[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2025/2026 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 146 147 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Qu3st
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 12:32

Qu3st

Vakken die er boven zitten :>

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
ephymerous schreef op zondag 14 december 2025 @ 16:31:
[...]

[...]

[...]

Alsof we in de Kuip niet winnen *O*

Die drie punten tel ik gemakshalve al mee ;)
Bitch! >:) :+

per aspera ad astra

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15:21

Quad

Doof

Qu3st schreef op zondag 14 december 2025 @ 16:34:
[...]

Vakken die er boven zitten :>
Zo leek het op de beelden niet. Media framed weer lekker. :P

Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Ik geniet eigenlijk dubbel… wederom de 1-0 van Davy ‘die kan echt niet meer’ Klaassen :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:59
Harribo schreef op zondag 14 december 2025 @ 16:31:
Eerst maar eens zien of Ajax dit kan volhouden in de koppies.
Volgende week Nec uit.
Als ze stoppen met Ajax-DNA voetbal en gewoon de draad oppakken van afgelopen seizoen en vandaag dan geef ik ze een goede kans. Als ze weer hun koppies laten hangen naar onrealistische vergane glorie dan is degradatie zone ook nog haalbaar. Heitinga had het al bewezen dat het kon.

[ Voor 4% gewijzigd door Miki op 14-12-2025 16:38 ]

• Qu3st

Qu3st

Quad schreef op zondag 14 december 2025 @ 16:36:
[...]

Zo leek het op de beelden niet. Media framed weer lekker. :P
Idd, altijd maar weer voor de likes en clicks. Vanavond allemaal filmpjes op voetbalzone en de andere vreselijke websites die framen dat ze een leeg vak bedanken

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11:13
Sfeeractie FC Twente - Go Ahead Eagles
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fZ4V8AOMm-smlHn6EDFrjSaZ6R0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/U6AysjrSa3wZVmOHWlSNEYg4.jpg?f=fotoalbum_large

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14-12 16:45
Man man man. Wat een verval.

• Han
  • Niet online

Han

Feyenoord en aanvoerders dit seizoen 8)7

Heb bijna medelijden met die Hadj Moussa, dat is niet iemand die je als club voor de camera wil hebben. Wat slecht zeg :X

[ Voor 3% gewijzigd door Han op 14-12-2025 16:46 ]

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• sNielz123
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-12 19:15
Han schreef op zondag 14 december 2025 @ 16:45:

Heb bijna medelijden met die Hadj Moussa, dat is niet iemand die je als club voor de club voor de camera wil hebben. Wat slecht zeg :X
Wij hebben Schouten. Is niet veel beter.

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15:12
Ik moest met de vrouw mee stoelen kopen. Maar 2-0 wat een gedroomde uitslag voor PSV! Maar echt niet verwacht. Ik dacht dat Feyenoord er vol overheen zou gaan.

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

• DutchOwnage
  • Laatst online: 15:17
Ik vraag mij wel af hoelang de positie van RvP nog houdbaar is eerlijk gezegd.

• sNielz123
  • Laatst online: 14-12 19:15
carpebios schreef op zondag 14 december 2025 @ 16:48:
[...]

Ik moest met de vrouw mee stoelen kopen. Maar 2-0 wat een gedroomde uitslag voor PSV! Maar echt niet verwacht. Ik dacht dat Feyenoord er vol overheen zou gaan.
Als mijn vrouw vraagt of ik tijdens voetbal mee stoelen ga kopen heb ik maar één reactie:

Laat maar zitten

• Han
  • Niet online

Han

sNielz123 schreef op zondag 14 december 2025 @ 16:50:
Als mijn vrouw vraagt of ik tijdens voetbal mee stoelen ga kopen heb ik maar één reactie:

Laat maar zitten
Mijn hele familie loopt over een kerstmarkt deze middag, heerlijk rustig voetbal kijken was het :o

• DutchOwnage
Han schreef op zondag 14 december 2025 @ 16:45:

Heb bijna medelijden met die Hadj Moussa, dat is niet iemand die je als club voor de camera wil hebben. Wat slecht zeg :X
Nooit begrepen dat ie Timber de band afnam. Nooit begrepen dat ie iemand aanvoerder maakt die het Nederlands, EN het Engels niet machtig is.

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15:12
sNielz123 schreef op zondag 14 december 2025 @ 16:50:
[...]

Laat maar zitten
Alsof ik iets te zeggen heb! Maar het was geen PSV hè ;)

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

• cheiron
  • Laatst online: 14:53
Wat een briljant interview van Hans Kraaij met Mokio. Termen als "ballieritme" die compleet langs hem heen gaan. 2 compleet andere werelden.

Inhoudelijk over de wedstrijd: van beiden niet best hoor. Slordig, langzaam, weinig mooi voetbal. Wel een paar mooie uitbraken van Ajax.

Flickr PSN ID= cheironnl

• Han
  • Niet online

Han

cheiron schreef op zondag 14 december 2025 @ 17:10:
Wat een briljant interview van Hans Kraaij met Mokio. Termen als "ballieritme" die compleet langs hem heen gaan. 2 compleet andere werelden.

Inhoudelijk over de wedstrijd: van beiden niet best hoor. Slordig, langzaam, weinig mooi voetbal. Wel een paar mooie uitbraken van Ajax.
Interview van Gijs Smal vond ik top :)

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Wat ik mij afvraag. Als het dus kan zonder deze partijen erbij, waarom haal je deze dan niet weg bij Ajax, Feyenoord, Utrecht, Ado, PSV, etc.? Je kan dus prima deze groep niet meer toelaten in stadions. Waarom niet gewoon standaard?

• DutchOwnage
Han schreef op zondag 14 december 2025 @ 17:13:
[...]

Jammer dat er iets misging midden in het betoog van Vink over die zogenaamde performance coaches. Was ook interessant.

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Wat een lomp niveau bij NAC-UTR.

• cheiron
  • Laatst online: 14:53
Han schreef op zondag 14 december 2025 @ 17:13:
[...]

Zeker. Interessante inzichten in hoe het er aan toe gaat. Proefde wel wat frustratie.

Flickr PSN ID= cheironnl

• DeKever
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 08:30
Citaat van vi.nl:

'Ja, ik heb een reactie gezien op het verlies tegen FCSB. In de tweede helft. En ook in de eerste helft kun je op basis van de kansen zien, wat het spelbeeld was. Wij waren het enige team dat wilde voetballen. Maar daarin waren we slordig op de momenten dat Ajax vanuit een laag blok op de counter speelde.'

Wij wilden als enige voetballen is echt zo'n reactie van een coach die niet speelt voor de punten. Alsof je speelt om te voetballen. Vroeger zeiden wij dat ook, als we veel meer de bal hadden maar waren weggecounterd.

1-1 had vandaag prima gekund, maar Ajax had zeker de meeste kans op de overwinning.

Misschien dat Van Persie bij Ajax kan solliciteren. Daar houden ze van coaches met een naïeve spelopvatting en zoeken ze nog een coach.

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10:31
Na de.afgrlopen paar schandalige potten en de reactie van v Persie nu na de volgende schande mogen ze hem er van mij uitflikkeren

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:20

ZieMaar!

Moderator General Chat
Tnx voor die foto. Ik zit ergens onder het doek, dus ws wel benieuwd naar hoe het eruit zag…

wedstrijdje matig, maar Lammers 2x gescoord, hopelijk goed voor zijn zelfvertrouwen…zakelijke 2-0, prima resultaat tegen GAE.

• Robbie T
  • Laatst online: 11:13
ZieMaar! schreef op zondag 14 december 2025 @ 18:02:
[...]

Tnx voor die foto. Ik zit ergens onder het doek, dus ws wel benieuwd naar hoe het eruit zag…

wedstrijdje matig, maar Lammers 2x gescoord, hopelijk goed voor zijn zelfvertrouwen…zakelijke 2-0, prima resultaat tegen GAE.
Ik zat er zelf ook onder, deze foto komt van Twente zelf.
Wedstrijd viel me niet tegen. Verhaal hetzelfde als afgelopen wedstrijden, je moet jezelf veel meer belonen. Hlynsson vond ik tegen vallen, evenals van Rooij. Zerrouki en Lammers wel goed.

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13:28

Grudgie

PSN: Grudgie7

Ik hoop echt dat van Persie eruit wordt gegooid. Ben er wel klaar mee. Het wordt niet beter.

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:02

OMX2000

By any means necessary...

LZ86 schreef op zondag 14 december 2025 @ 18:00:
Na de.afgrlopen paar schandalige potten en de reactie van v Persie nu na de volgende schande mogen ze hem er van mij uitflikkeren
Dat “eruit gooien” heeft wat mij betreft alleen zin als je overtuigd bent van het feit dat een andere trainer het beter gaat doen.

Deze volledige selectie is 2e plaats waardig, en zou in de buurt moeten kunnen komen van PSV. Maarrr, we hebben WEER opvallend veel blessures. En van Persie heeft een paar keer rare dingen gedaan, met name in de Europa league.

Ik vind niet dat van Persie ENORM faalt, maar we hij lijkt geen goed antwoord te hebben op wedstrijden zoals die van vandaag.

Hij hoeft er van mij nu nog niet uit. Maar als hij na de winterstop nog 2/3 wedstrijden verkloot is het ook wel klaar.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

• Han
  • Niet online

Han

Grudgie schreef op zondag 14 december 2025 @ 18:05:
Ik hoop echt dat van Persie eruit wordt gegooid. Ben er wel klaar mee. Het wordt niet beter.
En dan? Worden de spelers beter? Fitter? Welke coach acht jij geschikter en beter nog, wie wil er nu instappen bij dit Feyenoord?

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10:31
OMX2000 schreef op zondag 14 december 2025 @ 18:07:
[...]

Dat “eruit gooien” heeft wat mij betreft alleen zin als je overtuigd bent van het feit dat een andere trainer het beter gaat doen.

Deze volledige selectie is 2e plaats waardig, en zou in de buurt moeten kunnen komen van PSV. Maarrr, we hebben WEER opvallend veel blessures. En van Persie heeft een paar keer rare dingen gedaan, met name in de Europa league.

Ik vind niet dat van Persie ENORM faalt, maar we hij lijkt geen goed antwoord te hebben op wedstrijden zoals die van vandaag.

Hij hoeft er van mij nu nog niet uit. Maar als hij na de winterstop nog 2/3 wedstrijden verkloot is het ook wel klaar.
Hij beweert net met droge ogen dan Feyeniord domineerde en veel beter voor de dag kwam dan eerder....

Dan verdien je die plek niet. Of ze zetten er een blindegeleidehond op

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11:38

Typhone

Who Dares Wins

ephymerous schreef op zondag 14 december 2025 @ 16:31:
[...]

[...]

[...]

Alsof we in de Kuip niet winnen *O*

Die drie punten tel ik gemakshalve al mee ;)
:D

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:57
Ik hoop dat ie op z’n minst het seizoen mag afmaken. Echt Feyenoord DNA heeft ie :Y)

XXXVI

• toolkist
  • Niet online
En dan Heitinga als vervanger? >:)

• toolkist
  • Niet online
Maareh, @LZ86 nog bedankt voor de voorraad Jinx de afgelopen maanden he. Hopelijk is er nog wat over voor de return.

• ephymerous
Haha extra genieten met van Persie. Ajax is een counterploeg en Feyenoord - PSV is de enige topwedstrijd :o 8)7

Ja ik snap die frustratie wel. Tactisch afgetroefd door Fred Grim met een elftal waar Wijndal en Rosa basisplaatsen hebben :P

XXXVI

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:20

ZieMaar!

Moderator General Chat
Robbie T schreef op zondag 14 december 2025 @ 18:05:
[...]

Ik zat er zelf ook onder, deze foto komt van Twente zelf.
Wedstrijd viel me niet tegen. Verhaal hetzelfde als afgelopen wedstrijden, je moet jezelf veel meer belonen. Hlynsson vond ik tegen vallen, evenals van Rooij. Zerrouki en Lammers wel goed.
Zerrouki is de laatste weken echt sterk inderdaad. Lammers groeit er wel in hoop ik, en inderdaad, de eerste 25 minuten ofzo waren goed, dat had wel meer tot uitdrukking mogen komen op het scorebord.

• Qu3st

Qu3st

ephymerous schreef op zondag 14 december 2025 @ 18:35:
Haha extra genieten met van Persie. Ajax is een counterploeg en Feyenoord - PSV is de enige topwedstrijd :o 8)7

Ja ik snap die frustratie wel. Tactisch afgetroefd door Fred Grim met een elftal waar Wijndal en Rosa basisplaatsen hebben :P
Heerlijk die frustratie. Hij mag van geluk spreken dat het met rust niet 2 of 3-0 stond. En niet door counters maar gewoon goed voetbal.

[ Voor 5% gewijzigd door Qu3st op 14-12-2025 18:39 ]

• DutchOwnage
Nou nou, goed voetbal :o . Jullie werden voornamelijk gevaarlijkin de uitbraken, counters dus. Niet door combinaties. En je komt op 1-0 door een zondagschot.Of wou je beweren dat jullie het spel domineerden?

Je kan wel weer merken dat de kapsones weer boven komen drijven na een paar potjes gewonnen.

Een kinderhand is kennelijk snel gevuld ;)

[ Voor 13% gewijzigd door DutchOwnage op 14-12-2025 18:54 ]

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:15

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Miki schreef op zondag 14 december 2025 @ 14:55:
Als van Persie straks de boel niet omzet wordt hij tactisch afgetroefd door Fredje Grim. Wie zou dat hebben gedacht :D
Wie niet? Of vind jij Van Persie zo'n tactisch meestertalent? Ik blijf erbij dat hij daar primair zit vanwege de uitstraling en het effect op de achterban, niet omdat hij zo'n legendarische trainer is.
Een beetje als bij Ajax, Heitinga om de rust de bewaren. Al pakte dat bij Feyenoord tot voor kort een stuk beter uit. :P

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• OMX2000

OMX2000

LZ86 schreef op zondag 14 december 2025 @ 18:09:
[...]

Hij beweert net met droge ogen dan Feyeniord domineerde en veel beter voor de dag kwam dan eerder....

Dan verdien je die plek niet. Of ze zetten er een blindegeleidehond op
Ze “domineerden” in een paar periodes. Maar ook enorm kwetsbaar bij een uitbraak van Ajax. Plus dat doelpunt van Klaassen moet gewoon niet kunnen.

Ze waren niet bij de les.

• Gonadan

Gonadan

DutchOwnage schreef op zondag 14 december 2025 @ 18:48:
Nou nou, goed voetbal :o . Jullie werden voornamelijk gevaarlijkin de uitbraken, counters dus. Niet door combinaties. En je komt op 1-0 door een zondagschot.Of wou je beweren dat jullie het spel domineerden?

Je kan wel weer merken dat de kapsones weer boven komen drijven na een paar potjes gewonnen.

Goed voetbal lijkt me overdreven, maar Ajax deed het onder de streep wel gewoon beter.
Ik houd me wat op de vlakte want vind het flauw om nu ineens met kapsones te komen, het seizoen is nog lang en zo best is het allemaal nog niet. Maar ik zie langzamerhand wel gewoon gebeuren wat ik aan het begin van het seizoen al vaker schreef.

Feyenoord blijkt niet zo goed als de fans zichzelf aanpraten, Van Persie doet rare dingen en het vertrouwen is eruit en daarmee de flow. Het was een kwestie van tijd.
Nu wordt het gewoon spannend voor die tweede plek en ik ben erg benieuwd hoe iedereen uit die winterstop komt.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• OMX2000

OMX2000

Dat. Ik snap ook niet waarom de wedstrijd vermakelijk zou zijn. Niveau was erg laag.

• Qu3st

Qu3st

Zeker is die hand na maanden Johnny snel gevuld. Maar eerste helft deed Ajax echt niet alleen maar counteren. En 2e helft moet Feyenoord wel en hoeft Ajax alleen maar te reageren, dus nee we domineerden echt niet. Beetje de gedachte van als we maar veel balbezit hebben lijkt het alsof we goed spelen, nee hoor, Ajax stond organisatorisch goed en Feyenoord heeft echt amper een uitgespeelde kans gehad (in mijn beleving zelfs 0)

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:59

Het was absoluut niet hoogstaand van Ajax maar zo af en toe brak Ajax echt in een paar prachtige counters uit waarin de bal met 3 a 4 kaatsen al in de 16 van Feyenoord lag.
Gonadan schreef op zondag 14 december 2025 @ 19:01:
[...]

Wie niet? Of vind jij Van Persie zo'n tactisch meestertalent? Ik blijf erbij dat hij daar primair zit vanwege de uitstraling en het effect op de achterban, niet omdat hij zo'n legendarische trainer is.
Een beetje als bij Ajax, Heitinga om de rust de bewaren. Al pakte dat bij Feyenoord tot voor kort een stuk beter uit. :P
Mja, je hoeft toch niet hoogbegaafd te zijn om te bedenken dat je een verdediger over had tegen Ajax. Van Persie moet toch wel van een aantal coaches in zijn voetbalcarrière meegemaakt hebben dat er tijdens de wedstrijd iets tactisch werd omgezet als het niet ging, toch?

Het komt namelijk zo naïef en amateuristisch over. Kijkend naar het spelersmateriaal van Feyenoord had je hier meer uit moeten halen.

• ephymerous

Als je eigen club twee echte kansen creëert. Een factor drie daarvan gelukkig wegkomt omdat Ajax het vizier niet scherpt heeft. Dan vind ik zo’n reactie van RvP en ook jouw post niet gepast. Ik moet er wel om glimlachen trouwens ;)

XXXVI

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 13:51
ephymerous schreef op zondag 14 december 2025 @ 18:35:

Wat laat ie zich daar kennen zeg. Echt een hele zure reactie. Tuurlijk, een vervelend resultaat, maar om je dan op die manier te laten gaan..

Maar hij heeft er altijd al een handje van gehad om lekker verongelijkt te zijn.

Knowledge reigns supreme over nearly anything

• DutchOwnage
ephymerous schreef op zondag 14 december 2025 @ 19:21:
[...]

Als je eigen club twee echte kansen creëert. Een factor drie daarvan gelukkig wegkomt omdat Ajax het vizier niet scherpt heeft. Dan vind ik zo’n reactie van RvP en ook jouw post niet gepast. Ik moet er wel om glimlachen trouwens ;)
Jij haalt nu dingen door elkaar, of de euforie is ook jou al vrij snel naar het hoofd gestegen. Nergens beweer ik dat Feyenoord goed heeft gespeeld, al waren er fases dat een doelpunt wel terecht was geweest. Die factor 3 waar je nu over begint, komt een factor 2 niet door geweldig combinatievoetbal maar door gewone ordinaire counters. Ik kan mij 1 uitbraak herinneren welke door 1 keer raken en vlot combinatiespel uitmondde in een grote kans, meer niet.

• DutchOwnage
Miki schreef op zondag 14 december 2025 @ 19:19:
[...]

Het was absoluut niet hoogstaand van Ajax maar zo af en toe brak Ajax echt in een paar prachtige counters uit waarin de bal met 3 a 4 kaatsen al in de 16 van Feyenoord lag.

[...]

Mja, je hoeft toch niet hoogbegaafd te zijn om te bedenken dat je een verdediger over had tegen Ajax. Van Persie moet toch wel van een aantal coaches in zijn voetbalcarrière meegemaakt hebben dat er tijdens de wedstrijd iets tactisch werd omgezet als het niet ging, toch?

Het komt namelijk zo naïef en amateuristisch over. Kijkend naar het spelersmateriaal van Feyenoord had je hier meer uit moeten halen.
Ik kan er mij 1 herinneren, in alle eerlijkheid.

• ephymerous
DutchOwnage schreef op zondag 14 december 2025 @ 19:30:
[...]

Jij haalt nu dingen door elkaar, of de euforie is ook jou al vrij snel naar het hoofd gestegen. Nergens beweer ik dat Feyenoord goed heeft gespeeld, al waren er fases dat een doelpunt wel terecht was geweest. Die factor 3 waar je nu over begint, komt een factor 2 niet door geweldig combinatievoetbal maar door gewone ordinaire counters. Ik kan mij 1 uitbraak herinneren welke door 1 keer raken en vlot combinatiespel uitmondde in een grote kans, meer niet.
Ik beweer ook niet dat Ajax goed heeft gespeeld of dat ik geniet van het spel ;)

Het enige dat ik zeg dat het me in het geval van RvP en Feyenoord gepast lijkt om in de spiegel te kijken in plaats van te lullen over counteren of afvragen of het een topwedstrijd is :>

Of is het lijflied aangepast naar veel woorden geen daden? :?

XXXVI

• DutchOwnage
ephymerous schreef op zondag 14 december 2025 @ 19:41:
[...]

Ik beweer ook niet dat Ajax goed heeft gespeeld of dat ik geniet van het spel ;)
Dan deed je het in je eerdere post anders voorkomen toen je het had over goed voetbal :)

• DutchOwnage
[...]

Het enige dat ik zeg dat het me in het geval van RvP en Feyenoord gepast lijkt om in de spiegel te kijken in plaats van te lullen over counteren of afvragen of het een topwedstrijd is
Jezelf in de spiegel kijken lijkt mij voor ieder individu niet verkeerd, zo af en toe.

Je laatste opmerking laat ik maar even voor wat het is.

Ik zie het zo. Rvp is weer eens tactisch afgetroefd. Grim deed het gewoon slim. Feyenoord heeft op dit moment de vorm en het vertrouwen niet om er met overtuiging doorheen te spelen en de kansen te benutten.

Wellicht overschat RvP de eigen selectie een beetje. Zelf heeft hij natuurlijk op een hoog(er) niveau geacteerd, misschien verwacht hij te veel.Ik ben totaal niet overtuigd van de persoon RvP als trainer.

[ Voor 31% gewijzigd door DutchOwnage op 14-12-2025 19:58 ]

• Typhone
  • Laatst online: 11:38

Typhone

Who Dares Wins

Van Persie mist een half elftal he.

• ephymerous
DutchOwnage schreef op zondag 14 december 2025 @ 19:43:
[...]

Dan deed je het in je eerdere post anders voorkomen toen je het had over goed voetbal :)
Ik heb genoemd dat het een verdiende overwinning is. Of ik moet een post van me vergeten zijn en over het hoofd zien maar over goed voetbal heb ik het niet gehad :)

XXXVI

• DutchOwnage
ephymerous schreef op zondag 14 december 2025 @ 19:49:
[...]

Ik heb genoemd dat het een verdiende overwinning is. Of ik moet een post van me vergeten zijn en over het hoofd zien maar goed voetbal heb ik het niet gehad :)
Kan zijn dat ik een persoon verwisseld heb hoor, in dat geval even goede vrienden.

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:06

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Bijzondere opmerking van Van Persie over topwedstrijden, zo'n zure opmerking had ik achteraf niet verwacht. Elke klassieker rn elke wedstrijd met PSV is een topwedstrijd. Dat er andere tactieken gebruikt worden, wil toch niet zeggen dat het niet een topaffiche is. Voelt een beetje zuur en mogelijk over het paard getild.

Iig, ik heb genoten van de pot. Niet hoogstaand, wel intensief bij tijd en wijlen.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• toolkist
  • Niet online
DutchOwnage schreef op zondag 14 december 2025 @ 19:30:
Ik kan mij 1 uitbraak herinneren welke door 1 keer raken en vlot combinatiespel uitmondde in een grote kans, meer niet.
Dan zou ik nog even Studio Sport kijken ;)

• DutchOwnage
toolkist schreef op zondag 14 december 2025 @ 20:08:
[...]

Dan zou ik nog even Studio Sport kijken ;)
Normaal doe ik dat wel, maar er zijn van die dagen dat ik even oversla :9

Wel benieuwd naar Studio Voetbal en Rondo.

• Gonadan

Gonadan

DutchOwnage schreef op zondag 14 december 2025 @ 19:45:
[...]

Jezelf in de spiegel kijken lijkt mij voor ieder individu niet verkeerd, zo af en toe.

Je laatste opmerking laat ik maar even voor wat het is.

Ik zie het zo. Rvp is weer eens tactisch afgetroefd. Grim deed het gewoon slim. Feyenoord heeft op dit moment de vorm en het vertrouwen niet om er met overtuiging doorheen te spelen en de kansen te benutten.

Wellicht overschat RvP de eigen selectie een beetje. Zelf heeft hij natuurlijk op een hoog(er) niveau geacteerd, misschien verwacht hij te veel.Ik ben totaal niet overtuigd van de persoon RvP als trainer.
Klinkt als Van Basten dan. Die kon ook niet begrijpen dat spelers dingen soms gewoon niet kunnen die hij heel normaal vindt. Voor hem was dat een van de redenen om uiteindelijk geen trainer meer te willen zijn ben benieuwd hoe dit dan met Van Persie zit en of dit voor hem ook zo geldt.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Gonadan

Gonadan

Nou ik denk dat degenen die studio sport kijken Van Persie niet echt begrijpen. In de samenvatting zag je Ajax driekwart aanvallen en Feyenoord een korte periode gevaarlijk zijn maar verder eigenlijk niks brengen. Niet echt veel onderbouwing bij elkaar geknipt voor zijn verhaal. :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 14:09
Gefeliciteerd Ajaxieden! Grim had zijn gameplan op orde. Het resultaat is heilig in de klassieker. Ik incasseer dit zware verlies! Feyenoord moet 2e worden. Hopelijk hebben we wat geleerd vandaag.

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:24
Vond de overwinning Ajax niet onverdiend, maar had liever een gelijkspel gezien, Feyenoord viel flink aan. En v Persie is goeie coach.

• Quad

Quad

Doof

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HvgAgWhVdQRis0IT9GUqwMCMJuA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XHXtVAVjuRSk3DPLv5swCzE2.jpg?f=fotoalbum_large
Aan de taart lag het niet vanmiddag. :9

Heeft mijn vrouw gemaakt voor ons neefje, voetbalthema met wat Ajaxspelers erop geprint.

nggyu nglyd

• toolkist
  • Niet online
Als Van Persie dit maar blijft geloven staat ie einde seizoen met 0 uit 4 tegen Ajax en PSV

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Ik vond Feyenoord weer dra-ma-tisch. :o

Ongelooflijk wat zag dat er niet uit zeg. Zo weinig effectief.

PSV trouwens ook, maar dat wint dan wel (nipt) van Heracles. 8)7

[ Voor 76% gewijzigd door Ramzzz op 14-12-2025 22:47 ]

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• OMX2000

OMX2000

[...]

Het enige dat ik zeg dat het me in het geval van RvP en Feyenoord gepast lijkt om in de spiegel te kijken in plaats van te lullen over counteren of afvragen of het een topwedstrijd is :>

Of is het lijflied aangepast naar veel woorden geen daden? :?
Gepast uit de mond van een Ajacied… Maar eerlijk is eerlijk, de rollen lijken omgedraaid ;)

Dat RvP dingen zegt die discutabel zijn wil ik best in meegaan. Maar dit is een gevalletje trainer die zuur is vanwege tegenvallend resultaat.

Wat ik vooral vind tegenvallen dat je verliest op dezelfde manier als de vorige twee keer.

Bij het doelpunt van Ajax kon ik het spelbeeld al voorspellen. Enige was wel dat Feyenoord een dominante periode had, waar best 1 of 2 doelpunten hadden moeten vallen.

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:24
Wat is de mening over Leonne Stentler, geloof dat nogal wat mannen niet erg vrolijk van dr worden....zelf vind ik dr geen punt van irritatie.....alhoewel die animaties mogen wegblijven. Wel vind ik die dame die ze bij VRT hebben 10x charmanter en vrouwelijker (Imke Courtois), misschien is dat waarom mensen hier in NL over Leonne vallen.

Dat er hier over v Persie wordt gevallen, vind ik overdreven, zo onwaar is wat hij zegt niet. Hij zegt zoals het NU is, is dit geen topper, en heeft het dan over speelstijl.

[ Voor 5% gewijzigd door Sjah op 15-12-2025 01:58 ]

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06:23
Sjah schreef op maandag 15 december 2025 @ 01:21:
Wat is de mening over Leonne Stentler, geloof dat nogal wat mannen niet erg vrolijk van dr worden....zelf vind ik dr geen punt van irritatie.....alhoewel die animaties mogen wegblijven. Wel vind ik die dame die ze bij VRT hebben 10x charmanter en vrouwelijker (Imke Courtois), misschien is dat waarom mensen hier in NL over Leonne vallen.
Die was laatst bij Rondo, die Belg. Beetje blije geit. Die Leonie is wel prima, doet gewoon normaal. Maar niet om een discussie op te laaien, maar sowieso vrouwen en voetbal, ik heb absoluut niks tegen vrouwen ofzo maar voetbal is bij mij heilig en vrouwen + voetbal krijg ik nooit door m'n strot en zal ik ook nooit krijgen. Echt verschrikkelijk! M'n pa is er gek van en kijkt regelmatig maar nee sorry ik zal het nooit kunnen behappen. Dat is voor mij echt de enige sport waar het niet kan.

Als ik trouwens Toto had gezet, was ik miljonair want ik zei nog tegen m'n pa wedden dat Ajax met 2 - 0 wint. 7(8)7

Over Van Persie, ik zei het een tijdje terug al. Gun hem de wereld hoor, daar niet van, maar Heitinga moest wieberen en Van Persie niet. Nou is Feyenoord geen Ajax natuurlijk maar trainers wegsturen na tegenvallende resultaten is toch wel de mode van de laatste jaren dus als je die trend volgt..

[ Voor 12% gewijzigd door chim0 op 15-12-2025 04:16 ]

• Daggast
  • Registratie: November 2025
  • Niet online
chim0 schreef op maandag 15 december 2025 @ 04:13:
Over Van Persie, ik zei het een tijdje terug al. Gun hem de wereld hoor, daar niet van, maar Heitinga moest wieberen en Van Persie niet. Nou is Feyenoord geen Ajax natuurlijk maar trainers wegsturen na tegenvallende resultaten is toch wel de mode van de laatste jaren dus als je die trend volgt..
De resultaten in de competitie zullen leidend zijn in de vraag of RvP moet wieberen en als je kijkt naar het programma van de 17e speelronde is het heel goed mogelijk dat Feyenoord met 6 of 7 punten voorsprong op de nummer 3 de winterstop ingaat.

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06:23
Daggast schreef op maandag 15 december 2025 @ 05:40:
[...]

De resultaten in de competitie zullen leidend zijn in de vraag of RvP moet wieberen en als je kijkt naar het programma van de 17e speelronde is het heel goed mogelijk dat Feyenoord met 6 of 7 punten voorsprong op de nummer 3 de winterstop ingaat.
Als Ajax verliest van NEC en Feyenoord wint van Twente is het volgens mij 8 punten. Maar gaat erom als je het naast elkaar legt is het min of meer dezelfde situatie: allebei in een flinke dip, maar misschien heeft Van Persie meer krediet dan Heitinga. Heitinga en Van Persie zijn van dezelfde generatie, allebei geweldige carriere, geweldige interlands, allebei kind van de club alleen krijgen aanvallers vaak meer aandacht dan verdedigers want die scoren de goals en die worden meer "gezien" dus wat dat betreft is Van Persie natuurlijk een grotere naam dan Heitinga, maar weet niet of dat ermee te maken heeft. Verschillende clubs met verschillend beleid.

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15:14
Dat er hier over v Persie wordt gevallen, vind ik overdreven, zo onwaar is wat hij zegt niet. Hij zegt zoals het NU is, is dit geen topper, en heeft het dan over speelstijl.
Behalve dat speelstijl niets zegt of het wel of geen topper is. Mourinho heeft volgens mij ook voldoende top teams getraind....

Gisteren weer eens in de Johan Cruijff Arena geweest en wat was de sfeer ontzettend goed! Er hing vanaf minuut 1 een bepaalde sfeer dat we de spelers dat extra steuntje in de rug zouden geven. Ook mooi om te zien dat een groot deel van de mensen bleef zitten voor de ere ronde.

Ajax is zeker nog niet waar ze moeten zijn, maar mocht er komend weekend gewonnen worden van NEC dan zou plek 2 zo maar eens mogelijk kunnen zijn. Dat hadden we een paar weken geleden niet voor mogelijk geacht.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

• JEightyFive
  • Registratie: Maart 2022
  • Nu online
Malfunctions schreef op zondag 14 december 2025 @ 19:25:
[...]

Wat laat ie zich daar kennen zeg. Echt een hele zure reactie. Tuurlijk, een vervelend resultaat, maar om je dan op die manier te laten gaan..

Maar hij heeft er altijd al een handje van gehad om lekker verongelijkt te zijn.
Afbeeldingslocatie: https://media.tenor.com/6SdMUnsPuUkAAAAM/tears-cartman.gif

Ik moet zeggen dat ik de overwinning van tevoren niet had verwacht dus deze was extra lekker. Het had ook zo 4-0 geweest kunnen (misschien wel moeten) zijn. 4-1 als Ueda zijn kans maakt.
De zure reactie van RvP achteraf maakt de overwinning nog zoeter.

• Gonadan

Gonadan

Mensen hebben moeite met vrouwen in het voetbal, meer is het niet. Leonne zwamt af en toe onzin uit, maar niet meer dan haar mannelijke collega's. Het gemiddelde niveau van de analisten op TV is erbarmelijk laag, om dan puur op Stentler te focussen is wel erg specifiek.
Van Persie heeft het er over dat er maar één team wilde voetballen en dat het daarom geen topper was, hij wil zichzelf graag vergelijken met PSV. Prima, vooral blijven doen. Maar dat zijn toch echt de waanideeën van zelfoverschatting en een zéér slecht verliezer die denkt dat balbezit dominantie betekent.

Wat je hier ziet gebeuren is wat normaal Ajacieden maar eigenlijk Nederlanders in het algemeen deden. Huilen als de tegenstander Ajax de bal liet maar het dan wel beter uitspeelde. Vooral internationaal zijn Nederlandse clubs en Oranje vaak onderuit gegaan met meer balbezit en dan staat iedereen op zijn kop over hoe oneerlijk dat wel niet is en dat de ander niet wilde voetballen. Internationaal word je gewoon uitgelachen, een hoog percentage balbezit is geen eis voor mooi voetbal of mooie acties, maar wij willen dat niet zien. :z

Wat Van Persie betreft, dat is gewoon iemand die héél slecht tegen zijn verlies kan. Dat wisten we allang en is ook niet erg, dat is vaak een vereiste om ver te komen in de topsport.
Maar wat mij betreft grinniken we daarom en weer door, zoals hij nu doorgezaagd wordt in de media vind ik niet terecht. Dat is weer de typische kleinzieligheid dat nu Heitinga niet meer het makkelijke slachtoffer is ze op zoek zijn naar een nieuwe om aan te zagen. Want negatief doen moet toch ergens gebeuren in de kranten. :')

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08:57
Als Van Persie niet tegen een counterend Ajax had willen spelen had hij moeten zorgen dat zn team een beetje wakker was aan het begin van de wedstrijd. 11 man achter de bal en dan zo vrij laten schieten is puur gebrek aan scherpte. Elke tegenstander weet (al jaren) dat Feyenoord moeite heeft met een muur stuk spelen, dus dan moet je niet zo makkelijk op achterstand komen.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• JEightyFive
  • Nu online
Gonadan schreef op maandag 15 december 2025 @ 08:34:
[...]

Mensen hebben moeite met vrouwen in het voetbal, meer is het niet. Leonne zwamt af en toe onzin uit, maar niet meer dan haar mannelijke collega's. Het gemiddelde niveau van de analisten op TV is erbarmelijk laag, om dan puur op Stentler te focussen is wel erg specifiek.
Ik kijk er niet naar dus ik heb er sowieso geen last van, maar komt het ook niet doordat het weer enigszins geforceerd is om maar weer aan bepaalde diversiteit te voldoen?
Los daarvan heeft ze op een niveau gespeeld waar ze regelmatig scheel worden getikt door jongens van 15.
Ja, de mannelijke analisten slaan ook geregeld wartaal uit maar die hebben veelal nog op een hoog niveau gespeeld en op dat vlak weten ze vaak wel waar ze over praten. Dat kan ik van een veredelde amateurvoetballer (m/v) persoonlijk niet zo serieus nemen.
Als we de nummer 10 van de plaatselijke zondag 1 er neerzetten betwijfel ik of mensen het wel serieus zouden nemen.

• Quad

Quad

Doof

Davy Klaassen heeft wel echt met recht de titel Mr. 1-0. Het was gisteren namelijk de 31e keer dat hij een wedstrijd opent met de 1-0.

Sowieso scoort hij voor een middenvelder bovengemiddeld naar mijn idee.

nggyu nglyd

• MaZo
  • Niet online
Typhone schreef op zondag 14 december 2025 @ 19:49:
[...]

Van Persie mist een half elftal he.
Zelfs volgens de Kromme is dit geen argument:
Volgens Van Hanegem trad Feyenoord in de Johan Cruijff Arena in zijn sterkst mogelijke opstelling aan, op Givairo Read na.

• Mr.Jappe
Outerspace schreef op zondag 14 december 2025 @ 20:05:
Bijzondere opmerking van Van Persie over topwedstrijden, zo'n zure opmerking had ik achteraf niet verwacht. Elke klassieker rn elke wedstrijd met PSV is een topwedstrijd. Dat er andere tactieken gebruikt worden, wil toch niet zeggen dat het niet een topaffiche is. Voelt een beetje zuur en mogelijk over het paard getild.

Iig, ik heb genoten van de pot. Niet hoogstaand, wel intensief bij tijd en wijlen.
Inderdaad, wat een misser van Van Persie. Hoewel ik zijn media optredens tot nu toe best prima vond, hij laat zich in elk geval niet gek maken, had hij nu best mogen zeggen dat het beter moest. Is dit nu een van onze beste spitsen aller tijden? Die zou toch een hoger niveau moeten nastreven.

Qua wedstrijd vond ik er niet veel aan (voetbal technisch). Ik heb me geërgerd aan het slappe optreden van Hadj Moussa en Targalinne. Ook Dolberg vond ik erg matig. En hebben we eindelijk de kwaliteiten van Wijndal en Rosa gezien? Dat heeft in ieder geval niks met voetbal te maken. Al zullen ze er op de toneelschool vast jaloers op zijn.

Ik had wel iets meer strijd verwacht. Maar dat is misschien teveel verwacht met een elftal met Ueda, Dolberg, Sauer. Dat zit weinig passie in.

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15:14
Quad schreef op maandag 15 december 2025 @ 09:03:
Davy Klaassen heeft wel echt met recht de titel Mr. 1-0. Het was gisteren namelijk de 31e keer dat hij een wedstrijd opent met de 1-0.

Sowieso scoort hij voor een middenvelder bovengemiddeld naar mijn idee.
Hier hadden ze het gisteren op Radio 1 toevallig ook over, echter zijn er andere Ajacieden die dit al veel vaker deden. Maar kijkend naar Ajacieden deze eeuw dan staat Klaassen inderdaad op 1.
Met zijn huidige totaal komt Klaassen nog niet in de buurt van het clubrecord: Piet Keizer maakte 55 keer de 1-0 voor Ajax in de Eredivisie. Johan Cruijff is de nummer twee op de lijst. Hij opende 47 keer de score voor Ajax in een competitiewedstrijd. Tussen Cruijff en Klaassen staan ook nog Sjaak Swart (44), Henk Groot (43) en Ruud Geels (41). Klaassen is wel in deze eeuw de Ajacied met de meeste openingsdoelpunten in de Eredivisie.
Kijkend naar de complete Eredivisie is voormalig PSV'er Willy van der Kuijlen de onbetwiste Mister 1-0. Van der Kuijlen was achttien seizoenen namens PSV en nog een jaargang voor MVV actief in de Eredivisie: in die periode was hij 99 keer verantwoordelijk voor een openingsdoelpunt. Ruud Geels staat tweede op de lijst met 82 keer een 1-0 op zijn naam (waarvan dus 41 namens Ajax). Luuk de Jong is de nummer drie: zijn teller staat op 58 openingsgoals in dienst van De Graafschap, FC Twente en PSV.
https://www.vi.nl/nieuws/...derne-mister-1-0-bij-ajax

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

• Quad

Quad

Doof

Zijn het ook allemaal middenvelders?

Daar bedoel ik mee, van een aanvaller moet je verwachten dat hij scoort, en theoretisch gezien is die kans groter dat hij de 1-0 maakt.

[ Voor 65% gewijzigd door Quad op 15-12-2025 09:35 ]

nggyu nglyd

• OMX2000

OMX2000

MaZo schreef op maandag 15 december 2025 @ 09:06:
[...]
Zelfs volgens de Kromme is dit geen argument:
[...]
Da's leuk. Maar de synergie tussen Read en Moussa is echt wel belangrijk. Read is wat mij betreft ook alerter dan Lotomba of Nieuwkoop in het verdedigen.

Ik ben het er mee eens dat je qua opstelling geen excuus hoeft te hebben. Feyenoord was niet fris tussen de oren.

Verder zal het mij aan mijn achterste jeuken. Ze moeten de selectie in de winterstop goed fit krijgen, en uitbalanceren. Vanaf de bank komen er maar bar weinig "impulsen" het veld op.

• Gonadan

Gonadan

JEightyFive schreef op maandag 15 december 2025 @ 08:55:
[...]

Ik kijk er niet naar dus ik heb er sowieso geen last van, maar komt het ook niet doordat het weer enigszins geforceerd is om maar weer aan bepaalde diversiteit te voldoen?
Los daarvan heeft ze op een niveau gespeeld waar ze regelmatig scheel worden getikt door jongens van 15.
Ja, de mannelijke analisten slaan ook geregeld wartaal uit maar die hebben veelal nog op een hoog niveau gespeeld en op dat vlak weten ze vaak wel waar ze over praten. Dat kan ik van een veredelde amateurvoetballer (m/v) persoonlijk niet zo serieus nemen.
Als we de nummer 10 van de plaatselijke zondag 1 er neerzetten betwijfel ik of mensen het wel serieus zouden nemen.
Als je er niet naar kijkt waarom heb je dan überhaupt een mening? Er is bijna geen manier om beter mijn punt te bevestigen. :D

Los daarvan, als we het al ergens over eens waren is dat op het hoogste. niveau gespeeld hebben niet betekent dat je er ook automatisch verstand van hebt. Hoeveel echte toppers werden ook alweer een goede trainer of analist?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• DutchOwnage
Na een nachtje slapen is het misschien wat makkelijker relativeren. Misschien klinkt het gek, maar over de gehele linie vondt ik Feyenoord nou ook weer niet HEEL slecht voor de dag komen met uitzondering van Sauer die we nauwelijks gezien hebben en Moussa die aanvallend veel te weinig bracht maar nog belangrijker zijn verdedigende taken meer dan eens verzaakte. En dat is geen uitzondering bij hem, hij is er zelfs ook wel eens voor gewisseld.

Je komt door een (weliswaar prachtig) zondagsschot op 1-0 achterstand. Dat zal een flinke mentale dreun geweest zijn voor een ploeg dat al diverse rechtse directes op de kin te verduren heeft gehad dit seizoen. Het vervolg van de 1e helft bleef Feyenoord optisch weliswaar de bovenliggende partij, maar Ajax was in de counters een stuk gevaarlijker en die hadden ook best de 2e en of 3e kunnen maken.

De 2e helft zag ik een best aardig Feyenoord, met wederom dat optishe overwicht gedurende flinke periodes. Ueda had moeten scoren en helaas is Smal geen Klaassen met zijn schot net naast. Maar Ajax koos ervoor om heel vaak massaal terug te zakken in de eigen 16 en daar regelmatig heel gevaarlijk uit te komen, soms ook door gewoon prima spel.

Ondanks dat ik mij moelijk voor kan stellen dat men heel erg blij wordt van het vertoonde Ajax spel, het werkt op dit moment prima. Er worden punten gepakt, en daar draait het om. Dus alle credits voor hun.

Ik vindt de kwestie Van Persie erg lastig. Het vertoonde spel, ook gisteren, is vaak lang zo slecht niet. Helaas was vaak na 60 minuten de pijp compleet leeg. Daar was gisteren geen sprake van. De spelers hebben alles gegeven wat mij betreft.

Dus ja, Robin...ik weet het gewoon niet. Hij volhard in de ingeslagen weg. Of dat de juiste keuze gaat zijn, zal moeten blijken. Al met al denk ik niet dat een ontslag een juiste keuze is.

Edit: maar mochten we uit de beker geknikkerd worden en zondag thuis tegen Twente weer tegen een zeperd aanlopen, dan wordt het wel heel erg lastig....

[ Voor 4% gewijzigd door DutchOwnage op 15-12-2025 10:04 ]

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13:28

Agent47

I always close my contracts.

Feyenoord heeft gewoon terecht verloren, einde discussie. Zeg ik als Feyenoorder.
Bij ons is er nu ook gewoon onrust. Europees ben je af. Je hebt 2 seizoenen achter elkaar teveel blessures. Je hebt een Timber die al een halfjaar niet wil tekenen, je hebt een beroerde bank, je hebt een keeper die de sterren van de hemel kan keepen maar toch wekelijks fouten maakt. Daarnaast heb je een trainer die veel te aanvallend speelt waardoor je vooral rond minuut 60, gaten op het middenveld krijgt omdat spelers het niet meer kunnen belopen.

Smal is leuk als invaller, die heb je transfervrij kunnen ophalen, dat is geen basis speler.
Borges, Tengstedt, Diarra, allemaal niks.
Steijn staat altijd goed, maar kan het niet belopen.
Je hebt een keeper die 2 miljoen bruto pakt op de bank zitten, die ook geblesseerd raakt als die uit bed stapt.

Begin de opruiming maar. En neem potverdrie een TD.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

• JEightyFive
  • Nu online
Gonadan schreef op maandag 15 december 2025 @ 09:55:
[...]

Als je er niet naar kijkt waarom heb je dan überhaupt een mening? Er is bijna geen manier om beter mijn punt te bevestigen. :D
Jouw punt was dat mensen moeite hebben met vrouwen in het voetbal. Mijn punt is dat ze niet op enig niveau heeft gespeeld en dat ik het ook niet serieus zou nemen als ze de nummer 10 van de zondag 1 (een man dus) neerzetten. Dus nee, ik bevestig niks. Het gaat mij om iemand met verstand van zaken die op respectabel niveau heeft gespeeld, niet om het geslacht.
Ik ben geen vaste kijker maar ik heb het wel eens gezien dus ik mag prima een mening vormen.
Laten we het er verder maar bij houden of in randzaken verder gaan.

• CornermanNL
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14:11
Misschien komen al die oud voetbal trainers iets te snel op een hoofdtrainer plek bij clubs als Ajax en Feyenoord. Leuk dat je een goede assistent ergens was en een trainers diploma hebt gehaald maar dat maakt je nog niet rijp voor de job.

Van Persie is veel te naïef gestart tegen Ajax na het debacle tegen FSCB. Ajax had maar 1 doel de punten. Hoe dat gebeurt maakt niet uit. Dit zijn gewoon geen tijden voor mooi voetbal.

Fariola begreep dat en Grim ook. Eerst de basis op orde, vertrouwen kweken en potjes gaan winnen.

Van Persie had na de slechte reeks ook met die insteek moeten starten. Maar houdt vast aan zijn (lijkt) enige aanpak die hij begrijpt en vooraf aan het seizoen heeft bedacht. Prima maar wees dan wel zo flexibel dat je goed kan ingrijpen en aanpassen waar nodig. Dat mis ik bij van Persie en ook Heitinga. Ze lijken 1 ding te hebben bedacht en daarnaast niets anders te kunnen begrijpen, bevatten of bedenken als de situatie veranderd.

• Gonadan

Gonadan

DutchOwnage schreef op maandag 15 december 2025 @ 10:00:
Na een nachtje slapen is het misschien wat makkelijker relativeren. Misschien klinkt het gek, maar over de gehele linie vondt ik Feyenoord nou ook weer niet HEEL slecht voor de dag komen met uitzondering van Sauer die we nauwelijks gezien hebben en Moussa die aanvallend veel te weinig bracht maar nog belangrijker zijn verdedigende taken meer dan eens verzaakte. En dat is geen uitzondering bij hem, hij is er zelfs ook wel eens voor gewisseld.

Je komt door een (weliswaar prachtig) zondagsschot op 1-0 achterstand. Dat zal een flinke mentale dreun geweest zijn voor een ploeg dat al diverse rechtse directes op de kin te verduren heeft gehad dit seizoen. Het vervolg van de 1e helft bleef Feyenoord optisch weliswaar de bovenliggende partij, maar Ajax was in de counters een stuk gevaarlijker en die hadden ook best de 2e en of 3e kunnen maken.

De 2e helft zag ik een best aardig Feyenoord, met wederom dat optishe overwicht gedurende flinke periodes. Ueda had moeten scoren en helaas is Smal geen Klaassen met zijn schot net naast. Maar Ajax koos ervoor om heel vaak massaal terug te zakken in de eigen 16 en daar regelmatig heel gevaarlijk uit te komen, soms ook door gewoon prima spel.

Ondanks dat ik mij moelijk voor kan stellen dat men heel erg blij wordt van het vertoonde Ajax spel, het werkt op dit moment prima. Er worden punten gepakt, en daar draait het om. Dus alle credits voor hun.
Wat is jouw definitie van een zondagsschot? Zoals ik hem ken heb je het over een bal die er normaal absoluut niet in gaat maar met wat geluk toch op de één of andere manier in het net belandt.

Dit was een bewust en goed genomen bal vanaf een plek waar doelpunten wel vaker gemaakt worden. Ik zou dit niet zo snel een zondagsschot noemen als ik eerlijk ben. :)
Ik vindt de kwestie Van Persie erg lastig. Het vertoonde spel, ook gisteren, is vaak lang zo slecht niet. Helaas was vaak na 60 minuten de pijp compleet leeg. Daar was gisteren geen sprake van. De spelers hebben alles gegeven wat mij betreft.

Dus ja, Robin...ik weet het gewoon niet. Hij volhard in de ingeslagen weg. Of dat de juiste keuze gaat zijn, zal moeten blijken. Al met al denk ik niet dat een ontslag een juiste keuze is.

Edit: maar mochten we uit de beker geknikkerd worden en zondag thuis tegen Twente weer tegen een zeperd aanlopen, dan wordt het wel heel erg lastig....
Bij Van Persie zie ik hele grote parallellen met Heitinga, het is bijna één op één. Een visie waar ze halsstarrig aan vast houden, nukkig doen als de pers kritisch is na een vervelend verlies, spelers op hun plek willen zetten als statement (Gloukh, Mousa), balbezit als heilige graal zien, zitten er om dezelfde reden, etc.

Het grote verschil is het resultaat tot nu toe en de potentie, ik schat Van Persie wel een stuk hoger in qua lat als hij zich als trainer blijft ontwikkelen. Maar daar moet hij zichzelf dan wel voor open stellen en niet denken dat hij alles al weet.

Hem er nu uit kieperen zou ik stompzinnig vinden. Het ging lange tijd goed en nu even niet, zo gaat dat ook gewoon in het voetbal. Belangrijker is hoe hij en de groep nu reageren en wat de wedstrijden voor en na de winterstop nog gaan brengen. Maar blijft het tegen vallen en hij vasthouden aan iets wat niet werkt, dan stoom je vanzelf op het onvermijdelijke af. Net als Sjon.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• JEightyFive
  • Nu online
Ik moet zeggen dat ik met de afgelopen periode in het achterhoofd eigenlijk best wel blij werd van Ajax. Het leek ergens op. Bij tijd en wijle werd Feyenoord vroeg opgejaagd en dat leverde ook het nodige gevaar op. Af en toe werd er best lekker gecombineerd maar men zakte ook gewoon in wanneer het nodig was. Tweede helft drukte Feyenoord Ajax wel erg ver terug en begon ik 'm te knijpen voor de gelijkmaker, die ook bijna viel.
Met 1-0 op het bord kan je Feyenoord inderdaad het spel laten maken en gokken op de counter. Het is niet des Ajax maar in de huidige situatie zijn de punten even belangrijker inderdaad.
Stukken realistischer in ieder geval dan John "we gaan aanvallend Ajax voetbal spelen" Heitinga. Bijna alsof er weer een zekere Italiaan op de bank zat.

Ik moet ook zeggen dat er regelmatig (terecht) gezeken wordt op Godts maar die vond ik gister echt een lekkere pot spelen. Alleen die afronding, maar dat geldt niet alleen voor hem.

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Het voelt ook vooral alsof de voetbalorganisatie een keuze heeft gemaakt om weer "Ajax-voetbal" te willen gaan spelen en dat ze daar wellicht de realiteitszin deels uit het oog zijn verloren. Een onervaren trainer is aangesteld, een selectie met hiaten om dat spel te kunnen realiseren, en een trainer die dan niet de aanpassing naar zekerheden kan, wil, of mag doen.

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat. En als dat inhoudt dat je op dit moment meer defensieve zekerheid in wil bouwen, je toch wat verder achteruit gaat spelen en daarmee zinspeelt op uitbraken ( geen kwaad woord over countervoetbal, dat kan mooier zijn dan eindeloos gebrei ) dan is dat maar zo. En ja, er worden nog steeds foute keuzes gemaakt maar dat zal altijd zo blijven. Wedstrijden winnen blijft de basis, en hopelijk haal je iets uit een wedstrijd om op door te bouwen.

En dan staat dat nog even los van wat Ajax-voetbal dan zou moeten zijn.

• DutchOwnage
Gonadan schreef op maandag 15 december 2025 @ 10:27:
[...]

Wat is jouw definitie van een zondagsschot? Zoals ik hem ken heb je het over een bal die er normaal absoluut niet in gaat maar met wat geluk toch op de één of andere manier in het net belandt.

Dit was een bewust en goed genomen bal vanaf een plek waar doelpunten wel vaker gemaakt worden. Ik zou dit niet zo snel een zondagsschot noemen als ik eerlijk ben. :)

[...]
Ja ach, jouw definitie klopt ook wel. Dit was wel meer dan een zondagsschot inderdaad, zeker het bewuste aspect er van.

En eerlijk gezegd heb ik de kritiek vanuit menig Ajaxied op Klaassen nooit echt goed begrepen.

[ Voor 7% gewijzigd door DutchOwnage op 15-12-2025 12:01 ]

• DutchOwnage
Gonadan schreef op maandag 15 december 2025 @ 10:27:
[...]

[...]

Bij Van Persie zie ik hele grote parallellen met Heitinga, het is bijna één op één. Een visie waar ze halsstarrig aan vast houden, nukkig doen als de pers kritisch is na een vervelend verlies, spelers op hun plek willen zetten als statement (Gloukh, Mousa), balbezit als heilige graal zien, zitten er om dezelfde reden, etc.

Het grote verschil is het resultaat tot nu toe en de potentie, ik schat Van Persie wel een stuk hoger in qua lat als hij zich als trainer blijft ontwikkelen. Maar daar moet hij zichzelf dan wel voor open stellen en niet denken dat hij alles al weet.

Hem er nu uit kieperen zou ik stompzinnig vinden. Het ging lange tijd goed en nu even niet, zo gaat dat ook gewoon in het voetbal. Belangrijker is hoe hij en de groep nu reageren en wat de wedstrijden voor en na de winterstop nog gaan brengen. Maar blijft het tegen vallen en hij vasthouden aan iets wat niet werkt, dan stoom je vanzelf op het onvermijdelijke af. Net als Sjon.
Hier kan ik mij ook prima in vinden :)

• Vld1989
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 15:25
Van Persie z'n wedstrijdmanagement is vooral heel matig. Het initiële plan is vaak niet eens heel slecht, meestal speel je grote fases van de wedstrijd best prima, maar zodra er door de tegenstander iets wordt omgezet is ie nergens meer en worden er allerlei rare wissels gedaan. Ook qua buitenspelers lijkt het wel of ie gewoon een muntje opgooit. Dan is het Sliti, dan is het Borges, dan uit het niets Diarra... Wat dat betreft had ik ook wel meer van die Hake verwacht.
Daar zou je nog regelmatig mee weg komen ook als je niet zo'n matige aanval zou hebben, want dan heb je in die goede fases allang afstand genomen. Ueda is leuk, maar die scoort echt nooit in wat grotere wedstrijden. Sauer is een hele goede voetballer, maar de G/A's die Paixao leverde mag je nog niet verwachten van zo'n jochie van 19. Hadj-Moussa heeft unieke kwaliteiten, maar ook unieke oogkleppen.

En natuurlijk het fysieke stukje. Onder Slot kon je na een Europese uitwedstrijd met verlenging op donderdag in de eredivisie op zondag na de 80e minuut gewoon nog een versnelling bijschakelen, nu is iedereen na 60 minuten klaar. Dat is ook wel heel zorgelijk.

• Gonadan

Gonadan

DutchOwnage schreef op maandag 15 december 2025 @ 11:57:
[...]

En eerlijk gezegd heb ik de kritiek vanuit menig Ajaxied op Klaassen nooit echt goed begrepen.
Dat is meer omdat je hem dan voornamelijk nu ziet, in veel wedstrijden valt hij veel minder op en speelt hij verstoppertje.
Het is zo'n speler met wie je een haat-/liefdeverhouding hebt. Hij is zo vaak belangrijk geweest en qua mentaliteit eigenlijk niets mis mee, zeker in dit soort wedstrijden moet hij er gewoon bij zijn. Maar hij is ook zo vaak niet zichtbaar en als het allemaal niet loopt zoals het moet kijkt hij als een konijn in de koplampen in plaats van dat hij opstaat en de boel vlak trekt.

Dat zie je eigenlijk ook nu weer gebeuren. Klaassen is wedstrijden lang niet om aan te gluren geweest en hij zal dan ook niet zijn ervaring inzetten om het team te redden. Nu wordt er weer wat meer structuur geboden en voelt hij zich lekkerder, en hoppa, hij is ineens weer belangrijk.
Misschien verwachten we dan te veel van hem, maar ik vind eigenlijk dat spelers die zo ervaren zijn niet zo gevoelig zouden moeten zijn voor de structuur binnen een team. Berghuis idem bijvoorbeeld.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Pagina: 1 ... 146 147 Laatste

Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Of de commentator je bevalt of niet, het continu benoemen dat je de commentator, scheidsrechter of VAR niet leuk vindt is achterhaald. Houd het lekker voor je, het voegt niks toe.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellige sfeer, niet voor een vijandige.

Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse / Belgische clubs en de voor hun direct relevante wedstrijden
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2025/2026 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Verder is er nog Randzaken