Ik ben aan het kijken naar een Peblar Business, maar wat ik graag zou hebben is dat ik twee OCPP verbindingen kan opgeven, maar ik kan niet goed zien of dit mogelijk is.
Iemand die dit weet?
Iemand die dit weet?
Bij mijn weten kan geen enkele paal dat. Wel kun je een proxy gebruiken die één OCPP provider soort read-only toegang geeft (die provider is daar dan overigens niet van op de hoogte). Beter is om via de API de paal aan te sturen, en backoffice/facturering via OCPP.sorted.bits schreef op zondag 19 juli 2026 @ 18:54:
Ik ben aan het kijken naar een Peblar Business, maar wat ik graag zou hebben is dat ik twee OCPP verbindingen kan opgeven, maar ik kan niet goed zien of dit mogelijk is.
Iemand die dit weet?
Ik wil juist van proxy achtige taferelen af. Ik gebruik e-flux voor zakelijke facturatie en ik gebruik Tap Electric voor ERE. Nu gebruik ik de joulo proxy, maar ik wil zo min mogelijk afhankelijk zijn van iets wat ik host.THM0 schreef op zondag 19 juli 2026 @ 19:05:
[...]
Bij mijn weten kan geen enkele paal dat. Wel kun je een proxy gebruiken die één OCPP provider soort read-only toegang geeft (die provider is daar dan overigens niet van op de hoogte). Beter is om via de API de paal aan te sturen, en backoffice/facturering via OCPP.
Wat wil je precies bereiken?
Dat hoort mi in het ere topic, is niet specifiek voor peblar.codegro schreef op zondag 19 juli 2026 @ 19:22:
Eind volgende week wordt hier een Peblar business geïnstalleerd. Nu wil ik uiteraard Ere's aanmaken en wellicht de paal zakelijk naast prive gaan gebruiken.
Is dan Tap electric de beste keuze? Of is een combinatie Joulo-Tap of Joulo-Eflux ook mogelijk? Ik neig namelijk iets meer naar Joulo voor de eres namelijk.
tja, wat hier stond heb ik al lang niet meer...
Laat dan eflux op ocpp en gebruik Lekkerladen voor ERE, die kan via api je peblar uitlezen. Zeres is daar ook meembezig maar werkt nog niet dacht ik.sorted.bits schreef op zondag 19 juli 2026 @ 19:40:
[...]
Ik wil juist van proxy achtige taferelen af. Ik gebruik e-flux voor zakelijke facturatie en ik gebruik Tap Electric voor ERE. Nu gebruik ik de joulo proxy, maar ik wil zo min mogelijk afhankelijk zijn van iets wat ik host.
Nibe F2120-16/SMO40/300L / Home Assistant / Peblar EV lader / 8000Wp Enphase
Wees dan blij met jouw Peblar. Je houdt immers jouw toegang via de webinterface om zelf het beheer uit te oefenen.sorted.bits schreef op zondag 19 juli 2026 @ 19:40:
[...]
Nu gebruik ik de joulo proxy, maar ik wil zo min mogelijk afhankelijk zijn van iets wat ik host.
An optimist is a person who sees only the lights in the picture, Whereas a pessimist sees only the shadows.An idealist, however is one who sees the light and the shadows, but in addition sees something else:.......the possibility of changing the picture
Ik heb ook iets in NodeRed in HA, maar heb het nog niet voor elkaar gekregen met schema en override knoppen. Kun je me jouw flow misschien DMen?ThunderBird. schreef op maandag 20 juli 2026 @ 16:02:
Hier ook een tevreden Peblar Business bezitter en de mogelijkheden van de Peblar m.b.t. Home Automation en uiteraard de MID meter voor ERE's.
Ik ben erg benieuwd of er meerdere Peblar Business gebruikers zijn die ook Home Automation gebruiken met de lader en zo ja, hoe? Om hier weer van te leren![]()
Zelf heb ik de Peblar gekoppeld met Home Assistant en mijn Fordpass om de auto op te laden in het goedkoopste tijdslot van mijn dynamisch contract. Via Telegram kan ik het laden plannen, starten, stoppen, annuleren en volgen. Een plan bericht ziet er zo uit:
---------------------------------
🧠 EV laadplan voorbereid
Ik heb een laadplan klaargezet voor de volgende aansluiting.
🎯 Doel: 95%
🚀 Start: 11:00
🏁 Verwacht klaar: 14:26
⏳ Plan geldig tot: 14:26
⚡ Nodig: 37.9 kWh
⏱️ Verwachte laadtijd: 3 uur 27 min
💶 Zonneplan kosten: €4,95
🎁 ERE tegoed: €4,55
📉 Na ERE: €0,40
FordPass laadlimiet blijft ongewijzigd.
Sluit de auto aan om dit plan automatisch te gebruiken.
📊 Uursamenvatting:
11:00-12:00 · gem. €0,13/kWh
12:00-13:00 · gem. €0,13/kWh
13:00-14:00 · gem. €0,13/kWh
14:00-14:26 · gem. €0,13/kWh
---------------------------------
De Node red flow is nu erg geconfigureerd op mijn situatie, ik ben bezig om hier een iets meer universele installatie van de te maken.
Nibe F2120-16/SMO40/300L / Home Assistant / Peblar EV lader / 8000Wp Enphase