Wysiwyg-editor als bètafeature

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ikloon
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20:04

ikloon

Product Owner
Topicstarter
Het vernieuwen van de editor is een al lang gehoorde wens. Een aantal jaar geleden deden we al eens een poging om een modernere editor te ontwikkelen. Helaas strandde dat toen. Maar nu is het zover. De afgelopen maanden pakten we dit project weer op en er is nu een eerste bruikbare versie van een Wysiwyg-editor beschikbaar. Als eerste nu op de frontpage reacties en nog als bètafeature.

In dit .plan lees je meer hierover: .plan: Wysiwyg-editor beschikbaar als bètafeature - Development-iteratie #311

Met deze nieuwe editor maken we het vooral voor gebruikers op mobiel veel makkelijker om opmaak toe te passen bij het plaatsen en wijzigen van een reactie. Je hoeft niet meer omslachtig aan de slag met het aangeven van tags. Via tappen op een van de icons in de toolbar activeer je de juiste interactie. Ook op desktop is deze modernere editor natuurlijk te gebruiken. In de basis werkt de editor nog steeds met RML. Waarbij je op elk willekeurig moment kunt wisselen tussen wysiwyg en RML.

Je kunt de bèta om dit uit te proberen aanzetten via je profiel. Uiteraard horen we ook graag je feedback in dit topic.

Nu we deze basis hebben staan is het plan om verder te gaan met de editor die in Vraag & Aanbod in gebruik is. Dat is vanuit wat we nu hebben staan een relatief kleine stap. Daarna komen dan de gebruikersreviews en het forum in beeld. Waarbij het forum verreweg de meeste ontwikkeling in interacties vraagt.

[ Voor 7% gewijzigd door ikloon op 13-05-2025 15:36 ]

“Internet is een internationaal verschijnsel” (minister Piet-Hein Donner, 6 sept 2011)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:26

The Zep Man

🏴‍☠️

Ik mis een functie om alle opmaak te verwijderen van geselecteerde tekst. Soms maak je iets op en heb je meerdere dingen toegepast die er niet uitzien. Het is makkelijker om dan van "schoon" af aan te beginnen zonder individuele opmaakfuncties aan- en uit te zetten. Voorstel sneltoetscombinatie: CTRL+SPACE

Tekst verkleinen kent geen sneltoets(combinatie). Voorstel: CTRL+SHIFT+<
Tekst voor wijziging kent geen sneltoets(combinatie). Voorstel: CTRL+E
Tekst als offtopic markeren kent geen sneltoets(combinatie). Voorstel: CTRL+M

[ Voor 77% gewijzigd door The Zep Man op 13-05-2025 15:56 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGP
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 15-05 01:35
screenshot

Ik loop hier op een OnePlus Nord 4 met Firefox wel tegen twee problemen aan. De eerste is alomtegenwoordig: je werkt met het selecteren van tekst. Android legt de kopieerbalk om het maar even zo te noemen dan over de interface.

Een wat concreter punt is dat bij doortypen het venster verschuift. Deze heb ik niet vaak eerder gezien, maar erg handig is het natuurlijk niet.

Wel een goeie ontwikkeling d:)b en mooi hoe het compatible blijft met RML

[ Voor 13% gewijzigd door MartijnGP op 13-05-2025 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFeliX
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15-05 14:38

DaFeliX

Tnet Devver
MartijnGP schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 15:51:
spoiler: screenshot

Ik loop hier op een OnePlus Nord 4 met Firefox wel tegen twee problemen aan. De eerste is alomtegenwoordig: je werkt met het selecteren van tekst. Android legt de kopieerbalk om het maar even zo te noemen dan over de interface.

[...]
Hmm, dat hadden wij nog niet opgemerkt, dat is erg lelijk ja. Ik schrijf 'm op
MartijnGP schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 15:51:

[...]

Een wat concreter punt is dat bij doortypen het venster verschuift. Deze heb ik niet vaak eerder gezien, maar erg handig is het natuurlijk niet.

Wel een goeie ontwikkeling ^O^ en mooi hoe het compatible blijft met RML
Ja, hij is nu nog te breed, wat dit probleem wss veroorzaakt. Dit staat op de radar, fiks is in de maak.

Einstein: Mijn vrouw begrijpt me niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-05 17:20
Voor 't eerste punt: deze reproduceert prima met Chrome op een Galaxy, lijkt me mogelijk een Android-breed probleem.

T is niet helemaal nieuw trouwens, want 't gebeurt hier in de Quickreply op het forum ook

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17:30
Misschien een idee om de knopjesvolgorde zo veel mogelijk hetzelfde te houden bij de RML en wysiwyg weergave? Smileys bijvoorbeeld staat bij RML vooraan en bij de nieuwe editor bijna achteraan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Registratie: September 2016
  • Niet online

Meg

418: “I’m a teapot”

De verstuur knop werkt niet wanneer je een afbeelding hebt ingevoegd in de reacties, wat jammer is.

"If you lose your left arm your right arm will be left."
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein
"I don't need oxygen, I only need O2."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Niet online

Meg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fjogCl1MBO074HOquALJw3XEGio=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/H2LCFpBZUatpnVH1YQ3JHl5h.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nkTFDQTlw5KCLYz9c_DuP-eMmzU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/b8J7Tqdg5RnfWshm0v8Jcsr5.jpg?f=fotoalbum_tile

Op de mobiele telefoon werkt het ook niet lekker.

"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Uc4HyOdPM0hnDlCL9soPh9oYv1w=/x800/filters:strip_exif()/f/image/P5aNvWN56v0D73rMncxuOp3I.png?f=fotoalbum_large
In de mobiele weergave lijkt er iets niet helemaal lekker te gaan. Dit is met custom CSS uit.

Dit is op een Z Fold 4 met een resolutie van 2316x904 pixels.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Ook mis ik op de FP een hoop smilies, dat zijn er ook maar 28 ipv de 62 op het forum.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaFeliX

DaFeliX

Tnet Devver
Meg schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 16:30:
De verstuur knop werkt niet wanneer je een afbeelding hebt ingevoegd in de reacties, wat jammer is.
achja, de smileys worden als afbeeldingen gerendered in de editor, en daarbij heb ik vergeten de 'check' strak genoeg af te stellen waardoor ie nu alle afbeeldingen ondersteund. Daar heb ik net een fiks voor gemaakt, die wordt zo uitgerold. Hierdoor worden niet-smiley afbeeldingen geweigerd, waardoor dit probleem niet meer zou moeten spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Niet online

Meg

DaFeliX schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 17:00:
[...]

achja, de smileys worden als afbeeldingen gerendered in de editor, en daarbij heb ik vergeten de 'check' strak genoeg af te stellen waardoor ie nu alle afbeeldingen ondersteund. Daar heb ik net een fiks voor gemaakt, die wordt zo uitgerold. Hierdoor worden niet-smiley afbeeldingen geweigerd, waardoor dit probleem niet meer zou moeten spelen.
Ik ben benieuwd, maar waarom zijn afbeeldingen niet toegestaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFeliX

DaFeliX

Tnet Devver
Meg schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 17:01:
[...]

Ik ben benieuwd, maar waarom zijn afbeeldingen niet toegestaan?
Omdat ze dat met RML ook niet zijn (bji frontpagereacties althans).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaFeliX

DaFeliX

Tnet Devver
Yorinn schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 16:52:
[Afbeelding]
In de mobiele weergave lijkt er iets niet helemaal lekker te gaan. Dit is met custom CSS uit.

Dit is op een Z Fold 4 met een resolutie van 2316x904 pixels.
DaFeliX schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 15:53:
[...]

Ja, hij is nu nog te breed, wat dit probleem wss veroorzaakt. Dit staat op de radar, fiks is in de maak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaFeliX

DaFeliX

Tnet Devver
Yorinn schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 16:58:
Ook mis ik op de FP een hoop smilies, dat zijn er ook maar 28 ipv de 62 op het forum.
De smiley picker is dezelfde als in de RML versie. Het is dus niet minder dan in RML, maar inderdaad wel een subset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TV_NERD
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 15-05 13:49
Zie mijn comment in het artikel.

Komt er ooit een "hybrid" versie? Ik ben bijvoorbeeld heel erg gewend om gewoon [-edit]tekst[/] te typen maar vind de opties voor superscript, subscript e.d. van de WYSIWYG editor dan weer fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Niet online

Meg

DaFeliX schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 17:02:
[...]

Omdat ze dat met RML ook niet zijn (bji frontpagereacties althans).
Ik niet begrijp.

Maar zou dat ooit mogelijk worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFeliX

DaFeliX

Tnet Devver
Meg schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 17:05:
[...]

Ik niet begrijp.

Maar zou dat ooit mogelijk worden?
De wysiwyg-editor gaat niet meer functionaliteit ondersteunen dan nu al is. Als je graag afbeeldingen in frontpagereacties zou willen, zou je hiervoor een nieuw topic kunnen openen. Het staat in elk geval los van dit project.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DaFeliX

DaFeliX

Tnet Devver
@MartijnGP @ShitHappens @Yorinn @LA-384 Ik heb de fiks voor smallere schermen die problemen gaven met de toolbar uitgerold. Hierdoor zou de wysiwyg-editor iig weer beter te gebruiken moeten zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

DaFeliX schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 17:19:
@MartijnGP @ShitHappens @Yorinn @LA-384 Ik heb de fiks voor smallere schermen die problemen gaven met de toolbar uitgerold. Hierdoor zou de wysiwyg-editor iig weer beter te gebruiken moeten zijn.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JS8A9-VMOykIv-4HAkk8tTxocTk=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/ngtKHERyiKkgPgMr1KZZGEM5.png?f=fotoalbum_tile

Hij ziet er hier weer goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGP
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 15-05 01:35
ShitHappens schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 16:01:
Voor 't eerste punt: deze reproduceert prima met Chrome op een Galaxy, lijkt me mogelijk een Android-breed probleem.

T is niet helemaal nieuw trouwens, want 't gebeurt hier in de Quickreply op het forum ook
Dat gebeurt ook nagenoeg overal. Het is ook een beetje aan Android om een manier te organiseren waarbij je dat balkje weg kunt swipen ofzo, wat mij betreft. Ik zit ook buiten Tweakers zo vaak te stoeien met dat ding.

Je gaat immers ook niet een grote witruimte erboven laten. Maar storend is het wel.

Zou tof zijn als jullie hier iets op kunnen verzinnen, maar het is niet een probleem van de editor op zich.

[ Voor 8% gewijzigd door MartijnGP op 13-05-2025 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17:30
Gevoelsmatig staat de bewerk broncode knop ook niet helemaal lekker. Voelt een beetje als een blokkade om de plaats reactie knop te bereiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 01:16
MartijnGP schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 17:24:
[...]

Dat gebeurt ook nagenoeg overal. Het is ook een beetje aan Android om een manier te organiseren waarbij je dat balkje weg kunt swipen ofzo, wat mij betreft. Ik zit ook buiten Tweakers zo vaak te stoeien met dat ding.

Je gaat immers ook niet een grote witruimte erboven laten. Maar storend is het wel.

Zou tof zijn als jullie hier iets op kunnen verzinnen, maar het is niet een probleem van de editor op zich.
Ik vind dit ook meer iets voor Android. Ze kunnen prima de optie geven dat die balk onder de geselecteerde tekst komt bijvoorbeeld. Lijkt mij althans, als leek op dit vlak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:45

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

jip_86 schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 17:37:
Gevoelsmatig staat de bewerk broncode knop ook niet helemaal lekker. Voelt een beetje als een blokkade om de plaats reactie knop te bereiken.
Ik kwam om hetzelfde te melden. Na het schrijven van een reactie ben ik geneigd om op die knop te drukken in plaats van "Plaats reactie". Omdat het mogelijk nogal afhankelijk is van schermformaat/apparaat/lettertypes/etc hierbij een screenshot:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m0CnQfCcjeGHQYg6i9ZOREtsoKs=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/BO79pHmqZhallzBgqYSWH74U.png?f=user_large

Mijn nerd-hart doet het goed om te zien dát de knop prominent aanwezig is. Misschien helpt het ook wel om oude rotten over de schrik heen te helpen. Ik denk dat het goed is dat de knop groot aanwezig is maar groter dan "Plaats reactie" is misschien wat te veel van het goede.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:58

Dido

heforshe

CAPSLOCK2000 schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 10:32:
Mijn nerd-hart doet het goed om te zien dát de knop prominent aanwezig is. Misschien helpt het ook wel om oude rotten over de schrik heen te helpen. Ik denk dat het goed is dat de knop groot aanwezig is maar groter dan "Plaats reactie" is misschien wat te veel van het goede.
Voor de oude rotten had die knop "onderwaterscherm" moeten heten 8)

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Dido schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 10:35:
[...]

Voor de oude rotten had die knop "onderwaterscherm" moeten heten 8)
Ik ben helemaal voor, en met F11 als hotkey!

(Sorry, ik ben een jonkie dat de "nieuwe" hotkeys gebruikt. Ik geloof dat het vroeger (vroeger vroeger) ALT-F4 was? Misschien beter van niet ;) ) edit: het was ALT+F3

[ Voor 5% gewijzigd door CAPSLOCK2000 op 14-05-2025 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:58

Dido

heforshe

CAPSLOCK2000 schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 10:41:
Ik ben helemaal voor, en met F11 als hotkey!

(Sorry, ik ben een jonkie dat de "nieuwe" hotkeys gebruikt. Ik geloof dat het vroeger (vroeger vroeger) ALT-F4 was? Misschien beter van niet ;) )
F11 is nieuwlichterij, inderdaad.

Ik heb nog tijdenlang de CTRL+cijfers gebruikt om te copy/pasten - die deden het zelfs in de eerste versies van Word nog.

Maar ALT+F4 heb ik nog wel langs zien komen als dijenkletser op IRC. Op een onbewaakt ogenblik vragen wat die toetsencombinatie ook alweer doet, en kijken hoe het halve kanaal leegloopt :+
Dat was humor voordat det Rickroll was uitgevonden.

[ Voor 3% gewijzigd door Dido op 14-05-2025 10:54 ]

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Repost van CAPSLOCK2000 in 'Wysiwyg-editor beschikbaar als bètafeature - Development-iteratie #311' omdat het hier beter past:
DaFeliX schreef
Hm, is het niet-intuïtief omdat je gewend bent? Ik ken het niet anders dan dat shift+enter (of ctrl+enter) witregels invoegt, en enter een nieuwe paragraaf. Dit is ook in veel andere wysiwyg-editors zo, en ook in vrijwel alle teksteditors waarmee ik heb gewerkt.
Grappig hoe anders ervaringen kunnen zijn. Ik ga al een tijdje mee en heb alle grote editors, tekstverwerkers en IDE's van de afgelopen decennia wel eens gebruikt (van VIsual editor tot Visual Studio) en ik herken het totaal niet. Wel het principe dat shift-enter iets doet, maar niet de functies die jij er aan koppelt.

Ik wil niet zeggen dat je ongelijk hebt (ik ga zo even testen) alleen dat die intuïtie misschien niet universeel is. Voor mij werkt het in ieder geval niet intuïtief maar triggert het verbazing over onverwachte reacties.

edit
Ter verduidelijking, bovenstaande is geen klacht maar meer een observatie.

Een eigenschap van deze manier van werken is structuur en opmaak aan elkaar gekoppeld zijn. Op zich ben ik daar voorstander van, maar (net als iedereen) heb ik sterke meningen over de "juiste" opmaak. (Waar en hoeveel je inspringt, waar en wanneer witregels worden ingevoed, hoe hoog die regels zijn, etc) en de "juiste" werkwijze. Die is na al die jaren redelijk ingesleten. Ik ben dus het n00b-ding aan het doen van vechten tegen het systeem zoals automatisch ingevoegde witregels handmatig verwijderen. Ik neem aan dat het snel genoeg zal wennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Nog een probleempje dat iemand anders al in het commentaar had gepost:

@TheVivaldi
Nog een bug gevonden: als ik op ‘Reageer’ klik, zowel op de computer als mobiel, wordt het reactieveld niet automatisch gefocust en moet ik dus ook nog in het veld klikken. Dit i.t.t. de ‘broncodebewerker’ van voorheen.
TheVivaldi in 'Wysiwyg-editor beschikbaar als bètafeature - Development-iteratie #311'

Volgens mij heb ik hier af en toe last van maar niet altijd. Ik krijg het niet gereproduceerd maar heb wel al een paar gemerkt dat ik na het klikken op 'reageer' geen focus had terwijl ik dat wel verwachtte.
(Misschien is het net al gefixed toen ik ging testen ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TV_NERD
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 15-05 13:49
[TAB][SPATIE] na het schrijven van een reactie post deze niet meer, maar zet je over van WYSIWYG editor naar "Broncode" editor.

HELP!! Kan dat alsjeblieft gewoon terug naar [TAB][SPATIE] voor het posten en kun je er dan [TAB][TAB][SPATIE] van maken voor het overschakelen van de WYSIWYG editor naar "Bewerk broncode" ipv dat je nu een nieuwe muscle memory moet gaan aanleren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdh009
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 00:43

jdh009

FP ProMod
Het valt me op dat je echt spatie-perfect moet selecteren om opmaak toe te passen, wat vooral opvalt bij bijv underline. Is het mogelijk om rekening te houden met het selecteren van een woord of een zin? Je wilt meestal niet dat de spatie ervoor of erachter ook een underline of iets dergelijks krijgt. Dat lijkt bij andere editors of Word beter te werken.

[ Voor 8% gewijzigd door jdh009 op 15-05-2025 14:16 ]

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdh009

jdh009

FP ProMod
Ik mis tevens, of ik zie het over het hoofd, de mogelijkheid om in de teksteditormodus een tussen tag te plaatsen om een quote van iemand te splitsen. Dus een
[./quote]
[.quote]

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:54

crisp

Devver

Pixelated

jdh009 schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 20:01:
Ik mis tevens, of ik zie het over het hoofd, de mogelijkheid om in de teksteditormodus een tussen tag te plaatsen om een quote van iemand te splitsen. Dus een

[...]
Die is er ook nooit geweest bij de reakties onder artikelen...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdh009

jdh009

FP ProMod
crisp schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 20:12:
[...]

Die is er ook nooit geweest bij de reakties onder artikelen...
Haha, zal wel dingen door elkaar hebben gehaald met het forum, waar ik weer wat vaker actief ben afgelopen tijd. Heeft het zin om dit nu als nieuwe featurerequest te posten of is het handiger om te wachten tot de betatest is afgelopen? Idem voor iets waar ik nog steeds op hoop (maar nooit kenbaar heb gemaakt) namelijk meer onderscheid kunnen aanbrengen tussen een quote van een gebruiker en een externe bron in een tekst. Dat is in lange reacties soms lastig goed te zetten, terwijl we hier op het forum x gebruiker schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 10:35 erbij krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

jdh009 schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 20:50:
[...]

Haha, zal wel dingen door elkaar hebben gehaald met het forum, waar ik weer wat vaker actief ben afgelopen tijd. Heeft het zin om dit nu als nieuwe featurerequest te posten of is het handiger om te wachten tot de betatest is afgelopen? Idem voor iets waar ik nog steeds op hoop (maar nooit kenbaar heb gemaakt) namelijk meer onderscheid kunnen aanbrengen tussen een quote van een gebruiker en een externe bron in een tekst. Dat is in lange reacties soms lastig goed te zetten, terwijl we hier op het forum x gebruiker schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 10:35 erbij krijgen.
Ik denk dat we daar pas naar gaan kijken als we forumfeatures gaan implementeren. Daarna zou het redelijk makkelijk ook bij reakties in te zetten zijn.

Wat betreft externe quotes/citaten: ik gebruik daarvoor het cite-attribuut:

[quote=https://tweakers.net/geek/235010/programmeertaal-rust-is-tien-jaar-oud.html]
Mozilla Research bracht precies tien jaar geleden de eerste stabiele versie van programmeertaal Rust uit. Daarmee is de taal nu tien jaar oud. Rust is een programmeertaal die met name beter beveiligt tegen kwetsbaarheden die via het geheugen worden uitgebuit.
Helaas hebben we daar nog geen ondersteuning voor in de nieuwe editor...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bkor
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Probleem met het invoeren van links:

Stappenplan:
1. Open RcsProst in 'Wysiwyg-editor beschikbaar als bètafeature - Development-iteratie #311'
2. Klik "Reageer"
3. Klik "Quote"
4. Type: dgfhiufdshgiufd
5. Klik de "URL" knop
6. Voer in als URL: www.google.nl
7. Voer in als Linktekst: gfoihdfiufhsod
8. Klik Invoegen

Resultaat:
Dialoog blijft staan

Verwacht:
Link in de tekst

Dit met Firefox 138.0.1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RcsProst
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 16:58
bkor schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 12:25:
Probleem met het invoeren van links:

Stappenplan:
1. Open RcsProst in 'Wysiwyg-editor beschikbaar als bètafeature - Development-iteratie #311'
2. Klik "Reageer"
3. Klik "Quote"
4. Type: dgfhiufdshgiufd
5. Klik de "URL" knop
6. Voer in als URL: www.google.nl
7. Voer in als Linktekst: gfoihdfiufhsod
8. Klik Invoegen

Resultaat:
Dialoog blijft staan

Verwacht:
Link in de tekst

Dit met Firefox 138.0.1.
Ik heb weer het zelfde. Hij deed het gisteren niet en vanochtend wel.

als ik URL met of zonder HTTPS blijft Dialoog venster staan en de witte omlijning om het reactie vak knipper wit als ik op invoegen klik.

Ik gebruik Chrome is up-to-date
Versie 136.0.7103.114 (Officiële build) (64-bits)

Edit: Ook heb ik net Volledige browsergeschiedenis, Cookies en cache verwijderd en chrome opnieuw gestart. Zonder resultaat

[ Voor 7% gewijzigd door RcsProst op 16-05-2025 16:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cambionn
  • Registratie: Juli 2016
  • Niet online
Ik gebruik hem nu een tijdje en echt bijna alles is fijn, dus opzich blij mee. Maar ook ik blijf ruzie hebben met de witregels. 2x enter zou in mijn ogen een witregel moeten zijn. 1x enter is op de volgende regel door in dezelfde alinea. Momenteel zijn mijn nieuwe alinea's steenvast enter + enter + backspace, en dat vind ik heel irritant.

Ik weet dat beide opties redelijk gebruikelijk zijn tegenwoordig, en dat helaas de auto-witregel steeds meer terein wint. Maar het is ook de eerste optie die ik zelf overal aanpas als het op deze manier gaat.

Wellicht een optie om dit een instelling te maken, gezien meer mensen hier last van hebben?

I could write a whole Wikipedia page why "nothing to hide" is bad reasoning, but I don't have to because it already exists.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retrey
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 23:14
LA-384 schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 18:09:
[...]

Ik vind dit ook meer iets voor Android. Ze kunnen prima de optie geven dat die balk onder de geselecteerde tekst komt bijvoorbeeld. Lijkt mij althans, als leek op dit vlak.
Hoe doet IOS dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 01:16
Geen idee, ik gebruik geen Apple producten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

LA-384 schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 18:09:
[...]

Dat is inderdaad een Android-dingetje. Op sommige devices schijn je hem wel te kunnen verplaatsen/draggen.

Intentionally left blank

Pagina: 1