dan hopen dat het 'ervaren' meubilair de kar wel trekt ga je er gewoon niet komen.
Een beschikbare ex-ajacied zoeken is leuk, maar noem mij maar een naam waarvan we dan ook unaniem van mening zijn dat die het significant veel beter gaat doen dan Garcia.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Of de commentator je bevalt of niet, het continu benoemen dat je de commentator, scheidsrechter of VAR niet leuk vindt is achterhaald. Houd het lekker voor je, het voegt niks toe.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellige sfeer, niet voor een vijandige.
Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse / Belgische clubs en de voor hun direct relevante wedstrijden
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2025/2026 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Verder is er nog Randzaken