[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2025/2026 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 184 ... 212 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 21:33
D-e-n schreef op maandag 2 februari 2026 @ 10:33:
@ph4ge
@Lekkerboeie86
Waar halen jullie het vertrouwen vandaan dat dit nog wel gaat goed komen met wat rust? In de winterstop, waar je bij uitstek rust hebt, is het ook niet goed gekomen. De stelling dat van Persie als trainer niet in staat is om bij een slechte periode of een tegenslag de boel om te keren lijkt me eerder een zekerheidje dan een gok. Dat is niet zo gek want dat hebben we bij werkelijk alle zonder ervaring aangestelde oud-voetballers gezien. Dit gaat zo nooit en nooit meer goed komen. Als we zo aan blijven modderen worden we vijfde ofzo. En blessures of slechte aankopen zijn een slechte smoes want ook met blessures en slechte aankopen is dit gewoon een wanprestatie die al maanden duurt.

En het enige argument voor van Persie is het feit dat DTK en co kennelijk niet in staat zijn de juiste trainer aan te stellen want het fiasco met Priske had je ook na één gesprek met hem al moeten kunnen voorzien. Dat was stap één in de sloop van de erfenis van Slot en Arnesen die nu bijna voltooid is. Maar goed, ik neem aan dat bij een eventueel ontslag Hake het gewoon overneemt en het bestaat niet dat die het slechter doet.
Ik denk dat het er niet beter van gaat worden om nu van Persie te ontslaan. Het is erg onrustig rond de club en de spelers. Ik zie geen meerwaarde in nog meer onrust. Koppen bij elkaar en nu een week voorbereiding op de Utrecht.
Er komen op papier 3 wedstrijden aan die gewonnen kunnen en moeten worden. Utrecht zal nog steeds een pittige klus worden, maar ik heb wel vertrouwen dat we die gaan winnen. Daarna Telstar en Eagles thuis.

Achteraf zullen we weten wat wijsheid is. Als we bij Utrecht er niets van bakken en punten verspelen dan moet je misschien wel conclusies trekken. Maar gevoelsmatig is het nog te vroeg. PSV en Betis uit zijn geen wedstrijden die je gaat winnen. Daarvoor wonnen we van Sturm Graz en Heracles en maakten we 7 doelpunten. Het is allemaal niet geweldig, maar ik heb nog steeds vertrouwen dat we tweede gaan worden zonder beker en Europese wedstrijden de rest van het seizoen.

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:35

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
DutchOwnage schreef op maandag 2 februari 2026 @ 12:52:
[...]

Die heb ik ook niet. Van mij mag ie vandaag nog wiebelen.

Maar ik weet niet welke interviews jij hebt gezien, maar zowel voor de camera van ESPN als mede het praatje voor de pers, heb ik hem echt meerdere malen zelf het boetekleed horen aantrekken. Ik was daar ook verbaasd over, want enige vorm van zelfreflectie kwam tot voor kort niet voor in het woordenboek van RvP. En van optimisme was al helemaal geen sprake meer.

Het wordt hoog tijd dat ie uit zijn lijden verlost wordt. Nergens, maar dan ook echt nergens, zou een trainer na zulke resultaten nog gehandhaafd blijven worden. Behalve bij ons.
Nogmaal, wat zei hij dan inhoudelijk bij dat boetekleed aantrekken? Want zoals ik al aangaf zie ik het hem in vorm wel doen, maar niet in inhoud.
Het artikel wat ik net op VI vond leest net zo weg.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:03
https://youtu.be/M7hQP6vlbIU?si=5kf4U-0798uDZZub

Hij benoemt hier toch gewoon alles wat er fout ging, en hij geeft toch aan dat alleen hijzelf eindverantwoordelijke is? Ik noem dat gewoon zelfkritisch. Nergens hoor ik hem het vingertje wijzen naar individuele spelers.

Hij geeft hier gewoon zijn eigen falen aan. Je mag me gerust verbeteren als jij het anders interpreteert, maar zo kijk ik er naar.

[ Voor 25% gewijzigd door DutchOwnage op 02-02-2026 13:21 ]

• D-e-n
  • Laatst online: 21:44
Lekkerboeie86 schreef op maandag 2 februari 2026 @ 13:11:
[...]

Utrecht zal nog steeds een pittige klus worden, maar ik heb wel vertrouwen dat we die gaan winnen.
Op basis waarvan denk je dat we die winnen?

• DutchOwnage
Je enige mazzel is dat Utrecht zo mogelijk in een nog diepere crisis zit dan wij. Maar het heeft geen zin om naar anderen te kijken, je moet bij jezelf te rade gaan.

[ Voor 34% gewijzigd door DutchOwnage op 02-02-2026 13:34 ]

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Lekkerboeie86 schreef op maandag 2 februari 2026 @ 13:11:
[...]

Ik denk dat het er niet beter van gaat worden om nu van Persie te ontslaan.
Als we bij Utrecht er niets van bakken en punten verspelen dan moet je misschien wel conclusies trekken.
Apart dat 1 wedstrijd zo'n verschil maakt in of ie wel of niet mag blijven van je.
Als je zo ver bent dat het nog van 1 resultaat afhangt dan ben je wat mij betreft allang op het punt gekomen dat het tijd is om afscheid te nemen.

• D-e-n
DutchOwnage schreef op maandag 2 februari 2026 @ 12:52:
[...]

Het wordt hoog tijd dat ie uit zijn lijden verlost wordt. Nergens, maar dan ook echt nergens, zou een trainer na zulke resultaten nog gehandhaafd blijven worden. Behalve bij ons.
We hebben van Bronckhorst destijds ook weken laten ploeteren. Negen wedstrijden zonder winst herinner ik me. Ook zo'n gevalletje "een clubicoon laat je zitten" terwijl het voor mij een gebrek aan topstortmentaliteit was dat je hem zo liet voortmodderen.

Uiteindelijk werd Gio gered door de hulp van Advocaat die een defensief raamwerk heeft neergezet waar van Bronckhorst nog het hele kampioensjaar op heeft geteerd.

• DutchOwnage
Alleen jammer dat RvP te eigenwijs is om nog iemand als een Advocaat naast zich te dulden.

• Gonadan

Gonadan

DutchOwnage schreef op maandag 2 februari 2026 @ 13:16:
https://youtu.be/M7hQP6vlbIU?si=5kf4U-0798uDZZub

Hij benoemt hier toch gewoon alles wat er fout ging, en hij geeft toch aan dat alleen hijzelf eindverantwoordelijke is? Ik noem dat gewoon zelfkritisch. Nergens hoor ik hem het vingertje wijzen naar individuele spelers.

Hij geeft hier gewoon zijn eigen falen aan. Je mag me gerust verbeteren als jij het anders interpreteert, maar zo kijk ik er naar.
Dit is precies wat ik bedoel, hij noemt alleen dingen die bij de spelers fout gingen. Hij zegt verantwoordelijk te zijn maar geeft daarna aan dat je wel kunt blijven praten, blijven hebben over tactiek, blijven discussiëren maar als je dan in het veld slecht speelt en niet doet wat moet dan heeft dat allemaal geen zin. Om vervolgens weer een paar keer zijn verantwoordelijkheid te benadrukken zonder specifieke verbeteringen, en het plan was goed weet hij nog te vertellen. Plus zolang er blessures zijn blijft het ellende.

Verantwoordelijkheid nemen is niet hetzelfde als reflecteren. Het siert hem dat hij zich niet verstopt en aangeeft te weten hoe het zit, hij is eindverantwoordelijk. Maar inhoudelijk is er geen enkele reflectie. Het komt niet verder dan dat de spelers te slap waren en niet doen wat afgesproken was en dat hij beter moet zorgen dat ze het wel doen.

Je kunt het hele interview samenvatten met "het plan was goed, maar het lukt me niet om de spelers zover te krijgen dat ze het ook uitvoeren, hopelijk is het na de blessures beter". Als het gaat om écht zelfkritisch zijn en reflecteren dan verwacht ik wel iets meer inhoud om eerlijk te zijn.

Een Bosz vind ik daar bij tijd en wijlen erg eerlijk in. Die benoemt dan echt welke keuze hij niet had moeten doen, of wat hij verkeerd gedacht had. Maar dat zie je hier niet, dit is Heitingaesk 'meer pit en beter ballen'. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Lekkerboeie86
D-e-n schreef op maandag 2 februari 2026 @ 13:28:
[...]

Op basis waarvan denk je dat we die winnen?
Omdat ik vind dat we beter zijn dan Utrecht. De statistieken zijn in ons voordeel. Afgelopen 3 jaar hebben we 2x gewonnen en 1x gelijk in de Galgenwaard. Verder kan je er niets van zeggen, we beginnen weer met 0-0. Je kan na 20 minuten een rode kaart krijgen en een penalty tegen.

• Lekkerboeie86
toolkist schreef op maandag 2 februari 2026 @ 13:34:
[...]

[...]

Apart dat 1 wedstrijd zo'n verschil maakt in of ie wel of niet mag blijven van je.
Als je zo ver bent dat het nog van 1 resultaat afhangt dan ben je wat mij betreft allang op het punt gekomen dat het tijd is om afscheid te nemen.
Tja het juiste moment is lastig te bepalen. Ik haal hoop uit de 2 overwinningen. Betis en PSV waren bij voorbaat kansloos. De blessures helpen ook niet mee. Allemaal excuses, Robin is geen Arne Slot. Dat wisten we van te voren.

• DutchOwnage
Gonadan schreef op maandag 2 februari 2026 @ 13:38:
[...]

Verantwoordelijkheid nemen is niet hetzelfde als reflecteren.
:9

Nou ja goed. Jij bent grammaticaal aardig onderlegt merkt ik. Hier kan ik met mijn simpele Mavo diplomaatje niet tegenop hoor, zoveel wijsheid.

Ik interpreteer het iets anders.

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18-03 23:49
DutchOwnage schreef op maandag 2 februari 2026 @ 13:33:
Je enige mazzel is dat Utrecht zo mogelijk in een nog diepere crisis zit dan wij. Maar het heeft geen zin om naar anderen te kijken, je moet bij jezelf te rade gaan.
Dus wij zijn het perfecte team voor Utrecht om uit de crisis te raken..

Ik geef ons weinig kans.

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:35
LZ86 schreef op maandag 2 februari 2026 @ 14:02:
[...]

Dus wij zijn het perfecte team voor Utrecht om uit de crisis te raken..

Ik geef ons weinig kans.
Dit dus.
Als je de column van Hugo Borst lees, kom je toch tot de conclusie dat RvP erg eigenwijs is en z'n eigen lad bewandelt.
Een ervaren assistent ernaast zetten heeft geen zin. De verhalen die je in Heerenveen hoorde, hoor je hier ook. Een TD hoort met zo iemand te praten. Echter is dat bij Feyenoord een parttime baan. Dus niemand die hem in toom houdt.
Zie hier de enorme teloorgang en het einde is nog lang niet in zicht. Na de winterstop is er geen enkele houvast dat het beter gaat.met hangen en wurgen winnen van de nummer laatst. En ondertussen al 3 keer verloren. 1 gelijk spelletje.

En nu verwachten dat we 3 keer op rij winnen.... Ik denk het niet.

• LZ86
Russel88 schreef op maandag 2 februari 2026 @ 14:52:
[...]

Dit dus.
Als je de column van Hugo Borst lees, kom je toch tot de conclusie dat RvP erg eigenwijs is en z'n eigen lad bewandelt.
Een ervaren assistent ernaast zetten heeft geen zin. De verhalen die je in Heerenveen hoorde, hoor je hier ook. Een TD hoort met zo iemand te praten. Echter is dat bij Feyenoord een parttime baan. Dus niemand die hem in toom houdt.
Zie hier de enorme teloorgang en het einde is nog lang niet in zicht. Na de winterstop is er geen enkele houvast dat het beter gaat.met hangen en wurgen winnen van de nummer laatst. En ondertussen al 3 keer verloren. 1 gelijk spelletje.

En nu verwachten dat we 3 keer op rij winnen.... Ik denk het niet.
Het is ook bizar en onvergeeflijk. De laatste jaren zien we het zwakste Ajax ooit..... En niemand maakt er gebruik van, zelfs wij niet, van oudsher de grootste concurrent. Alleen onder Slot nog wel, maar sindsdien is Ajax niet heel veel beter geworden, maar wij wel een heel heel stuk slechter. Die cyclus moet worden doorbroken. En dat gebeurt niet met een parttime TD en een trainer die ongeschikt is. WElicht dat je met hangen en wurgen nog wel wint van Utrecht, maar van GAE zowieso niet. En Telstar heeft zelfs PSV op de knietjes gekregen, dus daar moet je al helemaal niet het idee hebben dat je dat wel even wint. Dus die 9 punten zullen er in het beste geval 6 worden, maar 3 of zelfs 0 is waarschijnlijker.

• Russel88
Nou Feyenoord gaat weer een speler huren tot eind van het seizoen. Ken hem niet, maar hij wordt gezien als de backup van Wellenreuter. Dus kwalitatief gaan we er weer op achteruit.

Emiel Schelvis had helemaal gelijk in z'n optreden bij Rijnmond. TeKloese en de RvC zijn de oorzaken van de shitzooi die er nu is.
Maar ik zie die 3 echt niet vanzelf opstappen. Ik ben TeKloese dankbaar voor de AD zaken die hij heeft bewerkstelligd. Maar z'n gebeun brengt Feyenoord weer terug naar pre Arnsen tijd.
Dus hij mag van mij ook wel weg.

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22:36
Paes en Zinchenko zijn dus gister en vandaag officieel gecontracteerd.

Iemand enig idee wat er nog meer in de spreekwoordelijke pijplijn zit voor Ajax qua in/uit?

Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd

• DutchOwnage
Heb Schelvis ook gezien. Die moet als de wiedeweerga op de koffie daar.

• q-enf0rcer.1
  • Laatst online: 09:16
Quad schreef op maandag 2 februari 2026 @ 16:41:

Iemand enig idee wat er nog meer in de spreekwoordelijke pijplijn zit voor Ajax qua in/uit?
Maher Carrizo komt waarschijnlijk nog. Dan heb je een rechtsbuiten met scorend vermogen en een goede vrije trap. Enige nadeel is dat hij mogelijk de ontwikkeling van Bounida in de weg kan gaan zitten.

• Gonadan

Gonadan

Niet wat we écht nodig hebben voor mijn gevoel. Er zijn weer lekker veel namen geroepen maar echt concreet is nog maar weinig. Ik krijg er een onbestemd gevoel bij.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• toolkist
  • Niet online
Ik heb de hoop op een fatsoenlijke ervaren verdedigende middenvelder inmiddels al opgegeven deze transferperiode.

• Russel88
toolkist schreef op maandag 2 februari 2026 @ 17:33:
Ik heb de hoop op een fatsoenlijke ervaren verdedigende middenvelder inmiddels al opgegeven deze transferperiode.
Zerrouki een optie?

• Russel88
Transfer van de 3e keeper van Middlesbrough naar Feyenoord is geklapt.
Dit is de vijver waarin we vissen. We laten een keeper gaan die beter is dan de huidige en wilden de 31 jarige 3e keeper van Middlesbrough huren.
Man man man. Technisch beleid van lik m'n vestje.

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 21:41
Het is bizar dat de enige nederlaag van PSV in de Eredivisie komt van de ploeg die laatste staat.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

• toolkist
  • Niet online
ik zei fatsoenlijk :p
Russel88 schreef op maandag 2 februari 2026 @ 19:14:
Transfer van de 3e keeper van Middlesbrough naar Feyenoord is geklapt.
Dit is de vijver waarin we vissen. We laten een keeper gaan die beter is dan de huidige en wilden de 31 jarige 3e keeper van Middlesbrough huren.
Man man man. Technisch beleid van lik m'n vestje.
Elke keeper die meer dan 5 wedstrijden achter elkaar kan spelen zonder geblesseerd te raken is waardevoller voor Feyenoord dan Bijlow

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Nu online

Er was/is nog ook nog sprake van een Argentijnse rechtsbuiten dacht ik?

• Quad
Trishul schreef op maandag 2 februari 2026 @ 20:23:
[...]

Er was/is nog ook nog sprake van een Argentijnse rechtsbuiten dacht ik?
Carrizo dus begreep ik.
Nu is vorige week ook een speler begonnen bij Ajax O19, gehaald voor groei korte termijn naar Ajax 1?

nggyu nglyd

• Trishul
  • Nu online
Quad schreef op maandag 2 februari 2026 @ 20:26:
[...]

Carrizo dus begreep ik.
Nu is vorige week ook een speler begonnen bij Ajax O19, gehaald voor groei korte termijn naar Ajax 1?
Ja die idd. Die speelt al op het hoogste niveau in Argentinië dacht ik, zou op z'n minst moeten kunnen aansluiten bij Jong Ajax.

• Quad
Larin ook alweer vroegtijdig weg bij Feyenoord. Misschien creëert dit extra ruimte voor een daadwerkelijke kwaliteitsimpuls in de laatste uren?

nggyu nglyd

• toolkist
  • Niet online
Quad schreef op maandag 2 februari 2026 @ 21:10:
Larin ook alweer vroegtijdig weg bij Feyenoord. Misschien creëert dit extra ruimte voor een daadwerkelijke kwaliteitsimpuls in de laatste uren?
Boetius is transfervrij >:)

• LZ86
Holy shit. Dat zou zo'n ontzettende Feyenoord move zijn...

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:33
Feyenoord had beter Devin Haen kunnen houden.

• toolkist
  • Niet online
LZ86 schreef op maandag 2 februari 2026 @ 21:39:
[...]

Sorry dit was echt een hele gemene post van mij...

• Soulizer
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 00:18
RvP mag aanblijven door de RvC zegt de media met wijzing in de technische staff.. Dan zal Hake er wel uitvliegen na zijn uit het boekje klappen over robin.

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

[...]

Op de schaal van Van Burger King, hoe zwaar is zo'n Feyenoord-move? :+

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• Gonadan

Gonadan

Soulizer schreef op maandag 2 februari 2026 @ 23:21:
RvP mag aanblijven door de RvC zegt de media met wijzing in de technische staff.. Dan zal Hake er wel uitvliegen na zijn uit het boekje klappen over robin.
Waar heb je dat gelezen? Op zich wel een interessant vraagstuk als dat zo is. Wie gaat er uit en waarom? Is dat inderdaad Hake vanwege de opmerkingen, of heeft RvP weer een volgende scenario bedacht waarin de schuld niet bij hem ligt?
Hoe dan ook voelt het als een laatste stuiptrekking van de 'TD'. De parallellen met Ajax zijn groot.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Russel88
Gonadan schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 08:03:
[...]

Waar heb je dat gelezen? Op zich wel een interessant vraagstuk als dat zo is. Wie gaat er uit en waarom? Is dat inderdaad Hake vanwege de opmerkingen, of heeft RvP weer een volgende scenario bedacht waarin de schuld niet bij hem ligt?
Hoe dan ook voelt het als een laatste stuiptrekking van de 'TD'. De parallellen met Ajax zijn groot.
Krabbendam heeft wat gesuggereerd in Voetbal praat. Het gaat echter om mogelijke wijzigingen in de technische staf.
Maar als de artikel van Borst waar is, dan is dit natuurlijk een niet werkbare situatie.
Hake eruit donderen komt de RvP fans in de organisatie goed uit. Dan is er geen gediplomeerde alternatief meer om RvP op te volgen om het seizoen af te maken.

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19:18

Agent47

I always close my contracts.

[...]

Ja of ineens toch met Vente aankomen.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

• DutchOwnage
Russel88 schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 08:43:
[...]

Krabbendam heeft wat gesuggereerd in Voetbal praat.
Ik moet soms wel een beetje lachen om Krabbendam hoor. Die zit me toch een partij chagreinig te doen, en het is al niet de vrolijkste van het stel :9 . Maar ik snap het volkomen, hij is net als wij gewoon fan en wil ook het beste voor de club.

Maar goed, ik heb ooit gesuggereerd dat maandag 9-2, de dag na Utrecht uit, ook de dag zal zijn van het afscheid van RvP. Het kan nog steeds. Is nog zo'n verdomde 12.15 wedstrijd ook.

Om nog even aan te geven hoe complex de zaak is, en wat voor ingewikkelde club Feyenoord eigenlijk ook is:

Lot van Robin van Persie ligt in handen van Feyenoord-top, en juist daar zijn ze het zelden eens
Feyenoord is niet alleen op het veld geen eenheid, ook achter de schermen ontbreekt vrijwel altijd één gedachte. Nu Robin van Persie weigert op te stappen, komt de ingewikkelde clubstructuur weer aan de oppervlakte met alle meningen en belangen, stelt clubwatcher Mikos Gouka.

Als Robin van Persie zondagmiddag Leo Sauer in Eindhoven naar de zijkant dirigeert en Aymen Sliti laat invallen, stapt Robert Eenhoorn net in zijn auto. De voormalige directeur van AZ miste door zijn vroege vertrek geen enkele doelpoging van Feyenoord meer.

Niet alleen Eenhoorn, van jongs af aan supporter van Feyenoord, verlaat het Philips Stadion vroegtijdig, veel zogenaamde ‘stakeholders van Feyenoord’ doen hetzelfde, chagrijnig over het vertoonde spel.

En ‘stakeholders’, personen die invloed uitoefenen op de club, heeft Feyenoord genoeg. Al hoorde je drie jaar lang nauwelijks iets over hen toen Arne Slot aan het roer stond.

Als vanouds in beeld
Toen Feyenoord onder het bewind van Brian Priske, de opvolger van Slot, zo worstelde, kwamen al die mensen die direct of indirect een rol spelen in het beleid van de club weer als vanouds in beeld.

Michiel Gilsing, Sjaak Troost, Toon van Bodegom, Rob Tromp, Eelco Blok, Pim Blokland, Allard Castelein, Alexander van der Lely, de Vrienden van Feyenoord, Stichting Continuïteit Feyenoord STICO, de raad van commissarissen; ze zijn er blijkbaar nog. En ze zijn nu meer dan ooit aan zet.

Want nu Van Persie na de 3-0 tegen PSV heeft gezegd dat hij zelf niet zal opstappen, ligt zijn lot in handen van anderen. Eerst en vooral in die van algemeen en technisch directeur Dennis te Kloese. Te Kloese en financieel directeur Pieter Smorenburg kunnen als directieleden besluiten de trainer weg te sturen.

Feyenoord heeft in commercieel directeur Ruud van der Knaap nog een derde directielid, maar zijn status is ‘titulair’ waar de andere twee ‘statutair’ zijn. Simpel gezegd: Van der Knaap mag wel meedenken, maar beslist niet.

Of Te Kloese na de 3-0 in Eindhoven nog volledig achter Van Persie staat, is onduidelijk. De Bussummer laat maandag desgevraagd weten op dit moment niet bereikbaar te zijn voor commentaar.

De vijfkoppige raad van commissarissen is volgens ingewijden nog immer verdeeld. Als Van Bodegom, Troost, Blok, Van der Lely en Tromp niet bij meerderheid vinden dat Van Persie door de directie moet worden weggestuurd, dan is Van Persie veilig.

Als de commissarissen wel vinden dat hij weg moet en Te Kloese dat anders blijft zien, dan zijn de aandeelhouders aan zet.

Het zogenaamde STICO (50,1 procent van de aandelen inclusief het gouden aandeel dat bijvoorbeeld de clubkleuren veiligstelt) en de Vrienden van Feyenoord hebben de macht om de commissarissen en de directie naar huis te sturen.

Maar bij Feyenoord zijn ze het zelden met elkaar eens, een meerderheid is in het verleden vaak een utopie gebleken.

Aandelen Vrienden van Feyenoord
Te Kloese is bezig om een deel van de aandelen van de Vrienden van Feyenoord terug te kopen, maar dat proces is niet afgerond. Intern speelt er echter meer dan alleen de positie van de onderpresterende trainer. Ook Te Kloese weet dat er mensen zijn die het tijd vinden voor een andere directeur.

In het geval van Te Kloese kun je kiezen: hij is immers zowel technisch directeur als algemeen directeur. Voor de eerste functie is hij zelf op zoek naar een opvolger, maar in het verleden zei hij al: „Zo iemand vinden is niet makkelijk.”

Intern gaan er stemmen op om Te Kloese, mocht Van Persie inderdaad sneuvelen, niet voor de derde keer een trainer te laten aanstellen. Daar is hij immers niet goed in gebleken, stellen zij.

Als algemeen directeur zit Te Kloese in een heel andere situatie. Feyenoord moet en zal de eenwording binnen de club, die al zo lang verdeeld is in allerlei onoverzichtelijke partjes, definitief tot stand brengen. Dat is onder het bewind van Te Kloese bijna een feit. De uitkoop van de Vrienden van Feyenoord is een ander speerpunt.

Eenhoorn gedroomde directeur
Eenhoorn blijft voor veel mensen de gedroomde algemeen directeur. Een eventuele komst van Eenhoorn zal niet voor iedereen goed uitpakken, er zullen ongetwijfeld mensen moeten vertrekken. Wie sneuvelt er, wie moet er worden gehandhaafd, het lijkt een Gordiaanse knoop.

Ondertussen wil Van Bodegom, na acht jaar de pet van commissaris op te hebben gehad, straks nog voor een ongebruikelijke derde termijn gaan in de rvc. Om dat voor elkaar te krijgen moet hij medestanders hebben, ook van mensen die nu onder vuur liggen.

Eenhoorn is is inmiddels bezig als consultant en adviseert investeerders over hoe te investeren in voetbalclubs. Terwijl er binnen de club strategisch posities worden ingenomen, adviseert de droomkandidaat anderen hoe het zou moeten gaan. De vraag is of hij de afslag naar Rotterdam-Zuid nog een keer wil – of misschien is het wel mag – nemen.

[ Voor 80% gewijzigd door DutchOwnage op 03-02-2026 09:52 ]

• LZ86
Krabbendam sluit niet uit dat er intern wel aanpassingen volgen. ''Er zijn gesprekken gevoerd binnen Feyenoord na de wedstrijd tegen PSV'', vertelt de journalist. ''De stand van zaken nu is dat Van Persie gewoon blijft zitten. Hij heeft een grote fan in de Raad van Commissarissen: Toon van Bodegom. Ze willen er niet aan om de trainer eruit te gooien. Ze hopen dat het beter wordt.''

Natuurlijk die klote v Bodegom weer....... Deze gast stopt pas als Feyenoord helemaal naar de getver is. De lul.

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:40
LZ86 schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 11:05:
Krabbendam sluit niet uit dat er intern wel aanpassingen volgen. ''Er zijn gesprekken gevoerd binnen Feyenoord na de wedstrijd tegen PSV'', vertelt de journalist. ''De stand van zaken nu is dat Van Persie gewoon blijft zitten. Hij heeft een grote fan in de Raad van Commissarissen: Toon van Bodegom. Ze willen er niet aan om de trainer eruit te gooien. Ze hopen dat het beter wordt.''

Natuurlijk die klote v Bodegom weer....... Deze gast stopt pas als Feyenoord helemaal naar de getver is. De lul.
Spion namens Ajax?

• toolkist
  • Niet online
"Als Ajax het doet zal het wel goed zijn dus moeten wij dat ook" :+

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:40
Priske hadden ze wel al snel door.

• D-e-n
Megupe schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 13:32:
Priske hadden ze wel al snel door.
Vind je? Dat zag je al vanaf dag één aankomen en het duurde tot na de winterstop ofzo? Bij de eerste oefenwedstrijden met 532 wist je al: dat slaat het hele fundament wat je in de jaren Slot-Arnesen hebt opgebouwd weg. En de fout van DTK is natuurlijk dat hij het daar niet met de trainer over heeft gehad.

• Russel88
D-e-n schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 14:26:
[...]

Vind je? Dat zag je al vanaf dag één aankomen en het duurde tot na de winterstop ofzo? Bij de eerste oefenwedstrijden met 532 wist je al: dat slaat het hele fundament wat je in de jaren Slot-Arnesen hebt opgebouwd weg. En de fout van DTK is natuurlijk dat hij het daar niet met de trainer over heeft gehad.
Volgens Dtk hebben ze hem belachelijk uitvoerig gescout. Volgens mij wisten ze wat z'n dagelijkse eetpatroon is. Hoe vaak hij de liefde bedrijft met z'n vrouw.
Blijkbaar is taktiek een onderdeel wat niet belangrijk was.

Ik denk dat de directie gewoon weer terug wilt naar de good ol' days waarbij we strijden om plek 4 tm 6 met een KNVB beker als uitschieter.
Anders kan ik de huidige koers niet verklaren. Ik kan niet wachten op de volgende Ostlund. Type houthakker met lekker veel tattoos.

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:48

OMX2000

By any means necessary...

Het is niet alleen de mening van Bodegom.

Ik denk dat ze weinig vertrouwen hebben in de Hake als vervanging van van Persie, plus een club icoon inruilen voor hem... Dus dat pad gaan ze niet zomaar bewandelen.

Dtk staat natuurlijk ter discussie. Maar ze zijn te laat om een TD binnen te halen die een opvolger zou kunnen zoeken. En DtK heeft op dit moment niet bepaald een goede track record met Priske en van Persie uit zijn koker. Maar in zijn TD rol is hij natuurlijk verantwoordelijk voor de huidige situatie. Dus het presteren van het team, presteren van de trainer en niet te vergeten de fitheid. Want als dat onder van Persie opeens een probleem was geworden, dan kun je dat nog een soort van van Persie aanrekenen. Maar sinds het vertrek van Slot is het geklooi met fitheid.

Dus ik denk dat ze de rit met van Persie noodgedwongen uitzitten omdat ze geen goede alternatieven hebben. En dat ze bezig zullen gaan met schoon schip maken vanaf boven. Dus eventueel DtK eruit, minimaal een nieuwe TD, een nieuwe trainer, en bouwen aan een nieuwe selectie voor volgend jaar.

Met hoe ze tot nu toe opereren op de transfermarkt lijkt het wel alsof niemand door heeft wat de urgentie is. Ajax en NEC hijgen in je nek. En vooral Ajax lijkt er werk van te maken om die 2e plek te willen bemachtigen.

Dit is het niveau mismanagement van vd Sar van een paar jaar geleden (situatie Nouri, Overmars, etc). PSV heeft het op dit moment echt een heeeeel stuk beter voor elkaar dan Ajax en PSV.

Enige lichtpuntje vanuit Feyenoord is dat de jeugd het goed doet. Ik hoop dat er daar een paar parels van doorbreken.

Oh en het "ze gaan er alles aan doen om het een succes te maken met van Persie". Denk dan een serieus na om Pusic weer binnen te halen als assistent. Of een van Marwijk. Of dat realistisch is weet ik niet. Maar je MOET maatregelen nemen.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

• LZ86
OMX2000 schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 15:34:
[...]

Het is niet alleen de mening van Bodegom.

Ik denk dat ze weinig vertrouwen hebben in de Hake als vervanging van van Persie, plus een club icoon inruilen voor hem... Dus dat pad gaan ze niet zomaar bewandelen.

Dtk staat natuurlijk ter discussie. Maar ze zijn te laat om een TD binnen te halen die een opvolger zou kunnen zoeken. En DtK heeft op dit moment niet bepaald een goede track record met Priske en van Persie uit zijn koker. Maar in zijn TD rol is hij natuurlijk verantwoordelijk voor de huidige situatie. Dus het presteren van het team, presteren van de trainer en niet te vergeten de fitheid. Want als dat onder van Persie opeens een probleem was geworden, dan kun je dat nog een soort van van Persie aanrekenen. Maar sinds het vertrek van Slot is het geklooi met fitheid.

Dus ik denk dat ze de rit met van Persie noodgedwongen uitzitten omdat ze geen goede alternatieven hebben. En dat ze bezig zullen gaan met schoon schip maken vanaf boven. Dus eventueel DtK eruit, minimaal een nieuwe TD, een nieuwe trainer, en bouwen aan een nieuwe selectie voor volgend jaar.

Met hoe ze tot nu toe opereren op de transfermarkt lijkt het wel alsof niemand door heeft wat de urgentie is. Ajax en NEC hijgen in je nek. En vooral Ajax lijkt er werk van te maken om die 2e plek te willen bemachtigen.

Dit is het niveau mismanagement van vd Sar van een paar jaar geleden (situatie Nouri, Overmars, etc). PSV heeft het op dit moment echt een heeeeel stuk beter voor elkaar dan Ajax en PSV.

Enige lichtpuntje vanuit Feyenoord is dat de jeugd het goed doet. Ik hoop dat er daar een paar parels van doorbreken.

Oh en het "ze gaan er alles aan doen om het een succes te maken met van Persie". Denk dan een serieus na om Pusic weer binnen te halen als assistent. Of een van Marwijk. Of dat realistisch is weet ik niet. Maar je MOET maatregelen nemen.
DtK eruit als AD zou zonde zijn. Onder hem bijna eigenaar stadion, nieuw trainingscomplex enz enz. Hij heeft als AD echt veel goeds gebracht en de organisatie een echte stap laten zetten. Ook biina de VvF eruit door hem.

Als TD echter is het een waardeloze vent. En doet ie zoveel schade.

• toolkist
  • Niet online
LZ86 schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 15:55:
[...]

DtK eruit als AD zou zonde zijn. Onder hem bijna eigenaar stadion, nieuw trainingscomplex enz enz. Hij heeft als AD echt veel goeds gebracht en de organisatie een echte stap laten zetten. Ook biina de VvF eruit door hem.

Als TD heeft ie die verkopen gedaan waardoor ie de VVF eruit kan wieberen ;)

• toolkist
  • Niet online
Ondertussen tikt de transferklok lekker door en blijft het akelig stil uit Amsterdam.
Zomaar een gokje dat ze vol ingezet hadden op Fred/Alvarez en vannacht verrast werden dat de transfer van Kanté naar Fener niet door ging, waardoor Fred/Alvarez allebei ineens ook niet meer beschikbaar zijn.

• DutchOwnage
toolkist schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 16:13:
Ondertussen tikt de transferklok lekker door en blijft het akelig stil uit Amsterdam.
Zomaar een gokje dat ze vol ingezet hadden op Fred/Alvarez en vannacht verrast werden dat de transfer van Kanté naar Fener niet door ging, waardoor Fred/Alvarez allebei ineens ook niet meer beschikbaar zijn.
Toch hebben jullie weer een Argentijns talent binnen. Carizzo (19), rechtsbuiten. Argentijns jeugdinternational. 2e plek voor Feyenoord kunnen we op ons buik schrijven. Gooi je lekker 60 miljoen weg, want dat is het verschil tussen groepsfase EL of groepsfase CL. Feyenoord 15 miljoen binnengehaald, PSV 75 miljoen.

[ Voor 13% gewijzigd door DutchOwnage op 03-02-2026 16:32 ]

• carpebios
  • Laatst online: 15:21
Is CR7 al bij PSV?

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:48

OMX2000

By any means necessary...

LZ86 schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 15:55:
[...]

Je zegt het goed. Als AD doet ie goede dingen. Maar ik denk dat het Kuip dossier, VvF, gedoe rondom Timber en van Persie, transfers, fitheid selectie en de verantwoordelijke performance staf, niet door 1 persoon gemanaged kunnen worden. Ik denk dat hij het TD-schap te leuk vind om los te laten, maar zoals met van Persie lijkt hij nooit zelf de handdoek in de ring te gooien.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

• toolkist
  • Niet online
DutchOwnage schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 16:27:
[...]

Toch hebben jullie weer een Argentijns talent binnen. Carizzo (19), rechtsbuiten. Argentijns jeugdinternational. 2e plek voor Feyenoord kunnen we op ons buik schrijven. Gooi je lekker 60 miljoen weg, want dat is het verschil tussen groepsfase EL of groepsfase CL. Feyenoord 15 miljoen binnengehaald, PSV 75 miljoen.
Leuk een rechtsbuiten. Gaat Bounida, Gloukh of Godts banken? Stuk voor stuk kapitaal vernietiging. Kan hij nog steeds een prima speler/aanwinst blijken te zijn, de prioriteit ligt gewoon ergens anders en het gaat er bij mij gewoon echt niet in dat dit nu al 2 transfer periodes niet opgelost lijkt te worden.

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:23
Die vind Nederland te koud…

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• q-enf0rcer.1
Witte rook in Amsterdam:

• carpebios
  • Laatst online: 15:21
Witte rook? Ze hebben een wedstrijd gewonnen?

Die jongen ziet er nogal angstig uit. Moet die z’n shirt nog uittrekken ook. Ben je net 19 geworden…

[ Voor 9% gewijzigd door carpebios op 03-02-2026 17:13 ]

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

• Russel88
toolkist schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 16:05:
[...]

Als TD heeft ie die verkopen gedaan waardoor ie de VVF eruit kan wieberen ;)
Door de spelers te verkopen die of zelf zijn opgeleid of door z'n voorganger is gekocht. Waarbij ik niet meer weet of Santi gekocht werd toen Arnsen er nog was.
Ik zie hem dit seizoen geen spelers verkopen voor 75 miljoen.
Van zijn aankopen zijn alleen Moussa en Valente's verkoopbaar voor 20+.
Smal, Lotomba, Watanabe, St Juste, Deijl, Nieuwkoop, Diarra, Tengsted, Ueda gaan dat toch never nooit opbrengen.

• toolkist
  • Niet online
Russel88 schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 17:31:
[...]

Door de spelers te verkopen die of zelf zijn opgeleid of door z'n voorganger is gekocht. Waarbij ik niet meer weet of Santi gekocht werd toen Arnsen er nog was.
Ik zie hem dit seizoen geen spelers verkopen voor 75 miljoen.
Van zijn aankopen zijn alleen Moussa en Valente's verkoopbaar voor 20+.
Smal, Lotomba, Watanabe, St Juste, Deijl, Nieuwkoop, Diarra, Tengsted, Ueda gaan dat toch never nooit opbrengen.
Als Ueda er uiteindelijk 25+ in legt dit seizoen moet je die wel voor 20 kunnen verkopen.

• LZ86
toolkist schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 16:44:
[...]

Leuk een rechtsbuiten. Gaat Bounida, Gloukh of Godts banken? Stuk voor stuk kapitaal vernietiging. Kan hij nog steeds een prima speler/aanwinst blijken te zijn, de prioriteit ligt gewoon ergens anders en het gaat er bij mij gewoon echt niet in dat dit nu al 2 transfer periodes niet opgelost lijkt te worden.
Gloukh valt anders best tegen zover. Bounida lijk nu al verder te zijn. Wellicht dat ie het een stuk beter doet in een goed draaiend elftal, maar hij steekt er tot nu toe niet echt bovenuit.

Natuurlijk wel met je eens dat die 6 prio hoort te hebben en het schandalig is dat dat nog niet geregeld is.

• toolkist
  • Niet online
LZ86 schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 17:38:
[...]

Gloukh valt anders best tegen zover. Bounida lijk nu al verder te zijn. Wellicht dat ie het een stuk beter doet in een goed draaiend elftal, maar hij steekt er tot nu toe niet echt bovenuit.

Natuurlijk wel met je eens dat die 6 prio hoort te hebben en het schandalig is dat dat nog niet geregeld is.
Hij presteert nog niet zoals gehoopt nee, maar dat wil niet zeggen dat dat er niet in zit.
Wat meer tijd om te wennen, een vaste plek (dus niet links-rechts-centraal-bank) en een wat beter draaiend elftal, dan komt het er echt nog wel uit.
Voor 15-20m hoor je een speler te kopen die de kar kan trekken maar ja...

• LZ86
toolkist schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 17:47:
[...]
Voor 15-20m hoor je een speler te kopen die de kar kan trekken maar ja...
Hier kunnen we elkaar de hand schudden. ruim 30 miljoen uitgeven voor lui die de bank warmhouden is een schande.

• DutchOwnage
toolkist schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 17:38:
[...]

Als Ueda er uiteindelijk 25+ in legt dit seizoen moet je die wel voor 20 kunnen verkopen.
Ueda is altijd onzichtbaar tegen de sterkere tegenstanders. Dat zien ze in het buitenland ook. Leuk dat ie er 2 of 3 tegen Volendam ofzo inlegt, maar daar gaan ze echt geen 20 miljoen voor neerleggen.

• Russel88
LZ86 schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 17:49:
[...]

Hier kunnen we elkaar de hand schudden. ruim 30 miljoen uitgeven voor lui die de bank warmhouden is een schande.
Weet je, volgens de verhalen had de scouting Borges ingeschaald op 5 miljoen. Hoe je hem dan voor meer dan het dubbele kunt halen is krankzinnig.
Borges voor 5 mil is prima. Kan hij een seizoen wennen en dan kan hij hopelijk volgend jaar wat bijdragen. Voor het bedrag waarvoor hij gehaald is verwacht je een speler die er meteen staat en een meerwaarde is.

Ik word echt enorm pissig als ik hoor hoe het geld verkwanseld is door onze part time TDer. Door zijn geklungel met de trainers en miskopen zijn we de kleine voorsprong die we op Ajax hadden alweer kwijt geraakt.
Effing St Juste komt ons verlossen.

• Gonadan

Gonadan

DutchOwnage schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 16:27:
[...]

Toch hebben jullie weer een Argentijns talent binnen. Carizzo (19), rechtsbuiten. Argentijns jeugdinternational. 2e plek voor Feyenoord kunnen we op ons buik schrijven.
Ja maar die mag rustig wennen, dus is eigenlijk een beetje voor de toekomst. Net als die spits.

Blijft over een linksback die mogelijk op zes eindigt zodat Wijndal kan spelen, een revaliderende rechtsback die ruim een jaar geen serieuze wedstrijden heeft gespeeld en een vervanger voor Pasveer.

Van alle andere stoere verhalen over goede backs of een ervaren middenvelder is weer eens geen kloot terecht gekomen. Ik ben vooralsnog niet zo positief als ik eerlijk ben.
LZ86 schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 17:38:
[...]

Gloukh valt anders best tegen zover.
Die moeten ze eens gewoon met wat vrijheid op zijn eigen plek gaan neerzetten, dan gaat dat echt wel werken met Dolberg.

Enige nadeel is dat Godts dan misschien continu in de weg gaat lopen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• LZ86
Gonadan schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 18:23:
[...]

Ja maar die mag rustig wennen, dus is eigenlijk een beetje voor de toekomst. Net als die spits.

Blijft over een linksback die mogelijk op zes eindigt zodat Wijndal kan spelen, een revaliderende rechtsback die ruim een jaar geen serieuze wedstrijden heeft gespeeld en een vervanger voor Pasveer.

Van alle andere stoere verhalen over goede backs of een ervaren middenvelder is weer eens geen kloot terecht gekomen. Ik ben vooralsnog niet zo positief als ik eerlijk ben.

[...]

Die moeten ze eens gewoon met wat vrijheid op zijn eigen plek gaan neerzetten, dan gaat dat echt wel werken met Dolberg.

Enige nadeel is dat Godts dan misschien continu in de weg gaat lopen.
Ja, maar Godts in op het moment ongeveer de enige reden dat je nog punten pakt. Dan moet je toch voor hem kiezen en niet voor Gloukh?

Blijkbaar past de speler op het moment niet echt in het elftal. Ik zeg ook nergens dat de knul er niets van kan. Maar wel dat voor het geld wat ze ervoor betaald hebben hij op het moment tegenvalt/geen onuitwisbare indruk maakt.

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:32
Russel88 schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 18:12:
[...].
Effing St Juste komt ons verlossen.
Nou inderdaad, jullie boffen, gaf ook gelijk zijn visitekaartje af in de eerste wedstrijd.

• Harribo
Die Carrizo moeten we nog zien.
Hij moet Wijndal doen vergeten.
Die was ik al vergeten totdat Ajax hem weer zonodig een kans moest geven.

Vooralsnog nergens spectaculaire aankopen gezien. Het is natuurlijk ook niet de zomer transfer markt

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19:18

Agent47

I always close my contracts.

Hij en Sjaak Troost ja. Allemaal de andere kant op kijken.

Verschrikkelijke figuren die het al jaren verpesten.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

• Gonadan

Gonadan

LZ86 schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 18:28:
[...]

Ja, maar Godts in op het moment ongeveer de enige reden dat je nog punten pakt. Dan moet je toch voor hem kiezen en niet voor Gloukh?

Blijkbaar past de speler op het moment niet echt in het elftal. Ik zeg ook nergens dat de knul er niets van kan. Maar wel dat voor het geld wat ze ervoor betaald hebben hij op het moment tegenvalt/geen onuitwisbare indruk maakt.
Dat waanidee heeft Godts ook in zijn hoofd, maar zo belangrijk is hij ook weer niet. Qua statistieken is het zeker een van de, zo niet de belangrijkste aanvaller die er rond loopt. Maar dat is ook omdat hij alles zelf wil doen en continu naar binnen trekt. Ik durf de stelling wel aan dat hij ook met regelmaat punten gekost heeft omdat hij gewoonweg zijn medespelers over het hoofd ziet en vruchtbare aanvallen om zeep helpt.

In principe moeten ze prima naast elkaar kunnen spelen, als beiden gewoon elkaar de ruimte gunnen en af en toe wisselen als dat uit komt. In zien zin past het prima.

Het probleem is alleen dat het achterin zo'n puinbak is dat je spelers voorin niet echt vrij kunt laten. Een Klaassen krijgt de voorkeur boven een Gloukh of Mokio vanwege het feit dat hij beter is in meeverdedigen, niet omdat hij een betere optie is in het aanvalsspel.

We hadden het laatst al over de balans. Als je bij Ajax zorgt dat het niet meteen penibel wordt wanneer de tegenstander over de middellijn komt dan kunnen spelers als Godts, Gloukh, Dolberg en Bounida zich voornamelijk bezig houden met aanvallen en vrijuit creatief zijn. Als ze die kans krijgen heb je een moordende aanval.
Maar omdat het achterin nog zo vaak een amateuristisch soepzooitje is moeten ze vaak mee terug, krijgen ze extra opdrachten, of durft Grim ze niet in de as te zetten. En dan rendeert het voorin dus ook gewoon niet.

En dan zie je dus ook af en toe de frustratie er vanaf spatten bij bijvoorbeeld een Godts, en dat snap ik ergens ook wel weer. Als je het met vijf man achterin al niet eens dicht kunt houden tegen het rechter rijtje, waar hebben we het dan in godsnaam over? Dat is toch niet Ajax waardig?

Daarom ben ik ook nogal teleurgesteld in de transferperiode, ook al waren de realistische verwachtingen al laag. Er is slechts één noemenswaardige verdedigende versterking bij gekomen. De rest is aanval voor de toekomst of een gokje. Dat geeft mij nog niet het vertrouwen dat we nu ineens de stabiliteit achterin gaan vinden waardoor ze ineens wel alles gaan winnen wat de ze laatste wedstrijden gewoon hadden moeten doen.

Het kan natuurlijk zijn dat Zinchenko de pannen van het dak speelt en Tomiyasu fit blijft en ook flink van waarde is, dan kan het allemaal zomaar anders zijn. Maar ik ga daar voorlopig echt geen geld op zetten. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Gonadan

Gonadan

Harribo schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 20:10:
Die Carrizo moeten we nog zien.
Hij moet Wijndal doen vergeten.
Die was ik al vergeten totdat Ajax hem weer zonodig een kans moest geven.

Vooralsnog nergens spectaculaire aankopen gezien. Het is natuurlijk ook niet de zomer transfer markt
Huh? Carrizo is een rechtsbuiten. Nu ben ik het met je eens dat als je die linksback zet dat hij het waarschijnlijk beter doet dan Wijndal, maar ik vraag me af of hij met die intentie gehaald is. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Harribo
Gonadan schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 20:23:
[...]

Huh? Carrizo is een rechtsbuiten. Nu ben ik het met je eens dat als je die linksback zet dat hij het waarschijnlijk beter doet dan Wijndal, maar ik vraag me af of hij met die intentie gehaald is. :P
Ach ja sorry ben helemaal in de war.

Lees trouwens dat het een rechtsbuiten is met een linker been die steeds naar binnen komt.
Dat soort vleugelspitsen word ik vaak niet warm van. Ik vind een goede vleugelspits zou de kant moeten kunnen afwisselen elke keer. Dit doet mij aan bakayoko of Bergwijn denken.
Of ze moeten van het niveau Robben zijn.

• Gonadan

Gonadan

Harribo schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 20:41:
[...]

Ach ja sorry ben helemaal in de war.

Lees trouwens dat het een rechtsbuiten is met een linker been die steeds naar binnen komt.
Dat soort vleugelspitsen word ik vaak niet warm van. Ik vind een goede vleugelspits zou de kant moeten kunnen afwisselen elke keer. Dit doet mij aan bakayoko of Bergwijn denken.
Of ze moeten van het niveau Robben zijn.
Blijft er lekker ruimte voor Gaaei over. :P

Of ze zetten hem waarschijnlijk op links, kan ie daar voorzetten geven. :+

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• q-enf0rcer.1
carpebios schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 17:12:
[...]

Witte rook? Ze hebben een wedstrijd gewonnen?

Die jongen ziet er nogal angstig uit. Moet die z’n shirt nog uittrekken ook. Ben je net 19 geworden…
Jaloers? Snap je reactie niet helemaal. Mooie aanwinst toch voor een club zonder goede speler op rechts.

• Soulizer
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 00:18
Ik had gehoopt dat Feyenoord vanavond nog met een leuke verrassing zou komen. Maar het lijkt er eerder op dat er helemaal geen geld meer over is. Wel een mislukte keeper uit England halen en een talentje voor onder de 21 en niks voor het eerste. Teleurstellend dat we de selectie verzwakt hebben ipv versterken.

• Typhone
  • Laatst online: 15:07

Typhone

Who Dares Wins

toolkist schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 16:44:
[...]

Net als Moro de held van f****ng Valladolid. Rot op zeg. Dit ook weer kansloze missie. Op basis van wat? Zoveel prioriteiten en dit is er geen.

Ik heb me nog nooit zo erg Feyenoorder gevoeld, daar is dit al jaren aan de gang.

[ Voor 6% gewijzigd door Typhone op 03-02-2026 22:04 ]

• Quad
Typhone schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 22:04:
[...]

Zoveel prioriteiten en dit is er geen.
Dit is een financiële investering. Ajax hoopt gewoon dat Corrizo over 3 jaar voor 10-voudige of meer vertrekt.

nggyu nglyd

• LZ86
Ajax weer mazzel dat AZ verlenging nodig heeft tegen Twente ;)

• toolkist
  • Niet online
Quad schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 22:17:
[...]

Dit is een financiële investering. Ajax hoopt gewoon dat Corrizo over 3 jaar voor 10-voudige of meer vertrekt.
Voor 100m? Nou ik kan ze wel vast uit die droom helpen. En als je dit seizoen CL mist doordat je nog steeds geen fatsoenlijke 6 hebt is een heel groot deel van de eventuele transferwinst ook al weg.

• Jeroenvde89
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 00:03
Ongekend trouwens van Twente. Vele malen beter (wederom) 36 schoten en een xG van 4.7 en maar 1 keer scoren.
Bal valt met veel geluk via een eigen speler voor de voeten van Parrot en klaar.. ongelofelijk :/

Apple MacBook Air '25 | Apple iPhone 17 Pro | Apple AirPods Pro | Apple Watch Series 10 | Xbox Series X | LG OLED55CX6LA | Sonos Arc + 2x Sonos Play:1

• DutchOwnage
LZ86 schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 22:17:
Ajax weer mazzel dat AZ verlenging nodig heeft tegen Twente ;)
Is pas dinsdag he. Wedstrijd zondag? Genoeg tijd om te herstellen. Beter dan donderdag>zondag....

Maar wij winnen toch niet van Utrecht dus who the f*** cares.

Nou, we hebben ook weer een keeper hoor. Ook een Duitser, leuk voor Wellenreuther :z

Deze is wel 1.92, Wellenreuther mag wel oppassen.

[ Voor 27% gewijzigd door DutchOwnage op 03-02-2026 23:42 ]

• D-e-n
Soulizer schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 21:47:
Ik had gehoopt dat Feyenoord vanavond nog met een leuke verrassing zou komen. Maar het lijkt er eerder op dat er helemaal geen geld meer over is. Wel een mislukte keeper uit England halen en een talentje voor onder de 21 en niks voor het eerste. Teleurstellend dat we de selectie verzwakt hebben ipv versterken.
Was weer gepruts op de laatste dag met een kansloze poging voor die aanvaller van Fenerbahce. Maar maakt ook niet uit: zolang die idioten nog steeds denken dat het ineens weer gaat lopen wordt het toch niks. Al zet je Mbappe in de spits, die raakt bij ons wel geblesseerd. Hopen dat we Sparta nog voor kunnen blijven dit jaar.

• Kist
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 10-03 10:48
Typhone schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 22:04:
[...]

Net als Moro de held van f****ng Valladolid. Rot op zeg. Dit ook weer kansloze missie. Op basis van wat? Zoveel prioriteiten en dit is er geen.

Ik heb me nog nooit zo erg Feyenoorder gevoeld, daar is dit al jaren aan de gang.
Eens dat dit geen prioriteit is. Maar om hem nou nu al af te schrijven omdat Moro een totaal mislukte aankoop is geweest(ok ok bijna alle aankopen zijn mislukt afgelopen jaren) gaat wel beetje ver.

Ik heb die jongen nog nooit een minuut spelen. Hoop wel dat ze eindelijk zo'n buitenlandse jongen eens goed opvangen. Dat gaat ook al jaren helemaal fout bij Ajax.

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Geloof mij; het ligt niet allemaal aan de spelers van Ajax; met een goede cultuur en trainer zal je zien dat de helft van die spelers wel zal renderen.

• Gonadan

Gonadan

Kist schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 01:50:
[...]

Eens dat dit geen prioriteit is. Maar om hem nou nu al af te schrijven omdat Moro een totaal mislukte aankoop is geweest(ok ok bijna alle aankopen zijn mislukt afgelopen jaren) gaat wel beetje ver.

Ik heb die jongen nog nooit een minuut spelen. Hoop wel dat ze eindelijk zo'n buitenlandse jongen eens goed opvangen. Dat gaat ook al jaren helemaal fout bij Ajax.
De aankoop is zeker mislukt geweest, het heeft simpelweg niets opgeleverd. Te weinig kansen op zijn eigen positie, te weinig rendement, weinig persoonlijke aandacht en tadaa, heimwee.

Dat zegt niets over zijn potentie, ik denk dat hij echt wel van waarde had kunnen zijn, maar niet op deze manier. En als het dan überhaupt geen prioriteit had op die positie en je gaat er dan ook nog eens zo mee om dan is dat toch niet heel erg visie rijk beleid moet ik zeggen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Russel88
Soulizer schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 21:47:
Ik ben blij dat ze niks hebben gekocht. Als ze de gehele zomer de tijd hadden en een Borges hebben gekocht voor 10 mil + 15% doorverkoop percentage, terwijl de scouting hem voor 5 mil in de boeken hebben staan.
Dan ben ik blij dat de prutsers niet nog meer geld hebben uitgegeven.

Het beste wat ze konden doen, RvP ontslaan, Te Kloese ontheven van TD functie en direct op zoek gaan naar een echte TD hebben ze niet gedaan.
Nu is het gewoon wachten totdat de bom ontploft. Een beginnende koppige trainer kan dit niet meer omkeren, de beleidsbepalers zijn vooral met zichzelf bezig ipv het beste voor hebben met de club.
Dit is gewoon wachten totdat we 4e of 5e eindigen. Hopelijk dat Eenhoorn tegen die tijd de macht grijpt en orde op zaken brengt. Niet dat hij de verlosser is, maar ik ben wel klaar met Te Kloese en de RVC.

• Gonadan

Gonadan

Als ik het goed gelezen had heeft Te Kloese blijkbaar gezorgd dat Feyenoord zelf meer aandelen heeft en de 'Vrienden' niet meer een dermate groot belang hebben dat ze zijn aftreden zouden kunnen afdwingen? Of is dat een wens die nog in gang is?

Als ik dat soort dingen allemaal langs zie komen en dat gerommel met de RvC en 'vrienden' en wat dan ook dan begint het aardig als Amsterdamse spelletjes te voelen daar in Rotterdam. :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:54
Bij Ajax is de koers aangepast van een nieuwe zes naar plek zes 8)7

Hoe bestaat het… je weet al een jaar dat je good oll Hendo hebt te vervangen.

XXXVI

• toolkist
  • Niet online
ephymerous schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 09:29:

Hoe bestaat het… je weet al een jaar dat je good oll Hendo hebt te vervangen.
Nog erger, ze zouden Henderson weer gepolst hebben deze winter....

• DutchOwnage
Feyenoord begint op Vitesse te lijken, maar dan is het geen Hollywood aan de Rijn maar Hollywood aan de Maas. Er moet heel, heel gauw de bezem door dus idd Rvp er uit, Eenhoorn AD en op zoek naar een echte TD. Dat laatste dan wel graag zorgvuldig svp.

Ga maar gewoon weer bouwen. Want 2 keer op rij geen CL hakt er in financieel. Er schijnt best goede jeugd aan te komen, ga vooral daar goed kijken.

[ Voor 23% gewijzigd door DutchOwnage op 04-02-2026 09:46 ]

• Gonadan

Gonadan

ephymerous schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 09:29:
Beter goed gejat... Die zag ik ook al staan in de AS comments. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• T-MOB
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:09
Jeroenvde89 schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 22:43:
Ongekend trouwens van Twente. Vele malen beter (wederom) 36 schoten en een xG van 4.7 en maar 1 keer scoren.
Bal valt met veel geluk via een eigen speler voor de voeten van Parrot en klaar.. ongelofelijk :/
Ach bekijk het positief... we weten nu wel dat Hlynsson een goal kan maken.

Verder is het mij te makkelijk om dit op pech of ongeluk te gooien. Het beeld is al maanden hetzelfde: je voetbalt vele malen beter, maakt de kansen niet af en op het eind verlies je het op inzet om de tegenstander gaat knokken. Als je het mij vraagt is dat niet afmaken van kansen gewoon een kwestie van kwaliteit voorin. Wolfswinkel heeft 1 goal uit open spel zo ongeveer, Lammers lijkt het helemaal kwijt. Als je daar scorende spelers omheen hebt, ok. Maar Hlynsson en Orjasaeter kunnen lijken compleet in paniek te raken als het doel in zicht komt. Verschueren, Zerrouki, Kjolo, Van den Belt... hardwerkende jongens, maar geen killers. Misschien moet Twente eens kijken of er in de familie Rots nog ergens een spits rondloopt.

Regeren is vooruitschuiven

• toolkist
  • Niet online
DutchOwnage schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 09:45:
Feyenoord begint op Vitesse te lijken, maar dan is het geen Hollywood aan de Rijn maar Hollywood aan de Maas. Er moet heel, heel gauw de bezem door dus idd Rvp er uit, Eenhoorn AD en op zoek naar een echte TD. Dat laatste dan wel graag zorgvuldig svp.

Ga maar gewoon weer bouwen. Want 2 keer op rij geen CL hakt er in financieel. Er schijnt best goede jeugd aan te komen, ga vooral daar goed kijken.
Ik weet dat het lastig is om toe te geven, laat staan om te typen, maar jullie lijken meer op Ajax dan op Vitesse >:) :+

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:54
Gonadan schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 09:52:
[...]

Beter goed gejat... Die zag ik ook al staan in de AS comments. ;)
Hij kwam gisteren voorbij in een voetbalappgroep met vrienden. Misschien daar ook wel vandaan :+

XXXVI

• DutchOwnage
toolkist schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 10:30:
[...]

Ik weet dat het lastig is om toe te geven, laat staan om te typen, maar jullie lijken meer op Ajax dan op Vitesse >:) :+
Weet je wat het is joh. Ik heb nooit zo gek veel problemen gehad met Ajax. Dat meen ik serieus. Het enige is dat jullie vaak zo hoog van de toren blazen en vol met kapsones zitten. Heus vaak wel terecht ook hoor, maar minstens zo vaak ook ongepast. Het zal de aard van het beestje zijn. In A'dam hebben ze vaak een (te) grote bek, hier moet je vooral niet te gek doen.

Voor beiden valt iets te zeggen. Gezond zelfvertrouwen is prima. Jezelf de put in praten( waar wij hier best goed in zijn), is ook niet goed natuurlijk.

[ Voor 8% gewijzigd door DutchOwnage op 04-02-2026 10:41 ]

• Gonadan

Gonadan

@DutchOwnage als Ajacied redeneer ik simpel. Als ik van de toren blaas is het terecht, is het onterecht dan zijn het mijn onrealistische medefans. :+

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• toolkist
  • Niet online
DutchOwnage schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 10:40:
Weet je wat het is joh. Ik heb nooit zo gek veel problemen gehad met Ajax. Dat meen ik serieus.
Hier idem hoor, ik heb de leukste gesprekken met fanatieke Feyenoord supporters op het werk. Respect over en weer.
Al dat 'ik haat Ajax/Feyenoord' gedoe is wat mij betreft leuk voor kinderen van < 10 jaar oud.

• toolkist
  • Niet online
Gonadan schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 10:52:
@DutchOwnage als Ajacied redeneer ik simpel. Als ik van de toren blaas is het terecht, is het onterecht dan zijn het mijn onrealistische medefans. :+
Ik hou helemaal niet van blazen 😇

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
toolkist schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 10:56:
[...]

Hier idem hoor, ik heb de leukste gesprekken met fanatieke Feyenoord supporters op het werk. Respect over en weer.
Al dat 'ik haat Ajax/Feyenoord' gedoe is wat mij betreft leuk voor kinderen van < 10 jaar oud.
Al dat 'ik haat Ajax/Feyenoord' gedoe is wat mij betreft leuk voor kinderen van *mentaal* < 10 jaar oud.

FTFY :+

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

DutchOwnage schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 10:40:
In A'dam hebben ze vaak een (te) grote bek, hier moet je vooral niet te gek doen.
Ik denk dat het grotendeel van de Ajacieden niet uit Amsterdam komt en grotendeel van de Feyenoord aanhang niet uit Rotterdam. Dus die reden gaat niet echt op. Ik denk dat het meer zit in het feit dat wanneer er succes is bij de ene club en dat gekoesterd/gevierd/uitgesproken wordt het door anderen als arrogantie wordt neergezet, mede vanwege dat het op dat moment bij hun eigen club minder gaat. En de frequentie hangt natuurlijk af van de hoeveelheid succes, die je parallel kan trekken aan het aantal kampioenschappen of Europese successen. Hoe dan ook, het is allemaal zo betrekkelijk als de pest :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Kist
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 10-03 10:48
Gonadan schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 07:59:
[...]

De aankoop is zeker mislukt geweest, het heeft simpelweg niets opgeleverd. Te weinig kansen op zijn eigen positie, te weinig rendement, weinig persoonlijke aandacht en tadaa, heimwee.

Dat zegt niets over zijn potentie, ik denk dat hij echt wel van waarde had kunnen zijn, maar niet op deze manier. En als het dan überhaupt geen prioriteit had op die positie en je gaat er dan ook nog eens zo mee om dan is dat toch niet heel erg visie rijk beleid moet ik zeggen.
Je begrijpt me verkeerd. Natuurlijk is Moro en miskoop. Ik zeg alleen dat het veel te vroeg is om Carrizo af te schrijven.
Pagina: 1 ... 184 ... 212 Laatste

Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Of de commentator je bevalt of niet, het continu benoemen dat je de commentator, scheidsrechter of VAR niet leuk vindt is achterhaald. Houd het lekker voor je, het voegt niks toe.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellige sfeer, niet voor een vijandige.

Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse / Belgische clubs en de voor hun direct relevante wedstrijden
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2025/2026 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Verder is er nog Randzaken