Twente komt eraan!
FTFYTyphone schreef op zondag 1 februari 2026 @ 14:49:
@toolkist 0-punten vermoed ik? Ik was visionair nepsupporter 🤓
Is Grim al ontslagen? Wat is dat een enorme onbenul zeg.
"Goh Excelsior gaat wat anders proberen qua tactiek, iets wat ons de laatste weken vaker is overkomen. Laat ik eens tactisch niks veranderen"... Kunnen we Heitinga terugkrijgen??
Hopelijk Robin van PersieDutchOwnage schreef op zondag 1 februari 2026 @ 17:46:
[...]
Hmm. Benieuwd wie Koeman dan op gaat volgen bij Oranje.
Ik denk dat weinig Feyenoorders dit zullen tegen spreken. 10-0 zou geen onlogische uitslag zijn geweest.Typhone schreef op zondag 1 februari 2026 @ 16:59:
[...]
Toch mooi dat 100% van de Feyenoorders na 20 minuten al ging bibberen voor de 10-0 of op z’n minst eraan gedacht heeft. Toegeven zullen het weinigen maar wij weten wel beter.
PSV is slim. Die houdt het op 3-0, hopend dat RvP lang trainer van Feyenoord blijft.
Ach ook goed gezien van Peter Bosz door op het juiste moment in te stappen bij PSV precies op het moment dst de concurrentie instortRussel88 schreef op zondag 1 februari 2026 @ 18:14:
[...]
Ik denk dat weinig Feyenoorders dit zullen tegen spreken. 10-0 zou geen onlogische uitslag zijn geweest.
PSV is slim. Die houdt het op 3-0, hopend dat RvP lang trainer van Feyenoord blijft.
Zomaar een suggestie... Wissel ze dan?Grim weet waar het bij Ajax in de tweede helft aan schort. 'Dat heb ik eerder ook al aangegeven. Op zulke momenten mis je spelers die volwassen zijn, die de routine hebben om rust terug te brengen in het spel. Je ziet ook dat onze jonge talenten op een gegeven moment vermoeid raken en nog niet in staat zijn om negentig minuten lang op topniveau te spelen.'
Je hebt de wedstrijd niet gezien?toolkist schreef op zondag 1 februari 2026 @ 18:26:
Zomaar een suggestie... Wissel ze dan?
2e helft niet meer nee. Had een vriend over de vloer voor potje Slay the Spire.
Ook weer typisch Ajax overigens. Maanden lang 'we hebben een ervaren speler op 6 nodig, een leiderstype'...
Dus bieden ze op een verlegen Japanner van 22 die je 15m+ gaat kosten op z'n minst en die je ook niet voor z'n verdedigende kwaliteiten zou halen...
Maar snap hem niet zo, van Arsenal naar .....Ajax?
[ Voor 28% gewijzigd door carpebios op 01-02-2026 19:04 ]
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Speelt schijnbaar daar niet, is aan Nottingham verhuurd maar dat matchte niet, dus nu naar Ajax.carpebios schreef op zondag 1 februari 2026 @ 19:02:
Ajax heeft een oud PSV speler binnen. Geen slechte speler die Zitsjenko!
Verder geen idee qua mogelijkheden voor na 30 juni 2026.
Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd
Met een WK om de hoek wil je spelen.carpebios schreef op zondag 1 februari 2026 @ 19:02:
Ajax heeft een oud PSV speler binnen. Geen slechte speler die Zitsjenko!
Ik ben benieuwd. Met nog 50% van de beste linkerflank van Europa (
Bosz ook langer bij PSV tot 2028. Volkomen logische beslissing voor beide partijen. Bosz op zijn niveau in de top3 van NL en PSV de beste (nog beschikbare) Nederlandse trainer.
[ Voor 17% gewijzigd door Gundogan op 01-02-2026 19:10 ]
Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB
Misschien worden ze bij 10-0 eens wakker in het Maasgebouw. De club wordt het laatste jaar geleid met de mentaliteit van een subtopper en dan beledig ik clubs als Twente en Utrecht eigenlijkTyphone schreef op zondag 1 februari 2026 @ 16:59:
[...]
Toch mooi dat 100% van de Feyenoorders na 20 minuten al ging bibberen voor de 10-0 of op z’n minst eraan gedacht heeft. Toegeven zullen het weinigen maar wij weten wel beter.
Geweldig, en uiteindelijk liggen ze er wederom gewoon uit.carpebios schreef op zondag 1 februari 2026 @ 17:03:
[...]
Ik heb PSV mooie dingen zien doen tegen grote clubs. En bayern heeft Kane….tjah. Wat een negativiteit en kleinzerig gedrag hier zeg.
De komende jaren hetzelfde liedje. Nederlandse clubs doen al jaren niet meer mee voor de sportieve hoofdprijs. Alleen goed om de begroting een financiële impuls te geven.
Ten Hag?DutchOwnage schreef op zondag 1 februari 2026 @ 17:46:
[...]
Hmm. Benieuwd wie Koeman dan op gaat volgen bij Oranje.
Verwachtingen bijstellen is wel het devies. Theoretisch kan je wellicht meedoen om zo'n prijs maar praktisch gezien gaat dat financieel heel erg lastig tot onmogelijk worden.Trichoglossus schreef op zondag 1 februari 2026 @ 19:22:
[...]
Geweldig, en uiteindelijk liggen ze er wederom gewoon uit.
De komende jaren hetzelfde liedje. Nederlandse clubs doen al jaren niet meer mee voor de sportieve hoofdprijs. Alleen goed om de begroting een financiële impuls te geven.
Ajax kwam in het succesjaar bijzonder dicht bij de finale maar dat is geen graadmeter voor de e realistische verwachting.
Wat een onzin zeg hahaha. PSV de lastigste poulefase. Als ze de eerste wedstrijd wakker waren geweest waren ze gewoon net als daarvoor door. En natuurlijk win je de hoofdprijs niet tegen landen als Engeland, moeten we het dan maar niet meer proberen?Trichoglossus schreef op zondag 1 februari 2026 @ 19:22:
[...]
Geweldig, en uiteindelijk liggen ze er wederom gewoon uit.
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Maar als je ziet welke ploegen er zowel in de EL als CL wel doorgaan mag je de lat toch wel hoger leggen dan dat ze allemaal uitgeschakeld worden?Napo schreef op zondag 1 februari 2026 @ 19:29:
[...]
Verwachtingen bijstellen is wel het devies. Theoretisch kan je wellicht meedoen om zo'n prijs maar praktisch gezien gaat dat financieel heel erg lastig tot onmogelijk worden.
Ajax kwam in het succesjaar bijzonder dicht bij de finale maar dat is geen graadmeter voor de e realistische verwachting.
Het schijnt dat Advocaat het als bondscoach aardig kan
[ Voor 18% gewijzigd door DutchOwnage op 01-02-2026 20:09 ]
Kan me alleen echt niet voorstellen dat NEC hier ook maar enigszins aan mee gaat werken. Deadline day, gaat om een ploeg waar je rechtstreeks mee aan het strijden bent en vooralsnog bieden ze de helft van wat je wil..DutchOwnage schreef op zondag 1 februari 2026 @ 20:08:
Ajax en Sano op hoofdlijnen akkoord. Dat is echt een kwaliteitsinjectie van heb ik jou daar. En dat gaat NEC ontzettend veel pijn doen.
Inderdaad zo is het.D-e-n schreef op zondag 1 februari 2026 @ 19:46:
[...]
Maar als je ziet welke ploegen er zowel in de EL als CL wel doorgaan mag je de lat toch wel hoger leggen dan dat ze allemaal uitgeschakeld worden?
De eredivisie vind ik wél vermakelijk hoor maar het niveau is bedenkelijk af en toe als we Europa in gaan.
Enige team wat wat mee kan komen is Psv. Maar die lieten het liggen. Hadden ook een zware loting.
[ Voor 3% gewijzigd door Harribo op 01-02-2026 20:21 ]
Deadline is volgens mij dinsdagavond pas.Vld1989 schreef op zondag 1 februari 2026 @ 20:18:
[...]
Kan me alleen echt niet voorstellen dat NEC hier ook maar enigszins aan mee gaat werken. Deadline day, gaat om een ploeg waar je rechtstreeks mee aan het strijden bent en vooralsnog bieden ze de helft van wat je wil..
Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd
Als je Veerman ziet spelen vandaag, dan denk je wow. Maar dan een niveau'tje hoger is het allemaal een stukje lastiger.Harribo schreef op zondag 1 februari 2026 @ 20:18:
[...]
Inderdaad zo is het.
De eredivisie vind ik wél vermakelijk hoor maar het niveau is bedenkelijk af en toe als we Europa in gaan.
Enige team wat wat mee kan komen is Psv. Maar die lieten het liggen. Hadden ook een zware loting.
Heeft Ajax 20 miljoen dan?DutchOwnage schreef op zondag 1 februari 2026 @ 20:08:
Ajax en Sano op hoofdlijnen akkoord. Dat is echt een kwaliteitsinjectie van heb ik jou daar. En dat gaat NEC ontzettend veel pijn doen.
Wel meer ook toch, Ajax is de rijkste ploeg van NL?
Ajax: Eigen vermogen ca. €226,4 miljoen, met een omzet van ruim €178 miljoen in 2024/25.
PSV: Eigen vermogen gestegen naar €48 miljoen, met een recordomzet van ca. €171 miljoen in 2024/25.
Feyenoord: Eigen vermogen hersteld naar ca. €37 miljoen in 2024/25, met een omzet die aanzienlijk is gegroeid.
[ Voor 44% gewijzigd door carpebios op 01-02-2026 20:27 ]
Zulke transfersommen konden ze twee weken terug niet betalen anderscarpebios schreef op zondag 1 februari 2026 @ 20:26:
[...]
Er zit een bijna factor vijf verschil tussen het EV van Ajax en PSV? Iek. Hoeveel van het EV van PSV is daarvan afhankelijk van bijvoorbeeld zo'n Van Der Walle?carpebios schreef op zondag 1 februari 2026 @ 20:26:
[...]
Ajax: Eigen vermogen ca. €226,4 miljoen, met een omzet van ruim €178 miljoen in 2024/25.
PSV: Eigen vermogen gestegen naar €48 miljoen, met een recordomzet van ca. €171 miljoen in 2024/25.
Feyenoord: Eigen vermogen hersteld naar ca. €37 miljoen in 2024/25, met een omzet die aanzienlijk is gegroeid.
Edit: zit bij het EV niet dingen als aandelen/waarde stadion enz.? Dat je het hebt wil niet zeggen dat het beschikbare liquide middelen zijn.
[ Voor 10% gewijzigd door Maarten_E op 01-02-2026 20:30 ]
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
O wat raar, wat houdt dat eigen vermogen dan precies is? Daar zou je toch wel iets van kunnen kopen?D-e-n schreef op zondag 1 februari 2026 @ 20:27:
[...]
Zulke transfersommen konden ze twee weken terug niet betalen anders
Dat hebben ze wellicht niet beschikbaar de bank staan. Tot voor kort was er ook het verhaal dat Ajax dat soort sommen niet kan betalen en deze zomer deden ze dat ook niet.carpebios schreef op zondag 1 februari 2026 @ 20:29:
[...]
O wat raar, wat houdt dat eigen vermogen dan precies is? Daar zou je toch wel iets van kunnen kopen?
Ah, ik dacht alleen morgen nog.
Al verandert dat verder niets, als ik NEC zou zijn zou er geen haar op m'n hoofd zijn die zou nadenken over meewerken aan een transfer naar Ajax onder deze omstandigheden.
Kan nog zomaar zijn dat het doel voornamelijk is om onrust te creëren bij NEC. Speler zou al aan arbitrage denken omdat ie bij Ajax 5x zoveel zou kunnen verdienen.Vld1989 schreef op zondag 1 februari 2026 @ 20:34:
[...]
Ah, ik dacht alleen morgen nog.
Al verandert dat verder niets, als ik NEC zou zijn zou er geen haar op m'n hoofd zijn die zou nadenken over meewerken aan een transfer naar Ajax onder deze omstandigheden.
Waar haal jij het bedrag 20 miljoen vandaan?
Tja Ajax en Sano kunnen lekker samen plannetjes maken en Ajax zal Sano wrs een hoger loon bieden dus Sano wil wel.
Maar dit blijft ergens doelloos want uiteindelijk is het Nec die erover gaat.
Als je kijkt hoe Nec er nu voor staat met het gekwakkel van Ajax, Az en Feyenoord, kunnen ze CL via plaats 2 halen.
[ Voor 13% gewijzigd door Harribo op 01-02-2026 20:41 ]
Wij hebben silent snake Grim, die minder punten haalt dan Heitinga. Ook Grim begint nu over we moeten analyseren. Nee shitface, je moet anticiperen. Analyseren dan is het kalf allang verdronken. Terug naar RKC lapschwanz.D-e-n schreef op zondag 1 februari 2026 @ 19:21:
[...]
Misschien worden ze bij 10-0 eens wakker in het Maasgebouw. De club wordt het laatste jaar geleid met de mentaliteit van een subtopper en dan beledig ik clubs als Twente en Utrecht eigenlijk
[ Voor 16% gewijzigd door Typhone op 01-02-2026 21:08 ]
Dat bedrag wordt overal [media/podcasts] genoemd als vraagprijs. Nec wil de hoofdprijs aangezien er veel interesse is en Nec niet hoeft te verkopen. Google anders even op Sano 20 miljoen.Harribo schreef op zondag 1 februari 2026 @ 20:39:
[...]
Waar haal jij het bedrag 20 miljoen vandaan?
Schijnbaar biedt Ajax 10M en Kaplan, ik zou dan liever 10M zonder Kaplan nemen als ik Nec was.
[ Voor 12% gewijzigd door LoneRanger op 01-02-2026 21:10 ]
Only fools are enslaved by time and space.
Ik zou de trainer weghalen met 2 miljoen. Laat ze Sano lekker houden daar hebben we niks aan.LoneRanger schreef op zondag 1 februari 2026 @ 21:09:
[...]
Dat bedrag wordt overal [media/podcasts] genoemd als vraagprijs. Nec wil de hoofdprijs aangezien er veel interesse is en Nec niet hoeft te verkopen. Google anders even op Sano 20 miljoen.
Die trainer speelt nooit 433 toch? En dat vinden ze toch niet zo fijn in Amsterdam?Typhone schreef op zondag 1 februari 2026 @ 21:10:
[...]
Ik zou de trainer weghalen met 2 miljoen. Laat ze Sano lekker houden daar hebben we niks aan.
Sano lijkt me ook niet de zes die ze zoeken
Zag alleen dat hij ongeveer 6 miljoen waard zou zijn. Vind ik ook al een hele prijs.LoneRanger schreef op zondag 1 februari 2026 @ 21:09:
[...]
Dat bedrag wordt overal [media/podcasts] genoemd als vraagprijs. Nec wil de hoofdprijs aangezien er veel interesse is en Nec niet hoeft te verkopen. Google anders even op Sano 20 miljoen.
Schijnbaar biedt Ajax 10M en Kaplan, ik zou dan liever 10M zonder Kaplan nemen als ik Nec was.
Ok... 20 miljoen is sowieso echt teveel.
Mij valt Sano nooit echt op. En dat in de Eredivisie.
Dan vind ik 6 miljoen al veel
Als ze dat niet fijn vinden in Amsterdam gaan ze maar ergens anders heen. Zo simpel is het. Ik ben er ver klaar mee dat we nu nog een half jaar aanmodderen met Grimmetje en er geen backup op de plank ligt. Geeft de nieuwe trainer mooi tot einde van het seizoen de tijd. Maar nee liever dom hartje zomer.D-e-n schreef op zondag 1 februari 2026 @ 21:23:
[...]
Die trainer speelt nooit 433 toch? En dat vinden ze toch niet zo fijn in Amsterdam?
Sano lijkt me ook niet de zes die ze zoeken
Eigen vermogen is simpel gesteld de waarde van je bezittingen minus je schulden. Als je een stadion bezit, dan heeft dat wel waarde, maar het is geen geld op de bank om aan spelers uit te geven. Als je een stadion huurt (of de grond onder je stadion) zal je als club doorgaans een lager eigen vermogen hebben dan wanneer je een stadionin eigendom hebt. Maar het zegt niet gek veel over de slagkracht op de transfermarkt.carpebios schreef op zondag 1 februari 2026 @ 20:29:
[...]
O wat raar, wat houdt dat eigen vermogen dan precies is? Daar zou je toch wel iets van kunnen kopen?
Een ander ding is dat transfersommen meestal geactiveerd worden. Dat wil zeggen dat de waarde op de balans van de club wordt gezet. Elk contractjaar wordt er een evenredig deel van de transfersom afgeschreven. Een transfersom betalen doet daardoor helemaal niets met het eigen vermogen van een club. Er verandert alleen wat in de samenstelling: de post "banksaldo" gaat omlaag en de post "waarde spelerscontracten" gaat omhoog.
Regeren is vooruitschuiven
bron: https://www.ajaxshowtime....elfde-als-geld-op-de-bank'Het is altijd goed om even uit te leggen dat eigen vermogen niet hetzelfde is als geld op de bank', aldus de commercieel directeur van Ajax bij All Sports Radio. 'Het eigen vermogen is de waarde die de spelers die bij ons op het veld staan vertegenwoordigen én ons Sportpark de Toekomst. Het zorgt ervoor dat we een eigen vermogen hebben dat geruststellend is, om een slechte tijd door te komen. In de afgelopen twee jaar hebben we veel verlies geleden en dat kun je dan in ieder geval opvangen.'
I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.
I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.
Nog een Schreuder bij Ajax? Alsjeblieft niet zeg. 1 heeft al genoeg puinhopen veroorzaakt. Laat maar lekker naar AZ gaan, lijkt me een prima niveau voor hem.Typhone schreef op zondag 1 februari 2026 @ 21:10:
[...]
Ik zou de trainer weghalen met 2 miljoen. Laat ze Sano lekker houden daar hebben we niks aan.
Die Kaplan die nu bij NEC alles speelt en dus gewoon onderdeel is van hun goede prestaties? Ajax waardeert hem op 5m dus zegt eigenlijk 'wij vinden dat we 15m bieden', dat zou ik als NEC ook niet accepteren. Maar voor 2-3m (in deze transferdeal) is dat een prima bedrag voor NEC lijkt me zo (bovenop de 15m die ze dan wel minimaal erbij willen hebben).LoneRanger schreef op zondag 1 februari 2026 @ 21:09:
[...]
Moet Ajax alleen echt niet willen, gebruik die centen nou eindelijk eens voor een ervaren middenvelder voor in de as.
Dank, duidelijke uitleg!T-MOB schreef op zondag 1 februari 2026 @ 21:32:
[...]
Eigen vermogen is simpel gesteld de waarde van je bezittingen minus je schulden. Als je een stadion bezit, dan heeft dat wel waarde, maar het is geen geld op de bank om aan spelers uit te geven. Als je een stadion huurt (of de grond onder je stadion) zal je als club doorgaans een lager eigen vermogen hebben dan wanneer je een stadionin eigendom hebt. Maar het zegt niet gek veel over de slagkracht op de transfermarkt.
Een ander ding is dat transfersommen meestal geactiveerd worden. Dat wil zeggen dat de waarde op de balans van de club wordt gezet. Elk contractjaar wordt er een evenredig deel van de transfersom afgeschreven. Een transfersom betalen doet daardoor helemaal niets met het eigen vermogen van een club. Er verandert alleen wat in de samenstelling: de post "banksaldo" gaat omlaag en de post "waarde spelerscontracten" gaat omhoog.
Maar wie o wie? Henderson of Blind terughalen? Berg van Bodo? De Roon? Phillips van Man City?toolkist schreef op zondag 1 februari 2026 @ 22:04:
[...]
Moet Ajax alleen echt niet willen, gebruik die centen nou eindelijk eens voor een ervaren middenvelder voor in de as.
Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB
Makkelijk toch, iemand met Ajax DNAGundogan schreef op zondag 1 februari 2026 @ 22:18:
[...]
Maar wie o wie? Henderson of Blind terughalen? Berg van Bodo? De Roon? Phillips van Man City?
Ja om hem meteen weer te ontslaan. Zal NEC leren 20 miljoen vragen voor een speler.toolkist schreef op zondag 1 februari 2026 @ 21:58:
[...]
Nog een Schreuder bij Ajax? Alsjeblieft niet zeg. 1 heeft al genoeg puinhopen veroorzaakt. Laat maar lekker naar AZ gaan, lijkt me een prima niveau voor hem.
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Of de commentator je bevalt of niet, het continu benoemen dat je de commentator, scheidsrechter of VAR niet leuk vindt is achterhaald. Houd het lekker voor je, het voegt niks toe.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellige sfeer, niet voor een vijandige.
Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse / Belgische clubs en de voor hun direct relevante wedstrijden
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2025/2026 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Verder is er nog Randzaken