[Peblar EV Charger] Ervaringen en discussie

Pagina: 1 ... 44 45 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Miggel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:54
crryp schreef op donderdag 24 september 2026 @ 16:58:
[...]

Evcc is alles wat je nodig heb :)
En dan is mogelijkheid om via lokale API te verbinden met je Peblar fijner dan via de Cloud voor de Zaptec of niet? Ik heb EVCC niet eerder gebruikt. Kreeg het niet lekker aan de praat voor m'n Zappi, maar ook niet veel meer in verdiept, omdat ik alles via de app kon doen.

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Wat mij betreft werkt de Peblar (veel) beter met lokale software als Home Assistant of evcc. evcc via Modbus TCP API, Home Assistant via REST API. Perfect. :)

Zappi is inderdaad cloud-only, dus de implementatie daarvan binnen evcc is niet je-van-het.

vw id.7 tourer pro s | evcc | holtkamper aero | fiscalist & prutser

• bigkevx2
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 18:59
crryp schreef op donderdag 24 september 2026 @ 16:58:
[...]

Evcc is alles wat je nodig heb :)
Ik was die route ook opgegaan totdat ik de toch niet flauwe ‘community’ sponsoring zag. Ik ben even afgehaakt hier. Of ik mis iets?

• crryp
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 19:07
bigkevx2 schreef op donderdag 24 september 2026 @ 17:26:
[...]

Ik was die route ook opgegaan totdat ik de toch niet flauwe ‘community’ sponsoring zag. Ik ben even afgehaakt hier. Of ik mis iets?
Flauw? Die mensen steken daar zeeën van tijd in. Ik werk zelf in de software en begrijp goed dat ze dit doen. Ik ben daarom zonder twijfel life time sponsor geworden!

Homeassistant, 3x HW battery, PV 4440WP Solis inverter, 5x Daikin Aircos, Peblar business, Tesla model Y AWD

• crryp
Miggel schreef op donderdag 24 september 2026 @ 17:01:
[...]

En dan is mogelijkheid om via lokale API te verbinden met je Peblar fijner dan via de Cloud voor de Zaptec of niet? Ik heb EVCC niet eerder gebruikt. Kreeg het niet lekker aan de praat voor m'n Zappi, maar ook niet veel meer in verdiept, omdat ik alles via de app kon doen.
Alles kan lokaal. Ik heb zelf evcc via modbus en ha via de restapi werkt ook door elkaar prima.

Homeassistant, 3x HW battery, PV 4440WP Solis inverter, 5x Daikin Aircos, Peblar business, Tesla model Y AWD

• ErikKo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18:09

ErikKo

Rippie

crryp schreef op donderdag 24 september 2026 @ 17:35:
[...]

Flauw? Die mensen steken daar zeeën van tijd in. Ik werk zelf in de software en begrijp goed dat ze dit doen. Ik ben daarom zonder twijfel life time sponsor geworden!
Ik werk ook in de software en denk er toch anders over. Sponsoring is in mijn ogen vrijwillig. Als je functionaliteit achter betaling aanbiedt is dit gewoon commercieel en noem ik het geen 'sponsoring' meer.

• crryp
ErikKo schreef op donderdag 24 september 2026 @ 17:40:
[...]

Ik werk ook in de software en denk er toch anders over. Sponsoring is in mijn ogen vrijwillig. Als je functionaliteit achter betaling aanbiedt is dit gewoon commercieel en noem ik het geen 'sponsoring' meer.
Hoe je het noemt maakt weinig uit, arbeid goeie support en mooie software mag in mijn ogen beloond worden :)

• THM0
  • Registratie: Juli 2006
bigkevx2 schreef op donderdag 24 september 2026 @ 17:26:
[...]

Ergens in dit topic staat een config voor een ‘custom charger’, daarmee kan het ook zonder sponsor token.

• ErikKo
  • Registratie: Mei 2009

ErikKo

Rippie

THM0 schreef op donderdag 24 september 2026 @ 17:58:
[...]

Ergens in dit topic staat een config voor een ‘custom charger’, daarmee kan het ook zonder sponsor token.
Deze?

born2tweak in "[Peblar EV Charger] Ervaringen en discussie"

• Spikydog
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 19:02
Guttegut schreef op donderdag 24 september 2026 @ 13:31:
Ik heb de integratie wel eerst verwijderd, HA herstart en daarna Peblar weer toegevoegd
Nee helaas, dit geeft hier ook geen oplossing, ik zal moeten wachten op HA update

• bigkevx2
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 18:59
crryp schreef op donderdag 24 september 2026 @ 17:35:
[...]

Zoals @ErikKo ook al zegt, ook ik doe wel eens wat in de software, tussen de 40-60 per week ongeveer. En hij slaat precies de spijker op zijn kop. Of je gaat community of je brengt commerciële software uit. Dit is de verantwoordelijkheid van de community met de prijs van commercieel. En gezien de prijs, dan laat ik mijn reeds betaalde Peblar zijn werk gewoon doen en mijn batterijen in het gat springen.

Een paar Euro voor ondersteuning, daar ben ik serieus niet te flauw voor maar toen ik deze prijzen zag dacht ik heel simpel, dat verdien ik nooit terug.

• Smotske
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 18:52
Miggel schreef op donderdag 24 september 2026 @ 16:53:
[...]

Wij hebben nu een Zappi en zit te denken om over te stappen op Peblar Business of Zaptech 2 Go.
De lokale API integratie met HA heeft mijn voorkeur. Hoe los jij het gepland laden met zonneladen nu op?
Niet. Als ik thuis ben kan ik zelf schakelen tussen de 2 modi. Wellicht is EVCC nog eens wat maar heb daar eigenlijk nog geen zin in dat konijnenhol. :+

@DetailingBySmotske

• mversluis
  • Registratie: Augustus 2007
  • Nu online
Homey schakelt hier op basis van tijd tussen de 2 modussen

An optimist is a person who sees only the lights in the picture, Whereas a pessimist sees only the shadows.An idealist, however is one who sees the light and the shadows, but in addition sees something else:.......the possibility of changing the picture

Pagina: 1 ... 44 45 Laatste

Let op:
Voor alles tussen de Peblar en je meterkast en verdere inrichting van je groepenkast kun je met vragen terecht in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3
Voor vragen over thuisladen in het algemeen: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3
Voor alles over ERE certificaten zie: [EV] ERE certificaten, geld verdienen met thuisladen
En voor automatiseren van het laden zie het Home Assistant: Open source Python3 home automation - deel 5 of het Evcc slim laden met de zon en dynamische tarieven topic.
Heb je een "white label" peblar?
Dan is een een dedicated topic voor je vraag: [Peblar EV Charger - White label] Ervaringen en discussie