[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2025/2026 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 183 184 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 22:00
D-e-n schreef op maandag 2 februari 2026 @ 10:33:
@ph4ge
@Lekkerboeie86
Waar halen jullie het vertrouwen vandaan dat dit nog wel gaat goed komen met wat rust? In de winterstop, waar je bij uitstek rust hebt, is het ook niet goed gekomen. De stelling dat van Persie als trainer niet in staat is om bij een slechte periode of een tegenslag de boel om te keren lijkt me eerder een zekerheidje dan een gok. Dat is niet zo gek want dat hebben we bij werkelijk alle zonder ervaring aangestelde oud-voetballers gezien. Dit gaat zo nooit en nooit meer goed komen. Als we zo aan blijven modderen worden we vijfde ofzo. En blessures of slechte aankopen zijn een slechte smoes want ook met blessures en slechte aankopen is dit gewoon een wanprestatie die al maanden duurt.

En het enige argument voor van Persie is het feit dat DTK en co kennelijk niet in staat zijn de juiste trainer aan te stellen want het fiasco met Priske had je ook na één gesprek met hem al moeten kunnen voorzien. Dat was stap één in de sloop van de erfenis van Slot en Arnesen die nu bijna voltooid is. Maar goed, ik neem aan dat bij een eventueel ontslag Hake het gewoon overneemt en het bestaat niet dat die het slechter doet.
Ik denk dat het er niet beter van gaat worden om nu van Persie te ontslaan. Het is erg onrustig rond de club en de spelers. Ik zie geen meerwaarde in nog meer onrust. Koppen bij elkaar en nu een week voorbereiding op de Utrecht.
Er komen op papier 3 wedstrijden aan die gewonnen kunnen en moeten worden. Utrecht zal nog steeds een pittige klus worden, maar ik heb wel vertrouwen dat we die gaan winnen. Daarna Telstar en Eagles thuis.

Achteraf zullen we weten wat wijsheid is. Als we bij Utrecht er niets van bakken en punten verspelen dan moet je misschien wel conclusies trekken. Maar gevoelsmatig is het nog te vroeg. PSV en Betis uit zijn geen wedstrijden die je gaat winnen. Daarvoor wonnen we van Sturm Graz en Heracles en maakten we 7 doelpunten. Het is allemaal niet geweldig, maar ik heb nog steeds vertrouwen dat we tweede gaan worden zonder beker en Europese wedstrijden de rest van het seizoen.

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
DutchOwnage schreef op maandag 2 februari 2026 @ 12:52:
[...]

Die heb ik ook niet. Van mij mag ie vandaag nog wiebelen.

Maar ik weet niet welke interviews jij hebt gezien, maar zowel voor de camera van ESPN als mede het praatje voor de pers, heb ik hem echt meerdere malen zelf het boetekleed horen aantrekken. Ik was daar ook verbaasd over, want enige vorm van zelfreflectie kwam tot voor kort niet voor in het woordenboek van RvP. En van optimisme was al helemaal geen sprake meer.

Het wordt hoog tijd dat ie uit zijn lijden verlost wordt. Nergens, maar dan ook echt nergens, zou een trainer na zulke resultaten nog gehandhaafd blijven worden. Behalve bij ons.
Nogmaal, wat zei hij dan inhoudelijk bij dat boetekleed aantrekken? Want zoals ik al aangaf zie ik het hem in vorm wel doen, maar niet in inhoud.
Het artikel wat ik net op VI vond leest net zo weg.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:56
https://youtu.be/M7hQP6vlbIU?si=5kf4U-0798uDZZub

Hij benoemt hier toch gewoon alles wat er fout ging, en hij geeft toch aan dat alleen hijzelf eindverantwoordelijke is? Ik noem dat gewoon zelfkritisch. Nergens hoor ik hem het vingertje wijzen naar individuele spelers.

Hij geeft hier gewoon zijn eigen falen aan. Je mag me gerust verbeteren als jij het anders interpreteert, maar zo kijk ik er naar.

[ Voor 25% gewijzigd door DutchOwnage op 02-02-2026 13:21 ]

• D-e-n
  • Laatst online: 20:30
Lekkerboeie86 schreef op maandag 2 februari 2026 @ 13:11:
[...]

Utrecht zal nog steeds een pittige klus worden, maar ik heb wel vertrouwen dat we die gaan winnen.
Op basis waarvan denk je dat we die winnen?

• DutchOwnage
Je enige mazzel is dat Utrecht zo mogelijk in een nog diepere crisis zit dan wij. Maar het heeft geen zin om naar anderen te kijken, je moet bij jezelf te rade gaan.

[ Voor 34% gewijzigd door DutchOwnage op 02-02-2026 13:34 ]

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Lekkerboeie86 schreef op maandag 2 februari 2026 @ 13:11:
[...]

Ik denk dat het er niet beter van gaat worden om nu van Persie te ontslaan.
Als we bij Utrecht er niets van bakken en punten verspelen dan moet je misschien wel conclusies trekken.
Apart dat 1 wedstrijd zo'n verschil maakt in of ie wel of niet mag blijven van je.
Als je zo ver bent dat het nog van 1 resultaat afhangt dan ben je wat mij betreft allang op het punt gekomen dat het tijd is om afscheid te nemen.

• D-e-n
  • Laatst online: 20:30
DutchOwnage schreef op maandag 2 februari 2026 @ 12:52:
[...]

Het wordt hoog tijd dat ie uit zijn lijden verlost wordt. Nergens, maar dan ook echt nergens, zou een trainer na zulke resultaten nog gehandhaafd blijven worden. Behalve bij ons.
We hebben van Bronckhorst destijds ook weken laten ploeteren. Negen wedstrijden zonder winst herinner ik me. Ook zo'n gevalletje "een clubicoon laat je zitten" terwijl het voor mij een gebrek aan topstortmentaliteit was dat je hem zo liet voortmodderen.

Uiteindelijk werd Gio gered door de hulp van Advocaat die een defensief raamwerk heeft neergezet waar van Bronckhorst nog het hele kampioensjaar op heeft geteerd.

• DutchOwnage
Alleen jammer dat RvP te eigenwijs is om nog iemand als een Advocaat naast zich te dulden.

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

DutchOwnage schreef op maandag 2 februari 2026 @ 13:16:
https://youtu.be/M7hQP6vlbIU?si=5kf4U-0798uDZZub

Hij benoemt hier toch gewoon alles wat er fout ging, en hij geeft toch aan dat alleen hijzelf eindverantwoordelijke is? Ik noem dat gewoon zelfkritisch. Nergens hoor ik hem het vingertje wijzen naar individuele spelers.

Hij geeft hier gewoon zijn eigen falen aan. Je mag me gerust verbeteren als jij het anders interpreteert, maar zo kijk ik er naar.
Dit is precies wat ik bedoel, hij noemt alleen dingen die bij de spelers fout gingen. Hij zegt verantwoordelijk te zijn maar geeft daarna aan dat je wel kunt blijven praten, blijven hebben over tactiek, blijven discussiëren maar als je dan in het veld slecht speelt en niet doet wat moet dan heeft dat allemaal geen zin. Om vervolgens weer een paar keer zijn verantwoordelijkheid te benadrukken zonder specifieke verbeteringen, en het plan was goed weet hij nog te vertellen. Plus zolang er blessures zijn blijft het ellende.

Verantwoordelijkheid nemen is niet hetzelfde als reflecteren. Het siert hem dat hij zich niet verstopt en aangeeft te weten hoe het zit, hij is eindverantwoordelijk. Maar inhoudelijk is er geen enkele reflectie. Het komt niet verder dan dat de spelers te slap waren en niet doen wat afgesproken was en dat hij beter moet zorgen dat ze het wel doen.

Je kunt het hele interview samenvatten met "het plan was goed, maar het lukt me niet om de spelers zover te krijgen dat ze het ook uitvoeren, hopelijk is het na de blessures beter". Als het gaat om écht zelfkritisch zijn en reflecteren dan verwacht ik wel iets meer inhoud om eerlijk te zijn.

Een Bosz vind ik daar bij tijd en wijlen erg eerlijk in. Die benoemt dan echt welke keuze hij niet had moeten doen, of wat hij verkeerd gedacht had. Maar dat zie je hier niet, dit is Heitingaesk 'meer pit en beter ballen'. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Lekkerboeie86
D-e-n schreef op maandag 2 februari 2026 @ 13:28:
[...]

Op basis waarvan denk je dat we die winnen?
Omdat ik vind dat we beter zijn dan Utrecht. De statistieken zijn in ons voordeel. Afgelopen 3 jaar hebben we 2x gewonnen en 1x gelijk in de Galgenwaard. Verder kan je er niets van zeggen, we beginnen weer met 0-0. Je kan na 20 minuten een rode kaart krijgen en een penalty tegen.

• Lekkerboeie86
toolkist schreef op maandag 2 februari 2026 @ 13:34:
[...]

[...]

Apart dat 1 wedstrijd zo'n verschil maakt in of ie wel of niet mag blijven van je.
Als je zo ver bent dat het nog van 1 resultaat afhangt dan ben je wat mij betreft allang op het punt gekomen dat het tijd is om afscheid te nemen.
Tja het juiste moment is lastig te bepalen. Ik haal hoop uit de 2 overwinningen. Betis en PSV waren bij voorbaat kansloos. De blessures helpen ook niet mee. Allemaal excuses, Robin is geen Arne Slot. Dat wisten we van te voren.

• DutchOwnage
Gonadan schreef op maandag 2 februari 2026 @ 13:38:
[...]

Verantwoordelijkheid nemen is niet hetzelfde als reflecteren.
:9

Nou ja goed. Jij bent grammaticaal aardig onderlegt merkt ik. Hier kan ik met mijn simpele Mavo diplomaatje niet tegenop hoor, zoveel wijsheid.

Ik interpreteer het iets anders.

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
DutchOwnage schreef op maandag 2 februari 2026 @ 13:33:
Je enige mazzel is dat Utrecht zo mogelijk in een nog diepere crisis zit dan wij. Maar het heeft geen zin om naar anderen te kijken, je moet bij jezelf te rade gaan.
Dus wij zijn het perfecte team voor Utrecht om uit de crisis te raken..

Ik geef ons weinig kans.

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:42
LZ86 schreef op maandag 2 februari 2026 @ 14:02:
[...]

Dus wij zijn het perfecte team voor Utrecht om uit de crisis te raken..

Ik geef ons weinig kans.
Dit dus.
Als je de column van Hugo Borst lees, kom je toch tot de conclusie dat RvP erg eigenwijs is en z'n eigen lad bewandelt.
Een ervaren assistent ernaast zetten heeft geen zin. De verhalen die je in Heerenveen hoorde, hoor je hier ook. Een TD hoort met zo iemand te praten. Echter is dat bij Feyenoord een parttime baan. Dus niemand die hem in toom houdt.
Zie hier de enorme teloorgang en het einde is nog lang niet in zicht. Na de winterstop is er geen enkele houvast dat het beter gaat.met hangen en wurgen winnen van de nummer laatst. En ondertussen al 3 keer verloren. 1 gelijk spelletje.

En nu verwachten dat we 3 keer op rij winnen.... Ik denk het niet.

• LZ86
  • Nu online
Russel88 schreef op maandag 2 februari 2026 @ 14:52:
[...]

Dit dus.
Als je de column van Hugo Borst lees, kom je toch tot de conclusie dat RvP erg eigenwijs is en z'n eigen lad bewandelt.
Een ervaren assistent ernaast zetten heeft geen zin. De verhalen die je in Heerenveen hoorde, hoor je hier ook. Een TD hoort met zo iemand te praten. Echter is dat bij Feyenoord een parttime baan. Dus niemand die hem in toom houdt.
Zie hier de enorme teloorgang en het einde is nog lang niet in zicht. Na de winterstop is er geen enkele houvast dat het beter gaat.met hangen en wurgen winnen van de nummer laatst. En ondertussen al 3 keer verloren. 1 gelijk spelletje.

En nu verwachten dat we 3 keer op rij winnen.... Ik denk het niet.
Het is ook bizar en onvergeeflijk. De laatste jaren zien we het zwakste Ajax ooit..... En niemand maakt er gebruik van, zelfs wij niet, van oudsher de grootste concurrent. Alleen onder Slot nog wel, maar sindsdien is Ajax niet heel veel beter geworden, maar wij wel een heel heel stuk slechter. Die cyclus moet worden doorbroken. En dat gebeurt niet met een parttime TD en een trainer die ongeschikt is. WElicht dat je met hangen en wurgen nog wel wint van Utrecht, maar van GAE zowieso niet. En Telstar heeft zelfs PSV op de knietjes gekregen, dus daar moet je al helemaal niet het idee hebben dat je dat wel even wint. Dus die 9 punten zullen er in het beste geval 6 worden, maar 3 of zelfs 0 is waarschijnlijker.

• Russel88
Nou Feyenoord gaat weer een speler huren tot eind van het seizoen. Ken hem niet, maar hij wordt gezien als de backup van Wellenreuter. Dus kwalitatief gaan we er weer op achteruit.

Emiel Schelvis had helemaal gelijk in z'n optreden bij Rijnmond. TeKloese en de RvC zijn de oorzaken van de shitzooi die er nu is.
Maar ik zie die 3 echt niet vanzelf opstappen. Ik ben TeKloese dankbaar voor de AD zaken die hij heeft bewerkstelligd. Maar z'n gebeun brengt Feyenoord weer terug naar pre Arnsen tijd.
Dus hij mag van mij ook wel weg.

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21:47

Quad

Doof

Paes en Zinchenko zijn dus gister en vandaag officieel gecontracteerd.

Iemand enig idee wat er nog meer in de spreekwoordelijke pijplijn zit voor Ajax qua in/uit?

Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd

• DutchOwnage
Heb Schelvis ook gezien. Die moet als de wiedeweerga op de koffie daar.

• q-enf0rcer.1
  • Laatst online: 17:25
Quad schreef op maandag 2 februari 2026 @ 16:41:

Iemand enig idee wat er nog meer in de spreekwoordelijke pijplijn zit voor Ajax qua in/uit?
Maher Carrizo komt waarschijnlijk nog. Dan heb je een rechtsbuiten met scorend vermogen en een goede vrije trap. Enige nadeel is dat hij mogelijk de ontwikkeling van Bounida in de weg kan gaan zitten.

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Niet wat we écht nodig hebben voor mijn gevoel. Er zijn weer lekker veel namen geroepen maar echt concreet is nog maar weinig. Ik krijg er een onbestemd gevoel bij.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• toolkist
  • Niet online
Ik heb de hoop op een fatsoenlijke ervaren verdedigende middenvelder inmiddels al opgegeven deze transferperiode.

• Russel88
toolkist schreef op maandag 2 februari 2026 @ 17:33:
Ik heb de hoop op een fatsoenlijke ervaren verdedigende middenvelder inmiddels al opgegeven deze transferperiode.
Zerrouki een optie?

• Russel88
Transfer van de 3e keeper van Middlesbrough naar Feyenoord is geklapt.
Dit is de vijver waarin we vissen. We laten een keeper gaan die beter is dan de huidige en wilden de 31 jarige 3e keeper van Middlesbrough huren.
Man man man. Technisch beleid van lik m'n vestje.

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 19:29
Het is bizar dat de enige nederlaag van PSV in de Eredivisie komt van de ploeg die laatste staat.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

• toolkist
  • Niet online
ik zei fatsoenlijk :p
Russel88 schreef op maandag 2 februari 2026 @ 19:14:
Transfer van de 3e keeper van Middlesbrough naar Feyenoord is geklapt.
Dit is de vijver waarin we vissen. We laten een keeper gaan die beter is dan de huidige en wilden de 31 jarige 3e keeper van Middlesbrough huren.
Man man man. Technisch beleid van lik m'n vestje.
Elke keeper die meer dan 5 wedstrijden achter elkaar kan spelen zonder geblesseerd te raken is waardevoller voor Feyenoord dan Bijlow

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 20:54

Er was/is nog ook nog sprake van een Argentijnse rechtsbuiten dacht ik?

• Quad

Quad

Doof

Trishul schreef op maandag 2 februari 2026 @ 20:23:
[...]

Er was/is nog ook nog sprake van een Argentijnse rechtsbuiten dacht ik?
Carrizo dus begreep ik.
Nu is vorige week ook een speler begonnen bij Ajax O19, gehaald voor groei korte termijn naar Ajax 1?

nggyu nglyd

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 20:54
Quad schreef op maandag 2 februari 2026 @ 20:26:
[...]

Carrizo dus begreep ik.
Nu is vorige week ook een speler begonnen bij Ajax O19, gehaald voor groei korte termijn naar Ajax 1?
Ja die idd. Die speelt al op het hoogste niveau in Argentinië dacht ik, zou op z'n minst moeten kunnen aansluiten bij Jong Ajax.

• Quad

Quad

Doof

Larin ook alweer vroegtijdig weg bij Feyenoord. Misschien creëert dit extra ruimte voor een daadwerkelijke kwaliteitsimpuls in de laatste uren?

nggyu nglyd

• toolkist
  • Niet online
Quad schreef op maandag 2 februari 2026 @ 21:10:
Larin ook alweer vroegtijdig weg bij Feyenoord. Misschien creëert dit extra ruimte voor een daadwerkelijke kwaliteitsimpuls in de laatste uren?
Boetius is transfervrij >:)

• LZ86
  • Nu online
Holy shit. Dat zou zo'n ontzettende Feyenoord move zijn...

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
Feyenoord had beter Devin Haen kunnen houden.
Pagina: 1 ... 183 184 Laatste

Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Of de commentator je bevalt of niet, het continu benoemen dat je de commentator, scheidsrechter of VAR niet leuk vindt is achterhaald. Houd het lekker voor je, het voegt niks toe.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellige sfeer, niet voor een vijandige.

Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse / Belgische clubs en de voor hun direct relevante wedstrijden
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2025/2026 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Verder is er nog Randzaken