[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2025/2026 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 180 ... 208 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:45
Jeroenvde89 schreef op zaterdag 31 januari 2026 @ 18:21:
Ongekend wat een selectie dat NEC heeft (en dan zitten die Wilhelmsson en Danilo nog op de tribune).

Betalen volgens mij top 4 salarissen?! (en dus fors meer dan Twente en AZ), een andere verklaring zou ik er niet voor hebben namelijk.
Er zit daar in ieder geval veel geld. Iets met een rijke (of meerdere) supporters/ liefhebbers. Beetje het Van Seumeren idee bij Utrecht, met het grote verschil dat die laatste natuurlijk meteen ook de eigenaar is.

En die Sano. Pfff is die ff goed gescout.

[ Voor 3% gewijzigd door DutchOwnage op 31-01-2026 19:10 ]

• DutchOwnage
Redelijk goed nieuws wat betreft Shaqueel van Persie. Hij hoeft niet onder het mes, tevens is de verwachting dat ie nog dit seizoen weer minuten kan gaan maken. Revalidatie is reeds gestart.

[ Voor 8% gewijzigd door DutchOwnage op 31-01-2026 19:17 ]

• mavaros
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13:48
DutchOwnage schreef op zaterdag 31 januari 2026 @ 19:16:
Redelijk goed nieuws wat betreft Shaqueel van Persie. Hij hoeft niet onder het mes, tevens is de verwachting dat ie nog dit seizoen weer minuten kan gaan maken. Revalidatie is reeds gestart.
Dus die doet morgen of volgende week gewoon weer mee.

Dan heeft hij wel enorme mazzel, want die landing had hem ook alle banden in zijn knie kunnen kosten, en dat is heel andere koek.

• DutchOwnage
mavaros schreef op zaterdag 31 januari 2026 @ 19:21:
[...]

Dus die doet morgen of volgende week gewoon weer mee.
Zo snel zal het niet gaan hoor.

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
DutchOwnage schreef op zaterdag 31 januari 2026 @ 19:49:
[...]

Zo snel zal het niet gaan hoor.
Je weet nooit met RvP ;)

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17:47
DutchOwnage schreef op zaterdag 31 januari 2026 @ 19:16:
Heel fijn

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17:47
Groningen speelde weer fantastisch.
Alleen Sparta scoort en Groningen niet, dus koop je er weer weinig voor.
Slechte periode voor Groningen.

Ik snap nog steeds niet dat bijna alle corners en voorzetten mislukken.
Je bent toch prof?
Blijft het ongelooflijk vinden

• DutchOwnage
Harribo schreef op zaterdag 31 januari 2026 @ 23:33:

Je bent toch prof?
Bij Feyenoord kennen ze er ook een houtje van. Soms niet 1, maar 2 keer achter elkaar door dezelfde speler. Het lijkt vaak nergens op, inderdaad onbegrijpelijk voor profspelers.

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19:17
Nou morgen zijn we ook nog van p2 af.

PSV gaat ons totaal afmaken ben ik bang. En Ajax mag tegen het lachertje van de competitie spelen.

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:20

FreakNL

Well do ya punk?

DutchOwnage schreef op zaterdag 31 januari 2026 @ 19:08:
[...]

Er zit daar in ieder geval veel geld. Iets met een rijke (of meerdere) supporters/ liefhebbers. Beetje het Van Seumeren idee bij Utrecht, met het grote verschil dat die laatste natuurlijk meteen ook de eigenaar is.

En die Sano. Pfff is die ff goed gescout.
Het voelt voor mij (als Spartaan) wat oneerlijk aan. Ik vind het namelijk een zeer vergelijkbare club, maar dankzij Boekhoorn hebben ze oneindig veel meer te besteden. We gaan NEC ook niet bijbenen, op termijn is dat een standaard top-5 club….

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Harribo schreef op zaterdag 31 januari 2026 @ 23:33:
Groningen speelde weer fantastisch.
Alleen Sparta scoort en Groningen niet, dus koop je er weer weinig voor.
Slechte periode voor Groningen.

Je bent toch prof?
Groningen was beter dan Sparta maar fantastisch is zwaar overdreven.

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

JoteW schreef op vrijdag 30 januari 2026 @ 21:18:
Zou er nog een club zijn die we blij kunnen maken met Arno Verschueren? Wat een parodie op een voetballer is dat zeg.. Sinds Jeroen van der Lely weer één van de slechtste spelers die ik ooit in een Twente shirt heb zien lopen, bloed stroomt je uit de ogen
Bij Sparta was Verschueren echt een hele waardevolle speler . Zo zie je maar. Club moet je liggen, het voetbal moet je liggen. Etc.

[ Voor 3% gewijzigd door FreakNL op 01-02-2026 08:07 ]

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:00

Vos

AFCA

LZ86 schreef op zondag 1 februari 2026 @ 00:08:

PSV gaat ons totaal afmaken ben ik bang. En Ajax mag tegen het lachertje van de competitie spelen.
Waarom is de nummer 13 het lachertje?

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:00

Vos

AFCA

FreakNL schreef op zondag 1 februari 2026 @ 08:03:
[...]

Groningen was beter dan Sparta maar fantastisch is zwaar overdreven.
Sarcasme? ;)

• donleone83
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19:51

Ajax verloor in de Arena gewoon met 2-1 van Excelsior en in dat stadionnetje weet je nooit wat er gebeurt. Excelsior staat keurig 13e.

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Vos schreef op zondag 1 februari 2026 @ 08:21:
[...]

Dat snap ik ook niet.

NAC en Heracles zijn dan eerder het lachertje…

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 17:31
Zometeen met dochter lief naar haar 2e PSV wedstrijd. Hopelijk ziet ze PSV nu eens winnen of gelijkspelen. Als ze spelen zoals woensdag moet dat goedkomen!

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

• DutchOwnage

PSV gaat ons totaal afmaken ben ik bang.
Even afhankelijk van de opstelling, maar ik denk dat het wel mee gaat vallen. We gaan ze goed partij geven. Of dat genoeg gaat zijn voor een resultaat....

• DutchOwnage
carpebios schreef op zondag 1 februari 2026 @ 09:18:
Zometeen met dochter lief naar haar 2e PSV wedstrijd. Hopelijk ziet ze PSV nu eens winnen of gelijkspelen. Als ze spelen zoals woensdag moet dat goedkomen!
Veel plezier! Dat het een mooie, eredivisietopper waardige westrijd mag worden :)

• LZ86
Vos schreef op zondag 1 februari 2026 @ 08:21:
[...]

Ik haalde Excelsior en Heracles even door elkaar mea culpa

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19:48
Ajax schijnt bezig te zijn met Sano van NEC, benieuwd wat de vraagprijs gaat zijn Ik meen dat ze minimaal 20 miljoen willen hebben, dat gaat natuurlijk nooit gebeuren. Misschien nu om de bühne te pleasen dat ze er alles aan gedaan hebben maar door de hoge vraagprijs niets hebben kunnen halen?

[ Voor 64% gewijzigd door Gynnad op 01-02-2026 10:43 ]

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:26
Gynnad schreef op zondag 1 februari 2026 @ 10:37:
Ajax schijnt bezig te zijn met Sano van NEC, benieuwd wat de vraagprijs gaat zijn

[Embed]
Heeft Jordi een zak met geld meegenomen ofzo? En dat voor een positie waar ze niet voor aan het zoeken waren want Sano is geen zes toch?

• D-e-n
DutchOwnage schreef op zondag 1 februari 2026 @ 09:19:
[...]

Even afhankelijk van de opstelling, maar ik denk dat het wel mee gaat vallen. We gaan ze goed partij geven. Of dat genoeg gaat zijn voor een resultaat....
Het gaat hooguit 60 minuten goed vrees ik

• Kist
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 10-03 10:48
Ajax schijnt bezig te zijn met Sano van NEC, benieuwd wat de vraagprijs gaat zijn

[Embed]

Ik meen dat ze minimaal 20 miljoen willen hebben, dat gaat natuurlijk nooit gebeuren. Misschien nu om de bühne te pleasen dat ze er alles aan gedaan hebben maar door de hoge vraagprijs niets hebben kunnen halen?
Of een manier van die Mendes om de prijs op te drijven.

• D-e-n
Kist schreef op zondag 1 februari 2026 @ 10:44:
[...]

Of een manier van die Mendes om de prijs op te drijven.
Dat is die pipo die ook met Smit loopt te leuren toch? Dat soort makelaars zijn een gevaar voor het Nederlandse voetbal. De carrière van de voetballer wordt ondergeschikt aan waar de club en de makelaars geld aan kunnen verdienen. Want is bijvoorbeeld zo'n Smit nog mans genoeg om te zeggen: "ik wil daarheen want daar heb ik speeltijd"

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Wat ziet Aad de Mos er moe uit bij ESPN. Of is dit al een tijdje zo?

Was de topper helemaal vergeten, benieuwd of die goed gaat straks.

[ Voor 33% gewijzigd door HollowGamer op 01-02-2026 11:00 ]

• Gynnad
Berghuis weer op de bank bij Ajax. Gloukh is er helemaal niet bij

• DutchOwnage
Watanabe er waarschijnlijk niet bij. Kraaijeveld zijn vervanger. Beste aderlating.

• LZ86
DutchOwnage schreef op zondag 1 februari 2026 @ 11:20:
Watanabe er waarschijnlijk niet bij. Kraaijeveld zijn vervanger. Beste aderlating.
Hebben wij na oktober uberhaupt nog met de beoogde basis 11 gespeeld? Volgens mij niet namelijk.

Niet zo erg als vorig seizoen, maar het begint er hard op te lijken met al die blessures....

En ondertussen zit DtK maar op de centen terwijl je concurrenten zich maar aan het versterken zijn. Wat een flut

[ Voor 13% gewijzigd door LZ86 op 01-02-2026 11:25 ]

• D-e-n
LZ86 schreef op zondag 1 februari 2026 @ 11:22:
[...]

En ondertussen zit DtK maar op de centen terwijl je concurrenten zich maar aan het versterken zijn. Wat een flut
DTK heeft de centen wellicht van de zomer al teveel door de plee gespoeld. En ik vermoed dat Ajax nu gewoon een klein risico neemt door wat meer uit te geven.

• D-e-n
Die tweede plek zijn we vanavond ook gewoon definitief kwijt natuurlijk. Ondertussen doen ze in het Maasgebouw alsof er niks aan de hand is terwijl we de laatste maanden punten halen op het niveau van een degradatie kandidaat.

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:19

[Embed]

Ik meen dat ze minimaal 20 miljoen willen hebben, dat gaat natuurlijk nooit gebeuren. Misschien nu om de bühne te pleasen dat ze er alles aan gedaan hebben maar door de hoge vraagprijs niets hebben kunnen halen?
Het mes snijdt hier aan twee zijden. Ajax wordt sterker want die Sano is een goede speler. De enige overgebleven concurrent voor plek twee verzwak je :+

Zonder gekheid. Ik zie Ajax nog voldoende punten verspelen (in de tweede helft).

[ Voor 6% gewijzigd door ephymerous op 01-02-2026 11:41 ]

XXXVI

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-03 11:30
ephymerous schreef op zondag 1 februari 2026 @ 11:39:
[...]

Het mes snijdt hier aan twee zijden. Ajax wordt sterker want die Sano is een goede speler. De enige overgebleven concurrent voor plek twee verzwak je :+

Zonder gekheid. Ik zie Ajax nog voldoende punten verspelen (in de tweede helft).
Dus we gaan met een voorsprong de rust in, dat is al iets.

• DutchOwnage
LZ86 schreef op zondag 1 februari 2026 @ 11:22:
[...]

Hebben wij na oktober uberhaupt nog met de beoogde basis 11 gespeeld? Volgens mij niet namelijk.

Niet zo erg als vorig seizoen, maar het begint er hard op te lijken met al die blessures....

Maar wacht nou even. In de basis staat er bij Feyenoord een elftal wat gewoon goed genoeg is voor in ieder geval plek 2. Het probleem zijn die blessures ( en wellicht de trainer?)

Zijn grote versterkingen dan nodig?

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
D-e-n schreef op zondag 1 februari 2026 @ 11:35:
Die tweede plek zijn we vanavond ook gewoon definitief kwijt natuurlijk. Ondertussen doen ze in het Maasgebouw alsof er niks aan de hand is terwijl we de laatste maanden punten halen op het niveau van een degradatie kandidaat.
Eerst maar eens de punten op Woudestein ophalen, ik beschouw dat nog niet echt als vanzelfsprekend. }:|

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• D-e-n
DutchOwnage schreef op zondag 1 februari 2026 @ 12:05:
[...]

Maar wacht nou even. In de basis staat er bij Feyenoord een elftal wat gewoon goed genoeg is voor in ieder geval plek 2. Het probleem zijn die blessures ( en wellicht de trainer?)

Het is overduidelijk dat de trainer niet in staat is een elftal te formeren dat weerbaar is bij tegenslagen en dat in staat is 90 minuten lang te spelen.

Het is bizar dat bijna alle centrumverdedigers niet beschikbaar zijn en het is bizar hoeveel domme aankopen er aanvallend gedaan zijn maar ook met minder blessures is er de laatste maanden consequent gefaald.

Feyenoord is er in geslaagd de erfenis van Slot en Arnesen sneller te verkloten dan Ajax dat met die van Overmars en ten Hag heeft gedaan.

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

[...]

Realistische kijk. Er is inderdaad nogal een verschil tussen bepaalde posities gewoon onvoldoende ingevuld hebben en blessures die hopelijk van tijdelijke aard zijn.

Beide clubs nemen in die zin een gok, ben benieuwd hoe het uitpakt.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Pfffff…. Nog geen 10 minuten gespeeld maar is nu al niet om aan te zien. Vroeg druk zetten is wel de sleutel tegen zit Ajax. Totaal niet in staat om er onderuit te voetballen :|

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Gynnad
Steur zit nog niet echt lekker in de wedstrijd

• LZ86
[...]

Ja, want je hebt 0 backup.

Ueda niet fit? (even buiten S v Persie, die nu overigens ook stuk is) dan heb je gewoon geen backup.
Idem voor rechtsback en linksback wat inmiddels de nieuwe blessure van Read ten gevolge heeft. En wat haalt DtK? st juste 8)7 Verder hebben we een prima verdedigend centrum. Maar weer 0 kwaliteit erachter.

Borges hebben we wellicht iets te snel afgeschreven, maar voor die prijs had ie er natuurlijk direct moeten staan. Nu ben je totaal afhankelijk van HM. Die nogal wisselvallig is. Heeft ie het niet heb je wederom geen backup.

Ajax is ook slecht, maar die proberen tenminste nog iets in de wintertransfer. Geef nu wat geld uit voor de CL deelname is best een goede zet. CL deelname is dik cashen.

Het lijkt wel alsof de AD in DtK de overhand heeft. Dat stadion in eigen beheer krijgen moet en zal gebeuren, dus sparen sparen sparen, maar dat gaat nu ten koste van de kwaliteit in het elftal.

Nouja, de kwaliteit achter de basis 11. Want de basis 11 is gewoon best goed en zou normaal met PSV meedingen om de titel, zoals dit tot oktober het geval was.

[ Voor 13% gewijzigd door LZ86 op 01-02-2026 12:36 ]

• sNielz123
  • Laatst online: 10-03 20:33
Excelsior… pakken de bal af en leveren hem steeds meteen weer in. Wat voor idee zit daar achter.

• LZ86
sNielz123 schreef op zondag 1 februari 2026 @ 12:32:
Excelsior… pakken de bal af en leveren hem steeds meteen weer in. Wat voor idee zit daar achter.
Ze kunnen niet voetballen, want het is Excelsior :+

• Trishul
  • Laatst online: 19:00
0-1

• Gynnad
Eindelijk de 0-1

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

BAM! Lekkere aanval, eindelijk tempo er in :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• DutchOwnage
Dat was gewoon een prima aanval

• Trishul
Mooie opbouw van Mokio en Bounida al helemaal

• Gynnad
Han schreef op zondag 1 februari 2026 @ 12:36:
BAM! Lekkere aanval, eindelijk tempo er in :)
Heel goede aanval, dacht dat Klaassen de bal verloor, maar die gaf ook nog bewust de bal terug.

• D-e-n
LZ86 schreef op zondag 1 februari 2026 @ 12:28:
[...]

Nouja, de kwaliteit achter de basis 11. Want de basis 11 is gewoon best goed en zou normaal met PSV meedingen om de titel, zoals dit tot oktober het geval was.
Ook na oktober is er nog met nagenoeg de basis elf gespeeld en dat was toen ook al waardeloos. Sowieso kakte het na een uur in

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16:09
Mogen nu wel wat kaartjes komen. Ze blijven nu schoppen

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

LZ86 schreef op zondag 1 februari 2026 @ 12:28:

Die geweldige basis heeft onmeunig op de tenen moeten lopen om überhaupt een beetje in de buurt te blijven, boven hun eigenlijke niveau. En dat implodeert dan dus gewoon uiteindelijk.

Het is gewoon niet goed genoeg om kampioen te worden.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• DutchOwnage
Die nr 12 van Excelsior is echt ontzettend matig.

• sNielz123
DutchOwnage schreef op zondag 1 februari 2026 @ 12:42:
Die denkt dat die bij Ajax voetbalt, speelt steeds de bal naar een Ajacied

[ Voor 8% gewijzigd door sNielz123 op 01-02-2026 12:44 ]

• DutchOwnage
Gonadan schreef op zondag 1 februari 2026 @ 12:42:
[...]

Die geweldige basis heeft onmeunig op de tenen moeten lopen om überhaupt een beetje in de buurt te blijven, boven hun eigenlijke niveau. En dat implodeert dan dus gewoon uiteindelijk.

We stonden gewoon 5 punten los op PSV ;)

• Terranova
DutchOwnage schreef op zondag 1 februari 2026 @ 12:42:
De scheids? :+

• D-e-n
[...]

PSV heeft gewoon de beste selectie maar het verval in de wedstrijden zelf en na oktober is in mijn ogen gewoon honderd procent de staf. Lotomba is geen wereldwonder maar het is echt bezopen dat je hele defensie in elkaar dondert als Read er niet is. Zelfs met de back van de onder 16 moet je in zo'n geval nog makkelijk van een degradatie kandidaat winnen. Als de organisatie maar een beetje deugt.

• LZ86
[...]

We stonden 5 punten los op PSV en het spel was prima.

Toen er een paar sleutelspelers geblesseerd begonnen te raken/motivatie issues (Timber vooral) hadden we ineens een groot probleem. Plus v persie heeft niet het vermogen een wedstrijd te lezen en omzettingen te doen die positief uitvallen.

• D-e-n
LZ86 schreef op zondag 1 februari 2026 @ 12:47:
[...]
Toen er een paar sleutelspelers geblesseerd begonnen te raken/motivatie issues (Timber vooral) hadden we ineens een groot probleem. Plus v persie heeft niet het vermogen een wedstrijd te lezen en omzettingen te doen die positief uitvallen.
Het centrum heeft gewoon bijna alles gespeeld. Moussa was er ook meestal bij. Die blessures zijn vervelend maar ik heb ook na oktober nog meestal opstellingen gezien waarmee je prima een eredivisie potje moet kunnen spelen

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Blijf jezelf vooral wijs maken dat Feyenoord net zo goed is als psv, dan komt die tweede plek vanzelf naar Amsterdam. :Y)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• D-e-n
Gonadan schreef op zondag 1 februari 2026 @ 12:50:
Blijf jezelf vooral wijs maken dat Feyenoord net zo goed is als psv, dan komt die tweede plek vanzelf naar Amsterdam. :Y)
Dat heeft toch niemand beweerd? 8)7 Maar dit verval is gewoon bezopen

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Ik zag net het doelpunt terug. Lekker teamspel behalve, alweer, Godts. Speel hem af op Gaaei en het was écht goed uitgespeeld.

Nu heeft hij mazzel dat hij hem er nog in frommelt anders was het, alweer, de ego van Godts die een kans op zeep zou helpen. :z

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• DutchOwnage
Gonadan schreef op zondag 1 februari 2026 @ 12:50:
Klein beetje flauw hoor. Er worden gewoon simpele feiten benoemd.

• Trishul
Is het bij Feyenoord niet gewoon hetzelfde probleem als bij Ajax? Namelijk gebrek aan leiderschap bij zowel trainer als aanvoerder. Bij Ajax wordt Henderson gemist, bij Feyenoord Timber, Hancko, Trauner, enz.
Heitinga en van Persie allebei waardeloze trainers, dus daar hoef je ook geen leiderschap van te verwachten.

• LZ86
D-e-n schreef op zondag 1 februari 2026 @ 12:49:
[...]

Het centrum heeft gewoon bijna alles gespeeld. Moussa was er ook meestal bij. Die blessures zijn vervelend maar ik heb ook na oktober nog meestal opstellingen gezien waarmee je prima een eredivisie potje moet kunnen spelen
Alleen hoeft het centrum geen goals te maken. Wie buiten Ueda en HM (als ie wel in vorm is) maakt bij Feyenoord nu goals? Niemand meer..... En daar ligt je hoofdprobleem. Op linksbuiten Sauer die meer een miss dan een hit is. Geen backup. Middenveld verzuimt takkevaak te scoren (Steijn valt tegen in goals en is geblesseerd/stuk geweest) Timber had geen motivatie, die maakte er normaal wel wat. Moder stuk, Hwang net pas weer terug en Valente, hoe goed ook, moet echt nog groeien. We hadden belachelijk veel middenvelders, maar achteraf maar goed, want sinds oktober is er geen enkele fit gebleven.

Buiten dat is het voor Feyenoord onmogelijk een pot gewoon te killen, omdat v persie alleen maar WW1 aanvalsmentaliteit kent.

[ Voor 6% gewijzigd door LZ86 op 01-02-2026 12:54 ]

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

D-e-n schreef op zondag 1 februari 2026 @ 12:52:
[...]

Dat heeft toch niemand beweert? 8)7 Maar dit verval is gewoon bezopen
@LZ86 doet anders aardig zijn best hoor.

Een dergelijk verval werd al voor gewaarschuwd, maar ja, RvP weet alles beter.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• D-e-n
LZ86 schreef op zondag 1 februari 2026 @ 12:53:
[...]

Alleen hoeft het centrum geen goals te maken.
Maar het verval betreft ook de verdediging toch?

• sNielz123
De laatste paar minuten is van beide zijde weer bedroevend

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

sNielz123 schreef op zondag 1 februari 2026 @ 12:55:
De laatste paar minuten is van beide zijde weer bedroevend
Zeg dat nog eens een paar keer straks. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Trishul
0-2

• DutchOwnage
Gewoon keihard de fouten van Excelsior afstraffen. Niet dat Ajax nou zo geweldig voetbalt.

Maar goed, dat is ook een kwaliteit.

• LZ86
D-e-n schreef op zondag 1 februari 2026 @ 12:54:
[...]

Maar het verval betreft ook de verdediging toch?
Mwa, niet helemaal zeker van. Denk dat veel problemen vanuit het middenveld en de flanken onstaan. Al heeft Ahmedozic ook wel een paar debiele acties gehad inderdaad.

Maar als je overlopen wordt vanuit de flanken omdat je vervangende backs niet presteren kan je ook maar zoveel doen als centrale verdediger.

Met Lotomba en Nieuwkoop aan komen zetten is natuurlijk armoe troef. Na Read heb je gewoon niets. Nouja niets, st Juste. De meest blessuregevoelige back die we ooit gehad hebben.....

• sNielz123
Gonadan schreef op zondag 1 februari 2026 @ 12:55:
[...]

Zeg dat nog eens een paar keer straks. :P
Excelsior speelt echt bedroevend.

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

DutchOwnage schreef op zondag 1 februari 2026 @ 12:56:
Gewoon keihard de fouten van Excelsior afstraffen. Niet dat Ajax nou zo geweldig voetbalt.

Maar goed, dat is ook een kwaliteit.
Mag het een keer. Meestal was dat het recept van de tegenstander. Zelf niet geweldig spelen maar gewoon de onvermijdelijke fouten van Ajax afstraffen. :+

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Terranova
Wat was dit dan voor schwalbe? Zo lang blijven liggen bij geen contact

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:19
Van te voren gaf RvP geen enkele aanleiding om ‘m aan te stellen. Weinig tot geen ervaring. Geen bovengemiddeld goed spel met Heerenveen. Geen uitzonderlijke voetbalvisie. Veel negatieve signalen uit de spelersgroep van Heerenveen. Nee goed idee om ‘m aan te stellen :o

Bij Feyenoord begon hij ook opmerkelijk met die aanvoerderskwestie. Ook al snel negatieve geluiden van spelers. Minstens de helft van de malaise bij Feyenoord heeft te maken met de matige coach RvP. Zonde van zo’n clubicoon. :(

XXXVI

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

LZ86 schreef op zondag 1 februari 2026 @ 12:56:
[...]

Mwa, niet helemaal zeker van. Denk dat veel problemen vanuit het middenveld en de flanken onstaan. Al heeft Ahmedozic ook wel een paar debiele acties gehad inderdaad.

Maar als je overlopen wordt vanuit de flanken omdat je vervangende backs niet presteren kan je ook maar zoveel doen als centrale verdediger.

Met Lotomba en Nieuwkoop aan komen zetten is natuurlijk armoe troef. Na Read heb je gewoon niets. Nouja niets, st Juste. De meest blessuregevoelige back die we ooit gehad hebben.....
Voetbal is wat dat betreft een spelletje van balans. Problemen in de ene linie kunnen een andere linie belasten en dat heeft effect op het hele team.

Zo kan het ook zomaar zijn dat wanneer je een linie herstelt het hele team ineens beter draait.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• LZ86
Gonadan schreef op zondag 1 februari 2026 @ 12:53:
[...]

@LZ86 doet anders aardig zijn best hoor.

Een dergelijk verval werd al voor gewaarschuwd, maar ja, RvP weet alles beter.
Een dergelijk verval?

Van 5 punten los en prima spel eind oktober naar 14 punten achter ( 17 na de pot vanmiddag ) is toch geen normaal verval?

Ja natuurlijk, je kan best ergens eens een keer pech hebben of punten verspelen. Maar deze mate van verval is bizar. 22 punten verspeeld in 2,5 maand. _O-

[ Voor 3% gewijzigd door LZ86 op 01-02-2026 13:00 ]

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

LZ86 schreef op zondag 1 februari 2026 @ 12:59:
[...]

Een dergelijk verval?

Van 5 punten los en prima spel eind oktober naar 14 punten achter ( 17 na de pot vanmiddag ) is toch geen normaal verval?

Ja natuurlijk, je kan best ergens eens een keer pech hebben of punten verspelen. Maar deze mate van verval is bizar. 22 punten verspeeld in 2,5 maand. _O-
Het was duidelijk dat de spelers op kun tegen liepen en deze intensiteit niet een heel seizoen vol gingen houden. Had hij bij Heerenveen ook laat van.
Dus alle blessures en bijbehorend verval vind ik wat dat betreft geen verrassing, ik rekende er al lang op. Het heeft nog langer geduurd dan ook dacht/hoopte.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• LZ86
Gonadan schreef op zondag 1 februari 2026 @ 12:59:
[...]

Voetbal is wat dat betreft een spelletje van balans. Problemen in de ene linie kunnen een andere linie belasten en dat heeft effect op het hele team.

Zo kan het ook zomaar zijn dat wanneer je een linie herstelt het hele team ineens beter draait.
Dat is precies het punt.

En daar faalt DtK zo hard. Prima basis 11, maar geen alternatieven van niveau als er eens een keer iemand geblesseerd is. Niet kunnen rouleren op posities waardoor basisspelers overbelast raken en stuk gaan.

• toolkist
  • Niet online
DutchOwnage schreef op zondag 1 februari 2026 @ 12:44:
[...]

We stonden gewoon 5 punten los op PSV ;)
Dat zegt heel weinig, kan alleen al door het programma komen.

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Weer 2-0 voor met rust. Zou het dan nu eindelijk een keer niet billenknijpen worden? :X

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

LZ86 schreef op zondag 1 februari 2026 @ 13:03:
[...]

Dat is precies het punt.

En daar faalt DtK zo hard. Prima basis 11, maar geen alternatieven van niveau als er eens een keer iemand geblesseerd is. Niet kunnen rouleren op posities waardoor basisspelers overbelast raken en stuk gaan.
Dus dat is in feite jouw wens. Nu een beetje investeren in de hoop dat ineens de balans weer klopt.

Feitelijk wat Ajax nu ook probeert.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• toolkist
  • Niet online
LZ86 schreef op zondag 1 februari 2026 @ 13:03:
[...]

Dat is precies het punt.

De basis is alleen prima als ze niet stuk gaan, en dat is bij veel spelers die Feyenoord heeft blijkbaar niet 'eens een keer'. Als dat nu bij verschillende trainers en medische staf gebeurt, dan zijn die spelers qua spel misschien wel goed maar kunnen ze het fysiek niet aan om 2x in de week op hoog niveau te spelen en dat wel kunnen is ook een kwaliteit.

• LZ86
Gonadan schreef op zondag 1 februari 2026 @ 13:04:
[...]

Dus dat is in feite jouw wens. Nu een beetje investeren in de hoop dat ineens de balans weer klopt.

Feitelijk wat Ajax nu ook probeert.
Precies. Ajax erkent zijn problemen en probeert ze op te lossen. (ook al gaat dat vaak mis)
Aan het einde van het seizoen lonken dan CL miljoenen. Zo heb je de investering er direct weer uit en kan je verder bouwen.

Dat besef lijkt totaal te ontbreken bij Feyenoord. Daar is het maar wachten wachten wachten. En straks heb je de 2e plek verspeeld en daarmee die CL miljoenen. De progressie onder Arnesen/SLot is binnen 2 jaar vakkundig om zeep geholpen door DtK als TD.

[ Voor 8% gewijzigd door LZ86 op 01-02-2026 13:08 ]

• toolkist
  • Niet online
[...]

Tuurlijk zijn die nodig. Spelers halen die beter tegen fysiek hogere belasting kunnen is stap 1.

Los van dat plek 2 nooit je einddoel moet zijn en je altijd moet bouwen naar een team wat elk seizoen om plek 1 mee doet.

Bij Ajax idem, leuk dat we een team hebben wat meedoet om plek 2 maar plek 1 moet het doel zijn dus moet er doorgeselecteerd worden (en we weten allemaal waar).

• LZ86
toolkist schreef op zondag 1 februari 2026 @ 13:12:
[...]

Tuurlijk zijn die nodig. Spelers halen die beter tegen fysiek hogere belasting kunnen is stap 1.

Los van dat plek 2 nooit je einddoel moet zijn en je altijd moet bouwen naar een team wat elk seizoen om plek 1 mee doet.

Bij Ajax idem, leuk dat we een team hebben wat meedoet om plek 2 maar plek 1 moet het doel zijn dus moet er doorgeselecteerd worden (en we weten allemaal waar).
En dan is het meedoen om plek 2 van onze beide ploegen vooral bij de gratie dat de rest daaronder niet thuis geven als ze boven ons kunnen komen. (NEC, Groningen, Utrecht, AZ, Twente) Hadden die iets normalere prestaties afgeleverd hadden Feyenoord en Ajax rond plaats 5 gehangen met hoe het in Amsterdam en Rotterdam is gegaan de laatste tijd.

• TonyD
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 15:34
ephymerous schreef op zondag 1 februari 2026 @ 12:59:
[...]

Van te voren gaf RvP geen enkele aanleiding om ‘m aan te stellen. Weinig tot geen ervaring. Geen bovengemiddeld goed spel met Heerenveen. Geen uitzonderlijke voetbalvisie. Veel negatieve signalen uit de spelersgroep van Heerenveen. Nee goed idee om ‘m aan te stellen :o

Bij Feyenoord begon hij ook opmerkelijk met die aanvoerderskwestie. Ook al snel negatieve geluiden van spelers. Minstens de helft van de malaise bij Feyenoord heeft te maken met de matige coach RvP. Zonde van zo’n clubicoon. :(
Het blijft inderdaad altijd zonde van zo’n Nederlands voetbalicoon. De naam Van Persie rijkt veel verder dan alleen Feyenoord. Hetzelfde gevoel had ik destijds met Van Basten. Voor velen een held, maar een “pannenkoek” als trainer (en als analist schaam je je af en toe ook dood). Eeuwig zonde dat zulke iconen zichzelf zo belachelijk maken.

Bij een Van Nistelrooij had ik dat al minder. Erg vervelend hoe hij bij PSV is weggegaan en later in Engeland was ook geen succes. Maar die heeft zich verder altijd wel normaal opgesteld in de media.

• Terranova
Die gozer van Excelsior is wel heel nadrukkelijk op zoek naar een pingel, al de zoveelste valpartij van em

• Gynnad
Wat is Ajax toch ontzettend slordig in de passing

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Gonadan schreef op zondag 1 februari 2026 @ 13:03:
Weer 2-0 voor met rust. Zou het dan nu eindelijk een keer niet billenknijpen worden? :X
Nou ik weet het al. :+

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• DutchOwnage
toolkist schreef op zondag 1 februari 2026 @ 13:12:
[...]

Ok, maar wacht even. Beelen z'n beenbreuk heeft niets met fysieke belasting te maken. Read is gewoon de dupe van RvP z'n eigenwijsheid. Daar heb je de, in mijn optiek, 2 belangrijkste te pakken. Van Persie junior ook domme pech. Trauner moet je gewoon snel afscheid van nemen, dat wordt 'm echt niet meer. Dan blijven een paar kleine kortdurende afwezigen over. Nieuwkoop raakt al geblesseerd als je naar 'm fluit. Bijlow idem. Daar doe je weinig aan.

Er komt ook wel wat pech bij kijken vindt ik.

• LZ86
DutchOwnage schreef op zondag 1 februari 2026 @ 13:29:
[...]

Ok, maar wacht even. Beelen z'n beenbreuk heeft niets met fysieke belasting te maken. Read is gewoon de dupe van RvP z'n eigenwijsheid. Daar heb je de, in mijn optiek, 2 belangrijkste te pakken. Van Persie junior ook domme pech. Trauner moet je gewoon snel afscheid van nemen, dat wordt 'm echt niet meer. Dan blijven een paar kleine kortdurende afwezigen over. Nieuwkoop raakt al geblesseerd als je naar 'm fluit. Bijlow idem. Daar doe je weinig aan.

Er komt ook wel wat pech bij kijken vindt ik.
Moder, Hwang en Steijn ook? Steijn leek overbelasting. Moder hernia gemist en Hwang hamstring toch? Natuurlijk zit er ook wel wat pech bij. Maar doordat je spelers mist raken de anderen overbelast. En Read is gewoon 100% v Persie z'n schuld

[ Voor 8% gewijzigd door LZ86 op 01-02-2026 13:33 ]

• DutchOwnage
LZ86 schreef op zondag 1 februari 2026 @ 13:32:
[...]

Moder, Hwang en Steijn ook? Steijn leek overbelasting. Moder hernia gemist en Hwang hamstring toch? Natuurlijk zit er ook wel wat pech bij. Maar doordat je spelers mist raken de anderen overbelast. En Read is gewoon 100% v Persie z'n schuld
Mwah. Steijn en Hwang zou je inderdaad onder het kopje fysiek overbelast kunnen scharen. Een hernia valt daar mijns inziens niet onder.

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19:57
Volgens mij heeft Feyenoord een best sterk basiself staan?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l2kSjpNZGWq9sxx1zZwajj0e_Q0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KaHDTDamc3bThw4rMnh14gJ0.jpg?f=fotoalbum_large

Verdediging is even kijken hoe dat gaat lopen, maar middenveld en aanval lijkt me oké.

[ Voor 9% gewijzigd door Quad op 01-02-2026 13:37 ]

Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd

• LZ86
Mwah. Kan slechter. Maar die st Juste scheurt natuurlijk binnen 30 minuten elke spier in zijn lijf af.
En ik ben nog steeds geen Sauer fan. Ook HM met zijn zware wisselvalligheid is geen zekerheidje.

PSV heeft gewoon een beter elftal.

• DutchOwnage
Verassend nu al St Juste. Ben wel erg benieuwd.

• D-e-n
LZ86 schreef op zondag 1 februari 2026 @ 12:56:
[...]

Een topclub moet anno 2026 een zodanige defensieve organisatie hebben dat je bij wijze van spreken iemand uit de onder zestien nog back moet kunnen zetten zonder dat het een open huis wordt, zolang de andere drie maar gewoon hun ding doen. En juist door de overvloed aan middenvelders was het ook zelden zo dat er twee jeugdspelers voor het centrum stonden. Dus daar zou je ook enige organisatorische volwassenheid verwachten. Voeg daarbij het feit dat het al in de eerste maanden na 70 minuten instortte en ik kan niet anders concluderen dat de staf als geheel hier gewoon flinke steken laat vallen. Want ook fitheid is natuurlijk gewoon trainbaar.

Kijk naar de opstelling van vandaag: St Juste is een gok van jewelste (wat mij betreft een verkeerde maar dat terzijde) maar voor de rest is het toch niet zo dat het een elftal vol B-spelers is. En toch zullen we weer kansloos verliezen. Dus ja: dit is meer dan wat waardeloze bankzitters en een slecht aankoopbeleid. Zowel op het veld als in de directiekamer lijkt het beleid van Arnesen en Slot totaal verdwenen en lijken we weer terug te gaan naar de conservatieve sentimenten van weleer.

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-03 17:01
Quad schreef op zondag 1 februari 2026 @ 13:36:
Volgens mij heeft Feyenoord een best sterk basiself staan?

[Afbeelding]

Verdediging is even kijken hoe dat gaat lopen, maar middenveld en aanval lijkt me oké.
Het is vooral de vraag hoe fit die spelers echt zijn. Ik tel er 7 die amper fit zijn.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• D-e-n
ephymerous schreef op zondag 1 februari 2026 @ 12:59:
[...]
Zonde van zo’n clubicoon. :(
Dat is ook zo zonde. Misschien kan hij het uiteindelijk wel maar dan over vijf jaar.

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

St. Juste is dan wel een gok maar je haalt hem ook weer niet voor niets. Dus in die zin niet vreemd dat je hem dan ook opstelt.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Pagina: 1 ... 180 ... 208 Laatste

Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Of de commentator je bevalt of niet, het continu benoemen dat je de commentator, scheidsrechter of VAR niet leuk vindt is achterhaald. Houd het lekker voor je, het voegt niks toe.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellige sfeer, niet voor een vijandige.

Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse / Belgische clubs en de voor hun direct relevante wedstrijden
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2025/2026 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Verder is er nog Randzaken