Ik denk dat die 10 kW vertraagd waren omdat ik daarvoor met 11 kW had geladen. Ik heb inmiddels het vermoeden dat de Peblar niet wilde laden omdat er geen solar overschot was. Ik zal het morgen nog eens proberen met smart solar en custom solar, al heeft de laatste het probleem dat de HA integratie daar (nog) niet mee om kan gaan.KweNi schreef op woensdag 30 september 2026 @ 18:04:
Als je kijkt naar de dynamic loadbalance meting zie je op zelf de moment als de 10000W slechts 8A als meting, zijnde 1840W.
Is dat ook een simulatie?
Zou kunnen: smartbsolar heeft wel íets van zon nodig. Als je een thuisbatterij hebt zou je eens kunnen proberen die te laten ontladen zodat er teruglevering ontstaat. De Peblar ziet dat dan als overschot en dan zou hij (ook) in pure solar moeten gaan laden.
Heb dat ip adres ff opgezocht en geprobeerd. Dit werkt idd. Thx.guido66 schreef op woensdag 30 september 2026 @ 18:52:
[...]
Gewoon het lokale ip adres van je peblar gebruiken? Ik heb nog nooit anders gedaan.
Maar blijft het vreemd vinden dat de andere manier ineens niet werkt op mijn telefoon, maar op de laptop wel
Let op:
Voor alles tussen de Peblar en je meterkast en verdere inrichting van je groepenkast kun je met vragen terecht in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3
Voor vragen over thuisladen in het algemeen: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3
Voor alles over ERE certificaten zie: [EV] ERE certificaten, geld verdienen met thuisladen
En voor automatiseren van het laden zie het Home Assistant: Open source Python3 home automation - deel 5 of het Evcc slim laden met de zon en dynamische tarieven topic.
Heb je een "white label" peblar?
Dan is een een dedicated topic voor je vraag: [Peblar EV Charger - White label] Ervaringen en discussie
Voor alles tussen de Peblar en je meterkast en verdere inrichting van je groepenkast kun je met vragen terecht in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3
Voor vragen over thuisladen in het algemeen: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3
Voor alles over ERE certificaten zie: [EV] ERE certificaten, geld verdienen met thuisladen
En voor automatiseren van het laden zie het Home Assistant: Open source Python3 home automation - deel 5 of het Evcc slim laden met de zon en dynamische tarieven topic.
Heb je een "white label" peblar?
Dan is een een dedicated topic voor je vraag: [Peblar EV Charger - White label] Ervaringen en discussie