donleone83 schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 18:00:
[...]
@
Russel88: dit.
Overigens zijn onder DtK de 8 hoogste uitgaande transfers ooit bij Feyenoord gerealiseerd. Een deel van die spelers kwam ook uit zijn koker.
Ook is in de organisatie een professionaliseringsslag gemaakt (daar was Arnesen al mee gestart maar is schijnbaar veel verder doorgevoerd) en is de organisatie inmiddels financieel best wel gezond.
Ja, de aanstelling van Priske en nu RvP zijn geen succes geworden en de aankopen in de aanval dit jaar lijken te dure missers. Daar tegenover staat de komst van Watanabe en Ahmedhodzic (beiden een directe meerwaarde) en Valente, over wie we aan het begin van het seizoen riepen dat hij op deze manier na een goed WK 60 miljoen waard zou zijn.
Daarnaast lijkt het (als relatieve buitenstaander) alsof de supportersproblematiek eindelijk redelijk onder controle is en is er eindelijk een besluit genomen over Feyenoord City en de nieuwe Kuip (wat mij betreft een megalomaan project).
Natuurlijk is dat niet allemaal direct alleen op zijn conto te schrijven. Maar alles wat fout gaat is natuurlijk ook niet alleen zijn schuld.
De 8 hoogste uitgaande transfers ooit vind ik meer op Slot's conto te schrijven dan die van DtK. Europese successen hebben een positieve effect op de transfer waarden van de spelers. Maar eerlijk is eerlijk, hij heeft het goed gedaan qua verkopen.
Qua professionaliserings slag.. Berichten die ik las, was dat tijdens Arnesen periode/ begin DtK (waarbij hij alleen de AD was) de scouting sereiuzer werd genomen dan nu.
Scoutings verhaal wat naar buiten kwam, scouts gaven aan dat Senesi verkocht moest worden, want ze hadden een jongere, betere en goedkopere optie gevonden.
Laatste scoutings verhaal die ik las, Borges werd door de scouting op 5 miljoen geschat, die jongen is voor het dubbele gehaald. Hoe kan dat?
Kijk ook naar de leeftijden van de aankopen. Destijds was het motto om jonge talentvolle spelers te kopen, om daarna met winst te verkopen.
Afgelopen zomer zaten de aankopen rond de 25, daarvoor begin 20. In seizoen 22/23 was Dilrosun en Hancko de oudste spelers met 24.
De leeftijd bump is significant, want spelers tegen de 28 leveren gewoon stukken minder op.
Te Kloese de TD koopt dus spelers die een stuk ouder zijn en ik vind de kwaliteit nou niet veel hoger. Miskopen heb je altijd, maar als je in de pers blijft roepen dat de verkoop van bv een Geertruida of Hancko geen probleem zal zijn, want de vervangers zijn goed gescout.
Met wie kom je dan aan, 25 jarige Lotomba (1 jaar ouder dan Geertruida en kwalitatief een stuk minder), een 28 jarige rechrtsbenige Watanabe (1 jaar ouder dan Hancko). Dan heb je gewoon gefaald in mijn ogen.
In de pers veren in je eigen reet steken hoe goed je de vervanger van Slot hebt geanalyseerd en gescout en opeens blijkt die man met een heel andere systeem te spelen dan Feyenoord gewend is , tja....
Doordat de AD zichzelf macht toe eigent, vindt de RVC dat zij dit ook mogen. Resultaat is RvP als trainer. Koppige rookie die het niet goed deed bij Heerenveen. Waarbij mensen blij waren dat hij wegging.
Nee de goede verkopen van hem wegen niet op, op de puinhoop die hij veroorzaakt heeft. Ik was van mening dat hij nog wel AD kon blijven, maar de puinhoop die hij veroorzaakt met het zoeken naar een TD doet me toch van mening veranderen.