Ik denk dat het er niet beter van gaat worden om nu van Persie te ontslaan. Het is erg onrustig rond de club en de spelers. Ik zie geen meerwaarde in nog meer onrust. Koppen bij elkaar en nu een week voorbereiding op de Utrecht.D-e-n schreef op maandag 2 februari 2026 @ 10:33:
@ph4ge
@Lekkerboeie86
Waar halen jullie het vertrouwen vandaan dat dit nog wel gaat goed komen met wat rust? In de winterstop, waar je bij uitstek rust hebt, is het ook niet goed gekomen. De stelling dat van Persie als trainer niet in staat is om bij een slechte periode of een tegenslag de boel om te keren lijkt me eerder een zekerheidje dan een gok. Dat is niet zo gek want dat hebben we bij werkelijk alle zonder ervaring aangestelde oud-voetballers gezien. Dit gaat zo nooit en nooit meer goed komen. Als we zo aan blijven modderen worden we vijfde ofzo. En blessures of slechte aankopen zijn een slechte smoes want ook met blessures en slechte aankopen is dit gewoon een wanprestatie die al maanden duurt.
En het enige argument voor van Persie is het feit dat DTK en co kennelijk niet in staat zijn de juiste trainer aan te stellen want het fiasco met Priske had je ook na één gesprek met hem al moeten kunnen voorzien. Dat was stap één in de sloop van de erfenis van Slot en Arnesen die nu bijna voltooid is. Maar goed, ik neem aan dat bij een eventueel ontslag Hake het gewoon overneemt en het bestaat niet dat die het slechter doet.
Er komen op papier 3 wedstrijden aan die gewonnen kunnen en moeten worden. Utrecht zal nog steeds een pittige klus worden, maar ik heb wel vertrouwen dat we die gaan winnen. Daarna Telstar en Eagles thuis.
Achteraf zullen we weten wat wijsheid is. Als we bij Utrecht er niets van bakken en punten verspelen dan moet je misschien wel conclusies trekken. Maar gevoelsmatig is het nog te vroeg. PSV en Betis uit zijn geen wedstrijden die je gaat winnen. Daarvoor wonnen we van Sturm Graz en Heracles en maakten we 7 doelpunten. Het is allemaal niet geweldig, maar ik heb nog steeds vertrouwen dat we tweede gaan worden zonder beker en Europese wedstrijden de rest van het seizoen.