De vriendjespolitiek continues...Gynnad schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 18:33:
De Spaanse enclave loopt binnen bij Ajax, Oscar Garcia aangesteld als nieuwe trainer van Jong Ajax.
[...]
https://www.ajax.nl/club/...e-hoofdtrainer-jong-ajax/
Dat je als TD een trainer aanstelt met wie je prettig hebt samengewerkt snap ik. In ieder geval logischer dan we maken een willekeurige oud Ajacied trainer of directeur want hij kan zo gezellig klaverjassen.
Verder, geen idee wat ik hiervan moet vinden. Prioriteit 1 is dat die spelers beter maakt een klaarstoomt voor Ajax 1. Geen idee of die daar geschikt voor is. Maar laatste staan in de kkd lijkt mij niet bevorderlijk.
Ajax 1 heeft pas nog laatste gestaan in de ED, dus prima manier om klaar te stomenKist schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 19:02:
[...]
Dat je als TD een trainer aanstelt met wie je prettig hebt samengewerkt snap ik. In ieder geval logischer dan we maken een willekeurige oud Ajacied trainer of directeur want hij kan zo gezellig klaverjassen.
Verder, geen idee wat ik hiervan moet vinden. Prioriteit 1 is dat die spelers beter maakt een klaarstoomt voor Ajax 1. Geen idee of die daar geschikt voor is. Maar laatste staan in de kkd lijkt mij niet bevorderlijk.
Ik krijg de indruk dat zodra het kon hij een vriendje naar voren schuift.Kist schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 19:02:
[...]
En geeft de huidige een schop.
Maar ja reden heeft hij wel, het is niet goed voor Ajax dat jong Ajax het zo slecht doet. Aangezien we niet de inkomsten van de premier League hebben, is jeugd wel essentieel.
Edit : die Garcia heeft wel veel ervaring, ben benieuwd wat hij brengt
[ Voor 4% gewijzigd door Harribo op 10-02-2026 19:33 ]
Het komt raar en dramatisch over. Het wordt gebracht alsof er wordt ingegrepen bij een ploeg die in degradatienood is. De hele staf eruit? De ranglijst doet er toch eigenlijk niet voor dat elftal? Uiteindelijk is het een opleidingsploeg voor het eerste.Kist schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 19:02:
[...]
En toch hebben AZ, Ajax en PSV er jarenlang profijt van gehad. Dan zag je echt wel verschil met de jeugd die vanuit Twente of Feyenoord door kwam, omdat ze wel die weerstand hebben gehad in een degelijke competitie.D-e-n schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 19:28:
Het belang van de Jong elftallen wordt in mijn ogen overigens overschat. De echt grote talenten slaan het over of worden beter uitgeleend in de eredivisie. Je ziet vaak dat spelers er ook te lang blijven hangen.
Nu is het bij Jong Ajax blijkbaar geen gestroomlijnd elftal en staan ze onderaan, of is deze lichting dusdanig slecht. Dat je dan de trainer er uit gooit is niet zo gek.
Week in week uit afgaan is natuurlijk niet heel bevorderlijk voor de ontwikkeling van jonge spelers.D-e-n schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 19:26:
[...]
Het komt raar en dramatisch over. Het wordt gebracht alsof er wordt ingegrepen bij een ploeg die in degradatienood is. De hele staf eruit? De ranglijst doet er toch eigenlijk niet voor dat elftal? Uiteindelijk is het een opleidingsploeg voor het eerste.
Wel eens dat de hele staf vervangen vrij rigoreus is. Maar Jong Ajax is al een paar jaar een probleem. Dus geen idee hoe diep de rot daar zat.
[ Voor 13% gewijzigd door Kist op 10-02-2026 20:12 ]
Deze Óscar García heeft anders een beter CV dan Heitinga, Steijn, Schreuder en Grim bij elkaar opgeteld.
XXXVI
Juist als je bij Ajax speelt, waarin je in de jeugd (bijna) altijd de beste bent en veel de bal hebt, lijkt mij een of meerdere seizoenen rijpen in een competitie waar je af en toe het veld uitgeschopt wordt en je op maandagavond op een kutveld tegen een kut team staat te voetballen ontzettend waardevol in je verdere ontwikkeling als speler. Misschien kan je dan uiteindelijk bij tegenslag wel die knop omzetten en uit een ander vaatje tappen dan technische superioriteit.Kist schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 20:11:
[...]
Week in week uit afgaan is natuurlijk niet heel bevorderlijk voor de ontwikkeling van jonge spelers.
Laten we zo zeggen: om echt koste wat het kost niet te willen verliezen, moet je ook ervaren hebben hoe klote het is als je dat wel doet.
[ Voor 9% gewijzigd door donleone83 op 10-02-2026 21:44 ]
Trainer had sowieso nog maar een contract tot einde seizoen, dus dan zou er al eea gaan veranderen. Dit is dan natuurlijk de makkelijkste manier voor Jordi om te tonen 'ik ben er en we gaan dingen nu op mijn manier doen'D-e-n schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 19:26:
[...]
Het komt raar en dramatisch over. Het wordt gebracht alsof er wordt ingegrepen bij een ploeg die in degradatienood is. De hele staf eruit? De ranglijst doet er toch eigenlijk niet voor dat elftal? Uiteindelijk is het een opleidingsploeg voor het eerste.
Maar welke topspelers uit de jong elftallen zijn er nu werkelijk doorgebroken door hun ervaring daar en spelen nu in Ajax 1 of PSV 1?dutchgio schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 19:34:
[...]
En toch hebben AZ, Ajax en PSV er jarenlang profijt van gehad. Dan zag je echt wel verschil met de jeugd die vanuit Twente of Feyenoord door kwam, omdat ze wel die weerstand hebben gehad in een degelijke competitie.
Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Of de commentator je bevalt of niet, het continu benoemen dat je de commentator, scheidsrechter of VAR niet leuk vindt is achterhaald. Houd het lekker voor je, het voegt niks toe.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellige sfeer, niet voor een vijandige.
Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse / Belgische clubs en de voor hun direct relevante wedstrijden
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2025/2026 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Verder is er nog Randzaken
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Of de commentator je bevalt of niet, het continu benoemen dat je de commentator, scheidsrechter of VAR niet leuk vindt is achterhaald. Houd het lekker voor je, het voegt niks toe.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellige sfeer, niet voor een vijandige.
Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse / Belgische clubs en de voor hun direct relevante wedstrijden
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2025/2026 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Verder is er nog Randzaken