Die Max is pissed-off hahaha, snap het niet goed want de straf was duidelijk... of zou er meer/iets anders spelen?
Heerlijk deze Max 😁
Ik zou het doen!
Sinds wanneer moet je vragen beantwoorden? Doen politici of woordvoerders ook nooit. Les 1: negeer de vraag en zeg wat je wilt zeggen. Dat is juist professioneel.Bundin schreef op zondag 20 april 2025 @ 20:43:
Omdat ie een volwassen vent met jaren ervaring is en PR momenten gewoon onderdeel zijn van de baan waar ie meer dan dik voor wordt betaald.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Winnaars houden niet van verliezenmikkelnl schreef op zondag 20 april 2025 @ 20:44:
Die Max is pissed-off hahaha, snap het niet goed want de straf was duidelijk... of zou er meer/iets anders spelen?
Stiekem vind ik dit leuker dan een happy Max.rammes schreef op zondag 20 april 2025 @ 20:44:
Heerlijk deze Max 😁
Dat handje ook richting Ben net. Een 'moetje'.
Hij krijgt hier geen strafpunten voor.Aardappelbakker schreef op zondag 20 april 2025 @ 20:42:
[...]
Grote kans. Als het inderdaad zo is, dan is de raceban wel heul dichtbij...
"When you grow up your heart dies"
Joh al bij alprima race, bemoedigend tempo, Max sterk gereden, kampioenschap ligt open.
Rest er om heen is alleen maar afleiding. Leuk voor drive to survive maar draagt weinig bij aan t racen
Rest er om heen is alleen maar afleiding. Leuk voor drive to survive maar draagt weinig bij aan t racen
If you don’t agree or understand why it makes sense for people what they say, do or think, it is not because they are behaving really strangely, bizarrely, or erroneously, it is because your perspective is different
Ik zie nog niet veel anders in Spanje inderdaad. Zal weinig schokkends zijn gok ik.Otto Jans schreef op zondag 20 april 2025 @ 20:43:
[...]
Mwah, McLaren heeft nog steeds een redelijke voorsprong. Iedereen denkt dat Spanje de rangorde zo anders gaat worden. Ik wil het nog wel eens meemaken
Was een paar jaar geleden toch ook met een aangescherpte regel, waarvan iedereen dacht dat die Red Bull wel zou raken. Uiteindelijk liep Red Bull daarna alleen maar makkelijker weg.
Hij heeft het spelletje gewoon minder goed gedaan dan Piastri vandaag.
Hij had gewoon een mindere start. Dat kan je als coureur alleen jezelf verwijten
Hehe eindelijk wat wijsheidOtto Jans schreef op zondag 20 april 2025 @ 20:45:
[...]
Hij heeft het spelletje gewoon minder goed gedaan dan Piastri vandaag.
Hij had gewoon een mindere start. Dat kan je als coureur alleen jezelf verwijten
If you don’t agree or understand why it makes sense for people what they say, do or think, it is not because they are behaving really strangely, bizarrely, or erroneously, it is because your perspective is different
Sportief van Max dat hij nog even op het podium gaat voor die groepsfoto en dan wegwezen! Haha. Ik geniet hier echt wel van haha.
Met dat rozenwater kun je toch ook niet enthousiast doen op het podium?
U zei?StefanVerkerk schreef op zondag 20 april 2025 @ 20:41:
Het zou mij niks verbazen dat Verstappen zo het rozenwater pakt en wegloopt zonder mee te doen aan het spuitmomentje.
Ach, ik ben ook wel eens pissed-off en soms zelfs zonder duidelijke reden. We hebben allemaal van die dagen dat één dingetje genoeg is om de emmer over te laten lopen. Niet zo zwaar aan tillen hoor. Over 2 weken weer een race!!
Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch
Heerlijk weer dit met Max
what you see is what you get
what you see is what you get
[ Voor 14% gewijzigd door d-vine op 20-04-2025 20:48 ]
U gaat door voor de koelkast!StefanVerkerk schreef op zondag 20 april 2025 @ 20:41:
Het zou mij niks verbazen dat Verstappen zo het rozenwater pakt en wegloopt zonder mee te doen aan het spuitmomentje.

Over een uurtje is hij het weer kwijt en alweer met simracen bezig.
Zullen we het houden op een halve bingo?
Nou dat was feestelijk en klaar.
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
In het vliegtuig want ik gok dat hij zo gelijk terugvliegt naar Nice.sjaool schreef op zondag 20 april 2025 @ 20:47:
Over een uurtje is hij het weer kwijt en alweer met simracen bezig.
Op de actie in de eerste bocht en de crash van Yuki na was dit eigenlijk maar een saaie race. Ze mogen er wel wat meer pit in gooien. Twee saai races achter elkaar wordt wel wat saai. De kwalificatie was nog het mooiste van dit weekend.
Over 2 weken op naar Miami. Dat wordt een latertje.
Duurt ook zo lang, hij heeft nu de tijd ervoorRichh schreef op zondag 20 april 2025 @ 20:48:
Max wil natuurlijk ook gewoon vlot naar huis om de geboorte van zn kind bij te kunnen wonen toch?
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Was Max niet strafpunten aan het sparen zodat hij een weekendje vrij kon krijgen voor de bevalling? Even inleiden en hopsakee.Richh schreef op zondag 20 april 2025 @ 20:48:
Max wil natuurlijk ook gewoon vlot naar huis om de geboorte van zn kind bij te kunnen wonen toch?
En weer een sprintsjaool schreef op zondag 20 april 2025 @ 20:49:
Op de actie in de eerste bocht en de crash van Yuki na was dit eigenlijk maar een saaie race. Ze mogen er wel wat meer pit in gooien. Twee saai races achter elkaar wordt wel wat saai. De kwalificatie was nog het mooiste van dit weekend.
Max/Red Bull mag het toch niet eens zijn met de straf? Prima, laat iedereen in zijn waarde.
Max zijn reactie komt ook waarschijnlijk omdat hij altijd heel makkelijk en snel een straf krijgt en zijn concurrenten veel minder.
Max zijn reactie komt ook waarschijnlijk omdat hij altijd heel makkelijk en snel een straf krijgt en zijn concurrenten veel minder.
*insert opmerking over papieren rietjes*
1-stoppers mogen wat mij betreft verbannen worden. Gooi er maar een soft, medium en hard verplichting in. Ik denk dat zoiets voor extra spanning gaat zorgen, zeker nu de teams redelijk dicht op elkaar zitten.sjaool schreef op zondag 20 april 2025 @ 20:49:
Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch
Precies dat.Exocet schreef op zondag 20 april 2025 @ 20:51:
Max/Red Bull mag het toch niet eens zijn met de straf? Prima, laat iedereen in zijn waarde.
Max is altijd de pineut bij de leiding.
En ik maar denken dat FOM en FIA zich zo druk maakten over Net Zero in 2030. Jeetje wat een overdreven vuurwerkshow haha.
Tja, geld als olie en dan kun je doen wat je wilt.StefanVerkerk schreef op zondag 20 april 2025 @ 20:53:
En ik maar denken dat FOM en FIA zich zo druk maakten over Net Zero in 2030. Jeetje wat een overdreven vuurwerkshow haha.
Misschien moet milieudefensie in het Midden-Oosten eens wat rechtzaken beginnen.
in 2030 gaan de windtunnels uit, dat scheelt weerStefanVerkerk schreef op zondag 20 april 2025 @ 20:53:
Moet je eens uitrekenen hoeveel ongebruikte banden er de shredder ingaan na elke race. Minimaal 200StefanVerkerk schreef op zondag 20 april 2025 @ 20:53:
Die worden natuurlijk allemaal gerecycled.Kadett schreef op zondag 20 april 2025 @ 20:58:
[...]
Moet je eens uitrekenen hoeveel ongebruikte banden er de shredder ingaan na elke race. Minimaal 200
Bij het nieuwe bandencontract moest de bandenleverancier ook initiatief tonen op het gebied van klimaat. PIrelli zegt te onderzoeken of het ongebruikte regenbanden alsnog kan inzetten en probeeert op verbeterde rexcycling van gebruikte banden.Kadett schreef op zondag 20 april 2025 @ 20:58:
[...]
Moet je eens uitrekenen hoeveel ongebruikte banden er de shredder ingaan na elke race. Minimaal 200
Ik snap Verstappen wel. Hij kwam slecht weg inderdaad, maar inhouden bij de eerste bocht doe je ook niet. Die uitwijk manoeuvre is naar mij mening in eerdere situaties (lees vorige gevechten met o.a. Hamilton) onbestraft gebleven.
Ik vind dat elke rijder gewoon in zo’n moment zsm van positie moet wisselen.
Denk dat het probleem was dat Max amper afremde, hij had gewoon beter moeten starten.Woudloper schreef op zondag 20 april 2025 @ 21:10:
Ik snap Verstappen wel. Hij kwam slecht weg inderdaad, maar inhouden bij de eerste bocht doe je ook niet. Die uitwijk manoeuvre is naar mij mening in eerdere situaties (lees vorige gevechten met o.a. Hamilton) onbestraft gebleven.
[ Voor 3% gewijzigd door Amaze86 op 20-04-2025 21:12 ]
Als Max remt ligt hij derde na de eerste bocht....de layout van die bocht vraagt om dit soort situaties. Zet er dan een betonnen muur neer en t is opgelost.
Goed om te zien dat Verstappen er na de race zo cool over was. De stewards gaan niet tussen zijn oren zitten.
Net als Piastri, die had de bocht ook nooit gehaald als Max de baan had gevolgd. Daarbij gaat het er niet eens om wie hier voor had mogen gaan, maar dat soortgelijke dingen voorheen niet bestraft werden. Ook niet bij minder discutabele gevallen. Normaal is dit gewoon een lap 1 incident waar niet eens naar gekeken wordt.Amaze86 schreef op zondag 20 april 2025 @ 21:11:
[...]
Denk dat het probleem was dat Max amper afremde, hij had gewoon beter moeten starten.
[removed]
Potverdrie die Brundle(?) heeft een partij grote ogen
Hoe zit het nou met die regels?
Ik dacht dat dit de regel was:
"A driver who is attempting to overtake must leave racing room for the other car if it is alongside, such that the car attempting to overtake has the room to complete the move without forcing the other driver off the track.
Deze ruimte was er in bocht 1 simpelweg niet. Pia hield nauwelijks zijn eigen auto binnen de lijnen. Terwijl Ver voor het ingaan van de bocht er nog royaal naast zat.
Op basis van welke regel mag Pia die move zo doen, en moest Ver de positie opgeven?
"A driver who is attempting to overtake must leave racing room for the other car if it is alongside, such that the car attempting to overtake has the room to complete the move without forcing the other driver off the track.
Deze ruimte was er in bocht 1 simpelweg niet. Pia hield nauwelijks zijn eigen auto binnen de lijnen. Terwijl Ver voor het ingaan van de bocht er nog royaal naast zat.
Op basis van welke regel mag Pia die move zo doen, en moest Ver de positie opgeven?
Max op viaplay.
Ga er geen woorden aan vuil maken.
Komt de vraag wil toch het moment erbij halen.
Nee dat wil ik niet.
Waarom niet
Omdat ik dat niet will.
En daarmee klaar
Ga er geen woorden aan vuil maken.
Komt de vraag wil toch het moment erbij halen.
Nee dat wil ik niet.
Waarom niet
Omdat ik dat niet will.
En daarmee klaar
Maar als Pia bij de apex voor lag, is het Max die aan het inhalen is?Biggg schreef op zondag 20 april 2025 @ 21:17:
Verstappen krijgt geen extra strafpunt op zijn licentie overigens. Omdat het geen gevaarlijk incident was (voordeel halen uit verlaten van de baan).
— Erik van Haren (@ErikvHaren) 20 april 2025
Verstappen stond al op acht punten, eerste punten worden eind juni weggestreept. #F1
Dit heeft Max ook wel eerder gedaan waarbij hij uiteindelijk het voordeel kreeg. De straf zelf klopt op zich ook wel, alleen geven ze die normaal gesproken niet voor incidenten in de 1e ronde/bocht.Shinji schreef op zondag 20 april 2025 @ 21:21:
[...]
Maar als Pia bij de apex voor lag, is het Max die aan het inhalen is?
[removed]
Dat zal denk ik de crux zijn voor Max zijn gevoel.redwing schreef op zondag 20 april 2025 @ 21:25:
[...]
Dit heeft Max ook wel eerder gedaan waarbij hij uiteindelijk het voordeel kreeg. De straf zelf klopt op zich ook wel, alleen geven ze die normaal gesproken niet voor incidenten in de 1e ronde/bocht.
1e bocht voor ‘een ander:’ racing incident
1e bocht Max: 5 second penalty
Ja als je Hamilton heet net als in 2021, maar als het om RB en Max gaat nope.redwing schreef op zondag 20 april 2025 @ 21:14:
[...]
Net als Piastri, die had de bocht ook nooit gehaald als Max de baan had gevolgd. Daarbij gaat het er niet eens om wie hier voor had mogen gaan, maar dat soortgelijke dingen voorheen niet bestraft werden. Ook niet bij minder discutabele gevallen. Normaal is dit gewoon een lap 1 incident waar niet eens naar gekeken wordt.
Inhalen buiten de baan is 10 sec tegenwoordig. Dus 5s is gewoon rekening houden met first lap.miekol schreef op zondag 20 april 2025 @ 21:26:
[...]
Dat zal denk ik de crux zijn voor Max zijn gevoel.
1e bocht voor ‘een ander:’ racing incident
1e bocht Max: 5 second penalty
Ik snap dat iedereen hier niet zo'n megafan van Verstappen is als ik dat benShinji schreef op zondag 20 april 2025 @ 21:21:
[...]
Maar als Pia bij de apex voor lag, is het Max die aan het inhalen is?
Heel simpel, op de Apex lag Piastra voor en dus is het zijn bocht.DR!5EQ schreef op zondag 20 april 2025 @ 21:31:
[...]
Ik snap dat iedereen hier niet zo'n megafan van Verstappen is als ik dat ben, maar ik mis de argumenten/bewijs bij velen waarom de straf terecht was.
[removed]
Yep die kreeg Lawson later in de race gewoon.RobertMe schreef op zondag 20 april 2025 @ 21:31:
[...]
Inhalen buiten de baan is 10 sec tegenwoordig. Dus 5s is gewoon rekening houden met first lap.
Dat wisselen was nu lastig. Sure, het kan wel tot aan de SC maar heel veel tijd was er ook niet en liever wacht je waarschijnlijk even in dit geval (want veld zit op elkaar, je wilt niet meteen naar P3 terugzakken als je P2 langs laat).Woudloper schreef op zondag 20 april 2025 @ 21:10:
En de straf kwam al tijdens de SC dus na de SC teruggeven kon ook niet. Maar ik verwacht dat als Red Bull naar RC / stewards gaat, hand ophoud, en zegt "na de SC geven we binnen 1 of 2 ronden de plek terug" dat ze dat wel accepteren. Maar ik verwacht dus dat Red Bull dat niet gedaan heeft en bij RC / stewards voet bij stuk heeft gehouden dat de plek terecht behouden was / Piastri ook een "overtreding" maakte en Verstappen daardoor de plek niet hoefde af te staan.
En uiteindelijk is het ook al millimeter werk dat Piastri zelf niet buiten de baan komt. En in dat geval hoeft Verstappen hem er sowieso niet langs te laten want dan duwt Piastri hem zelf buiten de baan.
Maar over de teamradio werd gelijk al aangegeven dat Verstappen de plek niet terug ging geven, dus dan hoeven ze ook niet te wachten tot na de SC.
Kijk CotA nog eens terug. Verstappen prikt hem bij Norris ook op het allerlaatste moment er weer opnieuw "tussen" en zit er op de apex centimeters voor, en mag Norris gewoon van de baan afrijden. En dat is exact wat Piastri nu ook doet. Zorgen dat die op de apex er centimeters voor zit en daarna de lijn dicteren. Zolang die zelf binnen de baan blijft wordt dat als een prima inhaalactie beschouwd en ben je als auto aan de buitenkant de klos.DR!5EQ schreef op zondag 20 april 2025 @ 21:31:
[...]
Ik snap dat iedereen hier niet zo'n megafan van Verstappen is als ik dat ben, maar ik mis de argumenten/bewijs bij velen waarom de straf terecht was.
in de analyse van Giedo van de Garde was het niet goed te zien. Zowel Hopin Tung als Giedo konden niet zien wie er voor lag dus is dat echt jou eigen interpretatie.redwing schreef op zondag 20 april 2025 @ 21:34:
[...]
Heel simpel, op de Apex lag Piastra voor en dus is het zijn bocht.
Uiteraard, en dat is wat ik ook schreef. Als Red Bull naar RC / stewards gaat en zegt "prima, we zaten fout en geven na de SC de plek terug" wil ik nog best geloven dat ze (RC / stewards) daar in mee gaan. Maar Red Bull heeft dat niet gedaan, dus kunnen de stewards ook prima meteen de straf geven.TinusXIII schreef op zondag 20 april 2025 @ 21:36:
Maar over de teamradio werd gelijk al aangegeven dat Verstappen de plek niet terug ging geven, dus dan hoeven ze ook niet te wachten tot na de SC.
Wellicht zagen ze het niet door hun oranje bril?tinustussengas1 schreef op zondag 20 april 2025 @ 21:37:
[...]
in de analyse van Giedo van de Garde was het niet goed te zien. Zowel Hopin Tung als Giedo konden niet zien wie er voor lag dus is dat echt jou eigen interpretatie.
Coulthard is betrokken bij Red Bull als ambassadeur, die heeft een prima relatie met Max, dat Max zo reageerde wat puur een F*ck You naar de FIA....DR!5EQ schreef op zondag 20 april 2025 @ 20:39:
Coulthard is ook een vervelende vent met teveel macht binnen de F1. De manier waarop hij zn werk doet is gewoon irritant alsof hij jaloers is ofzo.
Cogitationis poenam nemo patitur
Piastri lag voor bij de bocht dus had recht op ruimte.Biggg schreef op zondag 20 april 2025 @ 21:17:
Dat kwam gedeeltelijk doordat Max eerder ruim ging om de bocht te kunnen nemen.
Had hij niet ruim gegaan maar naast Piastri gebleven dan was er niet genoeg ruimte voor hem.
Dan had hij een reden gehad om de baam te verlaten om een botsing te voorkomen.
Gevolg daarvan is forcing another driver of the track.
Was Max hem dan voorgebleven. Turn 1 incident
Had Piastri hem ingehaald dan was de situatie omgekeerd qua tijdstraf.
Nu was het iets te snel uitwijken met op het oog bocht afsnijden.
Dat wist ik niet, maar dat heeft nog geen invloed op mijn mening over Coulthard. Ik vind zn commentaar echt belabberd.Bullet NL schreef op zondag 20 april 2025 @ 21:38:
[...]
Coulthard is betrokken bij Red Bull als ambassadeur, die heeft een prima relatie met Max, dat Max zo reageerde wat puur een F*ck You naar de FIA....
Voor het weekend had Max voor 2e plek getekend dus moeten het maar nemen. Denk met oranje bril dat de straf onterecht was maar de feiten zijn dat de straft helaas terecht is. Piastri bleef op de baan en deed helaas alles goed. cota 24 helaesch.
Dat sloeg ook nergens op eigenlijk. Lawson was er al ruimschoots voorbij, mist z’n bocht op 2 cm en bam 10 secTinusXIII schreef op zondag 20 april 2025 @ 21:34:
[...]
Yep die kreeg Lawson later in de race gewoon.
Er wordt heel veel door de vingers gezien in de eerste bochten na de start, behalve als het Max is. Blijft wel opvallend hoor.
Race met enige vertraging gekeken, niet de meest enerverende, vooral veel DRS inhaalacties.
Straf voor Verstappen is in mijn ogen terecht, ze zaten naast elkaar, Piastri haalde de bocht wel en Verstappen ging toch wel erg ruim, had hij er dichter naast gebleven in de bocht dan had een straf al onlogischer geweest. Vind het ook jammer dat hij niet meteen de plek terug gaf, en daarna met DRS er wat van proberen te maken. Want de RBR leek deze race het tempo wel bij te kunnen houden, dus plaats opgeven en door. Ik hoop ook dat Verstappen op dat vlak nog wel een keer een stapje zet, vorig jaar in Mexico met Norris was ook echt lelijk racen en niet waar ik voor kijk. Randje opzoeken en acties doen waar niemand ze verwacht is prachtig, maar soms (en gelukkig is dat heel zelden) gaat hij wel te ver.
Straf voor Verstappen is in mijn ogen terecht, ze zaten naast elkaar, Piastri haalde de bocht wel en Verstappen ging toch wel erg ruim, had hij er dichter naast gebleven in de bocht dan had een straf al onlogischer geweest. Vind het ook jammer dat hij niet meteen de plek terug gaf, en daarna met DRS er wat van proberen te maken. Want de RBR leek deze race het tempo wel bij te kunnen houden, dus plaats opgeven en door. Ik hoop ook dat Verstappen op dat vlak nog wel een keer een stapje zet, vorig jaar in Mexico met Norris was ook echt lelijk racen en niet waar ik voor kijk. Randje opzoeken en acties doen waar niemand ze verwacht is prachtig, maar soms (en gelukkig is dat heel zelden) gaat hij wel te ver.
RobertMe schreef op zondag 20 april 2025 @ 21:38:
[...]
Wellicht zagen ze het niet door hun oranje bril?
Ja, de beste rijder en viervoudig wereldkampioen moet nog een stapje zettenTransportman schreef op zondag 20 april 2025 @ 21:44:
Race met enige vertraging gekeken, niet de meest enerverende, vooral veel DRS inhaalacties.

Waarom vind je het commentaar van een voormalig McLaren en RedBull F1-coureur, zo belabberd?DR!5EQ schreef op zondag 20 april 2025 @ 21:40:
Dat wist ik niet, maar dat heeft nog geen invloed op mijn mening over Coulthard. Ik vind zn commentaar echt belabberd.
Wel mee eens, dat laat Mexico vorig jaar zeker zien. Daar valt nog een hoop te leren/verbeteren voor Verstappen.Exocet schreef op zondag 20 april 2025 @ 21:46:
[...]
Ja, de beste rijder en viervoudig wereldkampioen moet nog een stapje zetten
Laat ik het anders zeggen, ik zou het leuker vinden als hij het soort smerige tactieken dat ik als voorbeeld geef achterwege laat.Exocet schreef op zondag 20 april 2025 @ 21:46:
[...]
Ja, de beste rijder en viervoudig wereldkampioen moet nog een stapje zetten
Hij speelt in op de emotie en is overdreven kritisch, tot het flauwe aan toe.warp schreef op zondag 20 april 2025 @ 21:46:
[...]
Waarom vind je het commentaar van een voormalig McLaren en RedBull F1-coureur, zo belabberd?
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Je bedoeld die werkzaam is bij F1TV?BakkerM schreef op zondag 20 april 2025 @ 21:16:
Potverdrie die Brundle(?) heeft een partij grote ogen
Dat is Alex Brundle ja, en die heeft nogal grote ogen.
Zijn vader (Martin) werkt voor SkySports
Vind Alex de betere van de twee!
NogmaalsTinusXIII schreef op zondag 20 april 2025 @ 21:48:
[...]
Wel mee eens, dat laat Mexico vorig jaar zeker zien. Daar valt nog een hoop te leren/verbeteren voor Verstappen.

Ik denk echt dat ze het hem nog moeten leren.....
Cogitationis poenam nemo patitur
En ook officieel deze verklaring:RobertMe schreef op zondag 20 april 2025 @ 21:31:
[...]
Inhalen buiten de baan is 10 sec tegenwoordig. Dus 5s is gewoon rekening houden met first lap.
/f/image/eGv6dx7ZN3Lqr4gd5Jgnhk5f.png?f=fotoalbum_large)
Ik kom niet meer bij, toetsenbordridders die Max gaan vertellen hoe hij moet racenBullet NL schreef op zondag 20 april 2025 @ 22:11:
[...]
Ik denk echt dat ze het hem nog moeten leren.....
Het was toch ook gewoon een rare, onsportieve, actie.Exocet schreef op zondag 20 april 2025 @ 22:12:
[...]
Ik kom niet meer bij, toetsenbordridders die Max gaan vertellen hoe hij moet racen
Ja, voor het kampioenschap logisch. Maar het had niks met racen te maken. 100% gelijk dus uit eigen belang / belang van het kampioenschap en vanuit dat oogpunt ook "schitterend" dat hij het doet. Maar niet wat je als kijker wilt zien.
Hij racet dan ook niet voor de kijker. Daarmee wordt je geen WDC.
Als je F1 al een tijdje volgt weet je gewoon dat de kans op een straf voor Max groter was dan 50%. Terecht of onterecht. De kans op een overwinning was dus groter geweest als hij de plaats aan Piastri had gegeven.Exocet schreef op zondag 20 april 2025 @ 22:12:
[...]
Ik kom niet meer bij, toetsenbordridders die Max gaan vertellen hoe hij moet racen
onsportief? je draaft doorRobertMe schreef op zondag 20 april 2025 @ 22:13:
[...]
Het was toch ook gewoon een rare, onsportieve, actie.
Ja, voor het kampioenschap logisch. Maar het had niks met racen te maken. 100% gelijk dus uit eigen belang / belang van het kampioenschap en vanuit dat oogpunt ook "schitterend" dat hij het doet. Maar niet wat je als kijker wilt zien.

Ik zou het doen!
Prima verklaring op deze manier en zeker met alle data hebben ze dat dus prima kunnen onderbouwen. Waar ik alleen niet bij kan is dat dit dus wel echt bizar snel berekend/bekeken/besloten is, ik heb dat nog niet eerder meegemaakt volgens mij…RobertMe schreef op zondag 20 april 2025 @ 22:12:
[...]
En ook officieel deze verklaring:
[Afbeelding]
per aspera ad astra
Wat Piastri echter deed vond ik ook niet echt veel met racing te maken hebben. Liet de wagen naar buiten lopen en Max kon geen kant op. Nu stellen die richtlijnen Piastri wel in het gelijk, maar daarmee wordt dus eigenlijk gezegd: Piastri mag gewoon vol die bocht in, hoeft geen rekening te houden met Max.
Dus wat moet Max doen? Braaf achter aansluiten? Of van de baan af en dan de positie teruggeven?
Dus wat moet Max doen? Braaf achter aansluiten? Of van de baan af en dan de positie teruggeven?
Dat laatste..DutchFlamingo schreef op zondag 20 april 2025 @ 22:29:
Wat Piastri echter deed vond ik ook niet echt veel met racing te maken hebben. Liet de wagen naar buiten lopen en Max kon geen kant op. Nu stellen die richtlijnen Piastri wel in het gelijk, maar daarmee wordt dus eigenlijk gezegd: Piastri mag gewoon vol die bocht in, hoeft geen rekening te houden met Max.
Max probeert t, heeft ie recht toe. Ze gaan er beiden voor, maar Pia heeft hier t recht. Max dus van de baan en daarna plaats teruggeven. Tenzij zij dat moment vonden dat hij echt langszij was.
Signature
Zoals Norris in CotA dus toen Verstappen hem buiten de baan "duwde"DutchFlamingo schreef op zondag 20 april 2025 @ 22:29:
Wat Piastri echter deed vond ik ook niet echt veel met racing te maken hebben. Liet de wagen naar buiten lopen en Max kon geen kant op.
Hij mag wel vol de bocht in, maar als hij dat doet zal Verstappen natuurlijk/natuurlijk afremmen om wel de bocht te halen en dus achterlangs te kruisen.Nu stellen die richtlijnen Piastri wel in het gelijk, maar daarmee wordt dus eigenlijk gezegd: Piastri mag gewoon vol die bocht in, hoeft geen rekening te houden met Max.
En daarnaast moet je als aanvaller natuurlijk ook binnen de baan blijven. En Piastri blijft echt net met 1 wiel op de witte lijn en dus binnen de baan. Daardoor is het een geldige inhaalactie (/poging tot). Gaat Piastri net die paar CM verder en volledig over de lijn dan is de hele poging tot inhalen ongeldig en zal er ook geen straf voor Verstappen zijn.
JaDus wat moet Max doen? Braaf achter aansluiten? Of van de baan af en dan de positie teruggeven?
Max geeft trouwens Piastri de complimenten
Verstappen prijst Piastri: 'Vind ik mooi'
De no nonsense-houding van Piastri doet soms denken aan Verstappen, die zondag na de race zijn waardering uitsprak voor misschien wel zijn nieuwe grootste concurrent. "Hij zit natuurlijk in zijn derde jaar. Oscar is heel solide en kalm in zijn aanpak. Dat vind ik mooi". prees Verstappen de McLaren-coureur. "Hij levert als het moet en maakt weinig fouten. Dat is nodig als je voor de titel vecht."
En zijn uitleg
https://www.nu.nl/formule...s-supergevoelig.html?s=09Verstappen is zich er erg van bewust dat hij niet meer mag schelden, maar mag naar eigen zeggen nog veel meer dingen niet zeggen. "Ik mag ook niet kritisch zijn in welke vorm dan ook waarbij ik mogelijk iemand pijn kan doen, of zogenaamd in gevaar breng of wat dan ook", aldus de viervoudig kampioen.
"We moeten het formulier er maar bij pakken, want het zijn echt een hele hoop regels. Daarom is het beter om er niet over te praten. Je kan jezelf in de problemen brengen en ik denk dat niemand dat wil."
Net even gezien, is het nou zo moeilijk gewoon te zeggen Ver geef positie terug? Met deze kleine verschillen verpesten ze gewoon de races met die straffen. Gewoon vaker als “straf” positie swap, lijkt me super simpel.
Dus..., een 7-voudig WDC die nu zijn 5e weekend voor Ferrari reed haalde net zoveel punten / finishte op dezelfde positie als dat vorig jaar een absolute rookie, die op zaterdag pas in de auto werd gezet, deed in de Ferrari
Zowel Hamilton in '25 als Bearman in '24 dus P7. Terwijl Bearman nog geen meter in de Ferrari had gereden voor FP3.
Juist die officiële verklaring van FIA/FOM toont maar weer aan dat oordeelvorming door de stewards niet consistent is.
Ik zie nog steeds grote overeenkomsten met cota dus de uitkomst is ook gelijk met een verzonnen 5 seconde. Zal vast bewust zijn. Maar weet iedereen nog hoe de wereld te klein was? Experts, media en coureurs vielen over elkaar heen om te verkondigen dat de regels niet klopten, Max misbruik maakte van de regels en “dirty Max”… dat hoor ik vrij weinig nu? 🙄
Edit…alhoewel…ging in cota max zelf ook niet van de baan?
Edit…alhoewel…ging in cota max zelf ook niet van de baan?
[ Voor 8% gewijzigd door Lynx op 20-04-2025 22:55 ]
Max was traag weg. Daar ging het fout.
Vind het zelf vervelend worden. Zit hij er nu wel voor of toch niet. Was Oscar Max al voorbij en zat daarna Max er weer voor etc etc.
Als er een muur had gestaan waren beide voorzichtiger geweest. Max had eerder geremd en Oscar had ruimte gelaten.
Uiteindelijk had Oscar een betere start en Max gewoon pech.
Vind het zelf vervelend worden. Zit hij er nu wel voor of toch niet. Was Oscar Max al voorbij en zat daarna Max er weer voor etc etc.
Als er een muur had gestaan waren beide voorzichtiger geweest. Max had eerder geremd en Oscar had ruimte gelaten.
Uiteindelijk had Oscar een betere start en Max gewoon pech.
Denk dat Max liever 10sec aan z'n broek krijgt dan een positie teruggeven. Ooit met een teamgenoot ook nog weleens wat om te doen geweest..meenkdrie schreef op zondag 20 april 2025 @ 22:46:
Net even gezien, is het nou zo moeilijk gewoon te zeggen Ver geef positie terug? Met deze kleine verschillen verpesten ze gewoon de races met die straffen. Gewoon vaker als “straf” positie swap, lijkt me super simpel.
Steam/Epic: Deurstopper
Ik bedoel dat de wedstrijdleiding dit zegt te doen. Destijds in Bahrein met Ham gaf hij hem ook gewoon hoor. Dus weet niet waar jij het over hebt?Deurstopper schreef op zondag 20 april 2025 @ 22:55:
[...]
Denk dat Max liever 10sec aan z'n broek krijgt dan een positie teruggeven. Ooit met een teamgenoot ook nog weleens wat om te doen geweest..
Rijders en teams moeten zelf het besluit maken de positie terug te geven, doen ze dat niet dan gaat het naar de stewards en volgt er als het terecht is een echte straf omdat coureur en team het niet zelf sportief op hebben gelost.meenkdrie schreef op zondag 20 april 2025 @ 22:46:
Ik zou het juist meer verpestend vinden als de stewards als straf een wissel op kunnen leggen, want dan worden straffen helemaal inconsistent. Want wat als de stewards er pas een paar rondes later tot een oordeel komen en een wissel gewoon niet meer realistisch is (pitstops, uitval, meer wagens ertussen)? Dan opeens toch wel een tijdstraf?
Dit topic is gesloten.
Let op:
Huisregels van dit topic:
Overige topics:
Huisregels van dit topic:
- Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
- Graag de slowchat beperken tot de vrije trainingen en races. Geef elkaar de ruimte om daarbuiten meer inhoudelijke discussies te voeren.
- Hou het een beetje gezellig. Je persoonlijke frustraties over commentaar, coureurs, andere participanten in dit topic, of wat dan ook, zijn hier niet welkom.
- Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen, gesneer of vervelende opmerkingen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie:
[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Viaplay in Nederland - Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in: [F1] Seizoen 2025
- Andere race categorieën zijn hier offtopic, is er: Algemeen race topic Deel 3
- En voor gerelateerde randzaken is er: [F1] Randzaken
Dit topic sluit ergens in de week na de race.
![]() | Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de Officiële Tweakers Discord |