De tabel maak functie is in de broncode editor stuk bij mij, betreft iPadOS met Firefox.
Ik kan niet zoals bij de originele editor een bepaald aantal vakjes selecteren door slepen maar er komt direct de volgende code in te staan zodra ik het tabel icoon maar aanraak:
[table border=1 width=350 cellpadding=2 bordercolor=#000000]
[tr]
[td][/td]
[/tr]
[/table]
Wat als je er een tekst <test> in zet als volgt wordt weergegeven:
Schakel ik vervolgens over naar de visuele editor dan kan ik daar weer wel met slepen het aantal cellen kiezen en als ik daar dan één cel maak met weer de tekst <test> dan ziet het er zo uit:
Dus zonder een rand er omheen. Wat in broncode er zo uit ziet:
[table]
[tr]
[td]<test>[/td]
[/tr]
[/table]
Dat verschil tussen beiden vind ik nogal inconsequent. Heb ook liever standaard een rand zodat het duidelijk een tabel is en niet wat met tabs of spaties gescheiden tekstblokjes. Over de cel breedte kan getwist worden maar automatische breedte of stuk minder breed zou mijn voorkeur hebben.
En uiteraard zou de tabel optie in de broncode editor ook gewoon moeten functioneren waarbij je de hoeveelheid cellen kan selecteren.
Ander vervelend ding van de visuele modus is dat het dropdown pijlje voor de opties binnen de cel wordt weergegeven en daarmee de tekst blokkeert zodat je niet ziet wat je typt:
Dat pijltje kan beter naast of boven de cel geplaatst worden zodat de tekst wel zichtbaar is.
[
Voor 3% gewijzigd door
Vliegvlug op 20-03-2026 22:49
]