Ze hebben idd ook veel geblesseerden.Sineplex schreef op donderdag 29 januari 2026 @ 21:45:
Volgens mij speelt Betis nog niet eens in de beste opstelling. Wel veel van de basis, maar volgens mij krijgen er ook nog een aantal rust.
Sauer trok ook de kar bij een slecht draaiend nac. Maar ja dat is ander niveau.D-e-n schreef op donderdag 29 januari 2026 @ 21:44:
[...]
Sauer heeft het ook wel maar die kan het nog niet in zo'n slecht draaiend elftal. Maar ja zijn concurrenten zijn allemaal kut dus dan is rustig ontwikkelen er niet bij
En Steijn valt ook tegen maar wellicht is dat ook van Persie te verwijten.
Ik ben niet onder de indruk van Feyenoord in aanvallend opzicht.
Het is veel net niet.
Hadj Moussa, dat is de enige die dreigend is.
Hij en Saibari zouden de enige zijn waarvoor ik als grote buitenlandse club zou komen kijken in de Eredivisie
Edit : ondertussen zap ik weer de reclame weg. Ik ben van de bond tegen reclame kijken .
[ Voor 5% gewijzigd door Harribo op 29-01-2026 21:52 ]
Ik zou Hadj Moussa en Valente lekker in de kleedkamer laten voor de 2e helft.
Saibari is wel op stoom. Goed seizoen.
Vorig seizoen erg wisselvallig.
Moussa, er gebeurt in ieder geval iets. Beetje Anthony maar iets minder maf.
Vorig seizoen erg wisselvallig.
Moussa, er gebeurt in ieder geval iets. Beetje Anthony maar iets minder maf.
Ondertussen speelt de Eagles wel een redelijke pot tegen Braga.
Alleen spits Edvardsen lijkt wat sloom
Alleen spits Edvardsen lijkt wat sloom
Van Persie komt er na 10 minuten in , scoort er 3.
Gezien ze gemiddelde 1 omhaal en 1 hakje .
Misschien een kopbal?
Misschien een kopbal?
Hij heeft ook al een tweede wedstrijd mee gedaan dus dat gemiddelde klopt niet.upschur schreef op donderdag 29 januari 2026 @ 21:55:
Misschien een kopbal?
Zou inderdaad beter zijn dan Tengstedt vermoed ik.
Hoewel van Persie ook niet echt een aanspeelpunt is
Borges legt die bal echt wel een paar keer goed neer. Misschien toch een klein lichtpuntje.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Ik ben er inmiddels van overtuigd dat Borges het Portugese woord is voor schaar.ph4ge schreef op donderdag 29 januari 2026 @ 22:14:
Borges legt die bal echt wel een paar keer goed neer. Misschien toch een klein lichtpuntje.
Als je alle gemiste kansen van Larin achter elkaar afspeelt met een leuk muziekje op de achtergrond, is het gegarandeerd einde carrière.
Als het dat al niet was.
Als het dat al niet was.
Sliti ook wel.ph4ge schreef op donderdag 29 januari 2026 @ 22:14:
Het enige wat nog ontbreekt is een eigen goal.DutchOwnage schreef op donderdag 29 januari 2026 @ 22:17:
Als je alle gemiste kansen van Larin achter elkaar afspeelt met een leuk muziekje op de achtergrond, is het gegarandeerd einde carrière.
Als het dat al niet was.
Leek mij een duidelijke penalty. Geen enkele poging de bal te spelen en raakt hem wel op zn benen.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Ik weet wel waar het aan ligt... Zijn eerste bal aannames zijn allemaal slecht tot nu toe. Bij elke kans van hem in deze wedstrijd.LZ86 schreef op donderdag 29 januari 2026 @ 22:21:
Die Larin had ondertussen al een goal of 5 kunnen maken deze pot. Wat een waardeloze speler
Deze laatste ook.. Hij laat de bal net te ver van zijn voet wippen en doet daarom maar een wilde sliding.
Dit soort onkunde kan je een trainer niet aanrekenen vind ik.
Larin staat wel vaak op de goede plaats maar ja
Het zit dan ook niet meeD-e-n schreef op donderdag 29 januari 2026 @ 22:19:
Geen penal?
Als invaller bracht hij in de eerste wedstrijden wel energie maar je ziet dat hij technisch gewoon beperkt isHarribo schreef op donderdag 29 januari 2026 @ 22:34:
[...]
Larin staat wel vaak op de goede plaats maar ja
Eigenlijk speelt Feyenoord niet eens heel slecht met dit fantasie team.ph4ge schreef op donderdag 29 januari 2026 @ 22:14:
Maar ja iets met kansen benutten
Nou shaquil er ook weer een maand of 6 uit..
12,4kWp zon: Z.O. 6300WP Z.W. 6160WP |Balans energie 48,2kWh batterij |
Nou ook dat nog. Enige lichtpuntje voorin zijn we kwijt
Einde seizoen van Persie. Niet te filmen, net koud in het veld.
Dit kan je senior ook gewoon niet kwalijk nemen. Dit soort blessures is pure pech.
Met 10 man verder. Een passend slot.
Dit kan je senior ook gewoon niet kwalijk nemen. Dit soort blessures is pure pech.
Met 10 man verder. Een passend slot.
[ Voor 51% gewijzigd door ph4ge op 29-01-2026 22:46 ]
Och ja kan er ook nog wel bij.
Dat ziet er niet best uit, knie.
Feyenoord kan ook wel een revalidatiecentrum erbij openen, wat een hoop blessures
Dat ziet er niet best uit, knie.
Feyenoord kan ook wel een revalidatiecentrum erbij openen, wat een hoop blessures
Kak zooi! Gunde het die jongen om door te breken…
Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
Aii zijn rechterknie ging de verkeerde kant op...
Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd
Kunnen we het seizoen niet gewoon kappen nu? Dit is zinloos en heb er ook geen zin meer in
Pff dit is niet leuk om te zien met van Persie, jongen voor de toekomst. Doet me denken aan het moment begin seizoen met van Bommel die toen ook uitviel.
Doet wel wat hoor, zoals je dan Robin bij zn zoon even ziet staan nadat die met brancard van het veld gaat..
nggyu nglyd
Je bent niet de enige jinxer @DutchOwnageupschur schreef op donderdag 29 januari 2026 @ 21:55:
Misschien een kopbal?
Hwang is volgens mij ook weer geblesseerd.
Talloze voorbeelden helaas. Hopen dat het meevalt maar lijkt een zware kruisband blessure. Menig carrière is dat niet meer te boven gekomen.D-e-n schreef op donderdag 29 januari 2026 @ 22:49:
Of Stengs die nooit meer de oude werd
[ Voor 77% gewijzigd door ph4ge op 29-01-2026 22:58 ]
Alle NL clubs klaar in Europa, en de enige die een klein beetje punten binnen hengelt deze ronde is Go Ahead Eagles.
Triest Europees campagne.
Triest Europees campagne.
edit:
Ik vergeet AZ.. Oeps.
Ik vergeet AZ.. Oeps.
[ Voor 12% gewijzigd door Quad op 29-01-2026 22:59 ]
nggyu nglyd
Yep! Heel ongelukkig en goed klote voor hem.Hugo! schreef op donderdag 29 januari 2026 @ 22:49:
Pff dit is niet leuk om te zien met van Persie, jongen voor de toekomst. Doet me denken aan het moment begin seizoen met van Bommel die toen ook uitviel.
Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
En als je nu kijkt wie er wél door zijn in de EL... Ludigorets, Genk, Pilzen, Brann Bergen, Paok, Ferencevaros, Panathinaikos...Quad schreef op donderdag 29 januari 2026 @ 22:57:
Alle NL clubs klaar in Europa, en de enige die een klein beetje punten binnen hengelt deze ronde is Go Ahead Eagles.
Triest Europees campagne.edit:
Ik vergeet AZ.. Oeps.
Kom op, dat zijn toch ook geen topploegen?
Nederlandse clubs zó verschrikkelijk slecht dit seizoen
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 23:44
Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Bij veel van die clubs toch basis fouten met het verdedigen en kansen niet afmaken waardoor je ook tegen dit soort ploegen te kort komt. Denk dat vooral veel jonge spelers, met blessures dit seizoen een combinatie geeft met dit resultaat.Harribo schreef op donderdag 29 januari 2026 @ 23:06:
[...]
En als je nu kijkt wie er wél door zijn in de EL... Ludigorets, Genk, Pilzen, Brann Bergen, Paok, Ferencevaros, Panathinaikos...
Kom op, dat zijn toch ook geen topploegen?
Nederlandse clubs zó verschrikkelijk slecht dit seizoen
Die paar spelers hebben die kansen wel afmaken of de organisatie op orde brengen achterin, middenveld etc. maakt een heel verschil.
Ik ga nooit meer jinxen....toolkist schreef op donderdag 29 januari 2026 @ 22:51:
[...]
Je bent niet de enige jinxer @DutchOwnage
Hoop zo dat het meevalt met die jongen...
Vooral dat laatste. Je mist gewoon een of twee klasbakken.tweakduke schreef op donderdag 29 januari 2026 @ 23:16:
[...]
Bij veel van die clubs toch basis fouten met het verdedigen en kansen niet afmaken waardoor je ook tegen dit soort ploegen te kort komt. Denk dat vooral veel jonge spelers, met blessures dit seizoen een combinatie geeft met dit resultaat.
Die paar spelers hebben die kansen wel afmaken of de organisatie op orde brengen achterin, middenveld etc. maakt een heel verschil.
Inderdaad ook gebrek aan basis techniek.
Heeft z'n pa ook niet op jonge leeftijd een zware knieblessure gehad? Als ie dan ook dezelfde carriere krijgt...DutchOwnage schreef op donderdag 29 januari 2026 @ 23:19:
[...]
Ik ga nooit meer jinxen....![]()
Hoop zo dat het meevalt met die jongen...
Maar inderdaad hopen dat het meevalt en ie zonder die blessure diezelfde carriere ook krijgt
Tja echt teveel blessures ook bij Feyenoord. Als je ziet met welke spelers ze de wedstrijd ingaan dan heb je weinig hoop. Alleen onze vriend rechtsvoor daar kun je iets van verwachten. Wat ook opvalt, Valente in Europa en de Eredivisie is toch wel een verschil. Geeft verder niks in zijn eerste jaar maar het valt toch op.
Die Larin, HAHAHAHAH. Die kan echt niks.
Gisteren €100 ingezet op Betis. Iedereen zag dit al ver van te voren aankomen. Zwaar slechte opstelling.
Zondag zet ik ook in op psv. Nu nog ergens een inzet vinden op wellenreuther geel
Verder blijf ik trouw kijken, gaan en volgen hoor. Dit is alleen gratis geld
Gisteren €100 ingezet op Betis. Iedereen zag dit al ver van te voren aankomen. Zwaar slechte opstelling.
Zondag zet ik ook in op psv. Nu nog ergens een inzet vinden op wellenreuther geel
Verder blijf ik trouw kijken, gaan en volgen hoor. Dit is alleen gratis geld
On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.
Begin maar met de grote schoonmaak.D-e-n schreef op donderdag 29 januari 2026 @ 22:48:
Kunnen we het seizoen niet gewoon kappen nu? Dit is zinloos en heb er ook geen zin meer in
Stengs definitief afscheid van nemen.
Tengstedt, Lotomba, Nieuwkoop, Larin, 't Zand, Trauner & Plug ook allemaal moven.
Neem een TD.
Ohja en die lelijke champignon van een Sjaak Troost ook moven.
On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.
Wat ben ik blij dat ik vroeg naar bed ging. Niets gemist. Toch niet om aan te gluren Feyenoord. Zondag wordt het nog erger.
Het spel van Valente was niet zo slecht, maar dat hij niet uitblinkt heeft alles met de fantasie opstelling te maken. Met zo'n verdediging achter je wordt iedereen onzeker.Sineplex schreef op vrijdag 30 januari 2026 @ 00:05:
Tja echt teveel blessures ook bij Feyenoord. Als je ziet met welke spelers ze de wedstrijd ingaan dan heb je weinig hoop. Alleen onze vriend rechtsvoor daar kun je iets van verwachten. Wat ook opvalt, Valente in Europa en de Eredivisie is toch wel een verschil. Geeft verder niks in zijn eerste jaar maar het valt toch op.
Ik heb er een nachtje over geslapen en voor mij is het glas eigenlijk nog half vol. Met zo'n elftal was je eigenlijk niet minder en had je minimaal een punt verdiend, op basis van de kansen nog wel meer. Het is puur een kwestie van fit worden en hoewel er steeds meer blessures bij komen lijkt dat toch een kwestie van tijd. Individueel laten een aantal spelers best wel lichtpuntjes zien. Het is vooral dat er in dit fantasie elftal een paar spelers lopen die het echt niet kunnen, zoals Larin en Lotomba, en dat dat de rest naar beneden trekt.
[ Voor 10% gewijzigd door ph4ge op 30-01-2026 08:43 ]
Blij om dit te lezen. Bijna nu spijt van de beslissing om toch wat anders te gaan doen. Maar nog een wedstrijd kansloos verliezen met slecht voetbal had ik op dat moment even geen zin meer in en alle voortekenen waren er. Met name Larin...die leek echt alles fout te doen...ph4ge schreef op vrijdag 30 januari 2026 @ 08:41:
[...]
Het spel van Valente was niet zo slecht, maar dat hij niet uitblinkt heeft alles met de fantasie opstelling te maken. Met zo'n verdediging achter je wordt iedereen onzeker.
Ik heb er een nachtje over geslapen en voor mij is het glas eigenlijk nog half vol. Met zo'n elftal was je eigenlijk niet minder en had je minimaal een punt verdiend, op basis van de kansen nog wel meer. Het is puur een kwestie van fit worden en hoewel er steeds meer blessures bij komen lijkt dat toch een kwestie van tijd. Individueel laten een aantal spelers best wel lichtpuntjes zien. Het is vooral dat er in dit fantasie elftal een paar spelers lopen die het echt niet kunnen, zoals Larin en Lotomba, en dat dat de rest naar beneden trekt.
Dit geeft een sprankje hoop, maar ik vond psv tegen bayern ook vrij goed dus kan me echt niet voorstellen dat we zondag een resultaat halen. Maar blijft het mooie van het spelletje, het kan altijd.
10 second ninja DONE
Zondag komt gewoon te vroeg. Teveel spelers die niet fit zijn en zo'n donderdagavond wedstrijd hakt er toch al in, terwijl PSV thuis speelde en thuis speelt en toch al meer rust heeft. De KNVB valt ook wel wat te verwijten dit seizoen door dit soort wedstrijden consequent na cruciale Europese avonden te plannen.Sagat schreef op vrijdag 30 januari 2026 @ 08:54:
Blij om dit te lezen. Bijna nu spijt van de beslissing om toch wat anders te gaan doen. Maar nog een wedstrijd kansloos verliezen met slecht voetbal had ik op dat moment even geen zin meer in en alle voortekenen waren er. Met name Larin...die leek echt alles fout te doen...
Dit geeft een sprankje hoop, maar ik vond psv tegen bayern ook vrij goed dus kan me echt niet voorstellen dat we zondag een resultaat halen. Maar blijft het mooie van het spelletje, het kan altijd.
Pa vreest voor een zware blessuretoolkist schreef op donderdag 29 januari 2026 @ 23:59:
[...]
Heeft z'n pa ook niet op jonge leeftijd een zware knieblessure gehad? Als ie dan ook dezelfde carriere krijgt...
Maar inderdaad hopen dat het meevalt en ie zonder die blessure diezelfde carriere ook krijgt
Ik vond Valente niet goed spelen. Verloor voor zijn doen veel ballen.ph4ge schreef op vrijdag 30 januari 2026 @ 08:41:
[...]
Het spel van Valente was niet zo slecht, maar dat hij niet uitblinkt heeft alles met de fantasie opstelling te maken. Met zo'n verdediging achter je wordt iedereen onzeker..
Van de andere kant, als er geen mensen vrij staan, kan hij soms ook weinig.
Zag hem wijzen en kijken maar kon vaak de bal niet kwijt
Ach het is de Mickey Mouse League die weer start. Mentaal instabieler dan de EL. Daarin is het al vaak voor gekomen dat er een team er niet bij is met de kop. Dus wie weet.
Eigenlijk speelde Feyenoord niet zo slecht he? Als Larin gewoon de kansen afmaakte ...
[ Voor 12% gewijzigd door Harribo op 30-01-2026 09:34 ]
Hier kan ik mij in vinden ja. Het gekke is, zo slecht ziet het spel er van de ploeg eigenlijk helemaal niet uit in grote delen van de wedstrijd. Het zijn gewoon die paar momenten waar het dan weer niet goed staat, en op een ander moment nekt een individuele fout je gewoon keihard of door gebrek aan klasse voorin beloon je jezelf als ploeg weer eens niet. Ik zag laatst weer beelden van een Gimenez in goede doen, daar kan niemand bij Feyenoord aan tippen. Ook een Ueda niet. We missen die echte killer voorin.ph4ge schreef op vrijdag 30 januari 2026 @ 08:41:
[...]
Het spel van Valente was niet zo slecht, maar dat hij niet uitblinkt heeft alles met de fantasie opstelling te maken. Met zo'n verdediging achter je wordt iedereen onzeker.
Als er zondag een representatief eltal binnen de lijnen staat, zou ik tekenen voor een gelijkspel. Ik word zelf een beetje moe van mijn eigen negativiteit de hele tijd, dus ik ga het maar proberen enigzins positief te benaderen allemaal.
RvP blijft toch wel zitten voorlopig, dus kunnen we maar beter achter de ploeg gaan staan. Dus kom op Feyenoord!
Nobody said it was easy
[ Voor 7% gewijzigd door DutchOwnage op 30-01-2026 09:40 ]
Valente zit in een lichte dip. Loopt op zijn tandvlees. In dat opzicht is het misschien een geluk dat we van de midweekse wedstrijden af zijn.Harribo schreef op vrijdag 30 januari 2026 @ 09:30:
[...]
Ik vond Valente niet goed spelen. Verloor voor zijn doen veel ballen.
Van de andere kant, als er geen mensen vrij staan, kan hij soms ook weinig.
Zag hem wijzen en kijken maar kon vaak de bal niet kwijt
Neenee, elke topclub hoort een irritante Sjaak te hebben. Sjaak T bij jullie, Sjaak S bij Ajax, alleen PSV heeft geen Sjaak voor zover ik weet maar de broertjes vd Kuijlen compenseren daar welAgent47 schreef op vrijdag 30 januari 2026 @ 08:04:
Ohja en die lelijke champignon van een Sjaak Troost ook moven.
Ik lees online dat we nu die 2e directe CL ticket kwijt zijn. Toch jammer dat de eredivisie nu onder niveau van Portugal is. En misschien zelfs ook die van België.
Valente was zondag gewisseld omdat hij zijn hamstring begon te voelen. Dat kan dus ook zomaar nog fout gaan de komende weken. In dat opzicht is dat midweekse schema kwijt inderdaad wel lekker.DutchOwnage schreef op vrijdag 30 januari 2026 @ 09:35:
[...]
Valente zit in een lichte dip. Loopt op zijn tandvlees. In dat opzicht is het misschien een geluk dat we van de midweekse wedstrijden af zijn.
Nu dan maar vol inzetten op de beker. Dat is toch de kortste route naar Europees voetbal. Oh wacht…
Geen enkele Nederlandse club is dit seizoen de groepsfase van de CL of EL doorgekomen, blijkbaar hebben wij dus niet veel te zoeken op dat niveau (dit seizoen).Soulizer schreef op vrijdag 30 januari 2026 @ 10:10:
Ik lees online dat we nu die 2e directe CL ticket kwijt zijn. Toch jammer dat de eredivisie nu onder niveau van Portugal is. En misschien zelfs ook die van België.
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Is Larin wel een voetballer? Dat is echt met afstand de allerslechtste spits die ik ooit in Feyenoord 1 heb gezien en ik heb ook onder andere Lucas Pratto, Soren Larsen en Jhonny van Beukering mogen aanschouwen.
Soms vind ik dat die ook wel echt heel erg geforceerd creatief en vooruit probeert te voetballen. Gisteren ook weer een moment dat hij kiest voor een moeilijke pass vooruit naar Tengstedt die in de dekking staat, terwijl hij ook voor een balletje breed naar een redelijk vrij staande Borges kan kiezen.DutchOwnage schreef op vrijdag 30 januari 2026 @ 09:35:
[...]
Valente zit in een lichte dip. Loopt op zijn tandvlees. In dat opzicht is het misschien een geluk dat we van de midweekse wedstrijden af zijn.
Het is natuurlijk enorm te prijzen dat hij snelheid erin wil houden en stations wil overslaan en het idee achter zo'n pass is ook wel goed, maar je mag het jezelf soms ook wel ietsje makkelijker maken. Zeker als hij inderdaad in zo'n licht dipje zit.
Wel grappig, Ajax heeft een 6 nodig, dus zijn ze bezig met een Linksback die eigenlijk meer een aanvallende middenvelder is, een rechtsback die qua omschrijving net Gaeei is, terwijl ze met Tomiyasu al een back gehaald hebben, en een rechtsbuiten waar ze dan ineens weer een bak met geld voor hebben.
Maar een 6? Lekker bij Regeer laten, dat is een topper. En dan de hele tweede seizoenshelft iedereen weer klagen dat iedereen uit positie loopt op het middenveld.
Maar een 6? Lekker bij Regeer laten, dat is een topper. En dan de hele tweede seizoenshelft iedereen weer klagen dat iedereen uit positie loopt op het middenveld.
Ik denk dat je van de Kerkhof bedoelttoolkist schreef op vrijdag 30 januari 2026 @ 09:57:
[...]
Neenee, elke topclub hoort een irritante Sjaak te hebben. Sjaak T bij jullie, Sjaak S bij Ajax, alleen PSV heeft geen Sjaak voor zover ik weet maar de broertjes vd Kuijlen compenseren daar wel
Maar even serieus: het niet hebben van een harde kern van conservatieven die onder het mom van "hard werken" of "DNA" alles wat van buiten de club komt actief en passief tegenwerken is in het voordeel van PSV. De van de Kerkhofjes zeuren wel als het slecht gaat maar die zullen er niet voor gaan liggen als er iemand met Ajax-DNA of Feyenoord-roots aangesteld wordt als trainer of TD.
Zinchenko is zowel LB als 6. Ik zie ze er nog wel voor aan om Wijndal gewoon te laten staan en dan Zinchenko op zes. Heb je dat liever dan?Kist schreef op vrijdag 30 januari 2026 @ 11:05:
Wel grappig, Ajax heeft een 6 nodig, dus zijn ze bezig met een Linksback die eigenlijk meer een aanvallende middenvelder is, een rechtsback die qua omschrijving net Gaeei is, terwijl ze met Tomiyasu al een back gehaald hebben, en een rechtsbuiten waar ze dan ineens weer een bak met geld voor hebben.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
En Mikautadze is een rechtsbuiten of een 10.Gonadan schreef op vrijdag 30 januari 2026 @ 11:13:
[...]
Zinchenko is zowel LB als 6. Ik zie ze er nog wel voor aan om Wijndal gewoon te laten staan en dan Zinchenko op zes. Heb je dat liever dan?
Fitz-Jim zegt 'nee' tegen Swansea en wil bij Ajax blijven
Kan iemand die lapzwans vertellen dat het toch echt beter is voor hem (en zeker Ajax) als hij gewoon gaat?
Mikautadze is centrale aanvaller of linksbuiten, niet rechtsbuiten. Maar Zinchenko heeft meer op het middenveld gespeeld dan Mikautadze als linksbuiten. (waar haal je die vergelijking überhaupt vandaan?
)
Kan iemand die lapzwans vertellen dat het toch echt beter is voor hem (en zeker Ajax) als hij gewoon gaat?
Anders verdiep je je gewoon even in plaats van meteen ridiculiseren.
Mikautadze is centrale aanvaller of linksbuiten, niet rechtsbuiten. Maar Zinchenko heeft meer op het middenveld gespeeld dan Mikautadze als linksbuiten. (waar haal je die vergelijking überhaupt vandaan?
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Precies zoals verwacht die reactie van Fitz Jim. Als Grim hem nou niet meer opstelt... Die laat hem met z'n invalbeurten denken dat ie weer een kans maakt.Gonadan schreef op vrijdag 30 januari 2026 @ 11:40:
![]()
De vergelijking is er een met Mislintat. Die ook altijd zei dat spelers op andere plekken konden spelen om te verbloemen dat er gewoon is gefaald. Waaronder dus centrale aanvaller Mikautadze die op alle plekken in de aanval en zelfs op het middenveld kon spelen.Gonadan schreef op vrijdag 30 januari 2026 @ 11:40:
![]()
[...]
Anders verdiep je je gewoon even in plaats van meteen ridiculiseren.![]()
Mikautadze is centrale aanvaller of linksbuiten, niet rechtsbuiten. Maar Zinchenko heeft meer op het middenveld gespeeld dan Mikautadze als linksbuiten. (waar haal je die vergelijking überhaupt vandaan?)
Die vergelijking gaat dus nogal mank, aangezien Zinchenko vaak genoeg op 6 heeft gespeeld , en als ie linksback stond speelde ie in de praktijk ook zo'n beetje op 6 met die inverted backs van tegenwoordig.Kist schreef op vrijdag 30 januari 2026 @ 12:33:
[...]
De vergelijking is er een met Mislintat. Die ook altijd zei dat spelers op andere plekken konden spelen om te verbloemen dat er gewoon is gefaald. Waaronder dus centrale aanvaller Mikautadze die op alle plekken in de aanval en zelfs op het middenveld kon spelen.
Dat is niet alleen Mislintat, dat is een Ajax-ziekte. Er zijn onnoemelijk veel spelers gehaald die succesvol waren bij een club met een totaal andere stijl, en dan bij Ajax ook nog op een andere positie met andere opdrachten aan de gang moeten. En dan verbaasd zijn dat ze mislukken en na verkoop aan een club die ze wel gebruikt zoals ze renderen ineens weer kunnen vlammen.Kist schreef op vrijdag 30 januari 2026 @ 12:33:
[...]
De vergelijking is er een met Mislintat. Die ook altijd zei dat spelers op andere plekken konden spelen om te verbloemen dat er gewoon is gefaald. Waaronder dus centrale aanvaller Mikautadze die op alle plekken in de aanval en zelfs op het middenveld kon spelen.
Maar dat is hier dus niet van toepassing, aangezien Zinchenko daadwerkelijk veel gespeeld heeft op beide posities. Weliswaar meer als linksback, maar nog steeds heel goed bruikbaar als 6.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Aan de andere kant, we hebben heel lang onder Portugal gestaan. En ook eerder onder Belgie meen ik. Dus dit is niet geheel nieuw. Maar het maakt het er niet minder treurig om dat alle clubs uitgeschakeld zijn in de groepsfase. De vraag is alleen of we het volgend jaar wel beter gaan doen. Misschien ook pech gehad met de loting her en der, maar zo'n Feyenoord dat slechts twee groepswedstrijden wint dat is gewoon echt te weinig. En ook zo'n PSV dat iedere keer maar weer naief speelt. Over Ajax hoeven we het nog niet eens te hebben.Soulizer schreef op vrijdag 30 januari 2026 @ 10:10:
Al zie ik diverse beelden van interviews voorbij komen waarin Go Ahead een grote bek heeft over het aantal punten wat ze Europees gehaald hebben. En dan “moeten wij opeens de coëfficiënten gaan regelen?”Gynnad schreef op vrijdag 30 januari 2026 @ 10:31:
[...]
Geen enkele Nederlandse club is dit seizoen de groepsfase van de CL of EL doorgekomen, blijkbaar hebben wij dus niet veel te zoeken op dat niveau (dit seizoen).
Nou nee over het paard getilden, jullie mogen blij zijn dat er in het verleden genoeg punten gehaald zijn waardoor jullie mee mochten doen. De uitzondering is niet opeens de regel.
Wel de meeste punten gehaald van de Nederlandse ploegen in de Europa League, maar dat zegt meer over de prestaties van de andere Nederlandse ploegen...Typhone schreef op vrijdag 30 januari 2026 @ 18:54:
[...]
Al zie ik diverse beelden van interviews voorbij komen waarin Go Ahead een grote bek heeft over het aantal punten wat ze Europees gehaald hebben. En dan “moeten wij opeens de coëfficiënten gaan regelen?”
Nou nee over het paard getilden, jullie mogen blij zijn dat er in het verleden genoeg punten gehaald zijn waardoor jullie mee mochten doen. De uitzondering is niet opeens de regel.
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Verwijderd
Als de overige clubs net zoveel coeff. punten als de Eagles gaan pakken staat Nederland binnen afzienbare tijd buiten de top 20 op de coëfficiënten lijst.Typhone schreef op vrijdag 30 januari 2026 @ 18:54:
Al zie ik diverse beelden van interviews voorbij komen waarin Go Ahead een grote bek heeft over het aantal punten wat ze Europees gehaald hebben. En dan “moeten wij opeens de coëfficiënten gaan regelen?”
ADO thuis achter tegen Jong AZ.. Die zijn echt compleet de weg kwijt. Zou wat zijn als ze alsnog promotie verspelen, dan denk ik dat het trauma zo groot is dat ze zichzelf zowat opheffen.
Nog geen vuurwerk op het veld bij ADO nu ze achter staan? Bijzonder.
Zou er nog een club zijn die we blij kunnen maken met Arno Verschueren? Wat een parodie op een voetballer is dat zeg.. Sinds Jeroen van der Lely weer één van de slechtste spelers die ik ooit in een Twente shirt heb zien lopen, bloed stroomt je uit de ogen
[ Voor 37% gewijzigd door JoteW op 30-01-2026 21:19 ]
Twente komt eraan!
Taylor maakt een treffer tegen Bijlow.
Maar dan in de serie A
Maar dan in de serie A
Fred(j, 32) in beeld bij Ajax voor nummer 6 positie (huur, koop is te duur). Dus een reservespeler van Fenerbahçe is goed voor een sleutelpositie bij Ajax.
Bron: VI
Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357
Verwijderd
Fred zit bij de eerste elf gemeten in het aantal speelminuten dit seizoen bij Fener.Mog schreef op zaterdag 31 januari 2026 @ 08:46:
Fred(j, 32) in beeld bij Ajax voor nummer 6 positie (huur, koop is te duur). Dus een reservespeler van Fenerbahçe is goed voor een sleutelpositie bij Ajax.
60% van de minuten gespeeld dus hij is in ieder geval redelijk wedstrijd fit. Dat ie niet alles speelde maakt me niet zoveel uit, ik zit er meer mee dat hij niet het juiste type speler lijkt te zijn. Ik herinner me hem niet als een verdedigend/opbouwend sterke speler uit zn tijd bij Man Utd.
Overigens meldt Romano dat Ajax rond zou zijn over Carizzo, een rechtsbuiten. Hopelijk is dat voor Berghuis het signaal om ergens anders te gaan spelen.
Overigens meldt Romano dat Ajax rond zou zijn over Carizzo, een rechtsbuiten. Hopelijk is dat voor Berghuis het signaal om ergens anders te gaan spelen.
Voor mij wordt hier wel weer pijnlijk duidelijk hoe groot het verschil in aantrekkingskracht tussen Ajax en de andere Nederlandse clubs nog steeds is. Het zou zomaar kunnen dat Ajax deze transferwindow met amper geld op zak en in een sportieve en bestuurlijke crisis grote namen als Zinchenko, Fred en een toch behoorlijk talent als Carizzo binnenhaalt terwijl wij het bij Feyenoord met St. Juste en Mats Deijl moeten doen. Ongekend wat de naam “Ajax” blijkbaar nog doet voor veel spelers.
Naam wellicht maar voornamelijk gewoon geld. Voor 300k kan Ajax Zinchenko ook vergeten. Blijkbaar kan/wil Feyenoord niet investeren in het verbeteren van de basis, maar voornamelijk de vervangers ervan.donleone83 schreef op zaterdag 31 januari 2026 @ 09:28:
Voor mij wordt hier wel weer pijnlijk duidelijk hoe groot het verschil in aantrekkingskracht tussen Ajax en de andere Nederlandse clubs nog steeds is. Het zou zomaar kunnen dat Ajax deze transferwindow met amper geld op zak en in een sportieve en bestuurlijke crisis grote namen als Zinchenko, Fred en een toch behoorlijk talent als Carizzo binnenhaalt terwijl wij het bij Feyenoord met St. Juste en Mats Deijl moeten doen. Ongekend wat de naam “Ajax” blijkbaar nog doet voor veel spelers.
Denk dat je hier PSV ook wel mag noemen. Ik zie een Götze of Perisic nou niet 1,2,3 bij Feyenoord tekenen om 2 recente voorbeelden te noemen. Zal een combinatie van geld en naam zijn.donleone83 schreef op zaterdag 31 januari 2026 @ 09:28:
Moet ff goed nadenken maar heeft er ooit een grote internationaal gevestigde naam voor Feyenoord getekend? De grote namen die we binnenhaalden waren toch altijd ex Feyenoorders of in ieder geval Nederlanders? Makaay, van Bronckhorst, Kuyt....ow en uiteraard RvP.
[ Voor 12% gewijzigd door DutchOwnage op 31-01-2026 09:44 ]
Serieus, het is echt een geld kwestie.
Je ziet tegenwoordig spelers naar clubs vertrekken dat je denkt wat zoek je daar?
Antwoord : geld. Niets meer en niets minder.
Vergeet niet dat een prof voetballer maar geld kan verdienen met voetballen tot ergens in de 30,mits geen blessures etc.
Fred komt alleen naar Ajax omdat hij meer kan verdienen over de komende jaren. Dat zijn dan vaak spelers die weten dat hun einde nadert bij hun club. Moet het overigens nog zien.
Zelfde reden dat Wijndal en Fitz-Jim niet weg te branden zijn vermoed ik. Geld.
Ajax besteedt blijkbaar meer?
Of dat nu zo verstandig is, is maar de vraag. Maar dat kan je tegenwoordig je sowieso afvragen bij het totale beleid van Ajax. Ik heb soms het idee dat ze daar maar wat doen.
Uiteindelijk gaat het erom dat je goede spelers haalt.
Daar komt geld bij kijken maar eigenlijk nog meer goede scouting en inzicht.
Je ziet tegenwoordig spelers naar clubs vertrekken dat je denkt wat zoek je daar?
Antwoord : geld. Niets meer en niets minder.
Vergeet niet dat een prof voetballer maar geld kan verdienen met voetballen tot ergens in de 30,mits geen blessures etc.
Fred komt alleen naar Ajax omdat hij meer kan verdienen over de komende jaren. Dat zijn dan vaak spelers die weten dat hun einde nadert bij hun club. Moet het overigens nog zien.
Zelfde reden dat Wijndal en Fitz-Jim niet weg te branden zijn vermoed ik. Geld.
Ajax besteedt blijkbaar meer?
Of dat nu zo verstandig is, is maar de vraag. Maar dat kan je tegenwoordig je sowieso afvragen bij het totale beleid van Ajax. Ik heb soms het idee dat ze daar maar wat doen.
Uiteindelijk gaat het erom dat je goede spelers haalt.
Daar komt geld bij kijken maar eigenlijk nog meer goede scouting en inzicht.
[ Voor 40% gewijzigd door Harribo op 31-01-2026 09:53 ]
Ajax heeft er in ieder geval voor gekozen om een x-bedrag te besteden op de korte termijn, zonder lange termijn verplichtingen, om te proberen de CL jackpot alsnog te 'winnen'.
Of die gok het waard gaat zijn?
Ik vermoed dat het zonder die bestedingen ook wel was gelukttoolkist schreef op zaterdag 31 januari 2026 @ 09:53:
Ajax heeft er in ieder geval voor gekozen om een x-bedrag te besteden op de korte termijn, zonder lange termijn verplichtingen, om te proberen de CL jackpot alsnog te 'winnen'.
Alsof Ajax zo geweldig draaitDutchOwnage schreef op zaterdag 31 januari 2026 @ 09:57:
[...]
Ik vermoed dat het zonder die bestedingen ook wel was gelukt. Al hoop ik het niet, natuurlijk.
Uiteraard speelt geld een doorslaggevende rol. Maar als Feyenoord dezelfde salarissen zou betalen aan spelers als Zinchenko en Fred, zouden ze nog steeds never voor Feyenoord kiezen. Beiden zullen in Engeland en Turkije meer verdienen dan ze bij Ajax kunnen doen. Ik vermoed dat de grote naam uit het verleden echt wel een grote rol speelt.
PSV doet dat inderdaad ook goed. Maar die club heeft zat topspelers voortgebracht waarbij er eigenlijk zowat niemand met een wanklank vertrekt. Die reputatie als warme, familiaire, gezonde club die stabiel presteert en altijd meedoet voor de landstitel lijken ze toch ook te hebben. Edit: en terecht overigens, voordat daar twijfels over ontstaan hier.
PSV doet dat inderdaad ook goed. Maar die club heeft zat topspelers voortgebracht waarbij er eigenlijk zowat niemand met een wanklank vertrekt. Die reputatie als warme, familiaire, gezonde club die stabiel presteert en altijd meedoet voor de landstitel lijken ze toch ook te hebben. Edit: en terecht overigens, voordat daar twijfels over ontstaan hier.
[ Voor 5% gewijzigd door donleone83 op 31-01-2026 10:01 ]
Verwijderd
Een huurdeal tot het einde van het seizoen heeft waarschijnlijk meer te maken met de buitenlander regel die Turkse competitie kent.Harribo schreef op zaterdag 31 januari 2026 @ 09:45:
Fred komt alleen naar Ajax omdat hij meer kan verdienen over de komende jaren.
Zolang de commentatoren niet opeens geforceerd "Fréédzjh" gaan roepen mag hij komen.
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
NEC staat wel echt lekker te voetballen zo tegen AZ. Wat dat betreft ook wel een positieve uitschieter van dit seizoen. AZ is dan weer het compleet tegenovergestelde.
Wanneer gaat AZ voetballen?
nggyu nglyd
Deze wedstrijd niet meer ben ik bang. Maar wat is dat NEC sterk zeg, pfff. Die gasten zijn fit, technisch sterk en ze weten elkaar zo makkelijk te vinden. Als amateurtrainer kijk ik hier jaloers naar
Een niet nader te noemen Abrahamitische religie kan uw vrijheid schade
Dat zijn ze al weken toch? Vind ook dat ze iets te hoog vliegen, het is toch geen Europese topploeg? Dat denken ze zelf wel overigens.
Als NEC zo doorgaat gaan ze nog tweede worden 😁
Ongekend wat een selectie dat NEC heeft (en dan zitten die Wilhelmsson en Danilo nog op de tribune).
Betalen volgens mij top 4 salarissen?! (en dus fors meer dan Twente en AZ), een andere verklaring zou ik er niet voor hebben namelijk.
Betalen volgens mij top 4 salarissen?! (en dus fors meer dan Twente en AZ), een andere verklaring zou ik er niet voor hebben namelijk.
Apple MacBook Air '25 | Apple iPhone 17 Pro | Apple AirPods Pro | Apple Watch Series 10 | Xbox Series X | LG OLED55CX6LA | Sonos Arc + 2x Sonos Play:1
Nee joh.sNielz123 schreef op zaterdag 31 januari 2026 @ 18:13:
Als NEC zo doorgaat gaan ze nog tweede worden 😁
De competitie zit pas net over de helft, en straks gaan de zenuwen en van buitenaf opgelegde druk ook serieus meespelen.
Wanneer spelen ze tegen Ajax?
ah volgende week dus
[ Voor 33% gewijzigd door toolkist op 31-01-2026 19:05 ]
Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Of de commentator je bevalt of niet, het continu benoemen dat je de commentator, scheidsrechter of VAR niet leuk vindt is achterhaald. Houd het lekker voor je, het voegt niks toe.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellige sfeer, niet voor een vijandige.
Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse / Belgische clubs en de voor hun direct relevante wedstrijden
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2025/2026 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Verder is er nog Randzaken
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Of de commentator je bevalt of niet, het continu benoemen dat je de commentator, scheidsrechter of VAR niet leuk vindt is achterhaald. Houd het lekker voor je, het voegt niks toe.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellige sfeer, niet voor een vijandige.
Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse / Belgische clubs en de voor hun direct relevante wedstrijden
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2025/2026 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Verder is er nog Randzaken