NOR niet naar rood dus maar naar medium
BLACK AND WHITE FLAG FOR CAR 5 (BOR) - MOVING UNDER BRAKING
20 Apr 2025, 20:01:50, Lap 35
20 Apr 2025, 20:01:50, Lap 35
Leuke wedstrijd zo, gaat nog spannend worden met verstappen, leclerc en norris denk ik op t einde
If you don’t agree or understand why it makes sense for people what they say, do or think, it is not because they are behaving really strangely, bizarrely, or erroneously, it is because your perspective is different
LEC > FL
Rondetijden voor ronde 35
Rondetijden voor ronde 35
1 | PIA | 1:32.555 |
2 | VER | 1:32.743 |
3 | RUS | 1:32.966 |
4 | LEC | 1:32.390 |
5 | NOR | 1:49.867 |
GP liet net al aan VER weten wat het gat was ten opzichte van NOR. GP richt zich dus nu niet meer op PIA gok ik, enkel nog op wat er achter VER gebeurt.BakkerM schreef op zondag 20 april 2025 @ 20:03:
Leuke wedstrijd zo, gaat nog spannend worden met verstappen, leclerc en norris denk ik op t einde
Stroll denkt ook, als ik maar zo lang mogelijk niet pit kan ik ook een keertje heel ff in de bijna top 10 rijden.
Kijken wat Leclerc nu kan op die relatief nieuwe harde banden. Want hij kan ook die P3 nog gaan pakken.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Iedereen achter Stroll rijdt snellere rondetijden dan Stroll zelf. Prima strategie dus voor Stroll! /sSilent Thunder schreef op zondag 20 april 2025 @ 20:03:
Stroll denkt ook, als ik maar zo lang mogelijk niet pit kan ik ook een keertje heel ff in de bijna top 10 rijden.
Nope..Holk schreef op zondag 20 april 2025 @ 19:58:
Benieuwd of ze een setje Soft onder die wagen van Norris durven te steken
Nee.Yonix schreef op zondag 20 april 2025 @ 20:04:
Mogen settings / motorstanden nu wel weer aangepast worden tijdens de race?
"When you grow up your heart dies"
GP vraagt een front flap update voor Verstappen. Voor als er een SC komt?
wel naar beneden toch? niet meer terug ivm schade aan de motor
Yep. Maar daarna niet meer omhoog.Wognummer schreef op zondag 20 april 2025 @ 20:05:
[...]
wel naar beneden toch? niet meer terug ivm schade aan de motor
Een Ferrari op het podium zo? Tsjonge.
Lekkere actie van Leclerc
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Max moet nog oppassenTinusXIII schreef op zondag 20 april 2025 @ 20:05:
Leclerc gaat hard.
FIA STEWARDS: 10 SECOND TIME PENALTY FOR CAR 30 (LAW) - LEAVING THE TRACK AND GAINING AN ADVANTAGE
20 Apr 2025, 20:06:19, Lap 38
20 Apr 2025, 20:06:19, Lap 38
Gun ons Ferrari fans ook eens watStefanVerkerk schreef op zondag 20 april 2025 @ 20:05:
Een Ferrari op het podium zo? Tsjonge.
Haha iemand doet een rode vlag na :-)
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
INCIDENT INVOLVING CAR 4 (NOR) NOTED - FAILING TO FOLLOW RACE DIRECTORS INSTRUCTIONS – CROSSING THE LINE AT PIT EXIT
20 Apr 2025, 20:08:14, Lap 40
Slam dunk tijdstraf?
20 Apr 2025, 20:08:14, Lap 40
Slam dunk tijdstraf?
Ik hoop niet dat 't een of andere ^&&*($@! in het publiek is met een laserpenDarkSide schreef op zondag 20 april 2025 @ 20:08:
Haha iemand doet een rode vlag na :-)

Ouwe troep? Wat is dat?.......Alles is leuk, zelfs modelracing..........BOINC ook mee met DPC!
......Team Grazzie~Power....!! Mooooooeeeee......
LEC had een paar heel snelle ronden die het mogelijk zouden kunnen maken. Maar het lijkt te stabiliseren.
En Leclerc loopt nu 0,3 a 0,5s per ronde in. Bij lange na niet genoeg.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
NOR…

[ Voor 11% gewijzigd door JB op 20-04-2025 20:10 ]
Mijn boefje is liev!
Als Max P2 pakt is het meer dan prima gedaan.
Top 3 in het kampioenschap staat dicht bij elkaar en dat na 5 races.
Voorsprong van de McLaren coureurs had ik groter verwacht.
Ik ben bang dat de persoon met die glazen bol gelijk krijgt. Ik hoop dat er nog iets spannends gebeurt. De zenuwen van iemand, of een overstekende zandhaas
Valt mee inderdaad. Ik had gedacht dat ze wegreden tot een vrije pitstop.d-vine schreef op zondag 20 april 2025 @ 20:10:
Als Max P2 pakt is het meer dan prima gedaan.
Hij valt dan terug naar P5 achter RUS.Exocet schreef op zondag 20 april 2025 @ 20:11:
Norris heeft geen pijn bij een straf waarschijnlijk
Wel als hij LEC nog pakt en niet genoeg weg rijdtExocet schreef op zondag 20 april 2025 @ 20:11:
NOR behoorlijk aan het pushen nu inderdaad. Kijk dat verschil met RUS. Wow.Exocet schreef op zondag 20 april 2025 @ 20:11:
Rondetijden voor ronde 41
1 | PIA | 1:32.987 |
2 | VER | 1:32.568 |
3 | LEC | 1:32.254 |
4 | NOR | 1:31.778 |
5 | RUS | 1:34.701 |
als ie LEC voorbij kan heeft ie zeker wel pijn ervanExocet schreef op zondag 20 april 2025 @ 20:11:
Momenteel rustige en brave gevechten, niet echt veel spannends! Hopelijk komt er zo nog iets onverwachts
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Yep, hij is nu aan het pushen.
Hij heeft al 5 sec op Rus over 2 ronden.
Nah, dat komt waarschijnlijk niet meer.G_Dragon schreef op zondag 20 april 2025 @ 20:12:
Momenteel rustige en brave gevechten, niet echt veel spannends! Hopelijk komt er zo nog iets onverwachts

Verwijderd
Een oliesjeik die de finishvlag een ronde te vroeg vlagt?G_Dragon schreef op zondag 20 april 2025 @ 20:12:
Het gat van Piastri naar Verstappen blijft al tig ronden hetzelfde.
Dat is toch best positief te noemen.
Dat is toch best positief te noemen.
Tijd voor een SC?StefanVerkerk schreef op zondag 20 april 2025 @ 20:12:
[...]
NOR behoorlijk aan het pushen nu inderdaad. Kijk dat verschil met RUS. Wow.
DiscutabelExocet schreef op zondag 20 april 2025 @ 20:14:
Was Norris er overheen?
NeeExocet schreef op zondag 20 april 2025 @ 20:14:
Was Norris er overheen?
net er op. Maar niet overheen volgens mij
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
FIA STEWARDS: INCIDENT INVOLVING CAR 4 (NOR) REVIEWED NO FURTHER INVESTIGATION - FAILING TO FOLLOW RACE DIRECTORS INSTRUCTIONS – CROSSING THE LINE AT PIT EXIT
20 Apr 2025, 20:14:11, Lap 43
Geen straf voor NOR
Geen straf voor NOR
LEC rijdt niet even meer dan 1s sneller per rondje dan VER..mkmi schreef op zondag 20 april 2025 @ 20:13:
Gaat P2 voor VER lukken? Ik hoop het
Best bemoedigend dat het gat rond de 4 seconden blijft. Jammer van de slechte start, in dirty air had Max Piastri wel achter zich gehouden.
Volgens mij is Norris veilig, hij zit wel op de lijn maar het wiel is er niet helemaal over. Of mag je er ook geen klein stukje overheen?
In mijn herinnering mag je niet op de lijn rijden (iets met Monaco in 2022 waar Freitas? de event notes van 21 had gekopieerd waarin stond dat je wel op de lijn mocht rjiden maar niet over de lijn en de RBRs op de lijn reden).Exocet schreef op zondag 20 april 2025 @ 20:14:
Was Norris er overheen?
StefanVerkerk schreef op zondag 20 april 2025 @ 20:14:
FIA STEWARDS: INCIDENT INVOLVING CAR 4 (NOR) REVIEWED NO FURTHER INVESTIGATION - FAILING TO FOLLOW RACE DIRECTORS INSTRUCTIONS – CROSSING THE LINE AT PIT EXIT
Geen straf voor NOR

NOR gaat wel hard hoor op het moment.
Rondetijden voor ronde 43
Rondetijden voor ronde 43
1 | PIA | 1:32.871 |
2 | VER | 1:33.182 |
3 | LEC | 1:32.258 |
4 | NOR | 1:31.857 |
5 | RUS | 1:33.497 |
Maar rijdt Piastri op snelheid of op delta?d0s schreef op zondag 20 april 2025 @ 20:15:
Best bemoedigend dat het gat rond de 4 seconden blijft. Jammer van de slechte start, in dirty air had Max Piastri wel achter zich gehouden.
Max had ook op hard moeten starten
Ik veracht Delta
Zuur toch, die straf van Verstappen maakt dat ie nu 2e wordt. Op racepace had PIA het niet gelukt zo lijkt het.
Ik zou het leclerc ook wel gunnen
DUGG
In de replay zag ik hem gewoon netjes tussen de lijnen kleuren dus dan zou een straf raar zijn.
Was ie nog beter weggekomenjaapstobbe schreef op zondag 20 april 2025 @ 20:16:
Natuurlijk wel. Op de lijn is altijd in.RobertMe schreef op zondag 20 april 2025 @ 20:15:
[...]
In mijn herinnering mag je niet op de lijn rijden (iets met Monaco in 2022 waar Freitas? de event notes van 21 had gekopieerd waarin stond dat je wel op de lijn mocht rjiden maar niet over de lijn en de RBRs op de lijn reden).
Bij tennis, bij voetbal, bij F1 ook.
Was wel weer een mentaal tikje geweest voor Nor.jaapstobbe schreef op zondag 20 april 2025 @ 20:15:
Straf had toch niks uitgemaakt
Ze zijn op zoek naar een glazenbol.jaapstobbe schreef op zondag 20 april 2025 @ 20:16:
GP heeft er een gevonden uit Nederland gaat het gerucht
Fixed that for youLZ86 schreef op zondag 20 april 2025 @ 20:16:
Zuur toch, die straf slechte start van Verstappen maakt dat ie nu 2e wordt. Op racepace had PIA het niet gelukt zo lijkt het.
Nu misschien ook weer nu Piastri de McLarenrijder is die het hoogste staat in de stand? Dat is Norris nog niet eerder overkomen volgens mij en het gaat nu wel echt om het wereldkampioenschap.pietr schreef op zondag 20 april 2025 @ 20:16:
[...]
Was wel weer een mentaal tikje geweest voor Nor.
Met de verwachtingen van afgelopen weekend mag Max heel blij zijn met een P2.
Over 14 dagen weer een stratencircuit. Dan krijgen we hetzelfde verhaal als hier denk ik.
Over 14 dagen weer een stratencircuit. Dan krijgen we hetzelfde verhaal als hier denk ik.
PIA nu in de vuile lucht van achterblijvers. Vind het weinig bemoedigends hoor eerlijk gezegd, afgezien van dat Mclaren en Red Bull redelijk gelijk op gaan.Exocet schreef op zondag 20 april 2025 @ 20:17:
Snelheid van Max is wel bemoedigend
Rondetijden voor ronde 45
1 | PIA | 1:32.393 |
2 | VER | 1:32.466 |
3 | LEC | 1:33.088 |
4 | NOR | 1:32.113 |
5 | RUS | 1:33.707 |
Denk dat Piastri het gat aan het managen is en nog wel wat harder kan.d0s schreef op zondag 20 april 2025 @ 20:15:
Dat is Stroll die niet aan de kant gaat en Piastri opbouwt.
VER loopt in S1 0,8 sec in op PIA door dat verkeer dat PIA hindert
vooral aan het klagen over verkeer heheDoubleDutch schreef op zondag 20 april 2025 @ 20:18:
[...]
Denk dat Piastri het gat aan het managen is en nog wel wat harder kan.
Nou, de top 5 is nu al wel redelijk duidelijk. De kwalificatie was leuker gisteren
.
Ik verwacht geen actie meer in de top 10..
Slechte ronde van LeclercStefanVerkerk schreef op zondag 20 april 2025 @ 20:18:
[...]
PIA nu in de vuile lucht van achterblijvers. Vind het weinig bemoedigends hoor eerlijk gezegd, afgezien van dat Mclaren en Red Bull redelijk gelijk op gaan.
Rondetijden voor ronde 45
1 PIA 1:32.393 2 VER 1:32.466 3 LEC 1:33.088 4 NOR 1:32.113 5 RUS 1:33.707
Andere sporten interesseren mij niet zoLuapper schreef op zondag 20 april 2025 @ 20:16:
[...]
Natuurlijk wel. Op de lijn is altijd in.
Bij tennis, bij voetbal, bij F1 ook.
En in F1 is het nu nog steeds, deze race, de witte lijn (met roze vlak ernaast) bij de pit entry mogen ze niet aanraken als ze op het circuit blijven. Daarvoor hebben meerdere coureurs al een waarschuwing + reprimande gehad (uit veiligheid om bij een crash / incident niet vol in de pit muur te belanden).
Rondetijden voor ronde 46
1 | PIA | 1:33.352 |
2 | VER | 1:32.324 |
3 | LEC | 1:32.425 |
4 | NOR | 1:32.379 |
Max kan Pia aardig bijhouden. Ben nu al benieuwd naar de race in Barcelona waar strenger gecontroleerd gaat worden op die flexwings.
Russel gewoon al op 11 seconden gereden.
Hoop wel dat Leclerc het volhoudt. Gun het hem wel.
Hoop wel dat Leclerc het volhoudt. Gun het hem wel.
Als NOR zo doortrapt kan ie LEC nog pakken in t laatste rondjeMilenco schreef op zondag 20 april 2025 @ 20:18:
Nou, de top 5 is nu al wel redelijk duidelijk. De kwalificatie was leuker gisteren.
Maar met deze uitslag is dit toch wel een mooie start van het seizoen voor het WDC.
Best spannend.
Binnen 1 team een gevecht.
Max die het nog bijhoudt (wat ik niet had verwacht)
RUS die (vandaag niet) boven verwachting doet
LEC die vandaag weer wat laat zien met een podium.
Best spannend.
Binnen 1 team een gevecht.
Max die het nog bijhoudt (wat ik niet had verwacht)
RUS die (vandaag niet) boven verwachting doet
LEC die vandaag weer wat laat zien met een podium.
McLaren hebben meer snelheid achter de hand.
Zakt wat in door achterblijvens en loopt gelijk weer op
Net ook hele tijd Max op 4 houden. Zakt het eronder zet hij easy aan
Zakt wat in door achterblijvens en loopt gelijk weer op
Net ook hele tijd Max op 4 houden. Zakt het eronder zet hij easy aan
Zo Max zal erg balen van die 5sec penalty.
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
NOR en LEC (bijna) dezelfde rondetijd
Rondetijden voor ronde 47
Rondetijden voor ronde 47
1 | PIA | 1:32.669 |
2 | VER | 1:32.873 |
3 | LEC | 1:32.232 |
4 | NOR | 1:32.241 |
valt wel mee denk ik ik denk dat PIA er wel voorbij had gegaan op racepace het zijn 3 DRS plekken hierAmaze86 schreef op zondag 20 april 2025 @ 20:21:
Zo Max zal erg balen van die 5sec penalty.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Huisregels van dit topic:
Overige topics:
Huisregels van dit topic:
- Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
- Graag de slowchat beperken tot de vrije trainingen en races. Geef elkaar de ruimte om daarbuiten meer inhoudelijke discussies te voeren.
- Hou het een beetje gezellig. Je persoonlijke frustraties over commentaar, coureurs, andere participanten in dit topic, of wat dan ook, zijn hier niet welkom.
- Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen, gesneer of vervelende opmerkingen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie:
[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Viaplay in Nederland - Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in: [F1] Seizoen 2025
- Andere race categorieën zijn hier offtopic, is er: Algemeen race topic Deel 3
- En voor gerelateerde randzaken is er: [F1] Randzaken
Dit topic sluit ergens in de week na de race.
![]() | Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de Officiële Tweakers Discord |