[Peblar EV Charger] Ervaringen en discussie

Pagina: 1 ... 23 24 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• KweNi
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 09:44
@TobyW : Je kan HA de berekeningen laten doen.

• rasper
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 11:33
RichieB schreef op zondag 12 april 2026 @ 19:07:
@Sandro! Gewoon de SlimmeLezer
vervangen door de HomeWizard P1 meter. Daar kan Home Assistant ook prima mee overweg.
Eens! Hier werken de peblar, evcc en ha allemaal met 1 homewizard p1. Op zich ook meer fan van bedraad maar valt me tot nu toe zeker niet tegen. Wel een single point of failure :+ GPT beweert:”meerdere apparaten kunnen tegelijkertijd de HomeWizard P1 API gebruiken. De API is ontworpen om gelijktijdige verbindingen van verschillende clients toe te staan, waardoor je vanuit verschillende apparaten toegang kunt krijgen tot dezelfde gegevens. Dit biedt veel flexibiliteit, bijvoorbeeld als je smart home-systemen hebt die meerdere bronnen van gegevens nodig hebben”

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14:43
Verkeerde draadje. 🤪

[ Voor 96% gewijzigd door RichieB op 12-04-2026 22:23 ]

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

• pj
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

pj

RichieB schreef op zondag 12 april 2026 @ 22:11:
Ik krijg ‘m net binnen op mijn MY uit november 2025 met FSD abbo.
[Afbeelding]
Het gaat nu al mis de self driving.... wel opletten op de weg.

• Timmy269
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 14:31
Knoop is doorgehakt, ik ga voor de Peblar Business met 7,5m laadkabler. Installatie doe ik zelf maar waar koop ik hem best online?

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Timmy269 schreef op maandag 13 april 2026 @ 10:19:
Knoop is doorgehakt, ik ga voor de Peblar Business met 7,5m laadkabler. Installatie doe ik zelf maar waar koop ik hem best online?
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op zuid | Twente

• JanHenk
  • Niet online
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 14% gewijzigd door JanHenk op 13-04-2026 11:01 ]

vw id.7 tourer pro s | evcc | holtkamper aero | fiscalist & prutser

• Timmy269
Bedankt nu staat er op hun site, besteld voor 17u vandaag, morgen geleverd. Ik kan ook nog kiezen tussen load balancing of niet. Ik heb reeds een Homewizard P1 meter dus moet ik toch zonder load balancing kiezen denk ik of heeft dit te maken met de aanpassing in de peblar zelf?
Er is ook geen optie om laadkaart van peblar bij te bestellen.

[ Voor 7% gewijzigd door Timmy269 op 13-04-2026 11:13 ]

• JanHenk
  • Niet online
@Timmy269 Gewoon “zonder load balancing” bestellen. Gaat hier puur om de hardware (die je al hebt). Softwarematig is er geen verschil, iedere Peblar kan dit.

• Breaker
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:58
Timmy269 schreef op maandag 13 april 2026 @ 11:12:
[...]

Bedankt nu staat er op hun site, besteld voor 17u vandaag, morgen geleverd. Ik kan ook nog kiezen tussen load balancing of niet. Ik heb reeds een Homewizard P1 meter dus moet ik toch zonder load balancing kiezen denk ik of heeft dit te maken met de aanpassing in de peblar zelf?
Ik heb die van mij (een home, geen business) bij Warmteservice besteld (business is nu nu €1025 incl verzenden, 7,5m). Daadwerkelijk de volgende dag geleverd. Je kan je bestaande Homewizard P1 gebruiken voor Loadbalancing, dus je kan hem bestellen zonder load balancing.

[ Voor 3% gewijzigd door Breaker op 13-04-2026 11:23 ]

• nDirect090
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 13:44
Knip

[ Voor 95% gewijzigd door Notna op 13-04-2026 12:51 . Reden: Laten we dat maar niet faciliteren zonder toestemming ]

• mr-schultzz
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 14:37
Timmy269 schreef op maandag 13 april 2026 @ 10:19:
Ik had de business initieel bij Elektramat besteld waar hij de volgende dag geleverd zou worden, ik kreeg echter een mail dat dat pas 14 dagen later zou worden, dus geannulereerd

Uiteindelijk bij Warmteservice besteld die wel de dag erop leverde

Qua prijs was Elektramat een paar euro goedkoper, maar kon dus niet leveren...

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Timmy269 schreef op maandag 13 april 2026 @ 11:12:
[...]

Bij de Peblar in de doos zit 1 NFC tag van Peblar, in wezen kun je letterlijk elke NFC tag gebruiken en die als gratis tag instellen met een koppeling met een backoffice.
Als je al een HW P1 meter hebt, heb je geen 'load balancing' nodig. Let op dat het in hetzelfde WiFi/LAN netwerk zit en de Peblar met WiFi bereik moet hebben of met LAN aangesloten gaat worden. Let dan ook op netwerk segregatie (AP isolation en dat soort instellingen).

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op zuid | Twente

• Timmy269
True schreef op maandag 13 april 2026 @ 11:36:
[...]

Bij de Peblar in de doos zit 1 NFC tag van Peblar, in wezen kun je letterlijk elke NFC tag gebruiken en die als gratis tag instellen met een koppeling met een backoffice.
Als je al een HW P1 meter hebt, heb je geen 'load balancing' nodig. Let op dat het in hetzelfde WiFi/LAN netwerk zit en de Peblar met WiFi bereik moet hebben of met LAN aangesloten gaat worden. Let dan ook op netwerk segregatie (AP isolation en dat soort instellingen).
Dus ik kan mijn BMW charging card ook gebruiken?

• JanHenk
  • Niet online
@Timmy269 Ja, ik gebruik mijn ANWB druppel als auth key. Dan wel bij de backoffice ingesteld (Tap), maar kan ook zonder backoffice bij Peblar direct ingesteld worden ("unmanaged" of onbeheerd, maar mét autorisatie)

• sender
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:19
Kun je ook een telefoon al rfid key gebruiken? Lokaal dus zonder backoffice?

• Verdicampo
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:47
sender schreef op maandag 13 april 2026 @ 12:37:
Kun je ook een telefoon al rfid key gebruiken? Lokaal dus zonder backoffice?
Ja dat kan, ik heb een van mijn betaalpassen toegevoegd, werkt prima.

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:36
Dat had ik ook geprobeerd toen ik mijn Peblar kreeg, leek me ook handiger dan een random pasje aangezien ik m'n telefoon wel altijd mee heb maar pasjes niet altijd.

Maar elke scan levert een nieuwe code op. Zal wel een privacy dingetje zijn in Android. Dus ben helaas wel aangewezen op pasjes.

• nDirect090
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 13:44
Verdicampo schreef op maandag 13 april 2026 @ 12:56:
[...]

Ja dat kan, ik heb een van mijn betaalpassen toegevoegd, werkt prima.
Is dat op iphone/ios?

• Verdicampo
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:47
Ah ja dat is inderdaad met een iPhone.
Pagina: 1 ... 23 24 Laatste

Let op:
Heb je een "white label" peblar?
Dan is een een dedicated topic voor je vraag: [Peblar EV Charger - White label] Ervaringen en discussie