ik vond het deel Itakura, Gloukh, Steur anders ook wel een prettige combinatieTrishul schreef op zaterdag 20 december 2025 @ 20:41:
Prachtige Deense goal, Gaaei assist en Dolberg door de benen van de keeper
Goeie counter. Typische NEC tegengoal. Zo krijgen ze volgens mij de meeste.
Trishul schreef op zaterdag 20 december 2025 @ 20:41:
Prachtige Deense goal, Gaaei assist en Dolberg door langs de benen van de keeper
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Het gewoon uitspreken werkt altijdDutchOwnage schreef op zaterdag 20 december 2025 @ 20:41:
[...]
Heelijk altijd als dan een minuut later de gelijkmaker valt. Herkenbaar![]()
En ongelooflijk Godts. Weer in zo een kansrijke positie zo ongelooflijk matig schot afleveren.
[ Voor 16% gewijzigd door Hupske op 20-12-2025 20:45 ]
Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.
Oei. Wat een fout.
Flickr PSN ID= cheironnl
Wow. Het is ongelooflijk. Totaal niet in de wedstrijd zitten en 1-2 voor komen. Geweldig!
Hoppa!
BAM! 2-1, lekker
BAM! 2-1, lekker
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Die speelde ooit (basis) bij City toch?
Poor man wanna be rich, rich man wanna be king And a king ain't satisfied till he rules everything.
Mooie karma voor Sandler haha... Zat steeds Ajax aanvallers vast te houden
Ja duh, en die kwam tot de conclusie dat het geen clear en obvious error was. Correcte beslissing.Gonadan schreef op zaterdag 20 december 2025 @ 20:32:
[...]
Dat heeft niets met de VAR te maken, dat gaat puur over inconsistent bestraffen.
Maar ik begrijp dat je zelf niet kijkt? Want de scheidsrechter is gewoon naar het scherm geroepen hoor.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Liep ook bij errste goal niet mee terug, dus 2x in de fout.Trishul schreef op zaterdag 20 december 2025 @ 20:47:
Mooie karma voor Sandler haha... Zat steeds Ajax aanvallers vast te houden
1-2 bij rust… en dan te bedenken dat de 1-0 afgekeurd had moeten worden vanwege buitenspel.
'Clear and obvious' heeft er niets mee te maken, er wordt ook niets 'overruled'. De VAR zegt gewoon tegen Lindhout dat het goed is om nog even te kijken voor de zekerheid, dat doet hij en hij blijft bij zijn beslissing, meer is het niet.ph4ge schreef op zaterdag 20 december 2025 @ 20:47:
[...]
Ja duh, en die kwam tot de conclusie dat het geen clear en obvious error was. Correcte beslissing.
De opmerking van @Miki gaat puur over het onderscheid tussen donkergeel en licht rood wat lang niet altijd consistent beoordeeld wordt, dat staat helemaal los van een VAR. En dat ben ik roerend met hem eens, ook al kan ik prima leven met geel in dit geval.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Wie/wat was buitenspel? dan probeer ik bij de volgende herhaling op te lettenHan schreef op zaterdag 20 december 2025 @ 20:51:
1-2 bij rust… en dan te bedenken dat de 1-0 afgekeurd had moeten worden vanwege buitenspel.
Dat heb ik niet meegekregen? Poe dat is dan echt een enorme dwaling van de arbitrage.Han schreef op zaterdag 20 december 2025 @ 20:51: de 1-0 afgekeurd had moeten worden vanwege buitenspel.
XXXVI
Hij mag hem niet roepen om “voor de zekerheid” te komen kijken. Hij mag hem alleen roepen als de scheidsrechter een fout maakt door geen rood te geven/penalty/af- goedkeuren doelpunt.Gonadan schreef op zaterdag 20 december 2025 @ 21:00:
[...]
'Clear and obvious' heeft er niets mee te maken, er wordt ook niets 'overruled'. De VAR zegt gewoon tegen Lindhout dat het goed is om nog even te kijken voor de zekerheid, dat doet hij en hij blijft bij zijn beslissing, meer is het niet.
Waarom dan? Het spelen naar een speler in buitenspelpositie is nog geen reden om af te fluiten. Dat gebeurt pas als hij daadwerkelijk de bal krijgt of anderszins actief invloed heeft op de situatie.Han schreef op zaterdag 20 december 2025 @ 20:51:
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Linssen geeft na de redding van Jaros de bal voor richting een speler van NEC die buitenspel staat. Dat de bal er via de voet van Jaros wordt geblokt en er vervolgens in gaat doet niet te zake, op het moment van de pass van Linssen was het buitenspel, dus had het afgekeurd moeten worden. Maar iedereen focust zich op de bal en lijn, niemand die naar de buitenspel situatie kijkt, vreemd.ephymerous schreef op zaterdag 20 december 2025 @ 21:01:
Dat heb ik niet meegekregen? Poe dat is dan echt een enorme dwaling van de arbitrage.
Als dat zo was dan had hij hem nu niet mogen roepen.sNielz123 schreef op zaterdag 20 december 2025 @ 21:02:
[...]
Hij mag hem niet roepen om “voor de zekerheid” te komen kijken. Hij mag hem alleen roepen als de scheidsrechter een fout maakt door geen rood te geven/penalty/af- goedkeuren doelpunt.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Tenzij de VAR een ander beeld heeft dan wij is het ook nog maar de vraag of je kan bepalen dat de bal helemaal over de lijn is.ephymerous schreef op zaterdag 20 december 2025 @ 21:01:
[...]
Dat heb ik niet meegekregen? Poe dat is dan echt een enorme dwaling van de arbitrage.
Dat moet met 100% zekerheid en anders blijft de beslissing op het veld staan (in dit geval geen doelpunt)
Jaros blokt de voorzet die richting de speler die buitenspel staat, dus het heeft zeker invloed op de situatie.Gonadan schreef op zaterdag 20 december 2025 @ 21:04:
Waarom dan? Het spelen naar een speler in buitenspelpositie is nog geen reden om af te fluiten. Dat gebeurt pas als hij daadwerkelijk de bal krijgt of anderszins actief invloed heeft op de situatie.
Blijkbaar vond de VAR het overduidelijk rood. Dat is de enige mogelijkheid als hij zich aan de regels heeft gehouden.Gonadan schreef op zaterdag 20 december 2025 @ 21:05:
[...]
Als dat zo was dan had hij hem nu niet mogen roepen.
weet je zeker dat die buitenspel stond, volgena mij namelijk niet. Maar als dat zo was had hij in principe wel een bijdrage aan het spel, omdat Jaros dan de bal had kunnen laten lopen (niet dat hij dat gedaan zou hebben)Han schreef op zaterdag 20 december 2025 @ 21:04:
[...]
Linssen geeft na de redding van Jaros de bal voor richting een speler van NEC die buitenspel staat. Dat de bal er via de voet van Jaros wordt geblokt en er vervolgens in gaat doet niet te zake, op het moment van de pass van Linssen was het buitenspel, dus had het afgekeurd moeten worden. Maar iedereen focust zich op de bal en lijn, niemand die naar de buitenspel situatie kijkt, vreemd.
Wat blijven het toch een slappe zakken als ze net op het veld staan.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
@Han stond de speler niet achter de bal?Wyke schreef op zaterdag 20 december 2025 @ 21:06:
[...]
weet je zeker dat die buitenspel stond, volgena mij namelijk niet. Maar als dat zo was had hij in principe wel een bijdrage aan het spel, omdat Jaros dan de bal had kunnen laten lopen (niet dat hij dat gedaan zou hebben)
Och och och… weer dat halfbakken verdedigen, pootje uitsteken in plaats van druk op de man zetten. Met één beweging ben je weg met zo’n onzinnige spagaat. Oliedom.
Man man man wat slecht zeg. Elk duel verliezen. Je mag best wel een keer een overtreding maken.
Het is pas buitenspel als de bal bij den aanvaller aankomt, en hij op moment van spelen in buitenspelpositie stond. Gebeurt er onderweg iets met de bal, dan is het ook geen buitenspel.Han schreef op zaterdag 20 december 2025 @ 21:04:
[...]
Linssen geeft na de redding van Jaros de bal voor richting een speler van NEC die buitenspel staat. Dat de bal er via de voet van Jaros wordt geblokt en er vervolgens in gaat doet niet te zake, op het moment van de pass van Linssen was het buitenspel, dus had het afgekeurd moeten worden. Maar iedereen focust zich op de bal en lijn, niemand die naar de buitenspel situatie kijkt, vreemd.
Zoals ik het kon zien niet…
Deelname aan/ beïnvloeden van het spel is voldoende volgens mij. Je hoeft de bal niet per se te raken.Sempy schreef op zaterdag 20 december 2025 @ 21:09:
[...]
Het is pas buitenspel als de bal bij den aanvaller aankomt, en hij op moment van spelen in buitenspelpositie stond. Gebeurt er onderweg iets met de bal, dan is het ook geen buitenspel.
Hij is terug… hopelijk wordt hij in de winterstop verkocht.Wyke schreef op zaterdag 20 december 2025 @ 21:08:
Goede rugdekking van Taylor, not
XXXVI
Dat wordt dan meer een semantisch verhaal. Het is net hoe je het verwoordt. Uiteindelijk beslist de VAR toch niets, die vraagt alleen om voor de zekerheid nog maar eens te kijken. De scheidsrechter beslist.sNielz123 schreef op zaterdag 20 december 2025 @ 21:06:
[...]
Blijkbaar vond de VAR het overduidelijk rood. Dat is de enige mogelijkheid als hij zich aan de regels heeft gehouden.
Maar goed, het blijft een apart systeem. En ik zou zo'n houthakker als Linssen sowieso altijd rood geven.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Deelname is aanraken of hinderen/zicht belemmeren. Pas dan is er sprake van een overtreding, daar was hier geen sprake van.sNielz123 schreef op zaterdag 20 december 2025 @ 21:10:
[...]
Deelname aan/ beïnvloeden van het spel is voldoende volgens mij. Je hoeft de bal niet per se te raken.
Daar stonden meerdere spelers, niet alleen degene die daardoor buitenspel stond. Dus Jaros moest sowieso ingrijpen.Han schreef op zaterdag 20 december 2025 @ 21:06:
[...]
Jaros blokt de voorzet die richting de speler die buitenspel staat, dus het heeft zeker invloed op de situatie.
edit:
@Han
https://x.com/i/status/2002462491494724056
@Han
[ Voor 15% gewijzigd door Gonadan op 20-12-2025 21:17 ]
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Voor dit soort hands heb ik ook wel strafschoppen gezien.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Nouja, het was ook een reactie op dat “clear and obvious er niets mee te maken had, want dat was nou net wel de juiste benaming.Gonadan schreef op zaterdag 20 december 2025 @ 21:12:
[...]
Dat wordt dan meer een semantisch verhaal. Het is net hoe je het verwoordt. Uiteindelijk beslist de VAR toch niets, die vraagt alleen om voor de zekerheid nog maar eens te kijken. De scheidsrechter beslist.
Maar goed, het blijft een apart systeem. En ik zou zo'n houthakker als Linssen sowieso altijd rood geven.
/f/image/yUSIaF1qICqFA1nU7keWon09.png?f=fotoalbum_large)
Knvb noemt het “clear error”
Eindelijk rood, wat een maf joh..
Poor man wanna be rich, rich man wanna be king And a king ain't satisfied till he rules everything.
Huh. Wat is dit dan
Wat een idiote actie, vol met de noppen vooruit.
Klopt, want ik heb nu denk ik al vier keer aangegeven dat de opmerking van@Miki nieuwe met de VAR te maken had, dus ook niet meer 'clear and obvious'.sNielz123 schreef op zaterdag 20 december 2025 @ 21:18:
[...]
Nouja, het was ook een reactie op dat “clear and obvious er niets mee te maken had, want dat was nou net wel de juiste benaming.
[Afbeelding]
Knvb noemt het “clear error”
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Oei noppen vol op de kuit, ik zag dat eerst niet
Gekke actie, hij heeft voet op de bal eerst, waarom dan die trap...onbalans? Lijkt me niet perse bewust.
[ Voor 21% gewijzigd door Vos op 20-12-2025 21:22 ]
Typische rode kaart overtreding van een aanvaller
Waarom zit de commentator het zo ontiegelijk te bagatelliseren?
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Omdat die gelijk heeftGonadan schreef op zaterdag 20 december 2025 @ 21:22:
Linssen eruit, jammer, die mafkees had ook nog wel rood gehaald anders.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Het is wel een rare beweging. Heeft eerst zijn voet op de bal, draait zelfs al, en zet dan nog een keer zijn voet hoog over de bal. Het oogt niet heel natuurlijk.
Omdat hij net als @piotr123 een bepaalde (anti)bril op heeft. Vol met de noppen op een gestrekt been gaat staan is gewoon rood, geen discussie mogelijk.Gonadan schreef op zaterdag 20 december 2025 @ 21:22:
Tja, het is misschien lullig maar onkunde maakt het niet minder rood.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Je ziet ook nog wel dat hij zijn been terugtrekt la hij hem raakt., maar hij raakt hem wel lelijk.Hupske schreef op zaterdag 20 december 2025 @ 21:24:
Het is wel een rare beweging. Heeft eerst zijn voet op de bal, draait zelfs al, en zet dan nog een keer zijn voet hoog over de bal. Het oogt niet heel natuurlijk.
Nou daar had je mazzel Gaaei.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Het is vook rood, maar de reactie kan ik wel begrijpen het is niet zo dat hij keihard trapt, hij zet eerder zijn been neer.Gonadan schreef op zaterdag 20 december 2025 @ 21:25:
[...]
Tja, het is misschien lullig maar onkunde maakt het niet minder rood.
@DutchOwnage
Ik roep het maar weer vast.
NEC heeft zelfs met 10 man de wedstrijd onder controle. Zie de 3-2 eerder vallen dan dat Ajax hem maakt.
Ik roep het maar weer vast.
NEC heeft zelfs met 10 man de wedstrijd onder controle. Zie de 3-2 eerder vallen dan dat Ajax hem maakt.
Ik denk dat jij over due bril beter stil kan zijn, ik zeg toch in een andere reactie dat het wel rood is .Han schreef op zaterdag 20 december 2025 @ 21:25:
[...]
Omdat hij net als @piotr123 een bepaalde (anti)bril op heeft. Vol met de noppen op een gestrekt been gaat staan is gewoon rood, geen discussie mogelijk.
Een beetje medelijden kan ik best begrijpen, een minutenlang betoog dat het allemaal niet zo erg is niet echt.piotr123 schreef op zaterdag 20 december 2025 @ 21:27:
[...]
Het is vook rood, maar de reactie kan ik wel begrijpen het is niet zo dat hij keihard trapt, hij zet eerder zijn been neer.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Het is ontzettend knullig maar alsnog rood. Zijn voet hoort niet op een kuit te landen en al helemaal niet met een afzettende beweging.piotr123 schreef op zaterdag 20 december 2025 @ 21:27:
[...]
Het is vook rood, maar de reactie kan ik wel begrijpen het is niet zo dat hij keihard trapt, hij zet eerder zijn been neer.
Ps. Vraag is wel hoe lang NEC stand weet te houden. Ajax wordt steeds dominanter.
Hij verdiend zijn geld met praten....Gonadan schreef op zaterdag 20 december 2025 @ 21:30:
[...]
Een beetje medelijden kan ik best begrijpen, een minutenlang betoog dat het allemaal niet zo erg is niet echt.
Lijkt wel of ze in de rust naar de OF van Jade Anna kijken zo slap komen ze eruitephymerous schreef op zaterdag 20 december 2025 @ 21:12:
[...]
Hij is terug… hopelijk wordt hij in de winterstop verkocht.
Pics! We willen mee kunnen beoordelen!Typhone schreef op zaterdag 20 december 2025 @ 21:31:
[...]
Lijkt wel of ze in de rust naar de OF van Jade Anna kijken zo slap komen ze eruit
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Nu ben ik voor Ajax & heb dan ook een wat (wit/rood) gekleurd oordeel, maar dit vond ik geen rood waard voor Ouaissa, wel donker geel. Heeft de bal eerst, Klaassen zet de sliding in & hij gaat ongelukkig op zijn scheen staan.
Vond ik die van Lindssen meer rood met die natrappende beweging..
Haha true, maar hij krijgt gewoon per wedstrijd en niet per woord toch?
Zeiss Distagon 21 f/2.8
NEC kan dit nog steeds winnen, Ajax teveel zoekende in de 16
Wanneer gaat die Godts er nou eens uit?
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Is het ernstig gemeen spel? Of een geweldadige handeling? Ik weet niet hoor. Je kan hem geven denk ik, maar ik denk ook dat het moment met Linsen eerder in de wedstrijd meespeelde in deze beslissing.SpeedyNick schreef op zaterdag 20 december 2025 @ 21:32:
Nu ben ik voor Ajax & heb dan ook een wat (wit/rood) gekleurd oordeel, maar dit vond ik geen rood waard voor Ouaissa, wel donker geel. Heeft de bal eerst, Klaassen zet de sliding in & hij gaat ongelukkig op zijn scheen staan.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Aangeraakt, anders zat hij volgens mij. Het wordt penibel voor NEC maar de bal moet er nog wel in.
Liefst twee want bij een eventuele voorsprong wordt Ajax vast weer laks.
Liefst twee want bij een eventuele voorsprong wordt Ajax vast weer laks.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Gewoon genant hoe je tegen 10 man nog steeds zo in de problemen komt
I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.
Gloukh eraf? GvD! Wat dacht je van hem juist wat vaker de bal geven en hopen op die bevlieging?
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Shit zeg, Oscar eruit voor Konadu, dan wil Ajax niet winnen
Een wissel die ik niet begrijp… meest gevaarlijke man en iemand die met een actie voor gevaar zorgt. Konadu raakt geen pepernoot daarin tegen.
Hoe is dat een vrije trap voor NEC?!
Flickr PSN ID= cheironnl
Bounida denkt dat hij bij jong speelt denk ik. Alles net een tandje te traag en te laat.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Vasthouden en bal weg schieten. Kunnen er zo twee zijn.
Bewegen jongens, met een Frank de Boer rondootje ga je de boel niet uit elkaar spelen.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Oh Godts.. eerst totaal blind voor de vrije spelers de bal kwijt raken tijdens het pingelen en daarna geel pakken.
Flickr PSN ID= cheironnl
Mooi hoe NEC met een man minder en een vrij trap op eigen helft nog iedereen. Aar voor stuurt en de lange bal speelt.
Is Gaaei dan de enige die durft te schieten of de bal in durft te brengen? Wat heb je aan die spitsen als de bal de zestien niet in komt? Pompen moeten ze, dan valt hij vanzelf een keer goed.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Godts en Taylor heb je ook echt helemaal niks aan zo in de laatste fase van de wedstrijd. Godts verprutst elke dribbel, Taylor speelt verstoppertje.
Leuk dat veel voor tijdrekken, ik neem aan dat er dan ook gewoon tijd bijgeteld wordt?
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Onverdiend een punt voor Ajax vandaag. NEC de betere partij vandaag. Feller, agressiever, aan de bal een hoger tempo en met veel meer lef.
Van Ajax kan je ook niet verwachten dat ze alle wedstrijden opeens zouden gaan winnen. Tenslotte speelt NEC een goed seizoen, dus hier gelijkspelen is ook niet schandalig.
Van Ajax kan je ook niet verwachten dat ze alle wedstrijden opeens zouden gaan winnen. Tenslotte speelt NEC een goed seizoen, dus hier gelijkspelen is ook niet schandalig.
En nee dus, gele kaart puur voor de vorm.
Slecht uitgespeeld dit.
Slecht uitgespeeld dit.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Gloukh eruit halen was een Heintingaeske actieGonadan schreef op zaterdag 20 december 2025 @ 21:49:
Bewegen jongens, met een Frank de Boer rondootje ga je de boel niet uit elkaar spelen.
Terechte uitslag imo, gelijkspel.Hupske schreef op zaterdag 20 december 2025 @ 21:56:
Onverdiend een punt voor Ajax vandaag. NEC de betere partij vandaag. Feller, agressiever, aan de bal een hoger tempo en met veel meer lef.
Ow en Godts je hebt werkelijk geen recht om zo boos te reageren op Bounida. Je speelde zelf dramatisch vandaag.
Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Of de commentator je bevalt of niet, het continu benoemen dat je de commentator, scheidsrechter of VAR niet leuk vindt is achterhaald. Houd het lekker voor je, het voegt niks toe.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellige sfeer, niet voor een vijandige.
Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse / Belgische clubs en de voor hun direct relevante wedstrijden
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2025/2026 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Verder is er nog Randzaken
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Of de commentator je bevalt of niet, het continu benoemen dat je de commentator, scheidsrechter of VAR niet leuk vindt is achterhaald. Houd het lekker voor je, het voegt niks toe.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellige sfeer, niet voor een vijandige.
Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse / Belgische clubs en de voor hun direct relevante wedstrijden
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2025/2026 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Verder is er nog Randzaken