Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Heeft Ajax niet eens een fatsoenlijke spits, raar hoor. Voor een club als Ajax. Of mis ik nog iemand?
Konadu is het ook niet
Ja Weghorst, prima voor het laatste kwartier, verder niet.
Fortuna zeer fortuun met die rode kaart voor Go Ahead.
Nu nog afmaken
[ Voor 10% gewijzigd door Harribo op 08-08-2025 21:36 ]
Weghorst, Brobbey en in nood Traore zoals tegen Monaco. Bij elkaar 8 miljoen salaris. Voetballend gekeken komen ze kwaliteit tekort, maar financieel moet er eigenlijk eerst eentje weg.Harribo schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 21:35:
Gaat Ajax nog een spits erbij halen? Ze hebben Brobbey, daar heb je al lange tijd niks aan en Akpom gaat wrs tijdelijk weg.
Heeft Ajax niet eens een fatsoenlijke spits, raar hoor. Voor een club als Ajax. Of mis ik nog iemand?
Konadu is het ook niet
Ja Weghorst, prima voor het laatste kwartier, verder niet.
Kijk bij een club als Groningen is dat normaal maar een club als Ajax kan toch wel een extra spits regelen?
Dat hoeft toch niet meteen de hoofdpijn te kosten? Heb je tenminste een extra spits.
Akpom, Brobbey hebben hun kansen wel gehad, dat wordt niet veel
Edit :bij Fortuna nu 2-2
Simpel, bij Ajax gaat er meer geld uit dan wat er binnenkomt. Dus kan er niets zomaar uitgegeven worden. En de afspraken nu zijn eerst verkopen, dan deels investeren.Harribo schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 21:56:
Er moet eerst eentje weg... Bij Ajax? Zijn ze zo arm geworden dan?
Kijk bij een club als Groningen is dat normaal maar een club als Ajax kan toch wel een extra spits regelen?
Dat hoeft toch niet meteen de hoofdpijn te kosten? Heb je tenminste een extra spits.
Akpom, Brobbey hebben hun kansen wel gehad, dat wordt niet veel
Edit :bij Fortuna nu 2-2
Is wel al veel over gesproken hoor de laatste weken.
⏩ PVOutput☀️
Dan moet Ajax wel extreme kosten hebben.Quad schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 21:58:
[...]
Simpel, bij Ajax gaat er meer geld uit dan wat er binnenkomt. Dus kan er niets zomaar uitgegeven worden. En de afspraken nu zijn eerst verkopen, dan deels investeren.
Is wel al veel over gesproken hoor de laatste weken.
Ja sorry ik lees niet altijd alles
Eigenlijk mag je dan ook niet heel veel verwachten van Ajax... Spits is wel belangrijk.
Er zit wel gelukkig kwaliteit in de ploeg.
Well, sir, on first sighting the French, I naturally gave the order to advance. That's my style, sir.
Ik verwacht ook niks van Ajax, vooral niet met een jandoedel als Heitinga als coach.Harribo schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 22:02:
[...]
Dan moet Ajax wel extreme kosten hebben.
Eigenlijk mag je dan ook niet heel veel verwachten van Ajax... Spits is wel belangrijk.
Vorig seizoen schreef Ajax verlies, en afgelopen seizoen waarschijnlijk ook. Door het halen van CL zijn er duurdere salarisuitgaven gekomen, waardoor het zeker snijden wordt waar mogelijk.
Dus lagere inkomende transfers en lagere salarissen helaas.
⏩ PVOutput☀️
Dat hadden ze ook.Harribo schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 22:02:
[...]
Leefden een beetje boven hun stand. Kostenraming op CL.
En dan vervolgens geen CL halen, Mislintat los laten gaan en presto. Ze hebben amper geld om in de spelers te steken zonder dat er wat uitgaat. Vandaar dat ik zei: Ze zijn in opbouw en je moet de komende paar seizoenen niet teveel verwachten. Dat ze vorig jaar lang meededen was al een godswonder (Farioli wonder) Nu met Heitinga.... oei oei oei
Maar goed dat Ajax weer mee mag doen aan de CL. Dat geld helpt ze er misschien weer een beetje bovenop.Quad schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 22:04:
[...]
Ik verwacht ook niks van Ajax, vooral niet met een jandoedel als Heitinga als coach.
Vorig seizoen schreef Ajax verlies, en afgelopen seizoen waarschijnlijk ook. Door het halen van CL zijn er duurdere salarisuitgaven gekomen, waardoor het zeker snijden wordt waar mogelijk.
Dus lagere inkomende transfers en lagere salarissen helaas.
Voor het nederlandse voetbal vrees ik minder : vrees dat ze weinig punten gaan halen zonder een goede spits.
Daar is Gloukh van gehaald.Harribo schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 22:07:
[...]
Maar goed dat Ajax weer mee mag doen aan de CL. Dat geld helpt ze er misschien weer een beetje bovenop.
Voor het nederlandse voetbal vrees ik minder : vrees dat ze weinig punten gaan halen zonder een goede spits.
Onze vriend Brobbey moet of gaan scoren of vertrekken. Akpom, harde werker en kan ook echt wel scoren, zal vertrekken, maar het is onduidelijk welke club uit de PL.
Maar een goede nr 9 is wel gewenst dan ja.
⏩ PVOutput☀️
Ajax zat vorig seizoen op ~39 miljoen spelerssalarissen. Door plaatsing CL zou dat dit seizoen fors gaan oplopen, doordat allerlei verhogingen als bonus. Dat is dus een salarishuis waarvoor je jaarlijks CL moet spelen (afschrijving transfersommen komt hier nog bovenop). Met die uitgeefregel is dat salarishuis nu enigszins weer binnen de perken gebracht, maar dat doe je gauw teniet door toch nog even een spits erbij te halen. Zeker omdat dat de positie is waar relatief de duurste spelers zitten (top 5 salaris: Brobbey, Berghuis, Sutalo, Traore, Weghorst).Harribo schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 22:02:
[...]
Hopen dus op een vertrek van Brobbey. Of misschien makkelijker, Taylor. Die laatste kan je makkelijker binnen de huidige selectie opvangen en dan van de opbrengst elders versterken, spits of nog liever een verdedigende middenvelder.
Alleen ze voeren een vrij strikte financiële beleid sinds de Overmars, Hamstra en Mislintat periode waarin gewoon echt teveel geld is uitgegeven. Bijvoorbeeld een Bergwijn voor €32M kopen...
Afgelopen maanden is er voor €20M in het salarishuis gesneden las ik, dat is netjes van Kroes. Salarisruimte is dan ook ruim beschikbaar op dit moment.
Geld is er, maar de technische staf gaat nu niet makkelijk meer toestemming krijgen van de CFO en RvC om weer even met een paar tientallen miljoenen te smijten.
Het is natuurlijk wel heel goed dat er nu een strikt financieel beleid gevoerd wordt. Het is echt van de pot gerukt geweest dat na 18/19 Ajax dacht met geld smijten brengt ons naar de Europese top. Eigenlijk is er na dat seizoen geen echt succesvolle zomer meer geweest.Trishul schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 22:32:
Het is niet dat Ajax geen geld heeft. Integendeel, in de eredivisie nog steeds met afstand de rijkste club (eigen vermogen ~€200M).
Alleen ze voeren een vrij strikte financiële beleid sinds de Overmars, Hamstra en Mislintat periode waarin gewoon echt teveel geld is uitgegeven. Bijvoorbeeld een Bergwijn voor €32M kopen...
Afgelopen maanden is er voor €20M in het salarishuis gesneden las ik, dat is netjes van Kroes. Salarisruimte is dan ook ruim beschikbaar op dit moment.
Geld is er, maar de technische staf gaat nu niet makkelijk meer toestemming krijgen van de CFO en RvC om weer even met een paar tientallen miljoenen te smijten.
Eigen vermogen zegt natuurlijk niet zoveel. Dat zit ook in de puinhopen van mislintat die nog op de loonlijst staan.
Ik heb geregeld het gevoel van “laat het seizoen maar beginnen” en dan realiseer ik me dat Heitinga de coach is…
Het is vooral spannend welke trainersgok het slechtst uitpakt. Heitinga? Of toch van Persie?
XXXVI
Op basis van dat ie oa in Spanje onder 21 speelt en daar prima presteert. De potentie is er dus, en dat maakt het in de basis een goede aankoop. Of ie slaagt, dat is een ander verhaal. Maar om dat te beoordelen is het nog veel te vroeg.WizzlerNL schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 20:13:
[...]
Op basis waarvan is Moro een goeie aankoop? Al die voorzetten naar de verkeerde kleur?
Of Boszephymerous schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 23:48:
[...]
Ik heb geregeld het gevoel van “laat het seizoen maar beginnen” en dan realiseer ik me dat Heitinga de coach is…
Het is vooral spannend welke trainersgok het slechtst uitpakt. Heitinga? Of toch van Persie?
Mijn schoonpa, Duits en Mönchengladbach fan, was zeer teleurgesteld over het vertrek vak Itakura. Ik ben benieuwd, onze speelstijl is niet vergelijkbaar namelijk.Han schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 19:19:
Gloukh, Moro, Itakura, Jaros… tot nu toe, naar mijn mening, prima versterkingen
Hopen dat Brobbey en Taylor nog worden verkocht zodat er een fatsoenlijke 6 en 9 kan worden aangetrokken en dan staat het prima komend seizoen.
Nee klopt natuurlijk, dat salaris is nog niet voor een derde op te brengen, én Ajax schiet er natuurlijk niets mee op als ze nog 2/3 salaris moeten betalen. Maar ik denk dat net een niveautje lager hem goed past, maar dat zal idd middenmoot Bundesliga of onder de PL zijn eerder denk ik, daar zit (veel) meer geld.toolkist schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 18:19:
[...]
Akpom wordt verhuurd aan Twente, voor (salaris)bedragen die jullie niet kunnen betalen (mochten ze waar zijn). Dan haal je het zeg maar niet met de transfersom van Vlap
Aangezien het niet om een zekere verkoop gaat verwacht ik niet dat er een vervanger gehaald wordt (iig geen koop), en om nou geld te gaan smijten om wellicht 3 punten meer in de CL te halen. Hoop dat Kroes iig niet zo gek is.
Ik ben benieuwd in ieder geval, ik hoop dat Ajax (en PSV) het goed gaan doen in de CL, maar denk dat Ajax daar nu nog niet klaar voor is helaas.
Het was niet alleen Slot, maar ook te Kloese waar de stijgende lijn werd ingezet, maar als je geld tot je beschikking hebt als club helpt dat wel enorm, omdat je niet de afdankertjes van andere clubs nodig hebt.Kist schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 20:47:
[...]
Oh ik verwacht ook niet een zegetocht in Europa. En ik wil ook graag stabiel beleid. Maar wat Feyenoord het meest heeft geholpen is de aanstelling van Slot. Je zag het bij Ajax ook, De Boer bracht stabiliteit die Ajax in zijn periode nodig had.
Heitinga verwacht ik helemaal niks van. Trainer van minder niveau dan Steijn, die er alleen zit want old boys network en gehoorzaam naar de directie.
Het volledig op het conto van Slot gooien is i.m.o niet helemaal terecht. Net zoals dat ik denk dat vooral door de succesvolle reeksen van Ajax in EL/ CL zij dachten wel even jaarlijks CL te gaan spelen en daarop ook het uitgavenpatroon hadden aangepast. De juiste persoon op de juiste plek helpt enorm, maar als de organisatie daaromheen slecht is, dan schieten we daar echt niet zoveel mee op.
Nadat Ajax geen CL haalde moesten de uitgavenpatronen ineens worden aangepast. En dan gaan spelers mokken, willen weg, lukt het trainers niet meer, want de aankopen zijn ondermaats en een dalende trend wordt ingezet.
Bij Feyenoord werd te snel een te grote broek aangetrokken met alle gevolgen van dien, Ajax maakte (zij het met financieel gezien minder grote gevolgen) eigenlijk die fout ook.
Het is te hopen dat ze met Kroes een goede man op de juiste plek hebben, maar ook dat ze de tijd krijgen en nemen het rustig aan op te bouwen. Je hebt er niets aan (zoals hier boven ook werd gezegd) om met geld te smijten en een paar punten meer te halen in de CL als je niet gegarandeerd volgens jaar weer CL haalt, omdat de inkomsten verschillen te groot zijn tussen de Europese toernooien.
0,0 verwachtingen hier.ZieMaar! schreef op zaterdag 9 augustus 2025 @ 08:16:
[...]
Nee klopt natuurlijk, dat salaris is nog niet voor een derde op te brengen, én Ajax schiet er natuurlijk niets mee op als ze nog 2/3 salaris moeten betalen. Maar ik denk dat net een niveautje lager hem goed past, maar dat zal idd middenmoot Bundesliga of onder de PL zijn eerder denk ik, daar zit (veel) meer geld.
Ik ben benieuwd in ieder geval, ik hoop dat Ajax (en PSV) het goed gaan doen in de CL, maar denk dat Ajax daar nu nog niet klaar voor is helaas.
CL doel afgelopen seizoen was voor mij puur voor de centen, met dit elftal zul je vast wel iets aan punten halen in de huidige setup maar doorgaan naar de volgende ronde? Mwoah, zelfs de tussenronde is maar afwachten.
Komend seizoen trucje hopelijk minimaal herhalen (dus weer minimaal 2e, maar hoop natuurlijk op kampioenschap), dan kan er doorgepakt gaan worden.
Ik maak me niet zo'n zorgen hoor, Te Kloese geeft ons die tweede plek dit seizoen gewoon weer.LZ86 schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 22:06:
[...]
Dat hadden ze ook.
Leefden een beetje boven hun stand. Kostenraming op CL.
En dan vervolgens geen CL halen, Mislintat los laten gaan en presto. Ze hebben amper geld om in de spelers te steken zonder dat er wat uitgaat. Vandaar dat ik zei: Ze zijn in opbouw en je moet de komende paar seizoenen niet teveel verwachten. Dat ze vorig jaar lang meededen was al een godswonder (Farioli wonder) Nu met Heitinga.... oei oei oei

Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Vergeet Arnesen niet.jbdeiman schreef op zaterdag 9 augustus 2025 @ 08:31:
[...]
Het was niet alleen Slot, maar ook te Kloese waar de stijgende lijn werd ingezet, maar als je geld tot je beschikking hebt als club helpt dat wel enorm, omdat je niet de afdankertjes van andere clubs nodig hebt.
Het volledig op het conto van Slot gooien is i.m.o niet helemaal terecht. Net zoals dat ik denk dat vooral door de succesvolle reeksen van Ajax in EL/ CL zij dachten wel even jaarlijks CL te gaan spelen en daarop ook het uitgavenpatroon hadden aangepast. De juiste persoon op de juiste plek helpt enorm, maar als de organisatie daaromheen slecht is, dan schieten we daar echt niet zoveel mee op.
Nadat Ajax geen CL haalde moesten de uitgavenpatronen ineens worden aangepast. En dan gaan spelers mokken, willen weg, lukt het trainers niet meer, want de aankopen zijn ondermaats en een dalende trend wordt ingezet.
Bij Feyenoord werd te snel een te grote broek aangetrokken met alle gevolgen van dien, Ajax maakte (zij het met financieel gezien minder grote gevolgen) eigenlijk die fout ook.
Het is te hopen dat ze met Kroes een goede man op de juiste plek hebben, maar ook dat ze de tijd krijgen en nemen het rustig aan op te bouwen. Je hebt er niets aan (zoals hier boven ook werd gezegd) om met geld te smijten en een paar punten meer te halen in de CL als je niet gegarandeerd volgens jaar weer CL haalt, omdat de inkomsten verschillen te groot zijn tussen de Europese toernooien.
Onder hem is de weg omhoog ingezet.
PSV lijkt wel een goede TD te hebben, zo zie je maar wat de invloed is van een goede TD.
De kans dat het trucje herhaalt gaat worden met een selectie die niet veel beter is dan vorig seizoen, met een slechtere trainer is natuurlijk vrij klein.toolkist schreef op zaterdag 9 augustus 2025 @ 09:42:
[...]
0,0 verwachtingen hier.
CL doel afgelopen seizoen was voor mij puur voor de centen, met dit elftal zul je vast wel iets aan punten halen in de huidige setup maar doorgaan naar de volgende ronde? Mwoah, zelfs de tussenronde is maar afwachten.
Komend seizoen trucje hopelijk minimaal herhalen (dus weer minimaal 2e, maar hoop natuurlijk op kampioenschap), dan kan er doorgepakt gaan worden.
Het was bij de gratie dat PSV, Twente, AZ en vooral Feyenoord het bij vlagen totaal lieten afweten dat ze zolang mee hebben gedaan.
Het was ontzettend knap, maar wel bijna volledig op het conto van Farioli te schrijven wat Ajax vorig seizoen heeft gepresteerd. Want qua selectiekwaliteit hadden ze normaal om plek 3 gestreden.
Dat ze een creatieve middenvelder hebben gehaald lijkt me toch wel een aanzienlijke versterking. Die hadden ze nog niet.LZ86 schreef op zaterdag 9 augustus 2025 @ 11:22:
[...]
De kans dat het trucje herhaalt gaat worden met een selectie die niet veel beter is dan vorig seizoen, met een slechtere trainer is natuurlijk vrij klein.
[edit]en dat Ajax lang meedeed heeft echt geen fuck te maken met hoe Feyenoord, Twente of AZ presteerden.
Ajx won z'n wedstrijden. Dan is het heel simpel, dan doe je lang mee om het kampioenschap.
[ Voor 30% gewijzigd door toolkist op 09-08-2025 11:54 ]
Niet slechter, maar ook niet veel beter. Je vleugels nog steeds eigenlijk zwak. Centrum moet nog blijken.toolkist schreef op zaterdag 9 augustus 2025 @ 11:49:
Veel meer creativiteit in de selectie nu, achterin is het er denk ik ook niet slechter op geworden, heb je alleen Henderson die nog niet fatsoenlijk vervangen is. Qua spelers is de selectie echt wel versterkt tov vorig seizoen.
[edit]en dat Ajax lang meedeed heeft echt geen fuck te maken met hoe Feyenoord, Twente of AZ presteerden.
Ajx won z'n wedstrijden. Dan is het heel simpel, dan doe je lang mee om het kampioenschap.
Qua middenveld wellicht beter, maar je zit straks nog steeds met Klaassen elke pot, want die is aanvoerder. ook niet echt lekker lijkt me. DIe is al lang over zijn top heen.
En dan de aanval. Tja.
PSV heeft op alle fronten een betere selectie. Feyenoord op papier ook, maar dat moet nog blijken in competitieverband. Dus normaliter concurreren met AZ, Twente en Utrecht.
Maar goed, dat dachten we vorig jaar ook, alleen is er op trainersvlak wel eea veranderd.
En natuurlijk maakt het uit hoe anderen presteren. Zeker in de onderlinge duels met Ajax zelf.
[ Voor 3% gewijzigd door LZ86 op 09-08-2025 13:21 ]
Maar wel dikke aderlating voor AZ zeg.
Ik vind het wel een vreemde aankoop voor Leverkusen. Ten Hag die weer in de eredivisie shopt? Poku is absoluut nog niet klaar voor de Duitse top. Gezien wat ze voor Wirz hebben gekregen zou je zeggen dat ze het een niveautje hoger zoeken.LZ86 schreef op zaterdag 9 augustus 2025 @ 17:12:
Ten Hag haalt Poku. Je kan je afvragen of dat nu echt een goede stap is.
Maar wel dikke aderlating voor AZ zeg.
Ten Hag herhaalt zich even. Deed ie bij ManU ook. NL enclave aankopen en vervolgens keihard afgaan.D-e-n schreef op zaterdag 9 augustus 2025 @ 17:18:
[...]
Ik vind het wel een vreemde aankoop voor Leverkusen. Ten Hag die weer in de eredivisie shopt? Poku is absoluut nog niet klaar voor de Duitse top. Gezien wat ze voor Wirz hebben gekregen zou je zeggen dat ze het een niveautje hoger zoeken.
v Persie rouleert. Zijn we direct al de lul?
Als ik het zo aanschouw doet dit elftal amper onder voor wat er in de CL stond.
Alleen Targhalline ben ik niet heel erg kapot van
⏩ PVOutput☀️
Hwang werd volgens mij met een pijntje gewisseld woensdag en Sauer was na een uur op. Timber is pas weer net fit en was Bos vorig jaar er ook niet een tijdje uit? Dus dat lijkt me de verklaring.LZ86 schreef op zaterdag 9 augustus 2025 @ 17:46:
@Agent47
v Persie rouleert. Zijn we direct al de lul?
Als ik het zo aanschouw doet dit elftal amper onder voor wat er in de CL stond.
Alleen Targhalline ben ik niet heel erg kapot van
Hoe lang geleden was het dat we iemand hadden die een vrije trap erin kan schieten

[ Voor 85% gewijzigd door LZ86 op 09-08-2025 18:51 ]
Knap dat je bij Feyenoord al weet dat het beter is. Achterin nogal wat mutaties, geen Hancko meer. Moet het nog maar zien.LZ86 schreef op zaterdag 9 augustus 2025 @ 13:06:
[...]
Niet slechter, maar ook niet veel beter. Je vleugels nog steeds eigenlijk zwak. Centrum moet nog blijken.
Qua middenveld wellicht beter, maar je zit straks nog steeds met Klaassen elke pot, want die is aanvoerder. ook niet echt lekker lijkt me. DIe is al lang over zijn top heen.
En dan de aanval. Tja.
PSV heeft op alle fronten een betere selectie. Feyenoord op papier ook, maar dat moet nog blijken in competitieverband. Dus normaliter concurreren met AZ, Twente en Utrecht.
Maar goed, dat dachten we vorig jaar ook, alleen is er op trainersvlak wel eea veranderd.
En natuurlijk maakt het uit hoe anderen presteren. Zeker in de onderlinge duels met Ajax zelf.
Naief om te denken dat Leverkusen Ten Hag wel even de aankopen laat bepalen.LZ86 schreef op zaterdag 9 augustus 2025 @ 17:21:
[...]
Ten Hag herhaalt zich even. Deed ie bij ManU ook. NL enclave aankopen en vervolgens keihard afgaan.
Ik zei op papier, maar het moet nog blijken in de praktijk. Want vorig jaar was Feyenoord op papier ook beter.toolkist schreef op zaterdag 9 augustus 2025 @ 18:51:
[...]
Knap dat je bij Feyenoord al weet dat het beter is. Achterin nogal wat mutaties, geen Hancko meer. Moet het nog maar zien.
We weten beide wat er gebeurde.
Moet te doen zijn voor Feyenoord.
De top 3 heeft sowieso een makkelijk begin weekend
Eerst zien dan geloven. Vorig jaar begonnen we ook met 3 gelijke spelen tegen laagvliegers.Harribo schreef op zaterdag 9 augustus 2025 @ 19:04:
Lotomba geeft zo een balletje aan een nac speler die kan uithalen... Oops
Moet te doen zijn voor Feyenoord.
De top 3 heeft sowieso een makkelijk begin weekend
En toen begon de blessuregolf.
Wat is het nut van de handschoenen bij de fysio? Die gasten geven elkaar allemaal handen en drinken uit elkaars bidon.
Dat op papier slaat dus ook nergens op. Op basis van welke analyse?LZ86 schreef op zaterdag 9 augustus 2025 @ 19:00:
[...]
Ik zei op papier, maar het moet nog blijken in de praktijk. Want vorig jaar was Feyenoord op papier ook beter.
We weten beide wat er gebeurde.
Wij hebben de topscorer van vorig seizoen, wij hebben wél creative middenvelders, onze flanken zijn in de verdediging beter bezet (en w.s ook in de aanval)toolkist schreef op zaterdag 9 augustus 2025 @ 19:15:
[...]
Dat op papier slaat dus ook nergens op. Op basis van welke analyse?
Maar we gaan het zien.
Tot nu toe speelt Feyenoord tegen NAC dikke prima. Had al 3-0 moeten staan. Grote kansen worden gecreeërd. Tegen Fener ook 1 helft zeer verdienstelijk gespeeld.
Targhalline speelt ook erg sterk
[ Voor 3% gewijzigd door LZ86 op 09-08-2025 19:33 ]
Gewoon basis hygiëne?Megupe schreef op zaterdag 9 augustus 2025 @ 19:13:
Vraagje nav de blessure behandeling.
Wat is het nut van de handschoenen bij de fysio? Die gasten geven elkaar allemaal handen en drinken uit elkaars bidon.
Inderdaad, die 1e helft tegen Fenerbahce was typisch Mourinho voetbal; laat ze maar komen. De 2e helft toen het moest en Fenerbahce wel ging voetballen zag je meteen dat Feyenoord het een stuk moeilijker had. Maar goed, nog erg vroeg in het seizoen, transferperiode loopt nog, dus blijft koffiedik kijken.mavaros schreef op zaterdag 9 augustus 2025 @ 19:44:
Feyenoord heeft nog niet echt op de pijnbank gelegen. Ook niet in hun wedstrijd in Europa.
I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.
En welke club in NL kan vergelijkbaar pressievoetbal spelen als Fener in de 2e helft?gws24 schreef op zaterdag 9 augustus 2025 @ 19:50:
[...]
Inderdaad, die 1e helft tegen Fenerbahce was typisch Mourinho voetbal; laat ze maar komen. De 2e helft toen het moest en Fenerbahce wel ging voetballen zag je meteen dat Feyenoord het een stuk moeilijker had. Maar goed, nog erg vroeg in het seizoen, transferperiode loopt nog, dus blijft koffiedik kijken.
Voor in de ED is het tot nu toe prima, zeker met in het achterhoofd dat we vorig seizoen maet al die blessures gewoon gelijkspeelden of verloren van een NAC en vergelijkbare tegenstanders.
Afwachten natuurlijk maar ik zie een AZ, Twente, Ajax en PSV dat wel doen en misschien ook nog wel Utrecht. Zoals ik al zei, koffiedik kijken op het moment.LZ86 schreef op zaterdag 9 augustus 2025 @ 19:54:
[...]
En welke club in NL kan vergelijkbaar pressievoetbal spelen als Fener in de 2e helft?
Voor in de ED is het tot nu toe prima, zeker met in het achterhoofd dat we vorig seizoen maet al die blessures gewoon gelijkspeelden of verloren van een NAC en vergelijkbare tegenstanders.
I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.
We hebben in ieder geval een trainer die gewoon 4-3-3 speelt, een stuk bredere selectie en veel minder blessurestoolkist schreef op zaterdag 9 augustus 2025 @ 19:15:
[...]
Dat op papier slaat dus ook nergens op. Op basis van welke analyse?
Heb ik wat gemist, die gaat toch naar Ipswich?
[ Voor 3% gewijzigd door Slasher op 09-08-2025 20:12 ]
Elect a clown, expect a circus.
Twente komt voortaan uit in de Premier league, nieuws gemist?Slasher schreef op zaterdag 9 augustus 2025 @ 20:12:
[...]
Als je Bundesliga had gezegd had ik je gelijk gelooft.LZ86 schreef op zaterdag 9 augustus 2025 @ 20:13:
[...]
Twente komt voortaan uit in de Premier league, nieuws gemist?
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Neem aan dat @toolkist daar Ipswich wilde schrijven gezien de rest van de zin en de smileySlasher schreef op zaterdag 9 augustus 2025 @ 20:12:
[...]
⏩ PVOutput☀️
Hij moet vaker veel eerder spelen, de makkelijke optie afwisselen met acties.Quad schreef op zaterdag 9 augustus 2025 @ 20:23:
Hadj Moussa kan leuke dingen hoor.
Het is nog teveel eindeloos gedribbel.
Hopen op een gelijkspel in Turkije dinsdag
On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.
Ik vond ze best ok spelen.Agent47 schreef op zaterdag 9 augustus 2025 @ 20:40:
Efficiënt was het niet. Ben er nog niet gerust op. Maar goed de eerste drie punten zijn binnen.
Hopen op een gelijkspel in Turkije dinsdag
De automatismen zijn er inderdaad nog niet, zal nog wel komen.
Maar Steijn en Valente vonden elkaar goed. Beetje scherper voor de goal en je had hier met 4/5-0 van het veld gestapt.
Het begin is beter dan vorig jaar.
Verdediging was ook echt sterk en Targhalline vond ik ook sterk spelen als controleur.
Inderdaad, waar het hoofd vol van is hegws24 schreef op zaterdag 9 augustus 2025 @ 20:15:
[...]
Neem aan dat @toolkist daar Ipswich wilde schrijven gezien de rest van de zin en de smiley
Ipswich zit ook niet in de Premier LeagueLZ86 schreef op zaterdag 9 augustus 2025 @ 20:13:
[...]
Twente komt voortaan uit in de Premier league, nieuws gemist?
Precies, vorig seizoen. Hoe vaak zijn spelers van een subtopper geflopt bij de top 3? Nog even afwachten dus.LZ86 schreef op zaterdag 9 augustus 2025 @ 19:32:
[...]
Wij hebben de topscorer van vorig seizoen, wij hebben wél creative middenvelders, onze flanken zijn in de verdediging beter bezet (en w.s ook in de aanval)
Maar we gaan het zien.
Tot nu toe speelt Feyenoord tegen NAC dikke prima. Had al 3-0 moeten staan. Grote kansen worden gecreeërd. Tegen Fener ook 1 helft zeer verdienstelijk gespeeld.
Targhalline speelt ook erg sterk
Qua creativiteit op het middenveld ontloopt het elkaar ook niet veel, Valente/Hwang vs Gloukh/Mokio.
Dat je Bos/Smal nu al beter dan Wijndal vindt is bijzonder, na 1 hele wedstrijd. Dat Read beter is dan Regeer/Gaaei, sure dat geloof ik best. Sauer vs Moro moet ik nog zien, en Hadj moet stukken effectiever worden wil ie gevaarlijker worden dan Berghuis/Traoré/net wie Heitinga daar neer gaat zetten.
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

⏩ PVOutput☀️

Altijd goed in het scouten en aankopen van potentiële pareltjes die door anderen te duur worden bevonden.
En nee, Van Bommel is geen Romario.
Nouja, die bal had er nooit in gemogen.mavaros schreef op zaterdag 9 augustus 2025 @ 21:08:
Typisch PSV.
Altijd goed in het scouten en aankopen van potentiële pareltjes die door anderen te duur worden bevonden.
En nee, Van Bommel is geen Romario.
Als Drommel 2 stappen dichter bij z'n doellijn stond, had hij 'm netjes kunnen pakken.
Wel leuk voor 'm dat hij bij z'n debuut scoort natuurlijk.
[ Voor 7% gewijzigd door Quad op 09-08-2025 21:10 ]
⏩ PVOutput☀️
Z'n debuut was toch tegen Go Ahead voor de JC schaal?Quad schreef op zaterdag 9 augustus 2025 @ 21:09:
[...]
Nouja, die bal had er nooit in gemogen.
Als Drommel 2 stappen dichter bij z'n doellijn stond, had hij 'm netjes kunnen pakken.
Consequent omdat een appel niet mag fluiten en een peer niet mag keepen dan?toolkist schreef op zaterdag 9 augustus 2025 @ 21:21:
Trouwens lekker consequent ook van de KNVB. Kooij mag Feyenoord niet fluiten omdat z'n zwager bij Feyenoord speelt, maar je mag als verhuurde speler wel gewoon spelen tegen de club die een (groot) deel van je salaris betaalt. Ik zie het verschil niet qua mogelijke belangen verstrengeling
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Nee joh. Dit is geen Europees voetbal.Quad schreef op zaterdag 9 augustus 2025 @ 21:09:
[...]
Nouja, die bal had er nooit in gemogen.
Oja.toolkist schreef op zaterdag 9 augustus 2025 @ 21:17:
[...]
Z'n debuut was toch tegen Go Ahead voor de JC schaal?
Maar die stelt niets voor.

[ Voor 8% gewijzigd door Quad op 09-08-2025 21:28 ]
⏩ PVOutput☀️
Ik ben ook vrij tevreden. Over Targhalline: vorig seizoen viel mij al op dat hij altijd de oplossing vooruit zoekt. Dat moet hij vooral vasthouden.LZ86 schreef op zaterdag 9 augustus 2025 @ 20:41:
[...]
Ik vond ze best ok spelen.
De automatismen zijn er inderdaad nog niet, zal nog wel komen.
Maar Steijn en Valente vonden elkaar goed. Beetje scherper voor de goal en je had hier met 4/5-0 van het veld gestapt.
Het begin is beter dan vorig jaar.
Verdediging was ook echt sterk en Targhalline vond ik ook sterk spelen als controleur.
En je komt er niet zomaar langs. Da’s ook heel fijn. Best een goede stofzuiger.donleone83 schreef op zaterdag 9 augustus 2025 @ 21:31:
[...]
Ik ben ook vrij tevreden. Over Targhalline: vorig seizoen viel mij al op dat hij altijd de oplossing vooruit zoekt. Dat moet hij vooral vasthouden.
Diarra had ik meer van verwacht. Dus hopelijk krijgt Borges volgende keer een kans
Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
:strip_exif()/f/image/RQgKpOe9At9txSwZWizzChBR.png?f=user_large)
Heeft hij geleerd van de beste!gws24 schreef op zaterdag 9 augustus 2025 @ 21:43:
Lekkere kopbal! Staat wel erg vrij.
Ook weer zo'n vergeten speler die bij PSV heel belangrijk is. Nu mocht hij al een seizoen proefdraaien, maar dan nog. Wij zitten opgescheept met Brobby die niet kan scoren, terwijl dat zijn hoofdtaak is.
Vergeten speler?mavaros schreef op zaterdag 9 augustus 2025 @ 21:45:
Kijk, daar is nummertje twee.
Ook weer zo'n vergeten speler die bij PSV heel belangrijk is. Nu mocht hij al een seizoen proefdraaien, maar dan nog. Wij zitten opgescheept met Brobby die niet kan scoren, terwijl dat zijn hoofdtaak is.
Voordat ie naar PSV kwam ja, anders had ie niet een paar maanden zonder club gezeten?
⏩ PVOutput☀️
Had je anders verwacht bij Steijn?gws24 schreef op zaterdag 9 augustus 2025 @ 21:50:
Is natuurlijk goed gespeeld van PSV daar niet van maar Sparta doet ook echt helemaal niks; staat er bij en kijkt er naar op een paar meter afstand.
Oh ja, dat is de coach van Sparta. Nee, dan is het wel verklaarbaar
:strip_exif()/f/image/RQgKpOe9At9txSwZWizzChBR.png?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/4UelzW1b5cJFp7St8qC4qVpR.png?f=user_large)
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Of de commentator je bevalt of niet, het continu benoemen dat je de commentator, scheidsrechter of VAR niet leuk vindt is achterhaald. Houd het lekker voor je, het voegt niks toe.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellige sfeer, niet voor een vijandige.
Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse / Belgische clubs en de voor hun direct relevante wedstrijden
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2025/2026 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Verder is er nog Randzaken