[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2025/2026 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 161 162 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Quantor
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
toolkist schreef op donderdag 15 januari 2026 @ 12:34:
Je zou denken Utrecht, Twente of ADO wegens (potentiele) achterban.
Vitesse.... :+

• mavaros
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13:48
Agent47 schreef op donderdag 15 januari 2026 @ 08:43:
[...]

Geld ook voor Feyenoord. De strijd om plek 2 is inmiddels los. Sinds Braga uit met die bluf opstelling is het kak met peren bij ons. Het is nu letterlijk elke week punten sprokkelen en maar hopen dat de concurrentie punten laat liggen. AZ en Ajax uit hebben we in ieder geval al gehad. PSV uit moeteng we nog. De klassieker gaat afhangen welke kant de wind op staat denk ik :9

Nee met deze selectie de CL ingaan is ook niks. Bij ons is het nu ook wel chaos. Er moet een TD komen, maar dat roep ik al 3 jaar. De rust moet terug komen.

Spelers als Stengs, Bijlow, Timber lekker moven ermee. Vaker geblesseerd dan spelend, eisen een miljoenensalaris op.

Spelers als Lotomba, Nieuwkoop, Smal zijn allemaal slecht. Sauer heb ik nog wel vertrouwen in. Borges geef ik ook nog een jaartje.

De enige echt goede speler is Valente. Big fish binnengehaald daarmee.
Als PSV niet aan de ziekte van Bosz gaat lijden, maken ze gehakt van Feyenoord.

Gisteren stond FC Den Bosch op het menu, en daar waren ze binnen een halfuur al klaar mee. Als ze gas hadden blijven geven, was FCDB met 1-16 van het veld gelopen en hadden ze nog lekker gebald tegen PSV.

PSV, waar ik geen fan van ben, is op dit moment de enige club die waar voor het geld biedt in elk toernooi. De rest van de top drie is niet heel veel beter dan de onderste helft van de eredivisie.

Gelukkig komt na regen altijd weer de zon tevoorschijn, dus ooit zullen Feyenoord en ook Ajax vast wel weer de weg naar boven vinden in het voetbaluniversum.

PSV-Feyenoord: 12-1 bij het eerstvolgende treffen tussen die twee. :henk

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 17:10

Player1S

Probably out in the dark

LZ86 schreef op donderdag 15 januari 2026 @ 12:24:
Het zou voor het NL voetbal goed zijn als we een 4e grote speler zouden hebben die ook mee kan doen om de titel en de overige 3 scherp kan houden.

AZ heeft al lang aangetoond dat niet te kunnen worden, Twente net zo. Maar wie het dan wel moet worden, geen idee.
Is dat uberhaubt mogelijk? Ook in andere landen is het toch eigen structureel dezelfde paar clubs met af en toe een tijdelijke uitschieter er tussen.

Van alle clubs denk ik dat Twente als enige zou kunnen tippen aan bezoekersaantallen als ze de ruimte er voor hadden. Maar met enkel bezoekersaantallen ga je er niet komen. Qua sponsoring zie ik geen enkele andere club structureel aanhaken.

Een geldschieter zal of tijdelijk zijn (Utrecht, NEC) of je verkoopt je club aan een twijfelachtige partij (Vitesse, weer Vitesse, nogmaals Vitesse, Ado, en weer Vitesse).
Een redelijk betrouwbare eigenaar zal je in Nederland niet zo snel krijgen. Kun je beter 1 van de tientallen clubs in Engeland kopen. Als je eenmaal Premier League speelt komt er flink wat geld binnen waardoor je zelf minder erin hoeft te pompen.
In Nederland levert tv geld niet zo veel op en ben je vermogen kwijt om leuk mee te kunnen doen in de CL. Zeker omdat spelers die daar geschikt voor zijn flink salaris zullen eisen om in Nederland te moeten voetballen.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 14:11
toolkist schreef op donderdag 15 januari 2026 @ 12:22:
[...]

AZ-Ajax is voor de AZ supporters de wedstrijd van het jaar. Dat leeft andersom echt een heel stuk minder, en daarmee ook in de selectie.
Je zou voor Ajax dat echt al een tijdje onder hun stand leeft toch verwachten dat alle wedstrijden een soort van wedstrijden van het jaar zijn, zeker als je je dan met een (regulier gezien) vaak top 5 genoteerde club speelt, die af en toe een uitschieter naar boven heeft?
Dat je je niet kan motiveren tegen een pak en beet Telstart/ Heracles (teams uit de onderste regionen) kan ik me nog enigszins voorstellen, maar tegen een AZ daar geloof ik niet in. Natuurlijk kan AZ wellicht nét wat extra brengen omdat het daar nog meer leeft dan in Amsterdam, maar dan zou het verschil echt niet zo groot moeten zijn.

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 14:33
Player1S schreef op donderdag 15 januari 2026 @ 13:56:
[...]
Een geldschieter zal of tijdelijk zijn (Utrecht, NEC) of je verkoopt je club aan een twijfelachtige partij (Vitesse, weer Vitesse, nogmaals Vitesse, Ado, en weer Vitesse).
Je vergeet Vitesse :+

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 14:33
jbdeiman schreef op donderdag 15 januari 2026 @ 14:11:
[...]

Je zou voor Ajax dat echt al een tijdje onder hun stand leeft toch verwachten dat alle wedstrijden een soort van wedstrijden van het jaar zijn, zeker als je je dan met een (regulier gezien) vaak top 5 genoteerde club speelt, die af en toe een uitschieter naar boven heeft?
Dat je je niet kan motiveren tegen een pak en beet Telstart/ Heracles (teams uit de onderste regionen) kan ik me nog enigszins voorstellen, maar tegen een AZ daar geloof ik niet in. Natuurlijk kan AZ wellicht nét wat extra brengen omdat het daar nog meer leeft dan in Amsterdam, maar dan zou het verschil echt niet zo groot moeten zijn.
Of dat onder de stand leven is meer een symptoom van hun nieuwe stand? Het is inmiddels al jaren drama in Amsterdam. Sinds het vertrek van ten Hag en die gouden generatie is Ajax nooit meer op het oude niveau gekomen. Enige ploeg die op niveau is gebleven de laatste 5+ jaar is PSV. Feyenoord leek het eindelijk voor elkaar te hebben, maar daar is het in 3 maanden weer naar de gallemiezen geholpen en AZ/Twente/Utrecht e.d. ontbreekt het zoals @Player1S al zei gewoon de laatste beetjes om écht mee te doen.

Ik weet niet zo goed meer hoe ik de traditionele top 3 moet inschatten.

• Vld1989
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 19:37
Read lang eruit met een hamstringblessure, lekker gewerkt weer.

• donleone83
  • Registratie: Februari 2005
  • Nu online
Vld1989 schreef op donderdag 15 januari 2026 @ 17:28:
Read lang eruit met een hamstringblessure, lekker gewerkt weer.
Absurd. Die had natuurlijk altijd op tijd gewisseld moeten worden. Lekker RvP.

RvP heeft iets weg van Van Basten. Zo vol overtuigd van zijn eigen pad dat hij bij kritiek alleen maar gekkere keuzes gaat maken. Alsof hij het er om doet. Bizar hoe Feyenoord ingestort is.
Pagina: 1 ... 161 162 Laatste

Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Of de commentator je bevalt of niet, het continu benoemen dat je de commentator, scheidsrechter of VAR niet leuk vindt is achterhaald. Houd het lekker voor je, het voegt niks toe.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellige sfeer, niet voor een vijandige.

Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse / Belgische clubs en de voor hun direct relevante wedstrijden
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2025/2026 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Verder is er nog Randzaken