[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2025/2026 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 200 201 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16:42
Niet meer kijken is goed voor de zenuwen man :)

Had niet anders verwacht dan een verliespartij. Kansloze kutploeg geworden, terwijl het begin zo goed was. Maarja. Wanbeleid leidt tot wanprestaties.

Jammer dat Ajax nog een punt heeft gehaald, net zoals tegen NEC verdiende de tegenpartij het iets meer imo.

Maar goed. Ajax gaat voor het record gelijke spelen in 1 seizoen toch? 11 inmiddels.

[ Voor 15% gewijzigd door LZ86 op 01-03-2026 16:41 ]

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16:42
Vld1989 schreef op zondag 1 maart 2026 @ 16:31:
Dit was echt bizar slecht weer zeg. En dan ranglijsttechnisch gezien gewoon nog steeds niks aan de hand eigenlijk. We zijn bijkans zover dat Ajax de enige reden is dat Van Persie z'n baan nog heeft.
In een seizoen waar de rest van het linkerrijtje een beetje het normale niveau zou halen stonden we nu 8e of lager.

Zegt genoeg over de ED dat we nog steeds 2e staan.

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online
Sempy schreef op zondag 1 maart 2026 @ 16:35:
[...]

Grim en Van Persie zijn elkaars reddingboei
Enige verschil is dat Ajax Grim ziet als een tijdelijke trainer.
Van Persie wordt bij Feyenoord gezien als de golden boy. Kosten noch moeite wordt bespaard om hem bij te staan.
En volgend jaar staat hij weer voor de groep..

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Russel88 schreef op zondag 1 maart 2026 @ 16:55:
[...]

Enige verschil is dat Ajax Grim ziet als een tijdelijke trainer.
In de tijd dat ie er zit kan ie anders genoeg slopen..

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:39

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
toolkist schreef op zondag 1 maart 2026 @ 16:57:
[...]

In de tijd dat ie er zit kan ie anders genoeg slopen..
Hij had al bij de winterstop vervangen moeten worden maar dit kan zo echt niet langer. Zelfs Pasveer had het onderhand beter gedaan als coach denk ik. :P

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:03

OMX2000

By any means necessary...

LZ86 schreef op zondag 1 maart 2026 @ 16:40:
Niet meer kijken is goed voor de zenuwen man :)

Had niet anders verwacht dan een verliespartij. Kansloze kutploeg geworden, terwijl het begin zo goed was. Maarja. Wanbeleid leidt tot wanprestaties.

Jammer dat Ajax nog een punt heeft gehaald, net zoals tegen NEC verdiende de tegenpartij het iets meer imo.

Maar goed. Ajax gaat voor het record gelijke spelen in 1 seizoen toch? 11 inmiddels.
Moussa speelde in de 1e helft goed. Maar werd ook moedeloos. Bos gaf ook dreiging en creëerde wat, en met een fitte Smal was dat echt wel iets geweest.

Ik ben normaal fan van Kraaijeveld, maar deed niks goed vandaag.

Ueda, Valente, Ahmedhodžić, Deijl, Wellenreuther, Sterling waren echt tussen een 3 en een 5 qua prestaties. Waarbij ik Valente opvallend onzichtbaar vond, leek zich ook minder aan te bieden.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Nu online
Die Ueda is ook niet veel hè. Heeft er 18 in liggen, maar laatste weken is het drie keer niks.

• Russel88
  • Nu online
OMX2000 schreef op zondag 1 maart 2026 @ 17:07:
[...]

Moussa speelde in de 1e helft goed. Maar werd ook moedeloos. Bos gaf ook dreiging en creëerde wat, en met een fitte Smal was dat echt wel iets geweest.

Ik ben normaal fan van Kraaijeveld, maar deed niks goed vandaag.

Ueda, Valente, Ahmedhodžić, Deijl, Wellenreuther, Sterling waren echt tussen een 3 en een 5 qua prestaties. Waarbij ik Valente opvallend onzichtbaar vond, leek zich ook minder aan te bieden.
Als zoveel spelers hun niveau niet halen, dan zou je bijna denken dat het aan de trainer ligt.

• D-e-n
  • Nu online
LZ86 schreef op zondag 1 maart 2026 @ 16:42:
[...]

Zegt genoeg over de ED dat we nog steeds 2e staan.
Ik haat normaal de kreet die ik nu ga bezigen maar we zijn nu toch wel "de nummer twee van de armoede".

• D-e-n
  • Nu online
Russel88 schreef op zondag 1 maart 2026 @ 17:18:
[...]

Als zoveel spelers hun niveau niet halen, dan zou je bijna denken dat het aan de trainer ligt.
Eureka! Wat briljant!

• sNielz123
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:22
Az laat het ook afweten

• OMX2000

OMX2000

Russel88 schreef op zondag 1 maart 2026 @ 17:18:
[...]

Ook. Want qua opstelling is het niet te volgen. Ja je hebt 2 blessures/pechgevallen. Maar wat doe? Een compleet gekunstelde opstelling. Ze kwamen totaal niet aan voetballen.

Ueda is geen kloot meer waard en Tengstedt… Ik zat met mijn kinderen te kijken en verlangde terug naar een Lingr om weer energie erin te pompen.

• Vld1989
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 20:51
DutchOwnage schreef op zondag 1 maart 2026 @ 16:32:
Die gelatenheid ook bij Feyenoord he. Ze vinden het allemaal wel best.

Nogmaals, het is ongelooflijk dat we nog 2e staan en dat is ook de enige reden dat RvP nog op z'n plek zit. Hopelijk gaan we er volgende week ook af tegen NAC uit en profiteerd de concurrentie optimaal. Dan thuis tegen Ajax er af en als het gvd dan nog niet klaar is met die RvP weet ik het ook niet meer.
Hoe graag ik ook van Van Persie af wil, hopen dat m'n cluppie verliest is nooit een optie hoor.

• OMX2000

OMX2000

Vld1989 schreef op zondag 1 maart 2026 @ 17:48:
[...]

Hoe graag ik ook van Van Persie af wil, hopen dat m'n cluppie verliest is nooit een optie hoor.
Dat!

• toolkist
  • Niet online
DutchOwnage schreef op zondag 1 maart 2026 @ 16:39:
[...]

Maakt mij niet uit. Als het maar iemand is met tenminste wat vlieguren op het hoogste niveau
Kijk nou uit wat je zegt/wenst, Grim had ervaring op het hoogste niveau (Eredivisie) met RKC....

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:59
Ja dat is waar. Ach het is toch niet relevant, we weten allemaal dat ie het seizoen gewoon afmaakt ongeacht de stand op de ranglijst of hoe tenenkrommend slecht het vertoonde spel ook is...

• Russel88
  • Nu online
DutchOwnage schreef op zondag 1 maart 2026 @ 18:07:
Ja dat is waar. Ach het is toch niet relevant, we weten allemaal dat ie het seizoen gewoon afmaakt ongeacht de stand op de ranglijst of hoe tenenkrommend slecht het vertoonde spel ook is...
Spel wordt slechter en slechter. En toch is deze man zeker van z'n baan.
Een onervaren man als Van Wonderen wordt aangesteld om TD te zijn. Je weet dat hij Van Persie niet zal ontslaan. Dus we zitten zeker tot de volgende winterstop met deze man opgescheept.
Volgend seizoen wordt dus ook huilen met de pet op.

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:05
Puntje uitgelopen en puntje ingelopen :Y)

Zonder gekheid. Ik hoop dat Cruijff snel ingrijpt en Garcia interim maakt. Ik weet niet of het helpt maar “er moet iets gebeuren voordat er iets gebeurd”. Grim is het niet.

XXXVI

• Koudvuur
  • Registratie: Februari 2026
  • Niet online
ephymerous schreef op zondag 1 maart 2026 @ 18:34:
Puntje uitgelopen en puntje ingelopen :Y)

Zonder gekheid. Ik hoop dat Cruijff snel ingrijpt en Garcia interim maakt. Ik weet niet of het helpt maar “er moet iets gebeuren voordat er iets gebeurd”. Grim is het niet.
Garcia heeft het resterende programma ook gezien. Die blijft lekker bij Jong.

• toolkist
  • Niet online
Russel88 schreef op zondag 1 maart 2026 @ 18:18:
Een onervaren man als Van Wonderen wordt aangesteld om TD te zijn. Je weet dat hij Van Persie niet zal ontslaan.
Of hij wil meteen een punt maken net als Cruijff bij Jong Ajax deed

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:10
Groningen speelt heel goed voetbal. Ook vorige week tegen Twente.
Maar scoren ho maar. Het is niet te geloven hoe goed wij kansen verprutsen.

Nu weer beter dan Volendam en toch weer verliezen, het is ook een talent.
Gelukkig zijn we als Groningen ver weg van degradatie maar dit blijft raar. 6e wedstrijd op rij verloren met goed voetbal.

• Vld1989
toolkist schreef op zondag 1 maart 2026 @ 18:45:
[...]

Of hij wil meteen een punt maken net als Cruijff bij Jong Ajax deed
Van wat ik gelezen heb schijnt Van Wonderen best een stevige persoonlijkheid te hebben die je niet verwacht bij z'n uitstraling. Dat zou dan wel een klein puntje zijn dat in z'n voordeel spreekt naast al die tegenargumenten zoals z'n totale gebrek aan ervaring in deze rol. Maar misschien ben ik gewoon te veel op zoek naar strohalmen :P

• Harribo
piotr123 schreef op zondag 1 maart 2026 @ 16:28:
Heb de thuis wedstrijd in de kuip gezien dat was kut en dit ook. Zie geen verbetering. Dat kan niet bij een topclub, het wordt tijd voor een andere Trainer.
Je vergeet dat een topclub ook topspelers nodig heeft.
Die lopen er momenteel heel weinig rond bij zowel Ajax als Feyenoord vind ik.

Je kunt van Persie of Grim wel wegdoen, de spelers blijven hetzelfde.

Bij Feyenoord zag ik alleen Hadj Moussa gevaar stichten, dat is toch te weinig?
Bij Ajax is het normaal Godts. Maar die was slecht vandaag.
Pover dat je als topclub afhankelijk bent van de grillen van een speciale speler. Als die niet levert, is zowel Ajax als Feyenoord niet beter dan subtop.

• toolkist
  • Niet online
Harribo schreef op zondag 1 maart 2026 @ 19:26:
Groningen speelt heel goed voetbal. Ook vorige week tegen Twente.
Maar scoren ho maar. Het is niet te geloven hoe goed wij kansen verprutsen.

Nu weer beter dan Volendam en toch weer verliezen, het is ook een talent.
Gelukkig zijn we als Groningen ver weg van degradatie maar dit blijft raar. 6e wedstrijd op rij verloren met goed voetbal.
We helpen jullie volgende week wel om die reeks te beeindigen. Grim is de vervelendste niet

• Harribo
toolkist schreef op zondag 1 maart 2026 @ 19:40:
[...]

We helpen jullie volgende week wel om die reeks te beeindigen. Grim is de vervelendste niet
Oh Ajax gaat winnen bij Groningen.
Want het maakt niet zoveel uit voor Groningen hoe de tegenstander speelt. Dus Ajax kan gerust met een d elftal komen ipv met het standaard elftal (c) . Scoren doen we bijna niet, dat is onmogelijk lijkt het, en onze verdediging laat er altijd wel een paar door nu Tika de jonge geblesseerd is. Resink wrs nu ook nog geblesseerd trouwens.

Nou ja fijn voor Ajax, goed voor het vertrouwen

• D-e-n
  • Nu online
Harribo schreef op zondag 1 maart 2026 @ 19:39:
[...]

Pover dat je als topclub afhankelijk bent van de grillen van een speciale speler. Als die niet levert, is zowel Ajax als Feyenoord niet beter dan subtop.
Maar bij een topclub hoort ook een toptrainer. Daar begint anno 2026 alles mee. Je hebt als Nederlandse club elk jaar een andere selectie en veel jonge spelers dus dan moet de organisatie vanaf de bank komen. Spelers moeten weten wat ze moeten doen en daar is in elk geval bij Feyenoord geen sprake van.

• toolkist
  • Niet online
[...]

Heitinga/Grim.

Farioli.

• Vld1989
[...]

Mja, toch vind ik dat als je de namen van Feyenoord op papier bekijkt je vrij eenvoudig tweede moet worden. PSV is onbereikbaar, maar op een eiland met een goed aantal punten zoals Slot in z'n laatste seizoen mag je toch wel verwachten.

Natuurlijk zijn er zwakke punten, zoals een matige spits en een centrum dat vrij aardig kan verdedigen maar totaal niet kan opbouwen. Daar is echter linksom of rechtsom echt wel een mouw aan te passen door een trainer met een beetje inzicht. Je hebt nu echter een trainer die bij een blessure van Smal niet simpelweg Bos terug haalt en Sterling (of als dat qua minuten niet kan Borges) inbrengt, maar gaat lopen goochelen met Deijl en later Lotomba en dan klaagt dat het lastig voetballen is met een rechtsbenige linksback. Dat zegt toch alles.

• Russel88
  • Nu online
[...]

Definieer top speler. Als je spelers bedoelt die zonder moeite meedoet met de top van de Premier league, dan heb je gelijk.
Als je bedoelt spelers die goed genoeg zijn om van Nederlandse sub top te winnen, dan ben ik het niet met je eens.

Als je Feyenoord neemt,
Spits Ueda, was top scorer van de Belgische competitie. Moussa, prima voor de ED.
Moder, Wang. Internationals.
Valente prima speler voor de ED.
Bos, Lotomba backs die international zijn/waren van hun land. De centrale verdedigers van Feyenoord zijn ook international.

Een fatsoenlijke trainer krijgt er veel meer uit dan de huidige trainer. Een trainer, die een dobbelsteen gebuikt om de opstelling te bepalen.
De ene wedstrijd is Tengsted of Borges goed genoeg om in de basis te starten. Andere wedstrijden mogen ze niet eens 5 minuten invallen en zijn ze derde of lager in de pikorde.

Met zijn gekke gedrag is alle zelfvertrouwen en vastigheid en weg.

• Harribo
Dat is waar.
Farioli haalde het maximale eruit door ze flink energie te laten leveren.
Maar dat soort trainers lopen er denk ik niet veel

• Harribo
Russel88 schreef op zondag 1 maart 2026 @ 20:01:
[...]

Definieer top speler. Als je spelers bedoelt die zonder moeite meedoet met de top van de Premier league, dan heb je gelijk.
Als je bedoelt spelers die goed genoeg zijn om van Nederlandse sub top te winnen, dan ben ik het niet met je eens.

Als je Feyenoord neemt,
Spits Ueda, was top scorer van de Belgische competitie. Moussa, prima voor de ED.
Moder, Wang. Internationals.
Valente prima speler voor de ED.
Bos, Lotomba backs die international zijn/waren van hun land. De centrale verdedigers van Feyenoord zijn ook international.

Een fatsoenlijke trainer krijgt er veel meer uit dan de huidige trainer. Een trainer, die een dobbelsteen gebuikt om de opstelling te bepalen.
De ene wedstrijd is Tengsted of Borges goed genoeg om in de basis te starten. Andere wedstrijden mogen ze niet eens 5 minuten invallen en zijn ze derde of lager in de pikorde.

Met zijn gekke gedrag is alle zelfvertrouwen en vastigheid en weg.
Volgens mij kunnen echte goede spelers wel zonder een goede trainer. Hadj Moussa presteert toch ook? Gewoon spelers die zelf iets extra's brengen, het lijken nu allemaal spelers die vooral blij lijken te zijn als ze een bal snel kwijt kunnen aan een ander.
Maar misschien heb je gelijk.
Feyenoord heeft natuurlijk ook abnormaal veel blessures.

Als ik nu Ajax en Feyenoord zie, dan ziet het er echt niet uit. Dan moet toch wel aan de kwaliteit liggen?
International zegt mij trouwens niet altijd veel. Sutalo is toch ook international? Dat vind ik een zeer matige verdediger bij Ajax.

[ Voor 6% gewijzigd door Harribo op 01-03-2026 20:10 ]

• D-e-n
  • Nu online
Harribo schreef op zondag 1 maart 2026 @ 20:07:
[...]

Volgens mij kunnen echte goede spelers wel zonder een goede trainer.
Alleen spelers die er echt bovenuit steken maar daar hebben we er in Nederland nooit zoveel van. Zelfs het Ajax van Ten Hag had een goede trainer nodig en die haalden nog de halve finale van de CL. PSV is er ook duidelijk op vooruit gegaan met Bosz. Onderschat niet hoe hij die hele ploeg heeft neergezet waardoor ook spelers als Til gaan excelleren.

Voetbal is allang geen spelletje meer waarbij iedere sukkel de opstelling van een topclub kan bepalen. Het probleem is dat die stroming in Nederland nog steeds dominant is. We branden ook veel te snel spelers af. Dan kan Sutalo er volgens ons niks van maar in een ander systeem rendeert hij kennelijk wel want Kroatië is als nationaal elftal vaak beter dan Oranje.

Ook Moussa verzuipte overigens in de wanorde. Idem met Godts bij Ajax volgens mij? Dus leuk dat je zijn kwaliteiten nog kunt zien maar het was uiteindelijk ook niks.

[ Voor 9% gewijzigd door D-e-n op 01-03-2026 20:53 ]

Pagina: 1 ... 200 201 Laatste

Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Of de commentator je bevalt of niet, het continu benoemen dat je de commentator, scheidsrechter of VAR niet leuk vindt is achterhaald. Houd het lekker voor je, het voegt niks toe.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellige sfeer, niet voor een vijandige.

Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse / Belgische clubs en de voor hun direct relevante wedstrijden
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2025/2026 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Verder is er nog Randzaken