Wat is 'de Ajax discord'? Want dat stond er net nog.Marrtijn schreef op maandag 1 december 2025 @ 08:18:
[...]
Dit dus. Het was geen eenling die begon te stoken; op de Ajax-socials was het al bekend dat het in de 5e minuut zou gebeuren en dit was zo georchestreerd dat zelfs ESPN en Nijhuis van te voren op de hoogte waren gesteld.
Dan kan je nog denken van: "ach, laat die treurneuzen even fakkelen en door" maar massaal vuurpijlen schieten in een stadion, dat kan je echt niet vergelijken met bekertjes. Zelfs als Ajax-fan zou ik een puntenstraf begrijpen.
[...]
De boodschap was dat ze de wedstrijd gingen staken in de vijfde minuut, en dan nog een keer in de 27e.
Dat lukt niet met een beetje zingen en een spandoekie.
In het topic hier las ik er ook over, tijdens de wedstrijd. Maar mij was vooraf helemaal niets bekend over de actie en ik volg toch best wat Ajax nieuws.
Ik lees vanuit Pandam dat er wel bekend was dat er iets met vuurwerk ging gebeuren (dus inderdaad meer dan een doekie), maar ben dan wel erg benieuwd wat er bij Ajax precies bekend was. Als het puur om geruchten over fakkels ging kan ik begrijpen dat ze niet meer gedaan hebben dan nu, het opschalen van beveiling, extra fouilleren en honden. Maar als het staken ook al lang en breed bekend was had je welicht het vak gewoon leeg moeten houden.
Maar ja, dan vrees ik wel voor de gevolgen als je heel Zuid de toegang weigert maar ze staan al wel op de stoep met al hun plannen en vuurwerk.
Het is allemaal makkelijk roepen, maar ik heb nog geen echte goede manier langs zien komen om dit te voorkomen. Alleen maar reacties over straf en genoegdoening.
Wellicht moeten clubs als Ajax overwegen om infiltranten in dergelijke groepen te plaatsen. Om te zorgen dat je veel eerder al op de hoogte bent dat er wat gaat gebeuren en je dus betere maatregelen kunt nemen. Of is dat ook weer naïef gedacht?
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8