[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2025/2026 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 113 114 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Henkie_NtA
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 18:27
tiswat schreef op donderdag 6 november 2025 @ 16:31:
[...]

Dat laatste met name. Ik denk dat de inbreng van Ten Hag schromelijk wordt overschat. Heeft ook echt een fors aantal kut wedstrijden gespeeld met slechte tactiek.
Zeker, maar ja veel slechter gaat het er sowieso niet van worden (of is dat te veel wensdenken?).
Probleem is dat je op dit moment natuurlijk ook niet echt veel te kiezen hebt. Ze hadden heitinga nooit moeten aanstellen, maar dat zag echt iedereen.

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 19:09
Wat een treurige dag :(

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
LZ86 schreef op donderdag 6 november 2025 @ 16:31:
Niet dat dit de oplossing gaat zijn, maar hey. Wellicht komende zomer weer een poging!
Het is niet de oplossing. Maar nu 2x Heitinga gezien bij Ajax als trainer en er is echt niets waaruit blijkt dat hij geschikt is voor de functie. Gewoon niets.

• Chrisjuh_15
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19:06

Chrisjuh_15

Facta non verba

Ach, dit is jammer zeg! Johnny moet blijven!!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 20:20
tiswat schreef op donderdag 6 november 2025 @ 16:31:
[...]

Dat laatste met name. Ik denk dat de inbreng van Ten Hag schromelijk wordt overschat. Heeft ook echt een fors aantal kut wedstrijden gespeeld met slechte tactiek.
Met deze selectie gaat ten Hag toch ook niks klaarspelen.
Natuurlijk is Heitinga ongeschikt (dat hadden de Tweakers natuurlijk al door toen ie werd aangesteld op basis van niks eigenlijk) maar dat is de selectie ook.

Als ze snel genoeg de rug rechten kunnen ze wellicht nog meedoen om de EL plekken, meer zal er dit seizoen toch echt niet inzitten. En dan in de zomer grote schoonmaak en opnieuw beginnen (Weghorst, Klaassen, Berghuis, Wijndal, Gaaei, Pasveer en vast nog wel enkele die ik vergeet) zijn toch totaal ongeschikt om mee te bouwen?

Ik vraag me ernstig af of het voor Ajax wel haalbaar is een goede trainer aan te trekken. Het is een soort carriere zelfmoord om daar nu in te stappen met de huidige malaise in de organisatie en de selectie.

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20:01
Henkie_NtA schreef op donderdag 6 november 2025 @ 16:35:
[...]

Zeker, maar ja veel slechter gaat het er sowieso niet van worden (of is dat te veel wensdenken?).
Probleem is dat je op dit moment natuurlijk ook niet echt veel te kiezen hebt. Ze hadden heitinga nooit moeten aanstellen, maar dat zag echt iedereen.
Moet je niet weer het kaliber Heitinga aannemen. Een bewezen naam heb je nodig, maar of die er zin in hebben?

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online
Nou dat wordt natuurlijk weer weken lang ,tot het vervelendst aan toe ,overal in de media lullen over wie de geschikte opvolger zou zijn voor Ajax ..
Hoop wat dat betreft dat ze snel 1 vinden

• LZ86
PolarBear schreef op donderdag 6 november 2025 @ 16:35:
[...]

Het is niet de oplossing. Maar nu 2x Heitinga gezien bij Ajax als trainer en er is echt niets waaruit blijkt dat hij geschikt is voor de functie. Gewoon niets.
Ja, daarom had ie die 2e poging natuurlijk ook nooit moeten krijgen.
Keizer idem. Het was al een bizarre aanstelling.

Voordeel voor Ajax is wel dat je ook meteen van Kroes afbent.

• Harribo
  • Nu online
tiswat schreef op donderdag 6 november 2025 @ 16:36:
[...]

Moet je niet weer het kaliber Heitinga aannemen. Een bewezen naam heb je nodig, maar of die er zin in hebben?
Heitinga heeft wel bewezen er niks van te kunnen .

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20:01
Harribo schreef op donderdag 6 november 2025 @ 16:38:
[...]

Heitinga heeft wel bewezen er niks van te kunnen .
Kroes ook.

• Harribo
  • Nu online
PolarBear schreef op donderdag 6 november 2025 @ 16:35:
[...]

Nee die laatste zin ...helemaal niets .
Heitinga kan beter wat anders gaan doen

• LZ86
tiswat schreef op donderdag 6 november 2025 @ 16:36:
[...]

Tja, maar welke bewezen naam is a: beschikbaar en b: bereid om in deze puinbak te stappen.

Denk niet dat Ajax veel keuze heeft nu. Het zal wel interimmen worden tot de winterstop/rest van het seizoen.

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
LZ86 schreef op donderdag 6 november 2025 @ 16:36:
[...]

Met deze selectie gaat ten Hag toch ook niks klaarspelen.
Is de selectie echt zo slecht dat je:
  • Met moeite thuis van Telstar wint
  • Gelijk speelt tegen Volendam
  • Thuis kansloos verliest van AZ
  • Met geluk langs Twente komt
  • Gelijk speelt tegen Heerenveen
Is dat nu echt de alleen de selectie (hint, nee als je kijkt naar vorig jaar kan je met een vergelijkbare selectie er meer uithalen).

De Champions League wedstrijden heb ik het geeneens over, dat was zo naïef dat enig resultaat een illusie was.

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:29

Sagat

Is pappa x2!

Gefelicteerd Ajacieden, denk dat er weinig van jullie zijn die problemen met deze beslissing hebben. En ik denk dat het ook beter voor Heitinga zelf is. Die moet lekker weer assistent worden of het proberen bij een kleinere club, Steijn doet het inmiddels ook weer best aardig bij Sparta (denk ik, met name dan door een blik op de ranglijst, maar cmiirw :) )

Ik vond Grim bij RKC ook best aardig in het begin, maar goed wellicht laat mijn geheugen me in de steek en mja toch 'ietjes' andere club/verwachtingen etc.

Ik zie Ten Hag nog wel komen, die is europees toch al klaar en voor het geld hoeft ie het ook niet te doen dus why not. Die kan natuurlijk aangeven dat ie enorm moet bouwen en dat de verwachtingen realistisch moeten zijn...

10 second ninja DONE

• Henkie_NtA
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 18:27
PolarBear schreef op donderdag 6 november 2025 @ 16:41:
[...]

Is dat nu echt de alleen de selectie (hint, nee als je kijkt naar vorig jaar kan je met een vergelijkbare selectie er meer uithalen).

De Champions League wedstrijden heb ik het geeneens over, dat was zo naïef dat enig resultaat een illusie was.
Deze selectie is echt niet zo slecht als Heitinga het laat lijken.
Je hebt wat mij betreft vorig jaar toch overduidelijk kunnen zien wat voor verschil een goede trainer kan maken. Ik snap dat je niet zomaar aan alle eisen van iemand moet voldoen (als dat inderdaad het hele verhaal is), maar dat ze die hebben laten gaan is de grootste fout geweest imo.

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
Erg fijn, nu niet voor Ten Hag gaan anders blijf je erin zitten.

Gewoon compleet iemand anders halen

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Sagat schreef op donderdag 6 november 2025 @ 16:43:
Ik zie Ten Hag nog wel komen, die is europees toch al klaar en voor het geld hoeft ie het ook niet te doen dus why not. Die kan natuurlijk aangeven dat ie enorm moet bouwen en dat de verwachtingen realistisch moeten zijn...
In Engeland en in Duitsland geen geweldig resultaat en daarmee een flinke smet op het CV. Dan moet je ergens je CV weer leven gaan geven. De vraag is of dat bij Ajax gaat lukken of dat het afbreukrisico dermate groot is dat je dan helemaal klaar bent als trainer.

• mavaros
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16:49
Op dit soort dagen vallen er altijd onnodige slachtoffers. Het is waarschijnlijk onderdeel van het voetbal.

• Napo
  • Niet online
🚨⚪️🔴 Understand Erik ten Hag has been approached by Ajax over possible return to the club as Heitinga got sacked.

Talks ongoing but no decision yet by Erik ten Hag, who already didn’t advance in talks with Wolves.
Weet niet of je hier heel blij van moet worden.

[ Voor 52% gewijzigd door Napo op 06-11-2025 16:51 ]

• LZ86
[...]

Je vergeet "met geluk langs NAC" :+

En nee, het zal echt niet 100% de selectie zijn (zaten ook tactische zaken tussen) maar tegen Twente en Heerenveen was de tactiek echt niet zo beroerd. De spelers wel.

Natuurlijk is het geen p7-10 ploeg. Maar de top 3 is dit seizoen wel te hoog gegrepen.
Feyenoord, AZ en vooral PSV hebben gewoon beter spel en vaak ook betere spelers. Denk dat Ajax nu een beetje moet concurreren met NEC, Utrecht, Groningen en Twente. om de EL plekken. En dan ook nog oppassen voor outsiders zoals GAE

• Harribo
  • Nu online
Wout is nu vast aan het huilen
Ook vanwege de zekerheid op een basisplaats

• Terranova
  • Nu online
Napo schreef op donderdag 6 november 2025 @ 16:51:
[...]

Weet niet of je hier heel blij van moet worden.
Totaal niet. Ten Hag is niet iemand die snel kan schakelen. Hij was ook bijna ontslagen bij Ajax ondanks dat ie met De Ligt en De Jong etc kon werken. Pas veel later is het gaan lopen, maar elke keer als er een blessure was, dan stortte alles in.

Daarom faalde hij ook bij United en Leverkussen.

Ajax heeft nu iemand nodig die snel wat kan opzetten, niet een Ten Hag

• Soulizer
  • Registratie: April 2010
  • Nu online
Ten hag was toch al in vergevorderde gesprekken met Wolves?

• wndlr
  • Registratie: September 2025
  • Niet online
LZ86 schreef op donderdag 6 november 2025 @ 16:38:
Voordeel voor Ajax is wel dat je ook meteen van Kroes afbent.
Of dat een voordeel is in de zoektocht naar een nieuwe trainer moet nog blijken.

• LZ86
Henkie_NtA schreef op donderdag 6 november 2025 @ 16:45:
[...]

Je hebt wat mij betreft vorig jaar toch overduidelijk kunnen zien wat voor verschil een goede trainer kan maken. Ik snap dat je niet zomaar aan alle eisen van iemand moet voldoen (als dat inderdaad het hele verhaal is), maar dat ze die hebben laten gaan is de grootste fout geweest imo.
Maar toen was het de andere kant op bizar. Dat houdt een trainer geen heel seizoen vol, wat ook bleek toen de titel alsnog verloren ging.

Farioli zag de bui natuurlijk ook wel hangen dat hij dat echt niet nog een keer zou kunnen flikken.

• LZ86
wndlr schreef op donderdag 6 november 2025 @ 16:54:
[...]

Of dat een voordeel is in de zoektocht naar een nieuwe trainer moet nog blijken.
Nouja, Kroes had Heitinga aangesteld, dus ik denk het haast wel :+

• Soulizer
  • Nu online
LZ86 schreef op donderdag 6 november 2025 @ 16:55:
[...]

Maar toen was het de andere kant op bizar. Dat houdt een trainer geen heel seizoen vol, wat ook bleek toen de titel alsnog verloren ging.

Farioli zag de bui natuurlijk ook wel hangen dat hij dat echt niet nog een keer zou kunnen flikken.
Farioli zag dat plus geen aankopen en het gezien over ajax voetbal moeten spelen dus die was em snel gepeert.

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

wndlr schreef op donderdag 6 november 2025 @ 16:54:
[...]

Inderdaad. De nieuwe TD zal zijn eigen trainer keuze willen maken.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19:58
Henkie_NtA schreef op donderdag 6 november 2025 @ 16:45:
Op het einde van vorig seizoen haalde Farioli ook maar 5 punten uit 5 wedstrijden met kunst en vliegwerk, en de wedstrijden daarvoor waren er al een paar wonderbaarlijke ontsnappingen geweest zoals tegen Willem II. Het verval was al ingezet voor Heitinga kwam en vervolgens werden de beste spelers ook nog eens verkocht.

We gaan het zien of er iemand van naam in stapt en er een ommekeer komt.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17:06
LZ86 schreef op donderdag 6 november 2025 @ 16:36:
[...]
En dan in de zomer grote schoonmaak en opnieuw beginnen (Weghorst, Klaassen, Berghuis, Wijndal, Gaaei, Pasveer en vast nog wel enkele die ik vergeet) zijn toch totaal ongeschikt om mee te bouwen?
Dat zal nooit goed gaan, hoe goed je ook als TD of coach bent een half team vervangen vaagt alle vastigheden die er al nauwelijks zijn compleet weg. Krijg je weer Mislintat achtige problemen, zelfs met beter gekozen spelers. In principe moet je zoiets over paar jaar uitspreiden om het verval van team niet groter dan noodzakelijk te maken, zelfs als de huidige spelers weinig voorstellen want nieuwe spelers moeten ook maar goed wennen en zich aanpassen. Zie bijvoorbeeld een Moro, die komt van een goed U21 EK en wordt nu al afgeschreven door minder spel. Doe dat keer een stuk of 6 basisspelers en je hebt grotere problemen dan iets rustiger afscheid nemen van mindere spelers die altijd nog als back-up worden gebruikt in plaats van basisspeler, maar dan blijft er nog wat van vastigheden over.

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:00

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Harribo schreef op donderdag 6 november 2025 @ 16:52:
Wout is nu vast aan het huilen
Ook vanwege de zekerheid op een basisplaats
Zolang zijn concurrenten verhuurd of geblesseerd zijn komt dat wel goed hoor. ;)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17:06
ph4ge schreef op donderdag 6 november 2025 @ 17:03:
[...]

Op het einde van vorig seizoen haalde Farioli ook maar 5 punten uit 5 wedstrijden met kunst en vliegwerk, en de wedstrijden daarvoor waren er al een paar wonderbaarlijke ontsnappingen geweest zoals tegen Willem II. Het verval was al ingezet voor Heitinga kwam en vervolgens werden de beste spelers ook nog eens verkocht.

Niet heel gek met hoe vroeg Ajax vorig jaar aan seizoen begon met de kwalificatie wedstrijden voor Europees en een jaar daarvoor met nauwelijks conditie en normale trainingen. De spelers zaten er duidelijk doorheen en hadden dit jaar beter basis om op voort te bouwen totdat Heitinga besloot alles weer als vanouds te doen en intensiteit omlaag gooide.

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:00

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Napo schreef op donderdag 6 november 2025 @ 16:25:
Hij had een aflopend contract toch? Die zoektocht voor een nieuwe TD - mochten er geen signalen zijn dat hij zou verlengen - zou al onderweg moeten zijn. Dit maakt het wellicht gemakkelijker om snel te schakelen maar de vraag is wie er in wil stappen met deze situatie.
Klopt. En inderdaad zou je mogen verwachten dat er al over nagedacht is, tenzij hij intern wel al duidelijk had aangegeven door te willen. Naar buiten toe klonk dat nogal twijfelachtig.

De positie van TD is nu juist wel aantrekkelijk denk ik. Financieel is het grootste deel van de ramp recht getrokken dus je kunt overgaan van repareren naar bouwen. Natuurlijk is het nog geen vetpot maar het is niet zo onaantrekkelijk als nu instappen als hoofdtrainer.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• LZ86
Gonadan schreef op donderdag 6 november 2025 @ 17:07:
[...]

Klopt. En inderdaad zou je mogen verwachten dat er al over nagedacht is, tenzij hij intern wel al duidelijk had aangegeven door te willen. Naar buiten toe klonk dat nogal twijfelachtig.

De positie van TD is nu juist wel aantrekkelijk denk ik. Financieel is het grootste deel van de ramp recht getrokken dus je kunt overgaan van repareren naar bouwen. Natuurlijk is het nog geen vetpot maar het is niet zo onaantrekkelijk als nu instappen als hoofdtrainer.
Dat is wel zo natuurlijk.
Kroes heeft een selectie samengesteld die totaal uit balans is en heeft een domme keuze gemaakt voor hoofdtrainer, maar heeft natuurlijk wél keihard gesaneerd en de schade van Mislintat grotendeels gerepareerd.

De club er weer bovenop helpen moet de volgende stap zijn, en dat is natuurlijk wel een leuke uitdaging voor zijn opvolger. Die kan zich onsterfelijk maken.

• Terranova
  • Nu online
LZ86 schreef op donderdag 6 november 2025 @ 17:11:
[...]

Dat is wel zo natuurlijk.
Kroes heeft een selectie samengesteld die totaal uit balans is en heeft een domme keuze gemaakt voor hoofdtrainer, maar heeft natuurlijk wél keihard gesaneerd en de schade van Mislintat grotendeels gerepareerd.

De club er weer bovenop helpen moet de volgende stap zijn, en dat is natuurlijk wel een leuke uitdaging voor zijn opvolger.
Welke schade van Mislintat? Dat is vooral schade die Kroes zelf heeft lopen verkondigen. Vergeet niet dat Mislintat zelf flink heeft lopen saneren. +- 50 miljoen positief transfer resultaat en een flink deel salaris.

Maar door het gezeik van de Telegraaf kijken mensen alleen naar die 115 miljoen die hij heeft uitgegeven, niet wat er binnen kwam.

Natuurlijk zijn er genoeg missers geweest, maar het financiele resultaat was gewoon positief, positiever dan Kroes iig

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:21
Poe hopelijk een creatievere keuze dan ETH. Ajax is geen rehabilitatieplek voor mislukte trainers. In zijn eerdere periode moesten Tadic en co ook al bijsturen om succesvol te zijn.

Terzic, Knutsen of mijn part Wiegman zou ik toejuichen :)

XXXVI

• Napo
  • Niet online
Terranova schreef op donderdag 6 november 2025 @ 17:14:
[...]

Welke schade van Mislintat? Dat is vooral schade die Kroes zelf heeft lopen verkondigen. Vergeet niet dat Mislintat zelf flink heeft lopen saneren. +- 50 miljoen positief transfer resultaat en een flink deel salaris.
Spelers die buiten Ajax wel weer enigszins lijken te functioneren.
Ja, het was geen onverdeeld succes met de transfers van Mislintat maar de instabiliteit met trainers doet dat ook niet goed.

Maar wellicht moet je ook af van dit vingerwijzen. Het consequent blijven wijzen naar Mislintat, Steijn, Kroes, Heitinga, en anderen gaat je niet helpen. Trek er leering uit en ga door met het zetten van beleid, De historie is een feit.

• LZ86
[...]

Maar door het gezeik van de Telegraaf kijken mensen alleen naar die 115 miljoen die hij heeft uitgegeven, niet wat er binnen kwam.

Natuurlijk zijn er genoeg missers geweest, maar het financiele resultaat was gewoon positief, positiever dan Kroes iig
Denk dat ie die salarisconstructies bedoelt waardoor met de onverwachte CL plaatsing ineens middelmatige spelers grootverdieners werden en gigantisch op het operationele (transfer)budget drukten en je dus eigenlijk amper transferruimte had.

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Hoezo nu kunnen wij eindelijk Bosz benaderen en jou blij maken

• Terranova
  • Nu online
LZ86 schreef op donderdag 6 november 2025 @ 17:43:
[...]

Denk dat ie die salarisconstructies bedoelt waardoor met de onverwachte CL plaatsing ineens middelmatige spelers grootverdieners werden en gigantisch op het operationele (transfer)budget drukten en je dus eigenlijk amper transferruimte had.
Dat is bij z'n komst bij Ajax ook toen verkondigd dat het salaris nav prestaties moest gaan. Dus lagere basis salaris, hogere bonussen etc. Maar wat is er mis met meer salaris als je CL speelt, er komt ook veel meer binnen. De enige reden dat het "drukt" op het budget is omdat ze de het budget naar beneden hebben gesteld. Dus niet meer een CL budget. Maar daar kan Mislintat dus niets aan doen, want toen hij de salarissen uitdeelde was het nog wel een CL budget.

• toolkist
  • Niet online
Terranova schreef op donderdag 6 november 2025 @ 17:51:
[...]

Dat is bij z'n komst bij Ajax ook toen verkondigd dat het salaris nav prestaties moest gaan. Dus lagere basis salaris, hogere bonussen etc. Maar wat is er mis met meer salaris als je CL speelt, er komt ook veel meer binnen. De enige reden dat het "drukt" op het budget is omdat ze de het budget naar beneden hebben gesteld. Dus niet meer een CL budget. Maar daar kan Mislintat dus niets aan doen, want toen hij de salarissen uitdeelde was het nog wel een CL budget.
Sowieso heeft Mislintat zich toen precies aan de richtlijnen van de directie en RvC gehouden.
Ook mbt aanstellen Steijn overigens, dat was niet zijn keuze

• LZ86
Tja, dan moet je toch naar de organisatie gaan kijken.
Die lijkt toch verrot te zijn. Dan is het natuurlijk lastig functioneren als TD.

• toolkist
  • Niet online
LZ86 schreef op donderdag 6 november 2025 @ 17:56:
Tja, dan moet je toch naar de organisatie gaan kijken.
Die lijkt toch verrot te zijn. Dan is het natuurlijk lastig functioneren als TD.
Ik hoop dus ook dat ze dat gaan doen. Maar om dat echt te laten gebeuren zal eerst de Telegraaf ( :X ) een tijd flink los moeten gaan

• Alex_79
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 19:51
[...]

Ik heb de indruk dat het niet zozeer aan de selectie ligt, al zitten er wel een aantal voetballers tussen die 'speciaal" zijn uitgezocht voor de manier van voetballen die Sjonnie moest gaan spelen. Ik denk dat de poppetjes gewoon verkeerd zijn neergezet en dat er bv nergens een gedegen voorbereiding is gedaan op hoe tegenstanders in het algemeen spelen. Die eerste wedstrijd tegen Telstar daar liepen de Witte Leeuwen zo agressief gegenpressing te spelen dat ik dacht naar Red Bull IJmuiden te te kijken. En Ajax liet zich iedere keer opnieuw verrassen. De ploeg stond zelf zo hoog op het veld aan het begin dat ik meende dat men bij de staf dacht dat Telstar zich in ging graven. Nou mooi niet dus.

Wat ik ook niet snap is waarom Dave Vos nu weg is, ja hij is nu met Farioli in Portugal bezig. Maar is dat omdat hij zich solidair verklaarde of omdat iemand dacht Vos niet meer nodig te hebben als "overblijfsel" van een gehaat tijdperk (gehaat in de burelen van Ajax bestuur welteverstaan)

[ Voor 9% gewijzigd door Alex_79 op 06-11-2025 18:09 ]

• d-vine
  • Laatst online: 20:11
🧵Lees bij het persbericht over het Heitinga ook vooral tussen de regels:
Alex Kroes speelt het machtsspel slim.

De directie heeft heel expliciet steun aan hem betuigd waardoor Kroes nu zeker meer mogelijkheden heeft.
Hij moet het nu wel waarmaken.

Hoe dat tot stand kwam:
  • Uit alle reconstructies, geruchten en berichten leek op te maken dat Kroes vooral voor Heitinga koos, omdat daar de sterke voorkeur lag van de RvC en Bestuursraad (en dus de Verenigingsleden).
  • Natuurlijk droeg Kroes naar buiten uit dat dit een gezamenlijk besluit was.
  • intern maakten de voorwaarden het complex:
  • Nederlandse trainer 'Ajax DNA' betaalbaarheid
  • Kroes had daar aan te voldoen, of hij wilde of niet.
  • Wel kon hij nu zeggen:
  • "Niet ideaal, maar als júllie willen dat ik eraan voldoe, dan is Heitinga/Keizer de enige optie."
  • Kroes had op papier weinig macht, als titulair directeur en met Blind in de RvC, die kritisch was op het beleid.
  • Maar in de praktijk wist hij dat hij uiteindelijk de steun uit de Vereniging had. Die weer druk konden zetten op de RvC.
  • Deze 'processen' (lees: spelletjes) hebben ongetwijfeld meegespeeld in september bij het opstappen van 2 RvC-leden (oa voorzitter) en de aankondiging tot vertrek van Blind.
  • Blind was er nog. Dus ging Kroes 'double down': hij steunde Heitinga openlijk én koppelde zijn functie eraan.
  • Het was aan Geelen als formele baas (statutair AD vs. titulair TD) óf de RvC (feitelijk Blind) om hem te ontslaan.
  • Kroes voerde die druk op door te wachten. Tot het echt niet anders kon en Heitinga absoluut onhoudbaar was.
  • Toen call'de hij de bluf: hij bood zijn ontslag aan en de directie moest expliciet maken: voor of tegen.
  • Niemand durfde, want óók nog eens zonder TD in deze crisis was te veel.
  • Kroes kreeg openbare steun, en niet zo'n beetje ook.
  • Daarbij waarschijnlijk meer mogelijkheden en vrijheid. Of: minder strikte voorwaarden.
  • Bijvoorbeeld dat er meer geld vrijgemaakt wordt voor Ten Hag. Of dat er misschien minder tegenspraak is voor een buitenlandse trainer of een die niet zoveel 'Ajax DNA' heeft...
Kroes pakt zo slim de macht, ondanks de kritiek van buitenaf.
Hij moet het nu waarmaken

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1V7BUUHtUJ_S_Gth6y22T7Kfw4E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Gr90uVrl6Xb76is8soT4gnyl.jpg?f=fotoalbum_large

Via:

• Advizor
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 19:26
[...]

Mislintat heeft 10 onbruikbare spelers gehaald voor veel te veel geld, met een stevig salaris en 50% salaris bonus bij behalen CL.
Dit heeft 1,5 jaar als een molensteen op het transfer beleid gelegen.

Eventuele verkopen had ie te danken aan de TD's voor hem. Dus ga ons nou niet vertellen dat Mislintat het prima gedaan heeft omdat de balans zo goed was.

• Advizor
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 19:26
Terranova schreef op donderdag 6 november 2025 @ 17:51:
[...]

Omdat het spelers betrof die niet goed genoeg waren voor de Eredivisie, laat staan CL.

• Alex_79
Advizor schreef op donderdag 6 november 2025 @ 18:13:
[...]

Mislintat heeft 10 onbruikbare spelers gehaald voor veel te veel geld, met een stevig salaris en 50% salaris bonus bij behalen CL.
Dit heeft 1,5 jaar als een molensteen op het transfer beleid gelegen.

Eventuele verkopen had ie te danken aan de TD's voor hem. Dus ga ons nou niet vertellen dat Mislintat het prima gedaan heeft omdat de balans zo goed was.
Het zure is dat er tussen die onbruikbare spelers wel degelijk een paar goede voetballers zaten waarvan ik denk dat die met een beetje betere begeleiding heel nuttig zouden zijn geweest. Mikautadze sprak alleen Frans en kon zich alleen kenbaar maken met hulp van Branco vd Boomen die door zijn tijd in Frankrijk de taal vloeiend spreekt. Later zag je Branco zich ook expliciet bemoeien met Sosa, Tahiroviç en Mediç op trainingen. De club deed er niks mee en liet de spelers zwemmen. Had dat signaal opgepikt en die jongens beter begeleid. Heel veel spelers gaven in die tijd het signaal dat de club ze maar liet aanmodderen, ze ergens in een appartement parkeerde waar ze buiten trainingen om wegkwijnden.

Juist Noa Lang zo verketterd om zijn gedrag, is bij zijn PSV tijd samen met Luuk de Jong belangrijk geweest in het regelen van groepen spelers die al langer in de selectie zaten en die nieuw waren, zodat de nieuwelingen konden aarden. Hetzelfde zie je nu ook bij Ueda, die alleen in Rotterdam zat en pas ging renderen toen Watanabe er ook bij kwam. Je kan beweren "bruh, worden ze hard van, we zijn geen theekransje." Misschien, maar waarom valt het dan op dat al die spelers die zijn gehaald, uitgelachen en mislukt ná hun Ajaxtijd toch weer bleken te kunnen voetballen ALS JE ZE GEBRUIKT OP EEN MANIER DIE BIJ HUN PAST!!! Bij Henderson is het wel gelukt, dat is geen Ronaldo, dat is een bonkige verdedigende middenvelder die de lijnen uitzet. Lijn die Ajax nu node blijkt te missen

En ja als ze niet bij Ajax passen dan ligt het idd aan Sven die geen scorito elftal had moeten samenstellen

[ Voor 7% gewijzigd door Alex_79 op 06-11-2025 18:22 ]

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:13
Soulizer schreef op donderdag 6 november 2025 @ 16:56:
[...]
Farioli zag dat plus geen aankopen en het gezien over ajax voetbal moeten spelen dus die was em snel gepeert.
Farioli speelde met wat hij had en paste daar de speelwijze op aan. Alleen moest en zou er meer mooi Ajax-voetbal gespeeld gaan worden. Dan ga je er al op achteruit omdat je 'mooi' moet gaan spelen, maar als je dan ook nog een trainer hebt die gewoon niet genoeg inzicht heeft ga je er 2 stappen op achteruit.

[removed]

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 18:36
ph4ge schreef op donderdag 6 november 2025 @ 17:03:
[...]

Ajax was kampioen geweest als Farioli die Braziliaan op doel had gehouden ipv terug naar Pasveer te gaan.

• Alex_79
AMARONE schreef op donderdag 6 november 2025 @ 18:23:
[...]

Ajax was kampioen geweest als Farioli die Braziliaan op doel had gehouden ipv terug naar Pasveer te gaan.
De Braziliaan wilde zelf weg omdat Diant Ramaj was gehaald meen ik. Zou ook eerst naar Bayern maar helaas toen blesseerde hij zich. Dat Pasveer dat seizoen gekeept heeft was omdat hij het tactisch slim opgelost heeft en Ramaj al buitenspel gemanoevreerd had voor er een oefenwedstrijd gespeeld was

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 18:36
Alex_79 schreef op donderdag 6 november 2025 @ 18:25:
[...]

De Braziliaan wilde zelf weg omdat Diant Ramaj was gehaald meen ik. Zou ook eerst naar Bayern maar helaas toen blesseerde hij zich. Dat Pasveer dat seizoen gekeept heeft was omdat hij het tactisch slim opgelost heeft en Ramaj al buitenspel gemanoevreerd had voor er een oefenwedstrijd gespeeld was
Nee, ik bedoel halverwege toen Pasveer geblesseerd raakte maar de laatste 5 potjes weer mocht keepen. Domme keuze was dat.

Verder blij dat Heitinga weg is. Snap niet hoe je van Farioli bij hem komt maar oke..

• Alex_79
Ah ok, dan snap ik hem.

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 20:14
Zo net klaar met werk en dan lees ik het mooie nieuws dat hij dan eindelijk ontslagen is. Hopelijk brengt dit wat positieve energie in het elftal.

En hopelijk, maar dat is waarschijnlijk wishful thinking, gaan ze bij Ajax weer eens goed beleid voeren i.p.v. weer dat old boys (VVD, ja sorry, maar ik zie de gelijkenissen) politiek.

• Kist
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 20:31
Alex_79 schreef op donderdag 6 november 2025 @ 18:08:
[...]

Ik heb de indruk dat het niet zozeer aan de selectie ligt, al zitten er wel een aantal voetballers tussen die 'speciaal" zijn uitgezocht voor de manier van voetballen die Sjonnie moest gaan spelen. Ik denk dat de poppetjes gewoon verkeerd zijn neergezet en dat er bv nergens een gedegen voorbereiding is gedaan op hoe tegenstanders in het algemeen spelen. Die eerste wedstrijd tegen Telstar daar liepen de Witte Leeuwen zo agressief gegenpressing te spelen dat ik dacht naar Red Bull IJmuiden te te kijken. En Ajax liet zich iedere keer opnieuw verrassen. De ploeg stond zelf zo hoog op het veld aan het begin dat ik meende dat men bij de staf dacht dat Telstar zich in ging graven. Nou mooi niet dus.

Wat ik ook niet snap is waarom Dave Vos nu weg is, ja hij is nu met Farioli in Portugal bezig. Maar is dat omdat hij zich solidair verklaarde of omdat iemand dacht Vos niet meer nodig te hebben als "overblijfsel" van een gehaat tijdperk (gehaat in de burelen van Ajax bestuur welteverstaan)
Met betrekking tot Dave Vos, daar wilde Heitinga niet mee samenwerken. Dus toen hebben ze de man die al jaren werd klaargestoomd voor hoofdtrainerschap de deur uitgezet.

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online

Hupske

AFCA

Go Ahead Eagles speelt goed zeg. Alleen nog even werken aan die voorzetten.
Hopelijk houden ze dit de hele wedstrijd vol.

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19:24
Is Frank de Boer niks voor Ajax? Ervaren trainer. Nederlands en een echte Ajaxied. Frank ontslaat je niet zo snel.
Oo dit moment heeft Ajax gewoon continuïteit nodig. Hij is misschien niet de beste trainer, maar op dit moment heeft Ajax gewoon rust nodig. Rustig opbouwen ipv elk jaar x trainers aanstellen.

• toolkist
  • Niet online
Russel88 schreef op donderdag 6 november 2025 @ 19:24:
Is Frank de Boer niks voor Ajax? Ervaren trainer. Nederlands en een echte Ajaxied. Frank ontslaat je niet zo snel.
Oo dit moment heeft Ajax gewoon continuïteit nodig. Hij is misschien niet de beste trainer, maar op dit moment heeft Ajax gewoon rust nodig. Rustig opbouwen ipv elk jaar x trainers aanstellen.
Die heeft gelukkig al eerder aangegeven geen trainer meer te willen zijn

• d-vine
  • Laatst online: 20:11
Na het ontslag dit posten
Kun je op verschillende manieren interpreteren

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DxyvJFZ2PThiX1OgqA60u8NQ9oQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/TKiTKPRfC1lPIWXWEyoNzxtj.png?f=fotoalbum_large

• Harribo
  • Nu online
d-vine schreef op donderdag 6 november 2025 @ 19:37:
Na het ontslag dit posten
Kun je op verschillende manieren interpreteren

[Afbeelding]
Ik zou als voetballer slim zijn en weg blijven van het wespennest sociale media .

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20:16

Agent47

I always close my contracts.

Van Persie zet Larin op 10 en die blinde Borges basis. Wordt niks dit.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

• LZ86
Agent47 schreef op donderdag 6 november 2025 @ 19:47:
Van Persie zet Larin op 10 en die blinde Borges basis. Wordt niks dit.
Ingecalculeerd verlies.

Van het dikst bezette middenveld naar voetballen met bejaarden...
Extra zuur die eerste europese pot die v Persie heeft weggegooid

[ Voor 10% gewijzigd door LZ86 op 06-11-2025 19:54 ]

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Leuk en interessant. Larin en Borges in de basis. Laat het maar zien dan.

• Soulizer
  • Nu online
Van Persie geeft niet om de Europa league. Das wel te zien hoe dit campaigne gaat. Hij wil voor kampioenschap gaan en in CL presteren.

• toolkist
  • Niet online
Hopelijk helpt Ten Hag door te weigeren

• DutchOwnage
  • Nu online
Soulizer schreef op donderdag 6 november 2025 @ 19:58:
Van Persie geeft niet om de Europa league. Das wel te zien hoe dit campaigne gaat. Hij wil voor kampioenschap gaan en in CL presteren.
Afgezien van Braga is ie gewoon vol uit gegaan toch? En vandaag is het noodgedwongen schuiven met de poppetjes vanwege alle blessures weer helaas.

• Soulizer
  • Nu online
DutchOwnage schreef op donderdag 6 november 2025 @ 20:01:
[...]

Afgezien van Braga is ie gewoon vol uit gegaan toch? En vandaag is het noodgedwongen schuiven met de poppetjes vanwege alle blessures weer helaas.
Ik had de indruk dat ie Europe league maar een extraatje vond?

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Tussen al het Heitinga-geweld door; GAE 1-0 achter tegen Salzburg

[ Voor 38% gewijzigd door Gunner op 06-11-2025 20:03 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• DutchOwnage
  • Nu online
Soulizer schreef op donderdag 6 november 2025 @ 20:02:
[...]

Ik had de indruk dat ie Europe league maar een extraatje vond?
Ik geloof dat niet zo, maar goed.

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:06

OMX2000

By any means necessary...

Utrecht voor tegen Porto is dubbel fijn

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

• Soulizer
  • Nu online
DutchOwnage schreef op donderdag 6 november 2025 @ 20:03:
[...]

Hopen dat die Borges en Larin een positieve verrassing kunnen zijn vanavond 😎

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Oeps keeper Utrecht rood bij de 1-1 van Porto.
Porto speler duwde eerst licht.

[ Voor 28% gewijzigd door Gunner op 06-11-2025 20:09 ]

• Agent47

Agent47

Utrecht trapt mooi in die aanstellerij van die Portugezen

• LZ86
DutchOwnage schreef op donderdag 6 november 2025 @ 20:03:
[...]

Tja, die pot tegen Braga heeft ie gewoon moedwillig gesaboteerd met die Gemiva opstelling.

Nu is het noodgedwongen inderdaad.

• DutchOwnage
  • Nu online
Agent47 schreef op donderdag 6 november 2025 @ 20:09:
Utrecht trapt mooi in die aanstellerij van die Portugezen
De keeper liet zich mooi kennen ja. Oliedom.

• Harribo
  • Nu online
Ja maar je moet nooit met je voorhoofd tegen het voorhoofd van een ander .
Gewoon dom. Terecht rood dan .
Wel zuur .

• Agent47

Agent47

Nederlandse team zouden juist die team eens terug moeten pakken met het eigen spelletje

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Die Portugees (?) haalt er wel met wat overdrijven het maximale uit, maar dat moet je weten van te voren bij dat soort teams.

Van der Sar snapte dat in 1998 prima tegen Ortega (als ik me het goed herinner), maar toen andersom.

[ Voor 29% gewijzigd door Gunner op 06-11-2025 20:13 ]

• Harribo
  • Nu online
1-1 bij Utrecht zou ook knap zijn

• Soulizer
  • Nu online
Haha kijk die farioli janken 😂 mooie prestatie van Utrecht!
Pagina: 1 ... 113 114 Laatste

Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Of de commentator je bevalt of niet, het continu benoemen dat je de commentator, scheidsrechter of VAR niet leuk vindt is achterhaald. Houd het lekker voor je, het voegt niks toe.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellige sfeer, niet voor een vijandige.

Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse / Belgische clubs en de voor hun direct relevante wedstrijden
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2025/2026 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Verder is er nog Randzaken