Wysiwyg-editor als bètafeature

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 10:07
heb niet het hele topic doorgelezen.
Maar wilde wel een probleem melden :

Hét grote motortopic - Deel 28 (2026)

Want ik probeerde de afbeelding van @JL Koppelle juist te plaatsen ( die verneukte de layout) maar
1. het duurt erg lang voordat ik iets kan typen, en de pc zelf is niet traag.
Als ik alleen die wijziging wil opslaan krijg ik de volgende foutmelding :
Er is iets fout gegaan. Probeer het later nog eens, of ga terug.

De inhoud is te lang na conversie: 460,921 karakters na conversie, 198,777 karakters meer dan mogelijk. Probeer de reactie in te korten of plaats enkele losse reacties.

(interne identificatie: message::update::maxcolumnsize_exceeded)

Hieronder vind je de belangrijkste ingevoerde waarden terug, met een simpele copy&paste kan je deze weer gebruiken.
Ook zie ik al in de opmaak dat de tabel veel meer kolommen heeft als die daadwerkelijk in de post heeft.

Heb hem naar broncode gezet en het daar wel kunnen wijzigen.

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

harley schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 19:57:
heb niet het hele topic doorgelezen.
Maar wilde wel een probleem melden :

Hét grote motortopic - Deel 28 (2026)

Want ik probeerde de afbeelding van @JL Koppelle juist te plaatsen ( die verneukte de layout) maar
1. het duurt erg lang voordat ik iets kan typen, en de pc zelf is niet traag.
Als ik alleen die wijziging wil opslaan krijg ik de volgende foutmelding :

[...]

Ook zie ik al in de opmaak dat de tabel veel meer kolommen heeft als die daadwerkelijk in de post heeft.

Heb hem naar broncode gezet en het daar wel kunnen wijzigen.
Er zitten wat inconsistenies in de daar gebruikte tabel qua aantal kolommen. Het zou beter zijn om de tabel "Vorige delen" en "Overzicht met rijders" los te koppelen van de "main" tabel zodat je niet met colspans hoeft te klooien. Dat lost ook wat problemen met de layout op mobiel op.

Maar meer algemeen is het sowieso beter om geen tabel te misbruiken voor layout... ;)

Intentionally left blank

• harley
Ik heb de startpost niet gemaakt, ben pas sinds gisteren mede auteur en wilde wat dingen bijwerken.
Zal eens kijken of ik hem helemaal op de schop kan gooien.

kan het edit venster ook (veel) groter dan wat die nu kan ? Want met zo'n grote startpost is het wel heel veel scrollen....

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

harley schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 20:22:
Ik heb de startpost niet gemaakt, ben pas sinds gisteren mede auteur en wilde wat dingen bijwerken.
Zal eens kijken of ik hem helemaal op de schop kan gooien.

kan het edit venster ook (veel) groter dan wat die nu kan ? Want met zo'n grote startpost is het wel heel veel scrollen....
Je kan het tekstveld vanuit de rechteronderhoek groter slepen :)

Intentionally left blank

• harley
@crisp Dat weet ik, maar dan wordt ie maximaal 2x zo hoog en 1/3e breder. dat is op de huidige monitoren nog steeds amper een derde van mijn hele beeldscherm

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GQP7cAUfw7mk0FeGo4kXU7wRwjI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ga6w0npQDsPLVInfI667IHXC.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 14% gewijzigd door harley op 20-02-2026 20:32 ]

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

harley schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 20:31:
@crisp Dat weet ik, maar dan wordt ie maximaal 2x zo hoog en 1/3e breder. dat is op de huidige monitoren nog steeds amper een derde van mijn hele beeldscherm

[Afbeelding]
Ik zou dan adviseren om een aparte teksteditor te gebruiken bij zo'n grote topicstart; kan je het ook tussentijds opslaan ;)

Intentionally left blank

• harley
Wat is daar dan wysiwyg aan ?

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Ik bedoel om eerst de UBB te fixen zodat het daarna (hopelijk) wel goed gaat in de wysiwyg-editor.

Intentionally left blank

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Ligt het aan mij, of is er een update geweest waardoor je niet meer direct een afbeelding kan copy-pasten in de editor?
"Gebruik het camera-icoontje in de toolbar om een afbeelding te uploaden naar je fotoalbum en in de tekst te kunnen plaatsen."
Voorheen werkte dat geloof ik wel.

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

AW_Bos schreef op zaterdag 21 februari 2026 @ 01:09:
Ligt het aan mij, of is er een update geweest waardoor je niet meer direct een afbeelding kan copy-pasten in de editor?
Copypaste doet hier (Firefox) vanuit de verkenner (copypaste file) en vanuit bijv. paint (copypaste "pixels") niets en als ik vanuit de image viewer plak krijg ik c:\users\... en dat gaat niet werken nee. Drag & drop gaat nog wel prima.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

In de meeste gevallen krijg je een base64-encoded data:-url bij direct copy/paste van afbeeldingen in de editor, en daar bieden wij geen support voor, dus dat hebben we "uitgeschakeld". Of je iets naar je fotoalbum wilt uploaden moet een bewuste keuze zijn, dus ondersteunen we dat alleen vanuit de fotoalbum-dialoog.

Intentionally left blank

• AW_Bos
  • Nu online

AW_Bos

Dat is duidelijk. Is er ook een reden voor waarom het in de editor uitgeschakeld is? Waar de upload in het fotoalbum beide mogelijkheden (copy-paste van bestand én base-64 encoded string) aankan, kan de editor alleen maar het copy/pasten van eenbestandafbeelding aan. Of is dat iets wat nog gelijkgetrokken moet worden?

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

AW_Bos schreef op zaterdag 21 februari 2026 @ 11:09:
Dat is duidelijk. Is er ook een reden voor waarom het in de editor uitgeschakeld is? Waar de upload in het fotoalbum beide mogelijkheden (copy-paste van bestand én base-64 encoded string) aankan, kan de editor alleen maar het copy/pasten van eenbestandafbeelding aan. Of is dat iets wat nog gelijkgetrokken moet worden?
Het fotoalbum upload het naar de server en zet het in je fotoalbum, en dat moet imo een expliciete keuze zijn. De editor ondersteund alleen externe afbeeldingen op basis van een url. Base64 data:-urls zijn niet wenselijk en bieden wij vanuit RML ook geen support voor.

Intentionally left blank

• AW_Bos
  • Nu online

AW_Bos

Ah, dat is duidelijk. :)

Pagina: 1 2 3 4 Laatste