vw id.7 tourer pro s | evcc | holtkamper aero | fiscalist & prutser
Op https://www.zeres.nl/laadpaal/#mid-check lijkt Peblar (Business) nu wel te kunnen. Ik zag het laatst ook bij een collega in zijn Zeres portaal als optie. Lijkt dat Zeres sinds kort OCPP ondersteunt en via die route veel palen kan aansluiten.wseelde schreef op zaterdag 5 september 2026 @ 17:03:
Is iemand het al gelukt de peblar te koppelen met Zeres? Ondanks dat je Zeres wel kan kiezen als backoffice krijg ik het niet werkend
Ik ben wel benieuwd of het lukt, want mijn collega durfde de OCPP koppeling naar Zeres nog niet aan. Vooral de vraag of je dan de autorisatie (aan/uitzetten RFID vereiste en toevoegen RFID tokens) via het Zeres portaal kunt regelen want die feature verdwijnt uit de Peblar web interface zodra je een OCPP koppeling legt. Ik weet dat je bij Joulo deze zaken dan via hun portaal kunt regelen en via OCPP naar je Peblar kunt sturen. Vandaar de vraag of dit ook in het Zeres portaal zit als je een Peblar via OCPP koppelt.
Ik zie dat mijn homewizard P1 -43dbm en Peblar -64dBm signaalsterkte heeft, allebei in zelfde IP range. Geen problemen met inloggen etc.guido66 schreef op maandag 7 september 2026 @ 13:33:
[...]
Kun je in je router zien of de verbinding van de Peblar met je thuisnetwerk stabiel is?
Bij diagnostiek onder Bron van stroombeperking staat: Installation limit. Zie die optie niet in de tabel staan?JanHenk schreef op maandag 7 september 2026 @ 13:34:
@Herbiek616 Wat staat er in die Live diagnostiek als “bron voor stroombeperking”?
Check even hier de tabel.
[ Voor 5% gewijzigd door Herbiek616 op 07-09-2026 13:44 ]
Heb je heel toevallig nog een andere stroommeter? Staat de Homewizard P1 meter goed ingesteld? Aangezien de Peblar wel de fasestromen laat zien, lijkt de koppeling wel goed.Herbiek616 schreef op maandag 7 september 2026 @ 13:40:
[...]
Ik zie dat mijn homewizard P1 -43dbm en Peblar -64dBm signaalsterkte heeft, allebei in zelfde IP range. Geen problemen met inloggen etc.
Oké. Toevallig in je Enyaq het schuifje “AC laadstroom beperken” (of dergelijke bewoording) aangevinkt? Kun je in de app of in de auto zelf vinden. Dat resulteert namelijk in een halvering van de aangeboden limiet.Herbiek616 schreef op maandag 7 september 2026 @ 13:41:
[...]
Bij diagnostiek onder Bron van stroombeperking staat: Installation limit. Zie die optie niet in de tabel staan?
Want deze beperking komt waarschijnlijk niet vanuit de Peblar.
vw id.7 tourer pro s | evcc | holtkamper aero | fiscalist & prutser
Ik heb een P1 meter van Anker voor mijn thuis Anker Solix AC. die laat alleen zien wat je van net afneemt of teruglevert, maar geen fase info oid. Volgens dat ding neem ik ongeveer 1kw af van het net en dat komt overeen met de P1 meter van Homewizard.Verdicampo schreef op maandag 7 september 2026 @ 13:44:
[...]
Heb je heel toevallig nog een andere stroommeter? Staat de Homewizard P1 meter goed ingesteld? Aangezien de Peblar wel de fasestromen laat zien, lijkt de koppeling wel goed.
Yes! Dat was het. Voor de vakantie met instellingen zitten spelen in de MySkoda app. Onder de thuis instellingen staat idd onder de "Instellingen laadstation" een optie om het Laadvermogen te halveren "Voor gelijkmatiger stroomverbruik om overbelasting te voorkomen" Die had ik voor de vakantie ooit een keer aangezet maar totaal vergeten. Thanks!JanHenk schreef op maandag 7 september 2026 @ 13:55:
[...]
Oké. Toevallig in je Enyaq het schuifje “AC laadstroom beperken” (of dergelijke bewoording) aangevinkt? Kun je in de app of in de auto zelf vinden. Dat resulteert namelijk in een halvering van de aangeboden limiet.
Want deze beperking komt waarschijnlijk niet vanuit de Peblar.
Let op:
Voor alles tussen de Peblar en je meterkast en verdere inrichting van je groepenkast kun je met vragen terecht in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3
Voor vragen over thuisladen in het algemeen: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3
Voor alles over ERE certificaten zie: [EV] ERE certificaten, geld verdienen met thuisladen
En voor automatiseren van het laden zie het Home Assistant: Open source Python3 home automation - deel 5 of het Evcc slim laden met de zon en dynamische tarieven topic.
Heb je een "white label" peblar?
Dan is een een dedicated topic voor je vraag: [Peblar EV Charger - White label] Ervaringen en discussie
Voor alles tussen de Peblar en je meterkast en verdere inrichting van je groepenkast kun je met vragen terecht in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3
Voor vragen over thuisladen in het algemeen: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3
Voor alles over ERE certificaten zie: [EV] ERE certificaten, geld verdienen met thuisladen
En voor automatiseren van het laden zie het Home Assistant: Open source Python3 home automation - deel 5 of het Evcc slim laden met de zon en dynamische tarieven topic.
Heb je een "white label" peblar?
Dan is een een dedicated topic voor je vraag: [Peblar EV Charger - White label] Ervaringen en discussie