[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2025/2026 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 12 ... 47 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:28
Han schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 15:30:
[...]

Vind je je eigen reactie wel beschaafd dan? Het is gewoon misplaatst, doordrenkt van aannames, nergens op gebaseerd. En dat artikel waarmee je vervolgens komt, waaruit haal je dat hij, ik quote 'natuurlijk gaat zorgen voor problemen bij uitwedstrijden', hij een 'temperamentvolle speler is en dus daar weer op gaan reageren' en dat het een 'potentieel splijtzwam zal zijn die zelfs binnen de Ajax selectie niet goed zal vallen als hij nationalistisch gaat doen of, in het ergste geval provoceren'. Allemaal speculaties, aannames en niet onderbouwt. Dat vind ik dan persoonlijk weer onbeschaafd.
In ieder geval beschaafder dan die van u. Al helemaal omdat u wederom zo op de man reageert.
Natuurlijk doe ik een aanname in mijn post, maar ik leg ook uit waarom dit niet eens zo vergezocht is. U weet toch ook wel wat er allemaal bij uitwedstrijden vanaf de tribunes komt tijdens Ajax wedstrijden?
Als u alleen maar onderbouwde stellingen met meerdere bronnen wil zien, dan is dit misschien niet de juiste plek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vld1989
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 12-09 20:54
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MWjiEuwQKZe8xhwPmYFP_U1IZ_8=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/S6pjaBxoO1YbdZnjrlnCCFw1.jpg?f=user_large

Well played Voetbalzone, dit had ook gewoon een kop kunnen zijn zonder de eerdere berichtgeving _O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 17:19

ST10©DE

Dus.............

Trishul schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 15:37:
[...]

In ieder geval beschaafder dan die van u. Al helemaal omdat u wederom zo op de man reageert.
Natuurlijk doe ik een aanname in mijn post, maar ik leg ook uit waarom dit niet eens zo vergezocht is. U weet toch ook wel wat er allemaal bij uitwedstrijden vanaf de tribunes komt tijdens Ajax wedstrijden?
Als u alleen maar onderbouwde stellingen met meerdere bronnen wil zien, dan is dit misschien niet de juiste plek.
Nou, dat artikel wat je aanhaalt.....Je zou zo maar eens gelijk kunnen krijgen...
Beyond statistics, Gloukh’s bond with his Israeli identity has come through boldly. In a recent social media post he said: “Thank you to the Israeli Defense Forces, the strongest army in the world. I love you guys! Go Israel.”
en
This public show of patriotism comes with visible markers: a prominent Israeli tattoo on his arm and family connections in Israel, often bringing Israeli flags to show support during his games in Europe.
In a phone interview, Gloukh told JFeed: “It’s an honor to represent Israel everywhere I go. Ajax is one of Europe’s historic clubs, and I want to bring my style, my identity, and the pride of my country to their midfield.”
kan nog wel als aanstootgevend gezien gaan worden.

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Vld1989 schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 15:40:
[Afbeelding]

Well played Voetbalzone, dit had ook gewoon een kop kunnen zijn zonder de eerdere berichtgeving _O-
Dat, dat is pas voorpaginanieuws! (8>

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JEightyFive
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 04-09 13:05
Vld1989 schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 15:40:
[Afbeelding]

Kan morgen zomaar weer anders zijn wanneer ie een spier scheurt tijdens het uitrekken 's morgens o.i.d. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bregweb
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:18
In de Formule 1 was er een satirische website met hoeveel dagen sinds Maldonado's laatste crash. Moest daar geliojk aan denken bij Bijlow met zijn blessures :)

Maar ik gun alle voetballers natuurlijk een blessurevrij seizoen.

Hattrick: Thorgal Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 00:06
Mijn link verwees naar het jaarverslag van de veiligheidsdiensten, dat is feitelijke informatie. Dit in tegenstelling tot een willekeurige online column die jij nu aanhaalt en die vaak de bron zijn voor de zorgen van eerder genoemde veiligheidsdiensten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 00:06
Agent47 schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 13:52:
En Bijlow is weer geblesseerd geraakt. Heel knap. Koop die gast toch uit en laat hem lekker scouten ofso.

Kansloos zeg.
Talentvolle keeper in een lichaam dat niet geschikt is voor topsport. Zodra er een tijdje piekbelasting opstaat, komt er een random blessure naar boven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
ST10©DE schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 15:52:
kan nog wel als aanstootgevend gezien gaan worden.
Al doet ie dat niet, dan zijn er nog wel die aanstoot ergens aan nemen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan Wins
  • Registratie: November 2021
  • Niet online
Kortom: Feyenoord gaat wederom een nieuw seizoen starten met twee keepers die niet onomstreden zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-09 16:47

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Om het toch nog even over voetbal te hebben. Aangezien Ajax niet op zoek gaat naar een linksback mogen we dus aannemen dat Wijndal de back van dit seizoen wordt? Of Baas straks ineens back?

Ik wil graag objectief en positief blijven maar Heitinga gaat zo de richting in die ik vreesde. Wij zijn Ajax en als we aanvallen met Brobbey, Berghuis en Wijndal dan komt alles goed.
Het befaamde liever 4-3 winnen dan 1-0. Alleen blijk je dan steeds per ongeluk 2-2 te spelen tegen schubbenkutteveen en loop je overal weer achter de feiten aan.
Ik hoop zo dat ik er gewoon niets van snap en positief verrast ga worden. -O-

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
  • Laatst online: 01:04
Tristan Wins schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 17:58:
Kortom: Feyenoord gaat wederom een nieuw seizoen starten met twee keepers die niet onomstreden zijn.
Hebben jullie gemist dat het een nep bericht was?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

D-e-n schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 18:06:
[...]

Hebben jullie gemist dat het een nep bericht was?
Heb je gemist dat Bijlow nooit onomstreden zal zijn?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WizzlerNL
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 07:32
Gonadan schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 18:04:
Om het toch nog even over voetbal te hebben. Aangezien Ajax niet op zoek gaat naar een linksback mogen we dus aannemen dat Wijndal de back van dit seizoen wordt? Of Baas straks ineens back?

Ik wil graag objectief en positief blijven maar Heitinga gaat zo de richting in die ik vreesde. Wij zijn Ajax en als we aanvallen met Brobbey, Berghuis en Wijndal dan komt alles goed.
Het befaamde liever 4-3 winnen dan 1-0. Alleen blijk je dan steeds per ongeluk 2-2 te spelen tegen schubbenkutteveen en loop je overal weer achter de feiten aan.
Ik vrees met je mee. De potjes die ik tot nu toe gezien heb ontbreekt het ook gewoon aan elk idee én is de defensieve arbeid van Farioli, volgas terug bij balverlies, ook helemaal verdwenen. Tegen Como ook, dan is Taylor gewoon weer zn ouderwetse zelf die lekker blijft hangen na balverlies.

Heitinga krijgt die discipline er blijkbaar niet in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-09 13:08
bregweb schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 16:09:
In de Formule 1 was er een satirische website met hoeveel dagen sinds Maldonado's laatste crash. Moest daar geliojk aan denken bij Bijlow met zijn blessures :)

Maar ik gun alle voetballers natuurlijk een blessurevrij seizoen.
Doet mij denken aan een grap van lang geleden dat Jos Verstappen, niet zoon Max, zou meedoen aan het programma Wedden Dat. Want Jos Verstappen kon aan het geluid van de grintbak horen welk gp circuit het was...
[/off topic]

Ajax achter Ko Itakura aan. Jaren lang gezien hier in Groningen, was toen al goed. Kon volgens mij alleen maar beter zijn geworden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Eerst maar eens kijken hoe het straks gaat met een echte nr. 10. Misschien vallen de puzzelstukjes dan wel in elkaar en hoeven er minder spelers op ongebruikelijke posities te spelen. Het enige waar ik nog echt op hoop is een goede spits.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

WizzlerNL schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 18:15:
[...]

Ik vrees met je mee. De potjes die ik tot nu toe gezien heb ontbreekt het ook gewoon aan elk idee én is de defensieve arbeid van Farioli, volgas terug bij balverlies, ook helemaal verdwenen. Tegen Como ook, dan is Taylor gewoon weer zn ouderwetse zelf die lekker blijft hangen na balverlies.

Het voelt een beetje alsof Ajax dit ook wil en Farioli eerst heel hard gelachen heeft, toen een boodschappenlijstje gaf en daarna maar heeft aangegeven dat dit geen schijn van kans had. Waarna Heitinga na contact aangaf dit allemaal wel ff te kunnen fixen. Want wzawzdb.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Trishul

Ik ben bang dat we Wijndal vaker gaan zien. De man die al 1000 kansen heeft gehad, al drie seizoenen?
Ik dacht overigens dat Ajax nog achter een Zuid-Amerikaanse linksback aanzat, een Uruguayaan? Ik kan alleen even niet op die naam komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
Gonadan schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 18:07:
[...]

Heb je gemist dat Bijlow nooit onomstreden zal zijn?
Zinloos om die discussie op te rakelen op basis van een hoax

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Trishul schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 18:22:
Ik ben bang dat we Wijndal vaker gaan zien. De man die al 1000 kansen heeft gehad, al drie seizoenen?
Ik dacht overigens dat Ajax nog achter een Zuid-Amerikaanse linksback aanzat, een Uruguayaan? Ik kan alleen even niet op die naam komen.
Juan Manuel Sanabria :)

Was een week geleden een gerucht, die vervolgens is doodgebloed.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

D-e-n schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 18:27:
[...]

Zinloos om die discussie op te rakelen op basis van een hoax
Dan ook zinloos om er tegenin te willen gaan. Het bloedt vanzelf dood.

En over niet al te lange tijd klopt de hoax alsnog. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trishul
Han schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 18:30:
[...]

Juan Manuel Sanabria :)

Was een week geleden een gerucht, die vervolgens is doodgebloed.
Ja die idd, Sanabria.

Onpopulaire mening misschien hier, maar ik zou best wel Tagliafico terug gezien willen hebben. Nog steeds basisspeler bij Lyon en Argentijnse elftal en houdt blijkbaar nog steeds van Amsterdam.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Trishul schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 18:39:
[...]

Ja die idd, Sanabria.

Onpopulaire mening misschien hier, maar ik zou best wel Tagliafico terug gezien willen hebben. Nog steeds basisspeler bij Lyon en Argentijnse elftal en houdt blijkbaar nog steeds van Amsterdam.
Zou niet weten waarom dat onpopulair zou zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chrisjuh_15
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22:42

Chrisjuh_15

Facta non verba

Hadj Moussa jaartje verlengd 🥰

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kist
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 21:39
Trishul schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 18:39:
[...]

Ja die idd, Sanabria.

Tagliafico net verlengd bij Lyon dus die komt niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kist
WizzlerNL schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 18:15:
[...]

Bij Ajax voetbal hoort geen verdedigen. Echt Ajax DNA krijgt een beroerte bij de suggestie dat er door middenvelders of aanvallers verdedigd moet worden. De suggestie überhaupt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
Kist schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 18:57:
[...]

Tagliafico net verlengd bij Lyon dus die komt niet.
Ik las dat ja, zonde. Met z'n 32 jaar en ervaring was dat zelfs een mooie (vice) aanvoerder geweest.
Grappig dat hij in Amstelveen aan het trainen was afgelopen tijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Advizor
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 22:15
Sempy schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 16:29:
[...]

Mijn link verwees naar het jaarverslag van de veiligheidsdiensten, dat is feitelijke informatie. Dit in tegenstelling tot een willekeurige online column die jij nu aanhaalt en die vaak de bron zijn voor de zorgen van eerder genoemde veiligheidsdiensten.
Je linkt naar een stuk uit de Telegraaf die ik overigens niet kan openen, want achter een paywall.
Daarnaast ook totaal niet relevant, zoals ik heb verduidelijkt in mijn post er na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
toolkist schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 18:41:
[...]

Zou niet weten waarom dat onpopulair zou zijn.
Ik had het een tijdje terug hier geopperd, maar dat kon niet op veel bijval rekenen.
Tadic zou ook niet verkeerd zijn een jaartje in de spits bv, ik weet zeker dat hij er meer inschiet dan Brobbey. Oke nu hou ik op :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:56
maar Heitinga gaat zo de richting in die ik vreesde. Wij zijn Ajax en als we aanvallen met Brobbey, Berghuis en Wijndal dan komt alles goed.
Het aanstellen van Heitinga ligt in lijn met Schreuder, Steijn en Schip. Op trainergebied absolute nobody’s. En dat is gek want het is een ontzettend belangrijke functie waarin je geen missers kan permitteren. Toch is er weer iemand aangesteld waarbij je op basis van eerdere resultaten geen succes kan verwachten. Afijn, we gaan het zien. Ik hoop natuurlijk dat Heitinga ons positief gaat verrassen.

XXXVI

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Harribo
Az nu 2-0,top

[ Voor 13% gewijzigd door Harribo op 31-07-2025 19:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:03
AZ herpakt zich prima na de nederlaag van vorige week.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07:57

Quad

Doof

Goed voor puntjes. Daar hebben we dit seizoen er erg veel van nodig.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-09 13:48
Quad schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 19:13:
Goed voor puntjes. Daar hebben we dit seizoen er erg veel van nodig.
AZ had dit de eerste wedstrijd nooit mogen verkloten. Gelukkig maken ze het vanavond goed. En volgende wedstrijd tegen de tegenstander uit Liechtenstein of Noord-Ierland.

Dat moeten gewoon easy points zijn.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
ephymerous schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 19:07:
[...]

Het aanstellen van Heitinga ligt in lijn met Schreuder, Steijn en Schip. Op trainergebied absolute nobody’s. En dat is gek want het is een ontzettend belangrijke functie waarin je geen missers kan permitteren. Toch is er weer iemand aangesteld waarbij je op basis van eerdere resultaten geen succes kan verwachten. Afijn, we gaan het zien. Ik hoop natuurlijk dat Heitinga ons positief gaat verrassen.
Jamaar hij heeft een jaartje of wat bij Slot mee kunnen kijken nu moet ie wel goed zijn /s

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kist
[...]

Het meest frustrerend vind ik dat ze vorig jaar zo'n geweldige keuze hebben gemaakt. Juist een onbekende naam maar wel iemand die bewezen een duidelijke visie heeft en kan overdragen. Ze hebben bewezen dat ze het kunnen.

En dan ga je dit jaar weer op het pad van Ajax dna en dan ook nog 1 die al eerder op zijn best matig heeft gepresteerd als hoofdtrainer. Had je nog beter De Boer terug kunnen halen.(En dat was al een dom idee geweest)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

[...]

Het is mijn hoop dat dit puur een frontman is voor het beleid wat Ajax als club wil voeren. Dus hij is een verlengstuk van de club in plaats van iemand die de regie heeft (en zo weer weg kan zijn, a la Farioli)
Het voordeel van zo'n clubman is dat hij er ook gewoon wel even zit als je hem die kans geeft. En in een fase van bouwen is dat ook weer niet verkeerd. Ik hoop alleen maar dat het sportief ook een beetje te pruimen gaat zijn.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Ik wilde nog suggereren voorzichtig te zijn met optimisme, het blijft AZ. Maar onderhand al 4-0 zie ik, dat is wel erg lekker hoor. Orde op zaken.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Ik denk dat sommige spelers van AZ, weleens op een cursus zelfbeheersing mogen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 12-09 15:44
Kist schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 19:47:
[...]

Het meest frustrerend vind ik dat ze vorig jaar zo'n geweldige keuze hebben gemaakt. Juist een onbekende naam maar wel iemand die bewezen een duidelijke visie heeft en kan overdragen. Ze hebben bewezen dat ze het kunnen.

En dan ga je dit jaar weer op het pad van Ajax dna en dan ook nog 1 die al eerder op zijn best matig heeft gepresteerd als hoofdtrainer. Had je nog beter De Boer terug kunnen halen.(En dat was al een dom idee geweest)
Iemand aanstellen die niet de visie van de club volgt is net zo goed onkunde.
Leuk voor een jaartje maar daar schiet je op de lange termijn ook niets mee op, daardoor kon je nu weer op zoek naar een nieuwe trainer en dan kom je op Heitinga uit...

Keizer als hoofdtrainer had ik al logischer gevonden, dan had je Heitinga als assistent om ervaring op te doen en het wellicht pas later over te nemen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08:42
AZ door en FC Utrecht staat 1-0 voor, dus dat moet ook wel goed komen.

Lijkt een mooie avond te worden voor het Nederlands voetbal.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:54

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Ondertussen Utrecht ook alweer op 3-0, gaat lekker vanavond.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Gynnad schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 20:39:
AZ door en FC Utrecht staat 1-0 voor, dus dat moet ook wel goed komen.

Lijkt een mooie avond te worden voor het Nederlands voetbal.
Zeker

Het zou voor Utrecht nog mooier zijn als ze het hoofdtoernooi van de EL halen.
Van de andere kant, afdalen naar de ECL (Conference League), levert wel wedstrijden op die makkelijker te winnen zijn en dus dan beter is voor de coefficiënten.
Want het is nog steeds zo dat het resultaat in Europa er toch toe doet onafhankelijk van op welk Europees niveau? (CL, EL of ECL?)

Az moet sowieso het hoofdtoernooi van de ECL kunnen halen lijkt mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

@Harribo volgens mij wel. Je krijgt alleen minder punten bij overleven competitie (groep kan je niet echt van spreken) fase.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Quad schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 21:39:
@Harribo volgens mij wel. Je krijgt alleen minder punten bij overleven competitie (groep kan je niet echt van spreken) fase.
Oh ja competitie tegenwoordig

Dus pas na de competitie fase zie je het verschil in punten bij een overwinning?
Dat maakt het wel iets eerlijker. CL of ECL is wel een verschil

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gynnad
Harribo schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 21:49:
[...]

Dus pas na de competitie fase zie je het verschil in punten bij een overwinning?
Volgens mij is er alleen een verschil in bonuspunten bij de rondes die je overleefd in het hoofdtoernooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Goal El Karouani is wel de goal van de avond

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Harribo schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 21:49:
[...]

Ik bedoel zoals @Gynnad het beter verwoord. Je krijgt bonuspunten als je de competitiefase overleefd, en voor CL is dat geloof ik 4, voor EL en ECL zijn dat er minder.

PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harribo
Gynnad schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 21:50:
[...]

Volgens mij is er alleen een verschil in bonuspunten bij de rondes die je overleefd in het hoofdtoernooi.
Rondes? Je bedoelt de wedstrijden in de competitie fase neem ik aan (?)
Dus ná de competitie fase zijn de punten per gewonnen wedstrijd hetzelfde voor de CL, EL en ECL. Zo?

Edit :
- competitie Cl, EL, ECL :overwinning 2 punten, gelijkspel 1 punt. Dit delen door aantal clubs van het land die Europees spelen
- eindstand in de competitie levert veel bonuspunten op, ook weer delen door aantal clubs. CL het meest, etc
-bonuspunten voor bereiken achtste finales, kwartfinales etc. Ook weer delen door aantal clubs

Dank @Gynnad voor de bron

[ Voor 36% gewijzigd door Harribo op 31-07-2025 22:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gynnad
Harribo schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 21:59:
[...]

Rondes? Je bedoelt de wedstrijden in de competitie fase neem ik aan (?)
Dus ná de competitie fase zijn de punten per gewonnen wedstrijd hetzelfde voor de CL, EL en ECL. Zo?
Je krijgt punten voor het bereiken van de knock-out fase:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SHBEqwZPkuNI4m1syYyKCKI_-bg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/D3CLhpJYQCYTgycoOIgCKvT8.png?f=fotoalbum_large

En blijkbaar ook nog voor de positie waarop je eindigd ik de competitie fase.

https://coefficienten.nl/...-ranglijst/#puntentelling

[ Voor 4% gewijzigd door Gynnad op 31-07-2025 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-09 13:08
Als je vandaag uit de EL vliegt, ga je dan naar de Conference League?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Deadsy schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 22:11:
Als je vandaag uit de EL vliegt, ga je dan naar de Conference League?
Ja maar dan wel ook in een kwalificatie ronde voor de ECL
Bij winst in het tweeluik met Sheriff Tiraspol, dat komende donderdag en volgende week donderdag wordt afgewerkt, vervolgt FC Utrecht de Europese campagne in de derde voorronde van de Europa League. Wordt de club uit de Domstad uitgeschakeld door de club uit de Moldavië, dan schuift het door naar de derde voorronde van de Conference League.
Bron

[ Voor 3% gewijzigd door Harribo op 31-07-2025 22:18 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Harribo
HollowGamer schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 19:57:
Ik denk dat sommige spelers van AZ, weleens op een cursus zelfbeheersing mogen gaan.
Kunnen ze mooi carpoolen met Goes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-09 13:08
Harribo schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 22:16:
[...]

Ja maar dan wel ook in een kwalificatie ronde voor de ECL

[...]

Bron
Dan gaat Anderlecht naar de kwalificatie ronde con league.
Hopen dat ze er daar ook you vliegen.
Want het lijkt er op dat Charleroi uit Europa ligt.

als twee Belgische clubs de groepsfase niet halen dan heeft Nederland een concurrent minder

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bao_mi1
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 12-09 17:40
Gynnad schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 22:03:
[...]

Je krijgt punten voor het bereiken van de knock-out fase:
[Afbeelding]

En blijkbaar ook nog voor de positie waarop je eindigd ik de competitie fase.

https://coefficienten.nl/...-ranglijst/#puntentelling
Een klein verschil tussen de Europa League en de Conference league is ook het aantal wedstrijden in de poulefase. 8 in the EL en 6 in de CL. Als Utrecht de EL haalt, zijn de tegenstanders ook beter, maar hebben ze ook meer wedstrijden om punten te halen. Ik zou niet durfen te zeggen in welk toernooi ze meer punten halen voor Nederland.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gynnad
In de race voor de Europese plaatsen is er nog meer goed nieuws te melden. België is 1 ploeg kwijt geraakt deze week, Charleroi wist de voorronde van de Conference League niet te overleven.

België is een concurrent omdat we na dit seizoen de 19 punten verliezen van het seizoen 21/22, terwijl België daar juist weinig punten haalden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VrLro5Y5kvykGgzf0O1mbXn0ErI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/xtzHH6PCj4tNtvwINXkOGeeH.png?f=fotoalbum_large

Komende ronde zullen de volgende Nederlandse ploegen actief zijn in de voorrondes:

UEFA Champions League - 6 augustus
Feyenoord speelt in de derde voorronde tegen Fenerbahçe SK (Turkije).

UEFA Europa League - 7 augustus
FC Utrecht speelt in de derde voorronde tegen Servette FC (Zwitserland).

UEFA Conference League - 7 augustus
AZ speelt in de derde voorronde tegen FC Vaduz (Liechtenstein).

PSV en Ajax zijn al zeker van het hoofdtoernooi in de Champions League, terwijl Go Ahead Eagles al zeker is van het hoofdtoernooi in de Europa League.

[ Voor 31% gewijzigd door Gynnad op 01-08-2025 06:10 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 12-09 15:44
De keeperssoap is er toch wel:
https://www.vi.nl/nieuws/...ig-het-doel-van-feyenoord

Geen blessure, maar niet wedstrijdfit voor 3 2 wedstrijden in de week?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08:11
dutchgio schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 10:28:
De keeperssoap is er toch wel:
https://www.vi.nl/nieuws/...ig-het-doel-van-feyenoord

Geen blessure, maar niet wedstrijdfit voor 3 2 wedstrijden in de week?
Haha. And the saga continues.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:27
Van Persie en keepers. Gaat dit weer zo'n saga worden als bij Heerenveen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Jappe
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 12:58
Hij had nooit voor Bijlow als eerste keeper moeten kiezen. Ik ben alleen wel benieuwd wat er meer speelt qua belangen op de achtergrond (druk vanuit de directie etc), want ik snap niet zo goed waarom hij niet voor zekerheid heeft gekozen.

Overigens vind ik de vergelijking met Heerenveen niet helemaal terecht. Ja ook daar speelde een keepersstrijd, maar Noppert heeft nou niet bewezen dat hij de #1 keeper is. Die achterlijke wissel tijdens de beker kan je V Persie natuurlijk 100% aanrekenen. Teveel naar Van Gaal gekeken. Het zegt wel iets over de eigenwijsheid van meneer van persie denk ik, want de assistenten zullen destijds ook wel een mening over die wissel hebben gehad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vld1989
Mr.Jappe schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 11:31:
Hij had nooit voor Bijlow als eerste keeper moeten kiezen.
Dat ben ik niet helemaal met je eens eigenlijk. Bijlow is kwalitatief gewoon een heel stuk beter dan Wellenreuther. Dat is een leuke tweede keeper hoor, maar door zijn capriolen was je Eredivisie-seizoen vorig jaar al verloren voordat het september was.

Wat mij betreft had je gewoon een nieuwe, goede eerste keeper moeten halen maar zolang dat niet gebeurt en Bijlow ogenschijnlijk fit is snap ik heel goed dat je die eerste keeper maakt. De beste moet spelen en dat is Bijlow gewoon. Het is heel leuk dat Wellenreuther fysiek betrouwbaar is, maar kwalitatief vind ik hem dat gewoonweg niet voldoende.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mr.Jappe
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 12:58
Vld1989 schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 11:37:
[...]

Dat ben ik niet helemaal met je eens eigenlijk. Bijlow is kwalitatief gewoon een heel stuk beter dan Wellenreuther. Dat is een leuke tweede keeper hoor, maar door zijn capriolen was je Eredivisie-seizoen vorig jaar al verloren voordat het september was.

Wat mij betreft had je gewoon een nieuwe, goede eerste keeper moeten halen maar zolang dat niet gebeurt en Bijlow ogenschijnlijk fit is snap ik heel goed dat je die eerste keeper maakt. De beste moet spelen en dat is Bijlow gewoon. Het is heel leuk dat Wellenreuther fysiek betrouwbaar is, maar kwalitatief vind ik hem dat gewoonweg niet voldoende.
Oh absoluut eens dat Bijlow in het keepen an sich een betere keeper is. Maar je moet naast kwaliteit ook betrouwbaarheid en inzetbaarheid meewegen. Als het nu om één blessuregevoelig seizoen gaat, kan je nog het voordeel van de twijfel geven. Maar pak het lijstje erbij en je ziet een tendens van elke seizoen blessures. Kortom, geen materiaal om de functie van eerste keeper te vervullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Als je hooguit de helft van de wedstrijden kunt spelen mag je de zogenaamde kwaliteit van Bijlow gerust halveren, en is hij dus niets beter.
Feyenoord had gewoon allang eerlijk tegen zichzelf moeten zijn en een keeper halen die wel de eerste plek waard is. Maar misschien zien zij Wellenreuther wel van dat niveau en zijn de fans gewoon te kritisch?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vld1989
Mr.Jappe schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 11:41:
[...]

Oh absoluut eens dat Bijlow in het keepen an sich een betere keeper is. Maar je moet naast kwaliteit ook betrouwbaarheid en inzetbaarheid meewegen. Als het nu om één blessuregevoelig seizoen gaat, kan je nog het voordeel van de twijfel geven. Maar pak het lijstje erbij en je ziet een tendens van elke seizoen blessures. Kortom, geen materiaal om de functie van eerste keeper te vervullen.
Dat ben ik ook wel met je eens, daarom vind ik dat je eigenlijk een gewoon een nieuwe keeper had moeten kopen. Zo'n Olij is bijvoorbeeld gewoon een hele betrouwbare doelman en liep al in Rotterdam rond, die had je wat mij betreft risicoloos kunnen halen. Dat hebben ze alleen niet gedaan en in dat geval vind ik het gewoon logisch om te genieten van Bijlow z'n kwaliteiten op de spaarzame momenten dat het kan. Ook Wellenreuther speelt op een of andere manier een stuk beter als Bijlow geblesseerd is en hij dus geen druk achter zich voelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Gynnad schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 06:04:
In de race voor de Europese plaatsen is er nog meer goed nieuws te melden. België is 1 ploeg kwijt geraakt deze week, Charleroi wist de voorronde van de Conference League niet te overleven.

...

[Afbeelding]
Toch baart mij dat tabelletje wel wat zorgen. Wij teren nog steeds op een top Europees jaar 21/22 waarin we een 7000 punten meer dan Portugal hadden . Daarna is Portugal over het algemeen nét iets beter dan ons.
Dat zou betekenen dat we over een paar jaar onze extra CL plaats weer kwijt zijn aan Portugal.

Zaak om dus wel goed Europees, zeker in de CL, te presteren.
Maar als ik nu kijk naar Ajax en Feyenoord dan denk ik die hebben echt heel weinig te zoeken in de CL. Hoop dat ik ongelijk krijg. Psv acht ik nu oppermachtig tov hun.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gynnad
Harribo schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 12:02:
[...]

Maar als ik nu kijk naar Ajax en Feyenoord dan denk ik die hebben echt heel weinig te zoeken in de CL. Hoop dat ik ongelijk krijg. Psv acht ik nu oppermachtig tov hun.
Waarom acht je PSV zoveel sterker? Die hebben best wel ingeleverd met het vertrek van o.a. Benitez, Boscagli, Tilman, Lang en Luuk de Jong.

Niet dat ik ga zeggen dat ik een Ajax of Feyenoord nu beter acht, maar ik verwacht eigenlijk dat ze qua selecties nog dichter bij elkaar zijn gekomen tegenover vorig seizoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:36
Ik verwacht (als Feyenoord CL haalt) eigenlijk een heel teleurstellend europees seizoen voor NL.
Ajax in de CL, mwah. PSV, heeft vrees ik ook teveel ingeleverd tov eerdere seizoenen. Feyenoord EL zie ik nog wel iets presteren. Utrecht en AZ durf ik echt niet in te schatten, kan regenen kan dooien met die 2 clubs.
En dan hebben we ook nog GAE, vrees ook een platform te hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

De loting in de CL zal ook nog een hoop bepalen. Het kan een flink aandeel hebben in hoe succesvol men de Europese campagne gaat ervaren.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
Megupe schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 12:34:
Ik verwacht (als Feyenoord CL haalt) eigenlijk een heel teleurstellend europees seizoen voor NL.
Ajax in de CL, mwah. PSV, heeft vrees ik ook teveel ingeleverd tov eerdere seizoenen. Feyenoord EL zie ik nog wel iets presteren. Utrecht en AZ durf ik echt niet in te schatten, kan regenen kan dooien met die 2 clubs.
En dan hebben we ook nog GAE, vrees ook een platform te hoog.
AZ kan echt wel veel punten gaan pakken in de Conference League, daar zijn de tegenstanders echt wel een paar maatjes kleiner dan in de Europa League. AZ heeft volgens mij een van de hoogste coëfficiënten van alle deelnemers in de Conference League. Maar je weet natuurlijk niet wat er nog doorstroomt vanuit de CL/EL.

Voor het Nederlands voetbal zou het ook niet verkeerd zijn mocht Utrecht daar eindigen, daar kunnen ze veel meer punten pakken dan in de Europa League.

[ Voor 9% gewijzigd door Gynnad op 01-08-2025 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:36
Gynnad schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 12:43:
[...]

AZ kan echt wel veel punten gaan pakken in de Conference League, daar zijn de tegenstanders echt wel een paar maatjes kleiner dan in de Europa League. AZ heeft volgens mij een van de hoogste coëfficiënten van alle deelnemers in de Conference League. Maar je weet natuurlijk niet wat er nog doorstroomt vanuit de CL/EL.

Voor het Nederlands voetbal zou het ook niet verkeerd zijn mocht Utrecht daar eindigen, daar kunnen ze veel meer punten pakken dan in de Europa League.
Ik hoop met je mee. Gelukkig zie jij het optimistischer dan ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Gynnad schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 12:43:
[...]

Er stroomt toch niets meer door? Of bedoel je vanuit de kwalificaties?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
Gonadan schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 12:52:
[...]

Er stroomt toch niets meer door? Of bedoel je vanuit de kwalificaties?
Vanuit de kwalificaties inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
  • Nu online
Gynnad schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 12:27:
[...]

Waarom acht je PSV zoveel sterker? Die hebben best wel ingeleverd met het vertrek van o.a. Benitez, Boscagli, Tilman, Lang en Luuk de Jong.

Niet dat ik ga zeggen dat ik een Ajax of Feyenoord nu beter acht, maar ik verwacht eigenlijk dat ze qua selecties nog dichter bij elkaar zijn gekomen tegenover vorig seizoen.
Benitez en de Jong waren niet geweldig (voor een groot deel van) vorig seizoen, dus daar verlies je niet zoveel mee. De rest zal lastiger zijn. Ben het verder alsnog wel met de rest eens though :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12-09 10:21
Bao_mi1 schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 23:35:
[...]

Een klein verschil tussen de Europa League en de Conference league is ook het aantal wedstrijden in de poulefase. 8 in the EL en 6 in de CL. Als Utrecht de EL haalt, zijn de tegenstanders ook beter, maar hebben ze ook meer wedstrijden om punten te halen. Ik zou niet durfen te zeggen in welk toernooi ze meer punten halen voor Nederland.
De prestaties van Feyenoord en PSV in de ECL en de EL/CL hebben de afgelopen paar jaar best veel punten opgeleverd. Denk dat we inmiddels niet meer teren op het topseizoen van Ajax in de CL? Dat is langer dan 5 jaar geleden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• T-MOB
  • Laatst online: 08:18
Kun je allemaal terugzien op de site van Bert Kassies: https://kassiesa.net/uefa/data/method5/ccoef2022.html. Topjaar '21/'22 was vooral te danken aan Feyenoord (28.5) en Ajax (22.5). Het jaar erop waren het AZ (24) en Feyenoord (17) met de meeste punten. Daarna PSV (20.5) en Feyenoord (10). Vorig seizoen kwamen de meeste punten van PSV (23.25) en Feyenoord (21), al zat Ajax daar met 20.25 vlak achter.

Niet gek dus dat Feyenoord de hoogste ranking heeft van alle Nederlandse clubs, met plek 26. Al komen PSV en Ajax daar met plek 28 en 30 niet ver achter.

Regeren is vooruitschuiven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Gynnad schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 12:27:
[...]

Die zijn overtuigender in de oefenwedstrijden.
Ze hebben veel ingeleverd maar hebben nog steeds veel kwaliteit.
Feyenoord heeft goed ingekocht dacht ik maar die gaan in de oefenwedstrijden wel heel erg onderuit. Ajax had ik niet hoog zitten qua kwaliteit en dat blijkt tot nu toe ook.
Je kunt zeggen het zijn maar oefenwedstrijden maar als het structureel slecht draait, ook met de eerste keuze, dan zegt dat mi wel wat.

Ben ook benieuwd hoe Feyenoord het tegen Fenerbahce gaat doen. Normaal zou ik zeggen moet te doen zijn maar met de wisselingen bij de Fenerbahce en het nog kwakkelende Feyenoord, moet ik het nog zien. Laat mij graag verrassen.
Denk dat Feyenoord met al die nieuwe spelers hun systeem nog wat moeten vinden

[ Voor 4% gewijzigd door Harribo op 01-08-2025 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Gonadan schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 12:39:
De loting in de CL zal ook nog een hoop bepalen. Het kan een flink aandeel hebben in hoe succesvol men de Europese campagne gaat ervaren.
Denk dat dat wel meevalt nu. Je hebt nu 8 verschillende tegenstanders waar er eerder 3 waren.
En ook de topploegen hadden wel eens een mindere dag of hoefden niet elke wedstrijd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12-09 09:47

Agent47

I always close my contracts.

Harribo schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 15:30:
[...]

Feyenoord heeft goed ingekocht dacht ik maar die gaan in de oefenwedstrijden wel heel erg onderuit. Ajax had ik niet hoog zitten qua kwaliteit en dat blijkt tot nu toe ook.
Je kunt zeggen het zijn maar oefenwedstrijden maar als het structureel slecht draait, ook met de eerste keuze, dan zegt dat mi wel wat.

Ben ook benieuwd hoe Feyenoord het tegen Fenerbahce gaat doen. Normaal zou ik zeggen moet te doen zijn maar met de wisselingen bij de Fenerbahce en het nog kwakkelende Feyenoord, moet ik het nog zien. Laat mij graag verrassen
Ik denk dat dit een zwaar tussenjaar wordt voor mijn Feyenoord, met meteen uit de VCL de EL in. Plek 3 maximale.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
LZ86 schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 13:35:
[...]

De prestaties van Feyenoord en PSV in de ECL en de EL/CL hebben de afgelopen paar jaar best veel punten opgeleverd. Denk dat we inmiddels niet meer teren op het topseizoen van Ajax in de CL? Dat is langer dan 5 jaar geleden.
Is het niet zo dat de laatste 5 jaar wordt meegenomen? Dan valt volgend jaar ons topjaar 21/22 af en zitten we bij het totaal aantal punten volgens mij een stuk dichter bij Portugal dan dat ons lief is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvdp1974
  • Registratie: Juni 2025
  • Niet online
T-MOB schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 13:51:
Niet gek dus dat Feyenoord de hoogste ranking heeft van alle Nederlandse clubs, met plek 26. Al komen PSV en Ajax daar met plek 28 en 30 niet ver achter.
De clubranking heeft een andere rekenmethode voor de punten per club dan op de landencoefficient.

De landencoefficient over 5 seizoenen aan het einde van vorig seizoen was opgebouwd uit

17.075 - PSV
15.400 - Feyenoord
15.175 - Ajax
13.183 - AZ
6.317 - Rest

67.150

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vld1989
Die punten maken toch eigenlijk geen zak meer uit omdat je in het nieuwe format uit iedere pot 2 tegenstanders loot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Harribo schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 15:30:
[...]

Ben ook benieuwd hoe Feyenoord het tegen Fenerbahce gaat doen. Normaal zou ik zeggen moet te doen zijn maar met de wisselingen bij de Fenerbahce en het nog kwakkelende Feyenoord, moet ik het nog zien. Laat mij graag verrassen.
Denk dat Feyenoord met al die nieuwe spelers hun systeem nog wat moeten vinden
Het zijn maar oefenwedstrijden en zolang niet alle trainers die op dezelfde manier hebben aangevlogen valt er weinig over te zeggen.

Heitinga doet alsof hij het wiel opnieuw uit moet vinden, dus dat gaat logischerwijs nergens over.
Wat Bosz gedaan heeft weet ik niet maar als hij gewoon voortborduurt op vorig jaar en kijkt welke poppetjes daar het beste in te passen zijn dan loopt dat al snel een stuk beter.

Augustus kan nog heel veel veranderen en daarna gaat het pas om het echie met de definitieve selecties. Het wordt nog wel een tijdje kijken. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvdp1974
  • Registratie: Juni 2025
  • Niet online
Vld1989 schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 15:40:
Die punten maken toch eigenlijk geen zak meer uit omdat je in het nieuwe format uit iedere pot 2 tegenstanders loot.
De clubranking speelt nog een rol in de verdeling van het prijzengeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
Agent47 schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 15:34:
[...]

Ik denk dat dit een zwaar tussenjaar wordt voor mijn Feyenoord, met meteen uit de VCL de EL in. Plek 3 maximale.
Denk het ook.

Blijft zeer bijzonder. Ondanks dat ze eens een keer erg op tijd begonnen met voorbereiden, alsnog de selectie niet op orde bij de start van het seizoen.

Erg zware tegenvaller.
Nu snap ik best dat onze beste spelers weggekocht zijn, maar dat had je aan kunnen zien komen.
Wat haalt Feyenoord. Een paar gokjes....... Meh, ik heb er, in tegenstelling tot de afgelopen 2 seizoenen (waarvan 1 ook heul erg tegenviel met al die blessures) een hard hoofd in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Gonadan schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 15:41:
[...]

Het zijn maar oefenwedstrijden en zolang niet alle trainers die op dezelfde manier hebben aangevlogen valt er weinig over te zeggen.
Als je elke oefenwedstrijd door de mand valt wel vind ik
Heitinga doet alsof hij het wiel opnieuw uit moet vinden, dus dat gaat logischerwijs nergens over.
Nou dat niet maar het is een gaan en komen bij Ajax en ook in die volgorde toch? Dan moet je wel wat boetseren.
Wat Bosz gedaan heeft weet ik niet maar als hij gewoon voortborduurt op vorig jaar en kijkt welke poppetjes daar het beste in te passen zijn dan loopt dat al snel een stuk beter.
Denk ik ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Harribo schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 15:52:
Als je elke oefenwedstrijd door de mand valt wel vind ik
Dat heeft nog geen enkele club gehad voor zover ik weet.
Nou dat niet maar het is een gaan en komen bij Ajax en ook in die volgorde toch? Dan moet je wel wat boetseren.
Er is één nieuwe speler bij tot nu toe waar je wat mee moet, en één uit de basis vertrokken. De rest is keeper of losse eindjes, zoveel was er bij die oefenwedstrijden nog niet veranderd.
Denk ik ook
Ziedaar de bron van je gevoel. PSV kan in verzwakte vorm redelijk door bouwen, van de rest moeten we het nog zien.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Agent47 schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 15:34:
[...]

Dit voortraject zegt veel over de kansen voor de CL voorronde maar echt geen zak over de kansen in de eredivisie. Vergeet niet dat de transferwindow nog een hele tijd open is. Ook Ajax moet zich nog versterken en PSV is veruit favoriet maar dat waren ze vorig jaar ook.

Wel zorgwekkend: geen Trauner bij de CL selectie. Dus dat wordt niks. Ik snap echt niet waarom ze niet gegaan zijn voor vd Berg. Ja, dat is een rechtspoot maar who cares. Dan maar een iets mindere opbouw maar dan heb je achterin in elk geval opties. Als je niks tegen krijgt verlies je in elk geval niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12-09 09:47

Agent47

I always close my contracts.

LZ86 schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 15:50:
[...]

Denk het ook.

Blijft zeer bijzonder. Ondanks dat ze eens een keer erg op tijd begonnen met voorbereiden, alsnog de selectie niet op orde bij de start van het seizoen.

Erg zware tegenvaller.
Nu snap ik best dat onze beste spelers weggekocht zijn, maar dat had je aan kunnen zien komen.
Wat haalt Feyenoord. Een paar gokjes....... Meh, ik heb er, in tegenstelling tot de afgelopen 2 seizoenen (waarvan 1 ook heul erg tegenviel met al die blessures) een hard hoofd in.
Vraag 2 is dan ook waar al die miljoenen van afgelopen 3 jaar naartoe gegaan zijn.

Nu kom je met Jan Plug aan tegen Fenerbache woensdag. Nee dat gaat lekker.

Je kan de klok erop gelijk zetten dat de eerste 2 competitiewedstrijden niet gewonnen gaan worden.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
Agent47 schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 16:05:
[...]

Vraag 2 is dan ook waar al die miljoenen van afgelopen 3 jaar naartoe gegaan zijn.

Nu kom je met Jan Plug aan tegen Fenerbache woensdag. Nee dat gaat lekker.

Je kan de klok erop gelijk zetten dat de eerste 2 competitiewedstrijden niet gewonnen gaan worden.
Nouja,

Feyenoord heeft met de miljoenen erg fors geïnvesteerd in de faciliteiten om de club heen.
Jammer dat die vijanden van Feyenoord zich niet laten uitkopen, anders was dat ook al rond geweest.

Feyenoord bouwt gestaag aan de opmars, maar ik heb het idee dat ze nu iets té voorzichtig zijn.
Ze kunnen best iets grotere stappen zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
LZ86 schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 16:15:
[...]

Nouja,

Feyenoord heeft met de miljoenen erg fors geïnvesteerd in de faciliteiten om de club heen.
Jammer dat die vijanden van Feyenoord zich niet laten uitkopen, anders was dat ook al rond geweest.

Feyenoord bouwt gestaag aan de opmars, maar ik heb het idee dat ze nu iets té voorzichtig zijn.
Ze kunnen best iets grotere stappen zetten.
Het gaat niet om de hoeveelheid geld maar om hoe je het uitgeeft. Ze hebben geld voor een verdediger maar die is er nu niet. Aan de andere kant hebben we wel tig buitenspelers. En het lijkt me dat Sliti of Slory wat dat betreft verder zijn dan Plug dus waar is de nood het hoogst?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Ik zal blij zijn als het september is. Zijn we allemaal lekker onderweg en weten we waar we aan toe zijn.
Ondertussen is iemand die wat zit te filosoferen in een podcast al een clickbaitkop waard maar ik ben te nieuwsgierig om gewoon niets te lezen tot aan september.
Vermoeiende weken voor een supporter dit. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
Sluit me aan bij de Feyenoorders hierzo hoor. Ik heb er echt geen goed gevoel over. Zeker het tweeluik met Fener komt naar mijn mening te vroeg. Denk niet dat er een ingespeeld geheel zal staan woensdag...Heb je toch echt wel nodig op dat niveau.

Ik zie Feyenoord weer achter de top 2 aanhobbelen, en als ze dan de vorm gevonden hebben sta je weer 10 punten achter wat niet meer in te halen valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Op een Feyenoord site werd gelinkt naar de UEFA regels en dat zou betekenen dat je er nog wel eentje mag toevoegen?

For the qualifying phase and the play-offs, a club may register a maximum of two new eligible players on List A after the above-mentioned deadlines, provided the quota of locally trained players is respected. This registration must be completed by 24:00 CET the day before the relevant first-leg match and the club’s association must confirm in writing that the new player is currently eligible to play at domestic level. If the registration of a new player causes the number of players on List A to exceed 25, the club must remove a player registered previously to reduce the number of players on the list to 25 again.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchOwnage
Echt ruk weer ook dat de opener tegen Wolfsburg weer op dat Feyenoord One te zien is ipv ESPN ofzo :X

Ajax-Monaco gewoon op Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
D-e-n schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 16:26:
[...]

Het gaat niet om de hoeveelheid geld maar om hoe je het uitgeeft. Ze hebben geld voor een verdediger maar die is er nu niet. Aan de andere kant hebben we wel tig buitenspelers. En het lijkt me dat Sliti of Slory wat dat betreft verder zijn dan Plug dus waar is de nood het hoogst?
Wat ik mis is een spits, een keeper en 2 verdedigers.

Trauner is gewoon klaar, dat was vorig seizoen al een probleem en nu weer niet ingeschreven voor VCL.
Keeper --> Wellenreuther is gewoon net niets. Bijlow zijn de afgelopen jaren genoeg woorden aan vuilgemaakt. Daar kan je gewoon niet van op aan.

En dan de verdedigers. Beelen uitgevallen, Trauner zie bovenstaande en Hancko kwijt. Wat erachter stond is net niks. We hebben zat middenvelders en vleugelspelers, maar amper verdedigende backup.

En dan nog een spits die wél kan scoren. Ueda heeft genoeg kansen gehad maar maakt het niet waar. En wat erachter zit is beroerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08:11
Feyenoord heeft maar 1 CV ingeschreven voor de kwalificatie tegen Fenerbahçe. Gaat lekker TD combineren met AD.
Of gaat Feyenoord 2-3-5 spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bao_mi1
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 12-09 17:40
Harribo schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 12:02:
[...]

Toch baart mij dat tabelletje wel wat zorgen. Wij teren nog steeds op een top Europees jaar 21/22 waarin we een 7000 punten meer dan Portugal hadden . Daarna is Portugal over het algemeen nét iets beter dan ons.
Dat zou betekenen dat we over een paar jaar onze extra CL plaats weer kwijt zijn aan Portugal.

Dat is ook een beetje de achterliggende gedachte van de opzet met coefficienten toch? Doe je het een tijdje minder, dan ga je wat plaatsen omlaag en spelen er minder clubs Europees. Dus is een overwinning meer punten waard, en spelen mindere teams geen Europees voetbal. En de teams die wel overblijven hebben op papier makkelijkere tegenstanders in de voorrondes.

En als je het goed doet en op de ranglijst omhoog gaat, gaan de zwakkere broeders Europa in.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:27
Gloukh officieel aangekondigd door Ajax. Eindelijk creativiteit wat vorig seizoen ontbrak in een middenveld met Henderson - Klaassen - Taylor.
Pagina: 1 ... 12 ... 47 Laatste

Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Of de commentator je bevalt of niet, het continu benoemen dat je de commentator, scheidsrechter of VAR niet leuk vindt is achterhaald. Houd het lekker voor je, het voegt niks toe.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellige sfeer, niet voor een vijandige.

Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse / Belgische clubs en de voor hun direct relevante wedstrijden
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2025/2026 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Verder is er nog Randzaken