OMX2000 schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 19:49:
[...]
Ik zie het niet al te somber in. Senesi en Hancko waren goed gescout, en zijn voor relatief weinig geld gehaald, en waren allebei succesvol. Maar er zijn ook genoeg andere verdedigers gehaald de laatste 3 jaar die niet geslaagd zijn. En misschien is de achterste linie sowieso wel de lastigste om goed te bemannen. Dennis te Kloese heeft uiteraard lijstjes met vervanging voor Hancko gemaakt, maar voor Nederlandse clubs is het gewoon niet per se makkelijk om toe te slaan.
Qua aanval maak ik me een stuk minder druk. De aankopen zagen er in de wedstrijd tegen Wolfsburg fris en gretig uit. Op de flanken is het geen straf om met Sauer en Hadj Moussa te starten. En daarachter heb je nog voldoende andere opties. Het middenveld is ook nog overvol, dus daar zal ook duidelijkheid verschaft moeten worden.
En Feyenoord heeft ook nog jeugd die echt wel een goede indruk hebben gemaakt. Dus ik ben helemaal niet zo negatief over de selectie. Ik ben niet wild enthousiast over van Persie, maar hij heeft nog geen gekke dingen gedaan, en heeft beter gepresteerd met Feyenoord dan ik verwacht had.
Ik zie het ook niet heel somber in hoor. Met Moder, Hwang, Steijn, Timber, Valente maar ook Targhalline (die ik vorig seizoen veel potentie vond hebben omdat hij de bal altijd vooruit naar de juiste kleur speelde) staat het middenveld als een huis. Verdedigend is de spoeling dun momenteel maar is de boogde basis echt niet slecht. Aanvallend is het afwachten of Ueda zijn potentie eindelijk in wedstrijden gaat laten zien maar is er in principe op de flanken voldoende potentie. Alleen wie staat er op nu de talloze goals en assists van Paixao wegvallen?
Neemt niet weg dat ik de betaalde bedragen voor met name Borges en Tengstedt veel en veel te hoog vind. De scouts van Feyenoord blinken normaliter niet per se uit in het vinden van verrassingen. Om respectievelijk 10 en 7 miljoen te betalen voor een 24-jarige en een 25-jarige die nog nergens indruk gemaakt hebben vind ik dan ook een groot risico in de nog steeds enigszins penibele financiële situatie waarin de club zich bevindt. Over de 10 miljoen voor Steijn bijvoorbeeld hoor je mij niet: die vind ik prima te verklaren.
Maar met 3 rechtsbuitens, 4 spitsen en een sloot middenvelders tegenover welgeteld 2 centrale verdedigers (waarvan er eentje nota bene gepasseerd werd zaterdag ten faveure van een 17-jarige middenvelder) is de verhouding in de selectie wel een beetje zoek.