Gonadan schreef op zondag 18 januari 2026 @ 10:31:
Dit stuurde ik gisteren naar een maat. Het was mede gevoed door de teleurstelling van de tweede helft en na een nachtje slapen heb ik nog wel hoop dat het zo'n vaart niet loopt. Maar in de kern maak ik mij echt zorgen. Ik mis, nog steeds, een heel duidelijk plan. Niet alleen technisch, maar voor de club.
Ophof in de RvC, gewoon een verlengstuk van de bestuursraad, nog meer bemoeienis. JC moet de Verlosser zijn, want dat is hij nu eenmaal. Heeft nu ineens getekend dus dat hele verhaal dat het op een vergadering moest wachten is ook bullshit. Waarom dan überhaupt wachten? Gewoon transfer periode door de plee spoelen.
En dan moet van Ziggo nog even triomfantelijk gedaan worden met een liedje en sjaaltjes want anders komt hun nieuwe huisstijl niet mooi in de media.
Flikker toch op allemaal. In merk dat ik van zwaar teleurgesteld verschuif naar laaiend en krijg de neiging dat zooitje ongeregeld voorlopig maar te gaan negeren. Ik haal er geen energie meer uit.
Ik wil JC graag een kans geven maar ik zie buiten de naam geen lichtpuntjes. Ja hij zegt wel eens zinnige dingen maar met zijn CV was hij nooit bij Ajax binnen gekomen als hij de naam niet had.
Begin vorig jaar had ik zo'n goed gevoel met het verhaal van Kroes en Beuker en moderne gedachten waardoor een Farioli ook kon. Maar sindsdien zie je daar steeds minder van, Beuker wordt al in de media ondermijnd, Kroes heeft het opgegeven, de RvC geeft het ook op, de man die de luis in de pels van de RvC was gaat nu zelf in de RvC, Grim begint ook ineens over aanvallend voetballen, etc. etc.
Het voelt voor mij zo alsof aan alle kanten de kansen op een modern Ajax door de vingers begint te glippen.
Het moet weer zoals vroeger, maar niet echt, alleen zoals de grijze knarren het in hun hoofd hebben. Halve principes, geen moderne gedachten, en uiteindelijk geen sportief succes.
Ik begin gewoon echt bang te worden dat er geen goede tijden meer gaan komen.