Ging per ongelukLZ86 schreef op zondag 8 februari 2026 @ 17:07:
Groningen heeft gescoord? Even staatslot kopen @Harribo
Daarna kregen we ook 2 grote kansen die scoren we niet, zo ken ik mijn team weer. Kampioen kansen verprutsen
Psv had trouwens ook kunnen scoren, dat zal nog wel gebeuren
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
@carpebios: pas maar op hoor, “we” lopen weer drie punten in 😂
Deze had ik al ergens in dit topic ingecalculeerddonleone83 schreef op zondag 8 februari 2026 @ 17:30:
Ik vind Groningen best aardig voetballen. Wel schokkend om te zien dat de derde keeper van PSV meevoetballend meer rust uitstraalt dan de eerste keepers van Feyenoord en Ajax.
@carpebios: pas maar op hoor, “we” lopen weer drie punten in 😂
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Kallum aan jongen. Het inbrengen van jouw favoriete speler heeft vandaag in extremis een belangrijk punt opgeleverd in de strijd om Sparta achter jullie te houden.Typhone schreef op zondag 8 februari 2026 @ 17:31:
Mensen kunnen wel blijven praten over hoe Grim interim is maar de wissels/beleid zijn dusdanig droevig dat ik opteer voor een eerdere exit. Dit kan je gewoon niet serieus nemen meer. Punt. En wie vindt van wel mag mij even het beleid/idee erachter uitleggen.
Psv gaat nog wel scoren. Saibari staat soms akelig vrij.carpebios schreef op zondag 8 februari 2026 @ 17:31:
[...]
Deze had ik al ergens in dit topic ingecalculeerd
Als Groningen nog iets wil overhouden aan deze wedstrijd moeten ze zeker nog een keer scoren.
Laat dat nu ons probleem zijn.
Ben bezig met klussen dus heb alleen even het einde gezien. Maar onze 3e keeper staat erin, ik zie veel kleine overtredingen waar de scheids niet voor fluit. Dat wordt zo'n kak wedstrijd met gevoelstemperatuur -1 of zo, terwijl ik hier zonder jas in de tuin stond met 10 graden, gevoel daarboven zelfsHarribo schreef op zondag 8 februari 2026 @ 17:34:
[...]
Psv gaat nog wel scoren. Saibari staat soms akelig vrij.
Als Groningen nog iets wil overhouden aan deze wedstrijd moeten ze zeker nog een keer scoren.
Laat dat nu ons probleem zijn.
Nee, dit wordt zo'n bananenschil. Staan we straks nog maar 14 punten of zo voor, daar gaat het kampioenschap!!!!
Trouwens ik dacht dat Trump dan eindelijk zijn 24 uur had bereikt en de oorlog in Oekraïne had beëindigd, maar het was een melding van de NOS dat Feyenoord een wedstrijd gewonnen had
offtopic, maar soms moet je even met de auto weg om de geschikte ondergrond te vindenLZ86 schreef op zondag 8 februari 2026 @ 16:53:
[...]
Je ging met de auto hardlopen?Een echte millenial
Ik zie geen verschil tussen de overtredingen van Groningen en van Psv.carpebios schreef op zondag 8 februari 2026 @ 17:57:
Is Groningen zo agressief of gewoon lomp met die overtredingen?
Nachtegaal fluit goed. Fluit tenminste niet alles af en niet alles is een penalty zoals van Oostrom en Dieperink
Taha had er al 3 moeten maken... Wat een drama is dat toch altijd bij Groningen, geen kansen kunnen afmaken
Vaessen is een clown, overgekomen uit het circus
[ Voor 3% gewijzigd door Harribo op 08-02-2026 18:02 ]
Ik word er even niet goed van
En zo geef je de wedstrijd weg want Groningen geeft altijd wat weg
[ Voor 15% gewijzigd door Harribo op 08-02-2026 18:10 ]
Een niet nader te noemen Abrahamitische religie kan uw vrijheid schade
Whats new
Story van dit seizoen
Nu gaat Groningen met zawada en Willemson spelen, maar dat levert zelden wat op
Komt Psv weer goed weg.
[ Voor 6% gewijzigd door Harribo op 08-02-2026 18:24 ]
Slecht van Taha, absoluut, maar Schiks staat ook wel lekker te keepen. Wat een luxe om zoveel keepers te hebben.Harribo schreef op zondag 8 februari 2026 @ 18:09:
Taha mist 100% kans nr 4.
Ik word er even niet goed van
En zo geef je de wedstrijd weg want Groningen geeft altijd wat weg
Ze trekken die potten toch telkens over de streep.
Schiks had 1 goede reddingElPaco schreef op zondag 8 februari 2026 @ 18:23:
[...]
Slecht van Taha, absoluut, maar Schiks staat ook wel lekker te keepen. Wat een luxe om zoveel keepers te hebben.
1 goal Taha
De rest van de 100% kansen schoot hij over of naast
Goede voetballer die Taha maar geen killer
Killers hebben we sowieso helaas niet bij Groningen
Ik zou zeggen met geluk dit keer maar enfin Groningen is blaffen maar niet bijtenLZ86 schreef op zondag 8 februari 2026 @ 18:24:
Maar dat is toch wel het verschil tussen PSV en de rest.
Ze trekken die potten toch telkens over de streep.
Geluk creeër je in die zin ook zelf.Harribo schreef op zondag 8 februari 2026 @ 18:26:
[...]
Ik zou zeggen met geluk dit keer maar enfin Groningen is blaffen maar niet bijten
Ze hebben wel meer potjes met geluk gewonnen dit seizoen. Maar dat zijn gewoon 3 punten onderaan de streep.
En @carpebios
Het is nog niet voorbij!
Ja wel
Zoals we nu spelen met deze opstelling creëren we nooit iets
Dan is het gebeurd
Nee Fred, je moet er op TRAINEN niet praten.Ze scoren uit een ingooi. Daar zijn we op voorbereid, dat hebben we besproken, dus dat doen we niet goed, waardoor je op een 1-0 achterstand komt.
Als het bij zowat elke vrije trap/corner fout gaat, dan train je een paar weken op niks anders dan dat. Net zo lang tot het lekken van doelpunten daar stopt. Enorme niksnut
Ik vond de scheidsrechter goed.carpebios schreef op zondag 8 februari 2026 @ 18:35:
Hahaha deze scheidsrechter.
Die niksnut gaan we gewoon nog 12 wedstrijden langs de lijn zien. Plus de play offs.Typhone schreef op zondag 8 februari 2026 @ 17:31:
Mensen kunnen wel blijven praten over hoe Grim interim is maar de wissels/beleid zijn dusdanig droevig dat ik opteer voor een eerdere exit. Dit kan je gewoon niet serieus nemen meer. Punt. En wie vindt van wel mag mij even het beleid/idee erachter uitleggen.
Groningen trekt aan het shirt van psv. Die gaat naar de grond. Daarna de Groningen….. vrije trap Groningen.
Ik vind het echt absurd. Ik kan me niet herinneren dat Ajax standaard zo slecht uit de kleedkamer komt en dat al wedstrijden op rij. Om over de andere wissels nog maar te zwijgen. Gewoon ‘een’ idee erachter is normaal maar er is helemaal niks.toolkist schreef op zondag 8 februari 2026 @ 18:38:
[...]
Die niksnut gaan we gewoon nog 12 wedstrijden langs de lijn zien. Plus de play offs.
Het duurt bij hem gewoon 20 minuten voordat ie doorheeft dat de tegenstander iets veranderd heeft zo rond de rust. Elke keer weer.Typhone schreef op zondag 8 februari 2026 @ 18:43:
[...]
Ik vind het echt absurd. Ik kan me niet herinneren dat Ajax standaard zo slecht uit de kleedkamer komt en dat al wedstrijden op rij. Om over de andere wissels nog maar te zwijgen. Gewoon ‘een’ idee erachter is normaal maar er is helemaal niks.
Ze hebben de Feyenoord ziekte. Maar 1 helft redelijk kunnen spelenTyphone schreef op zondag 8 februari 2026 @ 18:43:
[...]
Ik vind het echt absurd. Ik kan me niet herinneren dat Ajax standaard zo slecht uit de kleedkamer komt en dat al wedstrijden op rij. Om over de andere wissels nog maar te zwijgen. Gewoon ‘een’ idee erachter is normaal maar er is helemaal niks.
Ja maar het zijn wel professionals hè. Er wordt soms gedacht van ja een volgende interim aanstellen is bullshit maar daar ben ik het niet mee eens.LZ86 schreef op zondag 8 februari 2026 @ 18:49:
[...]
Ze hebben de Feyenoord ziekte. Maar 1 helft redelijk kunnen spelen
Je moet als club ook eens een signaal afgeven dat je Ajax bent. En daar past geen middelmaat bij. Daarom ook direct afscheid nemen van Wijndal en Gaaei. Het is een regelrechte aanfluiting dat zulke gasten het Ajax shirt aan mogen hebben. Hartstikke leuk voor die twee mooie passjes van Gaaei per seizoen maar als puntje bij paaltje komt is het een verdediger van 10x niks.
Contract morgen verscheuren en op straat gooien. Duidelijk signaal ook naar alle toekomstige gloryhunters die denken zonder inzet en talent via Ajax de volgende stap te kunnen maken. Dat halfbakken gedoe mag/moet echt eens voorbij zijn.
Nu snap ik waarom Amsterdam zo’n vieze dumpplek van vuilnis is. Jullie gooien je papieren gewoon op straat!Typhone schreef op zondag 8 februari 2026 @ 18:57:
[...]
Ja maar het zijn wel professionals hè. Er wordt soms gedacht van ja een volgende interim aanstellen is bullshit maar daar ben ik het niet mee eens.
Je moet als club ook eens een signaal afgeven dat je Ajax bent. En daar past geen middelmaat bij. Daarom ook direct afscheid nemen van Wijndal en Gaaei. Het is een regelrechte aanfluiting dat zulke gasten het Ajax shirt aan mogen hebben. Hartstikke leuk voor die twee mooie passjes van Gaaei per seizoen maar als puntje bij paaltje komt is het een verdediger van 10x niks.
Contract morgen verscheuren en op straat gooien. Duidelijk signaal ook naar alle toekomstige gloryhunters die denken zonder inzet en talent via Ajax de volgende stap te kunnen maken. Dat halfbakken gedoe mag/moet echt eens voorbij zijn.
Dit is anders al een jaar of 4 het geval niet meer.Typhone schreef op zondag 8 februari 2026 @ 18:57:
[...]
Je moet als club ook eens een signaal afgeven dat je Ajax bent. En daar past geen middelmaat bij.
Inmiddels is Ajax afgegleden tot een middelmatige club met al het gezeik in alle lagen. Feyenoord en Ajax liggen nu vrij dicht bij elkaar. Alleen zijn de Feyenoorders meer gewend aan de situatie.
Als je dit echt vind, dan moet je namelijk wel van meer afscheid nemen dan Gaaei en Wijndal. Dan komt de hele verdedigingslinie op 1 speler na wel in aanmerking. Op het middenveld een stel, en ook in de aanval een stel. En dan heb je ook de technische staf nog
[ Voor 22% gewijzigd door LZ86 op 08-02-2026 19:26 ]
Ik ken je als een zeer redelijk persoon Typhone en snap als levenslang Feyenoord supporter je pijn en emotie. Maar JUIST dit soort schuimbekkende supporters retoriek vol uit emotie is de reden dat onze clubs hun shit niet opgelost krijgen. Als je handelt naar de intense emotie van de supporters, blijf je in dezelfde spiraal.Typhone schreef op zondag 8 februari 2026 @ 18:57:
[...]
Ja maar het zijn wel professionals hè. Er wordt soms gedacht van ja een volgende interim aanstellen is bullshit maar daar ben ik het niet mee eens.
Het idee dat spelers op straat flikkeren die prima hun best doen maar volgens supporters niet goed genoeg zijn ook maar 1% bij zou kunnen dragen aan een oplossing ipv 100% bijdraagt aan het probleem is voor mij daar het bewijs van.
Een club in crisis is gebaat bij rust. Als je ergens iets aanpakt, zit de meeste lange termijn winst in het bestuur en de cultuur. Voor de korte termijn kan je natuurlijk een andere trainer overwegen. Ajax en Feyenoord gaan gebukt onder de zware last van een intens betrokken supportersschare en veel mensen in en rond de club die op basis van historie ipv kwaliteit ergens zeggenschap hebben of in ieder geval hun mening breed verkondigen.
Dat is mijns inziens ook waarom PSV nooit dit soort extreme uitspattingen kent.
Dat soort dingen gebeurden ook wel andersom.carpebios schreef op zondag 8 februari 2026 @ 18:39:
[...]
Groningen trekt aan het shirt van psv. Die gaat naar de grond. Daarna de Groningen….. vrije trap Groningen.
En deze scheidsrechter is redelijk consequent tenminste dan in het niet fluiten.
Laat tenminste een wedstrijd een wedstrijd zijn.
Wacht maar tot je van Oostrum krijgt, weet je wat ik bedoel
De bal ging helemaal niet naar de speler die buitenspel stond, en hij deed ook verder eigenlijk niks behalve staan. De verdediger kom ook nooit bij de bal, cq had gewoon wat kordater moeten optreden.
Ik kan me geen vergelijkbaar moment met deze uitkomst herinneren. Het leek me sowieso geen 'clear and obvious error'. Ik geloof ook niet dat achteraf iemand had geklaagd als die goal had geteld.
En even later wordt een speler met 2 handen in z'n rug geduwd in de 16 en dan is er niks aan de hand. Als je dan toch de regels pietluttig uitlegt is dat volgens mij een penalty, maar ook dat zal ik niet snappen.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Deze snap ik nog wel, zeker omdat de verdediger wel meer deed dan enkel staan. Hij was actief bezig met het tegenhouden van de verdediger van Ajax. Als de speler van AZ helemaal niets had gedaan en de verdediger van Ajax was er tegenaan gelopen dan had ik je gelijk gegeven maar dat is hier niet het geval.ph4ge schreef op zondag 8 februari 2026 @ 20:06:
Bij de afgekeurde goal van AZ kom ik weer eens tot de conclusie dat ik de regels gewoon echt niet meer snap.
De bal ging helemaal niet naar de speler die buitenspel stond, en hij deed ook verder eigenlijk niks behalve staan. De verdediger kom ook nooit bij de bal, cq had gewoon wat kordater moeten optreden.
Wat mij betreft ook terecht afgekeurd.
Haha nee dat valt wel mee maar ik moet het bewust gechargeerd neerzetten. Maar ik heb er een stuk meer vrede mee als de jonge garde voor de leeuwen gegooid wordt in plaats van dat de 'duurbetaalde' clowns maar mogen blijven aanmodderen.donleone83 schreef op zondag 8 februari 2026 @ 19:47:
[...]
Ik ken je als een zeer redelijk persoon Typhone en snap als levenslang Feyenoord supporter je pijn en emotie. Maar JUIST dit soort schuimbekkende supporters retoriek vol uit emotie is de reden dat onze clubs hun shit niet opgelost krijgen. Als je handelt naar de intense emotie van de supporters, blijf je in dezelfde spiraal.
En dat beleid, typisch Nederlands, moet eens keihard afgestraft worden in de organisatie bij Ajax. Het is topsport, niet plek 1 t/m 10 winnen allemaal een bekertje, pleurt op joh met die houding. Winnen telt. Eerste worden telt. Al het andere is falen.
Met als verschil dat Brobbey wel heeft laten zien wat hij kan. Larin, niets laten zien is wellicht ook weer het andere extreme, maar bar weinig aan de positivie kant en wel meerdere malen 100% kansen om zeep geholpen.mavaros schreef op zaterdag 7 februari 2026 @ 20:20:
[...]
Dit gebeurt altijd.
Wij hadden Brobby. Een middelmatige spits die eigenlijk nooit scoorde en 90 minuten in de weg liep bij de andere 10 spelers. Toen verkochten ze bij Ajax die miskoop en speelt hij in de PL de sterren van de hemel. En hij scoort regelmatig ook nog.
Ik wilde eerste zeggen dat als je naar F1 kijkt dat deze 2 vergelijken neerkomt op max en logan sergeant ofzo. Maar Brobbey is meer de speler die goede dingen heeft laten zien maar waar het laatste seizoen ajax tegen viel......Leclerck? Iedereen weet dat er meer inzit maar word tegengehouden door het materiaal? En bij materiaal kun je dan denken aan situatie van de club, trainer etc etc. Om nog maar te zwijgen van de prive problemen die Brobbey ook nog had.
Ik heb een britse collega die southampton fan is en volgens hem was het nog een mooi doelpunt ook...het zou wel byzonder zijn als Larin het daar wel waar maakt. Aan de andere kant, kan me voorstellen dat bij Feyenoord de sfeer en vibe niet bepaald positief is, dus ja nieuwe start kan dan hoop helpen.
10 second ninja DONE
Ik vermoed dat er ergens in de handleiding Ajax trainer staat dat je echt pas na 60 minuten mag wisselen en je laatste wissel het liefst na minuut 88 doet.toolkist schreef op zondag 8 februari 2026 @ 18:46:
[...]
Het duurt bij hem gewoon 20 minuten voordat ie doorheeft dat de tegenstander iets veranderd heeft zo rond de rust. Elke keer weer.
Brobbey is meer dan een middelmatige spits. Middelmatig is Weghorst, die door sommige Ajax fans op handen wordt gedragen (echt, zijn niveau is net zo hoog als die van Gaaie, en ik denk dat Gaaie een stuk minder irritant is om er bij te hebben in de kleedkamer).mavaros schreef op zaterdag 7 februari 2026 @ 20:20:
[...]
Dit gebeurt altijd.
Wij hadden Brobby. Een middelmatige spits die eigenlijk nooit scoorde en 90 minuten in de weg liep bij de andere 10 spelers. Toen verkochten ze bij Ajax die miskoop en speelt hij in de PL de sterren van de hemel. En hij scoort regelmatig ook nog.
Hét probleem van Ajax is vorig seizoen aangetoond, er worden teveel waardeloze trainers voor de groep gezet. Na Ten Hag heeft alleen Farioli de boel echt aan de praat gekregen (door obsessief bezig te zijn met voetbal, van rust mogelijkheden op de club tot (revolutionair voor veel Ajax DNA trainers) je voorbereiden op de tegenstander. Was het perfect, nee, maar beter dan de rest wat voor bij is gekomen). Heitinga, Steijn, Grim, Van 't Schip, Schreuder, allemaal waardeloze hoofdtrainers. Van een aantal denk ik dat ze prima assistent hadden kunnen zijn maar voor Ajax 1 in het huidige voetbal komen ze heel, heel veel tekort. En dat zie je terug bij de ontwikkeling van spelers.
Terecht zeker. Als de rest het laat liggen en jij stijgt boven jezelf uit door ook nog eens prima voetbal op de mat te leggen, dan is het zeker terect. Voorheen was mijn gedachte dat het echt onwenselijk zou zijn dat clubs als NEC en GAE Champions League en Europa League zouden gaan spelen namens Nederland, maar daar ben ik nu wel een beetje van teruggekomen. Onze traditionele top 3, PSV nagelaten, of hoewel, die liggen er ook gewoon uit in de groepsfase, presteren ook niet (meer) in Europa.tiswat schreef op maandag 9 februari 2026 @ 09:40:
Ik vind overigens het doelsaldo van NEC ook wel indrukwekkend hoor. Sowieso het aantal doelpunten gescoord. Terecht als die tweede worden.
Dus, natuurlijk zou ik liever Feyenoord op plek 2 zien eindigen, maar als het NEC zou worden kan ik daar echt wel mee leven. Of het uiteindelijk gunstig zou zijn voor het Nederlandse voetbal, is een tweede.
Met de start van het nieuwe F1 seizoen voor de boeg wel een goed moment om te weten dat ik aan Ajax mijn kostbare tijd niet meer hoef te spenderen dit seizoen. P4 gaat het hoogst haalbare zijn en dan mag je nog blij zijn dat Twente en AZ ook een minder jaar hebben anders eindig je gewoon zesde, hoewel ze nou ook weer niet mijlenver achter staan dus ook dat kan nog.
Het is te hopen dat het met de aanstelling van de nieuwe rvc leden en Cruijff bestuurlijk eens op orde komt, er rust in de tent komt en men de boel op de rit krijgt. Ik ben ook heel benieuwd met welke trainer hij op de proppen gaat komen. Liever vandaag dan morgen want onder Grim is het zowat nog slechter dan onder Johnny.
Dat hele "gunstig voor het Nederlandse voetbal" interesseert me eerlijk gezegd geen hol. Ok leuk, we hebben nu een paar jaar 2 directe plaatsen voor de CL gehad. Maar is het "nederlandse voetbal" er in zijn geheel beter van geworden? blijkbaar niet, want we presteren alweer een paar seizoenen ondermaats in Europa. Dus de lange-termijn-impact is er niet, dus zie ik de gunstigheid voor het Nederlandse voetbal niet. En dan mag van mij een team als NEC best de CL in als ze dat in een jaar ervoor hebben afgedwongen of GAE de EL in zoals afgelopen jaar...DutchOwnage schreef op maandag 9 februari 2026 @ 10:08:
[...]
Dus, natuurlijk zou ik liever Feyenoord op plek 2 zien eindigen, maar als het NEC zou worden kan ik daar echt wel mee leven. Of het uiteindelijk gunstig zou zijn voor het Nederlandse voetbal, is een tweede.
Het begon wel OK maar ik durf te wedden dat Grim nu minder punten gemiddeld per wedstrijd haalt dan Johnny deed. Het is gewoon het collectief aan technisch beleid/ staf en management dat faalt. Neem dan het middelmaat op het veld en je hebt een van de slechtste Ajaxteams ooit.JEightyFive schreef op maandag 9 februari 2026 @ 10:14:
Liever vandaag dan morgen want onder Grim is het zowat nog slechter dan onder Johnny.
Zet Jong-Ajax tegenover dit elftal en je laat ze 10 wedstrijden spelen, ik denk dat Jong er 7 uit 10 wint.
Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd
Bedoel je dat Jong Ajax dat roemloos laatste staat in de KKD? Met 19 punten na 25 wedstrijden en 4 punten achterstand op Vitesse dat dit seizoen begon op -12?Quad schreef op maandag 9 februari 2026 @ 10:29:
[...]
Het begon wel OK maar ik durf te wedden dat Grim nu minder punten gemiddeld per wedstrijd haalt dan Johnny deed. Het is gewoon het collectief aan technisch beleid/ staf en management dat faalt. Neem dan het middelmaat op het veld en je hebt een van de slechtste Ajaxteams ooit.
Zet Jong-Ajax tegenover dit elftal en je laat ze 10 wedstrijden spelen, ik denk dat Jong er 7 uit 10 wint.
Klinkklare onzin natuurlijk.
Die 2e CL plek is natuurlijk wel ergens vandaan gekomen.Wyke schreef op maandag 9 februari 2026 @ 10:17:
[...]
Dat hele "gunstig voor het Nederlandse voetbal" interesseert me eerlijk gezegd geen hol. Ok leuk, we hebben nu een paar jaar 2 directe plaatsen voor de CL gehad. Maar is het "nederlandse voetbal" er in zijn geheel beter van geworden? blijkbaar niet, want we presteren alweer een paar seizoenen ondermaats in Europa. Dus de lange-termijn-impact is er niet, dus zie ik de gunstigheid voor het Nederlandse voetbal niet. En dan mag van mij een team als NEC best de CL in als ze dat in een jaar ervoor hebben afgedwongen of GAE de EL in zoals afgelopen jaar...
Als jij van mening bent dat clubs als NEC en GAE dat in de toekomst ook zouden kunnen bewerkstelligen, dan is dat prima. Maar daar heb ik wel sterke twijfels over. Maar verder volkomen eens hoor.
Ik denk dat fans van de grotere clubs maar even hun mond moeten houden over 'gustig voor het Nederlands voetbal'. We hebben wel mogen concluderen dat de grote clubs er net zo makkelijk met de pet naar gooien, die hebben echt geen recht van spreken.Wyke schreef op maandag 9 februari 2026 @ 10:17:
[...]
Dat hele "gunstig voor het Nederlandse voetbal" interesseert me eerlijk gezegd geen hol. Ok leuk, we hebben nu een paar jaar 2 directe plaatsen voor de CL gehad. Maar is het "nederlandse voetbal" er in zijn geheel beter van geworden? blijkbaar niet, want we presteren alweer een paar seizoenen ondermaats in Europa. Dus de lange-termijn-impact is er niet, dus zie ik de gunstigheid voor het Nederlandse voetbal niet. En dan mag van mij een team als NEC best de CL in als ze dat in een jaar ervoor hebben afgedwongen of GAE de EL in zoals afgelopen jaar...
En ja, de kans is groot dat een NEC leeg gekocht wordt en daardoor komend seizoen een stuk minder presteert, maar ook dat is bijv. een Ajax ook vaker overkomen.
Als NEC nu CL haalt is dat gewoon heel tof voor ze, en dat geeft ze een mooie geldinjectie waardoor ze wellicht zelfs structurele stappen kunnen maken. Lijkt me niets mis mee.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Klopt. Ik heb ook de grootste moeite om iets tegen zijn commentaar in te brengen, maar ik kom er ook zo gauw even niet opGonadan schreef op maandag 9 februari 2026 @ 10:39:
[...]
Ik denk dat fans van de grotere clubs maar even hun mond moeten houden over 'gustig voor het Nederlands voetbal'. We hebben wel mogen concluderen dat de grote clubs er net zo makkelijk met de pet naar gooien, die hebben echt geen recht van spreken.
En ja, de kans is groot dat een NEC leeg gekocht wordt en daardoor komend seizoen een stuk minder presteert, maar ook dat is bijv. een Ajax ook vaker overkomen.
Als NEC nu CL haalt is dat gewoon heel tof voor ze, en dat geeft ze een mooie geldinjectie waardoor ze wellicht zelfs structurele stappen kunnen maken. Lijkt me niets mis mee.
On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.
Dat is simpelweg het lot van Nederlandse clubs. Ook direct de reden waarom het zo op en neer schommelt met Europese prestaties. Het is voor onze topclubs gewoon lastig om de beste spelers te behouden en je moet maar net een goede generatie in de jeugd hebben of een aankoop hebben die een schot in de roos blijkt.Gonadan schreef op maandag 9 februari 2026 @ 10:39:
[...]
En ja, de kans is groot dat een NEC leeg gekocht wordt en daardoor komend seizoen een stuk minder presteert, maar ook dat is bijv. een Ajax ook vaker overkomen..
Heb je dat niet, dan heb je Europees gezien vaak al pech. Nationaal redden ze het dan vaak nog wel, al is zelfs dat nu voor Ajax en Feyenoord niet echt van toepassing.
We hebben helaas gewoon niet de competitie waar je topspelers kunt behouden en daardoor jaar in, jaar uit lekker meedoet in Europa.
Maar met goed beleid blijf je wel in de buurt. En daar ontbreekt het nou net aan bij Feyenoord en AjaxJEightyFive schreef op maandag 9 februari 2026 @ 10:54:
[...]
Dat is simpelweg het lot van Nederlandse clubs. Ook direct de reden waarom het zo op en neer schommelt met Europese prestaties. Het is voor onze topclubs gewoon lastig om de beste spelers te behouden en je moet maar net een goede generatie in de jeugd hebben of een aankoop hebben die een schot in de roos blijkt.
Heb je dat niet, dan heb je Europees gezien vaak al pech. Nationaal redden ze het dan vaak nog wel, al is zelfs dat nu voor Ajax en Feyenoord niet echt van toepassing.
We hebben helaas gewoon niet de competitie waar je topspelers kunt behouden en daardoor jaar in, jaar uit lekker meedoet in Europa.
Het probleem is dat men bij Ajax zo graag aangehaakt wilde blijven dat men compleet onverantwoorde risico's ging nemen en dan hoeft er maar iets mis te gaan (zoals een paar dickpicsLZ86 schreef op maandag 9 februari 2026 @ 11:42:
[...]
Maar met goed beleid blijf je wel in de buurt. En daar ontbreekt het nou net aan bij Feyenoord en Ajax
Als Nederlandse club ga je nou eenmaal niet structureel de kwart/halve/finale CL halen, die risico's kan je gewoon niet nemen. Begroten op CL is onverantwoord, zeker als er straks nog maar 1 plek is die rechtstreeks toegang geeft.
Eigenlijk is het pijnlijk om te zien dat men deze les alwéér moet leren.
Ook met goed beleid blijf je afhankelijk van goede jeugd en voltreffers met aankopen. Dat jaar in, jaar uit doen is ontzettend moeilijk. Nu gaat het bij PSV weer top maar ik moet het nog zien zodra een Bosz of Stewart vertrekt of wanneer er uiteindelijk een paar sleutelspelers verkocht worden en de vervangers blijken toch niet zo goed te zijn.
Ik begreep onlangs dat Perisic een beetje de Tadic rol heeft bij PSV maar ook daar werd kortgeleden weer aan getrokken. Wat gebeurt er wanneer zo'n jongen vertrekt?
[ Voor 6% gewijzigd door JEightyFive op 09-02-2026 11:59 ]
Oh absoluut!. Maar er is een verschil tussen een jaartje iets minder (goed beleid) of een dal zoals Feyenoord en Ajax nu meemaken door wanbeleid.JEightyFive schreef op maandag 9 februari 2026 @ 11:56:
[...]
Ook met goed beleid blijf je afhankelijk van goede jeugd en voltreffers met aankopen. Dat jaar in, jaar uit doen is ontzettend moeilijk.
Dan is het vanuit goed beleid makkelijker weer een stapje voorwaarts te zetten dan dat je iedere keer weer helemaal vanaf 0 moet beginnen
Ben ook wel benieuwd wtf er nou met Ueda is. Ueda mentaal en fysiek fit is iig voor de ed ok. Goed hele team valt natuurlijk geregeld omver dus waarom hij niet
10 second ninja DONE
Heel eerlijk, ik zou Moussa inruilen voor een spelers die misschien iets minder is maar wel gewoon wekelijks hetzelfde niveau heeft.Sagat schreef op maandag 9 februari 2026 @ 13:12:
Op zich ben ik nog van mening dat er 'bij ons' niets eens heel veel hoeft te gebeuren. Goede spits erbij, goede keeper. Misschien ook nog een goede linkbuiten gezien Sauer en Sliti ook nog wat aan de lichte kan zijn.Maar verdediging en middenveld zijn volgens mij prima.Goed als moussa er vandoor gaat, en mogelijk een valente of zelfs achmedhodzic.....tsja dan is het al weer een ander verhaal.
Ben ook wel benieuwd wtf er nou met Ueda is. Ueda mentaal en fysiek fit is iig voor de ed ok. Goed hele team valt natuurlijk geregeld omver dus waarom hij niet
De enorme wisselvalligheid van Moussa maakt m 50% van de potjes totaal onbruikbaar.
Yup. Dan liever iemand die iets minder is, maar je wel van op aankan een minimumniveau aan te tikken elke pot.DutchOwnage schreef op maandag 9 februari 2026 @ 13:16:
Ja, maar die andere 50% breekt ie het voor je open of is ie beslissend. Het blijft lastig.
Definieer goed beleid. Er is toch niet 1 Nederlandse club die het structureel volhoudt? AZ zou goed beleid voeren: goede jeugdopleiding, goede aankopen die met veel winst werden doorverkocht, waar zijn ze nu dan? Aan het beleid is volgens mij niet veel veranderd (al volg ik AZ niet op de voet).LZ86 schreef op maandag 9 februari 2026 @ 12:13:
[...]
Oh absoluut!. Maar er is een verschil tussen een jaartje iets minder (goed beleid) of een dal zoals Feyenoord en Ajax nu meemaken door wanbeleid.
Dan is het vanuit goed beleid makkelijker weer een stapje voorwaarts te zetten dan dat je iedere keer weer helemaal vanaf 0 moet beginnen
Je kan op papier een prima beleid hebben staan, je blijft nog steeds afhankelijk van de kwaliteit op het veld en langs de lijn. Als op papier staat dat er doorstroming moet zijn vanuit de jeugd, maar je jeugd is ruk, dan zullen je resultaten er ook naar zijn. Dat kan je dan proberen te compenseren met aankopen maar ook daar heb je geen garantie dat je alleen voltreffers binnenhaalt. Voer je dan ineens slecht beleid? Je supporters zullen wel gaan morren, zeker bij clubs als Ajax en Feyenoord.
Je blijft afhankelijk van factoren waar je geen invloed op hebt, hoe mooi je je beleid ook op papier zet.
Ik wil overigens niet zeggen dat je dan maar helemaal geen beleid moet uitstippelen maar het echte leven is nou eenmaal geen FM waar je je van de kelderklasse even opwerkt naar CL winnaar
Als je gewoon een solide linksbuiten en spits hebt dan maakt dat ook niet heel veel uit, maar nu moet alles van hem komen, dat zal ook niet helpen.DutchOwnage schreef op maandag 9 februari 2026 @ 13:16:
Ja, maar die andere 50% breekt ie het voor je open of is ie beslissend. Het blijft lastig.
Verder wat gaat er gebeuren met Robin. als nec 2x wint en je verliest zondag misschien het einde? Maar als je wint en nec red het toch niet en je gaat er weer overheen, tsja dan mag hij gewoon lekker doormodderen.
En het kutte blijft natuurlijk al die blessures......hele team aan gort en toch (nog wel) 2e
10 second ninja DONE
PSV voert bijvoorbeeld goed beleid. Die zijn al vele jaren gewoon stabiel. Natuurlijk worden ze wel eens geen kampioen, maar dan zinken ze in dat seizoen iig niet zo diep als Ajax en Feyenoord doen.JEightyFive schreef op maandag 9 februari 2026 @ 13:22:
[...]
Definieer goed beleid. Er is toch niet 1 Nederlandse club die het structureel volhoudt? AZ zou goed beleid voeren: goede jeugdopleiding, goede aankopen die met veel winst werden doorverkocht, waar zijn ze nu dan? Aan het beleid is volgens mij niet veel veranderd (al volg ik AZ niet op de voet).
Je kan op papier een prima beleid hebben staan, je blijft nog steeds afhankelijk van de kwaliteit op het veld en langs de lijn. Als op papier staat dat er doorstroming moet zijn vanuit de jeugd, maar je jeugd is ruk, dan zullen je resultaten er ook naar zijn. Dat kan je dan proberen te compenseren met aankopen maar ook daar heb je geen garantie dat je alleen voltreffers binnenhaalt. Voer je dan ineens slecht beleid? Je supporters zullen wel gaan morren, zeker bij clubs als Ajax en Feyenoord.
Je blijft afhankelijk van factoren waar je geen invloed op hebt, hoe mooi je je beleid ook op papier zet.
Ik wil overigens niet zeggen dat je dan maar helemaal geen beleid moet uitstippelen maar het echte leven is nou eenmaal geen FM waar je je van de kelderklasse even opwerkt naar CL winnaar
Natuurlijk hebben die ook wel eens betere en slechtere seizoenen, maar het slechte seizoen is dan een 6je ipv een 1 zoals in Rotterdam en Amsterdam.
Ajax voert al jaren wanbeleid, Feyenoord sinds Slot en Arnesen weg zijn ook.
Misschien dat ik het daarom een saaie club vind. Zonder diepe dalen ook geen hoge piekenLZ86 schreef op maandag 9 februari 2026 @ 13:32:
[...]
PSV voert bijvoorbeeld goed beleid. Die zijn al vele jaren gewoon stabiel. Natuurlijk worden ze wel eens geen kampioen, maar dan zinken ze in dat seizoen iig niet zo diep als Ajax en Feyenoord doen.
Natuurlijk hebben die ook wel eens betere en slechtere seizoenen, maar het slechte seizoen is dan een 6je ipv een 1 zoals in Rotterdam en Amsterdam.
Ook daar is het volgens mij pas sinds Bosz (plus Stewart en Brandts) er zit enigszins rustig en hosanna. Daarvoor met Cocu, van Bommel, van Nistelrooy en Schmidt hield het ook allemaal niet over. Als ik het goed herinner kreeg PSV ook vaak zat commentaar dat ze Europa lieten lopen.
Maar inderdaad, een seizoen waarin PSV vecht om P4 niet kwijt te raken aan Sparta kan ik me niet echt voor de geest halen
Enerzijds wel, maar je merkt ook dat de tweede keuze geen geduld meer heeft. Talenten die niet in de basis geraken omdat je nog echt goede spelers hebt staan zijn in 0,3 seconden ontevreden of worden door de zaakwaarnemer gek gemaakt en gaan er alweer vandoor. Terwijl je weet dat als je een echt goede speler voor je hebt die toch wel binnen aanzienlijke tijd weggekocht gaat worden.LZ86 schreef op maandag 9 februari 2026 @ 11:42:
[...]
Maar met goed beleid blijf je wel in de buurt. En daar ontbreekt het nou net aan bij Feyenoord en Ajax
In die zin is het hoe beter je basis is hoe moeilijker het is om een goede opvolging in huis te hebben.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Tja, PSV (kom ik weer met die Brabanders) lukt ook dit weer wel.Gonadan schreef op maandag 9 februari 2026 @ 13:44:
[...]
Enerzijds wel, maar je merkt ook dat de tweede keuze geen geduld meer heeft. Talenten die niet in de basis geraken omdat je nog echt goede spelers hebt staan zijn in 0,3 seconden ontevreden of worden door de zaakwaarnemer gek gemaakt en gaan er alweer vandoor. Terwijl je weet dat als je een echt goede speler voor je hebt die toch wel binnen aanzienlijke tijd weggekocht gaat worden.
In die zin is het hoe beter je basis is hoe moeilijker het is om een goede opvolging in huis te hebben.
Al jaren. Natuurlijk zit er wel eens een speler tussen die het net niet is, maar ook daarmee doen ze eigenlijk altijd mee voor p1-3. (kan me de chagrijn van PSVers nog herinneren hier over hun verdediging)
Wikipedia: Lijst van eindstanden van de EredivisieJEightyFive schreef op maandag 9 februari 2026 @ 13:40:
[...]
Misschien dat ik het daarom een saaie club vind. Zonder diepe dalen ook geen hoge pieken![]()
Ook daar is het volgens mij pas sinds Bosz (plus Stewart en Brandts) er zit enigszins rustig en hosanna. Daarvoor met Cocu, van Bommel, van Nistelrooy en Schmidt hield het ook allemaal niet over. Als ik het goed herinner kreeg PSV ook vaak zat commentaar dat ze Europa lieten lopen.
Maar inderdaad, een seizoen waarin PSV vecht om P4 niet kwijt te raken aan Sparta kan ik me niet echt voor de geest halen(of laatste stond
)
Kijk maar eens de laatste 20 jaar. Een paar keer 4 (inclusief dat bullshit covidseizoen waar AZ genaaid was) maar verder altijd top 3 voor PSV. Vrij stabiel.
Waar het in mijn ogen ook mis gaat bij Ajax en Feyenoord is dat voor mijn gevoel mensen bij PSV net even wat langer de tijd krijgen om hun shit op orde te krijgen.
En bij PSV komen er ook echt wel weer momenten dat het minder gaat, je zal toch moeten blijven vernieuwen en ooit gaat de combi Stewart - Brands - Bosz ook klappen. Maar tot die tijd geniet ik er wel van hoe rustig en stabiel het bij PSV is. Voor mijn gevoel worden er ook goede keuzes gemaakt met het beschikbare budget, zoals de enorme upgrade die de Herdgang recent heeft gekregen en nu naar het kijken om het Philips stadion wat uit te breiden. Maar ook zaken als Cocu aanstellen om talenten te begeleiden bij de stap van Jong PSV naar PSV 1.
Moussa was vorig jaar ook wisselvallig. Echter was hij een bonus. Dit jaar moet alles van hem komen.LZ86 schreef op maandag 9 februari 2026 @ 13:14:
[...]
Heel eerlijk, ik zou Moussa inruilen voor een spelers die misschien iets minder is maar wel gewoon wekelijks hetzelfde niveau heeft.
De enorme wisselvalligheid van Moussa maakt m 50% van de potjes totaal onbruikbaar.
Maar Moussa is het probleem niet. Het is gewoon de aankoop beleid.
Ik heb het gevoel dat Dtk iedereen heeft weggestuurd die voetbal kennis heeft.
Ik kan me nog herinneren dat scouts riepen dat Senesi verkocht moet worden, omdat ze een betere, jongere en betere speler hebben gevonden.
De spelers die nu gehaald worden, zijn qua potentie minder en duurder.
Ik bedoel als je 10-11 miljoen uitgeeft voor een Borges, wat verwacht je dan qua rendement op die jongen? Het is ook geen talent van 19. Die gast is 24. Mag niet eens elke wedstrijd invallen. Dat is al bijna zeker een verlies.
Geertruida werd verkocht, Lotomba werd gehaald. Iemand zonder upside.
Hancko wordt verkocht en 2 verdedigers zonder upside worden gehaald. Je hoeft niet iedereen te kopen op potentie, directe versterkingen zijn ook nodig. Maar de balans is zoek.
Leeftijd van de selectie gaat omhoog en niveau omlaag.
Bijlow wordt verkocht en een oudere nobody wordt gehaald als vervanger. Er zit gewoon geen gedachte in de aankopen.
Het ging in beginsel over leeg gekocht worden, in mijn beleving speelt dat een stuk minder bij PSV. Maar ik ben het met je eens dat zij recent niet de immens diepe dalen kennen zoals we dat nu bij Ajax zien.LZ86 schreef op maandag 9 februari 2026 @ 13:50:
[...]
Tja, PSV (kom ik weer met die Brabanders) lukt ook dit weer wel.
Al jaren. Natuurlijk zit er wel eens een speler tussen die het net niet is, maar ook daarmee doen ze eigenlijk altijd mee voor p1-3. (kan me de chagrijn van PSVers nog herinneren hier over hun verdediging)
Toch is dat naast een stabieler beleid ook wel te wijten aan minder snel in paniek raken. Moet je kijken hoe de Feyenoorders nu reageren omdat ze niet om plek één strijden, terwijl ze gewoon nog top 3 staan. Waarom noem je dat dan bij PSV stabiel en bij Feyenoord rampzalig?
Het is een kwestie van beleving. Ook PSV heeft zat seizoenen waarin ze echt niet mee doen om de landstitel, maar dat is dan niet gelijk een rampseizoen. Zij blijven rustig en bouwen gewoon weer door en het komt wel weer. Bij Ajax en Feyenoord is het gelijk herrie intern en wordt er meer kwaad dan goed gedaan in alle paniek.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Top 3 an sich is het probleem niet.Gonadan schreef op maandag 9 februari 2026 @ 16:31:
[...]
Het ging in beginsel over leeg gekocht worden, in mijn beleving speelt dat een stuk minder bij PSV. Maar ik ben het met je eens dat zij recent niet de immens diepe dalen kennen zoals we dat nu bij Ajax zien.
Toch is dat naast een stabieler beleid ook wel te wijten aan minder snel in paniek raken. Moet je kijken hoe de Feyenoorders nu reageren omdat ze niet om plek één strijden, terwijl ze gewoon nog top 3 staan. Waarom noem je dat dan bij PSV stabiel en bij Feyenoord rampzalig?
Het is een kwestie van beleving. Ook PSV heeft zat seizoenen waarin ze echt niet mee doen om de landstitel, maar dat is dan niet gelijk een rampseizoen. Zij blijven rustig en bouwen gewoon weer door en het komt wel weer. Bij Ajax en Feyenoord is het gelijk herrie intern en wordt er meer kwaad dan goed gedaan in alle paniek.
De ineenstorting van het technisch beleid na het vertrek van een trainer is zorgwekkend.
Tijdens de periode Arnesen/Slot heeft Feyenoord duidelijke veranderingen doorgevoerd. 1 speelwijze voor alle elftallen. Duidelijke aankoopbeleid.
Het eerste wat de trainer na Slot deed, was een hele nieuwe speelstijl introduceren.
Aankoopbeleid slaat nergens op. Het is chaos in Rotterdam en we profiteren er gewoon niet van.
Als de rest in normale doen was, stond Feyenoord geen derde.
Na Priske wordt een onervaren, maar uiterst koppige rookie aangesteld. Een grote voetballer.
De RvC had Kuyt al beloofd om hem 1e trainer te maken. Arnsen had gebroken met dat domme mentaliteit en nu zien we het weer terug komen.
We zien weer dezelfde amateurisme terugkomen waar we jaren lang bekend om staan. Het is gewoon pijnlijk om te zien dat de enorme progressie die geboekt is, teniet wordt gedaan.
Dit is allemaal waar. EN het blijft voetbal, een sport waarin je nou eenmaal ook onwijs afhankelijk bent van externe factoren. Als Trauner en Beelen niet geblesseerd raken, hoef je ook last minute geen twee centrale verdedigers meer te halen die er meteen staan maar had je de focus kunnen leggen op talenten er achter (zoals Jeng, alhoewel die gehuurd is) die door hadden kunnen groeien en waarde op had kunnen gaan leveren.Russel88 schreef op maandag 9 februari 2026 @ 16:41:
[...]
Top 3 an sich is het probleem niet.
De ineenstorting van het technisch beleid na het vertrek van een trainer is zorgwekkend.
Tijdens de periode Arnesen/Slot heeft Feyenoord duidelijke veranderingen doorgevoerd. 1 speelwijze voor alle elftallen. Duidelijke aankoopbeleid.
Het eerste wat de trainer na Slot deed, was een hele nieuwe speelstijl introduceren.
Aankoopbeleid slaat nergens op. Het is chaos in Rotterdam en we profiteren er gewoon niet van.
Na Priske wordt een onervaren, maar uiterst koppige rookie aangesteld. Een grote voetballer.
De RvC had Kuyt al beloofd om hem 1e trainer te maken. Arnsen had gebroken met dat domme mentaliteit en nu zien we het weer terug komen.
We zien weer dezelfde amateurisme terugkomen waar we jaren lang bekend om staan. Het is gewoon pijnlijk om te zien dat de enorme progressie die geboekt is, teniet wordt gedaan.
Als Larin een van die enorme kansen maakt tegen Betis kom je misschien alsnog verder in Europa, keert de positieve flow terug en ga je beter voetballen. Als Slory niet een oliedomme overtreding maakt tegen AZ win je die pot in plaats van dat er twijfel insluipt en als Saibari niet opeens 90 minuten lang in de vorm van zijn leven is, kon de wedstrijd tegen PSV ook zomaar anders aflopen.
En “als” bestaat niet. En het zijn geen excuses. Maar er is bijna geen sport op de wereld waar het verschil tussen miljoenen verdienen en keihard wegzakken zo klein kan zijn als een balletje aan de verkeerde kant van de paal of waarin de vorm van de dag zo bepalend kan zijn.
En dat is juist waarom stabiel beleid bovenin de club zo ontzettend belangrijk. Een crisis kom je uit door rust te bewaren. Doorgaans niet met allerlei noodgrepen. Precies dat is wat Ajax en Feyenoord nooit lukt en PSV beter voor elkaar heeft.
En toch wordt de top 3 wel als maatstaf gehanteerd. Terwijl het bij PSV ook een aantal jaren technisch om te janken is geweest. De PSV-fans die ik in het echt ken hebben in de afgelopen jaren ook wel genoeg te klagen gehad en een uiterst koppige rookie heeft er ook gezeten met alle gevolgen van dien.Russel88 schreef op maandag 9 februari 2026 @ 16:41:
[...]
Top 3 an sich is het probleem niet.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
De blessures van die 2 zijn zowat een zegen voor Feyenoord, het duo wat er nu staat is zoveel beter dan die twee.donleone83 schreef op maandag 9 februari 2026 @ 16:58:
Als Trauner en Beelen niet geblesseerd raken, hoef je ook last minute geen twee centrale verdedigers meer te halen die er meteen staan maar had je de focus kunnen leggen op talenten er achter (zoals Jeng, alhoewel die gehuurd is) die door hadden kunnen groeien en waarde op had kunnen gaan leveren.
Met die twee was het (nog?) een stuk minder gegaan en dan was er nog heel wat meer gezeik bij Feyenoord.
Blijft moelijk, Beelen heeft erg sterke wedstridjen afgewisseld met Sterke. Trauner was ook erg solide en bracht rust. Maar ben het wel met je eens dat Achmed en de jappanner het over het algemeen erg sterk doen. Waarbij ik wel vond dat Wattanabe de afgelopen wedstrijden minder was en paar behoorlijke fouten gemaakt heeft.toolkist schreef op maandag 9 februari 2026 @ 18:19:
[...]
De blessures van die 2 zijn zowat een zegen voor Feyenoord, het duo wat er nu staat is zoveel beter dan die twee.
Met die twee was het (nog?) een stuk minder gegaan en dan was er nog heel wat meer gezeik bij Feyenoord.
Maar het punt is natuurlijk dat je het geld voor die 2 dan op andere manieren had kunnen besteden. En je ging er vanuit dat je met Steijn scorend vermogen zou krijgen en dat valt tot nu toe tegen. Ueda die boven verwachting presteert red je dan
(en goed afwachten hoe de huidige situatie met hem gaat aflopen, maar kunnen we al zeggen dat het de laatste 5 misschien 10 wedstrijden die hij speelde weer de oude Ueda was? Ik heb dit niet in de statiestieken teruggekeken maar zo voelt het wel
Larin en Tengstedt natuurlijk zwaar tegenvallend dus wellicht had een van die twee dan niet hoeven te komen en koop je een betere spits?
10 second ninja DONE
Twente fans hier die er iets over durven zeggen?
Je kunt je afvragen of Steijn het hogere niveau wel aankan of dat hij nog moet wennen maar als hij het twee seizoenen achter elkaar doet lijkt me het zeker geen overpresterenElPaco schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 09:14:
Heeft Feyenoord zichzelf sowieso niet rijk gerekend met Steijn waarvan iedereen wist dat hij vorig seizoen overpresteerde (kwa goals) bij Twente? Zijn scorend vermogen was volgens mij ook omdat de rest bij Twente te weinig scoort, waar ze dit seizoen ook tegenaan lopen.
Twente fans hier die er iets over durven zeggen?
Die twee presteren conform hun niveau. Niemand vond het halen van Tengstedt een strak plan volgens mijSagat schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 08:52:
[...]
Larin en Tengstedt natuurlijk zwaar tegenvallend dus wellicht had een van die twee dan niet hoeven te komen en koop je een betere spits?
Probleem van Ajax en Feyenoord is het conservatieve en romantische machtsblok dat altijd weer de kop opsteekt als er een trainer of TD vertrekt. Dan moeten er weer "harde werkers" of mensen met bepaald "DNA" worden gehaald. PSV heeft daar minder last van waardoor het beleid wat rationeler gevoerd kan blijven worden.Gonadan schreef op maandag 9 februari 2026 @ 16:31:
[...]
Dat zorgt in ieder geval voor een stuk meer rust in de top. En ik heb ook het gevoel dat het minder interessant is voor bepaalde riooljournalisten om er continu aandacht aan te besteden, daar hebben Feyenoord en zeker Ajax toch meer last van.D-e-n schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 09:27:
[...]
Probleem van Ajax en Feyenoord is het conservatieve en romantische machtsblok dat altijd weer de kop opsteekt als er een trainer of TD vertrekt. Dan moeten er weer "harde werkers" of mensen met bepaald "DNA" worden gehaald. PSV heeft daar minder last van waardoor het beleid wat rationeler gevoerd kan blijven worden.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Kwamen die sterke wedstrijden van Beelen niet grotendeels dankzij Hancko naast hem? Dat had Viergever ook toen ie naast Davinson Sanchez stond bij Ajax. Pure middelmaat leek toen ineens heel goed.Sagat schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 08:52:
[...]
Blijft moelijk, Beelen heeft erg sterke wedstridjen afgewisseld met Sterke. Trauner was ook erg solide en bracht rust. Maar ben het wel met je eens dat Achmed en de jappanner het over het algemeen erg sterk doen. Waarbij ik wel vond dat Wattanabe de afgelopen wedstrijden minder was en paar behoorlijke fouten gemaakt heeft.
Ik had gehoopt het dit seizoen te weten te komen, maar dan krijg je dus zo'n horror blessure.toolkist schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 10:45:
[...]
Kwamen die sterke wedstrijden van Beelen niet grotendeels dankzij Hancko naast hem? Dat had Viergever ook toen ie naast Davinson Sanchez stond bij Ajax. Pure middelmaat leek toen ineens heel goed.
10 second ninja DONE
Ja je vraagt je dan toch af hoe zo iemand bij de club komt. Heel goedkoop was die ook weer niet dacht ik ...D-e-n schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 09:21:
[...]
Die twee presteren conform hun niveau. Niemand vond het halen van Tengstedt een strak plan volgens mij
10 second ninja DONE
Omdat we geen TD hebben. DtK heeft niet alleen troep gehaald (paixao en Gimenez) maar over het algemeen is het ondermaatsSagat schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 10:56:
[...]
Ja je vraagt je dan toch af hoe zo iemand bij de club komt. Heel goedkoop was die ook weer niet dacht ik ...
Sja, das natuurlijk omgekeerd: die journalisten komen af op de stank die er hangt. Als er rustig lange(re)termijnbeleid gevoerd wordt zonder veel drama, gaan ze wel door naar de volgende bestuurskamer want anders geen sappige koppen. Ik denk dat @D-e-n de spijker hier op z'n kop slaat.Gonadan schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 09:39:
[...]
Dat zorgt in ieder geval voor een stuk meer rust in de top. En ik heb ook het gevoel dat het minder interessant is voor bepaalde riooljournalisten om er continu aandacht aan te besteden, daar hebben Feyenoord en zeker Ajax toch meer last van.
Sowieso krijgt PSV veel minder aandacht, want Brabant en geen Randstad.Bundin schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 12:34:
[...]
Sja, das natuurlijk omgekeerd: die journalisten komen af op de stank die er hangt. Als er rustig lange(re)termijnbeleid gevoerd wordt zonder veel drama, gaan ze wel door naar de volgende bestuurskamer want anders geen sappige koppen. Ik denk dat @D-e-n de spijker hier op z'n kop slaat.
En er is teveel betaald. Een journalist van volgens mij Rijnmond meldde een keer dat Borges wel op een lijstje stond maar dat was een "heeft misschien meer potentie dan er nu uitkomt" lijstje maar de journalist suggereerde dat het vanuit de scouting nooit de bedoeling was daar dan mega bedragen voor te betalen.LZ86 schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 12:18:
[...]
Omdat we geen TD hebben. DtK heeft niet alleen troep gehaald (paixao en Gimenez) maar over het algemeen is het ondermaats
Ja ze hadden m als potentiële groeibriljant aangemerkt die je voor max 5 mil wel kon halen.D-e-n schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 13:03:
[...]
En er is teveel betaald. Een journalist van volgens mij Rijnmond meldde een keer dat Borges wel op een lijstje stond maar dat was een "heeft misschien meer potentie dan er nu uitkomt" lijstje maar de journalist suggereerde dat het vanuit de scouting nooit de bedoeling was daar dan mega bedragen voor te betalen.
En dan betaald DtK er bijna 12 voor
Hoe lang zou het duren voor ie Grim eruit wiebert? Ik vrees einde seizoen op z'n vroegst.Kist schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 15:47:
Nou Cruijff begint zijn tijd bij Ajaxet het ontslaan van de trainer van Jong Ajax dat beschamend onder aan de kkd staat.
Zal er ook aan liggen of er al een beoogd opvolger is, en of diegen vrij is om direct in te stappen, indien dat niet het gevalis zie ik Grim het seizoen wel afmaken,toolkist schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 16:07:
[...]
Hoe lang zou het duren voor ie Grim eruit wiebert? Ik vrees einde seizoen op z'n vroegst.
Maar ook hebben beide clubs een veel grotere fanbase/achterban wat het voor media ook aantrekkelijker maakt. Ach en wie zit er nu in hemelsnaam te wachten op rust. Nog even gekeken naar de kijkcijfers maar in de top100 van 2023 stonden 4 CL wedstrijden b.v., alle 4 van Feyenoord. Nu is Ajax natuurlijk helemaal een club waar altijd wel wat aan de hand is, zelfs als het goed gaat.toolkist schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 12:36:
[...]
Sowieso krijgt PSV veel minder aandacht, want Brabant en geen Randstad.
Only fools are enslaved by time and space.
https://www.ajax.nl/club/...e-hoofdtrainer-jong-ajax/Ajax heeft overeenstemming bereikt met Oscar García over de overgang van de trainer naar Amsterdam. García gaat aan de slag als hoofdtrainer van Jong Ajax. De Spaanse oefenmeester tekent een contract dat per direct ingaat en een looptijd kent tot en met 30 juni 2027. In navolging van García worden ook Carlos García (assistent-trainer), Juan Pablo Colinas (keeperstrainer) en Enrique Sanz (fysiektrainer) toegevoegd aan de huidige staf van Jong Ajax.
Oscar García Junyent (26 april 1973, Barcelona, Spanje) begon zijn trainerscarrière op La Masia, de jeugdacademie van FC Barcelona. Na zijn trainerschap bij FC Barcelona O19 stond hij aan het roer van onder meer Brighton & Hove Albion, Watford, RB Salzburg, Celta de Vigo en Stade Reims. Zijn laatste dienstverband was bij het Mexicaanse Chivas, waar hij tot maart 2025 onder contract stond. Voordat Oscar García trainer werd, was hij profvoetballer bij onder meer FC Barcelona en Valencia CF.
[ Voor 71% gewijzigd door Gynnad op 10-02-2026 18:34 ]
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Dit biedt hoop dat er komende zomer niet weer per se een NL trainer aangesteld gaat worden voor het 1e elftal. Laat Dick Schreuder maar lekker bij NEC blijven ofzo.Gynnad schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 18:33:
De Spaanse enclave loopt binnen bij Ajax, Oscar Garcia aangesteld als nieuwe trainer van Jong Ajax.
[...]
https://www.ajax.nl/club/...e-hoofdtrainer-jong-ajax/
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Of de commentator je bevalt of niet, het continu benoemen dat je de commentator, scheidsrechter of VAR niet leuk vindt is achterhaald. Houd het lekker voor je, het voegt niks toe.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellige sfeer, niet voor een vijandige.
Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse / Belgische clubs en de voor hun direct relevante wedstrijden
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2025/2026 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Verder is er nog Randzaken