Ja, je hebt gelijk. Ik dacht er gisteren laat nog over na. Hij is nu begonnen met laden vanochtend. Ik las het anders op de Peblar, aangezien hij het 'solar charging power' noemt.s020506 schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 08:01:
[...]
Als Solar charging power measurement negatief is, gaat er stroom het net op. Bij jou is deze waarde positief, dus dan neem je stroom van het net af. En dus gebeurt niks als je hem op smart solar zet.
Vandaag nog genoeg kans op het te testen, lijkt me
Graag , dank je wel kan altijd contact opnemen en vragen of dat een optie is.Ravhin schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 08:29:
[...]
Ik kan je de naam van mijn elec geven maar die komt uit Weesp. Weet niet of-ie wil rijden.
Om hier even op terug te komen. Peblar reageerde super snel! Ik moest mijn diagnostiek rapport sturen en ik had binnen 2 uur weer antwoord. Blijkbaar heb ik last van veel package losses, dus ik moet even mijn ethernet kabel checken, tevens kan ook mijn wifi instellen die functioneert dan als backup.sjorsjes schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 09:16:
Thanks! Ik heb de vraag ook even bij Peblar uitgezet, hopelijk kunnen die iets meer zien. Helaas geen error of warnings te zien.
Even dubbelgechecked, maar de auto heeft geen laadschema ingesteld staan. Home Wizard ook nog even gechecked, volgens unify heeft hij een goede verbinding en geen last van uitval. Home wizard geeft in de app ook aan dat hij werkt zoals verwacht.
edit:
sorry, niet goed gelezen
sorry, niet goed gelezen
[ Voor 115% gewijzigd door Anjos op 22-05-2026 12:07 ]
Vandaag voor de eerste keer sinds ik de Peblar heb geinstalleerd een switch gezien op Pure Solar van 1 fase naar 3 fases. Rond kwart voor 1 de auto erin gestoken en daarna heeft hij een hele tijd rond de 17,5 A (4kW) gehangen. Mijn zonneinstallatie is ca 4900 Wp met verschillende dakvlakken. Maar op een gegeven was er 18.2A beschikbaar (met een 18A laad limit) en dus sprong hij op 3 Fase. Very nice.
Uiteindelijk heeft hij ook nog even gepiekt op 4900 Watt ongeveer, maar toen was de auto vol (80%). Het was dus maar van korte duur. Toch leuk om even te zien. Op het plaatje lopen L2 en L3 precies gelijk.
Uiteindelijk heeft hij ook nog even gepiekt op 4900 Watt ongeveer, maar toen was de auto vol (80%). Het was dus maar van korte duur. Toch leuk om even te zien. Op het plaatje lopen L2 en L3 precies gelijk.
op zich niet zo lastig, daar een even een trekveer doorheen duwen en dan kijken waar deze uitkomt (waarschijnlijk in je meterkast).Wingie schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 22:43:
Ik heb een hulpvraag ik heb de peblar business aangeschaft om bij mijn nieuwe woning te kunnen laden. Mijn zwager die elektricien is zou deze installeren maar door omstandigheden gaat dit niet door. Nu ben ik op zoek naar een bedrijf/electricien die dit tegen redelijk tarief kan installeren. Het is in de buurt van Ede. En er is reeds 3x25 aanwezig in de meterkast. De bekabeling dient denk ik tussen 15-20 meter door de tuin gelegd te worden. Ik heb een buisje bij de carport gevonden maar geen idee waar deze uitkomt.
heeft iemand ervaring met goede en betrouwbare partij?
Let op:
Heb je een "white label" peblar?
Dan is een een dedicated topic voor je vraag: [Peblar EV Charger - White label] Ervaringen en discussie
Heb je een "white label" peblar?
Dan is een een dedicated topic voor je vraag: [Peblar EV Charger - White label] Ervaringen en discussie