[Peblar EV Charger] Ervaringen en discussie

Pagina: 1 ... 41 42 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Romius schreef op zaterdag 29 augustus 2026 @ 13:40:
Zojuist een Peblar business aangesloten (hing een Zappi) dus moest op zich niet moelijk zijn, lijkt allemaal goed te zijn, maar het lijkt erop dat de Peblar maar op 1 fase aan het laden is...iemand een idee?

Had m wel eerst op slim zonne laden gezet, hangt ook p1 home wizard meter daarvoor met api toegang, maar ook naar standaard laden omschakelen gaat het niet harder.

Had ook de oude ct klemmen aangesloten, maar deze lijken ook goede waardes door te geven.

aanvulling: ik zie nu installation limit, is dat je de installatie moet aanmelden met een code? Want dat had ik nog overgeslagen eigenlijk...

[Afbeelding]
Is die nieuw of heb je deze tweedehands aangeschaft? Indien dat tweede is het mogelijk dat er onderwater nog instellingen 'hangen'.

Kun je je configuratie delen onder: Systeem -> Installatie?

"installation limit" onder diagnostiek geeft aan dat het laadvermogen gelimiteerd wordt door wat is ingesteld in de configuratie (zie opmerking hierboven), daar kan het ook inzitten.

Reageert niet op AI berichten - VW ID.7 | 5670 Wp - 14x405 33° op zuid | Twente

• Romius
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:19
guido66 schreef op zaterdag 29 augustus 2026 @ 13:51:
[...]

Is eerder in dit topic gemeld: Zappi CT-klemmen zijn niet compatible, geven dus niet de juiste waarde.

HiBe in "[Peblar EV Charger] Ervaringen en discussie"
die heb ik dan net gemist, duidelijk.
True schreef op zaterdag 29 augustus 2026 @ 13:53:
[...]

Is die nieuw of heb je deze tweedehands aangeschaft? Indien dat tweede is het mogelijk dat er onderwater nog instellingen 'hangen'.

Kun je je configuratie delen onder: Systeem -> Installatie?

"installation limit" onder diagnostiek geeft aan dat het laadvermogen gelimiteerd wordt door wat is ingesteld in de configuratie (zie opmerking hierboven), daar kan het ook inzitten.
Nee, was nieuw, dus het zal dan de CT klem zijn.

Aanvulling, bedankt, CT softwarematig eraf gehaald en nu wel goed, wel jammer want het is wel een nettere oplossing dan via p1 eigenlijk.

[ Voor 51% gewijzigd door Romius op 29-08-2026 14:19 ]

• ranjo
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14:06
sharktech schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 11:41:
Voor Tibber-klanten, ik zag gisteren dat de Tibber-Peblar integratie actief is gemaakt in de Tibber app. Ik heb dus mijn Peblar Home, kunnen koppelen in de Tibber app. Maar ik heb het nog niet actief getest.
Ik ben benieuwd naar je bevindingen. Worden grid rewards ook ondersteund?

• elektriekert
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 15:27
True schreef op vrijdag 28 augustus 2026 @ 12:34:
[...]
  1. 6mm2? Heb je die Peblars op 75 meter van je groepenkast staan?
  2. Heb je de lengte van het beoogde kabeltrace een beetje scherp?
  3. Wat voor automaat wil je implementeren?
  4. Wat voor vermogen wil je één maximaal laten laden?
  5. Wat voor vermogen wil je beiden maximaal laten laden?
Ik hen hier ook 5x6mm2, maar dat maakt het wel mogelijk om meer kW door een enkele fase te jagen.
5,8kW (in mijn geval) kan prettig zijn ter voorkoming dat de lader met bewolking te vaak fase switching wil doen.

• Hippe Lip
  • Registratie: Februari 2011
  • Nu online

Hippe Lip

Er valt altijd wat te leren

True schreef op zaterdag 29 augustus 2026 @ 11:33:
Zie ook: https://peblar.com/downloads -> 'Charger installation manual'

Niet relevant voor de eerder besproken casus omdat daar gesteld werd dat de electrician dat zou kunnen aansluiten (althans zo heb ik het geïnterpreteerd).
[Afbeelding]

Het sluiten van de deksel.
[Afbeelding]
Je lijkt twee dingen door elkaar te halen. Die 2 Nm aandraaien is om de vaste laadkabel in de Peblar vast te zetten.
De kabel naar de groepenkast wordt met veerklemmen aangesloten in de Peblar, zoals @Ies Korpershoek al aangaf.

Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>

• crryp
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 16:09
Hippe Lip schreef op zaterdag 29 augustus 2026 @ 15:43:
[...]

Je lijkt twee dingen door elkaar te halen. Die 2 Nm aandraaien is om de vaste laadkabel in de Peblar vast te zetten.
De kabel naar de groepenkast wordt met veerklemmen aangesloten in de Peblar, zoals @Ies Korpershoek al aangaf.
De kabel maar ook de buitenkant moet op 2nm. Om de kast waterdicht te houden met het rubber wat aan de binnenkant zit.

Homeassistant, 3x HW battery, PV 4440WP Solis inverter, 5x Daikin Aircos, Peblar business, Tesla model Y AWD

Pagina: 1 ... 41 42 Laatste

Let op:
Voor alles tussen de Peblar en je meterkast en verdere inrichting van je groepenkast kun je met vragen terecht in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3
Voor vragen over thuisladen in het algemeen: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3
Voor alles over ERE certificaten zie: [EV] ERE certificaten, geld verdienen met thuisladen
En voor automatiseren van het laden zie het Home Assistant: Open source Python3 home automation - deel 5 of het Evcc slim laden met de zon en dynamische tarieven topic.
Heb je een "white label" peblar?
Dan is een een dedicated topic voor je vraag: [Peblar EV Charger - White label] Ervaringen en discussie