JanW schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 07:33:
[...]
Dat laatste vooral ja. Automatismen krijg je op deze manier niet. Men moet snappen wat er wordt verwacht op een bepaalde plek. Fitz-Jim stond zondag op de positie van controleur om te kijken of hij dat kan. Ik denk dat iedereen hier wel had kunnen vertellen dat ie dat niet kan. Nou speelde hij maar 20 minuten en viel hij daarna uit, maar het was wel genoeg hopelijk voor Heitinga en Keizer om dat niet nog een keer te proberen. Of het is gedaan als druk naar Kroes om aan te tonen dat een goede controleur voor het hele seizoen ontbreekt in de selectie. Mokio gaat dat geen heel seizoen volhouden, Klaassen is geen controleur. Taylor en Regeer zijn meer box-to-box middenvelders.
FJ had op een aanvallende positie al standaard moeite met zijn mannetje in de gaten houden en omschakelen. Laat staan als hij controleur moet spelen.
Mokio vind ik overigens ook geen pure controleur, die wil je liefst ook meer speelruimte geven.
Ik hoop dat Hato rond komt en Ajax dan daarmee meer ruimte heeft om versterkingen voor de verdedigende helft van het team te doen. Liefst met wat ervaring in de as.
Inmiddels is Heerkens binnen. Ik ben benieuwd. Een talentvolle doelman, hopelijk zitten we voor die positie de komende jaren goed. Gloukh verwacht men ook snel af te ronden. En het is nog afwachten wat er met Taylor en Hato gaat gebeuren. Ajax zit hoog in de boom en verwacht een flinke som geld voor Hato. Benieuwd of Chelsea bereid is dat op te hoesten.
Wel lekker dat het keeper verhaal eindelijk duidelijkheid heeft. Pasveer wel gewoon respect getoond en een plek gegeven, maar wel door bouwen voor de toekomst.
En dus de zure appel van Gorter eindelijk door is. Ik was anders op zich nog wel bang geweest dat Heitinga Gorter ook nog een wilde proberen.