[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2025/2026 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 14 ... 48 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16:28
Ik moet toegeven, dat is wel genieten 😉

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Origins schreef op zondag 3 augustus 2025 @ 15:34:

Begrijp echt niet dat Kroes niet wat meer heeft nagedacht over een trainer/coach.
Vraag me oprecht af hoe je van Farioli naar Heitinga gaat. Wat is dan het profiel van de trainer die Ajax zocht en hoe past Heitinga in de te maken transitie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:49
Zakelijke goal, prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:29

OMX2000

By any means necessary...

Megupe schreef op zondag 3 augustus 2025 @ 15:29:
Pfff, is niet best vanmiddag.

Doelstelling Europees voetbal denk ik dan maar voor dit seizoen.

Vanuit Rotterdam een en al hossana na gisteren, dus die en psv moeten we boven ons laten vrees ik.
Ik wacht woensdag nog ff af met voorspellingen voor de poule, maar Telstar thuis kan spoken...
Wij, Feyenoorders, zijn nooit gerust tot we de schaal in de handen van de spelers zien. PSV is favoriet, hebben ook goede transfers gemaakt. Feyenoord heeft echt wel leuke aankopen gedaan, en er zijn ook leuke jeugd spelers die echt wel speeltijd gaan krijgen. Tegelijkertijd zijn we de beste verdediger van de eredivisie kwijt, en een heel belangrijke buitenspeler. Het verhaal rond Bijlow is inmiddels een klucht geworden, en ik durf mijn handen nog niet in het vuur te steken voor een van de spitsen.

Ik hoop dus WEER dat het leuk en ECHT spannend wordt in de competitie. Dus dat in ieder geval de top drie aan elkaar gewaagd is, en dat een Twente, AZ of Utrecht het hun ook heel moeilijk maakt.

Oftewel, de weerstand in de eredivisie moet echt omhoog.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Origins
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Napo schreef op zondag 3 augustus 2025 @ 15:46:
[...]

Vraag me oprecht af hoe je van Farioli naar Heitinga gaat. Wat is dan het profiel van de trainer die Ajax zocht en hoe past Heitinga in de te maken transitie.
Ik snap het ook niet.. Farioli was ik niet echt een fan van maar hij heeft het prima gedaan. Echter zou je juist in die hoek moeten zoeken. Volgens mij waren ook geruchten van een een Spaanse coach een zelfde type als Farioli maar meer in aanvallende zin.

Had daar dan voor gegaan.. Heitinga is geen vak idioot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
OMX2000 schreef op zondag 3 augustus 2025 @ 15:49:
[...]

Wij, Feyenoorders, zijn nooit gerust tot we de schaal in de handen van de spelers zien. PSV is favoriet, hebben ook goede transfers gemaakt. Feyenoord heeft echt wel leuke aankopen gedaan, en er zijn ook leuke jeugd spelers die echt wel speeltijd gaan krijgen. Tegelijkertijd zijn we de beste verdediger van de eredivisie kwijt, en een heel belangrijke buitenspeler. Het verhaal rond Bijlow is inmiddels een klucht geworden, en ik durf mijn handen nog niet in het vuur te steken voor een van de spitsen.

Ik hoop dus WEER dat het leuk en ECHT spannend wordt in de competitie. Dus dat in ieder geval de top drie aan elkaar gewaagd is, en dat een Twente, AZ of Utrecht het hun ook heel moeilijk maakt.

Oftewel, de weerstand in de eredivisie moet echt omhoog.
Tja, dan vrees ik dat psv fluitend kampioen wordt, jammer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-09 13:08
[...]

Ajax DNA. En heb het gevoel dat het ook belangrijk was dat de trainer qua stijl zo wil spelen als dat het bestuur dat wil

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kist
  • Registratie: Juni 2022
  • Nu online
Deadsy schreef op zondag 3 augustus 2025 @ 15:52:
[...]

Ajax DNA. En heb het gevoel dat het ook belangrijk was dat de trainer qua stijl zo wil spelen als dat het bestuur dat wil
Niet alleen qua stijl. Gewoon geen tegengas geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OMX2000

OMX2000

[...]

"Ajax DNA". Heitinga heeft binnen de club een enorme gunfactor. En misschien dat ze bij Ajax hoopten dat de stageplek onder Slot zou helpen. Ik vind het te vroeg om nu al conclusies te trekken, maar ik ben nooit onder de indruk geweest van Heitinga als trainer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14:18
[...]

Door vooral te luisteren naar de kleine groep in de achterban die is van "ons kent ons", "vroeger was alles beter" en zoals @Deadsy al zei "Ajax-DNA". Kroes zit er natuurlijk ook alleen maar door zijn connecties binnen de bestuursraad en daar zitten veel van dit soort om het maar even oneerbiedig te noemen bejaarden/fossielen. En dan helpt de Telegraaf en hun banden met mensen in de Ajax organisatie en met de Nederlandse zaakwaarnemers zeker ook niet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pompi
OMX2000 schreef op zondag 3 augustus 2025 @ 15:53:
[...]

"Ajax DNA". Heitinga heeft binnen de club een enorme gunfactor. En misschien dat ze bij Ajax hoopten dat de stageplek onder Slot zou helpen. Ik vind het te vroeg om nu al conclusies te trekken, maar ik ben nooit onder de indruk geweest van Heitinga als trainer.
Het is beetje alsof een stagair in een sterrenkeuken, het jaar erna wel een Michelin keuken zou kunnen runnen omdat hij een jaartje de aardappelen geschild heeft onder de leiding van een chefkok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
OMX2000 schreef op zondag 3 augustus 2025 @ 15:53:
[...]

Ja na mijn eerste stage had ik ook het gevoel dat ik men mij een functie als manager had kunnen aanbieden.

Mochten ze het bij Go Ahead dit jaar weer goed weten te doen qua transfers dan zou ik daar gaan kijken voor een nieuwe TD. En dan idedereen bij Ajax die lult over Ajax DNA eruit knikkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000

OMX2000

Ik weet niet of de Ajacieden hier dat weten of ze dat geprobeerd hebben. Maar had Ajax niet Paul Simonis moeten halen? Die had ik ook bij Feyenoord graag gezien. Voor hem natuurlijk tof dat hij naar Wolfsburg is gegaan, maar hij had nog kunnen doorgroeien bij Ajax, Feyenoord of PSV (mits er plek was natuurlijk). Ik had als Ajax dat gedaan, en dan Bogarde weer terughalen als assistent voor borging van die zgn DNA, en ik begrijp dat hij ook heel goed traint.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megupe
OMX2000 schreef op zondag 3 augustus 2025 @ 15:59:
Ik weet niet of de Ajacieden hier dat weten of ze dat geprobeerd hebben. Maar had Ajax niet Paul Simonis moeten halen? Die had ik ook bij Feyenoord graag gezien. Voor hem natuurlijk tof dat hij naar Wolfsburg is gegaan, maar hij had nog kunnen doorgroeien bij Ajax, Feyenoord of PSV (mits er plek was natuurlijk). Ik had als Ajax dat gedaan, en dan Bogarde weer terughalen als assistent voor borging van die zgn DNA, en ik begrijp dat hij ook heel goed traint.
Er gingen wel verhalen dat Ajax Simonis wilde halen, maar ik weet niet hoe concreet dit daadwerkelijk is geweest.

Had wat mij betreft een prima kandidaat geweest voor trainer van Ajax.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Het maakt echt niet uit wie ze gekozen hadden, omdat je nu niet 4-0 wint wordt alles afgebrand. Beetje standaard in het begin van het seizoen.

Het verhaal achter de huidige staf is al vaker uitgelegd en logisch, ongeacht of je achter de keuze staat. Een Simonis werd vooraf ook afgeserveerd dus daar nu weer mee komen is je reinste opportunisme.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Gonadan schreef op zondag 3 augustus 2025 @ 16:02:
Het maakt echt niet uit wie ze gekozen hadden, omdat je nu niet 4-0 wint wordt alles afgebrand. Beetje standaard in het begin van het seizoen.

Het verhaal achter de huidige staf is al vaker uitgelegd en logisch, ongeacht of je achter de keuze staat. Een Simonis werd vooraf ook afgeserveerd dus daar nu weer mee komen is je reinste opportunisme.
Het is niet alleen omdat ze nu niet dik winnen waarom mensen zo negatief zijn.
Of zie jij wel potentie in Heitinga en zijn keuzes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15:50
Megupe schreef op zondag 3 augustus 2025 @ 16:01:
[...]

Er gingen wel verhalen dat Ajax Simonis wilde halen, maar ik weet niet hoe concreet dit daadwerkelijk is geweest.

Heeft maar 1 seizoen ervaring als hoofdtrainer, wat dat betreft weinig verschil met Heitinga? Heitinga kent de club en heeft wat ervaring op gedaan als assistent trainer in het buitenland.

Zie het meer zitten met Heitinga dan een buitenstaander die 1 seizoen ervaring als hoofdtrainer heeft.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
Deadsy schreef op zondag 3 augustus 2025 @ 16:05:
[...]

Welke posities zou je anders doen en wie zou je daar dan neerzetten?

Berghuis gaf weer een paar prima ballen vandaag. Maar dat is met de huidige selectie het enige wat ik mij voor kan stellen dat Moro een keer rechts gaat en Godts links.

Rechtsback met Regeer is niet ideaal, maar het is ook niet dat Gaaei en Rosa nu zo'n toppers zijn...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:13
Simonis, Heitinga.
Het was gewoon dom om Farioli weg te doen. Speelde misschien niet de meest attractieve spel, maar met nagenoeg dezelfde selectie haalde hij resultaat. Met de CL miljoenen kun je daarna verder bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kist
  • Nu online
Gynnad schreef op zondag 3 augustus 2025 @ 16:06:
[...]

Heeft maar 1 seizoen ervaring als hoofdtrainer, wat dat betreft weinig verschil met Heitinga? Heitinga kent de club en heeft wat ervaring op gedaan als assistent trainer in het buitenland.

Zie het meer zitten met Heitinga dan een buitenstaander die 1 seizoen ervaring als hoofdtrainer heeft.
Een trainer met 1 jaar ervaring waarin die dik boven verwachting presteerde of een trainer met een half jaar ervaring waarin het spel en de prestaties om te janken waren. Toen redde de kennis en bekendheid met de club ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kist
  • Nu online
Gynnad schreef op zondag 3 augustus 2025 @ 16:11:
[...]

Berghuis gaf weer een paar prima ballen vandaag. Maar dat is met de huidige selectie het enige wat ik mij voor kan stellen dat Moro een keer rechts gaat en Godts links.

Rechtsback met Regeer is niet ideaal, maar het is ook niet dat Gaaei en Rosa nu zo'n toppers zijn...
Gaaei geen topper wel 10 klassen beter dan Regeer op de back positie. Die kan er als back echt helemaal niks van. Beetje van het niveau Martha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Gynnad schreef op zondag 3 augustus 2025 @ 16:11:
[...]

Inderdaad Moro op rechts, Godts links. Mocht het met Moro niet opschieten kun je altijd nog wisselen.
Accepteren dat Wijndal niet gaat lukken en iets proberen met Janse en af en toe Jetten wat minuten geven, Jetten is er nog niet klaar voor maar zou hem wel laten wennen en hopen dat hij zich snel aanpast.

Ik zou Regeer op 6 proberen. Is ook niet perfect maar heeft wel wat meer ervaring dan Mokio.

En dan bidden dat met niet zo dom is om Sutalo te verkopen.
Want als je geen goede 6 haalt dan heb je echt een sterk centrum nodig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• OMX2000

OMX2000

Dit volg ik serieus niet. Bij een aantal trainer/coaches merk je aan wat ze zeggen en doen dat het goede trainers zijn. Slot is daarvan het allerbeste voorbeeld. Bij Simonis heb ik dat ook, verkondigt geen onzin, en speelt leuk en realistisch voetbal.

Heitinga is een trainer die dingen gaat zeggen die totaal niet overeenkomen met de zaken die wij als kijker zien. En dat kun je een aantal keer doen, bijvoorbeeld onder het mom van "beschermen van je spelers", maar er ontstaat dan een disconnect met je supporters. Dat gebeurde vorig jaar ook overduidelijk met Priske bij Feyenoord. En je hoort dan allerlei mensen aan tafels zeggen dat het niet moet uitmaken wat supporters vinden, en dat een trainer met druk moet om kunnen gaan. Maar diezelfde trainer moet het dan ook zo managen dat die druk ook niet zo groot wordt. Ik denk dat je niet moet onderschatten hoe belangrijk de manager kant tegenwoordig is. En zeker bij clubs als PSV, Feyenoord en Ajax.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Russel88 schreef op zondag 3 augustus 2025 @ 16:14:
Simonis, Heitinga.
Het was gewoon dom om Farioli weg te doen. Speelde misschien niet de meest attractieve spel, maar met nagenoeg dezelfde selectie haalde hij resultaat. Met de CL miljoenen kun je daarna verder bouwen.
Precies, had hem graag behouden en dan laten verder bouwen.

Hij wist dat de aanval en defensie te zwak waren om aanvallend te spelen.
En gedurende het seizoen werd de defensie steeds beter.

Nu verlies je deze zomer 2 van je belangrijkste defensieve spelers. En er is geen jeugd om deze 2 goed te vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Deadsy schreef op zondag 3 augustus 2025 @ 16:05:
[...]

Het is niet alleen Heitinga, er is een staf neergezet met een gedachte. Dat is duidelijk toegelicht door het technisch kader en ik vind die uitleg heel prima te volgen. Mensen die nu simpelweg 'Ajax DNA' roepen hebben óf zich überhaupt niet verdiept óf zijn gewoon vrij sarcastisch.
OMX2000 schreef op zondag 3 augustus 2025 @ 16:17:
Dit volg ik serieus niet. Bij een aantal trainer/coaches merk je aan wat ze zeggen en doen dat het goede trainers zijn. Slot is daarvan het allerbeste voorbeeld. Bij Simonis heb ik dat ook, verkondigt geen onzin, en speelt leuk en realistisch voetbal.
Simonis heeft nog amper ervaring, speelde net zo aanvallend als Farioli en heeft nog nul krediet bij de achterban. Een zeer risicovolle keuze die nul extra garantie op succes geeft.

Ik zeg niet dat ik hem een slechte keuze zou vinden, maar dit was de veel genoemde conclusie.
Heitinga is een trainer die dingen gaat zeggen die totaal niet overeenkomen met de zaken die wij als kijker zien. En dat kun je een aantal keer doen, bijvoorbeeld onder het mom van "beschermen van je spelers", maar er ontstaat dan een disconnect met je supporters. Dat gebeurde vorig jaar ook overduidelijk met Priske bij Feyenoord. En je hoort dan allerlei mensen aan tafels zeggen dat het niet moet uitmaken wat supporters vinden, en dat een trainer met druk moet om kunnen gaan. Maar diezelfde trainer moet het dan ook zo managen dat die druk ook niet zo groot wordt. Ik denk dat je niet moet onderschatten hoe belangrijk de manager kant tegenwoordig is. En zeker bij clubs als PSV, Feyenoord en Ajax.
Dat ben ik met je eens, waarom denk je dat Keizer liever op de achtergrond werkt en Heitinga met z'n grote waffel voor de camera mag? Kan die lekker onzin uitkramen, beetje gelijk aan het niveau van veel van de journalisten tegenover hem.

Op zich wel slim van Ajax. Het journaille komt altijd met dezelfde vragen, dan geef je ze gewoon een trainer die altijd met dezelfde onzinnige clichés komt. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Russel88 schreef op zondag 3 augustus 2025 @ 16:14:
Simonis, Heitinga.
Farioli ging zelf weg. Die zat er voor zichzelf, niet voor Ajax, laat daar geen twijfel over bestaan.
Hij heeft het hartstikke goed gedaan en was toe aan een nieuwe stap met meer middelen. Jammer, dat is het wel zeker.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Gonadan schreef op zondag 3 augustus 2025 @ 16:42:
[...]

Het is niet alleen Heitinga, er is een staf neergezet met een gedachte. Dat is duidelijk toegelicht door het technisch kader en ik vind die uitleg heel prima te volgen. Mensen die nu simpelweg 'Ajax DNA' roepen hebben óf zich überhaupt niet verdiept óf zijn gewoon vrij sarcastisch.
Je kunt er een groep neer zetten met een gedachte.
Maar de eind verantwoordelijke die de keuzes maakt blijft toch Heitinga.

Iemand zonder echte ervaring, die nog niets heeft laten zien. En dan hoop je dat hij iets kan opbouwen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pompi
[...]

Keizer is ook terug gehaald in verband met Ajax DNA en emotie rond zijn jaar als coach toen het incident Nouri gebeurde. Geen andere reden om een trainer die al 2 jaar geen werk had en daarvoor aantal jaar in de zandbak voor het geld coachte terug te halen. Als hij echt zo goed was geweest als coach had hij zowel niet daar gezeten als ook 2 jaar lang geen baan gehad.

Dus wie van de staf is niet gehaald met gedachte Ajax DNA?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kist
  • Nu online
[...]

Ik denk dat het cynisme simpel uit te leggen is. Je kan als Ajax nog zo'n leuk verhaal vertellen, maar je hebt een onervaren staff neergezet. Heitinga, onervaren en slechte eerste periode gehad, Keizer na paar maanden ontslagen, Perenboom slechtste prestatie met Jong Ajax ooit, Urby heeft die überhaupt ervaring?

De hele staff heeft 0 prestaties uit het verleden die hun aanstelling rechtvaardigd. Kan Kroes een leuk verhaal vertellen maar dat zegt de achterban niks. Die willen gewoon een trainer die zorgt voor prestaties, het liefst met mooi voetbal en ruimte voor de jeugdspelers.

Denk dat niemand behalve Kroes en Beuker vertrouwen heeft in deze staff. Nogal wiedes dat mensen cynisch reageren van Ajax-DNA.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16:48

Quad

Doof

carpebios schreef op zondag 3 augustus 2025 @ 13:40:
[...]

Misschien een instelling?

[Afbeelding]

Ik open het topic waarschijnlijk vaak als er weer iets over Ajax geschreven wordt.
Je hebt daar een neusje voor. Kom je Ajax supporteren dit seizoen? :P

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• carpebios
Quad schreef op zondag 3 augustus 2025 @ 17:04:
[...]

Je hebt daar een neusje voor. Kom je Ajax supporteren dit seizoen? :P
Hahaha, nee hoor. De kampioen supporter ik, nog 54 minuten!

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kist
  • Nu online
Pompi schreef op zondag 3 augustus 2025 @ 16:51:
[...]

Keizer is ook terug gehaald in verband met Ajax DNA en emotie rond zijn jaar als coach toen het incident Nouri gebeurde. Geen andere reden om een trainer die al 2 jaar geen werk had en daarvoor aantal jaar in de zandbak voor het geld coachte terug te halen. Als hij echt zo goed was geweest als coach had hij zowel niet daar gezeten als ook 2 jaar lang geen baan gehad.

Laten we ook niet vergeten dat Keizer het neefje is van de club legende Piet Keizer, dat levert hem binnen de bestuursraad ook veel support op

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

[...]

Ajax DNA kan aan m'n derrière roesten. Ik wil resultaat, betrouwbare en begrijpelijke keuzes, heldere communicatie van de coach. Als ik hobbybobvoetbal wil zien start ik Footballmanager wel op.

Nee wat mij betreft is Heitinga nooit gekomen, en ligt hij na de eerste 6 wedstrijden, waar Ajax er misschien 2 van wint, eruit.

Maar goed, herhaling van zetten dit en beetje randzaken zo onderhand.

Tijd voor serieuze zaken, PSV gaat wel winnen van GAE straks verwacht ik.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompi
Quad schreef op zondag 3 augustus 2025 @ 17:09:
[...]

Ajax DNA kan aan m'n derrière roesten. Ik wil resultaat, betrouwbare en begrijpelijke keuzes, heldere communicatie van de coach. Als ik hobbybobvoetbal wil zien start ik Footballmanager wel op.

Nee wat mij betreft is Heitinga nooit gekomen, en ligt hij na de eerste 6 wedstrijden, waar Ajax er misschien 2 van wint, eruit.

Maar goed, herhaling van zetten dit en beetje randzaken zo onderhand.

Tijd voor serieuze zaken, PSV gaat wel winnen van GAE straks verwacht ik.
Het is interessant om te zien hoe GAE zich heeft aangepast aan nieuwe coach en paar spelerwijzigingen en kan dan over 2 weken ook iets zeggen over hoe goed Ajax er nou voorstaat als die dan tegen elkaar staan.

Ben benieuwd of GAE PSV het even moeilijk kan maken zoals ze afgelopen jaar hebben gedaan. En zou Olij nu hij 2de keeper is geworden, denken "had Feyenoord mij maar gekocht"? Want ik denk dat hij daar Bijlow het erg lastig had kunnen maken en mogelijk zelfs vaste eerste keeper kunnen zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-09 13:08
Spannend wordt het niet, PSV wint gewoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000

OMX2000

Die Edvardsen is ook een partij sterk. Mooi duel daarnet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• carpebios
Harribo schreef op zondag 3 augustus 2025 @ 17:55:
Spannend wordt het niet, PSV wint gewoon
Jinx om GAE weer te laten winnen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000

OMX2000

Hoezo spelen ze met een bal van Nike en geen Derbystar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Megupe schreef op zondag 3 augustus 2025 @ 16:01:
[...]

Die heeft nog precies niks laten zien. Een gespreid bedje kreeg ie bij Go Ahead, meer niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sNielz123
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
De laatste 10 minuten is het toch vooral slordig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
carpebios schreef op zondag 3 augustus 2025 @ 17:07:
[...]

Hahaha, nee hoor. De kampioen supporter ik, nog 54 minuten!
En daarna geen PSV supporter meer maar van FC Eindhoven ofzo? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Deadsy schreef op zondag 3 augustus 2025 @ 16:46:
Je kunt er een groep neer zetten met een gedachte.
Maar de eind verantwoordelijke die de keuzes maakt blijft toch Heitinga.

Iemand zonder echte ervaring, die nog niets heeft laten zien. En dan hoop je dat hij iets kan opbouwen.
De eindverantwoordelijke is Kroes. Voor zover ik heb begrepen heeft Heitinga inderdaad wel een flinke stem, maar het is niet dat hij alles bepaalt.
Ik bedoel, een Regeer terug halen voor rechtsback kan je hem moeilijk aanrekenen. (hem te vaak blijven opstellen wel :P )
[...]

Keizer is als hoofdcoach geen succes inderdaad, daarom wil/krijgt hij rol niet (meer). Tactisch schijnt hij echter wel goed aan te sluiten bij wat Ajax wil en hij is ook bereid dit als assistent te doen. Een prima uitlegbare keuze, we moeten nog zien of het ook gaat werken.
Die term is er überhaupt een die met name door de buitenwacht gebezigd wordt, dus ik zou zeggen allemaal.
Kist schreef op zondag 3 augustus 2025 @ 17:03:
[...]

Ik denk dat het cynisme simpel uit te leggen is. Je kan als Ajax nog zo'n leuk verhaal vertellen, maar je hebt een onervaren staff neergezet. Heitinga, onervaren en slechte eerste periode gehad, Keizer na paar maanden ontslagen, Perenboom slechtste prestatie met Jong Ajax ooit, Urby heeft die überhaupt ervaring?

De hele staff heeft 0 prestaties uit het verleden die hun aanstelling rechtvaardigd. Kan Kroes een leuk verhaal vertellen maar dat zegt de achterban niks. Die willen gewoon een trainer die zorgt voor prestaties, het liefst met mooi voetbal en ruimte voor de jeugdspelers.

Denk dat niemand behalve Kroes en Beuker vertrouwen heeft in deze staff. Nogal wiedes dat mensen cynisch reageren van Ajax-DNA.
Hou toch op. Dit is elk jaar hetzelfde gemekker. Vorig jaar buitelde iedereen over elkaar over die pizzabakker en Kroes die er niets van kon.
Meestal ook puur op de onderbuik en totaal niet gehinderd door enige diepgaande kennis van wat er echt speelt en wat de gedachte achter keuzes is.

De achterban is überhaupt vrij simpel, die willen gewoon sportief succes en niet te veel moeite doen om na te denken. Ofwel dit soort klaagperiodes blijf je altijd houden totdat het sportief wel blijkt te lopen en dan is het weer stil.

Ik weet ook niet of de juiste keuzes gemaakt zijn en ik ga ook zeker niet pretenderen dat ik het beter weet dan de mensen wiens werk het is. Maar er zit wel gewoon een logisch verhaal achter en de tijd moet leren of dat gaat werken. Net als vorig jaar.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sNielz123
  • Nu online
Bij Driouch krijg ik Bruma vibes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OMX2000

OMX2000

Saibari oogt fitter.

[ Voor 5% gewijzigd door OMX2000 op 03-08-2025 18:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online

Logisch? Er is absoluut helemaal niks logisch aan de aanstelling van Heitinga en z'n staf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompi
Opvallende tactische keuze van Bosz om in verdedigende positionering de RB van GAE vrij te laten en Driouch de binnenkant te laten dekken, want de RB heeft best goede pass en voorzet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

sNielz123 schreef op zondag 3 augustus 2025 @ 18:20:
Is dat positief?

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sNielz123
  • Nu online
Zeker niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Origins schreef op zondag 3 augustus 2025 @ 15:38:
[...]

Godts heeft ook wel een jaar niet echt wat laten zien he? Is meer een one trick pony.. Het is ook goed dat je concurrentie aantrekt. Denk wel dat Moro naar rechts gaat en Godts uiteindelijk weer linksbuiten wordt.
Daardoor was Edvardsen al gehaald, als concurrent op links. Plus je had Forbbs gewoon kunnen houden als een speler die wat anders kan brengen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Kunnen die trommelfiguren trouwens ff het stadion uit getrommeld worden? De tandjes wat irritant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Waarom speelt Sabari nog steeds in de Eredivisie? Kan die niet een niveau hoger?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sNielz123
  • Nu online
HollowGamer schreef op zondag 3 augustus 2025 @ 18:30:
Waarom speelt Sabari nog steeds in de Eredivisie? Kan die niet een niveau hoger?
Heeft echt te vaak een matige wedstrijd ertussen.
Als die altijd zijn niveau zou halen was die inderdaad echt top.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sNielz123
  • Nu online
Het is allemaal zo rommelig, dadelijk een counter van GAE en je staat weer achter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Bijna..

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

toolkist schreef op zondag 3 augustus 2025 @ 18:22:
Logisch? Er is absoluut helemaal niks logisch aan de aanstelling van Heitinga en z'n staf.
Je bent het duidelijk niet eens met de keuze, dat mag uiteraard.

Ik zeg niet dat het logisch was om de keuze op hem te laten vallen. Er zit echter wel logica in het verhaal wat ze erbij hebben, dat valt niet te ontkennen.

Velen hadden gezien dat ze liever voor een ander verhaal kozen, dat snap ik ook goed, ik ben ook nog niet overtuigd van succes. Maar er zit echt wel meer gedachte achter dan een 'kom we gaan kijken wat een Steijn voor elkaar krijgt, want ik mag de huidige trainer niet'.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sNielz123
  • Nu online
Ik zei het

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Lekker vrijgelaten.

PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Nu online
Zo zo. Daar is de 0-1.

Vermakelijke pot wel, natuurlijk PSV de bovenliggende partij maar ik had het verschil groter verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

toolkist schreef op zondag 3 augustus 2025 @ 18:28:
[...]

Daardoor was Edvardsen al gehaald, als concurrent op links. Plus je had Forbbs gewoon kunnen houden als een speler die wat anders kan brengen
Edvardsen was toch gewoon een pleister op de ziel van Farioli omdat Moro niet lukte? Anders was die nooit gehaald, dat weet ik zeker.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Ah, nog een beetje inhoud. Ik heb geen beeld op de camping dus alle details zijn welkom. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Gonadan schreef op zondag 3 augustus 2025 @ 18:36:
[...]

Je bent het duidelijk niet eens met de keuze, dat mag uiteraard.

Ik zeg niet dat het logisch was om de keuze op hem te laten vallen. Er zit echter wel logica in het verhaal wat ze erbij hebben, dat valt niet te ontkennen.

Velen hadden gezien dat ze liever voor een ander verhaal kozen, dat snap ik ook goed, ik ben ook nog niet overtuigd van succes. Maar er zit echt wel meer gedachte achter dan een 'kom we gaan kijken wat een Steijn voor elkaar krijgt, want ik mag de huidige trainer niet'.
Ze kiezen iemand en verzinnen er een bijpassend lulverhaal omheen. Dat zegt toch helemaal niks?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
DutchOwnage schreef op zondag 3 augustus 2025 @ 18:37:
Zo zo. Daar is de 0-1.

Vermakelijke pot wel, natuurlijk PSV de bovenliggende partij maar ik had het verschil groter verwacht.
Ik vind het vermakelijker dan de F1 (geen spoilers). Ben blij dat voetbal weer terug is. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

OMX2000 schreef op zondag 3 augustus 2025 @ 18:11:
Hoezo spelen ze met een bal van Nike en geen Derbystar?
Ik zie net op de boarding dat Nike een sponsor is van de JC foundation, daarom denk ik.

PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Nu online
HollowGamer schreef op zondag 3 augustus 2025 @ 18:39:
[...]

Ik het vermakelijker dan de F1 (geen spoilers). Ben blij dat voetbal weer terug is. :)
Nou inderdaad, anders ik wel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sNielz123
  • Nu online
HollowGamer schreef op zondag 3 augustus 2025 @ 18:39:
[...]

Ik het vermakelijker dan de F1 (geen spoilers). Ben blij dat voetbal weer terug is. :)
Zal een beetje oppassen met wat ik zeg maar ik vond de F1 toch echt wel vermakelijk

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Harribo
sNielz123 schreef op zondag 3 augustus 2025 @ 18:20:
Snap wat je bedoelt. Loopt voorals ook niet over van voetbal intelligentie. Pasjes net niet goed, loopt niet als het moet, onnodig buitens staan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Gonadan schreef op zondag 3 augustus 2025 @ 18:38:
[...]

Ah, nog een beetje inhoud. Ik heb geen beeld op de camping dus alle details zijn welkom. :P
Vanaf middenlijn pass naar linksvoor, die geeft 'm in 1x voor over de grond naar Suray.

Kan je Nu.nl liveblog niet open zetten? Update elke minuut.

PVOutput☀️

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Harribo
sNielz123 schreef op zondag 3 augustus 2025 @ 18:41:
[...]

Zal een beetje oppassen met wat ik zeg maar ik vond de F1 toch echt wel vermakelijk
Ze gaan nergens heen in de F1... rijden steeds dezelfde rondjes.. Gaaap ;)

Slippertje Psv maar ze zullen het wel recht zetten
Gewoon misschien eens de kansen afmaken of zo?

[ Voor 15% gewijzigd door Harribo op 03-08-2025 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Gonadan schreef op zondag 3 augustus 2025 @ 18:38:
[...]

Edvardsen was toch gewoon een pleister op de ziel van Farioli omdat Moro niet lukte? Anders was die nooit gehaald, dat weet ik zeker.
Maar hij is er, hij deed het niet verkeerd, dus blijft de vraag.... waarom.
Niks tegen Moro, kan prima slagen bij Ajax, maar als je toch kijkt dat ze Berghuis verlengen en lamzak Traoré als alternatief hebben, terwijl je dus ook gewoon een fatsoenlijke rechtsbuiten had kunnen halen voor dat geld. Dan snap ik niet dat ze voor linksbuiten nr 3 (op dat moment nr 4) gaan. Kapitaalvernietiging niet te zuinig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
sNielz123 schreef op zondag 3 augustus 2025 @ 18:41:
[...]

Niets over vandaag. ;)

De vorige twee waren echt enorm saai, en ik kijk dan liever een vriendschappelijke wedstrijd. Het vrouwenvoetbal en wielrennen volg ik ook niet echt. De Eredivisie/PL vind ik toch het leukst, al zie je wel heel goed verschil in niveau tussen die twee. Vandaag vind ik het tempo nog vrij laag bij PSV.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Quad schreef op zondag 3 augustus 2025 @ 18:41:
[...]

Vanaf middenlijn pass naar linksvoor, die geeft 'm in 1x voor over de grond naar Suray.

Kan je Nu.nl liveblog niet open zetten? Update elke minuut.
Daar kom ik liever niet. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

toolkist schreef op zondag 3 augustus 2025 @ 18:43:
Maar hij is er, hij deed het niet verkeerd, dus blijft de vraag.... waarom.
Niks tegen Moro, kan prima slagen bij Ajax, maar als je toch kijkt dat ze Berghuis verlengen en lamzak Traoré als alternatief hebben, terwijl je dus ook gewoon een fatsoenlijke rechtsbuiten had kunnen halen voor dat geld. Dan snap ik niet dat ze voor linksbuiten nr 3 (op dat moment nr 4) gaan. Kapitaalvernietiging niet te zuinig
Mja, beetje apart is het wel. Blijkbaar zien ze zoveel in hem dat hij hoe dan ook moest komen. Maar dan zou ik dus Edvardsen niet gedaan hebben want dat wisten ze dan eerder ook wel. Wellicht dachten ze toen nog dat Farioli blijven nog wel een kans had?
toolkist schreef op zondag 3 augustus 2025 @ 18:39:
Ze kiezen iemand en verzinnen er een bijpassend lulverhaal omheen. Dat zegt toch helemaal niks?
Verzinnen? Oké, dan hoef ik die discussie in ieder geval niet voort te zetten. :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
HollowGamer schreef op zondag 3 augustus 2025 @ 18:30:
Naast een paar matige wedstrijden, kwam hij vorig jaar meermaals te laat. Dus hij is ook niet echt een voorbeeldprof. In combinatie met niet altijd je niveau halen in wedstrijden, is dat voor clubs een red flag.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

De Jong naar Porto?
Edit: Jep, mooie afsluitende club voor hem denk ik.

[ Voor 58% gewijzigd door Quad op 03-08-2025 19:09 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
bazzemans schreef op zondag 3 augustus 2025 @ 19:03:
[...]

Naast een paar matige wedstrijden, kwam hij vorig jaar meermaals te laat. Dus hij is ook niet echt een voorbeeldprof. In combinatie met niet altijd je niveau halen in wedstrijden, is dat voor clubs een red flag.
Auba (die van Arsenal) had hetzelfde, die is nog best ver gekomen (Barca).

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

En de Eredivisie heet vanaf dit seizoen de Vriendenloterij Divisie? Lekker hoor om het gokken en kansspelen te promoten op deze manier. :')

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
Porto neemt wel een risico zeg, ik vond Luuk, mijn held, de laatste 6 maanden echt niet fit meer ogen. Hij leek fysiek wel op voor voetbal en dan nu naar Spanje...
Aan de andere kant, hij komt gratis dus....

[ Voor 12% gewijzigd door carpebios op 03-08-2025 19:15 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11:23
carpebios schreef op zondag 3 augustus 2025 @ 19:15:
Porto neemt wel een risico zeg, ik vond Luuk, mijn held, de laatste 6 maanden echt niet fit meer ogen. Hij leek fysiek wel op voor voetbal en dan nu naar Spanje...
Aan de andere kant, hij komt gratis dus....
Portugal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
O inderdaad, by bad!

Trouwens, wat speelt PSV drama zeg. Aanvallend is het niets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megupe
carpebios schreef op zondag 3 augustus 2025 @ 19:17:
[...]

O inderdaad, by bad!

Trouwens, wat speelt PSV drama zeg. Aanvallend is het niets.
Moet voor pepi frustrerend zijn. De Jong weg, zit ie weer op de bank.
Mag wel naar Ajax komen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OMX2000

OMX2000

Veerman heeft ook nare trekken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• carpebios
OMX2000 schreef op zondag 3 augustus 2025 @ 19:21:
Veerman heeft ook nare trekken.
Ja dat die vaak onder z'n niveau voetbalt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megupe
*knip*

Dit is echt niet nodig aub.

[ Voor 76% gewijzigd door tweakduke op 04-08-2025 08:44 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hugo!
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 12-09 17:11
Jeetje is dit geel, hij raakt die bal amper met zijn hand…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
carpebios schreef op zondag 3 augustus 2025 @ 19:21:
[...]

Ja dat die vaak onder z'n niveau voetbalt.
Dat vind hij vaak zelf niet lol.

Is dit normaal geen rode kaart? Leuker dat het niet is, maar was hij niet laatste man?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Het is ook hartje winter. (in Melbourne weliswaar.)

[ Voor 17% gewijzigd door tweakduke op 04-08-2025 08:45 . Reden: quote aangepast ]

PVOutput☀️

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 17:19

ST10©DE

Dus.............

*knip*
Daar is de tr voor.

[ Voor 34% gewijzigd door tweakduke op 04-08-2025 08:46 ]

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
Quad schreef op zondag 3 augustus 2025 @ 19:24:
[...]

Het is ook hartje winter. (in Melbourne weliswaar.)
Had hij dan niet in de randstad op een boot moeten staan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• carpebios
Je zal bovenin het stadion zitten. Zit je daar met gevaar voor eigen leven al die ballen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gynnad
Hato definitief naar Chelsea, in zoverre dat nog niet bekend was.
Ajax and Chelsea FC have reached an agreement over the transfer of Jorrel Hato. The defender's move is effective immediately. The nineteen-year-old was under contract with Ajax until the summer of 2028. Ajax and the English club have agreed on a transfer fee of € 44,18 million.

[ Voor 49% gewijzigd door Gynnad op 03-08-2025 19:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
PSV blijft wel hetzelfde niveau houden van vorige jaar. Pasen komen ook voor geen meter aan, en over het schieten niet te spreken lol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
*knip*
Quote & reactie verwijderd.

[ Voor 89% gewijzigd door tweakduke op 04-08-2025 08:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Gynnad schreef op zondag 3 augustus 2025 @ 19:25:
Hato definitief naar Chelsea, in zoverre dat nog niet bekend was.

[Embed]
Voor linksachter op de bank.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

carpebios schreef op zondag 3 augustus 2025 @ 19:24:
[...]

Had hij dan niet in de randstad op een boot moeten staan?
De foto's die ik heb gezien tonen juist tegenovergestelde aan qua hoeveelheid kleding.

Voetballers moeten natuurlijk zelf weten wat ze prettig vinden. Als ze een driedubbele lagen bont dragen, zolang ze scoren niets aan de hand.

PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 17:19

ST10©DE

Dus.............

Zelfs de ballen van Perisic komen niet aan. Dat is normaal een speler die altijd wel een 7 haalt

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• carpebios
ST10©DE schreef op zondag 3 augustus 2025 @ 19:27:
Zelfs de ballen van Perisic komen niet aan. Dat is normaal een speler die altijd wel een 7 haalt
Normaal zakt het in de winterstop in, maar nu al gelijk in het begin van het seizoen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
carpebios schreef op zondag 3 augustus 2025 @ 19:28:
[...]

Normaal zakt het in de winterstop in, maar nu al gelijk in het begin van het seizoen!
En dus vol speculeren over opvolger Bosz straks weer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• carpebios
HollowGamer schreef op zondag 3 augustus 2025 @ 19:29:
[...]

En dus vol speculeren over opvolger Bosz straks weer.
#BOSZOUT!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• carpebios
Alsmaar weglopen met die bal GAE, wat kinderachtig.

Pagina: 1 ... 14 ... 48 Laatste

Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Of de commentator je bevalt of niet, het continu benoemen dat je de commentator, scheidsrechter of VAR niet leuk vindt is achterhaald. Houd het lekker voor je, het voegt niks toe.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellige sfeer, niet voor een vijandige.

Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse / Belgische clubs en de voor hun direct relevante wedstrijden
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2025/2026 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Verder is er nog Randzaken