Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Tuesday 4 November 2025Harribo schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 18:32:
[...]
Psv heeft het goed gedaan tegen een kwakkelend Liverpool maar als Psv echt goed was geweest, lagen ze er nu niet uit.
League phase - Matchday 4
Liverpool FC - Real Madrid C.F.:1-0
Wednesday 26 November 2025
League phase - Matchday 5
Liverpool FC - PSV Eindhoven:1-4
Tuesday 9 December 2025
League phase - Matchday 6
FC Internazionale Milano - Liverpool FC: 0-1
"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.
Hoeveel voorbeelden wil je van verliespartijen van Liverpool?ST10©DE schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 23:20:
[...]
Tuesday 4 November 2025
League phase - Matchday 4
Liverpool FC - Real Madrid C.F.:1-0
Wednesday 26 November 2025
League phase - Matchday 5
Liverpool FC - PSV Eindhoven:1-4
Tuesday 9 December 2025
League phase - Matchday 6
FC Internazionale Milano - Liverpool FC: 0-1
Galatasaray Man Utd Chelsea Brentford City Crystal Palace Nottingham Forest, gelijk tegen Sunderland en Leeds.. Dat mag je best kwakkelen noemen lijkt me zo.
Niet om de prestatie omlaag te praten overigens, Liverpool vernederen op Anfield is altijd een top prestatie als NL team
[ Voor 9% gewijzigd door toolkist op 06-02-2026 00:48 ]
Ik snap niet zo goed hoe je dit punt nou kunt vasthouden? Andere teams in Europa? Dat zijn zoveel teams en PSV is echt niet slechter dan het gros daarvan. Het was vooraf al bekend dat het een lastig seizoen in de CL zou gaan worden voor PSV en ook de modellen van OPTA of een van dat soort clubjes wees na de loting al aan dat PSV van alle clubs in de CL de zwaarste of een-na-zwaarste loting had (hoewel dat natuurlijk geen exact science is).Harribo schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 18:32:
[...]
De eredivisie zijn blinden, PSV is 1 oog en normaal zijn de andere teams in Europa 2 ogen. Snap je?
Eredivisie teams < Psv <Europese teams
Psv heeft het goed gedaan tegen een kwakkelend Liverpool maar als Psv echt goed was geweest, lagen ze er nu niet uit.
Snap dat je er anders over denkt
Maar goed, andere clubs in Europa zijn 2 ogen? Bedoel je nou clubs in de CL of clubs in alle Europese competities of zelfs alle clubs die uit Europa komen? Welke van de 3 opties het ook is, ik denk dat PSV in alle 3 de categorieën best thuishoort. Ze hebben gewoon een beetje pech gehad en het zelf laten liggen tegen de wat mindere tegenstanders in hun loting. Dat kan gebeuren, maar om nou dit soort bs te gaan posten over dat PSV niks te zoeken zou hebben in Europa of duidelijk minder is...
Als ze 1 punt meer hadden gehad waren ze gewoon door in de CL en dat punt halen ze bijna tegen nota bene een van de beste clubs in Europa in een wedstrijd die beide kanten op had kunnen vallen (je post het n.a.v. die wedstrijd, dus ik haal die maar even aan). Ik vind het best disrespectvolle posts en mij bekruipt het "bad loser"-gevoel een beetje. Zoiets van Ajax is nu wel slecht, maar PSV en Feyenoord zijn niet veel beter en hebben ook niks in Europa te zoeken (al kan ik me ook niet echt voorstellen dat je je daar druk om maakt, maar goed).
Daar ben ik het in geval van PSV dus niet mee eens, ze hebben het vrij ok gedaan. Vooraf zou je zeggen kansloos, na de eerste wedstrijd nog kanslozer, een paar wedstrijden voor het einde van de 1e fase (voor de wedstrijd tegen Atletico) dacht je dat het er zowaar toch inzat, maar uiteindelijk mis je dan net die tussenronde. Tsjah, ik denk dat het gewoon een vrij ok result is, van twee mooie clubs gewonnen, paar wat mindere resultaten en helaas zat de loting niet mee.
Oh en ik zou stoppen met van die doodoeners als "Als PSV echt goed was geweest, lagen ze nu niet uit". Dat kan je dan op elke niet-winnaar wel toepassen, dus dat geldt dan voor elke club wel. Als Ajax jaren geleden echt goed was, hadden ze wel van Tottenham gewonnen, als het Nederlands elftal ooit echt goed was, hadden ze wel een WK gewonnen, etc. etc. Als prestaties altijd leidend zijn om te bepalen of iets goed of slecht is, kijk dan gewoon naar het scorebord (beetje scorebordjournalistiek zoals Co zou zeggen).
Kan wel zijn, maar Liverpool eindigt wel #3 in de league phase. Die verliespartijen van Liverpool zeggen vooral veel over de Premier League. 6 van de 6 Engelse ploegen zijn door, ze vormen de helft van de top 12.toolkist schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 00:43:
[...]
Hoeveel voorbeelden wil je van verliespartijen van Liverpool?
Regeren is vooruitschuiven
Ze hebben het vergooit tegen de "kleintjes". Jammer maar dan heb je precies niks aan de uitschieters tegen de grotere ploegen.DutchOwnage schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 09:38:
Toch zal men intern bij PSV spreken over een mislukte Europese campagne. Het doel zal ongetwijfeld minstens de tussenronde geweest zijn. Dat is niet gehaald. Daar doen een paar goede resultaten tegen gerenommeerde tegenstanders niets aan af.
Ik ben het helemaal met je eens. Maar er wordt altijd negatief gedaan als PSV, Feyenoord, Utrecht, AZ, Go Ahead, .... een goede prestatie neerzet in Europa. Daar heb ik genoeg van. Daar moet gewoon een keer positief over gedaan worden, en niet gelijk zeggen dat de tegenstander niks is. Liverpool kwakkelde misschien, maar niet in de CL.toolkist schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 00:43:
[...]
Hoeveel voorbeelden wil je van verliespartijen van Liverpool?
Galatasaray Man Utd Chelsea Brentford City Crystal Palace Nottingham Forest, gelijk tegen Sunderland en Leeds.. Dat mag je best kwakkelen noemen lijkt me zo.
Niet om de prestatie omlaag te praten overigens, Liverpool vernederen op Anfield is altijd een top prestatie als NL team
Ja, PSV heeft het verkloot tegen de Belgen. Misschien tegen de Grieken. Maar verder waren de prestaties van PSV helemaal niet slecht.
Daar kun je Ajax ook gewoon bij zetten hoor... Dit soort reacties waren er ook toen Ajax won van Real in Bernabeu, toen Ajax de finale in de EL haalde, etc.ST10©DE schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 09:50:
[...]
Ik ben het helemaal met je eens. Maar er wordt altijd negatief gedaan als PSV, Feyenoord, Utrecht, AZ, Go Ahead, .... een goede prestatie neerzet in Europa. Daar heb ik genoeg van.
Als ik bij @Harribo iets nou net niet heb is het wel het bad loser gevoel. Eerder gewoon kritisch, en dat staat los van welke club gezien ie dat ook bij Ajax en Groningen is.Snowdog schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 05:29:
Ik vind het best disrespectvolle posts en mij bekruipt het "bad loser"-gevoel een beetje. Zoiets van Ajax is nu wel slecht, maar PSV en Feyenoord zijn niet veel beter en hebben ook niks in Europa te zoeken (al kan ik me ook niet echt voorstellen dat je je daar druk om maakt, maar goed).
Wie de schoen past...
[ Voor 5% gewijzigd door toolkist op 06-02-2026 10:02 ]
Tja dat is waar, maar ik denk niet dat je dat gaat veranderen. Het is een beetje supporter eigen. De een verkondigt het als een prof.drs. met allerlei argumenten en statistieken erbij, maar het komt uiteindelijk op hetzelfde neer: afgunst. Let maar op, als de eigen club exact dezelfde prestaties aflevert, dan wordt het op dezelfde manier verdedigd.ST10©DE schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 09:50:
[...]
Ik ben het helemaal met je eens. Maar er wordt altijd negatief gedaan als PSV, Feyenoord, Utrecht, AZ, Go Ahead, .... een goede prestatie neerzet in Europa. Daar heb ik genoeg van. Daar moet gewoon een keer positief over gedaan worden, en niet gelijk zeggen dat de tegenstander niks is. Liverpool kwakkelde misschien, maar niet in de CL.
Ja, PSV heeft het verkloot tegen de Belgen. Misschien tegen de Grieken. Maar verder waren de prestaties van PSV helemaal niet slecht.
Als een andere (top)club de beker wint, is de beker geen echte prijs. Als een club kampioen wordt, dan wordt de term 'kampioen van de armoede' weer van stal gehaald. Als een club ver komt in de Conference of Europa league, wordt er gezegd 'ja maar het is geen Champions league'.
Als PSV'er mag je best trots zijn op de prestaties in Europa. Je hebt een andere hele grote clubs verslagen, dat zijn toch memorabele avonden geweest? Lekker van genieten hoor.
Kijk naar het puntenaantal in de eredivisie. Als je de huidige punten extrapoleert komen ze op 90 punten en meer dan honderd doelpunten. Dat is een heel hoog aantal en je maakt mij niet wijs dat de eredivisie in twee jaar tijd zo is gedevalueerd. Een Mickey Mouse league waren we ook in de gloriedagen van Ten Hag, van Gaal of zelfs Hiddink al.
Gezien de Europese teams waar Psv tegen moest waren ze echt de mindere.Snowdog schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 05:29:
[...]
Ik snap niet zo goed hoe je dit punt nou kunt vasthouden? Andere teams in Europa? Dat zijn zoveel teams en PSV is echt niet slechter dan het gros daarvan. Het was vooraf al bekend dat het een lastig seizoen in de CL zou gaan worden voor PSV en ook de modellen van OPTA of een van dat soort clubjes wees na de loting al aan dat PSV van alle clubs in de CL de zwaarste of een-na-zwaarste loting had (hoewel dat natuurlijk geen exact science is).
Maar goed, andere clubs in Europa zijn 2 ogen? Bedoel je nou clubs in de CL of clubs in alle Europese competities of zelfs alle clubs die uit Europa komen? Welke van de 3 opties het ook is, ik denk dat PSV in alle 3 de categorieën best thuishoort. Ze hebben gewoon een beetje pech gehad en het zelf laten liggen tegen de wat mindere tegenstanders in hun loting. Dat kan gebeuren, maar om nou dit soort bs te gaan posten over dat PSV niks te zoeken zou hebben in Europa of duidelijk minder is...
Als ze 1 punt meer hadden gehad waren ze gewoon door in de CL en dat punt halen ze bijna tegen nota bene een van de beste clubs in Europa in een wedstrijd die beide kanten op had kunnen vallen (je post het n.a.v. die wedstrijd, dus ik haal die maar even aan). Ik vind het best disrespectvolle posts en mij bekruipt het "bad loser"-gevoel een beetje. Zoiets van Ajax is nu wel slecht, maar PSV en Feyenoord zijn niet veel beter en hebben ook niks in Europa te zoeken (al kan ik me ook niet echt voorstellen dat je je daar druk om maakt, maar goed).
Daar ben ik het in geval van PSV dus niet mee eens, ze hebben het vrij ok gedaan. Vooraf zou je zeggen kansloos, na de eerste wedstrijd nog kanslozer, een paar wedstrijden voor het einde van de 1e fase (voor de wedstrijd tegen Atletico) dacht je dat het er zowaar toch inzat, maar uiteindelijk mis je dan net die tussenronde. Tsjah, ik denk dat het gewoon een vrij ok result is, van twee mooie clubs gewonnen, paar wat mindere resultaten en helaas zat de loting niet mee.
Oh en ik zou stoppen met van die doodoeners als "Als PSV echt goed was geweest, lagen ze nu niet uit". Dat kan je dan op elke niet-winnaar wel toepassen, dus dat geldt dan voor elke club wel. Als Ajax jaren geleden echt goed was, hadden ze wel van Tottenham gewonnen, als het Nederlands elftal ooit echt goed was, hadden ze wel een WK gewonnen, etc. etc. Als prestaties altijd leidend zijn om te bepalen of iets goed of slecht is, kijk dan gewoon naar het scorebord (beetje scorebordjournalistiek zoals Co zou zeggen).
Dat was best logisch gezien het zware programma.
Maar als je verdorie dan moet winnen van de mindere goden zoals bijv USG, dan móet je dat ook gewoon doen.
Anders ben je mi toch niet goed genoeg.
De eredivisie is wél gedevalueerd, vorig jaar ging het Europees een heel stuk beter. Mijn mening.
Psv trof Liverpool juist in hun slechtste fase. Liverpool heeft dat later nog recht kunnen trekken. Nog zeker wel een knappe overwinning van Psv.
Maar ik kijk over de gehele campagne in de cl
[ Voor 4% gewijzigd door Harribo op 06-02-2026 10:41 ]
Zeg ik tegen m’n zoon ook altijd, je bent net niet goed genoeg!Harribo schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 10:37:
[...]
Gezien de Europese teams waar Psv tegen moest waren ze echt de mindere.
Dat was best logisch gezien het zware programma.
Maar als je verdorie dan moet winnen van de mindere goden zoals bijv USG, dan móet je dat ook gewoon doen.
Anders ben je mi toch niet goed genoeg.
De eredivisie is wél gedevalueerd, vorig jaar ging het Europees een heel stuk beter. Mijn mening.
Psv trof Liverpool juist in hun slechtste fase. Liverpool heeft dat later nog recht kunnen trekken. Nog zeker wel een knappe overwinning van Psv.
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Daarom de puntjes, de lijst was niet beperkt tot de clubs die ik noemde. Waarom noem je specifiek Ajax en niet bijvoorbeeld Twente?toolkist schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 09:55:
[...]
Daar kun je Ajax ook gewoon bij zetten hoor... Dit soort reacties waren er ook toen Ajax won van Real in Bernabeu, toen Ajax de finale in de EL haalde, etc.
Okay, kijken we naar de hele campagne:Harribo schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 10:37:
[...]
St. Union - Winst
Leverkussen - Verlies
Napoli - Verlies
Olympiacos - Winst
Liverpool - Verlies
Atletico - Gelijk / Verlies
Newcastle - Verlies
Bayern - Verlies
Dus realistich zou PSV dan op 7 punten gekomen zijn. Ze hebben er 8, 1 punt meer dan verwacht.
Ja en nee. Als je kijkt naar het verzorgde voetbal van Telstar, NAC en af en toe ook wel bij Heracles dan vind ik het kwalitatief allemaal best goed, geen kansloze lelijke eendjes. Punt is alleen dat Ajax en Feyenoord het zo ontzettend laten liggen en ik vraag me af of dat puur de kwaliteit van de spelers is. Als je ziet wat en Correia of een Hoefkens voor spel op de mat leggen met een beduidend mindere selectie dan Ajax, Feyenoord maar ook AZ b.v. Ik snap gewoon niet waarom topclubs in de eredivise de gok wagen met onbewezen trainers. Het is al meermaals bewezen dat grote voetballers niet [meteen] ook goede trainers zijn. Van Basten, Gullit, Rijkaard, deBoer, vBommel, vPersie etc. etc. Nou moet ik eigenlijk ook NEC nog even noemen als enorme positieve uitschieter, ook omdat die wel een trainer hebben met een bewezen filosofie. Oh en Groningen, ook een positieve uitschieter, ook een trainer met een bepaalde visie. Oh en Sparta heeft ook een goede trainer.Harribo schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 10:37:
[...]
Maar Europees is met name Ajax en Feyenoord die het laten liggen. AZ is wel redelijk stabiel in vergelijking met voorgaande jaren en de rest is altijd bonus. Oh, en PSV natuurlijk ook als je naar de punten kijkt.
Only fools are enslaved by time and space.
Nee Fred, niet verkapt.'Ik heb ook mijn waardering uitgesproken naar hem. Doordat iedereen het maar over een nieuwe 6 van Ajax heeft, zeg je eigenlijk verkapt dat Youri op dit moment niet goed genoeg is.
Nee Fred, niet alleen "op dit moment".
De onderkant van de eredivisie zit zeker wel in de lift maar ja de beste team van de eredivisie niet. Totaal spelen we minder klaar in Europa.LoneRanger schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 11:08:
[...]
Ja en nee. Als je kijkt naar het verzorgde voetbal van Telstar, NAC en af en toe ook wel bij Heracles dan vind ik het kwalitatief allemaal best goed, geen kansloze lelijke eendjes. Punt is alleen dat Ajax en Feyenoord het zo ontzettend laten liggen en ik vraag me af of dat puur de kwaliteit van de spelers is. Als je ziet wat en Correia of een Hoefkens voor spel op de mat leggen met een beduidend mindere selectie dan Ajax, Feyenoord maar ook AZ b.v. Ik snap gewoon niet waarom topclubs in de eredivise de gok wagen met onbewezen trainers.. .
Etc
Altijd waardering gehad voor Excelsior, die spelen met een minimaal budget toch vrij lang vaak mee, jaren, in de Eredivisie. Dat is een unieke prestatie.
Ik verwar vaak de trainer van Excelsior met die van Go Ahead
[ Voor 11% gewijzigd door Harribo op 06-02-2026 11:31 ]
Exact, dus de verwachting is al dat ze het niet heel goed gaan doen omdat Nederland gewoon ver achter loopt tegenwoordig. Dat ze dan voldoen aan die verwachting is natuurlijk hartstikke goed, maar realistisch gezien is het dus gewoon éénoog.ST10©DE schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 10:58:
[...]
Okay, kijken we naar de hele campagne:
St. Union - Winst
Leverkussen - Verlies
Napoli - Verlies
Olympiacos - Winst
Liverpool - Verlies
Atletico - Gelijk / Verlies
Newcastle - Verlies
Bayern - Verlies
Dus realistich zou PSV dan op 7 punten gekomen zijn. Ze hebben er 8, 1 punt meer dan verwacht.
En dat is allemaal precies waar het om gaat. Een nr. 11 uit Engeland of een nr. 6 uit Duitsland is blijkbaar al volledig volgens verwachting een maat te groot voor de absolute nr. 1 uit Nederland. Nederland glijdt gewoon steeds verder af, dat ziet toch iedereen?
Dan kunnen we blijven miepen met de clubbril op dat je niet kritisch mag zijn, maar dat is gewoon keihard je kop in het zand steken. Vooral blijven doen, dan kneuteren we ons als NL zijnde gewoon richting het niveau Schotland of erger.
Ik snap echt niet waarom een vaste Tweaker die hier zo goed bekend staat als realistisch maar kritisch én meestal objectief nu ineens weggezet wordt als denigrerend naar PSV of slechte verliezer terwijl hij objectief gezien gewoon gelijk heeft.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Of de commentator je bevalt of niet, het continu benoemen dat je de commentator, scheidsrechter of VAR niet leuk vindt is achterhaald. Houd het lekker voor je, het voegt niks toe.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellige sfeer, niet voor een vijandige.
Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse / Belgische clubs en de voor hun direct relevante wedstrijden
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2025/2026 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Verder is er nog Randzaken