Wysiwyg-editor als bètafeature

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ikloon
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15:45

ikloon

Product Owner
Topicstarter
Het vernieuwen van de editor is een al lang gehoorde wens. Een aantal jaar geleden deden we al eens een poging om een modernere editor te ontwikkelen. Helaas strandde dat toen. Maar nu is het zover. De afgelopen maanden pakten we dit project weer op en er is nu een eerste bruikbare versie van een Wysiwyg-editor beschikbaar. Als eerste nu op de frontpage reacties en nog als bètafeature.

In dit .plan lees je meer hierover: .plan: Wysiwyg-editor beschikbaar als bètafeature - Development-iteratie #311

Met deze nieuwe editor maken we het vooral voor gebruikers op mobiel veel makkelijker om opmaak toe te passen bij het plaatsen en wijzigen van een reactie. Je hoeft niet meer omslachtig aan de slag met het aangeven van tags. Via tappen op een van de icons in de toolbar activeer je de juiste interactie. Ook op desktop is deze modernere editor natuurlijk te gebruiken. In de basis werkt de editor nog steeds met RML. Waarbij je op elk willekeurig moment kunt wisselen tussen wysiwyg en RML.

Je kunt de bèta om dit uit te proberen aanzetten via je profiel. Uiteraard horen we ook graag je feedback in dit topic.

Nu we deze basis hebben staan is het plan om verder te gaan met de editor die in Vraag & Aanbod in gebruik is. Dat is vanuit wat we nu hebben staan een relatief kleine stap. Daarna komen dan de gebruikersreviews en het forum in beeld. Waarbij het forum verreweg de meeste ontwikkeling in interacties vraagt.

[ Voor 7% gewijzigd door ikloon op 13-05-2025 15:36 ]

“Internet is een internationaal verschijnsel” (minister Piet-Hein Donner, 6 sept 2011)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-06 10:51

The Zep Man

🏴‍☠️

Ik mis een functie om alle opmaak te verwijderen van geselecteerde tekst. Soms maak je iets op en heb je meerdere dingen toegepast die er niet uitzien. Het is makkelijker om dan van "schoon" af aan te beginnen zonder individuele opmaakfuncties aan- en uit te zetten. Voorstel sneltoetscombinatie: CTRL+SPACE

Tekst verkleinen kent geen sneltoets(combinatie). Voorstel: CTRL+SHIFT+<
Tekst voor wijziging kent geen sneltoets(combinatie). Voorstel: CTRL+E
Tekst als offtopic markeren kent geen sneltoets(combinatie). Voorstel: CTRL+M

[ Voor 77% gewijzigd door The Zep Man op 13-05-2025 15:56 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doltishDuke
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12:50
screenshot

Ik loop hier op een OnePlus Nord 4 met Firefox wel tegen twee problemen aan. De eerste is alomtegenwoordig: je werkt met het selecteren van tekst. Android legt de kopieerbalk om het maar even zo te noemen dan over de interface.

Een wat concreter punt is dat bij doortypen het venster verschuift. Deze heb ik niet vaak eerder gezien, maar erg handig is het natuurlijk niet.

Wel een goeie ontwikkeling d:)b en mooi hoe het compatible blijft met RML

[ Voor 13% gewijzigd door doltishDuke op 13-05-2025 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFeliX
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20-06 12:10

DaFeliX

Tnet Devver
doltishDuke schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 15:51:
spoiler: screenshot

Ik loop hier op een OnePlus Nord 4 met Firefox wel tegen twee problemen aan. De eerste is alomtegenwoordig: je werkt met het selecteren van tekst. Android legt de kopieerbalk om het maar even zo te noemen dan over de interface.

[...]
Hmm, dat hadden wij nog niet opgemerkt, dat is erg lelijk ja. Ik schrijf 'm op
doltishDuke schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 15:51:

[...]

Een wat concreter punt is dat bij doortypen het venster verschuift. Deze heb ik niet vaak eerder gezien, maar erg handig is het natuurlijk niet.

Wel een goeie ontwikkeling ^O^ en mooi hoe het compatible blijft met RML
Ja, hij is nu nog te breed, wat dit probleem wss veroorzaakt. Dit staat op de radar, fiks is in de maak.

Einstein: Mijn vrouw begrijpt me niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22-06 22:00
Voor 't eerste punt: deze reproduceert prima met Chrome op een Galaxy, lijkt me mogelijk een Android-breed probleem.

T is niet helemaal nieuw trouwens, want 't gebeurt hier in de Quickreply op het forum ook

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20-06 12:21
Misschien een idee om de knopjesvolgorde zo veel mogelijk hetzelfde te houden bij de RML en wysiwyg weergave? Smileys bijvoorbeeld staat bij RML vooraan en bij de nieuwe editor bijna achteraan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Registratie: September 2016
  • Niet online

Meg

418: “I’m a teapot”

De verstuur knop werkt niet wanneer je een afbeelding hebt ingevoegd in de reacties, wat jammer is.

"If you lose your left arm your right arm will be left."
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein
"I don't need oxygen, I only need O2."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Niet online

Meg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fjogCl1MBO074HOquALJw3XEGio=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/H2LCFpBZUatpnVH1YQ3JHl5h.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nkTFDQTlw5KCLYz9c_DuP-eMmzU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/b8J7Tqdg5RnfWshm0v8Jcsr5.jpg?f=fotoalbum_tile

Op de mobiele telefoon werkt het ook niet lekker.

"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Uc4HyOdPM0hnDlCL9soPh9oYv1w=/x800/filters:strip_exif()/f/image/P5aNvWN56v0D73rMncxuOp3I.png?f=fotoalbum_large
In de mobiele weergave lijkt er iets niet helemaal lekker te gaan. Dit is met custom CSS uit.

Dit is op een Z Fold 4 met een resolutie van 2316x904 pixels.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Ook mis ik op de FP een hoop smilies, dat zijn er ook maar 28 ipv de 62 op het forum.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaFeliX

DaFeliX

Tnet Devver
Meg schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 16:30:
De verstuur knop werkt niet wanneer je een afbeelding hebt ingevoegd in de reacties, wat jammer is.
achja, de smileys worden als afbeeldingen gerendered in de editor, en daarbij heb ik vergeten de 'check' strak genoeg af te stellen waardoor ie nu alle afbeeldingen ondersteund. Daar heb ik net een fiks voor gemaakt, die wordt zo uitgerold. Hierdoor worden niet-smiley afbeeldingen geweigerd, waardoor dit probleem niet meer zou moeten spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Niet online

Meg

DaFeliX schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 17:00:
[...]

achja, de smileys worden als afbeeldingen gerendered in de editor, en daarbij heb ik vergeten de 'check' strak genoeg af te stellen waardoor ie nu alle afbeeldingen ondersteund. Daar heb ik net een fiks voor gemaakt, die wordt zo uitgerold. Hierdoor worden niet-smiley afbeeldingen geweigerd, waardoor dit probleem niet meer zou moeten spelen.
Ik ben benieuwd, maar waarom zijn afbeeldingen niet toegestaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFeliX

DaFeliX

Tnet Devver
Meg schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 17:01:
[...]

Ik ben benieuwd, maar waarom zijn afbeeldingen niet toegestaan?
Omdat ze dat met RML ook niet zijn (bji frontpagereacties althans).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaFeliX

DaFeliX

Tnet Devver
Yorinn schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 16:52:
[Afbeelding]
In de mobiele weergave lijkt er iets niet helemaal lekker te gaan. Dit is met custom CSS uit.

Dit is op een Z Fold 4 met een resolutie van 2316x904 pixels.
DaFeliX schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 15:53:
[...]

Ja, hij is nu nog te breed, wat dit probleem wss veroorzaakt. Dit staat op de radar, fiks is in de maak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaFeliX

DaFeliX

Tnet Devver
Yorinn schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 16:58:
Ook mis ik op de FP een hoop smilies, dat zijn er ook maar 28 ipv de 62 op het forum.
De smiley picker is dezelfde als in de RML versie. Het is dus niet minder dan in RML, maar inderdaad wel een subset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TV_NERD
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 14:11
Zie mijn comment in het artikel.

Komt er ooit een "hybrid" versie? Ik ben bijvoorbeeld heel erg gewend om gewoon [-edit]tekst[/] te typen maar vind de opties voor superscript, subscript e.d. van de WYSIWYG editor dan weer fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Niet online

Meg

DaFeliX schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 17:02:
[...]

Omdat ze dat met RML ook niet zijn (bji frontpagereacties althans).
Ik niet begrijp.

Maar zou dat ooit mogelijk worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFeliX

DaFeliX

Tnet Devver
Meg schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 17:05:
[...]

Ik niet begrijp.

Maar zou dat ooit mogelijk worden?
De wysiwyg-editor gaat niet meer functionaliteit ondersteunen dan nu al is. Als je graag afbeeldingen in frontpagereacties zou willen, zou je hiervoor een nieuw topic kunnen openen. Het staat in elk geval los van dit project.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DaFeliX

DaFeliX

Tnet Devver
@doltishDuke @ShitHappens @Yorinn @LA-384 Ik heb de fiks voor smallere schermen die problemen gaven met de toolbar uitgerold. Hierdoor zou de wysiwyg-editor iig weer beter te gebruiken moeten zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

DaFeliX schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 17:19:
@doltishDuke @ShitHappens @Yorinn @LA-384 Ik heb de fiks voor smallere schermen die problemen gaven met de toolbar uitgerold. Hierdoor zou de wysiwyg-editor iig weer beter te gebruiken moeten zijn.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JS8A9-VMOykIv-4HAkk8tTxocTk=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/ngtKHERyiKkgPgMr1KZZGEM5.png?f=fotoalbum_tile

Hij ziet er hier weer goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doltishDuke
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12:50
ShitHappens schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 16:01:
Voor 't eerste punt: deze reproduceert prima met Chrome op een Galaxy, lijkt me mogelijk een Android-breed probleem.

T is niet helemaal nieuw trouwens, want 't gebeurt hier in de Quickreply op het forum ook
Dat gebeurt ook nagenoeg overal. Het is ook een beetje aan Android om een manier te organiseren waarbij je dat balkje weg kunt swipen ofzo, wat mij betreft. Ik zit ook buiten Tweakers zo vaak te stoeien met dat ding.

Je gaat immers ook niet een grote witruimte erboven laten. Maar storend is het wel.

Zou tof zijn als jullie hier iets op kunnen verzinnen, maar het is niet een probleem van de editor op zich.

[ Voor 8% gewijzigd door doltishDuke op 13-05-2025 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20-06 12:21
Gevoelsmatig staat de bewerk broncode knop ook niet helemaal lekker. Voelt een beetje als een blokkade om de plaats reactie knop te bereiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14:56
doltishDuke schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 17:24:
[...]

Dat gebeurt ook nagenoeg overal. Het is ook een beetje aan Android om een manier te organiseren waarbij je dat balkje weg kunt swipen ofzo, wat mij betreft. Ik zit ook buiten Tweakers zo vaak te stoeien met dat ding.

Je gaat immers ook niet een grote witruimte erboven laten. Maar storend is het wel.

Zou tof zijn als jullie hier iets op kunnen verzinnen, maar het is niet een probleem van de editor op zich.
Ik vind dit ook meer iets voor Android. Ze kunnen prima de optie geven dat die balk onder de geselecteerde tekst komt bijvoorbeeld. Lijkt mij althans, als leek op dit vlak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:53

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

jip_86 schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 17:37:
Gevoelsmatig staat de bewerk broncode knop ook niet helemaal lekker. Voelt een beetje als een blokkade om de plaats reactie knop te bereiken.
Ik kwam om hetzelfde te melden. Na het schrijven van een reactie ben ik geneigd om op die knop te drukken in plaats van "Plaats reactie". Omdat het mogelijk nogal afhankelijk is van schermformaat/apparaat/lettertypes/etc hierbij een screenshot:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m0CnQfCcjeGHQYg6i9ZOREtsoKs=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/BO79pHmqZhallzBgqYSWH74U.png?f=user_large

Mijn nerd-hart doet het goed om te zien dát de knop prominent aanwezig is. Misschien helpt het ook wel om oude rotten over de schrik heen te helpen. Ik denk dat het goed is dat de knop groot aanwezig is maar groter dan "Plaats reactie" is misschien wat te veel van het goede.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

Dido

heforshe

CAPSLOCK2000 schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 10:32:
Mijn nerd-hart doet het goed om te zien dát de knop prominent aanwezig is. Misschien helpt het ook wel om oude rotten over de schrik heen te helpen. Ik denk dat het goed is dat de knop groot aanwezig is maar groter dan "Plaats reactie" is misschien wat te veel van het goede.
Voor de oude rotten had die knop "onderwaterscherm" moeten heten 8)

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Dido schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 10:35:
[...]

Voor de oude rotten had die knop "onderwaterscherm" moeten heten 8)
Ik ben helemaal voor, en met F11 als hotkey!

(Sorry, ik ben een jonkie dat de "nieuwe" hotkeys gebruikt. Ik geloof dat het vroeger (vroeger vroeger) ALT-F4 was? Misschien beter van niet ;) ) edit: het was ALT+F3

[ Voor 5% gewijzigd door CAPSLOCK2000 op 14-05-2025 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

Dido

heforshe

CAPSLOCK2000 schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 10:41:
Ik ben helemaal voor, en met F11 als hotkey!

(Sorry, ik ben een jonkie dat de "nieuwe" hotkeys gebruikt. Ik geloof dat het vroeger (vroeger vroeger) ALT-F4 was? Misschien beter van niet ;) )
F11 is nieuwlichterij, inderdaad.

Ik heb nog tijdenlang de CTRL+cijfers gebruikt om te copy/pasten - die deden het zelfs in de eerste versies van Word nog.

Maar ALT+F4 heb ik nog wel langs zien komen als dijenkletser op IRC. Op een onbewaakt ogenblik vragen wat die toetsencombinatie ook alweer doet, en kijken hoe het halve kanaal leegloopt :+
Dat was humor voordat det Rickroll was uitgevonden.

[ Voor 3% gewijzigd door Dido op 14-05-2025 10:54 ]

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Repost van CAPSLOCK2000 in 'Wysiwyg-editor beschikbaar als bètafeature - Development-iteratie #311' omdat het hier beter past:
DaFeliX schreef
Hm, is het niet-intuïtief omdat je gewend bent? Ik ken het niet anders dan dat shift+enter (of ctrl+enter) witregels invoegt, en enter een nieuwe paragraaf. Dit is ook in veel andere wysiwyg-editors zo, en ook in vrijwel alle teksteditors waarmee ik heb gewerkt.
Grappig hoe anders ervaringen kunnen zijn. Ik ga al een tijdje mee en heb alle grote editors, tekstverwerkers en IDE's van de afgelopen decennia wel eens gebruikt (van VIsual editor tot Visual Studio) en ik herken het totaal niet. Wel het principe dat shift-enter iets doet, maar niet de functies die jij er aan koppelt.

Ik wil niet zeggen dat je ongelijk hebt (ik ga zo even testen) alleen dat die intuïtie misschien niet universeel is. Voor mij werkt het in ieder geval niet intuïtief maar triggert het verbazing over onverwachte reacties.

edit
Ter verduidelijking, bovenstaande is geen klacht maar meer een observatie.

Een eigenschap van deze manier van werken is structuur en opmaak aan elkaar gekoppeld zijn. Op zich ben ik daar voorstander van, maar (net als iedereen) heb ik sterke meningen over de "juiste" opmaak. (Waar en hoeveel je inspringt, waar en wanneer witregels worden ingevoed, hoe hoog die regels zijn, etc) en de "juiste" werkwijze. Die is na al die jaren redelijk ingesleten. Ik ben dus het n00b-ding aan het doen van vechten tegen het systeem zoals automatisch ingevoegde witregels handmatig verwijderen. Ik neem aan dat het snel genoeg zal wennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Nog een probleempje dat iemand anders al in het commentaar had gepost:

@TheVivaldi
Nog een bug gevonden: als ik op ‘Reageer’ klik, zowel op de computer als mobiel, wordt het reactieveld niet automatisch gefocust en moet ik dus ook nog in het veld klikken. Dit i.t.t. de ‘broncodebewerker’ van voorheen.
TheVivaldi in 'Wysiwyg-editor beschikbaar als bètafeature - Development-iteratie #311'

Volgens mij heb ik hier af en toe last van maar niet altijd. Ik krijg het niet gereproduceerd maar heb wel al een paar gemerkt dat ik na het klikken op 'reageer' geen focus had terwijl ik dat wel verwachtte.
(Misschien is het net al gefixed toen ik ging testen ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TV_NERD
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 14:11
[TAB][SPATIE] na het schrijven van een reactie post deze niet meer, maar zet je over van WYSIWYG editor naar "Broncode" editor.

HELP!! Kan dat alsjeblieft gewoon terug naar [TAB][SPATIE] voor het posten en kun je er dan [TAB][TAB][SPATIE] van maken voor het overschakelen van de WYSIWYG editor naar "Bewerk broncode" ipv dat je nu een nieuwe muscle memory moet gaan aanleren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdh009
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:24

jdh009

FP ProMod
Het valt me op dat je echt spatie-perfect moet selecteren om opmaak toe te passen, wat vooral opvalt bij bijv underline. Is het mogelijk om rekening te houden met het selecteren van een woord of een zin? Je wilt meestal niet dat de spatie ervoor of erachter ook een underline of iets dergelijks krijgt. Dat lijkt bij andere editors of Word beter te werken.

[ Voor 8% gewijzigd door jdh009 op 15-05-2025 14:16 ]

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdh009

jdh009

FP ProMod
Ik mis tevens, of ik zie het over het hoofd, de mogelijkheid om in de teksteditormodus een tussen tag te plaatsen om een quote van iemand te splitsen. Dus een
[./quote]
[.quote]

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:29

crisp

Devver

Pixelated

jdh009 schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 20:01:
Ik mis tevens, of ik zie het over het hoofd, de mogelijkheid om in de teksteditormodus een tussen tag te plaatsen om een quote van iemand te splitsen. Dus een

[...]
Die is er ook nooit geweest bij de reakties onder artikelen...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdh009

jdh009

FP ProMod
crisp schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 20:12:
[...]

Die is er ook nooit geweest bij de reakties onder artikelen...
Haha, zal wel dingen door elkaar hebben gehaald met het forum, waar ik weer wat vaker actief ben afgelopen tijd. Heeft het zin om dit nu als nieuwe featurerequest te posten of is het handiger om te wachten tot de betatest is afgelopen? Idem voor iets waar ik nog steeds op hoop (maar nooit kenbaar heb gemaakt) namelijk meer onderscheid kunnen aanbrengen tussen een quote van een gebruiker en een externe bron in een tekst. Dat is in lange reacties soms lastig goed te zetten, terwijl we hier op het forum x gebruiker schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 10:35 erbij krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

jdh009 schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 20:50:
[...]

Haha, zal wel dingen door elkaar hebben gehaald met het forum, waar ik weer wat vaker actief ben afgelopen tijd. Heeft het zin om dit nu als nieuwe featurerequest te posten of is het handiger om te wachten tot de betatest is afgelopen? Idem voor iets waar ik nog steeds op hoop (maar nooit kenbaar heb gemaakt) namelijk meer onderscheid kunnen aanbrengen tussen een quote van een gebruiker en een externe bron in een tekst. Dat is in lange reacties soms lastig goed te zetten, terwijl we hier op het forum x gebruiker schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 10:35 erbij krijgen.
Ik denk dat we daar pas naar gaan kijken als we forumfeatures gaan implementeren. Daarna zou het redelijk makkelijk ook bij reakties in te zetten zijn.

Wat betreft externe quotes/citaten: ik gebruik daarvoor het cite-attribuut:

[quote=https://tweakers.net/geek/235010/programmeertaal-rust-is-tien-jaar-oud.html]
Mozilla Research bracht precies tien jaar geleden de eerste stabiele versie van programmeertaal Rust uit. Daarmee is de taal nu tien jaar oud. Rust is een programmeertaal die met name beter beveiligt tegen kwetsbaarheden die via het geheugen worden uitgebuit.
Helaas hebben we daar nog geen ondersteuning voor in de nieuwe editor...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bkor
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Probleem met het invoeren van links:

Stappenplan:
1. Open TheProst in 'Wysiwyg-editor beschikbaar als bètafeature - Development-iteratie #311'
2. Klik "Reageer"
3. Klik "Quote"
4. Type: dgfhiufdshgiufd
5. Klik de "URL" knop
6. Voer in als URL: www.google.nl
7. Voer in als Linktekst: gfoihdfiufhsod
8. Klik Invoegen

Resultaat:
Dialoog blijft staan

Verwacht:
Link in de tekst

Dit met Firefox 138.0.1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheProst
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 20-06 14:15
bkor schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 12:25:

Stappenplan:
1. Open TheProst in 'Wysiwyg-editor beschikbaar als bètafeature - Development-iteratie #311'
2. Klik "Reageer"
3. Klik "Quote"
5. Klik de "URL" knop
8. Klik Invoegen

Resultaat:
Dialoog blijft staan

Verwacht:
Link in de tekst

Dit met Firefox 138.0.1.
Ik heb weer het zelfde. Hij deed het gisteren niet en vanochtend wel.

als ik URL met of zonder HTTPS blijft Dialoog venster staan en de witte omlijning om het reactie vak knipper wit als ik op invoegen klik.

Ik gebruik Chrome is up-to-date
Versie 136.0.7103.114 (Officiële build) (64-bits)

Edit: Ook heb ik net Volledige browsergeschiedenis, Cookies en cache verwijderd en chrome opnieuw gestart. Zonder resultaat

[ Voor 7% gewijzigd door TheProst op 16-05-2025 16:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cambionn
  • Registratie: Juli 2016
  • Niet online
Ik gebruik hem nu een tijdje en echt bijna alles is fijn, dus opzich blij mee. Maar ook ik blijf ruzie hebben met de witregels. 2x enter zou in mijn ogen een witregel moeten zijn. 1x enter is op de volgende regel door in dezelfde alinea. Momenteel zijn mijn nieuwe alinea's steenvast enter + enter + backspace, en dat vind ik heel irritant.

Ik weet dat beide opties redelijk gebruikelijk zijn tegenwoordig, en dat helaas de auto-witregel steeds meer terein wint. Maar het is ook de eerste optie die ik zelf overal aanpas als het op deze manier gaat.

Wellicht een optie om dit een instelling te maken, gezien meer mensen hier last van hebben?

I could write a whole Wikipedia page why "nothing to hide" is bad reasoning, but I don't have to because it already exists.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retrey
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 14:54
LA-384 schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 18:09:
[...]

Ik vind dit ook meer iets voor Android. Ze kunnen prima de optie geven dat die balk onder de geselecteerde tekst komt bijvoorbeeld. Lijkt mij althans, als leek op dit vlak.
Hoe doet IOS dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14:56
Geen idee, ik gebruik geen Apple producten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

LA-384 schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 18:09:
[...]

Dat is inderdaad een Android-dingetje. Op sommige devices schijn je hem wel te kunnen verplaatsen/draggen.

Intentionally left blank

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DaFeliX

DaFeliX

Tnet Devver
Voor de focus state is er zojuist een fiks uitgegaan (@TheVivaldi ), die zou zich nu 'tzelfde moeten gedragen als de RML-versie. Als je dus op "Reageer" ofwel "Quote" drukt, zou de focus in de editor moeten komen. Zou, want dit lijkt leek in Chromiumbrowsers wat inconsistent.

Verder hebben we voor de huidige sprint nog een 'UI schoonmaak'ticket staan. Met dat ticket gaan we de "Bewerk broncode" knop vervangen door een 'toggle' ("schuifje"). Hopelijk kunnen daarmee ook de toetsenbord tab-volgorde oplossen, en voeren we nog wat andere schoonheidstaken uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheVivaldi
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 13-06 00:25
@DaFeliX Werkt prima nu, bedankt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tszcheetah
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Is er bewust voor gekozen om een hoop knoppen weg te laten bij de broncode-editor? Ook verspringt de smiley-knop van bijna achteraan bij de visuele editor, naar helemaal vooraan in de broncode-editor. Dat lijkt niet heel logisch.

In de broncode-editor klopt ook de tooltip van de bullet list knop niet (daar staat nu "button.list" in plaats van iets begrijpelijkers).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DaFeliX

DaFeliX

Tnet Devver
tszcheetah schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 10:11:
Is er bewust voor gekozen om een hoop knoppen weg te laten bij de broncode-editor? Ook verspringt de smiley-knop van bijna achteraan bij de visuele editor, naar helemaal vooraan in de broncode-editor. Dat lijkt niet heel logisch.

In de broncode-editor klopt ook de tooltip van de bullet list knop niet (daar staat nu "button.list" in plaats van iets begrijpelijkers).
Niet bewust gekozen om knoppen weg te halen, maar bewust gekozen om knoppen toe te voegen aan de WYSIWYG versie ;)

In de RML versie kun je alle functionaliteit invoeren met een toetsenbord, ook op mobiel. Daar is de toolbar dus vooral handig. In de WYSIWYG versie 'moet' je meer taken via de toolbar doen omdat je anders op een touchscreen met alleen een toetsenbord die functionaliteit niet kan gebruiken.

Voor wat betreft dat de volgorde anders is: Dit is iets wat we nog even goed moeten bestuderen, @ikloon wil jij 'ns kijken of dit een ticket verdient?

Voor de missende tooltip voor 'lijst' in de RML-versie: hier word nu een fiks voor uitgerolt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:06

sus

is druk :+

Fijn ding, maar die “enter is een nieuwe alinea“ ipv “enter is nieuwe regel” is wel echt reuze irritant. Zeker omdat het op GoT niet is, daar is het precies zoals het was - en voor mij hoort het zo. Net als de oude tiepmachines, oude WordPerfects, de huidige Notepads en andere tekstedittors. Behalve Word - die niet.

Hoop dat daar een toggle voor komt, zodat je Enter weer gewoon “volgende regel” is.

[edit]
Gezien de feedback van @DaFeliX in de .plan (DaFeliX in 'Wysiwyg-editor beschikbaar als bètafeature - Development-iteratie #311'), net nog even een check gedaan op een standaard - niet door mij aangepaste - installatie:

Windows Notepad, Notepad++, LibreOffice Writer doen allemaal geen alinea, maar gewoon een volgende regel. Microsoft Word doet wel een nieuwe alinea. Dan, snel een dualboot naar Debian Linux, daar doet Libreoffice Writer hetzelfde, en alle andere edittors (Vi, nano, kate, kwrite) ook.

En nog een stukje short-code-feedback; tekst tussen * * is overal vet en in deze wordt het cursief; waar juist overal _ _ voor wordt gebruikt.

[ Voor 46% gewijzigd door sus op 22-05-2025 10:43 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaFeliX

DaFeliX

Tnet Devver
@sus Ik begrijp je frustraties. De inconsistentie van 'wat gangbaar is' maakt het helaas lastig om te zeggen "Op deze manier doet iedereen het". Je kunt genoeg voorbeelden vinden van hoe X of Y het anders doet. Dit geld voor het enter-gedrag, maar ook helaas voor de toetsenbordsneltoetsen.

Dat gezegd hebbende, we hebben wel degelijk nagedacht en weloverwogen keuzes gemaakt. Dat wil niet zeggen dat ze in beton gegoten zijn, maar wel dat we het niet zomaar anders doen. Deze testperiode is ook een leermoment voor ons om te zien of de keuzes die we hebben moeten maken de juiste zijn; en dat doen we mede op basis van feedback in dit topic en onder de .plans.

Ik kan je in elk geval al wel vertellen dat het introduceren van een toggle voor het enter/shift+enter gedrag niet iets is wat ik zie zitten. Wat mij betreft doen we het op 1 manier, en gaan we daar geen extra code voor introduceren omdat er groep gebruikers zijn die het liever anders zien.
Voor wat betreft de markdownnotatie ("short codes"): Ook hier hebben wij ons in verdiept en zijn uiteindelijk tot deze keuzes gekomen. Wel kiezen wij er heel bewust voor om niet (ala commonmark) **dikgedrukt** én __dikgedrukt__ te ondersteunen, maar kiezen wij voor 1 tekenreeks (sterretjes).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:06

sus

is druk :+

Ha, tis geen frustratie hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kriekel
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 08:54
[/quote]
De quote button in de fast reply zet de eind /quote voor de start quote
[quote]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Kriekel schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 09:25:
[/quote]
De quote button in de fast reply zet de eind /quote voor de start quote
[quote]
Je bedoelt hier op het forum? Dan heb je de "Splits quote" button gebruikt ipv de gewone quote ;) Dat heeft ook niets met de nieuwe wysiwyg-editor te maken aangezien die nog niet beschikbaar is op het forum...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kriekel
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 08:54
Oh ja, blijkbaar... Vond het al raar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

bkor schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 12:25:

Stappenplan:
2. Klik "Reageer"
3. Klik "Quote"
5. Klik de "URL" knop
8. Klik Invoegen

Resultaat:
Dialoog blijft staan

Verwacht:
Link in de tekst

Dit met Firefox 138.0.1.
Deze is als het goed is nu opgelost :)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16-06 17:49
De mobiele ervaring is niet echt bruikbaar zo.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/99wGws9RDR2TQcA31sx2QcYDTXs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/r8d0PSKck3kRFvTKgQoQ2vu3.jpg?f=fotoalbum_large

That's it, I'm done.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

MrFax schreef op zaterdag 24 mei 2025 @ 07:15:
De mobiele ervaring is niet echt bruikbaar zo.[Afbeelding]
Dat is lokaal al gefixed, maar staat nog in UAT. Maar misschien moet ik dat maar gewoon releasen... :p

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DdeM
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 25-05 20:08
Helaas heb ik net moeten besluiten de nieuwe editor uit te zetten. Op mijn, Galaxy S23 met Firefox is de editor breder dan het scherm en schuift het beeld soms met de tekst mee, maar je kan dan niet handmatig met slepen je scherm weer terug naar links schuiven maar moet je door je cursor te verplaatsen de knoppen weer zichtbaar maken. Daarnaast lijken smileys soms niet goed gerendered te worden?! Mogelijk als er geen whitespace omheen zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Niet online

Meg

Ik ben er - als ik op de FP reageer - erg blij mee, zou dit ook dolgraag op het forum zien zodat berichten met opmaak typen nog sneller gaat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:34

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Meg schreef op zaterdag 24 mei 2025 @ 10:39:
Ik ben er - als ik op de FP reageer - erg blij mee, zou dit ook dolgraag op het forum zien zodat berichten met opmaak typen nog sneller gaat.
Als je het bijbehorende artikel gelezen hebt, dan werd je wens hierin beantwoord:
Nu we deze basis hebben staan, is het plan om verder te gaan met de editor die in Vraag & Aanbod in gebruik is. Dat is vanuit wat we nu hebben staan een relatief kleine stap. Daarna komen dan de gebruikersreviews en het forum in beeld, waarbij het forum het meeste werk is doordat daar veel meer tags beschikbaar zijn.
En ja, ik kan ook niet wachten tot het op het forum komt. Maar geef de devvers de tijd om dit speeltje te ontdekken, en voorzichtig uit te rollen.

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Meg
  • Niet online

Meg

@AW_Bos ah die had ik gemist. Dank! O+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

DdeM schreef op zaterdag 24 mei 2025 @ 09:51:
Helaas heb ik net moeten besluiten de nieuwe editor uit te zetten. Op mijn, Galaxy S23 met Firefox is de editor breder dan het scherm en schuift het beeld soms met de tekst mee, maar je kan dan niet handmatig met slepen je scherm weer terug naar links schuiven maar moet je door je cursor te verplaatsen de knoppen weer zichtbaar maken.
Dat was een bugje welke ik zojuist gefixed heb. Ook is de visueel/broncode button nu een switch geworden en zit deze niet meer in de tab-volgorde :)
Daarnaast lijken smileys soms niet goed gerendered te worden?! Mogelijk als er geen whitespace omheen zit?
Onder water wordt nog steeds de RML-parser gebruikt en deze kan inderdaad alleen smileys parsen als er whitespace omheen zit (of bepaalde leestekens). De smiley-picker doet dat al automatisch voor je, maar als je handmatig :):) typt dan zullen er inderdaad geen smileys verschijnen...

Intentionally left blank

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:34

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

@crisp Mooie update gepushed! Dank!

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdh009

jdh009

FP ProMod
Ik merk dat ik in de visuele modus de mogelijkheid om het canvas in de rechteronderhoek groter of kleiner te slepen mis. Ik realiseer me nu hoe vaak ik daar gebruik van maak, niet alleen voor de tekst die ik typ maar ook om mezelf een limiet op te leggen, werkruimte te reserveren en/of zinnen breder of juist minder breed weer te geven.

Met wat enters wordt het canvas aan de onderkant wel groter, dus dat probleem is wat minder. Maar aan de breedte verandert dat niets. Daarvoor moet je echt het browservenster aanpassen, en ik mis de controle die
dat geeft om de tekst op dat moment goed af te stemmen op twee of meer vensters naast elkaar op één scherm en alinea's voor mij fijn weer te geven. Hopelijk komt dat er nog in, het zit gelukkig nog steeds in de broncode. Zeker als de tracker aan staat valt de visuele een stuk weg en dat is dus ook niet goed te slepen. Aan het aantal pixels ligt het bij mij niet.

Split screen vensters naast elkaar op 4k scherm:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v1HBVYk_9FP1SIUPZ4ZOkgibmi0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ThuwjGvjcaL7LJRWoSicwfe6.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 27% gewijzigd door jdh009 op 28-05-2025 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

jdh009 schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 20:02:
Ik merk dat ik in de visuele modus de mogelijkheid om het canvas in de rechteronderhoek groter of kleiner te slepen mis. Ik realiseer me nu hoe vaak ik daar gebruik van maak, niet alleen voor de tekst die ik typ maar ook om mezelf een limiet op te leggen, werkruimte te reserveren en/of zinnen breder of juist minder breed weer te geven.

Met wat enters wordt het canvas aan de onderkant wel groter, dus dat probleem is wat minder. Maar aan de breedte verandert dat niets. Daarvoor moet je echt het browservenster aanpassen, en ik mis de controle die dat geeft om de tekst op dat moment goed af te stemmen op twee of meer vensters naast elkaar op één scherm en alinea's voor mij fijn weer te geven. Hopelijk komt dat er nog in, het zit gelukkig nog steeds in de broncode.
Dat is een standaard browserfeature voor <textarea>-elementen. Ik heb een dergelijke feature voor de editor (in de vorm van een extensie) helaas niet gevonden, dus dan zouden we dat zelf moeten ontwikkelen.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdh009

jdh009

FP ProMod
crisp schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 20:08:
[...]

Dat is een standaard browserfeature voor <textarea>-elementen. Ik heb een dergelijke feature voor de editor (in de vorm van een extensie) helaas niet gevonden, dus dan zouden we dat zelf moeten ontwikkelen.
Ik heb een plaatje toegevoegd die mogelijk nog nuttig kan zijn, als de tracker aan staat valt de box standaard bij mij ook weg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

jdh009 schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 20:12:
[...]

Ik heb een plaatje toegevoegd die mogelijk nog nuttig kan zijn, als de tracker aan staat valt de box standaard bij mij ook weg.
De tracker links is een custom css, daar bieden wij geen support voor.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fireblack
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 03-06 17:35
Als ik op mobiel apparaat (Samsung S22+) een bericht wil schrijven heb ik geen scroll mogelijkheid in het venster, wat in een situatie als je veel tekst hebt je niet meer naar boven kunt scrollen om te checken wat ik heb geschreven. (het venster was kleiner dan nu, waar de breedte van

Op mobiel heb ik geen pijltjes toetsen zoals op pc om Naar boven te scrollen.

.
.
.
Als ik dit dus doe, zie ik het eerste gedeelte niet wat ik heb geschreven omdat er teveel lijnen zijn.. Kunnen jullie dit checken aan jullie kant?

Met mijn finger en scrollen kan ik btw wel iets scrollen, maar de ene keer kan ik wel in het venster scrollen, de andere keer niet dan scroll het hele artikel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Bij het bewerken van commentaren wordt de callback naar smartocto afgehandeld op een manier die het onmogelijk maakt om de edit uit te voeren als inhoud en scripts van derden wordt geblokkeerd. Ik ga gewoon geen inhoud van derden toestaan. Vooralsnog gaat de WYSIWYG editor weer uit. Misschien zet ik hem over een paar weken weer aan om te zien of het dan niet meer gebeurt.

Overigens wel fijn dat de feedback voor het aanpassen van de tabvolgorde is opgepakt! :)

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | <X> as a Service --> making you a poor & dependent slave

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

ocf81 schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 17:54:
Bij het bewerken van commentaren wordt de callback naar smartocto afgehandeld op een manier die het onmogelijk maakt om de edit uit te voeren als inhoud en scripts van derden wordt geblokkeerd. Ik ga gewoon geen inhoud van derden toestaan. Vooralsnog gaat de WYSIWYG editor weer uit. Misschien zet ik hem over een paar weken weer aan om te zien of het dan niet meer gebeurt.
Er is helemaal geen directe koppeling met SmartOcto of welke andere 3rd-party dan ook. Wat zie je precies gebeuren dan? Zou het geen false-positive blokkade kunnen zijn van je adblocker (zou niet de eerste keer zijn)?

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

crisp schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 19:59:
[...]

Er is helemaal geen directe koppeling met SmartOcto of welke andere 3rd-party dan ook. Wat zie je precies gebeuren dan? Zou het geen false-positive blokkade kunnen zijn van je adblocker (zou niet de eerste keer zijn)?
Je hebt gelijk. Ik ben wat te kort door de bocht gegaan door aan te nemen dat de enige console melding die rood opgloeide dan gelijk de fout moet zijn. Excuses voor mijn luiheid. Ik had geen zin om de code in te duiken.

Ik krijg het volgende te zien als de WYSIWYG editor aan heb staan en ik een bericht wil wijzigen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1t28zhYhKdcwPfIq-9f8J3cpdlk=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/3cUCkgDjQOS3jC9XWIP0JXYv.png?f=user_large
Als ik dan terugschakel naar de oude editor krijg ik dit te zien:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1aLvTozrmG-S_9SRRY8GqKSqgGM=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/kIpg92YDc7Zw4cUw4WcNgAEm.png?f=user_large
De fout is stelselmatig aanwezig bij het wijzigen van een reactie. Bij het plaatsen van een reactie laadt de editor in eerste instantie wel goed, maar als ik dan heen en weer wissel gaar het vaak, maar niet altijd, alsnog fout.

Alles behalve de inhoud afkomstig van het domein tweakers.net wordt geblokkeerd door noScript. (alle vinkjes uit) Dit is standaardbeleid waar ook niet van zal worden afgeweken.

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | <X> as a Service --> making you a poor & dependent slave

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

ocf81 schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 20:43:
[...]

Je hebt gelijk. Ik ben wat te kort door de bocht gegaan door aan te nemen dat de enige console melding die rood opgloeide dan gelijk de fout moet zijn. Excuses voor mijn luiheid. Ik had geen zin om de code in te duiken.

Ik krijg het volgende te zien als de WYSIWYG editor aan heb staan en ik een bericht wil wijzigen:
[Afbeelding]
Als ik dan terugschakel naar de oude editor krijg ik dit te zien:
[Afbeelding]
De fout is stelselmatig aanwezig bij het wijzigen van een reactie. Bij het plaatsen van een reactie laadt de editor in eerste instantie wel goed, maar als ik dan heen en weer wissel gaar het vaak, maar niet altijd, alsnog fout.
Thanks, daar kunnen we wel wat mee :)

edit: https://developer.mozilla...obal_Objects/Iterator/map is denk ik de culprit, pas beschikbaar vanaf Firefox v.131. Ik gok dat de core-js polyfill nog niet in onze buildversie zit.

[ Voor 9% gewijzigd door crisp op 29-05-2025 21:55 ]

Intentionally left blank

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

@ocf81 als het goed is is de bug bij het switchen (in oudere browsers) gefixed :)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

crisp schreef op maandag 2 juni 2025 @ 09:36:
@ocf81 als het goed is is de bug bij het switchen (in oudere browsers) gefixed :)
Ik kan weer wisselen inderdaad (y) :)

Nog wel een kleine opmerking over de formatting. De niet-WYSIWYG versie van de editor springt aan de rechterzijde een klein beetje uit de box van de reactie bij het bewerken. Dat is verder geen show stopper, dus ook niet echt urgent.

[ Voor 10% gewijzigd door ocf81 op 02-06-2025 10:55 ]

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:28
Recent beta geactiveerd en werkt fijn imho... Enige dingetje wat ik tot nu toe merk is het volgende:

Als ik een reactie typ en verstuur, of een bestaande reactie bewerk en submit, dan springt mijn cursor naar het reactieveld helemaal onderaan de pagina. Daarmee ben ik dus mijn positie op de pagina kwijt wat vooral op pagina's met veel reacties nogal vervelend is.

Dit op Android 15, Samsung Galaxy S25 ultra, Chrome.

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Finraziel schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 10:11:
Recent beta geactiveerd en werkt fijn imho... Enige dingetje wat ik tot nu toe merk is het volgende:

Als ik een reactie typ en verstuur, of een bestaande reactie bewerk en submit, dan springt mijn cursor naar het reactieveld helemaal onderaan de pagina. Daarmee ben ik dus mijn positie op de pagina kwijt wat vooral op pagina's met veel reacties nogal vervelend is.

Dit op Android 15, Samsung Galaxy S25 ultra, Chrome.
Ah, kan best zijn dat dat pas sinds kort erin geslopen is. Ik ga daar naar kijken :)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

En als het goed is nu ook weer gefixed :)

Intentionally left blank

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Finraziel
crisp schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 11:14:
En als het goed is nu ook weer gefixed :)
Yes, positie blijft nu gewoon goed d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finraziel
Hmm ik merk nu dat als je edit: typt de editor automatisch de tekst stijl aanpast om wat meer in de achtergrond te staan (voorbeeld)... Daar ben ik geen fan van. Ik typ dit vaak om gewoon iets toe te voegen maar dit lijkt meer gericht op dat je het bericht aanpast en dan onderaan alleen een regeltje met "edit" toevoegt om aan te geven wat je gedaan hebt. Wat mij betreft zou het beter zijn om dit niet te doen en mensen zelf te laten beslissen wanneer ze dat soort dingen willen doen ipv het systeem "slim" te laten zijn...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DaFeliX

DaFeliX

Tnet Devver
Finraziel schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 07:38:
Hmm ik merk nu dat als je edit: typt de editor automatisch de tekst stijl aanpast om wat meer in de achtergrond te staan (voorbeeld)... Daar ben ik geen fan van. Ik typ dit vaak om gewoon iets toe te voegen maar dit lijkt meer gericht op dat je het bericht aanpast en dan onderaan alleen een regeltje met "edit" toevoegt om aan te geven wat je gedaan hebt. Wat mij betreft zou het beter zijn om dit niet te doen en mensen zelf te laten beslissen wanneer ze dat soort dingen willen doen ipv het systeem "slim" te laten zijn...
We zien dat er dingen zijn die we in tags ondersteunen, maar mensen daar weinig gebruik van maken. Daar is [edit] een mooi voorbeeld van. Als je dus een zin begint met "edit:" of "offtopic:" worden die inderdaad omgezet naar bepaalde stylen. Deze "markdownnotatie" gebruiken we dus ook als je *sterretjes* gebruikt.

Dit is volgens mij een essentieel onderdeel van de editor; zodat je met toetsenbord alleen dit soort stijlen kunt gebruiken. Je hoeft dus niet de toolbar te gebruiken, dat mag je wel. Straks zullen we voor de offtopic/edit stijlen ook nog een optie in de toolbar plaatsen waarmee je het weer ongedaan kunt maken. Als het je nu stoort, je kunt nadat het omgezet is direct op <Backspace> drukken waarmee de tekst weer normaal word.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Finraziel
DaFeliX schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 07:46:
[...]

We zien dat er dingen zijn die we in tags ondersteunen, maar mensen daar weinig gebruik van maken. Daar is [edit] een mooi voorbeeld van. Als je dus een zin begint met "edit:" of "offtopic:" worden die inderdaad omgezet naar bepaalde stylen. Deze "markdownnotatie" gebruiken we dus ook als je *sterretjes* gebruikt.

Dit is volgens mij een essentieel onderdeel van de editor; zodat je met toetsenbord alleen dit soort stijlen kunt gebruiken. Je hoeft dus niet de toolbar te gebruiken, dat mag je wel. Straks zullen we voor de offtopic/edit stijlen ook nog een optie in de toolbar plaatsen waarmee je het weer ongedaan kunt maken. Als het je nu stoort, je kunt nadat het omgezet is direct op <Backspace> drukken waarmee de tekst weer normaal word.
Ah ja dat werkt inderdaad (geprobeerd in die voorbeeld post). Heel logisch eigenlijk want dat (backspace om ongedaan te maken) is ook hoe het op een pc in Word of zo werkt, maar om een of andere reden had ik die associatie niet op mijn telefoon. Thanks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:13
Op mobiel (IOS > DDG browser) heb ik scaling issues met de beta. Schermt zoomt raar in en de editor is daardoor niet bruikbaar. Moet continu het beeld verslepen om bij de controls te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdh009

jdh009

FP ProMod
Klopt het dat Ctrl+Z (of in ieder geval de hele bewerkingsgeschiedenis) telkens wordt gereset zodra je wisselt tussen de twee editormodi?

[ Voor 4% gewijzigd door jdh009 op 11-06-2025 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFeliX

DaFeliX

Tnet Devver
jdh009 schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 17:41:
Klopt het dat Ctrl+Z (of in ieder geval de hele bewerkingsgeschiedenis) telkens wordt gereset zodra je wisselt tussen de twee editormodi?
Ja, dat klopt.

Op het moment dat je wisselt, word de editor die je niet gebruikt volledig opgeruimd; daarmee wordt dus ook het 'undogeheugen' opgeruimd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trab_78
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20-06 14:02
Op mijn iPhone 12 Pro past de editor nèt niet goed op het scherm, waardoor de bovenste rij van de knoppenbalk niet in beeld is. Dat is erg onhandig. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N0zrHvXEtEcrFSG0XcRy2aU3t_M=/x800/filters:strip_exif()/f/image/6PwBtwYyU7HKt0l8PJj2kbKE.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

trab_78 schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 08:17:
Op mijn iPhone 12 Pro past de editor nèt niet goed op het scherm, waardoor de bovenste rij van de knoppenbalk niet in beeld is. Dat is erg onhandig. [Afbeelding]
We zijn bezig met een aanpassing waarmee de knoppenbalk altijd maar 1 rij heeft met een 'Meer'-uitklapmenu. Dit probleem zal dan als het goed is opgelost zijn :)

Intentionally left blank

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• trab_78
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20-06 14:02
crisp schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 08:30:
[...]

We zijn bezig met een aanpassing waarmee de knoppenbalk altijd maar 1 rij heeft met een 'Meer'-uitklapmenu. Dit probleem zal dan als het goed is opgelost zijn :)
Dat klinkt als een goede oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finraziel
Als ik op Android Chrome (S25 ultra) een :) typ (dus : gevolgd door ) ), en dan enter... Dan verandert de tekst in de smiley, mijn cursor gaat naar de volgende regel maar zonder extra line spacing (geen nieuwe alinea). Als ik dan weer iets typ dan springt hij ineens toch weer naar de vorige regel en typ ik recht achter de smiley door.

Pagina: 1