[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2025/2026 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 189 ... 217 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:20
Gynnad schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 18:33:
De Spaanse enclave loopt binnen bij Ajax, Oscar Garcia aangesteld als nieuwe trainer van Jong Ajax.

[...]

https://www.ajax.nl/club/...e-hoofdtrainer-jong-ajax/
De vriendjespolitiek continues... :)

• Kist
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 18:43
Harribo schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 18:55:
[...]

Dat je als TD een trainer aanstelt met wie je prettig hebt samengewerkt snap ik. In ieder geval logischer dan we maken een willekeurige oud Ajacied trainer of directeur want hij kan zo gezellig klaverjassen.

Verder, geen idee wat ik hiervan moet vinden. Prioriteit 1 is dat die spelers beter maakt een klaarstoomt voor Ajax 1. Geen idee of die daar geschikt voor is. Maar laatste staan in de kkd lijkt mij niet bevorderlijk.

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 27-03 13:20
Kist schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 19:02:
[...]

Dat je als TD een trainer aanstelt met wie je prettig hebt samengewerkt snap ik. In ieder geval logischer dan we maken een willekeurige oud Ajacied trainer of directeur want hij kan zo gezellig klaverjassen.

Verder, geen idee wat ik hiervan moet vinden. Prioriteit 1 is dat die spelers beter maakt een klaarstoomt voor Ajax 1. Geen idee of die daar geschikt voor is. Maar laatste staan in de kkd lijkt mij niet bevorderlijk.
Ajax 1 heeft pas nog laatste gestaan in de ED, dus prima manier om klaar te stomen :+

• Harribo
[...]

Ik krijg de indruk dat zodra het kon hij een vriendje naar voren schuift.
En geeft de huidige een schop.

Maar ja reden heeft hij wel, het is niet goed voor Ajax dat jong Ajax het zo slecht doet. Aangezien we niet de inkomsten van de premier League hebben, is jeugd wel essentieel.

Edit : die Garcia heeft wel veel ervaring, ben benieuwd wat hij brengt

[ Voor 4% gewijzigd door Harribo op 10-02-2026 19:33 ]

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:45
[...]

Het komt raar en dramatisch over. Het wordt gebracht alsof er wordt ingegrepen bij een ploeg die in degradatienood is. De hele staf eruit? De ranglijst doet er toch eigenlijk niet voor dat elftal? Uiteindelijk is het een opleidingsploeg voor het eerste.

• D-e-n
Het belang van de Jong elftallen wordt in mijn ogen overigens overschat. De echt grote talenten slaan het over of worden beter uitgeleend in de eredivisie. Je ziet vaak dat spelers er ook te lang blijven hangen.

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Niet online
D-e-n schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 19:28:
Het belang van de Jong elftallen wordt in mijn ogen overigens overschat. De echt grote talenten slaan het over of worden beter uitgeleend in de eredivisie. Je ziet vaak dat spelers er ook te lang blijven hangen.
En toch hebben AZ, Ajax en PSV er jarenlang profijt van gehad. Dan zag je echt wel verschil met de jeugd die vanuit Twente of Feyenoord door kwam, omdat ze wel die weerstand hebben gehad in een degelijke competitie.

Nu is het bij Jong Ajax blijkbaar geen gestroomlijnd elftal en staan ze onderaan, of is deze lichting dusdanig slecht. Dat je dan de trainer er uit gooit is niet zo gek.

• Kist
D-e-n schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 19:26:
[...]

Het komt raar en dramatisch over. Het wordt gebracht alsof er wordt ingegrepen bij een ploeg die in degradatienood is. De hele staf eruit? De ranglijst doet er toch eigenlijk niet voor dat elftal? Uiteindelijk is het een opleidingsploeg voor het eerste.
Week in week uit afgaan is natuurlijk niet heel bevorderlijk voor de ontwikkeling van jonge spelers.

Wel eens dat de hele staf vervangen vrij rigoreus is. Maar Jong Ajax is al een paar jaar een probleem. Dus geen idee hoe diep de rot daar zat.

[ Voor 13% gewijzigd door Kist op 10-02-2026 20:12 ]

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:19
Harribo schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 18:55:
[...]

Deze Óscar García heeft anders een beter CV dan Heitinga, Steijn, Schreuder en Grim bij elkaar opgeteld.

XXXVI

• donleone83
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 15:16
Kist schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 20:11:
[...]

Week in week uit afgaan is natuurlijk niet heel bevorderlijk voor de ontwikkeling van jonge spelers.
Juist als je bij Ajax speelt, waarin je in de jeugd (bijna) altijd de beste bent en veel de bal hebt, lijkt mij een of meerdere seizoenen rijpen in een competitie waar je af en toe het veld uitgeschopt wordt en je op maandagavond op een kutveld tegen een kut team staat te voetballen ontzettend waardevol in je verdere ontwikkeling als speler. Misschien kan je dan uiteindelijk bij tegenslag wel die knop omzetten en uit een ander vaatje tappen dan technische superioriteit.

Laten we zo zeggen: om echt koste wat het kost niet te willen verliezen, moet je ook ervaren hebben hoe klote het is als je dat wel doet.

[ Voor 9% gewijzigd door donleone83 op 10-02-2026 21:44 ]

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
D-e-n schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 19:26:
[...]

Trainer had sowieso nog maar een contract tot einde seizoen, dus dan zou er al eea gaan veranderen. Dit is dan natuurlijk de makkelijkste manier voor Jordi om te tonen 'ik ben er en we gaan dingen nu op mijn manier doen'

• D-e-n
dutchgio schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 19:34:
[...]

En toch hebben AZ, Ajax en PSV er jarenlang profijt van gehad. Dan zag je echt wel verschil met de jeugd die vanuit Twente of Feyenoord door kwam, omdat ze wel die weerstand hebben gehad in een degelijke competitie.
Maar welke topspelers uit de jong elftallen zijn er nu werkelijk doorgebroken door hun ervaring daar en spelen nu in Ajax 1 of PSV 1?

Verwijderd

Kist schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 20:11:

Wel eens dat de hele staf vervangen vrij rigoreus is. Maar Jong Ajax is al een paar jaar een probleem. Dus geen idee hoe diep de rot daar zat.
De fysiektrainer en de keeperstrainer zaten bij Jong sinds vorig seizoen. De assistent pas sinds januari. Zij krijgen allen een functie elders.

Mede een oorzaak waarom het elftal onderaan staat is de vele wisselden samenstellingen. Jong stond meer dan vorige seizoenen in dienst van de onder 19 (UEFA CL) en het eerste.

Oscar García wordt de opvolger van Fred Grim. Je hebt het hier als eerste gelezen.

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:32
[...]

Ach, wel zo fijn als we nu een trainer of directeur hebben die met 100 roem in de hand begint.

• Gonadan
  • Laatst online: 18:53

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Gynnad schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 18:33:
De Spaanse enclave loopt binnen bij Ajax,
Ben jij dat Valentijn? :?

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Gonadan

Gonadan

Megupe schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 07:45:
[...]

Ach, wel zo fijn als we nu een trainer of directeur hebben die met 100 roem in de hand begint.
Dan wordt er vast gekraakt. }:|

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18:22
:|

Ik zeg niet dat het per definitie slecht is dat er Spaanse trainers richting Amsterdam komen. Deze man heeft behoorlijk wat ervaring, maar ook weer niet heel geweldig gepresteerd bij zijn clubs de laatste jaren.

Wellicht dat hij goed kan omgaan met jonge jongens en dat het een geweldige fit is, want de prestaties waren nu ook niet om over naar huis te schrijven. Natuurlijk, bij Jong geldt dat de ontwikkeling van het individu belangrijker is dan het team resultaat, maar onderaan de KKD hoor je niet te staan als club.

We gaan het zien wat hij gaat brengen, maar vind het wel opvallend dat hij binnenkomt en de hele staff meteen meeneemt voor een jong elftal.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

• donleone83
Gynnad schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 09:10:
[...]

Ik zeg niet dat het per definitie slecht is dat er Spaanse trainers richting Amsterdam komen. Deze man heeft behoorlijk wat ervaring, maar ook weer niet heel geweldig gepresteerd bij zijn clubs de laatste jaren.

Wellicht dat hij goed kan omgaan met jonge jongens en dat het een geweldige fit is, want de prestaties waren nu ook niet om over naar huis te schrijven. Natuurlijk, bij Jong geldt dat de ontwikkeling van het individu belangrijker is dan het team resultaat, maar onderaan de KKD hoor je niet te staan als club.

We gaan het zien wat hij gaat brengen, maar vind het wel opvallend dat hij binnenkomt en de hele staff meteen meeneemt voor een jong elftal.
Je laatste zin slaat wmb de spijker op de kop. Dat Cruijff vanuit een Spaans netwerk tapt, is bekend. Maar meteen drie assistenten uit Spanje mee laten komen voor een Jong elftal vind ik vrij opmerkelijk.

Verder lijkt het een trendbreuk met de richting die Beukers juist op wilde gaan: didactisch geschoolde, nieuwe generatie trainers.

• Gonadan

Gonadan

[...]

Ik schreef het omdat Driessen ook al direct dergelijke teksten online kiepert. Het ene moment schrijven ze Cruijff de hemel in, bij zijn eerste actie is het weer zagen. :z

Dat had ik nog niet meegekregen, maar dat vind ik dan inderdaad ook wel opvallend. Dan ga je bijna denken dat hij opvolger van Grim gaat worden.

Wel zit ik op dezelfde lijn als @toolkist, dit is gewoon een heel makkelijke manier om de boel wat op te schudden. De staf bij Jong was al een soepzooitje door alle ontslagen en doorschuiven en de gehele mentaliteit bij Ajax is van het niveau slappe tube op het moment, dus als daar een verbetering in gebracht kan worden ben ik sowieso voor.

Dat Jong Ajax het slecht doet heeft ook zeker te maken met het onnavolgbare selectiebeleid van de trainer van het eerste, met regelmaat zitten de beste spelers te banken bij het eerste en het wisselt ook nogal wie er wel mee kan doen.
Maar dan nog verwacht je wel meer groei en structuur inderdaad, en dat zit er al langer niet echt in. Ik hoop dat die Garcia met name ook aan mentaliteit wat bij kan spijkeren, want daar schort het wel aardig aan bij de eigen kweek.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Gonadan

Gonadan

donleone83 schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 09:16:
[...]

Je laatste zin slaat wmb de spijker op de kop. Dat Cruijff vanuit een Spaans netwerk tapt, is bekend. Maar meteen drie assistenten uit Spanje mee laten komen voor een Jong elftal vind ik vrij opmerkelijk.

Verder lijkt het een trendbreuk met de richting die Beukers juist op wilde gaan: didactisch geschoolde, nieuwe generatie trainers.
Die trendbreuk is al gedaan bij de keuze voor Heitinga, dit ligt gewoon in lijn met het huidige beleid. Niet voor niets is een De Lang ook alweer vertrokken, van de mooie moderne koers is weinig over wat mij betreft. Kan dan ook nooit lang duren voordat Beuker al dan niet onvrijwillig afhaakt is mijn inschatting.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• LZ86
[...]

Lekker ook voor jongr gasten. Een taalbarriere

• toolkist
  • Niet online
donleone83 schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 09:16:
[...]

Hebben we al enig inzicht in hoe deze trainers werken dan?

• toolkist
  • Niet online
LZ86 schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 09:38:
[...]

Lekker ook voor jongr gasten. Een taalbarriere
Alsof Jong uit alleen maar NL talige spelers bestaat. Er zijn onlangs nog spelers van PSG en Barcelona naar <19 gehaald ;)
Gezien z'n eerdere clubs zal ie toch ook wel Engels kunnen

• Gonadan

Gonadan

Was al lang en breed in de nieuwsberichten te lezen dat hij heel prima Engels spreekt inderdaad en daar vaak ook in werkt. 't Is weer zoeken naar nadelen. :z

[ Voor 3% gewijzigd door Gonadan op 11-02-2026 10:20 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• donleone83
toolkist schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 09:38:
[...]

Hebben we al enig inzicht in hoe deze trainers werken dan?
Terecht punt. Maar als je aan jonge, data gedreven, didactisch geschoolde trainers denkt, denk ik in eerste instantie niet aan een oud-voetballer van 52.

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17:29
D-e-n schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 23:22:
[...]

Maar welke topspelers uit de jong elftallen zijn er nu werkelijk doorgebroken door hun ervaring daar en spelen nu in Ajax 1 of PSV 1?
Ik heb AI even laten zoeken, maar voor PSV zijn dat, in de afgelopen 5 jaar waarbij de heren zowel in Jong als PSV1 minimaal 10 potjes hebben gespeeld in ieder geval Bakayoko, Saibari, Obispo en Mauro. Ga je iets verder terug dan zitten er ook bijvoorbeeld Gakpo en Teze bij. Dan heb je ook spelers die wel veel in Jong hebben gepseeld maar het in PSV net niet gered hebben zoals Kjolo (nu Twente), Nassoh die naar Sparta en nu NAC is en Tielemans naar Excelsior.

WoT stats

• Gynnad
D-e-n schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 23:22:
[...]

Bij Ajax betreft het in hoofdlijnen de volgende spelers, aldus AI:

Sven Botman (2020), Jorrel Hato (2023), Youri Baas (2023)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6e5RdWtuBb5PwErgA8qCBIgLqy8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/2Xlcf4zsmy1djX5h43wxHHjK.png?f=fotoalbum_large

• D-e-n
Gynnad schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 11:43:
[...]

Bij Ajax betreft het in hoofdlijnen de volgende spelers, aldus AI:

Sven Botman (2020), Jorrel Hato (2023), Youri Baas (2023)

[Afbeelding]
Maar Botman heeft Ajax 1 dus niet gehaald en Hato is uiteindelijk gelijk naar het eerste gegaan. Dus die had Jong Ajax niet nodig

• Gynnad
D-e-n schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 12:07:
[...]

Maar Botman heeft Ajax 1 dus niet gehaald en Hato is uiteindelijk gelijk naar het eerste gegaan. Dus die had Jong Ajax niet nodig
Hato heeft 13 wedstrijden bij Jong Ajax gespeeld. Botman 28 wedstrijden bij Jong Ajax en is het seizoen daarna verhuurd aan Heerenveen, waarna hij de overstap maakte naar Lille, idd geen enkele wedstrijd gespeeld voor Ajax 1.

• rikislief
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-03 23:47
En Baas is pas na zijn periode bij NEC in het eerste gekomen.

• Harribo
Gezien de cv van oscar Garcia zal hij zich wel dood schrikken van het niveau bij jong Ajax.

• toolkist
  • Niet online
rikislief schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 12:57:
En Baas is pas na zijn periode bij NEC in het eerste gekomen.
Dus?
Betekent dat automatisch dat ie niet in Jong Ajax heeft kunnen groeien naar überhaupt Eredivisie niveau?

Tuurlijk wordt Jong Ajax gezien als een tussenstation om te groeien richting Ajax 1.
Je kunt het ook (deels) omdraaien, om te kijken wie in Jong Ajax kansloos zijn om Ajax 1 te halen. Hoef je ze in ieder geval niet in het 1e uit te proberen...

Ajax/PSV/AZ/Utrecht gebruiken daarvoor de Jong elftallen, Feyenoord gebruikt(e) Excelsior en Dordrecht. Prima toch dat die jongens in de KKD gaan spelen en niet op een maandagavond in een leeg stadion? ( :X O-) :F )

• donleone83
Iemand het AD interview met Cruijff gelezen? Vallen nogal harde woorden en het wordt duidelijk dat hij Beuker echt volledig buitenspel zet. Geeft aan dat hij het halen van Garcia “natuurlijk niet” had overlegd met Beuker. Verder vooral veel populaire teksten over dat het zo duidelijk is dat er iets moet veranderen en harde beslissingen. Maar een visie of een plan? Daar wordt niet over gerept.

[ Voor 7% gewijzigd door donleone83 op 11-02-2026 15:51 ]

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16:22
Ik snap die discussie niet helemaal over de jong teams. Bij Ajax heb je alleen al De ligt, De Jong, Mazraoui en vd Beek gehad met veel potjes(De Ligt maar 17). Alleen daarom is het sowieso waardevol geweest.

• carpebios
  • Registratie: December 2008
donleone83 schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 15:51:
Iemand het AD interview met Cruijff gelezen? Vallen nogal harde woorden en het wordt duidelijk dat hij Beuker echt volledig buitenspel zet. Geeft aan dat hij het halen van Garcia “natuurlijk niet” had overlegd met Beuker. Verder vooral veel populaire teksten over dat het zo duidelijk is dat er iets moet veranderen en harde beslissingen. Maar een visie of een plan? Daar wordt niet over gerept.
Of te wel, de juiste man op de juiste plek! :+

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:26
Harribo schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 13:37:
Gezien de cv van oscar Garcia zal hij zich wel dood schrikken van het niveau bij jong Ajax.
Ik denk dat dit ook een lange termijn oplossing wordt dan wel dat García met team straks doorgeschoven gaat worden als vervanging van Grim.

Ik vraag me alleen af wanneer de eerste saboteurs op de toekomst aan de slag gaan. Dat is namelijk wel een echte Ajax traditie om vol in je eigen nest te schijten.

• toolkist
  • Niet online
Miki schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 19:03:
[...]

Ik denk dat dit ook een lange termijn oplossing wordt dan wel dat García met team straks doorgeschoven gaat worden als vervanging van Grim.

Ik vraag me alleen af wanneer de eerste saboteurs op de toekomst aan de slag gaan. Dat is namelijk wel een echte Ajax traditie om vol in je eigen nest te schijten.
Ze zijn toch al begonnen?
Bruggink komt al aan het woord die eens even uitgebreid verteld dat hij Weijs nog had laten zitten en dan in maart verteld zou hebben dat 't einde seizoen einde is... Alsof die nog niet genoeg tijd heeft gehad.

Wat betreft Garcia:
De technisch directeur geeft ook antwoord op de vraag of de nieuwe Jong Ajax-trainer Óscar García mogelijk na dit seizoen doorschuift naar Ajax 1. 'Dat plan is er niet', is Cruijff duidelijk. 'Je weet nooit hoe het gaat in het voetbal, maar dat is niet een uitgangspunt geweest. Ik snap de vraag wel. Strategisch gezien zou het zelfs logisch kunnen klinken, maar dat is niet de gedachtegang hierachter.'
We gaan het meemaken.

[ Voor 25% gewijzigd door toolkist op 11-02-2026 19:16 ]

• Miki
toolkist schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 19:11:
[...]

Ze zijn toch al begonnen?
Bruggink komt al aan het woord die eens even uitgebreid verteld dat hij Weijs nog had laten zitten en dan in maart verteld zou hebben dat 't einde seizoen einde is... Alsof die nog niet genoeg tijd heeft gehad.

Wat betreft Garcia:

[...]

We gaan het meemaken.
Dat zijn nog kleine saboteurs, het is wachten op de grote namen van weleer die dan in een sportprogramma of rioolkrant hun mening verkondigen.

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
Ik vind m redelijk steekhoudende teksten uitslaan. Wil er zsm weer staan, meerdere problemen dan alleen het ontbreken van een zes en bij een trainer kijkt hij niet naar nationaliteit. In de context dat je toch niet veel goeds kan zeggen in zo’n interview ben ik positief :)

XXXVI

• Kist
Ik interpreteer zijn verhaal juist heel anders. Er zit tussen de regels wel een visie en een plan in, maar niet direct van ik ga nu de volgende 10 stappen zetten en dan is Ajax weer Ajax.

Wat je wel ziet is dat Cruijff zich lijkt te beseffen in welke slangenkuil die is gestapt. En dat als die succes wil hebben en wil overleven in de Arena dat die de controle moet nemen op de stukken waar die verantwoordelijk voor is.

Beuker zou zich eigenlijk nooit met de transfers gaan bemoeien en met het eerste elftal. Maar door de rare binnenkomer van Kroes is dat zo gegroeid. Cruijff serveert Beuker niet af, maar duwt hem wel terug op zijn eigen erf. Daar hebben ze beide profijt van.

Polderen en met de 100 verschillende bestuurslagen overleggen gaat Ajax echt niet uit deze crisis halen. Ajax heeft duidelijke en sterke bestuurders nodig die verstandige dingen doen.

Of Cruijff dat laatste gaat doen, dat moeten we nog zien. Maar dat die duidelijk laat zien, ik ben hier de man die verantwoordelijk is voor de prestaties van Ajax 1 lijkt mij alleen maar gezond. Net als dat die een signaal afgeeft dat middelmaat niet bij een topclub hoort.

Of dat signaal op deze manier goed gekozen is, dat is dan wel weer een discussiepunt.

Ter aanvulling op Beuker, laten we ook niet vergeten dat hij mede verantwoordelijk is voor het beleid waardoor Ajax inmiddels 20 punten achterstaat op PSV. Er zijn zat directeurs voor minder Amsterdam uitgejaagd.

[ Voor 5% gewijzigd door Kist op 11-02-2026 19:50 ]

• donleone83
Dank voor de andere invalshoeken @ephymerous en @Kist - zo kan je er ook naar kijken.

Ik lees het als Feyenoord-fan sowieso natuurlijk met een (deels onbewuste) bias en lees dan vooral veel spierballentaal. Ik krijg visioenen van stropdassen met een 1 er op en Ajax arrogantie en zie iemand die binnen 1,5 week na aantreden ergens rücksichtslos ingrijpt en en passant wat vertrouwelingen binnenhaalt. Wat mij betreft doe je dan vooral iets voor de bühne en om een signaal af te geven. Jezelf gedragen als de grote meneer terwijl je net binnen bent en niet de baas bent en je eigenlijk alleen op je achternaam geselecteerd bent is gedrag wat ik vrij slecht trek. Bij mij zit hij nu al in mijn allergie in ieder geval.

Teksten als: “natuurlijk heb ik hem niet geraadpleegd” over Beuker en het aanstellen van Garcia gaan er bij mij slecht in. Die man is formeel nog steeds verantwoordelijk voor Jong en Onder-19. Doe even rustig aan en overleg gewoon, denk ik dan.

[ Voor 14% gewijzigd door donleone83 op 11-02-2026 20:51 ]

• Miki
[YouTube: https://m.youtube.com/watch?v=2ZSTgSuru3A]Edit: embedding Ziggo stuk :?

Edit 2: ESPN interview
Ik moet zeggen dat hij in het interview wel goed uit de verf komt en ook wel een degelijke uitleg heeft over specifieke thema’s.
In vergelijking met wat we gehad hebben is dit wel een verademing moet ik zeggen.

[ Voor 47% gewijzigd door Miki op 11-02-2026 21:13 ]

• Gonadan

Gonadan

donleone83 schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 20:47:

Teksten als: “natuurlijk heb ik hem niet geraadpleegd” over Beuker en het aanstellen van Garcia gaan er bij mij slecht in. Die man is formeel nog steeds verantwoordelijk voor Jong en Onder-19. Doe even rustig aan en overleg gewoon, denk ik dan.
Het betreffende interview heb ik zelf nog niet gezien maar ik begreep juist dat Beuker wel degelijk op de hoogte was van de plannen om het bij Jong om te gooien.
Wellicht niet specifiek betrokken bij de keuze voor Garcia maar wel op de hoogte van het komende ontslag.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Tristan Wins
  • Registratie: November 2021
  • Niet online
Dat plan en de visie vertellen ze intern maar. Laat de buitenwereld lekker gissen. Nu nog Beuker eruit wippen.

• Harribo
Utrecht 0-3 voor bij NEC.... Verrassend

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18:54
Harribo schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 22:16:
Ja net als Heerenveen ff wint van GAE. Goede avond voor de voetbalpoules. :(

Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd

• Tristan Wins
  • Registratie: November 2021
  • Niet online
Harribo schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 22:16:
Zo verrassend ook weer niet, hier kon je een keer op wachten en NEC krijgt Sparta en Ajax binnenkort. Hup, weer met beide beentjes op de grond.

[ Voor 6% gewijzigd door Tristan Wins op 12-02-2026 00:25 ]

• rikislief
  • Laatst online: 27-03 23:47
Tristan Wins schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 00:24:
[...]

Zo verrassend ook weer niet, hier kon je een keer op wachten en NEC krijgt Sparta en Ajax binnenkort. Hup, weer met beide beentjes op de grond.
Dat zeggen ze al het hele seizoen. Zonder de geseponeerde rode kaart van ouaissa had het tegen ajax ook heel anders kunnen aflopen.

NEC had er altijd een handje van om clubs die totaal ruk draaien, even in het zadel te helpen. Dat kwam gister weer even terug.

• toolkist
  • Niet online
rikislief schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 09:55:
NEC had er altijd een handje van om clubs die totaal ruk draaien, even in het zadel te helpen. Dat kwam gister weer even terug.
Dat had Utrecht ook vaak. Top tegen de traditionele top 3, flop de wedstrijd erna. Nu was het zowaar een keer andersom.

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:34

Sagat

Is pappa x2!

toolkist schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 10:11:
[...]

Dat had Utrecht ook vaak. Top tegen de traditionele top 3, flop de wedstrijd erna. Nu was het zowaar een keer andersom.
Zo flop vond ik het afgelopen zondag niet. Mogelijk anders voor de neutrale kijker maar voor mij was het een hakken over de sloot resultaat en met beetje mazzel wint utrecht hem gewoon......

10 second ninja DONE

• Alex_79
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 19:08
Terranova schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 18:54:
Ik snap die discussie niet helemaal over de jong teams. Bij Ajax heb je alleen al De ligt, De Jong, Mazraoui en vd Beek gehad met veel potjes(De Ligt maar 17). Alleen daarom is het sowieso waardevol geweest.
Er is dankzij Mislintat wel een grote lading spelers geweest die wegmochten omdat Sven vondt dat zijn gekochte spelers het beter op konden lossen dan eigen jeugd

• toolkist
  • Niet online
Alex_79 schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 14:45:
[...]

Er is dankzij Mislintat wel een grote lading spelers geweest die wegmochten omdat Sven vondt dat zijn gekochte spelers het beter op konden lossen dan eigen jeugd
En omdat Erik het niet zo had op jeugd inpassen, die had liever kant en klare ervaren spelers.

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:12
toolkist schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 15:32:
[...]

En omdat Erik het niet zo had op jeugd inpassen, die had liever kant en klare ervaren spelers.
Is dat echt zo of is dat een frame wat aan hem kleeft? Ten Hag had een selectie die Europees moet concurreren en heeft, als het goed is, 23 jeugdspelers ingepast in 4,5 jaar tijd.
TrainerPeriodeTotaal debutantenGemiddelde per jaar
Frank de Boer5,5 jaar285,1
Erik ten Hag4,5 jaar235,1
Ronald Koeman3,5 jaar133,7
Peter Bosz1 jaar66,0
Martin Jol1,5 jaar42,7
Alleen Peter Bosz doet het dan in één jaar tijd iets beter.

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 26-03 22:28

Agent47

I always close my contracts.

W00000t

STERLING

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

• dglavimans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 15:40
Sterling is wel een gekke get hoor

• toolkist
  • Niet online
DtK lijkt echt naar Amsterdam te kijken waar ze daar doen, nu met half jaar contract ;)

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:31
Is Rvp toch nog ergens goed voor :+

De keuze voor Feyenoord is grotendeels gebaseerd op het feit dat RvP trainer is, aldus het AD.

• toolkist
  • Niet online
DutchOwnage schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 17:57:
[...]

Is Rvp toch nog ergens goed voor :+

De keuze voor Feyenoord is grotendeels gebaseerd op het feit dat RvP trainer is, aldus het AD.
Dus die blijft tot einde seizoen zodat Sterling niet boos wordt? Hoera! :+

• Razenko
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 13:48
Ik ben bang dat het de zoveelste speler met een grote naam zal zijn die uiteindelijk op de bank zit met blessures of toch tegen zal vallen.

Waarom kiezen voor Feyenoord de eredivisie als je transfervrij bent, als hij nog goed kon voetballen kon hij overal naartoe

PSN: Europhea

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:52

ZieMaar!

Moderator General Chat
12 keer scoren en je komt in zicht van de bondscoach voor het WK?

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ik wist niet dat Feyenoord graag geld verbrand?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Agent47

Agent47

Ach voor de eredivisie toch super vet! Is maar een half jaartje ook.

Zal z’n teen wel breken als die op het veld stapt , ons geluk :+

[ Voor 33% gewijzigd door Agent47 op 12-02-2026 18:13 ]

• LZ86
Ik dacht echt, is het nu al 1 april? Maar het is gewoon echt.

Wat een bizarre move.

• LZ86
Agent47 schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 18:12:
Ach voor de eredivisie toch super vet! Is maar een half jaartje ook.

Zal z’n teen wel breken als die op het veld stapt , ons geluk :+
overduidelijke move om toch die 2e plaats veilig te stellen. DtK is (rijkelijk laat) wakker geworden.
Is die RvP toch nog ergens goed voor.

Maar inderdaad. Die is binnen 2 weken geblesseerd :+

[ Voor 11% gewijzigd door LZ86 op 12-02-2026 18:14 ]

• Agent47

Agent47

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/52h2d_3Ej9OMbJez3j6C07wFcNs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uKwPuJ91bZ32Y29BpnyUCylh.jpg?f=fotoalbum_large

• LZ86
Mexico, Meeeexiiiiiiiicooooooooooo :+

Maar damn zeg, als ie fit is echt een topdeal. Tegelijkertijd, als ie maar 1 been zou hebben zou ie waarschijnlijk nog beter zijn dan Borges, Nieuwkoop en Tengstedt.

Als het m lukt hetzelfde te brengen als Perisic bij PSV, dan teken ik er voor.

[ Voor 25% gewijzigd door LZ86 op 12-02-2026 18:21 ]

• toolkist
  • Niet online
LZ86 schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 18:13:
[...]

overduidelijke move om toch die 2e plaats veilig te stellen. DtK is (rijkelijk laat) wakker geworden.
Is die RvP toch nog ergens goed voor.

Maar inderdaad. Die is binnen 2 weken geblesseerd :+
Moet ie wel eerst wedstrijd fit worden.

• DutchOwnage
toolkist schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 18:20:
[...]

Ach, St Juste had ook een half jaar niet gespeeld.

• toolkist
  • Niet online
DutchOwnage schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 18:21:
[...]

Ach, St Juste had ook een half jaar niet gespeeld.
Sterling 9 maanden. Maar goed, als ie fit wordt en op 60% van zn originele kunnen speelt is het een aanwinst

• toolkist
  • Niet online
LZ86 schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 18:16:
[...]

Maar damn zeg, als ie fit is echt een topdeal. Tegelijkertijd, als ie maar 1 been zou hebben zou ie waarschijnlijk nog beter zijn dan Borges, Nieuwkoop en Tengstedt.

Totaal niet te vergelijken. Perisic is een modelprof, Sterling vind je eerder aan de andere kant van het spectrum 😉

• Agent47

Agent47

[...]

Voor de Eredivisie op één been en één arm nog tegoed. 82 wedstrijden voor nationale team Engeland is niet niks.

Kan trouwens ook in de spits ! Links, rechts en centraal voorin allemaal geen probleem.

• DutchOwnage
toolkist schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 18:28:
[...]

Sterling 9 maanden. Maar goed, als ie fit wordt en op 60% van zn originele kunnen speelt is het een aanwinst
Zeker. Kan niet anders dan dat een speler van zo'n kaliber ook een hele positieve invloed zal hebben op de rest van de selectie. Hopelijk ook in de kleedkamer.

[ Voor 4% gewijzigd door DutchOwnage op 12-02-2026 18:32 ]

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Sterling was bij Arsenal zo slecht dat zelfs de Pound Sterling in waarde daalde.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• LZ86
Gunner schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 18:32:
Sterling was bij Arsenal zo slecht dat zelfs de Pound Sterling in waarde daalde.
Je moet eens een pot van Feyenoord en Ajax kijken dit seizoen :+

Denk dat de Pound Sterling dan door het dak gaat

• DutchOwnage
Gunner schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 18:32:
Jij hebt Feyenoord ook gezien he, afgelopen zondag :9

• toolkist
  • Niet online
Agent47 schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 18:30:
[...]

Voor de Eredivisie op één been en één arm nog tegoed. 82 wedstrijden voor nationale team Engeland is niet niks.

Kan trouwens ook in de spits ! Links, rechts en centraal voorin allemaal geen probleem.
Spits? Dan kan ie ook keepen ;)

• DutchOwnage
toolkist schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 18:39:
[...]

Spits? Dan kan ie ook keepen ;)
Niet zo zuur doen hoor. Is toch leuk zo'n speler op de vaderlandse velden :+

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-03 12:41
toolkist schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 18:28:
[...]

En grootste gedeelte daarvan ook nog eens in zijn eentje getraind, want hij was terug gezet naar die "bomb squad" en de meeste daarvan waren volgens mij allemaal in de zomer vertrokken.

• toolkist
  • Niet online
DutchOwnage schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 18:40:
[...]

Niet zo zuur doen hoor. Is toch leuk zo'n speler op de vaderlandse velden :+
Dat zei ik net toch al? Ik vind het een prima zet van Feyenoord, afhankelijk van de kosten en hoe fit hij blijkt te zijn.
Zou me niet verbazen als ie half maart ofzo misschien z'n eerste keer 60-90 minuten maakt, maar we gaan het zien.

• DutchOwnage
toolkist schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 18:43:
[...]

Dat zei ik net toch al? Ik vind het een prima zet van Feyenoord, afhankelijk van de kosten en hoe fit hij blijkt te zijn.
Zou me niet verbazen als ie half maart ofzo misschien z'n eerste keer 60-90 minuten maakt, maar we gaan het zien.
Mooi zo. Kan ie spelen op 22-3 aanstaande >:)

• toolkist
  • Niet online
DutchOwnage schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 18:45:
[...]

Mooi zo. Kan ie spelen op 22-3 aanstaande >:)
Kan Tomyasu hem alle hoeken van het veld laten zien ;p

• DutchOwnage
Maar is die al wedstrijdfit :9

• toolkist
  • Niet online
Heeft z'n 1e minuten al gemaakt ;)

• Harribo
Als Sterling nog wat van zijn snelheid heeft, is hij zeer zeker bruikbaar. Best een stunt.

Ben wel benieuwd wat meneer Sterling krijgt van Feyenoord want al die mooie praatjes van "Feyenoord mooie club" en "buitenland uitdaging" geloof ik natuurlijk niet.
Dat zal geen bitterballen contract zijn...

[ Voor 3% gewijzigd door Harribo op 12-02-2026 20:04 ]

• DutchOwnage
Harribo schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 20:03:
Als Sterling nog wat van zijn snelheid heeft, is hij zeer zeker bruikbaar. Best een stunt.

Ben wel benieuwd wat meneer Sterling krijgt van Feyenoord want al die mooie praatjes van "Feyenoord mooie club" en "buitenland uitdaging" geloof ik natuurlijk niet.
Dat zal geen bitterballen contract zijn...
Hoopt ie niet op een selectie voor de nationale ploeg? Voor het geld zal ie niet gekomen zijn natuurlijk, hij zal speeltijd willen. Bij Feyenoord is ie daar van gegarandeerd, ook al zou ie geen 100% zijn. Als er verschillende grote clubs achter hem aanzaten als je de berichten moet geloven, snap ik de keuze wel.

• Gonadan

Gonadan

We kunnen zo wel een nieuw pooltje maken. Welke gok is als eerste weer stuk? Tomiyasu, Zinchenko of Sterling. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:20
DutchOwnage schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 20:10:
[...]

Hoopt ie niet op een selectie voor de nationale ploeg? Voor het geld zal ie niet gekomen zijn natuurlijk, hij zal speeltijd willen. Bij Feyenoord is ie daar van gegarandeerd, ook al zou ie geen 100% zijn. Als er verschillende grote clubs achter hem aanzaten als je de berichten moet geloven, snap ik de keuze wel.
Idd, en ondertussen lekker dichtbij huis zonder de pers van huis/

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• toolkist
  • Niet online
[...]

Net als bij Zinchenko en Tomyasu, waarom zouden die naar de Eredivisie gaan als ze in de PL kunnen spelen (en niet alleen bankwarmen)?
Tuchel kan de Eredivisie echt wel op waarde schatten.

• toolkist
  • Niet online
@DutchOwnage @LZ86 was het trouwens niet 1 van jullie 2 die zich afvroeg waarom Feyenoord met spelers als St Juste aan kwam zetten en Ajax met Zinchenko?
Was een prima jinx ;)

• Majin Buu
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
[...]
Dit dus..PSV is een betere vergelijking dan die andere club

Ultra 7 265K / GB Z890 AORUS ELITE / RTX 5070 Ti Gaming OC

• Harribo
[...]

Dan ga je toch niet bij Feyenoord voetballen? Dan valt hij toch niet op?
Ik blijf het dubieus vinden.

• Harribo
toolkist schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 18:20:
[...]

Saillant detail...

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:06
Weet iemand wat er met Ueda aan de hand is? Dan weer fysiek en dan weer mentaal niet fit?

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• Russel88
  • Laatst online: 27-03 16:07
Jumpman schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 23:38:
Weet iemand wat er met Ueda aan de hand is? Dan weer fysiek en dan weer mentaal niet fit?
Is hij niet net vader geworden? Misschien dat een pas geboren baby hem mentaal sloopt. Geen tot weinig nachtrust is niet ongewoon voor kersverse ouders.
Ik had alleen verwacht dat ze dan hulp krijgen/inschakelen om hierbij te helpen.

• toolkist
  • Niet online
Russel88 schreef op vrijdag 13 februari 2026 @ 06:26:
[...]

Is hij niet net vader geworden? Misschien dat een pas geboren baby hem mentaal sloopt. Geen tot weinig nachtrust is niet ongewoon voor kersverse ouders.
Ik had alleen verwacht dat ze dan hulp krijgen/inschakelen om hierbij te helpen.
Las ergens dat zn partner terug was naar Japan om daar te gaan bevallen? Geen idee of het klopt

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13:34

Grudgie

PSN: Grudgie7

Wat een transfer uit de hoge hoed. Sterling. Wie had dat ooit gedacht. Vindt het ergens wel mooi maar ben benieuwd wat hij nog kan en kan brengen. Ik geef hem de voordeel van de twijfel.

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
toolkist schreef op vrijdag 13 februari 2026 @ 07:03:
[...]

Las ergens dat zn partner terug was naar Japan om daar te gaan bevallen? Geen idee of het klopt
Maar ook dan zal het mentaal een enorm zware dobber zijn. Ineens is je partner niet meer bij je in het land waar je werkt, jij kan niet even heen en terug naar Japan om bij je partner en kersverse aanwinst te zijn. Ik kan mij wel voorstellen dat dit evenals slechte nachtrust een enorme impact kan hebben op je psyche.

Dat gezegd hebbende, het is voor mij ook niet duidelijk hoe het nu zit, maar in beide gevallen is (mentale) vermoeidheid een best logisch gevolg lijkt mij.

[ Voor 12% gewijzigd door jbdeiman op 13-02-2026 08:19 ]

• Agent47

Agent47

Dit is gewoon de joker van DTK. Nu wordt het rustiger @LZ86

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:34

Sagat

Is pappa x2!

[...]

Perisic was (IS) natuurlijk een shot in de roos. Ook dat waren vooraf twijfels over gezien zijn leeftijd. Sterling lijkt me zoals iemand anders al aangaf meer een bad boy dan de perfecte prof zoals Peri.

Maar het is een naam. En ja totaal eens met wat je zegt, hoewel ik iets minder je aversie tegen nieuwkoop deel en Borges ook niet totaal waardeloos vind. Larin ga ik daarintegen niet missen en Tengstedt moet nog bewijzen dat hij inderdaad iets kan. Ik dacht dat we met Carrenza de slechtste spits van de laatste 5 jaar hadden, maar deze man doet een goede poging om de titel te halen!

10 second ninja DONE

• DutchOwnage
toolkist schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 22:26:
@DutchOwnage @LZ86 was het trouwens niet 1 van jullie 2 die zich afvroeg waarom Feyenoord met spelers als St Juste aan kwam zetten en Ajax met Zinchenko?
Was een prima jinx ;)
Ik was (ben) nog vrij positief over de komst van St Juste. Tegen beter weten in maar goed...Ik was dat dus niet :9
Pagina: 1 ... 189 ... 217 Laatste

Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Of de commentator je bevalt of niet, het continu benoemen dat je de commentator, scheidsrechter of VAR niet leuk vindt is achterhaald. Houd het lekker voor je, het voegt niks toe.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellige sfeer, niet voor een vijandige.

Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse / Belgische clubs en de voor hun direct relevante wedstrijden
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2025/2026 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Verder is er nog Randzaken