"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd
Maar hij raakt zn onderarm, en dat ie draait is zn eigen foute beslissing (of hij is bang voor de bal).cheiron schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 22:27:
Ik vind hem wel makkelijk. Zijn elleboog is langs zijn lichaam en hij draait.
Maarja, prima. Nu nog scoren
Maar z'n onderarm niet, die steekt gewoon uitcheiron schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 22:27:
Ik vind hem wel makkelijk. Zijn elleboog is langs zijn lichaam en hij draait.
Maarja, prima. Nu nog scoren
Flickr PSN ID= cheironnl
Die vond ik zeker de 1e helft samen met Godts verreweg het slechtst. Zoveel verkeerde beslissingen.cheiron schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 22:29:
Jammer dat Steur eruit gaat, die vond ik echt wel goed spelen.
Met het verschil dat PSV 1 doelpunt verwijderd is van plek -24 en Ajax 11
Wij zijn het niet veel eens vanavondtoolkist schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 22:30:
[...]
Die vond ik zeker de 1e helft samen met Godts verreweg het slechtst. Zoveel verkeerde beslissingen.
Ik vond juist dat zijn drang naar voren voor snelheid in het aanvalsspel zorgde. Daar hoort ook wat risico bij. Klaassen en Regeer speelden de bal vaak achteruit. Wel lekker veilig, maar je gaat er nooit iets mee creëren.
Flickr PSN ID= cheironnl
Als verreweg het grootste deel van je team voor je staat en je dan stom de bal verliest heb ik toch liever dat ie veilig speelt.cheiron schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 22:32:
[...]
Wij zijn het niet veel eens vanavond
Ik vond juist dat zijn drang naar voren voor snelheid in het aanvalsspel zorgde. Daar hoort ook wat risico bij. Klaassen en Regeer speelden de bal vaak achteruit. Wel lekker veilig, maar je gaat er nooit iets mee creëren.
nggyu nglyd
nggyu nglyd
Dubbel lekker, ze douwen Benfica (en dus Mourinho) uit de top 24 met deze standen.Quad schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 22:35:
Ja lekker PSV!!
[ Voor 4% gewijzigd door toolkist op 28-01-2026 22:37 ]
Die speelt geen jaar bij PSV meer vermoed ik
Prachtige goal
[ Voor 4% gewijzigd door Harribo op 28-01-2026 22:37 ]
Daar wordt ik zelfs nog blijer van. Ze deden zo naar tegen Resinktoolkist schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 22:37:
[...]
Dubbel lekker, ze douwen Benfica (en dus Mourinho) uit de top 24 met deze standen.
En Athletic Club Bilbao, Napoli en Olympiacos virtueel uitgeschakeld.toolkist schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 22:37:
[...]
Dubbel lekker, ze douwen Benfica (en dus Mourinho) uit de top 24 met deze standen.
Update..
[ Voor 3% gewijzigd door Quad op 28-01-2026 22:38 ]
nggyu nglyd
Denk dat die eind augustus al niet meer bij PSV speelt.Harribo schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 22:37:
[...]
Die speelt geen jaar bij PSV meer vermoed ik
Prachtige goal
En goh een tegendoelpunt uit een corner, je verwacht het niet.
Flickr PSN ID= cheironnl
En weer een goal uit een corner tegen, het is wat hè
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Hopelijk zijn we binnenkort van hem en ook Wijndal af.toolkist schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 22:39:
1 ding Gaaei.. 1 ding.
[ Voor 67% gewijzigd door ephymerous op 28-01-2026 22:40 ]
XXXVI
Iets met "stond erbij en ik keek ernaaaaaar"
Onze CL supersub komt er nu in. 2-1 hangt in de luchtDutchOwnage schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 22:39:
Nou PSV wellicht dan toch als enige nog door. Dit zal wel 1-1 blijven.
De uitschakeling verdedigen is anders heel belangrijk.Terranova schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 22:41:
Wat is dit voor wissel eigenlijk. Dacht even Weghorst erbij als 2e spits en Mokio voor wat verdedigend. Maar blijkbaar moet Grim zo nodig verdedigender gaan spelen bij een achterstand
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
BlijkbaarSineplex schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 22:42:
[...]
De uitschakeling verdedigen is anders heel belangrijk.
Verliezen van Bayern is niet erg maar bij 1-1 in de slotfase mag je nooit in de omschakeling zoveel ruimte weggeven.... Waar was de restverdediging? Kane had zeeën van ruimteSoulizer schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 22:42:
Mokerslag van Bayern. Luiz dias op Kane en die knalt hem zo kei hard in doel aiya.
Flickr PSN ID= cheironnl
Zo goed is die niet, kan je normaal wel alleen laten…PatrickC schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 22:42:
Waarom loopt er niemand met Kane mee?
Ja erg jammer. Ik was net optimistisch geworden met de 1-1 zo laat in de wedstrijd.Bao_mi1 schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 22:43:
[...]
Verliezen van Bayern is niet erg maar bij 1-1 in de slotfase mag je nooit in de omschakeling zoveel ruimte weggeven.... Waar was de restverdediging? Kane had zeeën van ruimte
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Had een prima eerste helft.Gonadan schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 22:44:
Flikkert die Wijndal nou gewoon eens uit die selectie man, wat een wandelende ramp is dat toch.
Flickr PSN ID= cheironnl
nggyu nglyd
In de eerste wedstrijd tegen die Belgen hebben ze het gewoon weggegeven.Bao_mi1 schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 22:43:
[...]
Verliezen van Bayern is niet erg maar bij 1-1 in de slotfase mag je nooit in de omschakeling zoveel ruimte weggeven.... Waar was de restverdediging? Kane had zeeën van ruimte
nggyu nglyd
Tja wat wil je dan
Een redelijke
De wonderen zijn de wereld nog niet uit, het blijft een zeer matige back
Was dat een schot? Dacht een mislukte voorzet, maar goed, best was het niet. Nog even rood voor Mauro om het af te maken. Tsjah, jammer, met wat meer geluk hadden ze wellicht een gelijkspelletje kunnen krijgen, maar op zich is 1-2 ook wel een ok uitslag helaas. Volgend jaar beter.Harribo schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 22:51:
Krijgt Dest de bal voor een voorzet in de laatste minuten... Schiet hij hem recht op de keeper
Tja wat wil je dan
Ajax is na rust niet lekker gaan voetballen. De eerste helft stond het op zich wel inderdaad.Megupe schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 22:52:
Ik vond de eerste 60 minuten Ajax niet eens zo slecht. Maar het ontbreekt aan efficiëntie en gogme.
nggyu nglyd
Ook wel leuk zo alle laatste wedstrijden tegelijk.
Beetje zoals in de Belgische playoffs.
Dat… was best tevreden over het spel, maar na een uur was het op.Megupe schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 22:52:
Ik vond de eerste 60 minuten Ajax niet eens zo slecht. Maar het ontbreekt aan efficiëntie en gogme.
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Niet vreemd dat Portugal ons snel weer voorbij zal streven, we hebben ook niets met 2 of 3 ploegen in de Champions League te zoeken.
Ook eigenlijk niet met 1 ploeg blijkt nu.Gynnad schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 22:56:
Niet vreemd dat Portugal ons snel weer voorbij zal streven, we hebben ook niets met 2 of 3 ploegen in de Champions League te zoeken.
Serieus, het niveau van de eredivisie is wel eens beter geweest.
Morgen zou in theorie Feyenoord nog door kunnen in de EL.
Alleen zie ze niet winnen uit bij Real Betis
Ter vergelijking, ploegen uit Azerbeidzjan, Noorwegen, België, Turkije, Griekenland en Portugal zijn wel door..Gynnad schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 22:56:
En klaar, beide Nederlandse ploegen eruit. Wat een blamage het Nederlands Champions League seizoen.
PSV had volgens mij de zwaarste loting, maar blijft jammer dat je niet bij de beste 2/3 zit.Emgeebee schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 22:57:
Al met al prima campagne van PSV. Ik had van tevoren niet durven voorspellen met deze tegenstanders dat ze tot op de laatste dag door zouden kunnen gaan. Klasse.
Feyenoord moet morgen met een veredeld jeugdelftal een wonder bewerkstelligen, reken maar nergens op.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Mauro raakt hem ab-so-luut niet, en hij gaat neer alsof hij vol geraakt wordt door een voorhamer.
Totaal onterecht 1e geel.
En de VAR doet natuurlijk niets.
100% schwalbe, geelwaardig.
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Bayern München (Thuis)ph4ge schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 23:00:
[...]
PSV had volgens mij de zwaarste loting, maar blijft jammer dat je niet bij de beste 2/3 zit.
Feyenoord moet morgen met een veredeld jeugdelftal een wonder bewerkstelligen, reken maar nergens op.
Liverpool FC (Uit)
Bayer Leverkusen (Uit)
Atletico Madrid (Thuis)
Olympiacos FC (Uit)
SSC Napoli (Thuis)
Union Saint-Gilloise (Thuis)
Newcastle United (Uit)
Echt niet verkeerd hoor. Doodzonde van Union natuurlijk.
Dan heb jij een andere eerste helft gekeken dan ik of je hebt een andere definitie van 'prima'.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Je wil speciaal voor deze wedstrijd nieuwe var regels?Ramzzz schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 23:01:
Benfica is op de valreep door. Madrid met 2 rode kaarten en Benfica scoort in de o8e minuut. Maar goed, ook zonder dit resultaat was Portugal wel voorbij Nederland geklommen. Belgie ook overigens.Gynnad schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 22:56:
En klaar, beide Nederlandse ploegen eruit. Wat een blamage het Nederlands Champions League seizoen.
Dan moet je met die laatste 16 ploegen strijden om die 4 plekjes.
Ik denk een andere definitie, want ik vond het ook wel aardig (of prima). Alleen weinig efficientie voor de goal, teveel ballen op het middenveld die daar blijven plakken.Gonadan schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 23:02:
[...]
Dan heb jij een andere eerste helft gekeken dan ik of je hebt een andere definitie van 'prima'.
Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)
Dat team uit Noorwegen heeft uit de laatste 3 wedstrijden tegen Dortmund, City en Atletico 7 punten gehaald. Dan verdien je het gewoon, en ik vind het ook wel vet dat er altijd dit soort verrassingen tussen zittenGynnad schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 22:58:
[...]
Ter vergelijking, ploegen uit Kazachstan, Noorwegen, België, Turkije, Griekenland en Portugal zijn wel door..
Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357
Die spelen toch Europa League?Mog schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 23:17:
Dramatisch CL seizoen voor NL. Hopelijk doet Feyenoord dit volgend jaar beter.
Maar waarom kunnen die Noren dat met veel minder middelen dat wel? Wij Nederlanders kloppen onszelf altijd op de borst maar we doen tactisch gewoon heel veel fout. We zijn allang geen voorlopers meer, geen vernieuwers.Bao_mi1 schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 23:14:
[...]
Dat team uit Noorwegen heeft uit de laatste 3 wedstrijden tegen Dortmund, City en Atletico 7 punten gehaald. Dan verdien je het gewoon, en ik vind het ook wel vet dat er altijd dit soort verrassingen tussen zitten
En dan heb ik het maar niet over het feit dat onze "fantastische" jeugdopleiding amper aanvallers van topniveau voortbrengt. Zo'n jonge rechtsbuiten die gewoon in de basis staat bij Bayern ver voordat die twintig is: dat zien we in Nederland nooit meer.
Vorig jaar hebben we gezien wat er gebeurt als je in Nederland als trainer het even anders probeert te doen. Farioli werd week in week uit met de grond gelijk gemaakt. Het Nederlandse voetbal is gewoon oerconservatief.D-e-n schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 23:37:
[...]
Maar waarom kunnen die Noren dat met veel minder middelen dat wel? Wij Nederlanders kloppen onszelf altijd op de borst maar we doen tactisch gewoon heel veel fout. We zijn allang geen voorlopers meer, geen vernieuwers.
En dan heb ik het maar niet over het feit dat onze "fantastische" jeugdopleiding amper aanvallers van topniveau voortbrengt. Zo'n jonge rechtsbuiten die gewoon in de basis staat bij Bayern ver voordat die twintig is: dat zien we in Nederland nooit meer.
Bodo Glimt is wel een echte uitzondering. Die presteren al een aantal seizoenen ver boven hun kunnen en dat doen ze omdat ze bewust er voor gekozen hebben om het echt anders aan te pakken dan gebruikelijk is in het voetbal. Een ex-straaljager piloot als trainer, mental coaching en belachelijk hoog tempo speelstijl inclusief het hanteren van 1 en dezelfde tactiek.D-e-n schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 23:37:
[...]
Maar waarom kunnen die Noren dat met veel minder middelen dat wel? Wij Nederlanders kloppen onszelf altijd op de borst maar we doen tactisch gewoon heel veel fout. We zijn allang geen voorlopers meer, geen vernieuwers.
Ajax had afgelopen jaar ook zo’n gek als trainer, een filosoof die nooit het hoogste niveau van het betaald voetbal heeft gehaald maar wel een zeer goede kijk of het spelletje had, maar ja.. geen Ajax dna.
Verder kun je ploegen uit Kazachstan Azerbeidzjan en Turkije niet heel serieus nemen. Dat zijn gekochte ploegen waarvan de afloop nu al bekend is. Als de prestaties uitblijven en de geldschieters zich terugtrekken is het uit met de pret.
Tijd voor een lesje topografie, ik bedoelde natuurlijk Azerbeidzjan (Qarabag)FreakNL schreef op donderdag 29 januari 2026 @ 07:51:
Welke club uit Kazachstan is door dan? Almaty is laatste geworden…
Hij had inderdaad geen opzichtige fouten dit keer, dat was positief. Maar verder waren reddingen moeizaam en maakte hij opbouwend/aanvallend steeds de verkeerde keuzes. En daarnaast weer de rare doorhaalacties die uit frustratie lijken te komen.Outerspace schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 23:13:
[...]
Ik denk een andere definitie, want ik vond het ook wel aardig (of prima). Alleen weinig efficientie voor de goal, teveel ballen op het middenveld die daar blijven plakken.
Mijn lat voor de eerste linksback van Ajax ligt toch echt een stukje hoger, dus ik vind het gewoon onvoldoende.
En als je dan ziet dat hij zich in een tweede helft nog veel meer van die rare acties doet en eigenlijk steeds minder goed gaat spelen dan wil ik een statement. Zet hem er gewoon eens naast, hij voelt zich nu onaantastbaar en denkt dat hij de pannen van het dak speelt, maar het moet echt nog een paar stappen beter.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Benfica wint met 4-2 (krankzinnig slot) van Real Madrid. Er is momenteel geen enkele Nederlandse ploeg die dit na zou doen.
Momenteel zijn we gewoon niet goed genoeg, simpel. PSV gister met dezelfde naïeve fout als Ajax destijds tegen Tottenham. Lekker blijven aanvallen en ruimte weggeven. Moet je op dit niveau gewoon niet doen. Killen die pot.
Nederland is gewoon te klein om structureel met meerdere ploegen te overwinteren en het gaat altijd met ups en downs. Komt vanzelf wel weer een periode dat we het beter doen. Helaas het gevolg van een opleidingsland zijn. Je moet net geluk hebben met de generatie die je hebt lopen.
Dat Ajax überhaupt nog kans maakte om te overwinteren mag gezien het seizoen een klein wonder heten.
AZ maakt toch gewoon nog kans om door te gaan?Mog schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 23:17:
Dramatisch CL seizoen voor NL. Hopelijk doet Feyenoord dit volgend jaar beter.
[ Voor 34% gewijzigd door DutchOwnage op 29-01-2026 10:35 ]
Dit seizoen is gewoon een collectief falen van het Nederlandse voetbal, mijn club voorop. Wedstrijden zoals tegen Braga zijn dodelijk. Dat heeft heel de flow van Feyenoord gekilld, het Europese seizoen van Feyenoord, en is dodelijk voor de coefficienten tegen een directe concurrent.Typhone schreef op donderdag 29 januari 2026 @ 10:31:
CL plaats kwijt. Wat prima is. En daarna moet een ander klein land weer goede prestaties halen om de tickets te blijven houden. Cyclus van 2-3 jaar en dan mag Nederland weer mee gaan doen. Dat systeem is zo opgezet dat het houden van die extra plek heel lastig is en vereist dat iedereen goed blijft presteren. Dat is voor de kleine landjes op CL niveau gewoon niet haalbaar.
Dat gezegd hebben, een wonder is nog mogelijk en daar moeten we voor gaan. Als (ja als), Feyenoord wonder boven wonder overleeft liggen er genoeg kansen om nog verder te komen ook, zeker als eindelijk de ziekenboeg een keer leeg loopt. En AZ in de Conference League kan ook ver komen.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Die stroomt alleen maar weer voller en voller helaas. Ueda is zelfs een vraagteken voor zondag. Maar goed, dan junior er maar in en hopelijk Moder er weer bij.ph4ge schreef op donderdag 29 januari 2026 @ 10:34:
[...]
zeker als eindelijk de ziekenboeg een keer leeg loopt.
Klinkt als de Harry Kane die ik ken.Ramzzz schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 23:01:
Wat een ongelooflijke naaistreek van Kane.
Mauro raakt hem ab-so-luut niet, en hij gaat neer alsof hij vol geraakt wordt door een voorhamer.
Totaal onterecht 1e geel.
100% schwalbe, geelwaardig.
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Die we allemaal nog kennen van het vorig EK (of was het WK?) toen ie tegen NL ook zo'n mooie imitatie van de stervende zwaan deed en beloond werd.
Nou, Feyenoord is ook nog niet kansloos, maar dan moet vanavond wel het kwartje overal net goed rollen. En in Europa heeft Feyenoord de laatste jaren weldegelijk de mazzel aan hun kont hangen.
PSV en Feyenoord hebben dit seizoen en vorig seizoen prachtige wedstrijden gespeeld tegen München, City, Milan, Juventus, Liverpool en Napoli. En Ajax mag al lang blij zijn dat ze consistent bovenin meedoen en zich Europees kwalificeren. Helemaal als je kijkt hoe diep de dalen in de crisis geweest zijn.
Als PSV of wie dan ook wel een ronde verder was gekomen had dat ook geen verschil gemaakt, want Portugal heeft gewoon 4 teams die door gaan.
Dit is gewoon het Nederlandse plafond. Af en toe mooie wedstrijden, en ook teleurstellingen zoals tegen Union of FCSB. Dat kunnen we allemaal heel groot maken, maar zolang we geen stabiele subtop hebben (Twente, Utrecht, NEC of wie dan ook) is dit gewoon wat het is.
Moet zeggen die 1-1 was geweldig. Je hoopt dan alleen dat Bosz die hele boel gewoon op slot gooit. Zit niet in ze maar dan ben je wel gewoon door..
Voor vanavond 7 verdedigers geblesseerd en de 2 nieuwe zijn niet speelgerechtigd. KoekoekDutchOwnage schreef op donderdag 29 januari 2026 @ 10:43:
[...]
Die stroomt alleen maar weer voller en voller helaas. Ueda is zelfs een vraagteken voor zondag. Maar goed, dan junior er maar in en hopelijk Moder er weer bij.
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Of de commentator je bevalt of niet, het continu benoemen dat je de commentator, scheidsrechter of VAR niet leuk vindt is achterhaald. Houd het lekker voor je, het voegt niks toe.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellige sfeer, niet voor een vijandige.
Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse / Belgische clubs en de voor hun direct relevante wedstrijden
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2025/2026 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Verder is er nog Randzaken
/f/image/rQvoo71zVjialMDqdThA3pJp.png?f=fotoalbum_large)