Ik schreef ook dat die tekst van @MazeWing de suggestie wekte dat het werkte, maar als dat nooit zo was heb ik geen idee wat hij bedoelde met steeds backspace moeten gebruiken om de automatische alinea weg te krijgen.
Nooit geweten dat dat kon maar ik type dan ook altijd enkelhandig dus dat is alsnog geen oplossing voor mij, dan is switchen naar broncode modus voor mij de enige optieJe kan met Shift+enter een enkele newline maken (werkt ook op mobiel - iig met Gboard op Android)
Zoals ik al schreef was dat al overduidelijk gemaakt en daar vraag ik dan ook helemaal niet om (maar men mag altijd op een wonder hopen toch![...]
Nee, dit is standaard gedrag van de wysiwyg-editor welke we niet gaan aanpassen.
Mijn vraag is of het zo gemaakt kan worden dat backspace enkel de nieuwe alinea witregel verwijdert en niet ook automatisch terug springt naar het einde van de vorige regel.
Zoals ik uitlegde is dat in mijn ogen een win-win want er verandert dan niets in het gedrag dat enter een nieuwe alinea maakt maar geeft mensen die maar één hand gebruiken (of misschien wel niet anders kunnen omdat ze een hand of ledemaat missen, waar accessibility voor mensen met een beperking ook om de hoek komt kijken), de mogelijkheid dit met het indrukken van één toest vrij eenvoudig weer ongedaan te maken.
Dus hopelijk kan dit echt overwogen worden en niet ter plekke gelijk worden afgeschoten.
Zoals dit in jouw reacties bij eerdere discussie hierover is dat onder andere een smaak ding maar het heeft ook een funtioneel component.[...]
Wat is er precies onbruikbaar hierdoor?
Blijkbaar zijn er ook mensen, en ik weet dat het heel moeilijk voor te stellen is
Ik ben namelijk nogal geneigd om lange stukken tekst te typen en mijn posts zijn ongetwijfeld een stuk langer dat de gemiddelde post hier op Tweakers en dan vind ik het niet meer prettig lezen als er een doorlopende aaneenschakeling van zinnen is binnen een lange alinea. En ik vermoed dat dit voor veel mensen geldt.
Dus zelfs als je zelf bijna nooit lange alinea’s schrijft help ik daarmee ook de lezers die dus ook baad hebben bij een makkelijk manier dat ik wel een zin binnen een alinea op een nieuwe regel kan beginnen!
/f/image/U75tgNbm7Hbd9bL1NT5TrDKI.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Ga6w0npQDsPLVInfI667IHXC.jpg?f=fotoalbum_large)