[F1 2025] Race 9 GP van Spanje Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 18 ... 20 Laatste
Acties:
  • 67.029 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marc3l
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13-09 19:12
Holk schreef op zondag 1 juni 2025 @ 18:22:
[...]

Le Mans wordt toch georganiseerd door de Franse bond / locale bond?
De regels voor strafpunten en schorsingen gelden ook voor de 24 uur van Le Mans, waar de FIA ook de autoriteit heeft (volgens Gemini)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 13-09 16:02
[...]

LeMans is gewoon een WEC wedstrijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19:49
[...]

ACO in combinatie met de FIA ja :)
De auto's zijn volgens FIA classificatie (zeker de GT3 auto's, de Hypercar is officieel van ACO).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 01:03
hardware-lover schreef op zondag 1 juni 2025 @ 18:22:
[...]

Express tegen een ander aan rijden, zoals dat zich laat aanzien, wordt anders beoordeeld dan iets wat meer per ongeluk tot stand komt 🤷‍♂️
Blijkbaar ziet het er allemaal heel anders uit als je nog je roze Max bril op hebt :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:29
Eind juni gaan er twee punten af, maar daarna staat hij (als ik het goed check) negen races op 9 punten (tot 27 oktober). Da's best veel. Niet meer tegen George aanrijden voorlopig dan :).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ryur
Marc3l schreef op zondag 1 juni 2025 @ 18:24:
[...]

De regels voor strafpunten en schorsingen gelden ook voor de 24 uur van Le Mans, waar de FIA ook de autoriteit heeft (volgens Gemini)
Dat klopt niet helemaal.
Wel als je een schorsing krijgt vanuit de FIA, maar als je een schorsing krijgt op je superlicentie dan mag je geen F1 rijden voor 1 evenement.

Je mag met een geschorste superlicentie in elke andere klasse rijden, behalve de klasse waar je een superlicentie voor nodig hebt (en dat is alleen F1).

Een schorsing vanuit de FIA is bijna onmogelijk om te halen, denk bijvoorbeeld aan die karter in Italie paar jaar terug, die een voorbumper gooide naar een collega-coureur (was bij Ziggo langsgekomen). Die heeft een FIA schorsing gehad.
Bron: https://www.the-race.com/...eri-gets-15-year-fia-ban/

[ Voor 21% gewijzigd door Ryur op 01-06-2025 18:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:57
Jeroenvde89 schreef op zondag 1 juni 2025 @ 18:07:
[...]

3 punten lijkt mij fors.

Iemand een beeld bij wat de overige rijders hebben gekregen voor andere vergrijpen?
Als ik t lees beoordelen ze het alsof hij bewust (bewust het risico neemt) dat hij een ander kan rijden; dat is wat mij betreft echt wel zo’n straf waard

En op basis van de beelden neig ik daar ook naar;

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
schumi1986 schreef op zondag 1 juni 2025 @ 18:22:
Redbull is het de komende jaren niet en met zijn aparte race stijl is het overstappen naar een ander team niet zo eenvoudig.
Als iemand zich snel kan aanpassen dan is het Verstappen wel. Vraag maar aan Franz Hermann. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-09 02:10

sjaool

Every life should have 9 cats

schumi1986 schreef op zondag 1 juni 2025 @ 18:22:
[...]

Die man weet als geen ander dat er maar weinig valt te halen in de toekomst. Redbull is het de komende jaren niet en met zijn aparte race stijl is het overstappen naar een ander team niet zo eenvoudig.
Aparte race stijl? Max is een van die coureurs die zich juist heel erg goed kan aanpassen aan een andere wagen. Zolang hij maar niet naar Ferrari gaat. :P

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

autje schreef op zondag 1 juni 2025 @ 18:26:
Eind juni gaan er twee punten af, maar daarna staat hij (als ik het goed check) negen races op 9 punten (tot 27 oktober). Da's best veel. Niet meer tegen George aanrijden voorlopig dan :).
Of je niet laten uitlokken door George. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJTimo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-09 14:46
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KOCtYJj1c-RcC3xBOYoeyEdSdV4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Vib4sr4iaDkX0EsCp1veqUor.jpg?f=fotoalbum_large

opgepast, Max! volgens mij is het bij je volgende punt thuisblijven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• warp
  • Niet online
sjaool schreef op zondag 1 juni 2025 @ 18:30:
Aparte race stijl? Max is een van die coureurs die zich juist heel erg goed kan aanpassen aan een andere wagen. Zolang hij maar niet naar Ferrari gaat. :P
Haha, gmta-momentje ;)

Edit: Maar als Ferrari fan zou ik hem wél graag voor team rood zien rijden.

[ Voor 12% gewijzigd door warp op 01-06-2025 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-09 14:21
Van wat ik nu lees is Max wel weer afgekoeld en hij geeft zijn fout min of meer toe (dat hij het kan kunnen voorkomen).

Erg jammer dat na een mooi strategische race het team de fout maakt door hem op hard te zetten bij de SC. Ook zonder de straf had het veel punten gekost.

[ Voor 8% gewijzigd door Plenkske op 01-06-2025 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
sjaool schreef op zondag 1 juni 2025 @ 18:30:
[...]

Toch gooi je dan zo 2a3 seizoenen weg, McLaren valt af dus je gaat sowieso een grote gok nemen. Max zal ook wel weten dat hij het record van meeste WK nooit zal halen.

Kijk naar Alonso, fantastisch coureur met maar 2 WK

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 04:13
Fauna schreef op zondag 1 juni 2025 @ 16:45:
Max had niet moeten stoppen tijdens de SC, dan was hem dit allemaal bespaard gebleven. Die 6 rondjes had hij nog wel kunnen rijden op de oude softs, en dan was hij uiteindelijk nog 3e of 4e geëindigd.
Maar de SC duurde wel ook echt heel lang. Die had zeker 2 ronden eerder naar binnen geroepen kunnen worden. Dan waren het dus al 8 rondjes op de oude softs geweest.

Maar de softs waren natuurlijk niet perse een probleem. Het is niet dat ze moesten stoppen om het einde van de race te halen. Immers was er geen geplande stop meer en was dit de band tot het eind van de race. Het was puur de beslissing op basis van welke band sneller zou zijn voor na de SC + herstart. En de soft zou dan natuurlijk wel sneller moeten zijn in opwarmen. Moet je alleen hopen dat die qua performance dan niet zo hard terug valt dat de hard eigenlijk sneller was, maar dat dat onder normale omstandigheden dan niet uit maakte omdat de rest ook oudere banden had / het gat er was en dat anderen sneller zouden zijn een non-issue was.

En..., mogelijk dat McLaren het gewoon slim gespeeld had door niet eerder te pitten. Red Bull moest iets met die laatste ronde normale stops, gelijk stoppen met de McLarens zou niks brengen. Het was dus of eerder stoppen en nog een undercut pakken, of de McLarens eerder laten stoppen en zelf doorrijden op P1 in afwachting van een SC. Hadden ze dat tweede gedaan had Verstappen natuurlijk op rozen gezeten, goedkope stop waarbij die aan de leiding bleef + dan pas die laatste set softs die die toch nog moest nemen. Maar dat konden ze vooraf niet weten uiteraard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:53
Plenkske schreef op zondag 1 juni 2025 @ 18:36:
Van wat ik nu lees is Max wel weer afgekoeld en hij geeft zijn fout toe (dat hij tegen Russell aan knalde).

Erg jammer dat na een mooi strategische race het team de fout maakt door hem op hard te zetten bij de SC. Ook zonder de straf had het veel punten gekost.
Knappe jongen dat jij weet dat die nieuwe hards langzamer waren dan 12+ ronde oude Softs!

Max had gewoon geen banden meer.. de rest wel, gegokt en verloren!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Van wat ik nu lees is Max wel weer afgekoeld en hij geeft zijn fout toe (dat hij tegen Russell aan knalde).

Wat ik begreep hadden ze geen keus dus moest Max naar hard. De andere optie was doorrijden geweest. Misschien had dat uiteindelijk ook het beste geweest om.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sly___
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 12-09 20:11
Er zijn toch weinig sporters die zo slecht tegen hun verlies kunnen dan Max.
Je ziet t aan de blik zijn ogen bij de interviews, dat gaat er nooit meer vanaf. Maar volgens mij kan hij er na volgend jaar beter mee ophouden. Na 4 titels gaat hij nooit als veldvulling mee kunnen doen. Waarom ook...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCrownNL
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 13-09 10:48
Van wat ik nu lees is Max wel weer afgekoeld en hij geeft zijn fout min of meer toe (dat hij het kan kunnen voorkomen).
Enig idee welk interview? Van wat ik gezien heb beantwoord hij die vragen (nog) niet namelijk

Xbox Live Ambassador | Xbox Series X & Xbox One X | Flintstone NL |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• warp
  • Niet online
schumi1986 schreef op zondag 1 juni 2025 @ 18:36:
Toch gooi je dan zo 2a3 seizoenen weg, McLaren valt af dus je gaat sowieso een grote gok nemen. Max zal ook wel weten dat hij het record van meeste WK nooit zal halen.

McLaren start ook weer vanaf scratch in 2026, dus garanties welk team de beste auto heeft heb je sowieso niet.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

sly___ schreef op zondag 1 juni 2025 @ 18:39:
Geen enkele topsporter kan tegen zijn verlies. Ja, als ze eenzaam aan de top staan dan zullen ze er makkelijk mee omgaan. Maar als het op het scherpst van de snede wordt gespeeld zal geen enkele topsporter tegen zijn verlies kunnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plenkske
BasvanS schreef op zondag 1 juni 2025 @ 18:38:
[...]

Knappe jongen dat jij weet dat die nieuwe hards langzamer waren dan 12+ ronde oude Softs!

Ik denk inderdaad dat het beter was geweest. Tenzij het team hierover nog iets uitlegt, zullen we het nooit weten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

warp schreef op zondag 1 juni 2025 @ 18:40:
[...]

McLaren start ook weer vanaf scratch in 2026, dus garanties welk team de beste auto heeft heb je sowieso niet.
Precies. Ik snap dan ook niet dat mensen zo stellig kunnen beweren dat Mercedes het team gaat worden dat het het beste voor elkaar heeft. Na de eerste race in 2026 weten we pas meer. :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• KlaasjeNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11-09 11:20
Dit blijft toch vreemd. Russell steekt er voorbij, maar lijkt vervolgens in te houden. Anders zou Max er nooit naar toe kunnen accelereren. Daarbij weet Max vanuit die acceleratie ook nog voldoende af te remmen om de bocht te halen, nota bene op de harde band, terwijl je vanuit een versnelling juist meer tijd nodig hebt om af te remmen en aan de binnenkant, dus verre van de ideale lijn. Dus hoe is te verklaren wat Russell daar deed?

Logisch zou zijn dat Russell er vol gas voorbij zou rijden tot het rempunt (dat vanaf zijn lijn op de zachte band verder lag dan het rempunt van Max) en dan al lang had kunnen insturen voordat Max überhaupt in de buurt was. De enige manier waarop Max er dan naast had kunnen zitten is door te laat te remmen op de verkeerde lijn op harde banden. Maar was dat het geval, dan zou hij zijn doorgeschoten of zou de touché met Russell veel harder moeten zijn. Maar hij haalde die bocht alsnog relatief eenvoudig en had zelfs de controle om Russell nog een tikje te geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plenkske
DutchCrownNL schreef op zondag 1 juni 2025 @ 18:39:
[...]

Enig idee welk interview? Van wat ik gezien heb beantwoord hij die vragen (nog) niet namelijk
Ik heb mijn post aangepast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi1986
warp schreef op zondag 1 juni 2025 @ 18:40:
[...]

Eens, het is sowieso een grote gok volgend jaar. Maar velen die pas met f1 kijken zijn begonnen toen Max begon te winnen denken dat Max in alles kan winnen maar zo werkt dat echt niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
BasvanS schreef op zondag 1 juni 2025 @ 18:38:
[...]

Bedoel je dan voor of na de SC? Want op het moment van de SC waren de banden pas 7 ronden oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
schumi1986 schreef op zondag 1 juni 2025 @ 18:36:
[...]

Max rijd niet in de F1 voor records. Dat zei hij volgens mij al voor zijn eerste WDC. En anders was het vlak erna, en heeft hij het vaak herhaalt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miesjh
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13-09 11:59

Miesjh

Xbox Live: Miesjh NL

sjaool schreef op zondag 1 juni 2025 @ 17:51:
[...]

Dit is pas triest. Want ze beantwoorden op die manier zelf de vraag al. Hoezo olie op het vuur gooien. :|
Hebben ze deze vraag ook gesteld na het incident op Silverstone tussen Hamilton en Verstappen?

Xbox Live: Miesjh NL

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• schumi1986
Plenkske schreef op zondag 1 juni 2025 @ 18:45:
[...]

Max rijd niet in de F1 voor records. Dat zei hij volgens mij al voor zijn eerste WDC. En anders was het vlak erna, en heeft hij het vaak herhaalt.
Ja dat is natuurlijk allemaal heel grappig maar waarom race je dan? Tegen verveling? Voor het geld? Lijkt mij allemaal niet toch. Je raced om te winnen en het aantal WK’s is de kroon van alles wat je gewonnen hebt. Als dat niet zijn doel is dan snap ik oprecht niet waarom je mee doet?

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• warp
  • Niet online
sly___ schreef op zondag 1 juni 2025 @ 18:39:
Dan kijk je niet zo vaak sport. Hier een voorbeeldje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Alfa Novanta schreef op zondag 1 juni 2025 @ 18:22:
[...]

Wie stelt zich aan, hij of ik? Ik geef alleen een stelling. Max heeft geld genoeg, vind eigenlijk geen drol aan de F1, zijn team is een aanfluiting en hij heeft een gloeiende hekel aan zowel George Russell als Ben Simsalabim en de FIA.

Waarom zou hij nog gaan rijden? Er zijn zoveel leukere dingen voor hem om te gaan doen.
Alleen gaat ie daar niet in de buurt komen van z'n huidige inkomstenniveau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
schumi1986 schreef op zondag 1 juni 2025 @ 18:48:
[...]

Ja dat is natuurlijk allemaal heel grappig maar waarom race je dan? Tegen verveling? Voor het geld? Lijkt mij allemaal niet toch. Je raced om te winnen en het aantal WK’s is de kroon van alles wat je gewonnen hebt. Als dat niet zijn doel is dan snap ik oprecht niet waarom je mee doet?
Grappig ?
Max raced inderdaad om alles te winnen. Hij wil altijd winnen.
Maar hij zal niet doorgaan om een record te willen halen.

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Fauna
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-09 16:40
Ik heb net de onboards van VER en RUS nog even teruggekeken voor het 'turn 5 incident' waarbij Max zijn positie wilde teruggeven aan George.

Wat me opvalt is dat Russel heel hard remt voor bocht 5 en gaat 3-4 versnellingen terug. Ik kan niet goed beoordelen of hij dat in andere rondes ook zo doet. Max lift heel duidelijk tussen 4 en 5, en gaat daarna niet echt op het gas (houdt z'n snelheid).

Zeker de opname uit de heli die veelvuldig de revue is gepasseerd, laat IMHO een vertekend beeld zien, namelijk dat Max direct veel gas gegeven zou hebben zodra George voorbij was. Dat is wat ik eerst ook dacht. Ik moet die mening toch bijstellen. Ik denk dat Max niet te ver achterop wilde raken, en daarom zo dicht mogelijk aan George wilde aansluiten. Max houdt er geen rekening mee dat George zo veel vertraagt en klapt daarom in de zijkant. Hij wilde waarschijnlijk een andere lijn rijden om George zo min mogelijk voordeel te geven.

Zoals ik er nu naar kijk, een inschattingsfout van Max. Of het nog steeds een straf waard is, vind ik lastiger te beoordelen. Je mag natuurlijk niet botsen, maar als George iets anders deed dan wat 'normaal' is, heeft hij misschien ook wel een aandeel en snap ik dat het voor Max als een verrassing komt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:24

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

schumi1986 schreef op zondag 1 juni 2025 @ 18:48:
[...]

Hij racet voor de lol. Zijn doel was om WDC kampioen te worden, en dat heeft hij gehaald. Daarna wil hij winnen, maar zijn einddoel is gehaald en de rest is bonus.

Hij is dol op racen; simracing, GT3, F1. Alle politiek eromheen hoeft van hem niet.
Alles wat nu komt is een bonus. Ik ga er gewoon van genieten. Je moet ook wat geluk hebben om voor zeven kampioenschappen te kunnen vechten. Je moet een erg dominant team hebben om dat te doen. Dat geluk heb je niet altijd. Ik wilde altijd kampioen worden en van daaruit zie je wel hoe het verder gaat. Alles wat nu komt is een bonus maar als ik nu een race verlies zal ik nog steeds teleurgesteld zijn, al is dat misschien slechts een paar minuten en daarna zal ik mij er al bij neergelegd hebben.
Hij heeft ook al vaker aangegeven niet eindeloos in de F1 te blijven, maar ook andere raceklassen te wilen racen. Daarmee blokkeer je automatisch al een aantal records.

[ Voor 6% gewijzigd door gorgi_19 op 01-06-2025 18:56 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• schumi1986
Plenkske schreef op zondag 1 juni 2025 @ 18:51:
[...]

Grappig ?
Max raced inderdaad om alles te winnen. Hij wil altijd winnen.
Maar hij zal niet doorgaan om een record te willen halen.
Ja bijna alle uitspraken van Max zie ik als een grote grap.

Natuurlijk boeie hem veel van die kleine records hem niet maar zeker weten dat hij heel blij wordt van meeste gp wins en meeste WK’s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Niet online
toolkist schreef op zondag 1 juni 2025 @ 18:49:
Voor het geld hoeft hij het niet meer te doen en dat is ook nooit zijn drijfveer geweest. En anders was hij ook wel gelijk naar Mercedes overgestapt toen Wolff hem 150 miljoen per jaar bood. :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
LAD93 schreef op zondag 1 juni 2025 @ 16:53:
Ik blijf erbij dat VER gewoon een oprecht foutje heeft gemaakt en had verwacht dat RUS gewoon normaal door zou rijden. Uit de telemetrie van RUS zou je makkelijk kunnen halen of dit normaal gedrag was of niet.
Je bedoelt dus dat een viervoudig wereldkampioen de situatie op de baan niet goed kan lezen en op kan reageren, nadat hij zelf, bewust, van het gas af is geweest en zonder echte dreiging weer moet "invoegen"? Hmm, lijkt me sterk.

Als in: bij bv een race start met wat duw en trekwerk moeten de "reflexen" toch echt wat beter zijn en kan er veel meer gebeuren. Dit met Russell kwam dus echt over als of ontzettend dom, of bewust. En niet als "oepsie, ik zat verkeerd". En als dat al zo was dan gaf die dat ook wel aan. (Abu Dhabi vorig jaar met de start waar die hem L1 T1 naast Piastri prikt en beide de rondte in gaan gaf die wel meteen van aan "verwachte niet dat hij zo ver naar binnen zou snijden, my bad").

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:17

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

toolkist schreef op zondag 1 juni 2025 @ 18:49:
Zou hem dat boeien?

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
MaD_co schreef op zondag 1 juni 2025 @ 16:59:
[...]

Want in het regelement staat op welke manier, en met welke afatand je iemand voor moet laten voordat je weer mag proberen je positie terug te pakken?
Niet zo exact. Maar er is wel overeenstemming over dat je niet de bocht meteen erna weer inhaalt. En volgens die regel (geschreven of niet) "mocht" Verstappen dus niet inhalen, want hij laat hem tussen T4 en T5 langs, en bij T5 kleunt die hem er in wilt die terug inhalen, terwijl dat dus direct de volgende bocht is.

Edit:
In Miami werd Verstappen zelfs nog voorbij gelaten door Norris, en zat Verstappen meteen op de radio met "hij mag me niet inhalen voor de volgende bocht". Hij weet zelf dus exact dat deze regel bestaat.

[ Voor 15% gewijzigd door RobertMe op 01-06-2025 19:06 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Los van alle post-race zaken rondom Verstappen en zijn acties…

Ik ben vooral verbaasd over de lage mate van rivaliteit binnen McLaren. Norris lijkt alles gelaten over zich heen te komen. Als je dit ziet in vergelijking tot Ferrari, is het bij McLaren juist zo bijzonder.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JB
  • Laatst online: 00:58

JB

Cédric roelt!

Woudloper schreef op zondag 1 juni 2025 @ 19:07:

Ik ben vooral verbaasd over de lage mate van rivaliteit binnen McLaren. Norris lijkt alles gelaten over zich heen te komen. Als je dit ziet in vergelijking tot Ferrari, is het bij McLaren juist zo bijzonder.
Moet je nagaan als Max niet meer mee doet. Suffe bedoeling wordt het dan (weer). En daar praat ik niks mee goed van vandaag.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gorgi_19

gorgi_19

Woudloper schreef op zondag 1 juni 2025 @ 19:07:

Wat wil hij doen? Hij komt niet in de buurt van Piastri op dit moment, hij ligt vaak net iets voor. Max duwt hem er tussen, en het duur te lang voordat Norris er voorbij is. Ondertussen trekt Piastri een gat wat langer duurt om weer in te lopen, en heeft Piastri vrije lucht.

Hij moet eerst sneller worden voordat hij een positie kan claimen. En gezien de positie en prestaties van afgelopen keren, bestaat de kans dat het team eerder voor Piastri dan Norris gaat kiezen, gezien de posities in het WDC.

[ Voor 10% gewijzigd door gorgi_19 op 01-06-2025 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Niet online
RobertMe schreef op zondag 1 juni 2025 @ 18:58:
Je bedoelt dus dat een viervoudig wereldkampioen de situatie op de baan niet goed kan lezen en op kan reageren, nadat hij zelf, bewust, van het gas af is geweest en zonder echte dreiging weer moet "invoegen"? Hmm, lijkt me sterk.

Als in: bij bv een race start met wat duw en trekwerk moeten de "reflexen" toch echt wat beter zijn en kan er veel meer gebeuren. Dit met Russell kwam dus echt over als of ontzettend dom, of bewust. En niet als "oepsie, ik zat verkeerd". En als dat al zo was dan gaf die dat ook wel aan. (Abu Dhabi vorig jaar met de start waar die hem L1 T1 naast Piastri prikt en beide de rondte in gaan gaf die wel meteen van aan "verwachte niet dat hij zo ver naar binnen zou snijden, my bad").
Verstappen gaf zelf aan in z'n post-race interview dat hij dat 'duwtje' had kunnen ontwijken, meer wilde hij er niet over zeggen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:30

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
Verder geen straf voor Leclerc, wat ik ook wel had verwacht.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nP3-0ByWtC3oQdQcwJlraGSelhY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/n8h4Hb2lgD2hmgwyqjc1LLlT.jpg?f=fotoalbum_large

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
warp schreef op zondag 1 juni 2025 @ 19:10:
[...]

Verstappen gaf zelf aan in z'n post-race interview dat hij dat 'duwtje' had kunnen ontwijken, meer wilde hij er niet over zeggen.
ViaPlay zeker? :P Bij F1TV wilde die er niet op reageren "en je mag toch geen kritiek hebben".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 04:23

d0s

sssst

gorgi_19 schreef op zondag 1 juni 2025 @ 19:09:
[...]

Wat wil hij doen? Hij komt niet in de buurt van Piastri op dit moment, hij ligt vaak net iets voor. Max duwt hem er tussen, en het duur te lang voordat Norris er voorbij is. Ondertussen trekt Piastri een gat wat langer duurt om weer in te lopen, en heeft Piastri vrije lucht.

Hij moet eerst sneller worden voordat hij een positie kan claimen. En gezien de positie en prestaties van afgelopen keren, bestaat de kans dat het team eerder voor Piastri dan Norris gaat kiezen, gezien de posities in het WDC.
Het moment is nu ook wel daar dat de kreet 'Piastri is een racer, maar Norris heeft meer pure snelheid' niet meer opgaat wat mijj betreft. Norris vormt geen bedreiging voor Piastri meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siebeh
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 12-09 09:44
Geen straf voor Leclerc en Verstappen. Race incident :S

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• sly___
Piastri wordt WDC met twee vingers in de neus...al kunnen die ploffende Mercedes torretjes misschien nog wat forceren binnen t team.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Niet online
gorgi_19 schreef op zondag 1 juni 2025 @ 19:09:
Norris is beresnel, maar hij mist wel dat killer instinct, en ook race craft op de momenten wanneer dat nodig is. Piastri heeft dat wel. En waar Norris eerst nog de betere was qua kwalificaties en bandenmanagement, lijken die rollen ook omgedraaid in het voordeel van Piastri.

Ik zet mijn centen i.i.g. op Piastri.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Niet online
RobertMe schreef op zondag 1 juni 2025 @ 19:12:
ViaPlay zeker? :P Bij F1TV wilde die er niet op reageren "en je mag toch geen kritiek hebben".
Klopt ;)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• BakkerM
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:14
G_Dragon schreef op zondag 1 juni 2025 @ 19:12:

[Afbeelding]
Prima toch, niemand zit erop te wachten dat Russel alsnog een P3 pakt ;)

If you don’t agree or understand why it makes sense for people what they say, do or think, it is not because they are behaving really strangely, bizarrely, or erroneously, it is because your perspective is different

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Peertje
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 08-09 11:10
Siebeh schreef op zondag 1 juni 2025 @ 19:15:
Geen straf voor Leclerc en Verstappen. Race incident :S
[surprised pikachu face]

Ja, uiteraard sarcastisch bedoeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Jorah_Newstone schreef op zondag 1 juni 2025 @ 17:19:
[...]

Echt?! Hij rijd 2 vleugels kapot. ...
Albon reed zijn eigen vleugel kapot. Lawson is er vrijwel geheel langs en Albon wil te snel terug sturen naar de racelijn waardoor zijn vleugel tegen achterband van Lawson komt.
Lawson zit gewoon op de normale lijn, en gezien Albon zijn voorvleugel op het acherwiel stuk rijdt was Lawson er voorbij. Nog los van dan Lawson naar links stuurt in een bocht naar links, en Albon aan de rechterkant rijdt en zijn voorvleugel stuk rijdt. Puur wat Lawson doet zou Albon dus alleen maar meer ruimte moeten krijgen, ergo: Albon stuurt nog scherper in dan Lawson, terwijl Lawson niks geks doet en gewoon de normale lijn volgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sly___
Verstappen will Russel idd geen derde plek geven, dan maar zeggen dat t een race incident was.

Acties:
  • +31 Henk 'm!

• f1bythenumbers
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 28-07 16:05
Hallo,

Ik ben terug met de race-tempo-overzichten:

Afbeeldingslocatie: https://f1pace.com/p/2025-spanish-gp-race-pace/gp_9_2025_top_10.svg
Afbeeldingslocatie: https://f1pace.com/p/2025-spanish-gp-race-pace/gp_9_2025_bottom_10.svg

Zeer sterke race voor de top 3 coureurs. Max had een extra pitstop, dus zijn race-tempo is wat scheefgetrokken, maar ik denk dat het team echt goed werk heeft geleverd met de strategie. Uiteraard was de straf extreem kostbaar uiteindelijk, maar op de baan was hij niet slecht.

Fijne dag nog allemaal.

(Original English below:)
Hello

I'm back with the race pace charts:

Very strong race for the top 3 drivers. Max had an extra stop so his race pace is a little bit skewed, but I think the team did a really good job with the strategy. Obviously the penalty was extremely costly in the end, but on track, he wasn't bad.

Have a nice day everyone.

F1pace

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
MikeyMan schreef op zondag 1 juni 2025 @ 17:28:
[...]

Max gaat volgens jaar helemaal nergens heen.
Ah, volgens jou gaat die met pensioen? Of gaat hij alle races virtueel rijden? :+ Anders zal die toch naar een stuk of 24 circuits moeten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sNielz123
  • Laatst online: 23:43
gorgi_19 schreef op zondag 1 juni 2025 @ 18:53:
[...]

Hij racet voor de lol. Zijn doel was om WDC kampioen te worden, en dat heeft hij gehaald. Daarna wil hij winnen, maar zijn einddoel is gehaald en de rest is bonus.

Hij is dol op racen; simracing, GT3, F1. Alle politiek eromheen hoeft van hem niet.

[...]

Hij heeft ook al vaker aangegeven niet eindeloos in de F1 te blijven, maar ook andere raceklassen te wilen racen. Daarmee blokkeer je automatisch al een aantal records.
Vlak de inkomsten niet uit. Zelfs mensen die zo rijk zijn dat het eigenlijk niet uitmaakt zijn met geld te paaien. Kijk bijvoorbeeld naar een Ronaldo in de zandbak.

Als je niet in die positie bent dan zou je zeggen “genoeg is genoeg”, maar blijkbaar werkt dat zo niet. Ik begrijp dat ook niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sly___
Ik begrijp dat wel...ook bij Max eet heel de familie mee. Jos zijn rally avontuur moet ook betaald worden bijvoorbeeld.
Plus Max zijn kinderen moeten t later ook goed hebben, waarom zou je t dan laten liggen. Daarom geloof ik ook niet dat hij na 2028 zomaar stopt. Als Ferrari of Mercedes met een grote zal geld komt gaat hij gewoon nog een jaar of 3 door. WEC kan daarbij ook nog wel...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-09 10:49

Erg jammer hoe Max reageert op concrete vragen over het incident met Russell.

Hieruit blijkt toch wel dat het een opzettelijke actie was van Max en geen inschattingsfout o.i.d.

Normaal ben ik niet anti-Max, maar dit soort dingen zou hij na 10 jaar in de F1 toch ondertussen wel afgeleerd moeten hebben.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• RobertMe
Mr Magic schreef op zondag 1 juni 2025 @ 17:55:
Overigens ook erg flauw van Max om te zeggen "ik zeg niks want we mogen geen kritiek leveren". Volgens mij mag dat prima, zolang je er maar niet bij scheldt.
Je mag de sport niet in diskrediet brengen. Als je vervolgens de stewards een stel partijdige prutsers die de pik op je hebben noemt denk ik dat daar dus wel een straf uit komt. Note: niet mijn mening. Maar met de voorgaande interviews van Verstappen zou je wel kunnen denken dat hij er zo over denkt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-09 18:15
Mr Magic schreef op zondag 1 juni 2025 @ 19:35:
[YouTube: Max Verstappen Dismisses Russell Clash Questions | Post Race Interview | Spanish Grand Prix 2025]

Hieruit blijkt toch wel dat het een opzettelijke actie was van Max en geen inschattingsfout o.i.d.

Normaal ben ik niet anti-Max, maar dit soort dingen zou hij na 10 jaar in de F1 toch ondertussen wel afgeleerd moeten hebben.
Kreeg het gevoel dat het beetje oog om oog tand om tand actie was van Max, jij mij raken en vervolgens moet ik nog mijn positie terug geven van team, nou dan botsen we nog eens keer met wielen tegen elkaar.

Zij krijgen geen penalty terwijl ik door 2 auto's wordt geraakt in 1 bocht, nou tik ik er ook 1 aan, maar goed zijn tik was iets minder subtiel. :+

[ Voor 8% gewijzigd door Albinoraptor op 01-06-2025 19:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sly___
Heeft Dr. Marko al wat geroepen? 😀

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
Holk schreef op zondag 1 juni 2025 @ 17:56:
[...]

Als het ervoor had gezorgd dat George uitgevallen was, zeker. Nu is het een Vettel 2017 Baku geval en is 10 seconden de straf (nogmaals los of het een straf moet zijn)
Vettel kreeg toen een 10 sec stop & go. Als je die vergelijking maakt zou het dus ook dezelfde straf moeten zijn.
En de standaard straf voor causing a collision is wellicht wel 10 sec. Maar in het geval van Vettel is het geïnterpreteerd als bewuste actie, en dus zwaardere straf.

Aluhoedjes zullen beweren dat Vettel die straf wel pas kreeg nadat Hamilton diezelfde straf vrijwillig nam doordat hij moest pitten voor een nieuwe headrest omdat die los zat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mikkelnl
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-09 23:12
[YouTube: Max Verstappen Dismisses Russell Clash Questions | Post Race Interview | Spanish Grand Prix 2025]

Ik erger me meer aan de typische Sky vragen :X Zo suggestief op het einde bijv.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Sinds wanneer moet je alle vragen beantwoorden? Het is geen TV rechtbank met eed ingezworen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:20

Zodra hij een echt antwoord geeft krijgt ie weer een boete. Van Max hoef je dan ook echt geen serieuze reactie meer te verwachten na dit soort akkefietjes.

[removed]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Treveo
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22:10

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TinusXIII
  • Registratie: April 2021
Eigenlijk kunnen we vooral stellen dat Red Bull vandaag erg gefaald heeft. Nadat ze het met de alternatieve strategie goed deden gingen ze met de safetycar toch wel hard de mist in met die harde banden. En daarna de fout om te zeggen tegen Verstappen om de plek terug te geven terwijl dat niet nodig was.

Wat voor strategie had Tsunoda? Niets om hem in de top 10 te krijgen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-09 18:07

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

TinusXIII schreef op zondag 1 juni 2025 @ 19:47:
Eigenlijk kunnen we vooral stellen dat Red Bull vandaag erg gefaald heeft. Nadat ze het met de alternatieve strategie goed deden gingen ze met de safetycar toch wel hard de mist in met die harde banden. En daarna de fout om te zeggen tegen Verstappen om de plek terug te geven terwijl dat niet nodig was.

Wat voor strategie had Tsunoda? Niets om hem in de top 10 te krijgen.
Tsjah... Punching above their weight...

Het team verwacht het mogelijke.
Max haalt er al twee jaar uit wat er niet in zit.

Something's gotta give...

De vraag is wat red bull denkt eraan te gaan doen. Tis al een tijdje de vermeende definition of insanity. Doing the same and expecting a different result.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
warp schreef op zondag 1 juni 2025 @ 19:18:
En waar Norris eerst nog de betere was qua kwalificaties en bandenmanagement, lijken die rollen ook omgedraaid in het voordeel van Piastri.
"Lijken" kun je weg laten. Vorig jaar was het 20?-4 v.w.b. kwalificaties. Piastri maar 4 keer voor Norris. Dit seizoen is het momenteel 5-4 in het voordeel van Piastri. Dus na 9 races heeft Piastri al vaker voor Norris gekwalificeerd dan vorig jaar over het gehele seizoen van 24 races.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• MJHH93
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23:02
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jZ1GboM9v6Hkg9yEFOrsEESwBq0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/U80AwewMjo0BkUdds0FkW9I1.jpg?f=fotoalbum_large

Haha heerlijke tweet van Zak Brown _/-\o_ ‘Loving the front wings’

[ Voor 3% gewijzigd door MJHH93 op 01-06-2025 20:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi1986
Het team van McLaren heeft de zaakjes echt prima voor elkaar en dat is dik gegund :)

Voor Red Bull is Max altijd een zege geweest maar dat is steeds meer een vloek aan het worden. Max heeft een aparte race stijl en die hele auto is alleen voor Max ontwikkeld zo lijkt het. Perez, Lawson en Tsunoda zijn prima coureurs en laten goed zien dat alleen Max uit de voeten kan met de auto.

Snap echt niet dat Red Bull het zo ver heeft laten komen..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• warp
  • Niet online
RobertMe schreef op zondag 1 juni 2025 @ 20:03:
"Lijken" kun je weg laten. Vorig jaar was het 20?-4 v.w.b. kwalificaties. Piastri maar 4 keer voor Norris. Dit seizoen is het momenteel 5-4 in het voordeel van Piastri. Dus na 9 races heeft Piastri al vaker voor Norris gekwalificeerd dan vorig jaar over het gehele seizoen van 24 races.
Ik doelde meer op de gehele tijdspanne, sinds Piastri voor McLaren rijdt. Piastri is sinds die tijd ontzettend gegroeid, terwijl Norris een beetje op hetzelfde niveau is blijven hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
MikeyMan schreef op zondag 1 juni 2025 @ 19:55:
[...]

Tsjah... Punching above their weight...

Het team verwacht het mogelijke.
Max haalt er al twee jaar uit wat er niet in zit.

Something's gotta give...

De vraag is wat red bull denkt eraan te gaan doen. Tis al een tijdje de vermeende definition of insanity. Doing the same and expecting a different result.
Je doelt daarmee vooral op de 2e rijder denk ik he ?

Want qua auto, wat Max er uit haalt dan, is het zo slecht niet. Alleen bij McLaren is het gewoon beter, vooral omtrent de bandenmanagement (koeling).
Ik zie graag andere teams dit ook voor elkaar krijgen, zodat de strijd voorin weer spannend kan worden.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:03
schumi1986 schreef op zondag 1 juni 2025 @ 20:14:
Het team van McLaren heeft de zaakjes echt prima voor elkaar en dat is dik gegund :)

Voor Red Bull is Max altijd een zege geweest maar dat is steeds meer een vloek aan het worden. Max heeft een aparte race stijl en die hele auto is alleen voor Max ontwikkeld zo lijkt het. Perez, Lawson en Tsunoda zijn prima coureurs en laten goed zien dat alleen Max uit de voeten kan met de auto.

Snap echt niet dat Red Bull het zo ver heeft laten komen..
Dit is al zo vaak ontkracht, Max heeft helemaal geen aparte race stijl. Max houdt van een pointy end, maar dat hebben veel meer coureurs. De auto is gebouwd om snel te zijn, en niet specifiek voor Max, maar daarmee is die ook ontzettend gevoelig geworden, Max kan daar (tot op zekere hoogte) mee om gaan, maar dat wil niet zeggen dat hij niet met een niet gevoelige auto om kan gaan.

Het enige wat je misschien kan zeggen is dat de kwaliteiten van Max dat wellicht een beetje verbloemd hebben. Maar zonder Max hadden ze waarschijnlijk afgelopen 4 seizoenen in het middenveld gereden.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Plenkske schreef op zondag 1 juni 2025 @ 20:20:
[...]

Je doelt daarmee vooral op de 2e rijder denk ik he ?

Want qua auto, wat Max er uit haalt dan, is het zo slecht niet. Alleen bij McLaren is het gewoon beter, vooral omtrent de bandenmanagement (koeling).
Ik zie graag andere teams dit ook voor elkaar krijgen, zodat de strijd voorin weer spannend kan worden.
Nee ik bedoel het hele team. Die auto hoort ergens op p6 t/m p12 te staan. Max haalt eruit wat er niet in zit en sust ze daarmee in slaap. En ze maken geen enkele aanstalten om wakker te worden. Al een jaar of twee.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobertMe
Shinji schreef op zondag 1 juni 2025 @ 20:20:
[...]

Dit is al zo vaak ontkracht, Max heeft helemaal geen aparte race stijl. Max houdt van een pointy end, maar dat hebben veel meer coureurs. De auto is gebouwd om snel te zijn, en niet specifiek voor Max, maar daarmee is die ook ontzettend gevoelig geworden, Max kan daar (tot op zekere hoogte) mee om gaan, maar dat wil niet zeggen dat hij niet met een niet gevoelige auto om kan gaan.

Het enige wat je misschien kan zeggen is dat de kwaliteiten van Max dat wellicht een beetje verbloemd hebben. Maar zonder Max hadden ze waarschijnlijk afgelopen 4 seizoenen in het middenveld gereden.
@schumi1986 schrijft dan ook dat het zo lijkt, niet dat (hij denkt dat) het zo is ;) En dat het zo lijkt is wel duidelijk, gezien velen die ervan overtuigt zijn dat het zo is.

Maar wat het team intussen ook al vaker heeft aangehaald, is dat Verstappen inderdaad de problemen verbloemd. Want 2 jaar terug, met de upgrades in Spanje 2023, had Verstappen al kritiek op gewijzigd rijgedrag. Maar gezien hij wel sneller was heeft het team er niet echt iets mee gedaan. En vervolgens heeft het tot vorig jaar ergens geduurd totdat ze tot de conclusie kwamen dat het toen al begonnen is met mis gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

[...]

Het een sluit het ander niet uit.

Binnen het huidige concept en/of de mogelijkheden van team en fabriek bouwen ze de snelste auto die ze mogelijk achten. Maar blijkbaar resulteert dat in een hok waar 99,99% van de mensheid niet mee kan rijden.

Is het dan voor max gebouwd? Nee, dat is een totaal andere vraag.

Ik denk eerlijk gezegd dat ie in een McLaren of zelfs Ferrari inmiddels heel ruim aan de leiding had gestaan. Ongeacht of de auto voor hem gebouwd zou zijn.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• RobertMe
Man man man wat een blunder van Red Bull met het teruggeven van die plek.

In de post show op F1TV zat al een stukje met Palmer die het incident erbij haalt met de onboard van Russell. En toen viel mij al meteen op dat Russells rechter hand boven de cockpit uit steekt, oftewel: hij had het stuur 90 graden naar links gedraaid, in een bocht naar rechts. Hoe kan het dan dat Red Bull niet inziet dat Russell geen controle over de auto had? En Verstappen dus "echt" van de baan wordt gereden, doordat Russell geen controle heeft.

Ja, het antwoord op die vraag kan ik ook wel geven. Jonathan Wheatly is weg, die zal ~20 jaar ervaring hebben in dit soort dingen beoordelen en de discussies met RC & de stewards daarover. En zijn opvolger wilde wellicht zijn oude team nog een pleziertje doen, Stephen Knowles werkte "immers" t/m 2021 nog bij Mercedes. En was tot dit jaar bij Red Bull ook "maar" head of strategy. En geen sporting director die dus ook met de stewards dit soort dingen moet uitvechten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 01:08
Als Max de volgende race een punt pakt (of tijdens de trainingen voor Oostenrijk misschien?), betekend dat een ban voor Oostenrijk volgens mij. Denk dat die dat beter niet kan doen voor dat deel van zijn fanbase die daar heen reist en daar al flink voor betaald zal hebben.....

Anders voorzie ik daar ook nog wel een flinke teleurstelling bij veel mensen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• schumi1986
Dennism schreef op zondag 1 juni 2025 @ 20:31:
Als Max de volgende race een punt pakt (of tijdens de trainingen voor Oostenrijk misschien?), betekend dat een ban voor Oostenrijk volgens mij. Denk dat die dat beter niet kan doen voor dat deel van zijn fanbase die daar heen reist en daar al flink voor betaald zal hebben.....

Je vergeet denk ik dat Max niets om zijn fans geeft :9

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• warp
  • Niet online
MikeyMan schreef op zondag 1 juni 2025 @ 20:25:
Nee ik bedoel het hele team. Die auto hoort ergens op p6 t/m p12 te staan. Max haalt eruit wat er niet in zit en sust ze daarmee in slaap. En ze maken geen enkele aanstalten om wakker te worden. Al een jaar of twee.
Klopt, Perez gaf het als eerste aan, maar werd niet serieus genomen omdat Verstappen er snel mee was. Maar naarmate er meer updates kwamen begon het Verstappen ook op te vallen. Alleen deden ze er niets mee omdat Verstappen toch races bleef winnen. Newey had trouwens ook commentaar en suggesties op de richting die ze insloegen, maar die werden van de hand geschoven door Waché / Red Bull.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gorgi_19

gorgi_19

Gelukkig is McLaren oranje. Kunnen ze aangeven dat ze nog nooit zoveel fans hebben gezien die voor hun komen.
En anders kunnen ze Richard Verschoor in de auto zetten, hebbe ze alsnog een Nederlander in de auto en qua resultaat in een Red Bull zal hij gelijk staan met Yuki :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 01:08
schumi1986 schreef op zondag 1 juni 2025 @ 20:34:
[...]

Je vergeet denk ik dat Max niets om zijn fans geeft :9
Niet persoonlijk waarschijnlijk, maar vanuit zijn bedrijven / zakelijke partners gezien, en dan vooral travel / merchandise kan het toch onverstandig zijn om je fanbase schade te berokkenen :P Ook al doe je het er uiteraard niet om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur

Tijdens de trainingen en/of Q van Oostenrijk mag/kan gewoon :) je wordt pas voor de volgende raceweekend geschorst (dan dus Silverstone)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• schumi1986
Dennism schreef op zondag 1 juni 2025 @ 20:38:
[...]

Niet persoonlijk waarschijnlijk, maar vanuit zijn bedrijven / zakelijke partners gezien, en dan vooral travel / merchandise kan het toch onverstandig zijn om je fanbase schade te berokkenen :P Ook al doe je het er uiteraard niet om.
Als F1 fan waardeer ik Max om zijn race kwaliteiten maar Max als persoon heb ik echt helemaal niets mee. Ik denk echt oprecht dat hij niets om zijn fans geeft ook al heeft dat negatieve impact aan de zakelijke kant.

Hij kan niet eens een normale interview geven als hij niet heeft gewonnen of als het tegen zit. en de Dutch GP stopt mede doordat Max steeds rare uitspraken doet als in ik stop ermee als het een race tegenzit Daardoor durft de organisatie van Dutch Gp niet nogmaals 3 jaar te verlengen.

Max denkt echt alleen aan zichzelf.

[ Voor 5% gewijzigd door schumi1986 op 01-06-2025 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deurstopper
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
[...]

Dit idd, ook na die safety car met de harde band, brak z'n auto behoorlijk uit net voor het rechte stuk. Leclerc ging 'm wel voorbij, maar niet veel anderen zouden 'm op de baan hebben kunnen houden.

Steam/Epic: Deurstopper

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:30

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
De standen in de race;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gNwKCKSOTp0S5Q382PFISW-pmi4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SHdZKb5SDau3NWirM3nDDW9v.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NrnxJbis6o4zj1AIFnQXBKaeBaI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4Oc7HwiL1rwAMcYr5TUxEg8i.jpg?f=fotoalbum_tile

En wat leuke data;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hZ56pIP_fAWrz3kUWdwlrhkLXqw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ukCoBq8NPjRpS1OzHi3JnNIw.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jx0en44kAk0AWtnW3t92T25IG-o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NxcbR4eidSQO86HBYqyiBVYC.jpg?f=fotoalbum_large

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
schumi1986 schreef op zondag 1 juni 2025 @ 20:44:
[...]

Als F1 fan waardeer ik Max om zijn race kwaliteiten maar Max als persoon heb ik echt helemaal niets mee. Ik denk echt oprecht dat hij niets om zijn fans geeft ook al heeft dat negatieve impact aan de zakelijke kant.

Hij kan niet eens een normale interview geven als hij niet heeft gewonnen of als het tegen zit. en de Dutch GP stopt mede doordat Max steeds rare uitspraken doet als in ik stop ermee als het een race tegenzit Daardoor durft de organisatie van Dutch Gp niet nogmaals 3 jaar te verlengen.

Het is ook geen geheim toch dat Verstappen niet veel om z'n fans en om de aandacht geeft? Hij is een racer pur sang, niets meer niets minder. Hij gaat niet sneller racen of beter zijn best doen omdat hij toevallig zijn thuis race (waar dat ook mag zijn, Zandvoort, België of Monaco) is, nee Verstappen geeft altijd 100%. Hij gaat ook niet als een gek donuts maken met een Nederlandse vlag als hij Zandvoort wint. Zelfs niet als hij wereldkampioen wordt.

Dat maakt hem in mijn ogen niet slechter en zorgt er (blijkbaar) ook niet voor dat hij minder fans heeft.

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• RRCreations
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12-09 11:27
G_Dragon schreef op zondag 1 juni 2025 @ 19:12:

[Afbeelding]
Wat een onzin argument, Verstappen zat op de racinglijn, Lecler niet. Verstappen heeft het recht op om de race lijn te blijven totdat Lecler er voorbij is gegaan. Kennen wij nog Oostenrijk 2024 met betrekking tot de racelijnen? Verstappen werd daar ook bestraft voor contact, terwijl Lecler dit veel zwaarder moet worden aangerekend omdat het niet bij een bocht gebeurd.

Wat een koekebakkers, er zit echt geen lijn bij die stewards, 0,0.

Tevens terechte staf van 10 seconden voor Verstappen omdat je elk incident apart moet beoordelen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

schumi1986 schreef op zondag 1 juni 2025 @ 20:44:
[...]

Tsjah. Wel authentiek.

Hij is er voor 1 ding. Racen.
Als ie niet in een auto zit, zit ie op een sim.

Waarom zou ie zich druk moeten maken over de fans? Die ook nog in hoge mate nieteens F1 fans zijn, maar surrogaat patriotten?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:15

Polycom

Poes van goud

Gefeliciteerd Mclaren! Einde seizoen voor Red Bull, alle ballen nu op 2026.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi1986
miicker schreef op zondag 1 juni 2025 @ 20:52:
[...]

Het is ook geen geheim toch dat Verstappen niet veel om z'n fans en om de aandacht geeft? Hij is een racer pur sang, niets meer niets minder. Hij gaat niet sneller racen of beter zijn best doen omdat hij toevallig zijn thuis race (waar dat ook mag zijn, Zandvoort, België of Monaco) is, nee Verstappen geeft altijd 100%. Hij gaat ook niet als een gek donuts maken met een Nederlandse vlag als hij Zandvoort wint. Zelfs niet als hij wereldkampioen wordt.

Dat maakt hem in mijn ogen niet slechter en zorgt er (blijkbaar) ook niet voor dat hij minder fans heeft.
Eens en dat waardeer ik ook wel aan hem hoor maar een beetje vrolijker en sympathieker zijn kost niets extra zou je zeggen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ArgantosNL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-09 16:54
schumi1986 schreef op zondag 1 juni 2025 @ 21:01:
[...]

Eens en dat waardeer ik ook wel aan hem hoor maar een beetje vrolijker en sympathieker zijn kost niets extra zou je zeggen.
Je kunt kiezen tussen echt of nep vrolijk, het neppe is iets waar ik een hekel aan heb. Ik heb liever dat ze wat ruwer zijn dan totaal gladde PR machines.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soulcrusher
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10-09 11:40
RobertMe schreef op zondag 1 juni 2025 @ 19:38:
[...]

Je mag de sport niet in diskrediet brengen. Als je vervolgens de stewards een stel partijdige prutsers die de pik op je hebben noemt denk ik dat daar dus wel een straf uit komt. Note: niet mijn mening. Maar met de voorgaande interviews van Verstappen zou je wel kunnen denken dat hij er zo over denkt.
Ik snap je note, je wil natuurlijk geen geldboete van de FIA krijgen ;) .

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Southern Sun
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06:50
Aah VER had de rode lap weer mee… wtf. Slechte call van RB voor de harde band ipv buiten blijven op softs. Maar om je dan weer zo af te reageren, ongelofelijk en dan verdient ie dalijk die schorsing ook gewoon. Tikkeltje meer zelfbeheersing in dit soort situaties had ik toch graag gezien, los van de beslissingen van de stewards. Ik zet m’n geld in op PIA dit jaar.

[ Voor 11% gewijzigd door Southern Sun op 01-06-2025 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eMiz0r
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 13:44
Southern Sun schreef op zondag 1 juni 2025 @ 21:06:
Aah VER had de rode lap weer mee… wtf. Slechte call van RB voor de harde band ipv buiten blijven op softs. Maar om je dan weer zo af te reageren, ongelofelijk en dan verdient ie dalijk die schorsing ook gewoon. Tikkeltje meer zelfbeheersing in dit soort situaties had ik toch graag gezien.
Ik zet m’n geld in op PIA dit jaar.
De gele band is de medium 😬 Maar ook dan had hij het pittig gekregen tegen allemaal nieuwe softs om je heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Southern Sun
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06:50
eMiz0r schreef op zondag 1 juni 2025 @ 21:08:
[...]

De gele band is de medium 😬 Maar ook dan had hij het pittig gekregen tegen allemaal nieuwe softs om je heen.
Zat toch echt wit / hard op het einde onder :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VKt39q_mIKOvKRbsm6hZ_MFw8iM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BqnWFZELIBroZk27KP1rtnAu.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 40% gewijzigd door Southern Sun op 01-06-2025 21:12 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• RobertMe
Peak Sky F1. Piastri blijven pushen om een mening te geven over Russell vs Verstappen: https://streamain.com/en/lSNdhxdpPo9lWgE/watch

Piastri antwoord dus meer info "nodig" te hebben, hij heeft T2 gezien en daarna T5, maar de exacte situatie weet die niet. En dan nog eens vragen van "dus je wilt geen reactie er op geven?". Man man man, hij heeft toch een reactie gegeven, en dat is dat hij niet weet wat gebeurd is en alleen 2 "flitsen" van beelden heeft gezien zonder context.
Pagina: 1 ... 18 ... 20 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Huisregels van dit topic:
  • Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
  • Graag de slowchat beperken tot de vrije trainingen en races. Geef elkaar de ruimte om daarbuiten meer inhoudelijke discussies te voeren.
  • Hou het een beetje gezellig. Je persoonlijke frustraties over commentaar, coureurs, andere participanten in dit topic, of wat dan ook, zijn hier niet welkom.
  • Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen, gesneer of vervelende opmerkingen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de
Officiële Tweakers Discord