"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.
Een paar koks was al te duurST10©DE schreef op woensdag 5 november 2025 @ 23:44:
Is het idee al geopperd om twee coaches/ trainers te nemen? Heitinga voor de eredivisie, en een goede coach voor de Europese wedstrijden?
Ik had op zich wel een zwak voor Forbs. Alleen schoot hij practisch niets raak, en dat vond ik wel weer een beetje jammer.Harribo schreef op woensdag 5 november 2025 @ 23:13:
[...]
Ik weet dat het makkelijk achteraf praten is maar ik vond Forbs niet zo slecht .
Zoveel snelheid is altijd een wapen .
Maar ja kopen we nu weinig voor
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Hij heeft natuurlijk ook niet een fatsoenlijke kans gehad onder een fatsoenlijke manager/draaiend team.Gonadan schreef op woensdag 5 november 2025 @ 23:57:
[...]
Ik had op zich wel een zwak voor Forbs. Alleen schoot hij practisch niets raak, en dat vond ik wel weer een beetje jammer.
Ach, ik ben er welneven klaar mee. Gewoon maar focussen op de Eredivisie. Hopen dat we in de top5 landen
Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)
Is Dick Advocaat nog actief?ST10©DE schreef op woensdag 5 november 2025 @ 23:44:
Is het idee al geopperd om twee coaches/ trainers te nemen? Heitinga voor de eredivisie, en een goede coach voor de Europese wedstrijden?
Zero compensation
Utrecht is een potje die Ajax zou moeten winnen. Een solide 0-2. En vanuit daar vertrouwen gaan tanken.
Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357
Hij heeft vorig jaar net 300 minuten gespeeld voor Ajax voordat ie verhuurd werd, knappe conclusie.Outerspace schreef op donderdag 6 november 2025 @ 00:39:
Hou toch op met die Forbs![]()
Een paar leuke acties vorig jaar, rendement nog minder dan die van Godts. Dat is een prestatie op zich.
Kijk iets verder dan 1 wedstrijd en je weet waarom Heitinga eerder vandaag dan morgen moet opbokken.Mog schreef op donderdag 6 november 2025 @ 07:18:
Heitinga’s positie wordt met de wedstrijd lastiger. Aan de andere kant, Galatasaray heeft een selectie die ruim €100 miljoen meer waard is. Daar kan je 0-3 van verliezen. Had Feyenoord of PSV hier wel van gewonnen?
Utrecht is een potje die Ajax zou moeten winnen. Een solide 0-2. En vanuit daar vertrouwen gaan tanken.
Waarom zijn ze bij Liverpool wel tevreden over hem? Waarom presteert Forbs (en vele andere ex-Ajacieden) wel buiten Ajax?toolkist schreef op donderdag 6 november 2025 @ 07:21:
[...]
Kijk iets verder dan 1 wedstrijd en je weet waarom Heitinga eerder vandaag dan morgen moet opbokken.
Assistent is wat anders dan trainer. En er zijn legio voorbeelden van spelers die het na Ajax juist slechter doen (van de Beek, Ziyech etc.).Mog schreef op donderdag 6 november 2025 @ 07:26:
[...]
Waarom zijn ze bij Liverpool wel tevreden over hem? Waarom presteert Forbs (en vele andere ex-Ajacieden) wel buiten Ajax?
En bij elke club zijn voorbeelden van spelers die na hun vertrek bij een andere club wel presteren.
Maar ja, het is logisch dat elke supporter van andere clubs hoopt dat Heitinga blijft, garantie op verliespartijen.
[ Voor 10% gewijzigd door Exocet op 06-11-2025 07:34 ]
Volg Ajax / Heitinga niet zo intensief, maar dat viel me gisteren inderdaad wel op. De volledig passieve houding van Heitinga. Hij coached totaal niet tijdens de wedstrijd, zit daar maar een beetje te zitten terwijl zijn elftal richting mist.jbdeiman schreef op woensdag 5 november 2025 @ 22:47:
[...]
Ik vond het beeld mooier dat Heitinga op de bank zat te kijken naar een trainer van Galatasaray die middels gebaren aanwijzingen aan enkele spelers gaf.
Hoe heeft hij in vredesnaam een gele kaart kunnen krijgen? Wegens passiviteit?
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Omdat Heitinga bij Liverpool een assistent was, niet iemand met eindverantwoording.Mog schreef op donderdag 6 november 2025 @ 07:26:
[...]
Waarom zijn ze bij Liverpool wel tevreden over hem? Waarom presteert Forbs (en vele andere ex-Ajacieden) wel buiten Ajax?
Forbs heeft onder Steijn en van t Schip gespeeld, toen speelde niemand goed op Brobbey na. Lijkt me duidelijk waarom. Daarna heeft ie geen fatsoenlijke kans meer gehad en was er de kans om hem te verhuren met kans op terugverdienen van een groot deel van de betaalde transfersom, waarbij we allemaal weten hoe Ajax er financieel voor stond. En lang niet alle ex-Ajacieden die de afgelopen seizoenen vertrokken zijn doen het nu prima
Dat er bij Ajax wat meer mis is dan alleen Heitinga is wel duidelijk, maar dat wil niet zeggen dat Heitinga dan maar moet blijven zitten.
Ik vond de aanstelling een armoedige keuze. Maar als je ergens voor kiest moet je doorgaan vind ik.toolkist schreef op donderdag 6 november 2025 @ 07:53:
[...]
Dat er bij Ajax wat meer mis is dan alleen Heitinga is wel duidelijk, maar dat wil niet zeggen dat Heitinga dan maar moet blijven zitten.
Goed, Heitinga exit. Wat dan? Vooral wie dan? Hoe voorkom je dat je opnieuw een trainer naar een paar maanden ontslaat? Welke trainer met een beetje track record wil nu bij Ajax aan de gang? Er is niet veel mogelijk qua wintertransfers of extra personeel. Je bent de 8e trainer in krap drie seizoenen.
Eensch.toolkist schreef op donderdag 6 november 2025 @ 07:53:
[...]
(...)
Heitinga is zeker geen bron van alle problemen bij Ajax; maar hij is zeker ook geen onderdeel van de oplossing.
Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic
Er is geen trainer op aard die deze selectie het echte Ajaxvoetbal kan laten spelen. Accepteer dat je in opbouw bent.
Ik ben het echter wel eens met Ajacieden die in Heitinga geen lange termijn oplossing zien. Je hebt alleen geen opties om van m af te komen in het trainerskerkhof wat Ajax inmiddels is geworden.
Als je de afkoopsom van Heitinga meerekent, plus de pure afgang nu in de CL en de slechte prestaties in de Eredivisie dan was dat een veel betere investering geweest, aangenomen dat Farioli dan niet had besloten om te vertrekken.
Helaas kan Heitinga zich nu (wederom) verschuilen achter een paar penalties. De tweede heb ik al niet meer gezien maar de eerste was wel echt lullig.
Ik weet niet hoeveel langer het bestuur van Ajax dit nog kan aanzien maar hoe langer ze wachten met ingrijpen, hoe belachelijker ze zich in mijn ogen maken. Het was niks, het is niks en het wordt niks.
Voor de wedstrijd staat Heitinga nog met een grijns op zijn gezicht bij de verslaggever alsof hij een tactische meesterzet klaar heeft liggen waarmee hij Galatasaray zal overrompelen. Hij wil er niks over kwijt, de tegenstander niet wijzer maken, "je gaat het straks wel zien" zegt hij.
Nou wat hebben we weer kunnen genieten hè van dat tactische meesterbrein, met achteraf weer uitspraken als "Het geluk moet een keer onze kant opvallen”. Welk geluk? Het is niet alsof je kans na kans uitspeelde en constant de paal en/of de lat hebt geraakt. Zonder die penalties verlies je ook.
Ja, in bepaalde delen van de wedstrijd zag het er aardig uit maar ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat Gala het ook een beetje liet gebeuren.
Overigens ook wel weer ironisch hoe Ziggo (of wie het dan ook bedenkt) nota bene van 't Schip uitnodigt voor en na de wedstrijd voor de analyse. Dat kunnen we toch net zo serieus nemen als Mario Been die na die 10-0 wel eventjes Feyenoord ging analyseren
Hoe was het spreekwoord ook alweer? Beter ten halve gekeerd dan ten hele verdwaald?Mog schreef op donderdag 6 november 2025 @ 08:19:
[...]
Ik vond de aanstelling een armoedige keuze. Maar als je ergens voor kiest moet je doorgaan vind ik.
Goed, Heitinga exit. Wat dan? Vooral wie dan? Hoe voorkom je dat je opnieuw een trainer naar een paar maanden ontslaat? Welke trainer met een beetje track record wil nu bij Ajax aan de gang? Er is niet veel mogelijk qua wintertransfers of extra personeel. Je bent de 8e trainer in krap drie seizoenen.
Er zijn altijd wel fatsoenlijke trainers die bij Ajax (of welke andere top 3 club in NL) aan de slag willen. Dat het momenteel een slagveld is qua aantallen trainers (waarbij het denk ik niet fair is om interims mee te tellen) schrikt veel trainers ook niet af. Vast wel een aantal, maar het is echt niet dat Ajax nu noodgedwongen maar Heitinga moet houden of alleen de trainer van TOP Oss nog kan halen ofzo.
Daarnaast, zet er een trainer neer die een fatsoenlijk idee heeft, die het vertrouwen in de selectie terugbrengt, en je doet gewoon nog mee om top 3. Dan heb je midden in het seizoen geen versterkingen nodig.
Dat is toch geen eis om te kunnen mikken?toolkist schreef op donderdag 6 november 2025 @ 00:07:
[...]
Hij heeft natuurlijk ook niet een fatsoenlijke kans gehad onder een fatsoenlijke manager/draaiend team.
Ik ben ook blij met die 7, maar dit gaat niet over die 3 fouten die niet gecorrigeerd worden. Dit gaat over de 7 extra fouten die we krijgen omdat de scheids extra moet gaan kijken.toolkist schreef op woensdag 5 november 2025 @ 23:06:
[...]
Zoals gezegd, niet perfect maar als de var 7 vd 10 beslissingen goed corrigeert ben ik blij met die 7.
Jij wil blijkbaar alleen de 3 negatieve belichten.
De kwaliteit van de beslissingen moet omhoog, dat bereik je niet door dezelfde heikneuters gewoon vaker te laten kijken.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Vertrouwen doet veel met een speler.Gonadan schreef op donderdag 6 november 2025 @ 08:56:
[...]
Dat is toch geen eis om te kunnen mikken?
[...]
Ik ben ook blij met die 7, maar dit gaat niet over die 3 fouten die niet gecorrigeerd worden. Dit gaat over de 7 extra fouten die we krijgen omdat de scheids extra moet gaan kijken.
De kwaliteit van de beslissingen moet omhoog, dat bereik je niet door dezelfde heikneuters gewoon vaker te laten kijken.
Plus. hij is jong, voor het eerst alleen in het buitenland (en we herinneren ons toch wel hoe Ajax die spelers liet zwemmen in het seizoen onder Steijn, Akpom heeft er genoeg over geklaagd), mag ie wat tijd hebben om te wennen?
Zie Ueda die vorig seizoen ruk presteerde en nu van alle hoeken en standen raak schiet/kopt.
Wij maakten daar nog grappen over gisteren, zat hij nors te kijken naar de coach van de tegenstander met zo'n blik van: "Wat ben jij nou aan het doen joh mafkees?". Maar die mafkees was dus langs de lijn zijn team aan het coachen, zoals je zo verwachten van een coach. Zeker als het allemaal niet zo goed gaat.alexbl69 schreef op donderdag 6 november 2025 @ 07:51:
Volg Ajax / Heitinga niet zo intensief, maar dat viel me gisteren inderdaad wel op. De volledig passieve houding van Heitinga. Hij coached totaal niet tijdens de wedstrijd, zit daar maar een beetje te zitten terwijl zijn elftal richting mist.
Maar ja, als hij teksten langs de lijn net zo concreet zijn als in interviews dan heeft het niet zoveel zin.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Eens, hij heeft niet heel veel gespeeld. Kijk je hoeveel kansen een Godts krijgt dan is dat niet in verhouding.toolkist schreef op donderdag 6 november 2025 @ 08:59:
Vertrouwen doet veel met een speler.
Plus. hij is jong, voor het eerst alleen in het buitenland (en we herinneren ons toch wel hoe Ajax die spelers liet zwemmen in het seizoen onder Steijn, Akpom heeft er genoeg over geklaagd), mag ie wat tijd hebben om te wennen?
Zie Ueda die vorig seizoen ruk presteerde en nu van alle hoeken en standen raak schiet/kopt.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Het is net politiek… er zijn partijen die het prima doen in de oppositie maar zodra ze moeten regeren vallen ze zwaar door de mand. Ik ben zelf ook wel van mening dat Heitinga een prima assistent kan zijn met zijn karakter, de schakel tussen de trainer en de spelers. Alleen zelf de lijnen uitzetten en de tactiek bepalen, dat is andere koek.Mog schreef op donderdag 6 november 2025 @ 07:26:
En voor wat betreft Forbs? Elke speler is zo goed als het team waarin hij speelt. Er zijn maar weinig spelers qua op basis van eigen kwaliteit een heel elftal op sleeptouw kunnen nemen, vooral op de positie waar Forbs speelt. Maar zet een middelmatige speler in een goed draaiend elftal en je zal zien dat die speler boven zichzelf uit gaat steken. Of misschien wel zijn vorm en kwaliteit haalt die in een minder draaiend elftal niet wordt behaald. Sowieso zijn vertrouwen en wedstrijdritme zeer belangrijke facturen in het voetbal.
Maar goed, het interview van Klaassen gisteravond zegt in mijn ogen alles; er zit geen verbetering in, ook al zijn we nu al maanden onderweg. Dat maakt de positie van Heitinga onhoudbaar, die al meerdere keren tegen beter weten in het voordeel van de twijfel heeft gekregen. Het is echt klaar nu. Maar vrees dat vanwege de interne puinhopen bij Ajax dat er een dermate patstelling is ontstaan dat er niemand weg gaat aangezien het ontslag van Heitinga een dusdanig domino-effect gaat opleveren dat iedereen met die beslissing zijn eigen graf graaft.
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Het is volgens mij al eerder voorbij gekomen in dit topic: het gaat gewoon te snel voor 'm. Hij mist het tactische inzicht om tijdens de wedstrijd iets te veranderen. Zijn interviews verraden het eigenlijk ook altijd. Er komt nooit iets met diepte uit, altijd van die open deuren.alexbl69 schreef op donderdag 6 november 2025 @ 07:51:
[...]
Volg Ajax / Heitinga niet zo intensief, maar dat viel me gisteren inderdaad wel op. De volledig passieve houding van Heitinga. Hij coached totaal niet tijdens de wedstrijd, zit daar maar een beetje te zitten terwijl zijn elftal richting mist.
De anderen op de bank hebben dat ook niet. Keizer en Peerenboom zijn net zo goed brandhout en Grim is ook geen hoogvlieger.
Zolang Johnny nog in de dug-out zit ga ik geen wedstrijden meer kijken. Het is Maurice Steijn all over again. Geen lijn, geen progressie. Iedere speler die vorig jaar goed speelde kan er nu weer geen klote van. Individuele spelers afvallen ga ik nu ook niet doen, zolang die man in de dug-out zit.
[ Voor 0% gewijzigd door JanW op 06-11-2025 09:32 . Reden: Woordje aangepast, sorry :> ]
Haha ja
Elke uitwedstrijd staat de spelersbus nu ook bij een MC Drive
Welk proces? Welke stapjes vooruit? Kennelijk is Klaassen het daar niet mee eens."We houden vast aan de goede momenten. Natuurlijk zou ik willen dat het proces sneller gaat, maar het gaat wel met kleine stapjes vooruit", zei Heitinga. "En dan moet het een keer onze kant op gaan vallen."
En wéér "de jongens hebben gestreden" en "we speelden met lef". Iedere keer weer dezelfde dooddoeners.
Zelf opstappen gaat hij dus ook niet doen zegt hij. Snap ik, dan mis je de zak geld die gegarandeerd een keer jouw kant op komt bij een ontslag. Maar hij is naar eigen zeggen wel een echte clubjongen. Rot dan alsjeblieft vandaag nog op.
Bounida ...één mooie actie naar binnen maar dan moet het schot gewoon 10x beter .
Niets nu aan te zien dat dit spelers zijn waar Ajax echt wat aan gaat hebben .
In dit soort situaties moet de eigen jeugd je ook vaak redden ...maar als je kijkt hoe jong Ajax het doet ,ziet het er niet heel hoopvol uit .
En nu we toch aan het bashen zijn ...is de leiding bij jong Ajax ook wel capabel genoeg ?
Klaassen heeft helemaal niks meer te zoeken in Ajax 1. Hij kan het gewoon niet meer belopen.JEightyFive schreef op donderdag 6 november 2025 @ 09:16:
[...]
Welk proces? Welke stapjes vooruit? Kennelijk is Klaassen het daar niet mee eens.
En wéér "de jongens hebben gestreden" en "we speelden met lef". Iedere keer weer dezelfde dooddoeners.
Maar dit is wel een speler waar Heitinga het mee moet doen.
Getuige die laatste opmerking... dat mankement deel ik volledig. Ik bezit niet de minste neiging om mezelf willens en wetens te kastijden in de ijdele hoop dat de huidige toestand van het voetbal miraculeus zal veranderen tot iets draaglijks, wetende dat het slechts kommer, kwel en existentiële armoede zal blijven. De interviews zijn niet slechts tenenkrommend inferieur, maar vormen ook een regelrechte aanslag op het intellect, alsof Johnny ons beschouwt als cognitief gehandicapte wezens, verstoken van enig vermogen om tot een eigen interpretatie te kunnen komen.JanW schreef op donderdag 6 november 2025 @ 09:10:
Vanuit de directie is het ook angstvallig stil. Vanuit de directie die wat te zeggen heeft bedoel ik dan. Menno Geelen hoor je nergens. Kroes wel, maar die heeft een dusdanige vorm van zelfliefde dat hij volgens mij een foto van zichzelf op zijn bureau heeft staan. Kroes mag Heitinga niet ontslaan, die mag het advies geven aan Geelen om Heitinga weg te sturen en Geelen moet actie nemen.
Zolang Johnny nog in de dug-out zit ga ik geen wedstrijden meer kijken. Het is Maurice Steijn all over again. Geen lijn, geen progressie. Iedere speler die vorig jaar goed speelde kan er nu weer geen klote van. Individuele spelers afvallen ga ik nu ook niet doen, zolang die kneus in de dug-out zit.
Afgezien van het infantiele georakel over de voortreffelijke (doorhalen wat niet van toepassing is) glorieuze eerste: 5/10/15/17/20/25 minuten van Johnny wat dan weer de basis vormt voor de komende wedstrijd. Spelers de wei insturen met tackles waarvoor je makkelijk rood kan krijgen (Taylor 2 weken terug, Mokio gisteren na 4 minuten 20 seconden) geeft je ook te raden. Maar gelukkig mag de man die vrouwe Zenden regelmatig alle hoeken van de kamer heeft laten zien vooralsnog vrolijk aanblijven en is het afwachten totdat wij de 'slechte' records gaan afpakken van de mindere goden in de CL. Oprotten met die man.
Huh? Utrecht uit is voor Ajax altijd lastig.Mog schreef op donderdag 6 november 2025 @ 07:18:
Daarnaast zijn de selectie en trainer van Utrecht niet minder dan die van Ajax. Dus deze even winnen met 0-2 lijkt me vooraf vrij onrealistisch.
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Of de commentator je bevalt of niet, het continu benoemen dat je de commentator, scheidsrechter of VAR niet leuk vindt is achterhaald. Houd het lekker voor je, het voegt niks toe.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellige sfeer, niet voor een vijandige.
Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse / Belgische clubs en de voor hun direct relevante wedstrijden
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2025/2026 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Verder is er nog Randzaken
:strip_exif()/f/image/j4YoHWAaoszviQTTMvvwJnzW.jpg?f=fotoalbum_large)