[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2025/2026 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 150 ... 205 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
ephymerous schreef op donderdag 18 december 2025 @ 12:26:
[...]

Alleen Cruijff heeft ook echt wat achtergelaten. Geen enkele Nederlandse oud voetballer komt als trainer in de buurt van het dreamteam. Ook de carrière van Koeman is beperkt qua resultaten. Hij is vooral goed in op voorbij razende treinen springen :)
Van Gaal met Ajax in de jaren 90 kwam anders een heel eind ;)

• WoodyRS
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 06-03 17:41
toolkist schreef op donderdag 18 december 2025 @ 12:40:
[...]

Dat was dan ook echt een wereldvoetballer!?

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:47
toolkist schreef op donderdag 18 december 2025 @ 12:40:
[...]

Maar ken je zijn carrière als profvoetballer?

Nu ik reageer op jouw post schiet me het Barcelona van Rijkaard te binnen. Maar Rijkaard was maar kort coach. Helaas.

[ Voor 20% gewijzigd door ephymerous op 18-12-2025 13:00 ]

XXXVI

• toolkist
  • Niet online
Ik had het stukje 'wereldtopper als voetballer' eerder in de discussie gemist, mea culpa :)

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:16
Vos schreef op donderdag 18 december 2025 @ 09:35:
[...]

Maar Ajax is er nog lang niet, dat duurt nog wel een tijdje.
Ik ben benieuwd wat Ajax bij NEC doet as weekend.
Qarabag kan je van winnen, een minder draaiend Feyenoord ook.
Nec uit lijkt mij een goede derde test.

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:17

Sagat

Is pappa x2!

Harribo schreef op donderdag 18 december 2025 @ 14:32:
[...]

Ik ben benieuwd wat Ajax bij NEC doet as weekend.
Qarabag kan je van winnen, een minder draaiend Feyenoord ook.
Nec uit lijkt mij een goede derde test.
Grim zal vermoeddelijk Nec lekker laten komen en zelf counteren. Dat ziet meneer 'dickie takkie' ook natuurlijk zelf ook aankomen, helemaal na afgelopen zondag. Heeft nec dan een andere optie dan het standaard offensieve model? Nec moet iets m.i. echt iets anders doen of in het mes lopen. Vnauit deze invalshoek verwacht ik dat de individuele kwaliteit bij Ajax toch het verschil maakt.

Maar eens, het is wel een leuke test.

10 second ninja DONE

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:00
Vind het zelf erg lastig.

We hebben gezien tot een ruime maand geleden dat Feyenoord een prima ploeg heeft. Wonnen de potten makkelijk, kregen amper goals tegen en het klopte vaak gewoon.

Ik weet niet zo goed waar de totale ineenstorting vandaan komt, puur RvP is het gewoon echt niet, dan had het vanaf het begin al kut moeten lopen, a la Heitinga....

Wat ik denk:
1: Blessures en fitheid spelen (al 2 fucking jaar) een zeer grote rol bij Feyenoord. Daar ga je van meest fitte ploeg in NL onder Slot naar een soort bierteam. Performance staf mag je wat mij betreft op straat zetten en daar eens zeer grondig renoveren.

2: De rol van DtK. Als AD doet die man zeer goed werk. Het ziet er na jaren chagrijn weer rooskleurig uit bij Feyenoord. Schulden zijn zo goed als afbetaald, stadion gaat waarschijnlijk op korte termijn in eigen beheer komen waardoor de broodnodige renovatie kan komen en we hebben goed spek op de botten...... Maar als combifunctie als TD is het bijna lachwekkend. DIt jaar ook alweer 20 miljoen zo in de Maas gedonderd door de aankopen van Tengsted en Borges. Onder de basis 11 heb je gewoon NIKS wat niveau heeft. We hebben gewoon een échte TD nodig zoals Arnesen.

Deze 2 punten breken je nu gigantisch op

• mavaros
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:50
JanW schreef op donderdag 18 december 2025 @ 12:25:
[...]

Sorry hoor, maar bij de eerstvolgende volle maan, als de elfjes weer dansen in de bossen, kan de gifbeker zomaar doorgegeven worden. Dat staat in de legendes beschreven.
Klopt hoor, maar voorlopig is Feyenoord de trotse bezitter van dat ellendige ding en wij zijn er vanaf. Folklore of niet.

• toolkist
  • Niet online
LZ86 schreef op donderdag 18 december 2025 @ 15:00:
Vind het zelf erg lastig.

We hebben gezien tot een ruime maand geleden dat Feyenoord een prima ploeg heeft. Wonnen de potten makkelijk, kregen amper goals tegen en het klopte vaak gewoon.

Ik weet niet zo goed waar de totale ineenstorting vandaan komt, puur RvP is het gewoon echt niet, dan had het vanaf het begin al kut moeten lopen, a la Heitinga....

Wat ik denk:
1: Blessures en fitheid spelen (al 2 fucking jaar) een zeer grote rol bij Feyenoord. Daar ga je van meest fitte ploeg in NL onder Slot naar een soort bierteam. Performance staf mag je wat mij betreft op straat zetten en daar eens zeer grondig renoveren.

2: De rol van DtK. Als AD doet die man zeer goed werk. Het ziet er na jaren chagrijn weer rooskleurig uit bij Feyenoord. Schulden zijn zo goed als afbetaald, stadion gaat waarschijnlijk op korte termijn in eigen beheer komen waardoor de broodnodige renovatie kan komen en we hebben goed spek op de botten...... Maar als combifunctie als TD is het bijna lachwekkend. DIt jaar ook alweer 20 miljoen zo in de Maas gedonderd door de aankopen van Tengsted en Borges. Onder de basis 11 heb je gewoon NIKS wat niveau heeft. We hebben gewoon een échte TD nodig zoals Arnesen.

Deze 2 punten breken je nu gigantisch op
3. De selectie is niet zo goed als jullie denken.
Een druk programma fysiek aankunnen is ook een kwaliteit.

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:11

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
4. Van Persie wil niet inzien dat zijn ideaal nu gewoon even door omstandigheden niet werkt, en weigert de benodigde aanpassingen te doen. Á la Heitinga houdt hij nu de problemen bewust in stand in plaats van zich aan te passen.

Puur RvP de schuld geven is zeker niet terecht, maar hem volledig vrij pleiten is net zo onrealistisch.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• LZ86
toolkist schreef op donderdag 18 december 2025 @ 15:12:
[...]

3. De selectie is niet zo goed als jullie denken.
Een druk programma fysiek aankunnen is ook een kwaliteit.
De selectie is niet zo breed als we dachten/hoopten.

De normale basis 11 zijn dikke prima. Maarja, bijvoorbeeld nmiddels van de 7 middenvelders nog 2 over...
En wat er na de basis 11 komt valt zwaar zwaar ZWAAR tegen

• LZ86
Gonadan schreef op donderdag 18 december 2025 @ 15:24:
4. Van Persie wil niet inzien dat zijn ideaal nu gewoon even door omstandigheden niet werkt, en weigert de benodigde aanpassingen te doen. Á la Heitinga houdt hij nu de problemen bewust in stand in plaats van zich aan te passen.

Puur RvP de schuld geven is zeker niet terecht, maar hem volledig vrij pleiten is net zo onrealistisch.
Ja, hier kan ik me ook wel in vinden.

Hij moet toch inzien dat de vervangers van de geblesseerden het niveau gewoon niet hebben (komt dat DTK probleem weer) en realistischer spelen. Maar die man is zo koppig dat ie dat niet doet.

Je ziet wat een realistische methode uit een zwakke selectie zonder vertrouwen kan halen a la Fred Grim/ Farioli.

• Harribo
Lotomba is gewoon een lek in de verdediging.
Steijn jaagt de boel niet meer aan en zorgt voor minder bezetting in het strafschopgebied.
Hadj Moussa heeft het even niet, mist ook Read achter zich denk ik, en datzelfde geldt voor Sauer. Timber zit met zijn hoofd ergens anders lijkt het.
Dan gebeurt dit.

Maar met de basis elf en de neuzen de goede kant op komt het wel weer goed denk ik. Niet overal zit een groot verhaal achter. Eerste maanden swingde het alle kanten op

• toolkist
  • Niet online
LZ86 schreef op donderdag 18 december 2025 @ 16:06:
Je ziet wat een realistische methode uit een zwakke selectie zonder vertrouwen kan halen a la Fred Grim/ Farioli.
Ik blijf erbij dat die selectie niet slechter is dan die van Feyenoord.

• Kist
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 20:59
toolkist schreef op donderdag 18 december 2025 @ 18:18:
[...]

Ik blijf erbij dat die selectie niet slechter is dan die van Feyenoord.
Misschien, maar niet elke samenstelling stelt je in staat om aanvallend te spelen.

• D-e-n
  • Laatst online: 00:27
Harribo schreef op donderdag 18 december 2025 @ 17:05:
Lotomba is gewoon een lek in de verdediging.
Ik blijf erbij: hoe is die dan ooit international gewonnen van een land dat van Frankrijk won? Dan doen ze toch iets fout met hem. Tegen City destijds viel hij volgens mij geweldig in.

Overigens: als iedereen fit is heeft Feyenoord volgens mij een ideale selectie voor 442 met een ruit.

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-03 09:14
D-e-n schreef op donderdag 18 december 2025 @ 20:17:
[...]

Ik blijf erbij: hoe is die dan ooit international gewonnen van een land dat van Frankrijk won? Dan doen ze toch iets fout met hem. Tegen City destijds viel hij volgens mij geweldig in.

Overigens: als iedereen fit is heeft Feyenoord volgens mij een ideale selectie voor 442 met een ruit.
Wacht nog ff met wereldkundig maken, straks ben jij daar de trainer. Eerst nog ff wat Rotterdams puntverlies.

• Harribo
Valt nog niet mee voor Az
Dat Jagiellonia is ook nr3 van Polen.

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Zit met schuin oog te kijken. AZ moet winnen en besluit in de 88e minuut 3x te wisselen… Lekker aanvallend gedacht wel..

• D-e-n
  • Laatst online: 00:27
Harribo schreef op donderdag 18 december 2025 @ 22:33:
AZ zou top vier in Nederland moeten zijn. Dat zouden ze moeten winnen, zeker thuis. Wederom een Nederlandse wanprestatie in Europa

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online
Harribo schreef op donderdag 18 december 2025 @ 22:33:
En ze hebben zo lang rust gehad! De hele wereld moest wijken hiervoor. Gut oh gut..

• Gonadan

Gonadan

LZ86 schreef op donderdag 18 december 2025 @ 16:06:
[...]

Ja, hier kan ik me ook wel in vinden.

Hij moet toch inzien dat de vervangers van de geblesseerden het niveau gewoon niet hebben (komt dat DTK probleem weer) en realistischer spelen. Maar die man is zo koppig dat ie dat niet doet.

Ook bij sterkere selecties zie je vaak trainers kiezen voor iets meer zekerheid. Het moderne voetbal is de Hollandsche School allang ontgroeid en is doorontwikkeld, maar daar kunnen onze lokale stijfkoppen niet zo goed mee omgaan.

Het is helemaal niet iets om je voor te schamen als je de tactiek afstemt op de tegenstander en wat je tot je beschikking hebt, maar blijkbaar moeten wij nog altijd van onze eigen kracht uit willen gaan en wordt het als zwaktebod gezien als je slim doet. Maar vaak wordt vergeten dat het in succesvolle jaren ook niet alleen maar op balbezit en aanvallen hing, daar was ook tactisch vernuft nodig.
Met die instelling gaan we echt geen internationale cup meer winnen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Gonadan

Gonadan

Sagat schreef op donderdag 18 december 2025 @ 08:50:
[...]

Oneens, het idee van voetbal is geweldig, als het loopt is het precies wat ik wil zien. Aanvallend voetbal, de tegenstander je wil opleggen, veel kansen creeëren en uiteindelijk winnen. En ja dan kan je af en toe een tegendoelpuntje krijgen.

[...]

En hier ben ik het wel eens, (mogelijk daarmee ook indirect met je eerste punt, want voetbals is natuurlijk een totaal plaatje). Mogelijk had rvp het (vorig seizoen O-) ) bij Liverpool ook geweldig gedaan. Of, stel je voor dat hij bij Frankrijk coach mocht zijn. Het voetbal zou gewelidg zijn. Andersom geredeneerd ook. Als hij een 'NEC-tje zou doen zouden 'we' of wellicht beter gezegd de praters in de media het allemaal super vinden.

Maar, hij kijkt inderdaad niet (genoeg) naar zijn selectie, en al helemaal niet naar wedstrijdverloop. Ik vind het jammer want Grim doet precies wat ik geadviseerd had met FdB voetbal, inzoverre dat daar volgens mij het belangrijste element was, resutlaat voetbal en de rest is minder belangrijk.

Maar ik vrees dat het klaar is. Zelfs al zet je bij twente een resultaat neer, dan is het een uitstel van executie. Want met deze filosofie gaat het vroeger of later weer mis. En mentaal is de ploeg gewoon mega kwetsbaar.

Met Ajax in een compleet omgekeerde situatie is het afwachten tot je plek 2 kwijtraakt.

Je mag hopen/dromen over een goede transfer periode. Maar realistisch gezien geloof ik daar ook totaal niet in.

Dus ja, enige waar je je vast aan kan houden is dat voetbal inderdaad onvoorspelbaar is. Mocht Ajax verliezen van *check notes* Nec (wat natuurlijk prima kan), en Feyenoord wel winnen van Twente, wat ook prima kan, is het alweer een heel ander gevoel met de winsterstop.

En om het negatieve positief(ver) te maken, geen beker en geen europa betekent minder belasting op de selectie 8)7
Haha dan ben je het dus gewoon eens. Het ideaalbeeld wil iedereen wil maar gezien de recente resultaten werkt dat nu dus gewoon niet. Je zegt zelf al 'als het loopt', maar dat doet het niet. Daar kan je dan wel aan vast blijven houden maar wie houd je dan voor de gek?

Ik vind ook dat het vaak wel erg zwart wit bekeken wordt. Alsof er tussen Oer-Hollandsch kamikazevoetbal en zaaddodend Catenaccio geen middenweg kan bestaan. Zoals Grim al laat zien (en afgekeken heeft) kan je met kleine wijzigingen zoals een 6 die terug zakt wanneer nodig al veel rust creëren. Die rust draagt dan weer bij aan het voorin vrijer kunnen spelen en daardoor renderen je creatieve spelers beter.
Dat maakt het niet meteen FdB-voetbal, dat is gewoon kleine nuances aanpassen om een team beter te laten renderen. Dat zou Van Persie ook gewoon meer moeten doen.

En dan hoeft hij echt dat ideaal niet uit zijn hoofd te zetten, daar probeer je dan gewoon weer heen te bouwen. Alleen daar staat hij helaas niet alleen in, dan heb je ook een goede TD nodig en geen DTK.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• toolkist
  • Niet online
Zo slechts is DTK toch helemaal niet? Sure niet al z'n aankopen zijn een succes, maar dat was bij Overmars ook niet het geval (Hoi Avila) en toch wordt hij als nogal succesvol (even los van z'n gedrag) gezien.

• Gonadan

Gonadan

Nee ik heb er totaal geen probleem mee als DTK nog een tijdje TD blijft spelen. O-)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Beavbusi
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 21:58
toolkist schreef op vrijdag 19 december 2025 @ 12:55:
Zo slechts is DTK toch helemaal niet? Sure niet al z'n aankopen zijn een succes, maar dat was bij Overmars ook niet het geval (Hoi Avila) en toch wordt hij als nogal succesvol (even los van z'n gedrag) gezien.
Wat heeft hij mis gedaan bij Avila dan?

• Typhone
  • Laatst online: 21:05

Typhone

Who Dares Wins

Overmars was helemaal niet zo geslaagd als men denkt. Zijn er hier mensen die het boek 'het Ajax DNA' gelezen hebben? Wellicht een aanrader voor als je wat meer details wilt. Dan zie je - deels - goed waarom we nu staan waar we staan. Incompetente bende is het.

• Gonadan

Gonadan

Typhone schreef op vrijdag 19 december 2025 @ 15:10:
Overmars was helemaal niet zo geslaagd als men denkt. Zijn er hier mensen die het boek 'het Ajax DNA' gelezen hebben? Wellicht een aanrader voor als je wat meer details wilt. Dan zie je - deels - goed waarom we nu staan waar we staan. Incompetente bende is het.
Het lijkt mij een heel interessant boek maar ik ben zo al depressief genoeg over mijn clubje. Wellicht dat ik er de kracht voor heb als we de tweede plek hebben gepakt of zo. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Gonadan schreef op vrijdag 19 december 2025 @ 15:14:
[...]

Het lijkt mij een heel interessant boek maar ik ben zo al depressief genoeg over mijn clubje. Wellicht dat ik er de kracht voor heb als we de tweede plek hebben gepakt of zo. :P
Als jij de pool wint krijg je het boek van mij.
Doe je best! :D

• Gonadan

Gonadan

Typhone schreef op vrijdag 19 december 2025 @ 15:16:
[...]

Als jij de pool wint krijg je het boek van mij.
Doe je best! :D
Dat is een belofte zonder al te veel risico. _O-

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Gonadan schreef op vrijdag 19 december 2025 @ 15:17:
[...]

Dat is een belofte zonder al te veel risico. _O-
Maar een belofte desalniettemin ;).

Zonder gekheid even wat nuance. Overmars en co hebben het voor de Bühne wel leuk gedaan (direct na de tijd nadat hij Marc Netto genoemd werd) maar daarmee hebben ze wel alle macht naar zich toe getrokken en dit is langere tijd blijven hangen binnen Ajax. Het directe resultaat daarvan is dat controlemechanismen faalden, er niet op de rem getrapt is en er een foute cultuur ontstaan is binnen Ajax. Vanaf dat moment is het ook direct decrescendo gegaan met de jeugdopleiding.

Het Ajax 'DNA' wat dus bewaakt zou moeten worden door o.a. vd Sar, Overmars is zo vakkundig om zeep geholpen. Met nog heel veel meer variabelen links en rechts maar dit schetst wel een goed beeld.

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Ik blijf er bij dat de successen van Ajax grotendeels aan het tandem Tadic/Blind te danken is. Dat was een schot in de roos.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:35
Zin in het weekend. Ideaal moment om in te lopen op PSV en uit te lopen op Ajax.

Vol goede moed vooruit. Eens zal die overwinning toch wel weer komen!

Gifbekers en al die ongein gauw weg ermee.

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19:34

Agent47

I always close my contracts.

En Ajax mag weer naar AZ

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:54

Vos

AFCA

Voor de verandering een keer AZ uit voor de beker ;)

De wedstrijden in de achtste finale van de KNVB Beker:

sc Heerenveen - RKC Waalwijk
AZ - Ajax
FC Utrecht - FC Twente
Sparta Rotterdam - FC Volendam
FC Den Bosch - PSV
Almere City - Telstar
De Treffers - NEC
Go Ahead Eagles - Heracles Almelo

• mavaros
AZ rollen we met 6-0 op.

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-03 13:53
Las bij de NOS dat Veerman mogelijk voor rond de 20-23 miljoen naar Fenerbache gaat. Best hoog bedrag voor speler waarvan ik in de grote wedstrijden nooit echt onder de indruk geweest ben, op middenveld trokken in die wedstrijden Saibari en Schouten vaker de aandacht. Dus PSV slaat denk ik wel goede slag met die prijs, want denk dat ze voor een gedeelte van dat bedrag prima een goede vervanger kunnen halen.

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21:51
Pompi schreef op vrijdag 19 december 2025 @ 18:18:
Las bij de NOS dat Veerman mogelijk voor rond de 20-23 miljoen naar Fenerbache gaat. Best hoog bedrag voor speler waarvan ik in de grote wedstrijden nooit echt onder de indruk geweest ben, op middenveld trokken in die wedstrijden Saibari en Schouten vaker de aandacht. Dus PSV slaat denk ik wel goede slag met die prijs, want denk dat ze voor een gedeelte van dat bedrag prima een goede vervanger kunnen halen.
Selectieve blik denk ik? Volgens mij is Veerman in de CL wedstrijden ook gewoon ontzettend goed.

• toolkist
  • Niet online
Beavbusi schreef op vrijdag 19 december 2025 @ 14:03:
[...]

Wat heeft hij mis gedaan bij Avila dan?
Ja zeggen op het bod van Ajax ;)

• Mr.Jappe
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 27-02 10:08
tiswat schreef op vrijdag 19 december 2025 @ 18:52:
[...]

Selectieve blik denk ik? Volgens mij is Veerman in de CL wedstrijden ook gewoon ontzettend goed.
Het is wel een beetje het stempel wat hij heeft, door zijn optredens binnen en buiten het veld. Maar het is absoluut een talentvolle speler, die ook presteert in topwedstrijden.

Ik denk alleen wel dat het genoeg zegt dat Fenerbache zich meldt. Dat vind ik meer een club om af te bouwen (voor een echte topspeler). Als ik veerman was zou ik eerder voor een Benfica, Porto of Sevilla kiezen, dat past hem denk ik goed. Daar is hij dan de meer technische speler die er uitspringt ipv dat hij mee moet in een hoger niveau.

• mavaros
tiswat schreef op vrijdag 19 december 2025 @ 18:52:
[...]

Veerman is niet het wonderkind van de club. Ook zonder hem tuig je een goed elftal op bij PSV.

En ik ben het volledig eens dat hij in de grote wedstrijden tekort schiet. Dat maakt hem geen waardeloze speler, maar er lopen betere voetballers rond op deze aardkloot.

Overigens heeft PSV wel meer plekken in het elftal waar wat betere spelers op hun plek niet zouden misstaan. De keeper bijvoorbeeld. Je moet een meevoetballende keeper hebben in dit PSV. Een soort Menzo dus, van lang geleden bij Ajax. Als je speelt, zoals PSV onder Bosz, heb je niks aan een statische doelman. Dan speel je hele wedstrijden met 10 man, terwijl je er 11 hebt op het veld.

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online
Las bij de NOS dat Veerman mogelijk voor rond de 20-23 miljoen naar Fenerbache gaat.
Fenerman abi! :+

Leuke ronde morgen en lekker vroeg ook. En hoewel ik benieuwd ben naar Feyenoord - Twente is Go Ahead - Groningen ook een leuke pot.

[ Voor 24% gewijzigd door chim0 op 20-12-2025 09:50 ]

• Harribo
Lees op het fc Groningen forum geruchten dat Cocu was wezen kijken bij de training van Groningen . Die willen wrs Resink voor Veerman.?
Wordt vervolgd...

Veerman weg voor een 20 miljoen? Gelijk doen als het waar is.
Lijkt mij nou niet echt een droomclub dat Fenerbahce, maar ja Veerman wil ook wel eens wat meer (verdienen).

[ Voor 42% gewijzigd door Harribo op 20-12-2025 10:56 ]

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Fenerbahce is zo'n club waar je heen gaat om je reputatie en carrière om zeep te helpen.

Om het geld hoeft PSV dit niet te laten gebeuren.

En voor hem zelf, ook quatsch, tenzij je 100% voor de centen gaat, PSV doet het nota bene op alle fronten beter dan zij, spelen niet een CL... en dan kun je beter naar de zandbak gaan.

Je hebt een prima tandem met Schouten, en dan gooi je dat weg om ... ja wat eigenlijk?

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Verwijderd

Ramzzz schreef op zaterdag 20 december 2025 @ 12:59:

Fenerbahce is zo'n club waar je heen gaat om je reputatie en carrière om zeep te helpen.

Om het geld hoeft PSV dit niet te laten gebeuren.

En voor hem zelf, ook quatsch, tenzij je 100% voor de centen gaat, PSV doet het nota bene op alle fronten beter dan zij, spelen niet een CL... en dan kun je beter naar de zandbak gaan.

Je hebt een prima tandem met Schouten, en dan gooi je dat weg om ... ja wat eigenlijk?
Ligt er een aanbod uit de zandbak? Welke reputatie? Is Veerman soms niet meer welkom in Eindhoven na 2-3 jaar Turkije?

En zou hij hebben bijgetekend in 2024 zonder die clausules?

Zoveel vragen..

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Verwijderd schreef op zaterdag 20 december 2025 @ 13:57:
[...]

Ligt er een aanbod uit de zandbak? Welke reputatie? Is Veerman soms niet meer welkom in Eindhoven na 2-3 jaar Turkije?

En zou hij hebben bijgetekend in 2024 zonder die clausules?

Zoveel vragen..
Maakt dat iets uit, je kijkt toch, wanneer je nu keuzes maakt, naar de huidige situatie? :?

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Verwijderd

Ramzzz schreef op zaterdag 20 december 2025 @ 14:00:
[...]

Maakt dat iets uit, je kijkt toch, wanneer je nu keuzes maakt, naar de huidige situatie? :?
De situatie is

- dat hij al een tijdje aast op een vertrek uit de Eredivisie
- dat hij in diezelfde Eredivisie alles al gewonnen heeft
- dat Fenerbahce ook voor de titel speelt
- dat hij naar verluidt significant meer kan verdienen
- dat hij al anderhalf jaar niet geselecteerd is voor Oranje
- en dat die paar wedstrijden CL daar niet tegen opwegen

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Verwijderd schreef op zaterdag 20 december 2025 @ 14:12:
[...]

De situatie is

- dat hij al een tijdje aast op een vertrek uit de Eredivisie
- dat hij in diezelfde Eredivisie alles al gewonnen heeft
- dat Fenerbahce ook voor de titel speelt
- dat hij naar verluidt significant meer kan verdienen
- dat hij al anderhalf jaar niet geselecteerd is voor Oranje
- en dat die paar wedstrijden CL daar niet tegen opwegen
Dus inderdaad maar één motiverende factor: geld.

• Grindtegel
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:20
Ramzzz schreef op zaterdag 20 december 2025 @ 15:29:
[...]

Dus inderdaad maar één motiverende factor: geld.
niks mis mee voor een speler als Veerman die weet dat ie te kort komt voor de top. dan maar effe lekker cashen. kan hem geen ongelijk geven al lijkt het me ook een zeker eind van je voetbalcarriere. maar goed, boeie met al die miljoentjes op je bankrekening

• toolkist
  • Niet online
Briljante scheids bij Top Oss-De Graafschap.
Speler mag iemand met 2 handen bij de keel pakken en krijgt er maar geel voor. 2min later vindt dezelfde speler het nodig om 30sec nadat de scheids voor een vrije trap gefloten heeft nog even langs de bal te lopen en die weg te tikken. Nog niet eens een waarschuwing...

• toolkist
  • Niet online
Ramzzz schreef op zaterdag 20 december 2025 @ 12:59:
Je doet nogal alsof geld verdienen een vies iets is...

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03:49
toolkist schreef op zaterdag 20 december 2025 @ 17:48:
[...]

Je doet nogal alsof geld verdienen een vies iets is...
Nouja, het ding is dat hij nu ook al wel binnen is en zich de rest van zijn leven echt geen zorgen meer hoeft te maken om de centjes. Op dat moment is dat toch net wat anders dan wanneer jij of ik zo'n kans zouden krijgen.

• ephymerous
Snowdog schreef op zaterdag 20 december 2025 @ 17:53:
[...]

Nouja, het ding is dat hij nu ook al wel binnen is en zich de rest van zijn leven echt geen zorgen meer hoeft te maken om de centjes. Op dat moment is dat toch net wat anders dan wanneer jij of ik zo'n kans zouden krijgen.
En toch krijgt het gros van die gasten het niet voor elkaar om hun leven zo in te richten dat ze hun hele leven kunnen teren op het verworven vermogen. Bijzonder wel.

XXXVI

• toolkist
  • Niet online
[...]

Waarschijnlijk gaat ie netto ineens 1.5-2x zoveel verdienen. Geef hem eens ongelijk.
Hij kan nu met een paar jaartjes voetballen heel makkelijk z'n kinderen (heeft ie die?) en de kinderen daarvan een financieel onbezorgde toekomst geven. Hij zou knettergek zijn als ie dat niet doet.

• Gonadan

Gonadan

[...]

Als jij in die situatie zou zitten zou je het niet eens zijn met wat je nu zelf zegt.

Het is allemaal relatief. Iemand met een hoger inkomen past daar ook zijn levensstijl op aan en dan heb je weer aanzienlijk meer nodig om het tot het einde uit te zingen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• ST10©DE

ST10©DE

Dus.............

Mooie stap voor Veerman. En hij is niet onvervangbaar. Ik denk alleen dat hij moet leren om tijdens het verdedigen de bal weg te rossen indien nodig in plaats van het altijd voetballend proberen op te lossen. Anders gaat hij daar niet slagen.

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

• Snowdog
  • Laatst online: 03:49
toolkist schreef op zaterdag 20 december 2025 @ 18:25:
[...]

Waarschijnlijk gaat ie netto ineens 1.5-2x zoveel verdienen. Geef hem eens ongelijk.
Hij kan nu met een paar jaartjes voetballen heel makkelijk z'n kinderen (heeft ie die?) en de kinderen daarvan een financieel onbezorgde toekomst geven. Hij zou knettergek zijn als ie dat niet doet.
Nou, ik vind dat niet knettergek, dat je financiele zekerheid voor je eigen gezin wilt, dat lijkt me normaal, maar al het andere gaat wmb net wat te ver.
Gonadan schreef op zaterdag 20 december 2025 @ 18:55:
[...]

Als jij in die situatie zou zitten zou je het niet eens zijn met wat je nu zelf zegt.

Het is allemaal relatief. Iemand met een hoger inkomen past daar ook zijn levensstijl op aan en dan heb je weer aanzienlijk meer nodig om het tot het einde uit te zingen.
Bedankt dat je daar voor mij over oordeelt. Ik heb zelf niet voor het pad met maximale monetaire opbrengsten gekozen in mijn leven, dus ik denk niet dat ik daar in zijn schoenen anders in zou staan. En alles relatief... Tsjah, zelfs met een vrij royale levensstijl is hij alsnog financieel onafhankelijk aan het einde van zijn carriere, daarvoor hoeft hij nu niet direct naar Fener.

Maar goed, het is prima als hij die keuze wil maken, vind het alleen enigszins apart dat een topsporter het doet. Het lijkt mij toch dat het doel is zo hoog mogelijk te komen en zaken te winnen en om dan naar een club als Fener te gaan op dit moment in je carriere. Dat zou ik ook wel een aparte keuze vinden als hij inderdaad vertrekt. Zelfs qua geld eigenlijk, want ik denk dat er zich aan het einde van het seizoen ook nog wel betere clubs uit betere competities zich zullen melden.

• ephymerous
Jezus Ajax… hoe dan? :/

XXXVI

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 05-03 15:59

Koppensneller

winterrrrrr

Is er geen doellijntechnologie in Nijmegen?

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

De scherpte druipt er vanaf

• Gonadan

Gonadan

Snowdog schreef op zaterdag 20 december 2025 @ 19:34:

Bedankt dat je daar voor mij over oordeelt. Ik heb zelf niet voor het pad met maximale monetaire opbrengsten gekozen in mijn leven, dus ik denk niet dat ik daar in zijn schoenen anders in zou staan. En alles relatief... Tsjah, zelfs met een vrij royale levensstijl is hij alsnog financieel onafhankelijk aan het einde van zijn carriere, daarvoor hoeft hij nu niet direct naar Fener.
Dus je zit zelf fanatiek over Veerman te oordelen maar als ik een voorspelling voor jou doe ben je direct gepikeerd. Vind je dat zelf niet ook een beetje heel erg hypocriet? :?

Ik vind het altijd makkelijk oordelen vanaf de zijlijn als je zelf totaal niet in een vergelijkbare situatie hebt gezeten.
Maar goed, het is prima als hij die keuze wil maken, vind het alleen enigszins apart dat een topsporter het doet. Het lijkt mij toch dat het doel is zo hoog mogelijk te komen en zaken te winnen en om dan naar een club als Fener te gaan op dit moment in je carriere. Dat zou ik ook wel een aparte keuze vinden als hij inderdaad vertrekt. Zelfs qua geld eigenlijk, want ik denk dat er zich aan het einde van het seizoen ook nog wel betere clubs uit betere competities zich zullen melden.
Waarom Fener hem zou trekken weet ik zelf niet, maar ik weet wel dat wij Nederlanders de Turkse competitie niet zo hoog aan slaan en het meestal niet als stap omhoog willen zien. Maar misschien vindt hij het land leuk, of trekt het verhaal hem wel.

Een stap naar een echte Europese topclub zou ik niet doen als ik hem was, dan is de kans op speeltijd veel minder.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23:28

Hupske

AFCA

Goed begin van NEC. Goed doelpunt ook!

Hebben ze ook gekeken naar buitenspel?

Ajax wordt overlopen op het moment.

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

• cheiron
  • Laatst online: 18:17
Koppensneller schreef op zaterdag 20 december 2025 @ 20:06:
Ik dacht dat het tegenwoordig standaard is dat de scheids een horloge heeft dat trilt als de bal over de lijn is. Blijkbaar niet.

Wat een idioot slecht begin van Ajax (en goed van NEC).

Flickr PSN ID= cheironnl

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Koppensneller schreef op zaterdag 20 december 2025 @ 20:06:
Blijkbaar niet.

• Wyke
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 04:57
ik kon niet zien of hij over de lijn was, de VAR blijkbaar wel... (alhoewel ik van mening ben dat bij twijfel de aanvallende partij voordeel moet krijgen is dat niet de regel)

• Han
  • Niet online

Han

Hupske schreef op zaterdag 20 december 2025 @ 20:07:
Hebben ze ook gekeken naar buitenspel?
Bizar… Linssen gaf voor maar daardoor buitenspel. Dat de bal er via de voet van Jaros er in gaat doet niks af aan buitenspel.

Had gewoon afgekeurd moeten worden, maar ja, enkel focus op de doellijn en bal.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Han
  • Niet online

Han

En geen geel, tackle van achteren op de enkels. Hoezo niet dan?

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:09
Dat wordt rood!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02:19

OMX2000

By any means necessary...

Dit is te licht voor rood. Maar ja

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Nu online
Tegenwoordig via extra camera's en VAR zoals nu. Systeem met fancy horloge is x18 enorm duur en dit werkt net zo goed.

• cheiron
Lelijke overtreding omdat zn voet ook nog omhoog gaat. Heb rood voor minder gezien.

Flickr PSN ID= cheironnl

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:50

gws24

Thinking is hard!

Lekker slap begin van Ajax, ze staan er bij en kijken er naar.
cheiron schreef op zaterdag 20 december 2025 @ 20:08:
[...]

Ik dacht dat het tegenwoordig standaard is dat de scheids een horloge heeft dat trilt als de bal over de lijn is. Blijkbaar niet.

Wat een idioot slecht begin van Ajax (en goed van NEC).
Alleen in europese (CL) wedstrijden is dit verplicht. De meeste kleinere stadions in NL hebben niet de technologie.

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

• Han
  • Niet online

Han

Mjah… rood kan, van achteren op de enkel. Maar eerder donker geel, al is de tackle bewust.

• ephymerous
Thuisfluiter, dat blijkt nu al :/

XXXVI

• Sempy
  • Nu online
Geel is prima beslissing

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Dit was hooguit geel. Zeker geen rood. Wat een overdreven gekut met de VAR weer zeg. Amateuristisch.

• Miki
Han schreef op zaterdag 20 december 2025 @ 20:13:
[...]

Mjah… rood kan, van achteren op de enkel. Maar eerder donker geel, al is de tackle bewust.
Het wordt steeds moeilijker uitleggen waarom het ene donker geel is en het ander licht rood.

• ph4ge
  • Laatst online: 21:11
Rood zou te zwaar bestraft zijn.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• Han
  • Niet online

Han

Mjah… beetje dubbel. Geel voelt te licht, rood te zwaar. Maar wel vol met de noppen op de enkel en van achteren. Donker geel dan maar :)

• cheiron
Wel gevaarlijk voor NEC als de tegenstander snel omschakelt. Staan steeds met veel voor de bal.

Flickr PSN ID= cheironnl

• Hupske

Hupske

AFCA

Man. Godts, ga werken aan je afwerking. Dat is echt dramatisch! Zeker gezien hoeveel tijd die iedere keer heeft om te schieten.

• ephymerous
En hier geeft ie dan geen geel? :? Vreemd fluiten.

XXXVI

• Miki
NEC mag niet mopperen over de arbitrage. Twee keer al een dubieuze beslissing.

• Han
  • Niet online

Han

Vasthouden, geen geel. Tackle op de man zonder intentie de bal de spelen, geen geel.

Echt, serieus?

• ph4ge
  • Laatst online: 21:11
Miki schreef op zaterdag 20 december 2025 @ 20:14:
[...]

Het wordt steeds moeilijker uitleggen waarom het ene donker geel is en het ander licht rood.
Het is simpel, de VAR mag alleen ingrijpen als het 'clear and obvious' is. Donker geel / licht rood betekent dat het besluit van de scheidsrechter blijft staan.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• sNielz123
  • Laatst online: 21:28
Miki schreef op zaterdag 20 december 2025 @ 20:18:
NEC mag niet mopperen over de arbitrage. Twee keer al een dubieuze beslissing.
Die tackel van Linsen is met geel goed bestraft. Been bleef bij de sliding laag en richting bal. Maar de Ajax speler zet zijn voet (onbewust) tussen de bal en de glijdende voet.

• Wyke
ik word echt schijtziek van dat onnodige 1x raken van Klaassen altijd....

• Gonadan

Gonadan

ph4ge schreef op zaterdag 20 december 2025 @ 20:19:
[...]

Het is simpel, de VAR mag alleen ingrijpen als het 'clear and obvious' is. Donker geel / licht rood betekent dat het besluit van de scheidsrechter blijft staan.
Dat heeft niets met de VAR te maken, dat gaat puur over inconsistent bestraffen.

Maar ik begrijp dat je zelf niet kijkt? Want de scheidsrechter is gewoon naar het scherm geroepen hoor. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Hupske

Hupske

AFCA

Wyke schreef op zaterdag 20 december 2025 @ 20:30:
ik word echt schijtziek van dat onnodige 1x raken van Klaassen altijd....
Ik herken het wel bij mij zelf. Ik heb geen snelheid en explosiviteit, dus je bent ook aardig aangewezen op 1x raken anders kom je altijd in het duel :p

Maar Ajax heeft niks in te brengen deze wedstrijd. NEC heeft alles onder controle. Benieuwd of Grim nog iets kan verzinnen anders is het wachten op de 2-0.

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Schakel net in, heeft Ajax wel al iets laten zien? Kennelijk was de eerste afgekeurd?

• Miki
Godts mag gaan douchen, die zit totaal niet in de wedstrijd. Totale off day, Bounida of Moro en gaan met dit banaan.

• Wyke
Hupske schreef op zaterdag 20 december 2025 @ 20:34:
[...]

Ik herken het wel bij mij zelf. Ik heb geen snelheid en explosiviteit, dus je bent ook aardig aangewezen op 1x raken anders kom je altijd in het duel :p
dat valt onder functuoneel 1x raken, Klaassen doet het ook vaak onnodig, waar juist even de bal aannemen beter is omdat dan de tegenstander niet in de weg ligt of de medespeler beter gepositioneerd staat

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 02:06
1-1

• Miki
Prima doelpunt!

• Wyke
mooie goal!

• Sempy
  • Nu online
1e goede aanval, gelijk raak

• Han
  • Niet online

Han

BAM! Lekker! Dolberg…

Zo zie je maar weer, je kan er prima doorheen voetballen, er ligt genoeg ruimte :)

• Hupske

Hupske

AFCA

Maar goed dat Ajax Dolberg heeft gehaald!

Brobbey had hem gemist :p

• DutchOwnage
  • Laatst online: 00:35
Hupske schreef op zaterdag 20 december 2025 @ 20:34:
[...]

Maar Ajax heeft niks in te brengen deze wedstrijd. NEC heeft alles onder controle. Benieuwd of Grim nog iets kan verzinnen anders is het wachten op de 2-0.
Heelijk altijd als dan een minuut later de gelijkmaker valt. Herkenbaar ;) :9

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 02:06
Prachtige Deense goal, Gaaei assist en Dolberg door de benen van de keeper
Pagina: 1 ... 150 ... 205 Laatste

Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Of de commentator je bevalt of niet, het continu benoemen dat je de commentator, scheidsrechter of VAR niet leuk vindt is achterhaald. Houd het lekker voor je, het voegt niks toe.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellige sfeer, niet voor een vijandige.

Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse / Belgische clubs en de voor hun direct relevante wedstrijden
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2025/2026 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Verder is er nog Randzaken