Mike85 schreef op vrijdag 3 juli 2026 @ 17:30:
Dit is nog besproken:
Bedankt voor je terugkoppeling. Is het mogelijk om deze verbinding stabieler te maken? Een keer rebooten vind ik niet erg, maar ik laad vaak een EV overdag wanneer ik naar mijn werk ben en dan zou het zuur zijn bij thuiskomst. Kan de auto dan niet ontkoppelen.
Dit was de reactie:
Je zou de wifi op de lader eens uit kunnen zetten. Mogelijk dat dit de verbinding stabieler maakt (aangezien ethernet ook aangesloten is, en je hiermee de lader forceert altijd ethernet te gebruiken).
Het kan dan wel zijn dat de PBLR-XXXXXXX.local dan niet meer werkt. In dat geval zou je ook via 192.168.178.143 met de web-interface van de lader kunnen verbinden.
Nogmaals, de lader zou eigenlijk niet deze errors mogen tonen om de besproken reden. Dus dat is iets wat met de komende update opgelost wordt.
Ik heb ook een aantal keer gehad dat de verbinding met Homewizard wegviel, met als gevolg een aantal errors (1102/1104/10263/10274/10277), waarbij alleen reboot een oplossing bood. Ik kijk uit naar de update, maar heb in de tussentijd iets wat de stabiliteit van de verbinding ljikt te verbeteren.
Wat mij opviel was dat de interface van mijn Peblar minder goed reageerde. Mijn gedachte was dat ik misschien teveel integraties met Peblar heb, waardoor het apparaatje te druk is met het afhandelen van allerlei API calls.
Na het deactiveren van één integratie resulteerde dat bij mij in een stabieler systeem. Wellicht dat dat voor jou ook helpt.
In mijn geval zijn Peblar en HomeWizard verbonden met elkaar, en ook met Homey en HomeAssistant. De integraties tussen Homey-Peblar en Homey-HomeWizard heb ik nu uitgezet. Alles over wifi.