[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2025/2026 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 186 ... 217 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 23:34
Telstar, de ultieme satellietclub. ;)
Prachtig dat ze door zijn naar de halve finale. En inderdaad, alsjeblieft NEC-Telstar, ongebruikelijke clubs in de finale is altijd mooi.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:19
Bij Telstar vergeten ze dit jaar nooit meer

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-03 19:01

ST10©DE

Dus.............

Harribo schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 18:32:
[...]
Psv heeft het goed gedaan tegen een kwakkelend Liverpool maar als Psv echt goed was geweest, lagen ze er nu niet uit.
Tuesday 4 November 2025
League phase - Matchday 4
Liverpool FC - Real Madrid C.F.:1-0

Wednesday 26 November 2025
League phase - Matchday 5
Liverpool FC - PSV Eindhoven:1-4

Tuesday 9 December 2025
League phase - Matchday 6
FC Internazionale Milano - Liverpool FC: 0-1

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
ST10©DE schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 23:20:
[...]

Tuesday 4 November 2025
League phase - Matchday 4
Liverpool FC - Real Madrid C.F.:1-0

Wednesday 26 November 2025
League phase - Matchday 5
Liverpool FC - PSV Eindhoven:1-4

Tuesday 9 December 2025
League phase - Matchday 6
FC Internazionale Milano - Liverpool FC: 0-1
Hoeveel voorbeelden wil je van verliespartijen van Liverpool?
Galatasaray Man Utd Chelsea Brentford City Crystal Palace Nottingham Forest, gelijk tegen Sunderland en Leeds.. Dat mag je best kwakkelen noemen lijkt me zo.

Niet om de prestatie omlaag te praten overigens, Liverpool vernederen op Anfield is altijd een top prestatie als NL team

[ Voor 9% gewijzigd door toolkist op 06-02-2026 00:48 ]

• Snowdog
  • Laatst online: 18:40
Harribo schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 18:32:
[...]

De eredivisie zijn blinden, PSV is 1 oog en normaal zijn de andere teams in Europa 2 ogen. Snap je?
Eredivisie teams < Psv <Europese teams

Psv heeft het goed gedaan tegen een kwakkelend Liverpool maar als Psv echt goed was geweest, lagen ze er nu niet uit.

Snap dat je er anders over denkt ;)
(y)
Ik snap niet zo goed hoe je dit punt nou kunt vasthouden? Andere teams in Europa? Dat zijn zoveel teams en PSV is echt niet slechter dan het gros daarvan. Het was vooraf al bekend dat het een lastig seizoen in de CL zou gaan worden voor PSV en ook de modellen van OPTA of een van dat soort clubjes wees na de loting al aan dat PSV van alle clubs in de CL de zwaarste of een-na-zwaarste loting had (hoewel dat natuurlijk geen exact science is).

Maar goed, andere clubs in Europa zijn 2 ogen? Bedoel je nou clubs in de CL of clubs in alle Europese competities of zelfs alle clubs die uit Europa komen? Welke van de 3 opties het ook is, ik denk dat PSV in alle 3 de categorieën best thuishoort. Ze hebben gewoon een beetje pech gehad en het zelf laten liggen tegen de wat mindere tegenstanders in hun loting. Dat kan gebeuren, maar om nou dit soort bs te gaan posten over dat PSV niks te zoeken zou hebben in Europa of duidelijk minder is...

Als ze 1 punt meer hadden gehad waren ze gewoon door in de CL en dat punt halen ze bijna tegen nota bene een van de beste clubs in Europa in een wedstrijd die beide kanten op had kunnen vallen (je post het n.a.v. die wedstrijd, dus ik haal die maar even aan). Ik vind het best disrespectvolle posts en mij bekruipt het "bad loser"-gevoel een beetje. Zoiets van Ajax is nu wel slecht, maar PSV en Feyenoord zijn niet veel beter en hebben ook niks in Europa te zoeken (al kan ik me ook niet echt voorstellen dat je je daar druk om maakt, maar goed).

Daar ben ik het in geval van PSV dus niet mee eens, ze hebben het vrij ok gedaan. Vooraf zou je zeggen kansloos, na de eerste wedstrijd nog kanslozer, een paar wedstrijden voor het einde van de 1e fase (voor de wedstrijd tegen Atletico) dacht je dat het er zowaar toch inzat, maar uiteindelijk mis je dan net die tussenronde. Tsjah, ik denk dat het gewoon een vrij ok result is, van twee mooie clubs gewonnen, paar wat mindere resultaten en helaas zat de loting niet mee.

Oh en ik zou stoppen met van die doodoeners als "Als PSV echt goed was geweest, lagen ze nu niet uit". Dat kan je dan op elke niet-winnaar wel toepassen, dus dat geldt dan voor elke club wel. Als Ajax jaren geleden echt goed was, hadden ze wel van Tottenham gewonnen, als het Nederlands elftal ooit echt goed was, hadden ze wel een WK gewonnen, etc. etc. Als prestaties altijd leidend zijn om te bepalen of iets goed of slecht is, kijk dan gewoon naar het scorebord (beetje scorebordjournalistiek zoals Co zou zeggen).

• T-MOB
  • Laatst online: 23:37
toolkist schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 00:43:
[...]
Kan wel zijn, maar Liverpool eindigt wel #3 in de league phase. Die verliespartijen van Liverpool zeggen vooral veel over de Premier League. 6 van de 6 Engelse ploegen zijn door, ze vormen de helft van de top 12.

Regeren is vooruitschuiven

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:23
Toch zal men intern bij PSV spreken over een mislukte Europese campagne. Het doel zal ongetwijfeld minstens de tussenronde geweest zijn. Dat is niet gehaald. Daar doen een paar goede resultaten tegen gerenommeerde tegenstanders niets aan af.

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
DutchOwnage schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 09:38:
Toch zal men intern bij PSV spreken over een mislukte Europese campagne. Het doel zal ongetwijfeld minstens de tussenronde geweest zijn. Dat is niet gehaald. Daar doen een paar goede resultaten tegen gerenommeerde tegenstanders niets aan af.
Ze hebben het vergooit tegen de "kleintjes". Jammer maar dan heb je precies niks aan de uitschieters tegen de grotere ploegen.

• ST10©DE

ST10©DE

Dus.............

toolkist schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 00:43:
[...]

Galatasaray Man Utd Chelsea Brentford City Crystal Palace Nottingham Forest, gelijk tegen Sunderland en Leeds.. Dat mag je best kwakkelen noemen lijkt me zo.

Niet om de prestatie omlaag te praten overigens, Liverpool vernederen op Anfield is altijd een top prestatie als NL team
Ik ben het helemaal met je eens. Maar er wordt altijd negatief gedaan als PSV, Feyenoord, Utrecht, AZ, Go Ahead, .... een goede prestatie neerzet in Europa. Daar heb ik genoeg van. Daar moet gewoon een keer positief over gedaan worden, en niet gelijk zeggen dat de tegenstander niks is. Liverpool kwakkelde misschien, maar niet in de CL.

Ja, PSV heeft het verkloot tegen de Belgen. Misschien tegen de Grieken. Maar verder waren de prestaties van PSV helemaal niet slecht.

• toolkist
  • Niet online
ST10©DE schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 09:50:
[...]

Ik ben het helemaal met je eens. Maar er wordt altijd negatief gedaan als PSV, Feyenoord, Utrecht, AZ, Go Ahead, .... een goede prestatie neerzet in Europa. Daar heb ik genoeg van.
Daar kun je Ajax ook gewoon bij zetten hoor... Dit soort reacties waren er ook toen Ajax won van Real in Bernabeu, toen Ajax de finale in de EL haalde, etc.

• toolkist
  • Niet online
Snowdog schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 05:29:
Ik vind het best disrespectvolle posts en mij bekruipt het "bad loser"-gevoel een beetje. Zoiets van Ajax is nu wel slecht, maar PSV en Feyenoord zijn niet veel beter en hebben ook niks in Europa te zoeken (al kan ik me ook niet echt voorstellen dat je je daar druk om maakt, maar goed).
Als ik bij @Harribo iets nou net niet heb is het wel het bad loser gevoel. Eerder gewoon kritisch, en dat staat los van welke club gezien ie dat ook bij Ajax en Groningen is.

• toolkist
  • Niet online
Los daarvan krijg ik het idee dat als er hier ook maar iets gezegd wordt over club A, B of C wat mogelijk negatief uitgelegd kan worden, er hier altijd weer wat mensen zijn die daar volle bak op in gaan alsof het grootst mogelijke onrecht wordt aangedaan.

Wie de schoen past... ;)

[ Voor 5% gewijzigd door toolkist op 06-02-2026 10:02 ]

• Mr.Jappe
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 27-02 10:08
ST10©DE schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 09:50:
[...]

Ik ben het helemaal met je eens. Maar er wordt altijd negatief gedaan als PSV, Feyenoord, Utrecht, AZ, Go Ahead, .... een goede prestatie neerzet in Europa. Daar heb ik genoeg van. Daar moet gewoon een keer positief over gedaan worden, en niet gelijk zeggen dat de tegenstander niks is. Liverpool kwakkelde misschien, maar niet in de CL.

Ja, PSV heeft het verkloot tegen de Belgen. Misschien tegen de Grieken. Maar verder waren de prestaties van PSV helemaal niet slecht.
Tja dat is waar, maar ik denk niet dat je dat gaat veranderen. Het is een beetje supporter eigen. De een verkondigt het als een prof.drs. met allerlei argumenten en statistieken erbij, maar het komt uiteindelijk op hetzelfde neer: afgunst. Let maar op, als de eigen club exact dezelfde prestaties aflevert, dan wordt het op dezelfde manier verdedigd.

Als een andere (top)club de beker wint, is de beker geen echte prijs. Als een club kampioen wordt, dan wordt de term 'kampioen van de armoede' weer van stal gehaald. Als een club ver komt in de Conference of Europa league, wordt er gezegd 'ja maar het is geen Champions league'.

Als PSV'er mag je best trots zijn op de prestaties in Europa. Je hebt een andere hele grote clubs verslagen, dat zijn toch memorabele avonden geweest? Lekker van genieten hoor.

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:44
Ik snap het zwart-wit denken niet. Het kan toch allebei waar zijn? PSV dat een fantastische campagne draait in de eredivisie maar tegelijkertijd gefaald heeft in de CL?

Kijk naar het puntenaantal in de eredivisie. Als je de huidige punten extrapoleert komen ze op 90 punten en meer dan honderd doelpunten. Dat is een heel hoog aantal en je maakt mij niet wijs dat de eredivisie in twee jaar tijd zo is gedevalueerd. Een Mickey Mouse league waren we ook in de gloriedagen van Ten Hag, van Gaal of zelfs Hiddink al.

• Sineplex
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 21:01
PSV heeft het laten liggen tegen die Belgen. Als je daar 1 punt pakt dan ben je al door. De rest van de resultaten kan ik nog bij inkomen, inclusief het punt uit bij Olympiakos. Alhoewel je ook wat defensiever had kunnen spelen tegen Atletico en/of Bayern. Overall heeft PSV leuk gespeeld tegen de topclubs, maar de tussenronde had toch echt het doel moeten zijn.

• Harribo
Snowdog schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 05:29:
[...]

Ik snap niet zo goed hoe je dit punt nou kunt vasthouden? Andere teams in Europa? Dat zijn zoveel teams en PSV is echt niet slechter dan het gros daarvan. Het was vooraf al bekend dat het een lastig seizoen in de CL zou gaan worden voor PSV en ook de modellen van OPTA of een van dat soort clubjes wees na de loting al aan dat PSV van alle clubs in de CL de zwaarste of een-na-zwaarste loting had (hoewel dat natuurlijk geen exact science is).

Maar goed, andere clubs in Europa zijn 2 ogen? Bedoel je nou clubs in de CL of clubs in alle Europese competities of zelfs alle clubs die uit Europa komen? Welke van de 3 opties het ook is, ik denk dat PSV in alle 3 de categorieën best thuishoort. Ze hebben gewoon een beetje pech gehad en het zelf laten liggen tegen de wat mindere tegenstanders in hun loting. Dat kan gebeuren, maar om nou dit soort bs te gaan posten over dat PSV niks te zoeken zou hebben in Europa of duidelijk minder is...

Als ze 1 punt meer hadden gehad waren ze gewoon door in de CL en dat punt halen ze bijna tegen nota bene een van de beste clubs in Europa in een wedstrijd die beide kanten op had kunnen vallen (je post het n.a.v. die wedstrijd, dus ik haal die maar even aan). Ik vind het best disrespectvolle posts en mij bekruipt het "bad loser"-gevoel een beetje. Zoiets van Ajax is nu wel slecht, maar PSV en Feyenoord zijn niet veel beter en hebben ook niks in Europa te zoeken (al kan ik me ook niet echt voorstellen dat je je daar druk om maakt, maar goed).

Daar ben ik het in geval van PSV dus niet mee eens, ze hebben het vrij ok gedaan. Vooraf zou je zeggen kansloos, na de eerste wedstrijd nog kanslozer, een paar wedstrijden voor het einde van de 1e fase (voor de wedstrijd tegen Atletico) dacht je dat het er zowaar toch inzat, maar uiteindelijk mis je dan net die tussenronde. Tsjah, ik denk dat het gewoon een vrij ok result is, van twee mooie clubs gewonnen, paar wat mindere resultaten en helaas zat de loting niet mee.

Oh en ik zou stoppen met van die doodoeners als "Als PSV echt goed was geweest, lagen ze nu niet uit". Dat kan je dan op elke niet-winnaar wel toepassen, dus dat geldt dan voor elke club wel. Als Ajax jaren geleden echt goed was, hadden ze wel van Tottenham gewonnen, als het Nederlands elftal ooit echt goed was, hadden ze wel een WK gewonnen, etc. etc. Als prestaties altijd leidend zijn om te bepalen of iets goed of slecht is, kijk dan gewoon naar het scorebord (beetje scorebordjournalistiek zoals Co zou zeggen).
Gezien de Europese teams waar Psv tegen moest waren ze echt de mindere.
Dat was best logisch gezien het zware programma.
Maar als je verdorie dan moet winnen van de mindere goden zoals bijv USG, dan móet je dat ook gewoon doen.
Anders ben je mi toch niet goed genoeg.

De eredivisie is wél gedevalueerd, vorig jaar ging het Europees een heel stuk beter. Mijn mening.

Psv trof Liverpool juist in hun slechtste fase. Liverpool heeft dat later nog recht kunnen trekken. Nog zeker wel een knappe overwinning van Psv.
Maar ik kijk over de gehele campagne in de cl

[ Voor 4% gewijzigd door Harribo op 06-02-2026 10:41 ]

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 00:09
Harribo schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 10:37:
[...]

Gezien de Europese teams waar Psv tegen moest waren ze echt de mindere.
Dat was best logisch gezien het zware programma.
Maar als je verdorie dan moet winnen van de mindere goden zoals bijv USG, dan móet je dat ook gewoon doen.
Anders ben je mi toch niet goed genoeg.

De eredivisie is wél gedevalueerd, vorig jaar ging het Europees een heel stuk beter. Mijn mening.

Psv trof Liverpool juist in hun slechtste fase. Liverpool heeft dat later nog recht kunnen trekken. Nog zeker wel een knappe overwinning van Psv.
Zeg ik tegen m’n zoon ook altijd, je bent net niet goed genoeg! :+

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

• ST10©DE

ST10©DE

Dus.............

toolkist schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 09:55:
[...]

Daar kun je Ajax ook gewoon bij zetten hoor... Dit soort reacties waren er ook toen Ajax won van Real in Bernabeu, toen Ajax de finale in de EL haalde, etc.
Daarom de puntjes, de lijst was niet beperkt tot de clubs die ik noemde. Waarom noem je specifiek Ajax en niet bijvoorbeeld Twente?

• ST10©DE

ST10©DE

Dus.............

[...]

Okay, kijken we naar de hele campagne:
St. Union - Winst
Leverkussen - Verlies
Napoli - Verlies
Olympiacos - Winst
Liverpool - Verlies
Atletico - Gelijk / Verlies
Newcastle - Verlies
Bayern - Verlies

Dus realistich zou PSV dan op 7 punten gekomen zijn. Ze hebben er 8, 1 punt meer dan verwacht.

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
[...]

Ja en nee. Als je kijkt naar het verzorgde voetbal van Telstar, NAC en af en toe ook wel bij Heracles dan vind ik het kwalitatief allemaal best goed, geen kansloze lelijke eendjes. Punt is alleen dat Ajax en Feyenoord het zo ontzettend laten liggen en ik vraag me af of dat puur de kwaliteit van de spelers is. Als je ziet wat en Correia of een Hoefkens voor spel op de mat leggen met een beduidend mindere selectie dan Ajax, Feyenoord maar ook AZ b.v. Ik snap gewoon niet waarom topclubs in de eredivise de gok wagen met onbewezen trainers. Het is al meermaals bewezen dat grote voetballers niet [meteen] ook goede trainers zijn. Van Basten, Gullit, Rijkaard, deBoer, vBommel, vPersie etc. etc. Nou moet ik eigenlijk ook NEC nog even noemen als enorme positieve uitschieter, ook omdat die wel een trainer hebben met een bewezen filosofie. Oh en Groningen, ook een positieve uitschieter, ook een trainer met een bepaalde visie. Oh en Sparta heeft ook een goede trainer. :+

Maar Europees is met name Ajax en Feyenoord die het laten liggen. AZ is wel redelijk stabiel in vergelijking met voorgaande jaren en de rest is altijd bonus. Oh, en PSV natuurlijk ook als je naar de punten kijkt.

Only fools are enslaved by time and space.

• toolkist
  • Niet online
Grim over Regeer:
'Ik heb ook mijn waardering uitgesproken naar hem. Doordat iedereen het maar over een nieuwe 6 van Ajax heeft, zeg je eigenlijk verkapt dat Youri op dit moment niet goed genoeg is.
Nee Fred, niet verkapt.
Nee Fred, niet alleen "op dit moment".

• Harribo
LoneRanger schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 11:08:
[...]

Ja en nee. Als je kijkt naar het verzorgde voetbal van Telstar, NAC en af en toe ook wel bij Heracles dan vind ik het kwalitatief allemaal best goed, geen kansloze lelijke eendjes. Punt is alleen dat Ajax en Feyenoord het zo ontzettend laten liggen en ik vraag me af of dat puur de kwaliteit van de spelers is. Als je ziet wat en Correia of een Hoefkens voor spel op de mat leggen met een beduidend mindere selectie dan Ajax, Feyenoord maar ook AZ b.v. Ik snap gewoon niet waarom topclubs in de eredivise de gok wagen met onbewezen trainers.. .
Etc
De onderkant van de eredivisie zit zeker wel in de lift maar ja de beste team van de eredivisie niet. Totaal spelen we minder klaar in Europa.

Altijd waardering gehad voor Excelsior, die spelen met een minimaal budget toch vrij lang vaak mee, jaren, in de Eredivisie. Dat is een unieke prestatie.
Ik verwar vaak de trainer van Excelsior met die van Go Ahead :)

[ Voor 11% gewijzigd door Harribo op 06-02-2026 11:31 ]

• Gonadan
  • Laatst online: 16:57

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
ST10©DE schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 10:58:
[...]

Okay, kijken we naar de hele campagne:
St. Union - Winst
Leverkussen - Verlies
Napoli - Verlies
Olympiacos - Winst
Liverpool - Verlies
Atletico - Gelijk / Verlies
Newcastle - Verlies
Bayern - Verlies

Dus realistich zou PSV dan op 7 punten gekomen zijn. Ze hebben er 8, 1 punt meer dan verwacht.
Exact, dus de verwachting is al dat ze het niet heel goed gaan doen omdat Nederland gewoon ver achter loopt tegenwoordig. Dat ze dan voldoen aan die verwachting is natuurlijk hartstikke goed, maar realistisch gezien is het dus gewoon éénoog.

En dat is allemaal precies waar het om gaat. Een nr. 11 uit Engeland of een nr. 6 uit Duitsland is blijkbaar al volledig volgens verwachting een maat te groot voor de absolute nr. 1 uit Nederland. Nederland glijdt gewoon steeds verder af, dat ziet toch iedereen?

Dan kunnen we blijven miepen met de clubbril op dat je niet kritisch mag zijn, maar dat is gewoon keihard je kop in het zand steken. Vooral blijven doen, dan kneuteren we ons als NL zijnde gewoon richting het niveau Schotland of erger.

Ik snap echt niet waarom een vaste Tweaker die hier zo goed bekend staat als realistisch maar kritisch én meestal objectief nu ineens weggezet wordt als denigrerend naar PSV of slechte verliezer terwijl hij objectief gezien gewoon gelijk heeft.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• carpebios
De conclusie is dus dat Conadan ook de betekenis van het spreekwoord niet kent :)

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

• ST10©DE

ST10©DE

Dus.............

Gonadan schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 11:46:
[...]

Exact, dus de verwachting is al dat ze het niet heel goed gaan doen omdat Nederland gewoon ver achter loopt tegenwoordig. Dat ze dan voldoen aan die verwachting is natuurlijk hartstikke goed, maar realistisch gezien is het dus gewoon éénoog.

En dat is allemaal precies waar het om gaat. Een nr. 11 uit Engeland of een nr. 6 uit Duitsland is blijkbaar al volledig volgens verwachting een maat te groot voor de absolute nr. 1 uit Nederland. Nederland glijdt gewoon steeds verder af, dat ziet toch iedereen?

Dan kunnen we blijven miepen met de clubbril op dat je niet kritisch mag zijn, maar dat is gewoon keihard je kop in het zand steken. Vooral blijven doen, dan kneuteren we ons als NL zijnde gewoon richting het niveau Schotland of erger.

Ik snap echt niet waarom een vaste Tweaker die hier zo goed bekend staat als realistisch maar kritisch én meestal objectief nu ineens weggezet wordt als denigrerend naar PSV of slechte verliezer terwijl hij objectief gezien gewoon gelijk heeft.
Omdat het specifiek gericht is op het klein praten van de juist wel goede prestaties van (bijvoorbeeld) PSV. ;-)

• toolkist
  • Niet online
ST10©DE schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 12:04:
[...]

Omdat het specifiek gericht is op het klein praten van de juist wel goede prestaties van (bijvoorbeeld) PSV. ;-)
Nee, zo wil jij het blijkbaar lezen.. Dat is heel wat anders dan of dat het doel is van de poster

• Gonadan

Gonadan

ST10©DE schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 12:04:
[...]

Nee dat is het niet, dat maak je er zelf van. Je kunt het prima positiever uitleggen dan dat en in mijn optiek verdient @Harribo dat krediet wel. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Harribo
carpebios schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 11:53:
De conclusie is dus dat Conadan ook de betekenis van het spreekwoord niet kent :)
Is dat een opluchting! ;)
Succes met Psv behalve as zondag natuurlijk

• carpebios
Harribo schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 12:36:
[...]

Is dat een opluchting! ;)
Succes met Psv behalve as zondag natuurlijk
Ik denk een van de lastigste wedstrijden nog voor PSV!
Zeker helemaal naar Groningen, toch vaak lastig in mijn herinnering.

• ST10©DE

ST10©DE

Dus.............

Gonadan schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 12:35:
[...]

Nee dat is het niet, dat maak je er zelf van. Je kunt het prima positiever uitleggen dan dat en in mijn optiek verdient @Harribo dat krediet wel. :)
En ik niet alleen ;)

• Gonadan

Gonadan

Helaas zijn er inderdaad meer die het alleen maar als negatief naar PSV kunnen uitleggen. Jammer van de sfeer, alweer. :)
carpebios schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 11:53:
Dat kan je blijven herhalen, maar dat gaat er echt niets aan veranderen. Wat nationaal heel goed is, is blijkbaar internationaal een stuk minder uitzonderlijk. En dat is precies wat het spreekwoord zegt.

Toegegeven, als je het echt niet weet en even gauw googled dan lees je waarschijnlijk de eerste de beste uitleg die suggereert dat eenoog maar iets meer dan niets kan, maar dan pak je alwéér de meest negatieve uitleg die er te vinden is. Het spreekwoord geeft in feite aan dat alles relatief is. Als. je in NL alles wint lijkt het alsof je bizar goed kunt voetballen, en dan speel je CL en dan blijkt dat er een hoop zijn die nog veel beter kunnen voetballen. Dat is gewoon wat het is.
En laten we eerlijk zijn, PSV heeft in NL ook gewoon heel veel punten gehaald zonder daadwerkelijk goed te hoeven voetballen. Het verschil is dit jaar gewoon erg groot, ook individueel.

Ik snap ook niet zo goed waarom hier zo moeilijk over gedaan wordt. Er is al zoveel lof geweest voor PSV van allemaal fans van andere clubs, en dan nog wordt zo'n opmerking uit zijn verband getrokken om weer slachtoffer te kunnen spelen. Ik begrijp het oprecht niet. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Sineplex
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 21:01
Harribo schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 11:29:
[...]

De onderkant van de eredivisie zit zeker wel in de lift maar ja de beste team van de eredivisie niet. Totaal spelen we minder klaar in Europa.

Altijd waardering gehad voor Excelsior, die spelen met een minimaal budget toch vrij lang vaak mee, jaren, in de Eredivisie. Dat is een unieke prestatie.
Ik verwar vaak de trainer van Excelsior met die van Go Ahead :)
Ik vind juist dat de bovenkant in de lift naar beneden zit, terwijl de onderkant er niet beter op is geworden. En dat blijft toch het structurele manco van de Eredivisie, zo'n PSV zou toch top-6 moeten kunnen spelen in de Bundesliga, maar de onderkant van onze Eredivisie zou het zelfs moeilijk hebben om in de 2e Bundesliga zich te handhaven. Ik denk zelfs dat dat 3e Bundesliga is, want mensen in Nederland onderschatten het niveau van de 2e Bundesliga. En dat niveauverschil tussen top van de Eredivisie en de onderkant is te groot. De enige oplossing is om te fuseren met Belgie, maar daar zit niemand op te wachten.

• toolkist
  • Niet online
Sineplex schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 13:39:
[...]

Ik vind juist dat de bovenkant in de lift naar beneden zit, terwijl de onderkant er niet beter op is geworden. En dat blijft toch het structurele manco van de Eredivisie, zo'n PSV zou toch top-6 moeten kunnen spelen in de Bundesliga, maar de onderkant van onze Eredivisie zou het zelfs moeilijk hebben om in de 2e Bundesliga zich te handhaven. Ik denk zelfs dat dat 3e Bundesliga is, want mensen in Nederland onderschatten het niveau van de 2e Bundesliga. En dat niveauverschil tussen top van de Eredivisie en de onderkant is te groot. De enige oplossing is om te fuseren met Belgie, maar daar zit niemand op te wachten.
Of 100 euro per maand betalen om ESPN te zien, ook niet een heel reele optie ;)

• D-e-n
[...]

De verschillen tussen top en onderkant eredivisie zijn altijd groot geweest. Toen PSV de EC1 won veegde het iedere tegenstander uit het rechterrijtje van het veld. Idem met het Ajax van van Gaal. En in Portugal is het niet veel anders: ook daar is de top zoveel beter dan rest, en dan zit een club als Braga daar ergens tussenin. En mijn punt is: dat is helemaal niet erg. Het Feyenoord van Slot en Arnesen deed het met dat verschil prima in Europa, idem met het Ajax van Ten Hag en Overmars. Alles draait dus om goed beleid en goede coaching.

Uiteindelijk zijn en blijven we een klein land en een competitie met de sterkte in de breedte van Duitsland of Frankrijk is gewoon niet haalbaar. Er is een beperkte hoeveelheid geld en talent in Nederland en vraag is waar je dat concentreert. En in mijn ogen kunnen we dan kiezen: willen we een gelijkwaardige competitie met veel gelijkwaardige clubs die allemaal een zesje halen of wil je wat clubs die een acht of hoger kunnen halen en op basis daarvan wat potten kunnen breken in Europa. Ik kies dan het laatste.

Wat mij betreft is er nog wel één optie om de competitie sterker te maken en dat is het kleiner maken van de eredivisie. Je concentreert daarmee je topspelers, je verspreidt ze over minder clubs.

• carpebios
Gonadan schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 13:25:
Helaas zijn er inderdaad meer die het alleen maar als negatief naar PSV kunnen uitleggen. Jammer van de sfeer, alweer. :)

[...]

Dat kan je blijven herhalen, maar dat gaat er echt niets aan veranderen. Wat nationaal heel goed is, is blijkbaar internationaal een stuk minder uitzonderlijk. En dat is precies wat het spreekwoord zegt.

Toegegeven, als je het echt niet weet en even gauw googled dan lees je waarschijnlijk de eerste de beste uitleg die suggereert dat eenoog maar iets meer dan niets kan, maar dan pak je alwéér de meest negatieve uitleg die er te vinden is. Het spreekwoord geeft in feite aan dat alles relatief is. Als. je in NL alles wint lijkt het alsof je bizar goed kunt voetballen, en dan speel je CL en dan blijkt dat er een hoop zijn die nog veel beter kunnen voetballen. Dat is gewoon wat het is.
En laten we eerlijk zijn, PSV heeft in NL ook gewoon heel veel punten gehaald zonder daadwerkelijk goed te hoeven voetballen. Het verschil is dit jaar gewoon erg groot, ook individueel.

Ik snap ook niet zo goed waarom hier zo moeilijk over gedaan wordt. Er is al zoveel lof geweest voor PSV van allemaal fans van andere clubs, en dan nog wordt zo'n opmerking uit zijn verband getrokken om weer slachtoffer te kunnen spelen. Ik begrijp het oprecht niet. :)
Ik heb het idee dat jij je eigen discussie aan het voeren ben.
Jij stelt dat chocolade fruit is en dat is objectief en klaar.

Maar je neemt wel een eigen interpretatie van het spreekwoord.
Als in het land der blinden PSV eenoog is, dan kan het net iets meer dan de rest (dat is niet waar) en in de EU ook niet. Dus onjuist toegepast. Zo moeilijk is het toch niet?

Dat je daarna alles erbij haalt en het uitlegt als dat mensen dingen te negatief zien voor PSV doet niet af aan het spreekwoord dat gewoon verkeerd gebruikt werd. Niet meer niet minder.

• carpebios
[...]

Is dat inclusief die halvering in punten aan het einde? Laat maar zitten dan! :+

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17:46
Ik (als PSV fan) ben het wel eens met de in het land der blinden is eenoog koning, waarbij het buiten het land der blinden nog wat andere landen zijn waar je als eenoog toch echt soms moeite hebt met de 2-oogigen ;)

Denk ik dat PSV meer had kunnen halen uit de Europese campagne? Tuurlijk, je moet kunnen winnen van die Belgen en Grieken, hebben ze het desondanks naar behoren gedaan? Dat denk ik ook, je wint van Napoli en Liverpool en biedt goed weerstand tegen Bayern. Vergeet ook niet dat PSV inmiddels al bijna heel het seizoen zonder spits speelt. Ja dat vangen ze best ok op, maar misschien is het kwaliteitsverschil in de CL nou net die plek waar je een echte spits wel graag had willen hebben.

Wat voor PSV denk ik belangrijk is, is om op tijd te starten met het volgende seizoen, in principe ben je (hopelijk) in april wel klaar met dit seizoen en kan er al gestart worden met kijken naar volgend seizoen. Wie blijven er, wie gaan er, wat komt er door vanuit de jeugd? Gericht wat aankopen en zorgen dat je volgend seizoen die 1e wedstrijd in de CL wint. Maak gebruik van alle extra tijd die je hebt t.o.v. van je mogelijke tegenstander.

WoT stats

• LoneRanger
  • Niet online
carpebios schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 14:12:
[...]

Volgens mij neem je het veel te zwart-wit en veel te serieus. tweeogen is top van Europa, eenogen de subtop/middenmoot. Dan kun je stellen dat eredivisie het [een] land der blinden is. Zo moeilijk is dat toch niet. Als PSV gewoon de volgende ronde hadden gehaald hadden ze twee ogen waarvan een beetje lui.

de cacaoboon is trouwens een vrucht. ;)

• carpebios
LoneRanger schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 14:44:
[...]

Volgens mij neem je het veel te zwart-wit en veel te serieus. tweeogen is top van Europa, eenogen de subtop/middenmoot. Dan kun je stellen dat eredivisie het [een] land der blinden is. Zo moeilijk is dat toch niet. Als PSV gewoon de volgende ronde hadden gehaald hadden ze twee ogen waarvan een beetje lui.

de cacaoboon is trouwens een vrucht. ;)
touché

• Gonadan

Gonadan

carpebios schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 14:12:
[...]

Maar je neemt wel een eigen interpretatie van het spreekwoord.
Als in het land der blinden PSV eenoog is, dan kan het net iets meer dan de rest (dat is niet waar) en in de EU ook niet. Dus onjuist toegepast. Zo moeilijk is het toch niet?

Dat je daarna alles erbij haalt en het uitlegt als dat mensen dingen te negatief zien voor PSV doet niet af aan het spreekwoord dat gewoon verkeerd gebruikt werd. Niet meer niet minder.
Je verwijt mij wat je zelf doet, maar ik ga je niet overtuigen dus ga dat niet verder proberen. Blijf vooral denken dat iedereen tegen PSV is en ze naar beneden wil trappen. Ik weet wel beter gelukkig. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Soulizer
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22-03 15:24
toolkist schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 13:46:
[...]

Of 100 euro per maand betalen om ESPN te zien, ook niet een heel reele optie ;)
Moet eerlijk bekennen dat ik ESPN nu ook al duur vindt. Maar misschien als je meerdere clubs kijkt het geld meer waard is ipv alleen Feyenoord of Ajax kijken. Of het is enkel mijn gevoel haha. Naar stadion gaan is sowieso nog duurder.

• Gonadan

Gonadan

Nou, on-topic dan maar. Ik lees zojuist dat het telefoonnummer van Te Kloese uitgelekt was en dat hij bakken bedreigingen gehad heeft van teleurgestelde 'supporters'.
Het blijft toch wel kansloos hoe sommige mensen met anderen om te denken te moeten gaan.

Je kunt van alles van die man en zijn prestaties vinden, zeker als TD, maar dit soort acties gaat echt nergens over. :/

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• LZ86
Gonadan schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 15:36:
Nou, on-topic dan maar. Ik lees zojuist dat het telefoonnummer van Te Kloese uitgelekt was en dat hij bakken bedreigingen gehad heeft van teleurgestelde 'supporters'.
Het blijft toch wel kansloos hoe sommige mensen met anderen om te denken te moeten gaan.

Je kunt van alles van die man en zijn prestaties vinden, zeker als TD, maar dit soort acties gaat echt nergens over. :/
Totaal kansloze eencelligen inderdaad.

De lekkende persoon is al opgepakt gelukkig. Was een Hagenees.

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21:33
Soulizer schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 15:24:
[...]

Moet eerlijk bekennen dat ik ESPN nu ook al duur vindt. Maar misschien als je meerdere clubs kijkt het geld meer waard is ipv alleen Feyenoord of Ajax kijken. Of het is enkel mijn gevoel haha. Naar stadion gaan is sowieso nog duurder.
Sowieso achterlijk dat je er een tv-abonnement voor moet hebben. Die heb ik niet, dus kan ook geen ESPN afsluiten. Of is dat inmiddels al veranderd? 8)7

• carpebios
Gonadan schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 15:19:
[...]

Je verwijt mij wat je zelf doet, maar ik ga je niet overtuigen dus ga dat niet verder proberen. Blijf vooral denken dat iedereen tegen PSV is en ze naar beneden wil trappen. Ik weet wel beter gelukkig. :)
Ik denk dus niet dat iedereen tegen PSV is, dat is juist mijn punt. Mijn punt zit op het gebruik van het spreekwoord, wat m.i. onjuist is. Maar ook hier, agree to disagree.

• vassago
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:20
tiswat schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 16:02:
[...]
Sowieso achterlijk dat je er een tv-abonnement voor moet hebben. Die heb ik niet, dus kan ook geen ESPN afsluiten. Of is dat inmiddels al veranderd? 8)7
Nope, nog steeds niet veranderd. Toen het nog Fox was kon het wel een tijdje.
Als het zou kunnen nam ik direct een abonnement, nu lopen ze mijn geld mis.

• Harribo
carpebios schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 12:38:
[...]

Ik denk een van de lastigste wedstrijden nog voor PSV!
Zeker helemaal naar Groningen, toch vaak lastig in mijn herinnering.
Normaal gesproken wel. Maar psv is nu volgens mij zoveel beter dan de andere teams, dat wordt denk ik geen probleem voor PSV.
Groningen is veel blaffen maar niet bijten.

Maar ja... Voetbal he....bal is rond, 11 tegen 11 en dat soort clichés

• DutchOwnage
Halve finales.

NEC-PSV
AZ-Telstar

Ben benieuwd.

[ Voor 20% gewijzigd door DutchOwnage op 06-02-2026 17:50 ]

• donleone83
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 23-03 06:15
NEC-Telstar lijkt mij een prachtige finale.

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21:33
vassago schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 16:15:
[...]

Nope, nog steeds niet veranderd. Toen het nog Fox was kon het wel een tijdje.
Als het zou kunnen nam ik direct een abonnement, nu lopen ze mijn geld mis.
Schijnbaar wel bij Canal Digital voor 15 euro per maand.

• vassago
tiswat schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 18:05:
[...]
Schijnbaar wel bij Canal Digital voor 15 euro per maand.
Nope: https://www.canalplus.nl/zenderoverzicht/

Worden nog 2 leuke wedstrijden voor de beker, NEC-PSV en finale PSV-Telstar.
Revanche voor augustus :+

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17:46
vassago schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 18:14:
[...]

Ik denk dat PSV niet zomaar even wint van NEC in Nijmegen..

WoT stats

• LoneRanger
  • Niet online
vassago schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 18:14:
[...]

Dan speelt Telstar Europees.

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:39
Hoe lang blijft dat veld in Emmen bevroren? Ligt er een ijsschots onder ofzo?

• D-e-n
LoneRanger schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 19:21:
[...]

Dan speelt Telstar Europees.
Volgens mij is het al een tijd niet meer zo dat de verliezend bekerfinalist doorschuift als de winnaar al CL heeft. Die plek schuift dan door naar de ranglijst van de eredivisie

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:58

Vos

AFCA

chim0 schreef op zaterdag 7 februari 2026 @ 07:51:
Hoe lang blijft dat veld in Emmen bevroren? Ligt er een ijsschots onder ofzo?
De temperatuur ligt hier, vandaag nagelaten, al tijden onder het vriespunt. En icm ijzel en sneeuw is dat niet handig. Zodoende is het veld weer afgekeurd. Grote verschillen in ons kikkerlandje :).

[ Voor 5% gewijzigd door Vos op 07-02-2026 12:51 ]

• Gonadan

Gonadan

Zelfs Telstar heeft tegenwoordig veldverwarming. Is dat niet verplicht onderhand eigenlijk?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:48

gws24

Thinking is hard!

Gonadan schreef op zaterdag 7 februari 2026 @ 12:24:
Zelfs Telstar heeft tegenwoordig veldverwarming. Is dat niet verplicht onderhand eigenlijk?
In de ED is het verplicht sinds dit seizoen omdat kunstgras niet meer toegestaan is. Telstar heeft dit dus afgelopen zomer in allerijl moeten aanleggen. In de KKD is het niet verplicht.

[ Voor 22% gewijzigd door gws24 op 07-02-2026 12:33 ]

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

• Soulizer
tiswat schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 16:02:
[...]

Kan je niet via de website van ESPN een abo nemen en dan via de website op je MacBook kijken? Toch raar dat je minimaal tv pakket moet hebben.

• vassago
Soulizer schreef op zaterdag 7 februari 2026 @ 14:47:
[...]
Kan je niet via de website van ESPN een abo nemen en dan via de website op je MacBook kijken? Toch raar dat je minimaal tv pakket moet hebben.
Nee, je wordt dan doorgestuurd naar je ISP/TV boer om daar een abbo af te sluiten.
En ik ga niet betalen voor TV terwijl ik dat niet wil |:(

Verwijderd

Soulizer schreef op zaterdag 7 februari 2026 @ 14:47:
Ze zijn daar mee gestopt in 2014 of 2015 toen de eerste tv-aanbieders voor al hun abonnees een bedrag X moest betalen voor doorgifte.

• Soulizer
vassago schreef op zaterdag 7 februari 2026 @ 14:53:
[...]

Nee, je wordt dan doorgestuurd naar je ISP/TV boer om daar een abbo af te sluiten.
En ik ga niet betalen voor TV terwijl ik dat niet wil |:(
Verwijderd schreef op zaterdag 7 februari 2026 @ 15:03:
[...]

Ze zijn daar mee gestopt in 2014 of 2015 toen de eerste tv-aanbieders voor al hun abonnees een bedrag X moest betalen voor doorgifte.
Jemig wat belachelijk dat ze dat zo hebben gedaan.

• toolkist
  • Niet online
Soulizer schreef op zaterdag 7 februari 2026 @ 15:07:
Jemig wat belachelijk dat ze dat zo hebben gedaan.
Yep, hele irritante koppelverkoop.
Was het los mogelijk geweest had ook ik allang geen tv abbo meer gehad.

• DutchOwnage
Idem hier.

Maar gelukkig kijk ik door slim onderhandelen al heel lang "gratis" ESPN bij Ziggo. Het helpt mee dat ik al 20 jaar onafgebroken klant ben bij die toko.

Ik ga daar geen 17,95 voor betalen.

[ Voor 14% gewijzigd door DutchOwnage op 07-02-2026 15:35 ]

• LZ86
Zo, het is al weer gebeurd.

Geen 2e meer.

• DutchOwnage
Leuk ook dat Larin bij zijn debuut voor Southampton de winnende maakt :w

Bij ons had ie er na 5 opgelegde kansen nog niet eens eentje inliggen. Er is iets goed verrot op 1908.

• D-e-n
LZ86 schreef op zaterdag 7 februari 2026 @ 18:24:
Zo, het is al weer gebeurd.

Geen 2e meer.
En dat worden we ook niet meer. Troost en van Bodegom en co mogen trots zijn: alle vernieuwing hebben ze er vakkundig uitgesloopt. Volgende stap is het weer benaderen van Dirk Kuijt

• LZ86
D-e-n schreef op zaterdag 7 februari 2026 @ 19:56:
[...]

En dat worden we ook niet meer. Troost en van Bodegom en co mogen trots zijn: alle vernieuwing hebben ze er vakkundig uitgesloopt. Volgende stap is het weer benaderen van Dirk Kuijt
Als dat gebeurt kijk ik pas weer naar een pot van Feyenoord als al die lui zijn opgedonderd.

• mavaros
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:19
DutchOwnage schreef op zaterdag 7 februari 2026 @ 18:28:

Bij ons had ie er na 5 opgelegde kansen nog niet eens eentje inliggen. Er is iets goed verrot op 1908.
Dit gebeurt altijd.

Wij hadden Brobby. Een middelmatige spits die eigenlijk nooit scoorde en 90 minuten in de weg liep bij de andere 10 spelers. Toen verkochten ze bij Ajax die miskoop en speelt hij in de PL de sterren van de hemel. En hij scoort regelmatig ook nog.

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 16:58

Player1S

Probably out in the dark

Tuurlijk. De dag dat m’n broer eigenlijk kaartje over had maar ik te moe ben na lange dag op pad en week werken weet Twente opeens weer wat scoren is. }:|

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

• Soulizer
DutchOwnage schreef op zaterdag 7 februari 2026 @ 18:28:

Das wel op een niveautje lager he. Feyenoord is een topclub. Kon de druk misschien niet aan.

• DutchOwnage
Ik snap je, maar ik denk dat Feyenoord in deze vorm een hele zware dobber zou hebben aan de nr 14 van de Championship.

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:29
Gek die 1e goal van Fortuna.
Wordt overtreding vooraf aan gemaakt, maar niet voor gefloten. Maar omdat de aanval daarna "te lang duurt" oordeelt de var dat het gewoon een goal was...

• Soulizer
DutchOwnage schreef op zaterdag 7 februari 2026 @ 22:58:
Ik snap je, maar ik denk dat Feyenoord in deze vorm een hele zware dobber zou hebben aan de nr 14 van de Championship.
Als Feyenoord morgen niet wint breekt dan de pleuris uit?

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23-03 13:46
Soulizer schreef op zaterdag 7 februari 2026 @ 23:23:
[...]

Als Feyenoord morgen niet wint breekt dan de pleuris uit?
Project Van Persie moet slagen. Een verlies partijtje extra verandert daar niks aan.

• DutchOwnage
Je kan zomaar van plek 2 naar plek 4 donderen in 1 weekend, dus het zou goed zijn als dan eindelijk eens de pleuris uit zou breken.

• D-e-n
Russel88 schreef op zondag 8 februari 2026 @ 00:00:
[...]

Project Van Persie moet slagen. Een verlies partijtje extra verandert daar niks aan.
Ten koste van wat? Miljoenenverlies? Europees voetbal?

Verwijderd

mavaros schreef op zaterdag 7 februari 2026 @ 20:20:
Dit gebeurt altijd.

Wij hadden Brobby. Een middelmatige spits die eigenlijk nooit scoorde en 90 minuten in de weg liep bij de andere 10 spelers. Toen verkochten ze bij Ajax die miskoop en speelt hij in de PL de sterren van de hemel. En hij scoort regelmatig ook nog.
43 doelpunten in 91 wedstrijden na zijn terugkeer uit Leipzig voordat Farioli het spelplan bepaalde. :O

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 22:35
Vandaag een klinkende overwinning in Utrecht!! Hup Feyenoord d:)b

• DutchOwnage
Een luizige 0-1 zou ook al fijn zijn op dit moment.

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23-03 13:43

Agent47

I always close my contracts.

Zal wel 3-1 worden oid vanmiddag

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

• LoneRanger
  • Niet online
Volgens mij is het al winst als vPersie geen spelers te lang laat spelen die nog niet helemaal fit zijn, niet weer eens van aanvoerder wisselt, een B-team opstelt omdat het maar Utrecht is, zijn plan wel over kan brengen op zijn spelers, luistert naar zijn assistenten. Maar dat is best veel in een keer. :+

• Harribo
Player1S schreef op zaterdag 7 februari 2026 @ 21:46:
Tuurlijk. De dag dat m’n broer eigenlijk kaartje over had maar ik te moe ben na lange dag op pad en week werken weet Twente opeens weer wat scoren is. }:|
Ja en Heerenveen wat een offday is.
Wat speelden die slecht zeg. Geen kans gecreëerd

• DutchOwnage
Haha Moder misschien als spits omdat Ueda er weer eens niet bij is. Wat een armoe.

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23-03 13:43

Agent47

I always close my contracts.

DutchOwnage schreef op zondag 8 februari 2026 @ 10:58:
Haha Moder misschien als spits omdat Ueda er weer eens niet bij is. Wat een armoe.
En dan ook nog sliti opstellen. Man man man

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:44

OMX2000

By any means necessary...

Agent47 schreef op zondag 8 februari 2026 @ 09:52:
Zal wel 3-1 worden oid vanmiddag
NEC staat 2e met een wedstrijd minder gespeeld. Die hebben een team gesmeed en zich zorgvuldig versterkt.

Feyenoord staat in een volledige paniek stand èn is verlamd. Diep diep triest

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

OMX2000 schreef op zondag 8 februari 2026 @ 11:08:
[...]

NEC staat 2e met een wedstrijd minder gespeeld. Die hebben een team gesmeed en zich zorgvuldig versterkt.

Feyenoord staat in een volledige paniek stand èn is verlamd. Diep diep triest
En de coach is geen prutser.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 22:35
Bijzondere opstelling. Steijn er weer naast. Die jongen zal haast heimwee naar Enschede hebben. Geen spits, start gewoon met Tengsted als Ueda er niet is. Waarschijnlijk weet niemand wat ze moeten doen. Maar ik laat me graag verrassen!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:44

OMX2000

By any means necessary...

Lekkerboeie86 schreef op zondag 8 februari 2026 @ 11:18:
Bijzondere opstelling. Steijn er weer naast. Die jongen zal haast heimwee naar Enschede hebben. Geen spits, start gewoon met Tengsted als Ueda er niet is. Waarschijnlijk weet niemand wat ze moeten doen. Maar ik laat me graag verrassen!
Hem halen heeft dus tot nu toe meer kwaad dan goeds gedaan. Voor hem en voor de club. Er was vooraf al heel veel verdeeldheid over hem. Maar dan ga je ook nog eens heel bijzonder met hem om. Onkunde!

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23-03 13:46
Van Persie heeft een weddenschap met z'n vrienden, kan niet anders. Wat hij ook doet, hij wordt toch niet ontslagen.
Opstelling gemaakt met een dobbelsteen. Normaal gesproken doet hij dat alleen met wissels.

Je weet nu toch al dat Feyenoord niet gaat winnen. Als het slecht gaat, timmer je de boel dicht en zoek je naar houvast.
Niet onze top trainer. Die zet een middenvelder die terug komt van blessure en ritme mist, in de spits. Sliti, die amper minuten maakt, mag starten. Waarschijnlijk heeft hij tijdens de training een bal paar keer goed geraakt. Amateurisme ten top.

• D-e-n
Lekkerboeie86 schreef op zondag 8 februari 2026 @ 11:18:
En als je dan zonder spits wil spelen maak er dan een soort 442 van met Steijn achter twee spitsen. Dan hoeft Steijn ook minder te verdedigen.

• Soulizer
Ik snap weer niks van die opstelling van Van Persie. Schiet mij maar lek. Moet je geen automatiscme creeëren ipv weer willekeur een andere opstelling en formatie te doen. Lijkt Braga wel. En waarom is die Ueda steeds geblesseerd.

• D-e-n
https://www.ad.nl/voetbal...eer-hersteltijd~aa2a0cf5/

Het artikel in het AD van gisteren is ook aardig zorgwekkend overigens. Ze putten dan hoop uit het feit dat we alleen nog voor de eredivisie spelen, alsof dat niet net zo goed voor Ajax geldt. En als twee keer per week spelen het "probleem" was dan denk je gewoon als een amateurclub en iedereen die daar in mee gaat zou per direct moeten oprotten.

En dat zogenaamde "makkelijkere" programma van de concurrentie. Rot op: in deze staat heeft Feyenoord het zelfs moeilijk tegen Bal op het dak 2. En ik weet nu al dat Ajax straks tegen een (praktisch) uitgespeeld PSV wel punten haalt en vanmiddag gaan de revanchegevoelens tegen AZ ook gewoon punten opleveren. Dus ze rekenen zich ook gewoon rijk.

Had ik al gezegd dat het allemaal prutsers zijn?

• DutchOwnage
RvP komt weer met zijn gebruikelijke riedeltje. "Ik weet hoe het werkt". Als speler ja, als trainer acteer je op amateurniveau Robin.

• DutchOwnage
Feyenoord oogt zo ontzettend kwetsbaar in de omschakeling naar verdedigen.

Maar lekker doelpuntje van Targhalline.

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Zag er best houdbaar uit.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Strawberry_1985
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22-03 17:29
Pittige overtreding van Wang (?), was bang voor rood.

• DutchOwnage
Strawberry_1985 schreef op zondag 8 februari 2026 @ 12:37:
Pittige overtreding van Wang (?), was bang voor rood.
1 of 2 van die kamikaze acties heeft ie altijd wel :9

Maar dat Utrecht is toch ook een partij onmachtig zeg pfff.

• D-e-n
DutchOwnage schreef op zondag 8 februari 2026 @ 12:43:
[...]

1 of 2 van die kamikaze acties heeft ie altijd wel :9

Maar dat Utrecht is toch ook een partij onmachtig zeg pfff.
Waren ze in de vorige wedstrijd tegen Feyenoord ook in de eerste helft dus dat zegt nog niks?

• DutchOwnage
Nee klopt. Als Jans wat gaat omzetten straks is het nog maar de vraag hoe Feyenoord ( lees RvP) daar mee om gaat....
Pagina: 1 ... 186 ... 217 Laatste

Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Of de commentator je bevalt of niet, het continu benoemen dat je de commentator, scheidsrechter of VAR niet leuk vindt is achterhaald. Houd het lekker voor je, het voegt niks toe.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellige sfeer, niet voor een vijandige.

Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse / Belgische clubs en de voor hun direct relevante wedstrijden
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2025/2026 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Verder is er nog Randzaken