Klopt en daarom haat ik die regel. Profs die miljoenen verdienen.Gynnad schreef op woensdag 10 december 2025 @ 07:34:
[...]
Ajax heeft dat in het verleden net zo goed gedaan. Is een optie die je kunt aanvragen bij de KNVB. Als de regels er zijn, waarom zou je er dan geen gebruik van maken?
Denk je dat het daarom gaat? Dit is competitievervalsing van de KNVB die toestaat dat het schema aangepast wordt zodat AZ zo goed mogelijk voorbereid is om de punten voor Nederland binnen te harken.chim0 schreef op woensdag 10 december 2025 @ 07:50:
[...]
Klopt en daarom haat ik die regel. Profs die miljoenen verdienen.
Niet dat Nederland daar uniek in is maar ik haat dat soort dingen ook. Alleen dan uit het oogpunt van integriteit en niet omdat ik vind dat profs het gewoon aan moeten kunnen (wat ook gewoon zo is).
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Wat heeft dat te maken met fysieke belasting? Als ik ineens 5 miljoen krijg kan ik ook niet ineens een marathon lopen hoor..chim0 schreef op woensdag 10 december 2025 @ 07:50:
[...]
Haat op de regel kan ik volledig begrijpen, maar in je post betrek je het vooral op AZ, wat dan weer niet correct is.chim0 schreef op woensdag 10 december 2025 @ 07:50:
[...]
Zo lang die regel er is, kan er gebruik van gemaakt worden het is niet anders. Ik zou liever zien dat ze het schema aanpassen door bijv de competitiewedstrijd wat naar voren te halen, desnoods op donderdagavond indien dat past in het speelschema. Anders is vrijdagavond ook prima, je maakt mij niet wijs dat wanneer je op vrijdagavond speelt dat je dan niet kunt presteren op dinsdag/woensdag/donderdag.chim0 schreef op woensdag 10 december 2025 @ 06:11:
maar onze koninklijke hoogheid AZ moet weer uitstel. Je krijgt gelijk een hekel aan zo'n ploeg als je dat al niet had.
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Heb je wel tijd genoeg om ervoor te trainen, dus dat zou toch best moeten kunnenChrisjuh_15 schreef op woensdag 10 december 2025 @ 08:36:
[...]
Wat heeft dat te maken met fysieke belasting? Als ik ineens 5 miljoen krijg kan ik ook niet ineens een marathon lopen hoor..
Nou heb ik een gruwelijke hekel aan hardlopen maar als ik 5 miljoen krijg ren ik 'm vandaag nog, al moet ik 'm kruipenChrisjuh_15 schreef op woensdag 10 december 2025 @ 08:36:
[...]
Wat heeft dat te maken met fysieke belasting? Als ik ineens 5 miljoen krijg kan ik ook niet ineens een marathon lopen hoor..
Als je mee wilt doen in het Europese voetbalspel, moet je niet piepen over de tijd tussen de wedstrijden.
Je zorgt er maar voor dat je genoeg gelijkwaardige spelers hebt om minimaal twee volwaardige elftallen te vullen.
Je zorgt er maar voor dat je genoeg gelijkwaardige spelers hebt om minimaal twee volwaardige elftallen te vullen.
Haha, zat inderdaad in het stadion. Was een wedstrijd met echt verschillende fases. Begin en einde voor psv, rest voor Atletico die ook nog eens effectiever waren. Gelijkspel was verdiend geweest. Maar geen schande om een keer van zo’n ploeg te verliezen. Punten binnen halen tegen Newcastle dan maar!ephymerous schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 21:26:
[...]
Alle PSV-ers zitten in het stadion toch?
* ephymerous duikt snel weg
Denk wel dat de wedstrijden veel intensiever zijn dan vroeger. Maar 2 per week moet kunnen lijkt mij.mavaros schreef op woensdag 10 december 2025 @ 08:49:
Als je mee wilt doen in het Europese voetbalspel, moet je niet piepen over de tijd tussen de wedstrijden.
Verwijderd
Heeft AZ ergens gezegd dat ze geen drie wedstrijden in acht dagen kunnen spelen?Harribo schreef op woensdag 10 december 2025 @ 10:06:
Denk wel dat de wedstrijden veel intensiever zijn dan vroeger. Maar 2 per week moet kunnen lijkt mij.
Extra rust/herstel ten opzichte van de tegenstander kan een voordeel zijn.
Het verplaatsen van wedstrijden is afspraak die de clubs onderling gemaakt hebben.
Zoveel haat op de vroege ochtend is nergens voor nodig.
De wedstrijd van Ajax begint pas om 18:45.
Lekker makkelijk die laatste zin: "Je zorgt er maar voor dat'. Dat kan je alleen realiseren als je daarvoor de financiële middelen hebt. Nederland en de Nederlandse competitie zijn te insignificant om dat voor elkaar te boksen. Dat lukt ook de rijkste clubs van Nederland niet.mavaros schreef op woensdag 10 december 2025 @ 08:49:
De KNVB kiest er daarom voor om het Nederlandse voetbal met deze maatregel te helpen, want goed presteren in Europa zorgt ervoor dat we de financieel aantrekkelijke plekken in Europa behouden en dús kunnen investeren in voetbal. Uiteraard kan je het daar principieel niet mee eens zijn.
Als het zo makkelijk als FM was dan had men dat wel gedaan, denk je niet?mavaros schreef op woensdag 10 december 2025 @ 08:49:
Ik vind het gewoon verwende kwalletjes en ja van mij moet je het gras uit de pollen vreten voor dat soort bedragen. Hoor je De Bruyne weleens zeuren, die 100 wedstrijden per jaar speelt? En dat is wel een ander niveautje dan AZ he? Jan Modaal moet elke dag ploeteren voor een baas voor een hongerloontje.Chrisjuh_15 schreef op woensdag 10 december 2025 @ 08:36:
[...]
De bruyne heeft sinds 28-10-25 geen wedstrijd meer gespeeld, heeft genoeg blessures achter de rug dat hij weinig volledige seizoenen heeft gespeeld en daarnaast heeft de Bruyne ook meemaals kritiek gehad op de volle speelkalender.chim0 schreef op woensdag 10 december 2025 @ 12:33:
[...]
Hoor je De Bruyne weleens zeuren, die 100 wedstrijden per jaar speelt?
Dus nee, hij speelt geen 100 wedstrijden per jaar en ja hij klaagt over de volle speelkalender.
Ja: https://www.vi.nl/nieuws/...t-met-volle-speelkalenderchim0 schreef op woensdag 10 december 2025 @ 12:33:
[...]
Hoor je De Bruyne weleens zeuren, die 100 wedstrijden per jaar speelt?
Maar los daarvan, ik denk dat er vrij collectief onderschat wordt wat de impact van topsport (en ook echt voetbal) op een lichaam is en heel misschien nog wel belangrijker: wat dat doet icm de immense druk waar Jan Modaal, die al zenuwachtig was voor zijn spreekbeurt op de basisschool, totaal geen weet van heeft.
De FIFA had toch laatst hier een uitspraak over gedaan?
De minimale rusttijd vastgesteld op 72 uur? Als dat bekrachtigd is moet het geen issue meer zijn.
Dan moeten de EL/ConfL ploegen wel op de zondagavond laat/maandag hun potjes spelen, zowieso degenen die op de 21.00 wedstrijd staan op donderdag.
De minimale rusttijd vastgesteld op 72 uur? Als dat bekrachtigd is moet het geen issue meer zijn.
Dan moeten de EL/ConfL ploegen wel op de zondagavond laat/maandag hun potjes spelen, zowieso degenen die op de 21.00 wedstrijd staan op donderdag.
Minimale rusttijd tussen wedstrijd is echter niet echt los te zien van langere rustperiodes gedurende een seizoen. Als je week in week uit een midweekse wedstrijd speelt geeft dat minder ruimte voor herstel dan dat je met regelmaat een periode hebt zonder een midweekse wedstrijd.LZ86 schreef op woensdag 10 december 2025 @ 14:02:
Volgens mij is dat tot nu toe een richtlijn/advies, geen keiharde regel.LZ86 schreef op woensdag 10 december 2025 @ 14:02:
Als Ajax speelt of als er iets speelt rond Ajax, dan posten de rasAjacieden LZ86, donleone83, jbdeiman en DutchOwnage inderdaad altijd wel erg veel in dit topic. 🤡DutchOwnage schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 21:22:
[...]
Die kijken alleen naar hun eigen cluppie lijkt het wel. Een enkele uitzondering daargelaten. Moet iedereen natuurlijk lekker zelf weten.
Neem maar aan dat het geen afgunst is
Trek hem daan naar andere sporten. Hoor je mensen daar klagen? Voetballers zijn gewoon nep topsporters. Huilebalken.Napo schreef op woensdag 10 december 2025 @ 12:58:
[...]
De bruyne heeft sinds 28-10-25 geen wedstrijd meer gespeeld, heeft genoeg blessures achter de rug dat hij weinig volledige seizoenen heeft gespeeld en daarnaast heeft de Bruyne ook meemaals kritiek gehad op de volle speelkalender.
Dus nee, hij speelt geen 100 wedstrijden per jaar en ja hij klaagt over de volle speelkalender.
Sure...AMARONE schreef op woensdag 10 december 2025 @ 18:05:
[...]
Trek hem daan naar andere sporten. Hoor je mensen daar klagen? Voetballers zijn gewoon nep topsporters. Huilebalken.
De Nederlandse hockeybond heeft vanwege de uitpuilende internationale hockeykalender een rigoureus besluit genomen: de Oranje-teams doen niet meer mee aan de EK’s en WK’s zaalhockey en Hockey 5’s
De voetbalwereld is niet uniek. Commercie is wellicht het probleem want meer vraag en daarmee ook de wens voor meer aanbod en daar lijden de spelers fysiek onder en profiteren financieel.In navolging van een aantal topvoetballers hebben ook tennissers zich uitgesproken tegen het volle speelprogramma in hun sport.
Er valt dan ook bijzonder weinig te posten als Ajax speelt. Of het moet over vuurwerkgekkies of gekke Woutje gaan...hulkie schreef op woensdag 10 december 2025 @ 18:02:
[...]
Als Ajax speelt of als er iets speelt rond Ajax, dan posten de rasAjacieden LZ86, donleone83, jbdeiman en DutchOwnage inderdaad altijd wel erg veel in dit topic. 🤡
Iedereen hier weet dat die allemaal stiekem een seizoenskaart bij Ajax hebben.hulkie schreef op woensdag 10 december 2025 @ 18:02:
[...]
Als Ajax speelt of als er iets speelt rond Ajax, dan posten de rasAjacieden LZ86, donleone83, jbdeiman en DutchOwnage inderdaad altijd wel erg veel in dit topic. 🤡
en zondag het stadion niet in komen 😇😇Gynnad schreef op woensdag 10 december 2025 @ 18:25:
[...]
Iedereen hier weet dat die allemaal stiekem een seizoenskaart bij Ajax hebben.
Wees gerust heren, ik zit gewoon voor de buis voor deze kelderkraker in de CL 
De onder 19 heeft iig het goede voorbeeld gegeven.
De onder 19 heeft iig het goede voorbeeld gegeven.
[ Voor 25% gewijzigd door DutchOwnage op 10-12-2025 18:35 ]
Waar is Godts?
Ik las dat Ajax de volgende ronde al niet meer kan halen. Misschien dat Grim gewoon jongens nu een kans geeft.
Vroeger, toen alles beter was, hoefde je eigenlijk niet te kijken naar Qarabag - Ajax. Ajax won die gewoon.
Nu is het eerder andersom
Jezus wat dom dit.
Flickr PSN ID= cheironnl
Ik zit ook lekker voor de tv hoor nu. Genieten van een pot op hoog niveau.hulkie schreef op woensdag 10 december 2025 @ 18:02:
[...]
Het is overigens eerder toeval dan iets anders dat ik zoveel Ajax kijk momenteel. Ik moet toch wat nu ik het stadion niet meer in mag (@toolkist)
Moro is letterlijk en figuurlijk te licht. Het mag dan buitenspel zijn, maar zon kans moet er echt in.
Los daarvan had Itakura ook wel even wat lastiger mogen zijn voor die aanvaller...
Kunnen we Ajax niet gewoon de rest van het seizoen niet meer laten ballen? Dan hoeven we ook niet af te zien.
Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd
Zo hoog over schieten kan ik ook wel
[ Voor 9% gewijzigd door Harribo op 10-12-2025 18:59 ]
En dan verkoop je ‘m en speelt ie elders de sterren van de hemel… die Moro heeft prima potten gespeeld in en voor jong-Spanje. Ik schrijf ‘m nog niet af.groggy schreef op woensdag 10 december 2025 @ 18:57:
Moro is letterlijk en figuurlijk te licht. Het mag dan buitenspel zijn, maar zon kans moet er echt in.
Je vergeet dat Ajax geen A-elftal heeftSoulizer schreef op woensdag 10 december 2025 @ 18:59:
Haha Ajax speelt met b elftal vanwege de klassieker. En nu hebben ze het 9 minuten vol gehouden.
[ Voor 25% gewijzigd door ephymerous op 10-12-2025 19:00 ]
XXXVI
Je moet gewoon niets verwachten, dan is het nog vol te houden.Quad schreef op woensdag 10 december 2025 @ 18:58:
Kunnen we Ajax niet gewoon de rest van het seizoen niet meer laten ballen? Dan hoeven we ook niet af te zien.
Verdedigend is het een puinhoop. Maar dat wisten we al.
Lijkt wel een communicatie fout. Allebei net niet ingrijpen.toolkist schreef op woensdag 10 december 2025 @ 18:57:
Los daarvan had Itakura ook wel even wat lastiger mogen zijn voor die aanvaller...
Is dit middenveld ook niet wat onervaren en letterlijk wat te licht voor een CL pot in de zeikregen in Baku?
Misschien denkt ie aan een carriere in American Football, gezien het WK in oa Amerika komende zomer?Harribo schreef op woensdag 10 december 2025 @ 18:59:
Zo hoog over schieten kan ik ook wel
Ajax krijgt genoeg ruimte. Moet je er wel wat mee doen natuurlijk...
Dat leek precies de opzet van de F-side 🤣Quad schreef op woensdag 10 december 2025 @ 18:58:
Ik teken voor een PSV scenario.
Daar waar PSV zo goed begon en toch onterecht verloor, en Atletico er met de drie punten vandoor ging.
Daar waar PSV zo goed begon en toch onterecht verloor, en Atletico er met de drie punten vandoor ging.
Valt niks meer te winnen, alleen maar goed dat ze eens speeltijd krijgen. Mag ie van mij ook wel laten staan want Klaassen en Taylor zijn echt niks beter.donleone83 schreef op woensdag 10 december 2025 @ 19:00:
[...]
Lijkt wel een communicatie fout. Allebei net niet ingrijpen.
Is dit middenveld ook niet wat onervaren en letterlijk wat te licht voor een CL pot in de zeikregen in Baku?
Ik vind hem ook niet goed, maar om nu te stellen dat hij beter zou zijn als hij een donkere huidskleur zou hebben….groggy schreef op woensdag 10 december 2025 @ 18:57:
Hij zou hooguit wat sneller zijn.
Lange bal van achteruit op de centrum spits Duran. Daar moet minimaal 1 cv bij zitten.donleone83 schreef op woensdag 10 december 2025 @ 19:00:
[...]
Lijkt wel een communicatie fout. Allebei net niet ingrijpen.
Bouwman en Baas waren er niet. Nb Itakura, de nr6, moet mee lopen.
Laat zich trouwens makkelijk wegduwen.
Zoals wel meer bij Ajax, beetje pussies
[ Voor 11% gewijzigd door Harribo op 10-12-2025 19:05 ]
Ben wel bang dat Steur kou vat. Op die leeftijd ben je daar nog best vatbaar voor.toolkist schreef op woensdag 10 december 2025 @ 19:01:
[...]
Valt niks meer te winnen, alleen maar goed dat ze eens speeltijd krijgen. Mag ie van mij ook wel laten staan want Klaassen en Taylor zijn echt niks beter.
Ik post sowieso niet heel veel volgens mij tenzij er iets opvallends is gebeurt. Ook als mijn club speelt ben ik niet heel veel in dit topic aanwezig.hulkie schreef op woensdag 10 december 2025 @ 18:02:
[...]
Ik vind het vooral een leuk leestopic en heb niet altijd de neiging om te posten. Als het op Europees voetbal aankomt ben ik standaard voor de NLse club, maar ook dan post ik niet heel veel. Zo hoop ik nu ook wel dat Ajax wint, maar zie ik ook dat er werk aan de winkel is. Persoonlijke fout van Itakura, zo wordt het winnen alvast een stuk lastiger..
Dat ik wat meer post komt vooral omdat er dan een (vind ik) interessant discussie topic is om over te posten/ op te reageren.
Toch heeft Ajax ook wat kansen en mogelijkheden gehad hoor. Maar ja afmaken of tussen de palen schieten is heel moeilijk natuurlijk
Nog een bal het stadion uit. Wel een goede aanval.
Flickr PSN ID= cheironnl
U zei?Harribo schreef op woensdag 10 december 2025 @ 19:04:
Toch heeft Ajax ook wat kansen en mogelijkheden gehad hoor. Maar ja afmaken of tussen de palen schieten is heel moeilijk natuurlijk
Dolberg terughalen is toch ook een fout geweest..
Ik heb al aantal kansen gezien van Moro, glouhk en Dolberg. Geen een op doel .. wat een niveau.Harribo schreef op woensdag 10 december 2025 @ 19:04:
Nu Dolberg de achtste ring intoolkist schreef op woensdag 10 december 2025 @ 19:00:
[...]
Misschien denkt ie aan een carriere in American Football, gezien het WK in oa Amerika komende zomer?
Wat een gebrek aan concentratie?
Wil wel nog iets zeggen voor wie er wel of niet "aanwezig" is in het topic bij wedstrijden;
Voor mij bijvoorbeeld zijn de tijden van PSV echt vervelend, ik werk vaak al voor 06.00 uur. Een 21.00 wedstrijd is erg irritant om mee te pakken, vaak is het 23.00 voor je slaapt wil je het echt volgen.
Dus dat sommigen meer/minder actief zijn tijdens wedstrijden van club A/B kan ook puur tijdgerelateerd zijn.
Voor mij bijvoorbeeld zijn de tijden van PSV echt vervelend, ik werk vaak al voor 06.00 uur. Een 21.00 wedstrijd is erg irritant om mee te pakken, vaak is het 23.00 voor je slaapt wil je het echt volgen.
Dus dat sommigen meer/minder actief zijn tijdens wedstrijden van club A/B kan ook puur tijdgerelateerd zijn.
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Eigenlijk begin je helemaal niet slecht. Heb je zelf net ervoor een prachtige aanval.
En dan zo een simpele lange bal…. Het is echt om gek van te worden. Itakura schat de bal al verkeerd in, Jaros die halfslachtig uit komt. Ook als Jaros op de doellijn stond, zelfs dan was het nog een grote kans geweest wat Itakura stond helemaal verkeerd.
En nu weer een goede aanval. Wat doet Gaaie? Kapt hem af.
Ongelooflijk, geef die bal gewoon strak voor.
Het loopt niet en opeens vergeet je de simpele basis dingen in het voetbal.
En dan zo een simpele lange bal…. Het is echt om gek van te worden. Itakura schat de bal al verkeerd in, Jaros die halfslachtig uit komt. Ook als Jaros op de doellijn stond, zelfs dan was het nog een grote kans geweest wat Itakura stond helemaal verkeerd.
Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.
Zal je zien dat ie er tegen ons ineens 2 inlegtdonleone83 schreef op woensdag 10 december 2025 @ 19:06:
[...]
U zei?
Sssst, je mag niet zeggen dat het eigenlijk maar matige ajax onwaardige spelers zijnHupske schreef op woensdag 10 december 2025 @ 19:08:
Eigenlijk begin je helemaal niet slecht. Heb je zelf net ervoor een prachtige aanval.
Maakt niet uit natuurlijk vrijheid blijheid.Maarten_E schreef op woensdag 10 december 2025 @ 19:08:
Wil wel nog iets zeggen voor wie er wel of niet "aanwezig" is in het topic bij wedstrijden;
Ik vond het alleen jammer dat er bij een topwedstrijd van Psv zo weinig mensen waren. Genoeg te bekijken dacht ik zo. Dus ik dacht Ajax speelt natuurlijk niet.
Maar we hebben hier natuurlijk geen aanwezigheids plicht
Dat doe je maar bij je baas
Inderdaad. Je schetst het goed.Hupske schreef op woensdag 10 december 2025 @ 19:08:
Vraag mij alleen af of Itakura er nu veel aan kon doen. Een centrum spits die vrij loopt... Hoort toch minimaal een cv, bouwman of baas, bij.
Maar moet ik terug zien
Jaros staat toch een partij onzeker te keepen zeg. jeetjemina.
Flickr PSN ID= cheironnl
Bij gebrek aan vuurwerk maakt de harde kern van Qarabag gewoon een eigen feestje met de zaklamp op de telefoon. Zo kan het ook
Een handige Henk zou daar nog iets mee kunnen fabriceren. App maken, vak indelen in sectoren, geef aan in welk vak je zit, op de beat van de muziek gaat je lampje aan/uit en dan kan je met heel veel smartphones een lichtshowtje geven.DutchOwnage schreef op woensdag 10 december 2025 @ 19:13:
Bij gebrek aan vuurwerk maakt de harde kern van Qarabag gewoon een eigen feestje met de zaklamp op de telefoon. Zo kan het ook
Zal geen speerpunt van de Azerbeidjaanse economie worden, maar toch.
[ Voor 4% gewijzigd door Maarten_E op 10-12-2025 19:16 ]
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Ik heb alleen een groot deel van de 2e helft gezien, had wat mensen van de voetbal hier om een feestavond te organiseren. Vond het met name opvallend hoe volhardend Dest was in zijn dribbels, waarna met regelmaat ze er weer achteraan moesten omdat de tegenstander snel omschakelde.Harribo schreef op woensdag 10 december 2025 @ 19:10:
[...]
Maakt niet uit natuurlijk vrijheid blijheid.
Ik vond het alleen jammer dat er bij een topwedstrijd van Psv zo weinig mensen waren. Genoeg te bekijken dacht ik zo. Dus ik dacht Ajax speelt natuurlijk niet.
Maar we hebben hier natuurlijk geen aanwezigheids plicht
Dat doe je maar bij je baas
Laat het dan een lichtpuntje in de Azerbeidzjaanse economie zijn.Maarten_E schreef op woensdag 10 december 2025 @ 19:15:
[...]
Een handige Henk zou daar nog iets mee kunnen fabriceren. App maken, vak indelen in sectoren, geef aan in welk vak je zit, op de beat van de muziek gaat je lampje aan/uit en dan kan je met heel veel smartphones een lichtshowtje geven.
Zal geen speerpunt van de Azerbeidjaanse economie worden, maar toch.
Zeker zijn er paar Ajax onwaardig, maar dat maakt nog niet dat de spelers van de tegenstander beter zijn. Die zijn op papier ook allemaal Ajax onwaardig. Je moet hier dus gewoon van kunnen winnen.LZ86 schreef op woensdag 10 december 2025 @ 19:10:
[...]
Sssst, je mag niet zeggen dat het eigenlijk maar matige ajax onwaardige spelers zijn
Ben ook nog niet ondersteboven van dat Qarabag.Hupske schreef op woensdag 10 december 2025 @ 19:18:
[...]
Zeker zijn er paar Ajax onwaardig, maar dat maakt nog niet dat de spelers van de tegenstander beter zijn. Die zijn op papier ook allemaal Ajax onwaardig. Je moet hier dus gewoon van kunnen winnen.
Ze zijn alleen wel agressiever op de bal en duwen Ajacieden makkelijk weg
Er staan allemaal als militairen verklede stewards/als stewards verklede militairen.DutchOwnage schreef op woensdag 10 december 2025 @ 19:13:
Denk dat die terugschieten als ze zoiets flikken
Qarabag is ook niks. Ze zakken echt niet vrijwillig zover terug.Harribo schreef op woensdag 10 december 2025 @ 19:19:
[...]
Ben ook nog niet ondersteboven van dat Qarabag.
Ze zijn alleen wel agressiever op de bal en duwen Ajacieden makkelijk weg
Paar keer hebben ze druk proberen te zetten en werden ze simpel uitgespeeld.
Maar nu hebben ze het wel naar hun zin. Eenvoudig 1-0 voor. Het veld wordt alsmaar slechter en slechter wat het voetbal voor Ajax lastig maakt. En zelf lekker de bal lang peren en dat valt al paar keer goed ook nog.
Oh oh, wat een gepruts achterin weer. Wel fijn dat Jaros geen overtreding maakt.
Zo dan!
Zo dan!
Flickr PSN ID= cheironnl
Ooh lekker. 1-1. Dolberg. Zijn geld waard.
Mooie goal.
Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd
ZIE JE WELdonleone83 schreef op woensdag 10 december 2025 @ 19:06:
[...]
U zei?
Slechtste counter ooit..
Flickr PSN ID= cheironnl
Bij voorkeur met een stiftjeSoulizer schreef op woensdag 10 december 2025 @ 19:26:
Zal die zondag ook wel doen..
[ Voor 15% gewijzigd door ephymerous op 10-12-2025 19:27 ]
XXXVI
Waarom Gloukh richting Moro liep snap ik helemaal niets van. Anders moest de verdediger kiezen, maar nu kon hij ze allebei dwars zitten.
Flickr PSN ID= cheironnl
Ik vind Dolberg ook geen miskoop.
Die prikt er vroeg of laat wel wat in.
Maar een top goalgetter is het ook zeker niet.
Wat een kansen voor Ajax. Snap niet waarom daar zo weinig uitgehaald word
geldt datzelfde niet voor Moro?cheiron schreef op woensdag 10 december 2025 @ 19:28:
Waarom Gloukh richting Moro liep snap ik helemaal niets van. Anders moest de verdediger kiezen, maar nu kon hij ze allebei dwars zitten.
Lekker Mokio. Beetje concentratie man.
Flickr PSN ID= cheironnl
Die bleef links houden toch?
Flickr PSN ID= cheironnl
Scoorde in België anders aan de lopende band.Harribo schreef op woensdag 10 december 2025 @ 19:30:
[...]
Ik vind Dolberg ook geen miskoop.
Die prikt er vroeg of laat wel wat in.
Maar een top goalgetter is het ook zeker niet.
Wat een kansen voor Ajax. Snap niet waarom daar zo weinig uitgehaald word
Herkenbaar. Een van mijn kinderen is een onwijs vroege vogel (doorgaans voor 6 uur op) en om lichamelijke redenen heb ik mijn slaap extra hard nodig. Doorgaans lig ik rond 21:00 uur in bed. Soms kijk ik dan als Feyenoord speelt bijvoorbeeld nog de eerste helft. Zo zal het morgen ook wel lopen.Maarten_E schreef op woensdag 10 december 2025 @ 19:08:
Dat is waar.Soulizer schreef op woensdag 10 december 2025 @ 19:31:
[...]
Scoorde in België anders aan de lopende band.
Wie weet zien we nog meer
Dolberg is alleen nog maar geblesseerd geweest. Net pas weer fit.
Hij krijgt nu de kans nu Weghorst geblesseerd is.
Hij krijgt nu de kans nu Weghorst geblesseerd is.
13 en 14 goals. Valt wel mee toch?Soulizer schreef op woensdag 10 december 2025 @ 19:31:
[...]
Scoorde in België anders aan de lopende band.
Beste seizoen ooit was 16 goals bij Ajax krap tien jaar geleden.
Nee maar zo zag ik wel meer dingen van hun dat ik dacht, nu loop je niet slim.cheiron schreef op woensdag 10 december 2025 @ 19:28:
Ook een keer dat een vleugelspits de bal kreeg tegenover 2 verdedigers. Komt een Ajacied aanlopen en gaat naast de vleugelspits staan. Ipv dat hij nu diep loopt en een verdediger mee trekt en onrust zaait zodat de vleugelspits nog maar 1 verdediger voorbij moest.
Nu moest de vleugelspits alsnog 2 verdedigers zelf voorbij.
Weinig inzicht soms. Je moet de ander leren helpen
[ Voor 4% gewijzigd door Harribo op 10-12-2025 19:41 ]
Hele goede goal trouwens van Dolberg. Zie hem nu pas. Was met een ziek kind bezig. Knap.
Van de aidonleone83 schreef op woensdag 10 december 2025 @ 19:35:
[...]
13 en 14 goals. Valt wel mee toch?
Beste seizoen ooit was 16 goals bij Ajax krap tien jaar geleden.
Ajax (45 goals in 119 wedstrijden) en later bij Anderlecht (44 goals in 96 duels),
m.i. had die ook wel wat meer de verdediger mee kunnen nemen naar links.. eigenlijk liepen ze beiden gewoon op de as.
Gaaie laat zich makkelijk wegdrukken pff
Doen die Ajacieden wel aan fysieke trainingen?
Doen die Ajacieden wel aan fysieke trainingen?
Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Of de commentator je bevalt of niet, het continu benoemen dat je de commentator, scheidsrechter of VAR niet leuk vindt is achterhaald. Houd het lekker voor je, het voegt niks toe.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellige sfeer, niet voor een vijandige.
Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse / Belgische clubs en de voor hun direct relevante wedstrijden
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2025/2026 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Verder is er nog Randzaken
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Of de commentator je bevalt of niet, het continu benoemen dat je de commentator, scheidsrechter of VAR niet leuk vindt is achterhaald. Houd het lekker voor je, het voegt niks toe.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellige sfeer, niet voor een vijandige.
Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse / Belgische clubs en de voor hun direct relevante wedstrijden
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2025/2026 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Verder is er nog Randzaken
:strip_exif()/f/image/HL4zMwMgwwCNzyl69hW0tIMs.jpg?f=fotoalbum_large)