[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2025/2026 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 201 ... 218 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 02-04 17:43
Niet meer kijken is goed voor de zenuwen man :)

Had niet anders verwacht dan een verliespartij. Kansloze kutploeg geworden, terwijl het begin zo goed was. Maarja. Wanbeleid leidt tot wanprestaties.

Jammer dat Ajax nog een punt heeft gehaald, net zoals tegen NEC verdiende de tegenpartij het iets meer imo.

Maar goed. Ajax gaat voor het record gelijke spelen in 1 seizoen toch? 11 inmiddels.

[ Voor 15% gewijzigd door LZ86 op 01-03-2026 16:41 ]

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 02-04 17:43
Vld1989 schreef op zondag 1 maart 2026 @ 16:31:
Dit was echt bizar slecht weer zeg. En dan ranglijsttechnisch gezien gewoon nog steeds niks aan de hand eigenlijk. We zijn bijkans zover dat Ajax de enige reden is dat Van Persie z'n baan nog heeft.
In een seizoen waar de rest van het linkerrijtje een beetje het normale niveau zou halen stonden we nu 8e of lager.

Zegt genoeg over de ED dat we nog steeds 2e staan.

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:06
Sempy schreef op zondag 1 maart 2026 @ 16:35:
[...]

Grim en Van Persie zijn elkaars reddingboei
Enige verschil is dat Ajax Grim ziet als een tijdelijke trainer.
Van Persie wordt bij Feyenoord gezien als de golden boy. Kosten noch moeite wordt bespaard om hem bij te staan.
En volgend jaar staat hij weer voor de groep..

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Russel88 schreef op zondag 1 maart 2026 @ 16:55:
[...]

Enige verschil is dat Ajax Grim ziet als een tijdelijke trainer.
In de tijd dat ie er zit kan ie anders genoeg slopen..

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:38

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
toolkist schreef op zondag 1 maart 2026 @ 16:57:
[...]

In de tijd dat ie er zit kan ie anders genoeg slopen..
Hij had al bij de winterstop vervangen moeten worden maar dit kan zo echt niet langer. Zelfs Pasveer had het onderhand beter gedaan als coach denk ik. :P

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:55

OMX2000

By any means necessary...

LZ86 schreef op zondag 1 maart 2026 @ 16:40:
Niet meer kijken is goed voor de zenuwen man :)

Had niet anders verwacht dan een verliespartij. Kansloze kutploeg geworden, terwijl het begin zo goed was. Maarja. Wanbeleid leidt tot wanprestaties.

Jammer dat Ajax nog een punt heeft gehaald, net zoals tegen NEC verdiende de tegenpartij het iets meer imo.

Maar goed. Ajax gaat voor het record gelijke spelen in 1 seizoen toch? 11 inmiddels.
Moussa speelde in de 1e helft goed. Maar werd ook moedeloos. Bos gaf ook dreiging en creëerde wat, en met een fitte Smal was dat echt wel iets geweest.

Ik ben normaal fan van Kraaijeveld, maar deed niks goed vandaag.

Ueda, Valente, Ahmedhodžić, Deijl, Wellenreuther, Sterling waren echt tussen een 3 en een 5 qua prestaties. Waarbij ik Valente opvallend onzichtbaar vond, leek zich ook minder aan te bieden.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21:40
Die Ueda is ook niet veel hè. Heeft er 18 in liggen, maar laatste weken is het drie keer niks.

• Russel88
OMX2000 schreef op zondag 1 maart 2026 @ 17:07:
[...]

Moussa speelde in de 1e helft goed. Maar werd ook moedeloos. Bos gaf ook dreiging en creëerde wat, en met een fitte Smal was dat echt wel iets geweest.

Ik ben normaal fan van Kraaijeveld, maar deed niks goed vandaag.

Ueda, Valente, Ahmedhodžić, Deijl, Wellenreuther, Sterling waren echt tussen een 3 en een 5 qua prestaties. Waarbij ik Valente opvallend onzichtbaar vond, leek zich ook minder aan te bieden.
Als zoveel spelers hun niveau niet halen, dan zou je bijna denken dat het aan de trainer ligt.

• D-e-n
  • Laatst online: 13:28
LZ86 schreef op zondag 1 maart 2026 @ 16:42:
[...]

Zegt genoeg over de ED dat we nog steeds 2e staan.
Ik haat normaal de kreet die ik nu ga bezigen maar we zijn nu toch wel "de nummer twee van de armoede".

• D-e-n
Russel88 schreef op zondag 1 maart 2026 @ 17:18:
[...]

Als zoveel spelers hun niveau niet halen, dan zou je bijna denken dat het aan de trainer ligt.
Eureka! Wat briljant!

• sNielz123
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 02-04 12:18
Az laat het ook afweten

• OMX2000

OMX2000

Russel88 schreef op zondag 1 maart 2026 @ 17:18:
[...]

Ook. Want qua opstelling is het niet te volgen. Ja je hebt 2 blessures/pechgevallen. Maar wat doe? Een compleet gekunstelde opstelling. Ze kwamen totaal niet aan voetballen.

Ueda is geen kloot meer waard en Tengstedt… Ik zat met mijn kinderen te kijken en verlangde terug naar een Lingr om weer energie erin te pompen.

• Vld1989
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 20:07
DutchOwnage schreef op zondag 1 maart 2026 @ 16:32:
Die gelatenheid ook bij Feyenoord he. Ze vinden het allemaal wel best.

Nogmaals, het is ongelooflijk dat we nog 2e staan en dat is ook de enige reden dat RvP nog op z'n plek zit. Hopelijk gaan we er volgende week ook af tegen NAC uit en profiteerd de concurrentie optimaal. Dan thuis tegen Ajax er af en als het gvd dan nog niet klaar is met die RvP weet ik het ook niet meer.
Hoe graag ik ook van Van Persie af wil, hopen dat m'n cluppie verliest is nooit een optie hoor.

• OMX2000

OMX2000

Vld1989 schreef op zondag 1 maart 2026 @ 17:48:
[...]

Hoe graag ik ook van Van Persie af wil, hopen dat m'n cluppie verliest is nooit een optie hoor.
Dat!

• toolkist
  • Niet online
DutchOwnage schreef op zondag 1 maart 2026 @ 16:39:
[...]

Maakt mij niet uit. Als het maar iemand is met tenminste wat vlieguren op het hoogste niveau
Kijk nou uit wat je zegt/wenst, Grim had ervaring op het hoogste niveau (Eredivisie) met RKC....

• DutchOwnage
  • Laatst online: 19:45
Ja dat is waar. Ach het is toch niet relevant, we weten allemaal dat ie het seizoen gewoon afmaakt ongeacht de stand op de ranglijst of hoe tenenkrommend slecht het vertoonde spel ook is...

• Russel88
DutchOwnage schreef op zondag 1 maart 2026 @ 18:07:
Ja dat is waar. Ach het is toch niet relevant, we weten allemaal dat ie het seizoen gewoon afmaakt ongeacht de stand op de ranglijst of hoe tenenkrommend slecht het vertoonde spel ook is...
Spel wordt slechter en slechter. En toch is deze man zeker van z'n baan.
Een onervaren man als Van Wonderen wordt aangesteld om TD te zijn. Je weet dat hij Van Persie niet zal ontslaan. Dus we zitten zeker tot de volgende winterstop met deze man opgescheept.
Volgend seizoen wordt dus ook huilen met de pet op.

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:25
Puntje uitgelopen en puntje ingelopen :Y)

Zonder gekheid. Ik hoop dat Cruijff snel ingrijpt en Garcia interim maakt. Ik weet niet of het helpt maar “er moet iets gebeuren voordat er iets gebeurd”. Grim is het niet.

XXXVI

Verwijderd

ephymerous schreef op zondag 1 maart 2026 @ 18:34:
Puntje uitgelopen en puntje ingelopen :Y)

Zonder gekheid. Ik hoop dat Cruijff snel ingrijpt en Garcia interim maakt. Ik weet niet of het helpt maar “er moet iets gebeuren voordat er iets gebeurd”. Grim is het niet.
Garcia heeft het resterende programma ook gezien. Die blijft lekker bij Jong.

• toolkist
  • Niet online
Russel88 schreef op zondag 1 maart 2026 @ 18:18:
Een onervaren man als Van Wonderen wordt aangesteld om TD te zijn. Je weet dat hij Van Persie niet zal ontslaan.
Of hij wil meteen een punt maken net als Cruijff bij Jong Ajax deed

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online
Groningen speelt heel goed voetbal. Ook vorige week tegen Twente.
Maar scoren ho maar. Het is niet te geloven hoe goed wij kansen verprutsen.

Nu weer beter dan Volendam en toch weer verliezen, het is ook een talent.
Gelukkig zijn we als Groningen ver weg van degradatie maar dit blijft raar. 6e wedstrijd op rij verloren met goed voetbal.

• Vld1989
toolkist schreef op zondag 1 maart 2026 @ 18:45:
[...]

Of hij wil meteen een punt maken net als Cruijff bij Jong Ajax deed
Van wat ik gelezen heb schijnt Van Wonderen best een stevige persoonlijkheid te hebben die je niet verwacht bij z'n uitstraling. Dat zou dan wel een klein puntje zijn dat in z'n voordeel spreekt naast al die tegenargumenten zoals z'n totale gebrek aan ervaring in deze rol. Maar misschien ben ik gewoon te veel op zoek naar strohalmen :P

• Harribo
  • Nu online
piotr123 schreef op zondag 1 maart 2026 @ 16:28:
Heb de thuis wedstrijd in de kuip gezien dat was kut en dit ook. Zie geen verbetering. Dat kan niet bij een topclub, het wordt tijd voor een andere Trainer.
Je vergeet dat een topclub ook topspelers nodig heeft.
Die lopen er momenteel heel weinig rond bij zowel Ajax als Feyenoord vind ik.

Je kunt van Persie of Grim wel wegdoen, de spelers blijven hetzelfde.

Bij Feyenoord zag ik alleen Hadj Moussa gevaar stichten, dat is toch te weinig?
Bij Ajax is het normaal Godts. Maar die was slecht vandaag.
Pover dat je als topclub afhankelijk bent van de grillen van een speciale speler. Als die niet levert, is zowel Ajax als Feyenoord niet beter dan subtop.

• toolkist
  • Niet online
Harribo schreef op zondag 1 maart 2026 @ 19:26:
Groningen speelt heel goed voetbal. Ook vorige week tegen Twente.
Maar scoren ho maar. Het is niet te geloven hoe goed wij kansen verprutsen.

Nu weer beter dan Volendam en toch weer verliezen, het is ook een talent.
Gelukkig zijn we als Groningen ver weg van degradatie maar dit blijft raar. 6e wedstrijd op rij verloren met goed voetbal.
We helpen jullie volgende week wel om die reeks te beeindigen. Grim is de vervelendste niet

• Harribo
  • Nu online
toolkist schreef op zondag 1 maart 2026 @ 19:40:
[...]

We helpen jullie volgende week wel om die reeks te beeindigen. Grim is de vervelendste niet
Oh Ajax gaat winnen bij Groningen.
Want het maakt niet zoveel uit voor Groningen hoe de tegenstander speelt. Dus Ajax kan gerust met een d elftal komen ipv met het standaard elftal (c) . Scoren doen we bijna niet, dat is onmogelijk lijkt het, en onze verdediging laat er altijd wel een paar door nu Tika de jonge geblesseerd is. Resink wrs nu ook nog geblesseerd trouwens.

Nou ja fijn voor Ajax, goed voor het vertrouwen

• D-e-n
Harribo schreef op zondag 1 maart 2026 @ 19:39:
[...]

Pover dat je als topclub afhankelijk bent van de grillen van een speciale speler. Als die niet levert, is zowel Ajax als Feyenoord niet beter dan subtop.
Maar bij een topclub hoort ook een toptrainer. Daar begint anno 2026 alles mee. Je hebt als Nederlandse club elk jaar een andere selectie en veel jonge spelers dus dan moet de organisatie vanaf de bank komen. Spelers moeten weten wat ze moeten doen en daar is in elk geval bij Feyenoord geen sprake van.

• toolkist
  • Niet online
[...]

Heitinga/Grim.

Farioli.

• Vld1989
[...]

Mja, toch vind ik dat als je de namen van Feyenoord op papier bekijkt je vrij eenvoudig tweede moet worden. PSV is onbereikbaar, maar op een eiland met een goed aantal punten zoals Slot in z'n laatste seizoen mag je toch wel verwachten.

Natuurlijk zijn er zwakke punten, zoals een matige spits en een centrum dat vrij aardig kan verdedigen maar totaal niet kan opbouwen. Daar is echter linksom of rechtsom echt wel een mouw aan te passen door een trainer met een beetje inzicht. Je hebt nu echter een trainer die bij een blessure van Smal niet simpelweg Bos terug haalt en Sterling (of als dat qua minuten niet kan Borges) inbrengt, maar gaat lopen goochelen met Deijl en later Lotomba en dan klaagt dat het lastig voetballen is met een rechtsbenige linksback. Dat zegt toch alles.

• Russel88
[...]

Definieer top speler. Als je spelers bedoelt die zonder moeite meedoet met de top van de Premier league, dan heb je gelijk.
Als je bedoelt spelers die goed genoeg zijn om van Nederlandse sub top te winnen, dan ben ik het niet met je eens.

Als je Feyenoord neemt,
Spits Ueda, was top scorer van de Belgische competitie. Moussa, prima voor de ED.
Moder, Wang. Internationals.
Valente prima speler voor de ED.
Bos, Lotomba backs die international zijn/waren van hun land. De centrale verdedigers van Feyenoord zijn ook international.

Een fatsoenlijke trainer krijgt er veel meer uit dan de huidige trainer. Een trainer, die een dobbelsteen gebuikt om de opstelling te bepalen.
De ene wedstrijd is Tengsted of Borges goed genoeg om in de basis te starten. Andere wedstrijden mogen ze niet eens 5 minuten invallen en zijn ze derde of lager in de pikorde.

Met zijn gekke gedrag is alle zelfvertrouwen en vastigheid en weg.

• Harribo
  • Nu online
Dat is waar.
Farioli haalde het maximale eruit door ze flink energie te laten leveren.
Maar dat soort trainers lopen er denk ik niet veel

• Harribo
  • Nu online
Russel88 schreef op zondag 1 maart 2026 @ 20:01:
[...]

Definieer top speler. Als je spelers bedoelt die zonder moeite meedoet met de top van de Premier league, dan heb je gelijk.
Als je bedoelt spelers die goed genoeg zijn om van Nederlandse sub top te winnen, dan ben ik het niet met je eens.

Als je Feyenoord neemt,
Spits Ueda, was top scorer van de Belgische competitie. Moussa, prima voor de ED.
Moder, Wang. Internationals.
Valente prima speler voor de ED.
Bos, Lotomba backs die international zijn/waren van hun land. De centrale verdedigers van Feyenoord zijn ook international.

Een fatsoenlijke trainer krijgt er veel meer uit dan de huidige trainer. Een trainer, die een dobbelsteen gebuikt om de opstelling te bepalen.
De ene wedstrijd is Tengsted of Borges goed genoeg om in de basis te starten. Andere wedstrijden mogen ze niet eens 5 minuten invallen en zijn ze derde of lager in de pikorde.

Met zijn gekke gedrag is alle zelfvertrouwen en vastigheid en weg.
Volgens mij kunnen echte goede spelers wel zonder een goede trainer. Hadj Moussa presteert toch ook? Gewoon spelers die zelf iets extra's brengen, het lijken nu allemaal spelers die vooral blij lijken te zijn als ze een bal snel kwijt kunnen aan een ander.
Maar misschien heb je gelijk.
Feyenoord heeft natuurlijk ook abnormaal veel blessures.

Als ik nu Ajax en Feyenoord zie, dan ziet het er echt niet uit. Dan moet toch wel aan de kwaliteit liggen?
International zegt mij trouwens niet altijd veel. Sutalo is toch ook international? Dat vind ik een zeer matige verdediger bij Ajax.

[ Voor 6% gewijzigd door Harribo op 01-03-2026 20:10 ]

• D-e-n
Harribo schreef op zondag 1 maart 2026 @ 20:07:
[...]

Volgens mij kunnen echte goede spelers wel zonder een goede trainer.
Alleen spelers die er echt bovenuit steken maar daar hebben we er in Nederland nooit zoveel van. Zelfs het Ajax van Ten Hag had een goede trainer nodig en die haalden nog de halve finale van de CL. PSV is er ook duidelijk op vooruit gegaan met Bosz. Onderschat niet hoe hij die hele ploeg heeft neergezet waardoor ook spelers als Til gaan excelleren.

Voetbal is allang geen spelletje meer waarbij iedere sukkel de opstelling van een topclub kan bepalen. Het probleem is dat die stroming in Nederland nog steeds dominant is. We branden ook veel te snel spelers af. Dan kan Sutalo er volgens ons niks van maar in een ander systeem rendeert hij kennelijk wel want Kroatië is als nationaal elftal vaak beter dan Oranje.

Ook Moussa verzuipte overigens in de wanorde. Idem met Godts bij Ajax volgens mij? Dus leuk dat je zijn kwaliteiten nog kunt zien maar het was uiteindelijk ook niks.

[ Voor 9% gewijzigd door D-e-n op 01-03-2026 20:53 ]

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 20:41
D-e-n schreef op zondag 1 maart 2026 @ 20:51:
[...]

Alleen spelers die er echt bovenuit steken maar daar hebben we er in Nederland nooit zoveel van. Zelfs het Ajax van Ten Hag had een goede trainer nodig en die haalden nog de halve finale van de CL. PSV is er ook duidelijk op vooruit gegaan met Bosz. Onderschat niet hoe hij die hele ploeg heeft neergezet waardoor ook spelers als Til gaan excelleren.

Voetbal is allang geen spelletje meer waarbij iedere sukkel de opstelling van een topclub kan bepalen. Het probleem is dat die stroming in Nederland nog steeds dominant is. We branden ook veel te snel spelers af. Dan kan Sutalo er volgens ons niks van maar in een ander systeem rendeert hij kennelijk wel want Kroatië is als nationaal elftal vaak beter dan Oranje.

Ook Moussa verzuipte overigens in de wanorde. Idem met Godts bij Ajax volgens mij? Dus leuk dat je zijn kwaliteiten nog kunt zien maar het was uiteindelijk ook niks.
Als Sutalo maar in één systeem rendeert is het een beperkte voetballer denk niet dat je een elftal afstemt op Sutalo :+

En daarbij helpt het wel dat er bij Kroatië meer kwaliteit op het veld loopt

Ten Hag had het geluk van een goede lichting een goede trainer tja daar denken ze in het buitenland anders over

• D-e-n
bie100 schreef op maandag 2 maart 2026 @ 07:58:
[...]

Als Sutalo maar in één systeem rendeert is het een beperkte voetballer denk niet dat je een elftal afstemt op Sutalo :+
Er zijn wel meer spelers die renderen in één systeem. Denk aan bijvoorbeeld van de Beek. Maar als het niet past dan had je hem niet moeten kopen
Ten Hag had het geluk van een goede lichting een goede trainer tja daar denken ze in het buitenland anders over
Als je ziet hoe de carrières van de spelers na vertrek bij Ajax verliepen mag je toch wel concluderen dat hoe ze bij Ajax speelden toch heel belangrijk was. Alleen De Jong en Tadic had je in elk elftal blind kunnen inpassen. De rest had, zoals de meeste spelers, een goed kader nodig.

• Russel88
We kunnen wel allemaal vraagtekens zetten bij de kwaliteit van de selectie.
Maar bij Twente speelden 2 middenvelders die niet goed genoeg zijn voor de selectie van Feyenoord.
Als je zo kansloos bent, dan ligt dat niet aan de kwaliteit van de selectie, maar aan de capaciteiten van de trainer.
En die zijn bij Robin Van Persie niet bijster hoog. Hij kan niet met mensen omgaan, als je ziet met hoeveel spelers hij problemen heeft.
Kan niet trainen of z'n visie overbrengen, als je ziet wat een bagger spel er getoond wordt.
Kan z'n taktiek niet tussentijds aanpassen, als je ziet dat er nooit een tactisch wijziging wordt aangebracht in de wedstrijd.

En zo kan ik wel een tijdje doorgaan. Echt onbegrijpelijk dat hij nog trainer is en sterker nog, van alles in werking wordt gezet om hem ook volgend jaar voor de groep te laten staan.

Van mij mag er een grote bezem door Feyenoord komen. Te beginnen bij Te Kloese. Flapdrol stelt alleen maar incapabele mensen aan en wilt maar voetbal manager spelen met Feyenoord.

• JEightyFive
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 26-03 14:32
Harribo schreef op zondag 1 maart 2026 @ 19:43:
[...]

Oh Ajax gaat winnen bij Groningen.
Want het maakt niet zoveel uit voor Groningen hoe de tegenstander speelt. Dus Ajax kan gerust met een d elftal komen ipv met het standaard elftal (c) . Scoren doen we bijna niet, dat is onmogelijk lijkt het, en onze verdediging laat er altijd wel een paar door nu Tika de jonge geblesseerd is. Resink wrs nu ook nog geblesseerd trouwens.

Nou ja fijn voor Ajax, goed voor het vertrouwen
Ik kan me de laatste keer dat we makkelijk in Groningen wonnen niet zo 1,2,3 voor de geest halen. Ik weet niet waarom maar Ajax lijkt toch wat los te maken daar. Vorig seizoen werd een gelijkspel nog gevierd alsof de CL was gewonnen (met name door Vaessen).

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:49

Sagat

Is pappa x2!

donleone83 schreef op zondag 1 maart 2026 @ 15:20:
Je hebt echt NIETS aan een keeper die soms een 8 en dan weer een 3 haalt. Bijlow is bij Genoa inmiddels fit en blinkt wekelijks uit in de Serie A. Zeg het maar.
Als zelfs Bijlow nu opeens fit blijft, dan is het echt duidelijk dat er iets serieus mis is met onze medische staf. Goed 1, voor zover dit als niet duidelijk is.
Goed 2. Ik gun Justin dat hij fit blijf, maar kan me simpelweg niet voorstellen dat het langer dan een paar maanden gaat duren....we shall see.

10 second ninja DONE

• Sagat

Sagat

Is pappa x2!

tiswat schreef op zondag 1 maart 2026 @ 17:14:
Die Ueda is ook niet veel hè. Heeft er 18 in liggen, maar laatste weken is het drie keer niks.
Weken?! Hij heeft 12 wedstrijden niet gescoord....meer 3 maanden :(

10 second ninja DONE

• Russel88
Haha. Amateurisme ten top. Blijkbaar wilt Te Kloese een TD, maar hij wilt nog steeds voetbal manager spelen. https://www.fr12.nl/nieuw...schrikkelijk-slechte-idee
Wat nu aan het uitlekken is: Te Kloese wil eigenlijk zijn portefeuille transfers niet helemaal loslaten en Van Persie wil een toekomstige td niet in de buurt van zijn spelers hebben. Terwijl Van Wonderens visie juist is om bovenop de selectie te zitten.''
Het wordt echt tijd dat deze man vertrekt. Het is helemaal naar z'n bol gestegen, profiteren van de geraamte die Arnesen gezet heeft. Profiteren van een top trainer als Slot.
Sinds die 2 weg zijn is, zijn alle fundamenten waarop het succes gebaseerd is alweer kapot gemaakt. Maar meneertje wilt maar voetbal manager spelen, want dat is zo leuk.

• DutchOwnage
Russel88 schreef op maandag 2 maart 2026 @ 09:09:

En die zijn bij Robin Van Persie niet bijster hoog. Hij kan niet met mensen omgaan, als je ziet met hoeveel spelers hij problemen heeft.
Kan niet trainen of z'n visie overbrengen, als je ziet wat een bagger spel er getoond wordt.
Kan z'n taktiek niet tussentijds aanpassen, als je ziet dat er nooit een tactisch wijziging wordt aangebracht in de wedstrijd.
En juist de omgang met spelers is in de huidige tijd juist van cruciaal belang. Waarschijnlijk was het in zijn tijd als voetballer een stuk minder gebruikelijk om de discussie aan te gaan met de trainer, je deed maar wat er van je gevraagd werd. Klaar. Tegenwoordig is alles en iedereen een stuk mondiger, ook (jonge) voetballers. Die pikken niet alles zomaar meer. In het begin keken ze waarschijnlijk nog wel een beetje op tegen de grote Robin van Persie, maar daar kwamen al snel deuken in als spelers merken dat bepaalde zaken gewoon niet werken. In combinatie met zijn zelfingenomen karakter gaat dit fout. Hij is echt ontzettend van zichzelf overtuigd. Ik denk ook gewoon dat Robin nog te veel de topvoetballer van weleer is. Het lijkt wel of het niet tot hem doordringt dat hij nu met spelers te maken heeft die flink onder het niveau ziten van waar hij zelf ooit zelf op acteerde. Hij vraagt te veel van ze, ik zie dat ook terug in de speelstijl. Altijd maar dat jagen en hoge druk spelen. Leuk tegen de mindere goden, maar de betere tegenstanders spelen daar gewoon makkelijk onderuit.

Zijn soms onnavolgbare wisselbeleid lijkt mij ook niet bevordelijk voor de spelers die niet wekelijks tot de basis behoren.

Gisteren na afloop wist ie ook weer een mooie draai te geven aan het feit dat er op het veld tussen de spelers onderling de nodige irritaties kwamen bovendrijven. Normaal lijkt me dat geen goed teken, maar hij vondt het juist prima " dat spelers elkaar lekker de waarheid vertellen".

Robin is naast het veld een perfect uithangbord voor de club Feyenoord. Hij is over het algemeen welbespraakt, doet het goed richting journalisten ( al zijn er genoeg die door de facade prikken) en er zit een goede kop op. Maar als trainer is het 'm gewoon niet. In ieder geval op dit moment.

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21:40
Sagat schreef op maandag 2 maart 2026 @ 09:34:
[...]

Weken?! Hij heeft 12 wedstrijden niet gescoord....meer 3 maanden :(
Die Coen Dillen Index ligt weer lang in de vriezer. :z
Heeft dus even boven zijn kunnen gespeeld maar is weer terug naar zijn normale niveau.

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21:47
Commentaar op de moderatie mag via DM

[ Voor 109% gewijzigd door Outerspace op 02-03-2026 10:58 ]

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

• toolkist
  • Niet online
Russel88 schreef op maandag 2 maart 2026 @ 09:09:
Als je zo kansloos bent, dan ligt dat niet aan de kwaliteit van de selectie, maar aan de capaciteiten van de trainer.
Dat ligt echt niet alleen aan de trainer, vd Brom is nou ook niet bepaald een hoogvlieger ;)

• toolkist
  • Niet online
DutchOwnage schreef op maandag 2 maart 2026 @ 09:46:
En juist de omgang met spelers is in de huidige tijd juist van cruciaal belang. Waarschijnlijk was het in zijn tijd als voetballer een stuk minder gebruikelijk om de discussie aan te gaan met de trainer, je deed maar wat er van je gevraagd werd. Klaar. Tegenwoordig is alles en iedereen een stuk mondiger, ook (jonge) voetballers.
Dat was toen van Persie voetballer was ook al zo, zeker in NL.

• Russel88
toolkist schreef op maandag 2 maart 2026 @ 10:20:
[...]

Dat ligt echt niet alleen aan de trainer, vd Brom is nou ook niet bepaald een hoogvlieger ;)
En als ik de analisten mag geloven heeft hij Van Persie tactisch toch afgetroefd.
Hoe triest is dat. 2 link backs die geen volledige wedstrijd kunnen spelen en je stelt ze beide op in de basis, waarvan 1 als linksbuiten. Tja....

• Sagat

Sagat

Is pappa x2!

tiswat schreef op maandag 2 maart 2026 @ 09:54:
[...]

Die Coen Dillen Index ligt weer lang in de vriezer. :z
Heeft dus even boven zijn kunnen gespeeld maar is weer terug naar zijn normale niveau.
Ja zoiets heb ik paar dagen terug nog gespost. Zoals de engelsen het zo mooi zeggen 'the stars aligned' en alles ging lekker tijdens de seizoen start inclusief zijn productie. En hij kan uiteraard ook wel iets. Maar hij is niet de killer en zeker niet de speler die in een slecht draaiend elftal zichzelf uit de malaise kan spelen.

Verder sommigen spitsen hebben vertrouwen nodig, andere concurrentie. Het lijkt erop dat hij als spits 1 en als spits 2 gewoon niet lekker in zijn vel zit iig bij ons.
Wmb mag hij op basis van zijn inzet en zeker de seizoen start blijven als 2e spits maar heb je gewoon een andere 1e spits nodig. Goed mijn cluppie en vele anderen in de ed.

10 second ninja DONE

• OMX2000

OMX2000

Russel88 schreef op maandag 2 maart 2026 @ 10:28:
[...]

En als ik de analisten mag geloven heeft hij Van Persie tactisch toch afgetroefd.
Hoe triest is dat. 2 link backs die geen volledige wedstrijd kunnen spelen en je stelt ze beide op in de basis, waarvan 1 als linksbuiten. Tja....
Jordan Bos als linksbuiten is niet gek op zich. Maar wel gek dat je Borges en Sliti passeert. Dan is de selectie er echt HEEL slecht aan toe.

Maar ik ben het ermee eens dat het gek is dat je ze allebei tegelijk opstelt, terwijl je helemaal niet ruim in je links backs zit.

[ Voor 1% gewijzigd door OMX2000 op 02-03-2026 11:09 . Reden: Nu in het Nederlands ;) ]

• Russel88
OMX2000 schreef op maandag 2 maart 2026 @ 11:04:
[...]

Jordan Bos als linksbuiten is niet gek op zich. Maar wel gek dat je Borges en Sliti passeert. Dan is de selectie er echt HEEL slecht aan toe.

Maar ik ben het ermee eens dat het gek is dat je ze allebei tegelijk opstelt, terwijl je helemaal niet ruim in je links backs zit.
Het is een optelsom. Er zit helemaal geen vastigheid meer in dit elftal. Dan helpt het niet dat spelers opeens op andere posities moeten spelen.
Spelers die op hun eigen positie eigenlijk al te licht zijn voor Feyenoord moeten ineens linksback spelen.
Wat schiet je er dan mee op?

• Sagat

Sagat

Is pappa x2!

Russel88 schreef op maandag 2 maart 2026 @ 11:14:
[...]

Het is een optelsom. Er zit helemaal geen vastigheid meer in dit elftal. Dan helpt het niet dat spelers opeens op andere posities moeten spelen.
Spelers die op hun eigen positie eigenlijk al te licht zijn voor Feyenoord moeten ineens linksback spelen.
Wat schiet je er dan mee op?
Een kat in het nauw?

Verder snap ik Bos nog wel ook, die was een van de lichtpuntjes vorige week. Maar als Smal dan uitvalt is het wmb idd logischer om het terug te halen en dan Sliti of Borges te bregen. Dan heb je minder mensen uit positie.

In de defense van RvP kun je natuurlijk ook stellen dat beide heren idd op dit moment ondermaats presteren en gewoon een maatje te klein lijken te zijn...

10 second ninja DONE

• Typhone
  • Laatst online: 09:44

Typhone

Who Dares Wins

Inderdaad. Schandalig dat Fredje weer aankomt met bullshit terminologie als ‘frisse’ spelers opstellen. Ja want we hadden een druk beker en CL programma midweeks. Pleur toch op. Steur de enige voetballer aan de kant houden. Ga toch weg brevet van onvermogen.

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:16
Nieuwe trainer van Ajax is bekend.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

• toolkist
  • Niet online
Gynnad schreef op maandag 2 maart 2026 @ 13:48:

[Embed]
En nieuwe TD ook.. Van Wonderen toch niet naar Feyenoord.

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 01-04 06:38

Agent47

I always close my contracts.

toolkist schreef op maandag 2 maart 2026 @ 14:47:
[...]

Slim van hem. Zou dit zooitje ook niet aandurven

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

• Russel88
toolkist schreef op maandag 2 maart 2026 @ 14:47:
[...]

Inderdaad. Van Wonderen is echt wel in m'n aanzien gestegen. Heeft de ballen om nee te zeggen tegen Te Kloese. Te Kloese zocht een marionet om de criticasters' mond te snoeren. Hij wilt voetbal managertje blijven spelen met Feyenoord.
Wordt echt tijd dat die man vertrekt.

• Vld1989
Tijdens die seizoenen onder Slot en Arnesen waren we ook gewoon onszelf niet, dit is gewoon ons echte Feyenoord weer _O_

:'(

• toolkist
  • Niet online
Agent47 schreef op maandag 2 maart 2026 @ 14:55:
[...]

Slim van hem. Zou dit zooitje ook niet aandurven
Klinkt eerder alsof de beslissing vanuit Feyenoord kwam?

• Russel88
toolkist schreef op maandag 2 maart 2026 @ 15:02:
[...]

Klinkt eerder alsof de beslissing vanuit Feyenoord kwam?
Als we de geruchten mogen geloven:
Te Kloese wilt hem geen tekenbevoegdheid geven, want Te Kloese wilt de transfers niet helemaal los laten.
De huidige trainer wilt niet dat hij te dicht bij het eerste elftal zit.

Met andere woorden Te Kloese en RvP willen niet dat de TD zich bemoeit met de eerste.....

• toolkist
  • Niet online
Daar is toch niks vreemds aan? Waarom zou je iemand zonder td ervaring meteen tekenbevoegdheid geven?

En dat RvP niet wil dat een TD zich teveel met het 1e bemoeit is logisch, dat wil geen enkele trainer.

• Soulizer
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 28-03 21:47
Volgens mij kan dat aparte topic over de bestuurlijke crisis bij ajax of weg en gewoon hier alles bespreken of Feyenoord in dat topic titel meenemen. Wat een zootje is het bij onze 2 topclubs die meer tobclubs kijken.

• DutchOwnage
toolkist schreef op maandag 2 maart 2026 @ 15:25:

En dat RvP niet wil dat een TD zich teveel met het 1e bemoeit is logisch, dat wil geen enkele trainer.
Ehm. Je zal dit toch in samenspraak moeten doen. RvP gaat niet over de centjes. Is maar een passant (en hopelijk een korte).

• Russel88
Daar is toch niks vreemds aan? Waarom zou je iemand zonder td ervaring meteen tekenbevoegdheid geven?
Je hebt hele gelijk. Waarom zou je een onervaren man tekenbevoegdheid geven.
Waarom zou je in godsnaam een onervaren persoon aanstellen.
Feyenoord is een puinhoop, veel te grote selectie. Teveel middelmaat. Een onervaren persoon slaat nergens op, tenzij je helemaal niet wilt dat er een TD komt natuurlijk. Een onervaren TD zonder tekenbevoegdheid is puur bedoeld om mensen de mond te snoeren zodat je lekker je gang kan gaan.

• Gonadan

Gonadan

Tekenbevoegd betekent dat hij statutair directeur zou worden. Los van de betreffende persoon is het bij mijn weten niet zo vreemd dat de TD een statutaire functie is.
Nu snap ik wel dat DTK liever een titulataire TD heeft, dan kan hij lekker de touwtjes in handen houden. Maar als zowel DTK als RvP liever alle touwtjes in handen houden, wat moet je dan überhaupt met een TD? :?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Vld1989
Dan had je geen TD moeten zoeken, maar de TM-functie (en die Mark Ruijl) moeten houden.

Maar het is gewoon sowieso voor de bühne allemaal joh. Te Kloese wil gewoon alles zelf blijven doen. Die dacht dat zo'n Van Wonderen een zacht ei zou zijn en wel even naar zijn pijpen zou gaan dansen, maar Keesie is veel mondiger dan DtK dacht en heeft lekker de eer aan zichzelf gehouden. Ik stond vanwege het gebrek aan ervaring niet te springen om Van Wonderen, maar dit is echt veel slechter nieuws dan dat een aanstelling van Van Wonderen zou zijn geweest.

• Harribo
  • Nu online
JEightyFive schreef op maandag 2 maart 2026 @ 09:10:
[...]

Ik kan me de laatste keer dat we makkelijk in Groningen wonnen niet zo 1,2,3 voor de geest halen. Ik weet niet waarom maar Ajax lijkt toch wat los te maken daar. Vorig seizoen werd een gelijkspel nog gevierd alsof de CL was gewonnen (met name door Vaessen).
Ik zeg ook niet dat Ajax makkelijk wint. Maar fc Groningen kan nauwelijks de kansen afmaken en geven tegenwoordig wel wat weg.
Verdedigend liep het altijd goed bij Groningen en dat was de basis, maar de laatste maanden niet meer. Tika de jonge en Resink hielden het aardig dicht als verdedigende middenvelders maar Land en Schreuders, dat is een heel ander verhaal.

Als je ook kijkt hoe veel tijd die Oehlers van Volendam kreeg afgelopen weekend om uit te halen... Pffff niemand die er op af gaat. De man kan gewoon in de tussentijd koffie bestellen en afhalen bij de kiosk en dan weer terug het veld opkomen.
Wel goed afgemaakt, dat wel.

Ik riep al op het fc Groningen forum dat ze beter die Oehlers kunnen halen want dat straalt meer killer instinct uit dan de hele voorhoede van Groningen.

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

[Embed]
Ik acht de kans zeer reëel dat Steijn na de zomer bij FC Utrecht zit.

Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd

• Gonadan

Gonadan

Resink heeft zijn kruisband gescheurd. Sneu voor die jongen, die was waarschijnlijk wel toe aan het werken aan een mooie stap.

En ook wel zuur voor Groningen, die wilden hem niet laten gaan en nu hebben ze hem alsnog niet meer en mogelijk ook die bak geld niet van de zomer.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 31-03 17:50

[Embed]
De oud Ajax speler Filipe Luis is net bij Flamengo ontslagen, terwijl hij vorig seizoen nog de Copa Libertadores had gewonnen en toen verwachten veel in Brazilie al dat hij snel naar Europa zou gaan o.a. om Simeone te vervangen. Maar misschien wil hij daarvoor in de plaats wel Grim vervangen en hij heeft het Ajax-DNA dus al :+

• toolkist
  • Niet online
Qua speelstijl volgens mij niet, daar lijkt ie volgens mij meer op Farioli ;)
Schijnt wel een erg talentvolle trainer te zijn, dus die zal wel een stapje hoger beginnen in Europa dan bij Ajax.

• JEightyFive
Harribo schreef op maandag 2 maart 2026 @ 19:21:
[...]

Ik zeg ook niet dat Ajax makkelijk wint. Maar fc Groningen kan nauwelijks de kansen afmaken en geven tegenwoordig wel wat weg.
Misschien had ik het woord makkelijk beter weg kunnen laten. Ik zie Ajax niet zomaar winnen in Groningen in ieder geval. Het zou mij niet verbazen als de afrondingen bij Groningen die dag ineens heel soepel verloopt :P

• JEightyFive
Quad schreef op maandag 2 maart 2026 @ 21:18:
[...]

Ik acht de kans zeer reëel dat Steijn na de zomer bij FC Utrecht zit.
Ik heb mijn vrienden die voor Utrecht zijn al gecondoleerd. Las al wat berichten dat het erop lijkt dat hij die kant op gaat.

• toolkist
  • Niet online
JEightyFive schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 11:12:
[...]

Ik heb mijn vrienden die voor Utrecht zijn al gecondoleerd. Las al wat berichten dat het erop lijkt dat hij die kant op gaat.
Ik denk juist dat een club als Utrecht precies het juist niveau voor hem is.

• JEightyFive
toolkist schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 11:14:
[...]

Ik denk juist dat een club als Utrecht precies het juist niveau voor hem is.
Dat denk ik van Sparta. Ik zie hem bij Utrecht ook niet slagen eerlijk gezegd. Die hebben ooit de ambitie uitgesproken om de top 3 aan te willen vallen. Die potentie zit er misschien ook wel (in ieder geval structureel top 6 met AZ en Twente erbij). Die ambitie ga je met Steijn niet waarmaken imo.

• Gonadan

Gonadan

JEightyFive schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 11:11:
[...]

Misschien had ik het woord makkelijk beter weg kunnen laten. Ik zie Ajax niet zomaar winnen in Groningen in ieder geval. Het zou mij niet verbazen als de afrondingen bij Groningen die dag ineens heel soepel verloopt :P
Groningen heeft het al zo'n zes wedstrijden lang totaal verkloot uit mijn hoofd. Dan is Ajax een ideale tegenstander om uit de dip te komen. En het geluk van Ajax kennende gaat dat Groningen prima lukken. :+

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 31-03 17:50
toolkist schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 11:10:
Qua speelstijl volgens mij niet, daar lijkt ie volgens mij meer op Farioli ;)
Schijnt wel een erg talentvolle trainer te zijn, dus die zal wel een stapje hoger beginnen in Europa dan bij Ajax.
Van wat ik lees is hij inderdaad totaal niet zoals Simeone, meer smalle 4231 met veel korte passes, opbouw vanuit verdediging en positiewijzigingen en een verdedigende middenvelder die inzakt zodat de RB een RV kan worden. En inderdaad net als Farioli in verdedigend opzicht de lijnen kort op elkaar en gesloten vorm.

Zal zoals je zegt waarschijnlijk meteen stapje hoger gaan dan Ajax, maar als de reden om Grim niet te vervangen was dat er geen goede coaches nu vrij zijn... dan kan je altijd een gokje wagen.

Win percentage van 63% in 101 wedstrijden en met Flamengo dit gewonnen:
Copa Libertadores: 2025
Campeonato Brasileiro Série A: 2025
Copa do Brasil: 2024
Supercopa do Brasil: 2025
Campeonato Carioca: 2025

• donleone83
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22:17
Vld1989 schreef op maandag 2 maart 2026 @ 17:30:
[...]

Dan had je geen TD moeten zoeken, maar de TM-functie (en die Mark Ruijl) moeten houden.

Maar het is gewoon sowieso voor de bühne allemaal joh. Te Kloese wil gewoon alles zelf blijven doen. Die dacht dat zo'n Van Wonderen een zacht ei zou zijn en wel even naar zijn pijpen zou gaan dansen, maar Keesie is veel mondiger dan DtK dacht en heeft lekker de eer aan zichzelf gehouden. Ik stond vanwege het gebrek aan ervaring niet te springen om Van Wonderen, maar dit is echt veel slechter nieuws dan dat een aanstelling van Van Wonderen zou zijn geweest.
Wat er nu naar buiten druppelt is best andersom. DtK en Van Wonderen waren er uit. Totdat RvP nog met hem ging praten. Van Wonderen wil heel dicht op het eerste elftal zitten. Tot in de kleedkamer aan toe. RvP wilde dat totaal niet. Het schijnt dat het daarop is geklapt.
Dat je hem niet meteen tekenbevoegd maakt is niets raars aan voor mij. Uiteindelijk worden transfers beklonken in samenspraak met de AD van de club. Maar DtK leek dus niet zozeer het probleem, RvP wel.

Dat overal naar buiten komt dat Van Wonderen “nog geen” TD bij Feyenoord wordt, geeft nog enige hoop dat er serieus overwogen wordt om afscheid te nemen van RvP. Ik heb hem lang verdedigd, maar inmiddels wordt het al wekenlang slechter ipv beter en is werkelijk elke speler al zijn zelfvertrouwen kwijt.

Moet je je voorstellen dat je Sliti of Borges bent en er opeens een linksback op je positie wordt gezet en als er dan twee linksbacks uitvallen die linksback niet eens naar achteren wordt gehaald en jij kan invallen maar er noodgrepen uitgehaald worden omdat een niet fitte Engelse vedette wedstrijdritme op moet bouwen zodat hij hopelijk in de laatste drie wedstrijden een rol van betekenis kan spelen. Dan bel je toch ook in de bus al naar je zaakwaarnemer?

• toolkist
  • Niet online
donleone83 schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 12:43:
Dan bel je toch ook in de bus al naar je zaakwaarnemer?
Dat is in het geval van Borges en Sliti alleen maar gunstig voor Feyenoord ;)

• toolkist
  • Niet online
Pompi schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 11:59:
Zal zoals je zegt waarschijnlijk meteen stapje hoger gaan dan Ajax, maar als de reden om Grim niet te vervangen was dat er geen goede coaches nu vrij zijn... dan kan je altijd een gokje wagen.
Half jaartje Tomiyasu (die volgens Grim nog steeds maar 30min kan spelen), half jaartje (naja 2 weken) Zinchenko, paar maanden Filipe Luis, what could possibly go wrong :+

• ephymerous
[...]

Wat er nu naar buiten druppelt is best andersom. DtK en Van Wonderen waren er uit. Totdat RvP nog met hem ging praten. Van Wonderen wil heel dicht op het eerste elftal zitten. Tot in de kleedkamer aan toe. RvP wilde dat totaal niet. Het schijnt dat het daarop is geklapt.
Dat je hem niet meteen tekenbevoegd maakt is niets raars aan voor mij. Uiteindelijk worden transfers beklonken in samenspraak met de AD van de club. Maar DtK leek dus niet zozeer het probleem, RvP wel.

Dat overal naar buiten komt dat Van Wonderen “nog geen” TD bij Feyenoord wordt, geeft nog enige hoop dat er serieus overwogen wordt om afscheid te nemen van RvP. Ik heb hem lang verdedigd, maar inmiddels wordt het al wekenlang slechter ipv beter en is werkelijk elke speler al zijn zelfvertrouwen kwijt.

Moet je je voorstellen dat je Sliti of Borges bent en er opeens een linksback op je positie wordt gezet en als er dan twee linksbacks uitvallen die linksback niet eens naar achteren wordt gehaald en jij kan invallen maar er noodgrepen uitgehaald worden omdat een niet fitte Engelse vedette wedstrijdritme op moet bouwen zodat hij hopelijk in de laatste drie wedstrijden een rol van betekenis kan spelen. Dan bel je toch ook in de bus al naar je zaakwaarnemer?
Hier laat RvP weer zien dat hij los staat van de werkelijkheid. Een succesvolle trainer kan een aantal noten op z'n zang hebben. Een trainer als RvP heeft niets te willen totdat hij gaat presteren.

Overigens wederom slecht leiderschap. Want hoezo laat je een no-no als trainer zoveel invloed hebben op keuzes? Blijkbaar waren DtK en KvW het al eens over hoe deze rol in te vullen.

XXXVI

• Tristan Wins
  • Registratie: November 2021
  • Niet online
Alles duidt erop dat het project RvP ten koste van alles moet slagen.

• Russel88
Ik kan me een stukje herinneren waarbij Dtk aangaf dat Feyenoord een 3 of 4 was toen hij arriveerde en op dat moment een 7 was. Waarbij hij het naar een 9 wilde tillen.
Ik vraag me af, wat voor cijfer hij de huidige Feyenoord geeft.

En vooral wat voor cijfer hij zichzelf geeft. Alles wat Arnesen heeft opgezet heeft hij eigenhandig kapot gemaakt.
Hij is een grotere dictator dan Jorien van den Herik. Waarbij Jorien nog het fatsoen heeft om toe te geven dat hij geen verstand heeft voetbal heeft en dit daarom aan anderen overlaat denkt Dtk dat hij dat wel heeft.
Maar de ballen om Robin terecht te wijzen heeft hij niet.

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:37
toolkist schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 12:48:
[...]

Half jaartje Tomiyasu (die volgens Grim nog steeds maar 30min kan spelen), half jaartje (naja 2 weken) Zinchenko, paar maanden Filipe Luis, what could possibly go wrong :+
Wil je Felipe Luis als coach of als linksback? :o

Ik ben wel benieuwd wat het krediet van Grim bij Jordi Cruijff gaat zijn. Het voetbal is armetierig en er ontbreekt een goede drive in de selectie om een wedstrijd uit het vuur te slepen. Grim geeft ook aan dat hij speelt om niet te verliezen. Dat is natuurlijk de mentaliteit van RKC en Willem II, maar niet de mentaliteit van een topclub.

En dan heb je nog de opstellingen, het wisselbeleid en alles eromheen. Carizzo zondag 5 minuten laten meedoen is totaal debiel natuurlijk. Die jongen is fris en kan het verschil maken tegen een uitgebluste back van de tegenstander. Geef hem dan langer. Godts was al een langere tijd rijp voor een wissel, haal die eraf voor Carizzo rond minuut 65 / 70, dan kan zo'n jongen nog wat klaarspelen.

Bij het Parool werd het goed beschreven. Jordi gaf bij zijn aanstelling aan dat niet winnen consequenties heeft. Die consequenties mogen nu ook gaan gelden voor Fred Grim en consorten. Hopelijk heeft Jordi ballen om actie te ondernemen en deze KKD trainer eruit te wieberen. De tweede plek is écht wel te pakken. NEC en Feyenoord laten ook genoeg punten liggen. En met P2 heb je in ieder geval CL voetbal volgend jaar en wat extra centen. Voor Jordi Cruijff ook niet onbelangrijk om de selectie te versterken voor het komende seizoen.

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 14:22
ephymerous schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 13:04:
[...]

Hier laat RvP weer zien dat hij los staat van de werkelijkheid. Een succesvolle trainer kan een aantal noten op z'n zang hebben. Een trainer als RvP heeft niets te willen totdat hij gaat presteren.

Overigens wederom slecht leiderschap. Want hoezo laat je een no-no als trainer zoveel invloed hebben op keuzes? Blijkbaar waren DtK en KvW het al eens over hoe deze rol in te vullen.
Ik vind het dubbel, ik snap dat je zegt dat RvP niets te willen heeft, maar organisatorisch is er wel wat (/veel) voor te zeggen dat een TD niet te dicht op het eerste Elftal moet zitten. Natuurlijk kan je gezamenlijk kijken en besluiten wat er voor (soort) speler nodig is en welke spelers verkocht moeten/ mogen worden. Maar daarvoor hoeft een TD níet bij de staf op de bank te zitten bij het eerste en ook niet alle trainingen bij te wonen.

I.m.o. zit het probleem hier ook aan 3 kanten (wat maar aangeeft wat voor puinhoop of het is):
- RvP moet wat minder hoog in de boom gaan zitten;
- KvW moet zich met (aankoop) beleid e.d. bezig houden, niet direct (dag-dagelijks) met het eerste elftal;
- DtK moet als hij e.e.a. al met KvW heeft besproken, dit ook (voor)bespreken met RvP, wat de plannen zijn, dan had e.e.a. wellicht handiger/ beter geregeld kunnen worden.

• Russel88
jbdeiman schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 13:26:
[...]

I.m.o. zit het probleem hier ook aan 3 kanten (wat maar aangeeft wat voor puinhoop of het is):
- KvW moet zich met (aankoop) beleid e.d. bezig houden, niet direct (dag-dagelijks) met het eerste elftal;
- DtK moet als hij e.e.a. al met KvW heeft besproken, dit ook (voor)bespreken met RvP, wat de plannen zijn, dan had e.e.a. wellicht handiger/ beter geregeld kunnen worden.
Het probleem is dat Dtk begonnen is met taken toe eigenen die niet bij z'n rol hoort.
De RVC deed daarna hetzelfde. RvP grijpt ook steeds meer macht.
Als je de verhalen mag geloven, Dtk wilt transfer beleid niet helemaal loslaten. RvP wilt niet dat iemand zich met zijn werk gaat bemoeien.
Wat moet de TD dan gaan doen? Bloemetjes water geven?

• ephymerous
jbdeiman schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 13:26:
[...]

Ik vind het dubbel, ik snap dat je zegt dat RvP niets te willen heeft, maar organisatorisch is er wel wat (/veel) voor te zeggen dat een TD niet te dicht op het eerste Elftal moet zitten. Natuurlijk kan je gezamenlijk kijken en besluiten wat er voor (soort) speler nodig is en welke spelers verkocht moeten/ mogen worden. Maar daarvoor hoeft een TD níet bij de staf op de bank te zitten bij het eerste en ook niet alle trainingen bij te wonen.

Hij heeft sowieso niets te willen ;)

Maar het klopt wat je zegt hoor. Je kan prima beargumenteren waarom een TD een beetje afstand moet bewaren. Waar het mij omgaat is dat RvP deze keuze als individu kan tegenhouden. Als de directie bepaald dat de rol op manier-X of Y wordt ingevuld is het heel gek dat de trainer dat kan tegenhouden. Helemaal een trainer die teert op zijn naam als voetballer maar als trainer precies netzoveel heeft gepresteerd als jij en ik ;)

XXXVI

• Gonadan

Gonadan

Dat is niets meer dan een duidelijk signaal dat je onvoldoende vertrouwen hebt, of dat je de regie volledig bij jezelf wilt houden. Dat is een maatregel die bijvoorbeeld bij Kroes gedaan is omdat hij het vertrouwen ernstig beschaamd had.

Dat een TD tekenbevoegd is betekent niet dat hij ineens volledige vrijheid heeft. Zo is Cruyff ook tekenbevoegd maar zodra het niet meer kleine bedragen zijn moet hij alsnog een vinkje halen. Dat soort dingen vang je af in je beleid en processen, niet door alles maar bij de AD te houden.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• donleone83
Gonadan schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 13:49:
[...]

Dat is niets meer dan een duidelijk signaal dat je onvoldoende vertrouwen hebt, of dat je de regie volledig bij jezelf wilt houden. Dat is een maatregel die bijvoorbeeld bij Kroes gedaan is omdat hij het vertrouwen ernstig beschaamd had.

Dat een TD tekenbevoegd is betekent niet dat hij ineens volledige vrijheid heeft. Zo is Cruyff ook tekenbevoegd maar zodra het niet meer kleine bedragen zijn moet hij alsnog een vinkje halen. Dat soort dingen vang je af in je beleid en processen, niet door alles maar bij de AD te houden.
Zo kan je er inderdaad ook naar kijken. Alhoewel de eerste actie van Cruijff waarbij hij Beuker passeerde, Weijs ontsloeg en Garcia plus een zooi assistenten binnenhaalde wel erg veel weg had van een eenmansactie waarbij niemand hem gewezen heeft op het feit dat je dat soort dingen normaal gesproken in overleg doet.

• donleone83
Russel88 schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 13:18:
Ik kan me een stukje herinneren waarbij Dtk aangaf dat Feyenoord een 3 of 4 was toen hij arriveerde en op dat moment een 7 was. Waarbij hij het naar een 9 wilde tillen.
Ik vraag me af, wat voor cijfer hij de huidige Feyenoord geeft.

En vooral wat voor cijfer hij zichzelf geeft. Alles wat Arnesen heeft opgezet heeft hij eigenhandig kapot gemaakt.
Hij is een grotere dictator dan Jorien van den Herik. Waarbij Jorien nog het fatsoen heeft om toe te geven dat hij geen verstand heeft voetbal heeft en dit daarom aan anderen overlaat denkt Dtk dat hij dat wel heeft.
Maar de ballen om Robin terecht te wijzen heeft hij niet.
Hier ga je wat mij betreft echt veel te ver. DtK is een uitstekende AD voor Feyenoord die zichzelf ruimschoots bewezen heeft de laatste jaren.

• Russel88
donleone83 schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 15:01:
[...]

Hier ga je wat mij betreft echt veel te ver. DtK is een uitstekende AD voor Feyenoord die zichzelf ruimschoots bewezen heeft de laatste jaren.
Waarin heeft hij zich bewezen? Door de prestaties van Slot werden de spelers veel geld waard. Daardoor had hij geld om bepaalde dossiers op te pakken.
Een speler als Hancko werd gekocht door een goed werkende scouting apparaat. Scouting gaf aan, verkoop Senesi, we hebben een goedkopere en betere verdediger gevonden.
Op een schimmige wijze is Arnesen weggewerkt. Scouts als Schuiteman zijn vertrokken.
Wat voor verhalen over de scouting horen we nu? We hebben Borges ingeschat op 5 miljoen, die gast is voor meer dan het dubbele gehaald.

Mark Ruijl is aangesteld als Technisch manager, niemand weet wat voor rol hij speelt bij transfers. Enige wat we weten is dat Dtk het heel leuk vind om transfers te doen.
Nee na Slot is het een puinhoop geworden. Dit komt omdat hij zich niet meer kan verstoppen achter een uitstekende coach en de basis die Arnesen heeft gelegd is weg.

• toolkist
  • Niet online
Dus al het goede kwam van anderen en al het slechte is de schuld van DtK? Beetje makkelijk?

• jbdeiman
ephymerous schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 13:34:
[...]

Hij heeft sowieso niets te willen ;)

Maar het klopt wat je zegt hoor. Je kan prima beargumenteren waarom een TD een beetje afstand moet bewaren. Waar het mij omgaat is dat RvP deze keuze als individu kan tegenhouden. Als de directie bepaald dat de rol op manier-X of Y wordt ingevuld is het heel gek dat de trainer dat kan tegenhouden. Helemaal een trainer die teert op zijn naam als voetballer maar als trainer precies netzoveel heeft gepresteerd als jij en ik ;)
Zeker, maar ik zou als ik niet ben geïnformeerd over iets dat een ander ineens over mij besluiten mijn hakken in het zand zetten. Ik bedoelde er voorál mee aan te geven dat alle 3 de partijen hierin gewoon niet goed bezig zijn geweest.
Volgens mij zeg ik niet dat van Persie op zichzelf iets te willen heeft, fyi, dat heeft hij volgens mij ook helemaal niet. Wat ik wel kan begrijpen is dat als KvW zonder dat RvP in zo'n gesprek aangeeft dat wanneer hij als TD aan de slag gaat, dat hij dan er volledig bovenop wil zitten, dan lijkt mij dat ongepast. In die situatie kán ik mij voorstellen dat RvP negatief reageert (of hij nu iets te willen heeft of niet).

• jbdeiman
Russel88 schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 13:31:
[...]

Het probleem is dat Dtk begonnen is met taken toe eigenen die niet bij z'n rol hoort.
De RVC deed daarna hetzelfde. RvP grijpt ook steeds meer macht.
Als je de verhalen mag geloven, Dtk wilt transfer beleid niet helemaal loslaten. RvP wilt niet dat iemand zich met zijn werk gaat bemoeien.
Wat moet de TD dan gaan doen? Bloemetjes water geven?
Een TD moet een aantal zaken van DTK overnemen, al dan niet volledig. Dat is:
- Scouting(rapporten) analyseren;
- Bespreken met andere in organisatie welke (Type) spelers gehaald moeten worden en wat budgetten zijn;
- Hieronder valt i.m.o. ook het bewaken van de sportieve strategie;
- Spelers die weg mogen zo goed mogelijk verkopen;
- Zorgen dat er te allen tijde een selectie is bij het eerst elftal, die méé kan doen om de prijzen (in NL);
- Een neutraal klankbord zijn voor spelers wanneer zij zich niet prettig/ goed voelen onder de leiding (nu RvP) zodat de organisatie hierop kan acteren;
- Eveneens zorgen voor voldoende aanwas door (gericht) aanttrekken van jonge spelers, dus stabiliteit in de (aankomende) spelersgroepen binnen de organisatie.

Volgens mij heb je daar zónder dat je je direct met de trainer/ coach van het eerste wil bemoeien zeker voldoende aan in een functie.

• Gonadan

Gonadan

donleone83 schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 14:59:
[...]

Zo kan je er inderdaad ook naar kijken. Alhoewel de eerste actie van Cruijff waarbij hij Beuker passeerde, Weijs ontsloeg en Garcia plus een zooi assistenten binnenhaalde wel erg veel weg had van een eenmansactie waarbij niemand hem gewezen heeft op het feit dat je dat soort dingen normaal gesproken in overleg doet.
Beuker passeren en Weijs op non-actief (niet ontslagen) heeft niets met tekenbevoegdheid te maken. Garcia en kornuiten aantrekken waarschijnlijk wel.

Daar werd inderdaad op verschillende manieren naar gekeken. Het contrast tussen wat men er intern van vindt en wat de buitenwacht er allemaal in ziet is nogal groot. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• donleone83
toolkist schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 15:55:
Dus al het goede kwam van anderen en al het slechte is de schuld van DtK? Beetje makkelijk?
@Russel88: dit.

Overigens zijn onder DtK de 8 hoogste uitgaande transfers ooit bij Feyenoord gerealiseerd. Een deel van die spelers kwam ook uit zijn koker.

Ook is in de organisatie een professionaliseringsslag gemaakt (daar was Arnesen al mee gestart maar is schijnbaar veel verder doorgevoerd) en is de organisatie inmiddels financieel best wel gezond.

Ja, de aanstelling van Priske en nu RvP zijn geen succes geworden en de aankopen in de aanval dit jaar lijken te dure missers. Daar tegenover staat de komst van Watanabe en Ahmedhodzic (beiden een directe meerwaarde) en Valente, over wie we aan het begin van het seizoen riepen dat hij op deze manier na een goed WK 60 miljoen waard zou zijn.

Daarnaast lijkt het (als relatieve buitenstaander) alsof de supportersproblematiek eindelijk redelijk onder controle is en is er eindelijk een besluit genomen over Feyenoord City en de nieuwe Kuip (wat mij betreft een megalomaan project).

Natuurlijk is dat niet allemaal direct alleen op zijn conto te schrijven. Maar alles wat fout gaat is natuurlijk ook niet alleen zijn schuld.

• Russel88
donleone83 schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 18:00:
[...]

@Russel88: dit.

Overigens zijn onder DtK de 8 hoogste uitgaande transfers ooit bij Feyenoord gerealiseerd. Een deel van die spelers kwam ook uit zijn koker.

Ook is in de organisatie een professionaliseringsslag gemaakt (daar was Arnesen al mee gestart maar is schijnbaar veel verder doorgevoerd) en is de organisatie inmiddels financieel best wel gezond.

Ja, de aanstelling van Priske en nu RvP zijn geen succes geworden en de aankopen in de aanval dit jaar lijken te dure missers. Daar tegenover staat de komst van Watanabe en Ahmedhodzic (beiden een directe meerwaarde) en Valente, over wie we aan het begin van het seizoen riepen dat hij op deze manier na een goed WK 60 miljoen waard zou zijn.

Daarnaast lijkt het (als relatieve buitenstaander) alsof de supportersproblematiek eindelijk redelijk onder controle is en is er eindelijk een besluit genomen over Feyenoord City en de nieuwe Kuip (wat mij betreft een megalomaan project).

Natuurlijk is dat niet allemaal direct alleen op zijn conto te schrijven. Maar alles wat fout gaat is natuurlijk ook niet alleen zijn schuld.
De 8 hoogste uitgaande transfers ooit vind ik meer op Slot's conto te schrijven dan die van DtK. Europese successen hebben een positieve effect op de transfer waarden van de spelers. Maar eerlijk is eerlijk, hij heeft het goed gedaan qua verkopen.
Qua professionaliserings slag.. Berichten die ik las, was dat tijdens Arnesen periode/ begin DtK (waarbij hij alleen de AD was) de scouting sereiuzer werd genomen dan nu.
Scoutings verhaal wat naar buiten kwam, scouts gaven aan dat Senesi verkocht moest worden, want ze hadden een jongere, betere en goedkopere optie gevonden.
Laatste scoutings verhaal die ik las, Borges werd door de scouting op 5 miljoen geschat, die jongen is voor het dubbele gehaald. Hoe kan dat?

Kijk ook naar de leeftijden van de aankopen. Destijds was het motto om jonge talentvolle spelers te kopen, om daarna met winst te verkopen.
Afgelopen zomer zaten de aankopen rond de 25, daarvoor begin 20. In seizoen 22/23 was Dilrosun en Hancko de oudste spelers met 24.
De leeftijd bump is significant, want spelers tegen de 28 leveren gewoon stukken minder op.
Te Kloese de TD koopt dus spelers die een stuk ouder zijn en ik vind de kwaliteit nou niet veel hoger. Miskopen heb je altijd, maar als je in de pers blijft roepen dat de verkoop van bv een Geertruida of Hancko geen probleem zal zijn, want de vervangers zijn goed gescout.
Met wie kom je dan aan, 25 jarige Lotomba (1 jaar ouder dan Geertruida en kwalitatief een stuk minder), een 28 jarige rechrtsbenige Watanabe (1 jaar ouder dan Hancko). Dan heb je gewoon gefaald in mijn ogen.
In de pers veren in je eigen reet steken hoe goed je de vervanger van Slot hebt geanalyseerd en gescout en opeens blijkt die man met een heel andere systeem te spelen dan Feyenoord gewend is , tja....
Doordat de AD zichzelf macht toe eigent, vindt de RVC dat zij dit ook mogen. Resultaat is RvP als trainer. Koppige rookie die het niet goed deed bij Heerenveen. Waarbij mensen blij waren dat hij wegging.

Nee de goede verkopen van hem wegen niet op, op de puinhoop die hij veroorzaakt heeft. Ik was van mening dat hij nog wel AD kon blijven, maar de puinhoop die hij veroorzaakt met het zoeken naar een TD doet me toch van mening veranderen.

• Lt. Big Mack
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07-03 23:11
Boadu straks opnieuw basis in de beker. Had eigenlijk Pepi verwacht, maar misschien zit er een gedachte achter (snelheid ivm het vele omschakelen?).

Hup PSV!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Kan je hier geen rood voor geven? Waarom kom je zo in?

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:25

Hupske

AFCA

Hele nare overtreding. Bewust nog een zet in rug geven. Vind zoiets gewoon rood waard, zeker met dit gevaar.

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

• DutchOwnage
Good old Linssen doet het weer :)

• sNielz123
Grabbelaar

• sNielz123
Als iemand hem dan moet maken gun ik het Brian “pindakaas” Linsen
Pagina: 1 ... 201 ... 218 Laatste

Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Of de commentator je bevalt of niet, het continu benoemen dat je de commentator, scheidsrechter of VAR niet leuk vindt is achterhaald. Houd het lekker voor je, het voegt niks toe.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellige sfeer, niet voor een vijandige.

Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse / Belgische clubs en de voor hun direct relevante wedstrijden
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2025/2026 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Verder is er nog Randzaken