Van Gaal met Ajax in de jaren 90 kwam anders een heel eindephymerous schreef op donderdag 18 december 2025 @ 12:26:
[...]
Alleen Cruijff heeft ook echt wat achtergelaten. Geen enkele Nederlandse oud voetballer komt als trainer in de buurt van het dreamteam. Ook de carrière van Koeman is beperkt qua resultaten. Hij is vooral goed in op voorbij razende treinen springen
Dat was dan ook echt een wereldvoetballer!?toolkist schreef op donderdag 18 december 2025 @ 12:40:
[...]
Van Gaal met Ajax in de jaren 90 kwam anders een heel eind
Maar ken je zijn carrière als profvoetballer?toolkist schreef op donderdag 18 december 2025 @ 12:40:
[...]
Van Gaal met Ajax in de jaren 90 kwam anders een heel eind
Nu ik reageer op jouw post schiet me het Barcelona van Rijkaard te binnen. Maar Rijkaard was maar kort coach. Helaas.
[ Voor 20% gewijzigd door ephymerous op 18-12-2025 13:00 ]
XXXVI
Ik had het stukje 'wereldtopper als voetballer' eerder in de discussie gemist, mea culpa
Ik ben benieuwd wat Ajax bij NEC doet as weekend.Vos schreef op donderdag 18 december 2025 @ 09:35:
[...]
Maar Ajax is er nog lang niet, dat duurt nog wel een tijdje.
Qarabag kan je van winnen, een minder draaiend Feyenoord ook.
Nec uit lijkt mij een goede derde test.
Grim zal vermoeddelijk Nec lekker laten komen en zelf counteren. Dat ziet meneer 'dickie takkie' ook natuurlijk zelf ook aankomen, helemaal na afgelopen zondag. Heeft nec dan een andere optie dan het standaard offensieve model? Nec moet iets m.i. echt iets anders doen of in het mes lopen. Vnauit deze invalshoek verwacht ik dat de individuele kwaliteit bij Ajax toch het verschil maakt.Harribo schreef op donderdag 18 december 2025 @ 14:32:
[...]
Ik ben benieuwd wat Ajax bij NEC doet as weekend.
Qarabag kan je van winnen, een minder draaiend Feyenoord ook.
Nec uit lijkt mij een goede derde test.
Maar eens, het is wel een leuke test.
10 second ninja DONE
Vind het zelf erg lastig.
We hebben gezien tot een ruime maand geleden dat Feyenoord een prima ploeg heeft. Wonnen de potten makkelijk, kregen amper goals tegen en het klopte vaak gewoon.
Ik weet niet zo goed waar de totale ineenstorting vandaan komt, puur RvP is het gewoon echt niet, dan had het vanaf het begin al kut moeten lopen, a la Heitinga....
Wat ik denk:
1: Blessures en fitheid spelen (al 2 fucking jaar) een zeer grote rol bij Feyenoord. Daar ga je van meest fitte ploeg in NL onder Slot naar een soort bierteam. Performance staf mag je wat mij betreft op straat zetten en daar eens zeer grondig renoveren.
2: De rol van DtK. Als AD doet die man zeer goed werk. Het ziet er na jaren chagrijn weer rooskleurig uit bij Feyenoord. Schulden zijn zo goed als afbetaald, stadion gaat waarschijnlijk op korte termijn in eigen beheer komen waardoor de broodnodige renovatie kan komen en we hebben goed spek op de botten...... Maar als combifunctie als TD is het bijna lachwekkend. DIt jaar ook alweer 20 miljoen zo in de Maas gedonderd door de aankopen van Tengsted en Borges. Onder de basis 11 heb je gewoon NIKS wat niveau heeft. We hebben gewoon een échte TD nodig zoals Arnesen.
Deze 2 punten breken je nu gigantisch op
We hebben gezien tot een ruime maand geleden dat Feyenoord een prima ploeg heeft. Wonnen de potten makkelijk, kregen amper goals tegen en het klopte vaak gewoon.
Ik weet niet zo goed waar de totale ineenstorting vandaan komt, puur RvP is het gewoon echt niet, dan had het vanaf het begin al kut moeten lopen, a la Heitinga....
Wat ik denk:
1: Blessures en fitheid spelen (al 2 fucking jaar) een zeer grote rol bij Feyenoord. Daar ga je van meest fitte ploeg in NL onder Slot naar een soort bierteam. Performance staf mag je wat mij betreft op straat zetten en daar eens zeer grondig renoveren.
2: De rol van DtK. Als AD doet die man zeer goed werk. Het ziet er na jaren chagrijn weer rooskleurig uit bij Feyenoord. Schulden zijn zo goed als afbetaald, stadion gaat waarschijnlijk op korte termijn in eigen beheer komen waardoor de broodnodige renovatie kan komen en we hebben goed spek op de botten...... Maar als combifunctie als TD is het bijna lachwekkend. DIt jaar ook alweer 20 miljoen zo in de Maas gedonderd door de aankopen van Tengsted en Borges. Onder de basis 11 heb je gewoon NIKS wat niveau heeft. We hebben gewoon een échte TD nodig zoals Arnesen.
Klopt hoor, maar voorlopig is Feyenoord de trotse bezitter van dat ellendige ding en wij zijn er vanaf. Folklore of niet.JanW schreef op donderdag 18 december 2025 @ 12:25:
[...]
Sorry hoor, maar bij de eerstvolgende volle maan, als de elfjes weer dansen in de bossen, kan de gifbeker zomaar doorgegeven worden. Dat staat in de legendes beschreven.
3. De selectie is niet zo goed als jullie denken.LZ86 schreef op donderdag 18 december 2025 @ 15:00:
Vind het zelf erg lastig.
Wat ik denk:
Een druk programma fysiek aankunnen is ook een kwaliteit.
4. Van Persie wil niet inzien dat zijn ideaal nu gewoon even door omstandigheden niet werkt, en weigert de benodigde aanpassingen te doen. Á la Heitinga houdt hij nu de problemen bewust in stand in plaats van zich aan te passen.
Puur RvP de schuld geven is zeker niet terecht, maar hem volledig vrij pleiten is net zo onrealistisch.
Puur RvP de schuld geven is zeker niet terecht, maar hem volledig vrij pleiten is net zo onrealistisch.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
De selectie is niet zo breed als we dachten/hoopten.toolkist schreef op donderdag 18 december 2025 @ 15:12:
[...]
3. De selectie is niet zo goed als jullie denken.
Een druk programma fysiek aankunnen is ook een kwaliteit.
De normale basis 11 zijn dikke prima. Maarja, bijvoorbeeld nmiddels van de 7 middenvelders nog 2 over...
En wat er na de basis 11 komt valt zwaar zwaar ZWAAR tegen
Ja, hier kan ik me ook wel in vinden.Gonadan schreef op donderdag 18 december 2025 @ 15:24:
4. Van Persie wil niet inzien dat zijn ideaal nu gewoon even door omstandigheden niet werkt, en weigert de benodigde aanpassingen te doen. Á la Heitinga houdt hij nu de problemen bewust in stand in plaats van zich aan te passen.
Hij moet toch inzien dat de vervangers van de geblesseerden het niveau gewoon niet hebben (komt dat DTK probleem weer) en realistischer spelen. Maar die man is zo koppig dat ie dat niet doet.
Je ziet wat een realistische methode uit een zwakke selectie zonder vertrouwen kan halen a la Fred Grim/ Farioli.
Lotomba is gewoon een lek in de verdediging.
Steijn jaagt de boel niet meer aan en zorgt voor minder bezetting in het strafschopgebied.
Hadj Moussa heeft het even niet, mist ook Read achter zich denk ik, en datzelfde geldt voor Sauer. Timber zit met zijn hoofd ergens anders lijkt het.
Dan gebeurt dit.
Maar met de basis elf en de neuzen de goede kant op komt het wel weer goed denk ik. Niet overal zit een groot verhaal achter. Eerste maanden swingde het alle kanten op
Steijn jaagt de boel niet meer aan en zorgt voor minder bezetting in het strafschopgebied.
Hadj Moussa heeft het even niet, mist ook Read achter zich denk ik, en datzelfde geldt voor Sauer. Timber zit met zijn hoofd ergens anders lijkt het.
Dan gebeurt dit.
Maar met de basis elf en de neuzen de goede kant op komt het wel weer goed denk ik. Niet overal zit een groot verhaal achter. Eerste maanden swingde het alle kanten op
Ik blijf erbij dat die selectie niet slechter is dan die van Feyenoord.LZ86 schreef op donderdag 18 december 2025 @ 16:06:
Je ziet wat een realistische methode uit een zwakke selectie zonder vertrouwen kan halen a la Fred Grim/ Farioli.
Misschien, maar niet elke samenstelling stelt je in staat om aanvallend te spelen.toolkist schreef op donderdag 18 december 2025 @ 18:18:
[...]
Ik blijf erbij dat die selectie niet slechter is dan die van Feyenoord.
Ik blijf erbij: hoe is die dan ooit international gewonnen van een land dat van Frankrijk won? Dan doen ze toch iets fout met hem. Tegen City destijds viel hij volgens mij geweldig in.Harribo schreef op donderdag 18 december 2025 @ 17:05:
Lotomba is gewoon een lek in de verdediging.
Overigens: als iedereen fit is heeft Feyenoord volgens mij een ideale selectie voor 442 met een ruit.
Wacht nog ff met wereldkundig maken, straks ben jij daar de trainer. Eerst nog ff wat Rotterdams puntverlies.D-e-n schreef op donderdag 18 december 2025 @ 20:17:
[...]
Ik blijf erbij: hoe is die dan ooit international gewonnen van een land dat van Frankrijk won? Dan doen ze toch iets fout met hem. Tegen City destijds viel hij volgens mij geweldig in.
Overigens: als iedereen fit is heeft Feyenoord volgens mij een ideale selectie voor 442 met een ruit.
Valt nog niet mee voor Az
Dat Jagiellonia is ook nr3 van Polen.
Zit met schuin oog te kijken. AZ moet winnen en besluit in de 88e minuut 3x te wisselen… Lekker aanvallend gedacht wel..
AZ zou top vier in Nederland moeten zijn. Dat zouden ze moeten winnen, zeker thuis. Wederom een Nederlandse wanprestatie in EuropaHarribo schreef op donderdag 18 december 2025 @ 22:33:
Valt nog niet mee voor Az
Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Of de commentator je bevalt of niet, het continu benoemen dat je de commentator, scheidsrechter of VAR niet leuk vindt is achterhaald. Houd het lekker voor je, het voegt niks toe.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellige sfeer, niet voor een vijandige.
Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse / Belgische clubs en de voor hun direct relevante wedstrijden
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2025/2026 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Verder is er nog Randzaken
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Of de commentator je bevalt of niet, het continu benoemen dat je de commentator, scheidsrechter of VAR niet leuk vindt is achterhaald. Houd het lekker voor je, het voegt niks toe.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellige sfeer, niet voor een vijandige.
Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse / Belgische clubs en de voor hun direct relevante wedstrijden
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2025/2026 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Verder is er nog Randzaken