Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fikkie123
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 15-09 11:26
BKK schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 20:04:
Ik zal maandag een terugkoppeling hoe HW heeft gereageerd en ook de verklaring van 10 en 22 cicli bij een nieuwe PIB.
Foutje van de transporteur? Opgehaalde batterijen weer uitgeleverd? Zou ook verklaren dat je direct foutmeldingen hebt op beide batterijen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bixobie
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 30-06 13:57
EVfan schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 18:00:
[...]
Maar liever doe ik dat ontgrendelen in stappen, en niet gelijk de volle 2400W.
Maar... de batterijen gaan toch NOM sturen? Dus ze geven niet de volle 2400W maar datgene het huis vraagt? Tenzij dat 2400W is, maar dat wil je dan toch ook?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BKK
  • Laatst online: 18-09 23:57

BKK

@fikkie123 ja ik dacht ook al wie heeft nu twee batterijen met dezelfde foutcodes. Ik ga een staatslot kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:55

Winkiller

De Mopperpot

fikkie123 schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 20:06:
[...]

Foutje van de transporteur? Opgehaalde batterijen weer uitgeleverd?
Nee denk van niet, die dozen krijgen een een etiket, dat doet toch een verzender ?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc25579
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 11:34
HBO88 schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 13:25:
[...]

is nog duur. Zal naam niet noemen, maar er is een winkel in zwijndrecht die zonnepanelen verkoopt, momenteel voor 29 euro per paneel van 420W!!
Minimaal pallet afname en reeds uitverkocht, pas over x weken weer voorradig

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Marc25579 schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 20:36:
[...]

Minimaal pallet afname en reeds uitverkocht, pas over x weken weer voorradig
Kijk de panelen maar na op microcracks. Het zou me niets verbazen.

Homey, Homewizard battery 2x, 9 zonnepanelen 3100W piek power SolarEdge omvormer

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EVfan
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 11:16
bixobie schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 20:06:
[...]

Maar... de batterijen gaan toch NOM sturen? Dus ze geven niet de volle 2400W maar datgene het huis vraagt? Tenzij dat 2400W is, maar dat wil je dan toch ook?
Nee, ik wil liever niet langere tijd dat soort vermogens terugleveren.
Iets met veiligheid, hoewel alles robust door een installateur is aangelegd en met een aparte groep, bedrading en wcd’s.
Maar als de ETron laadt (3 maal 16A, 11 kW) zal er dan inderdaad 2400W op een van de 3 fasen worden teruggeleverd, naast 5 kW van de PV, die ook door de Audi wordt opgeslobberd. Er is hier (en in het “groepenkast” forum) al eerder betoogd dat dit potentieel een te zware belasting kan zijn voor de nul.
Zeker als ook op andere fasen een droger oid flink stroom trekt. En dat triggert niet de zekering.
Dus NOM hoeft voor mij niet altijd en absoluut nul te zijn.
Misschien ben ik te voorzichtig, maar als relatieve leek neem ik de waarschuwingen van de experts en mijn installateur ter harte.
De regelgeving is ook niet voor niets gebaseerd op een 800W limiet.

[ Voor 6% gewijzigd door EVfan op 09-05-2025 23:09 ]

Mitsubishi Electric PUZ-WM 112YAA; ERPT20X-VM2E; PV 3900 Wp ZW, 3900 Wp NW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• graceful
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
BKK schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 20:11:
@fikkie123 ja ik dacht ook al wie heeft nu twee batterijen met dezelfde foutcodes. Ik ga een staatslot kopen.
Laat je morgen avond even weten hoe het ging :Y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
EVfan schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 23:00:
[...]

Nee, ik wil liever niet langere tijd dat soort vermogens terugleveren.
Iets met veiligheid, hoewel alles robust door een installateur is aangelegd en met een aparte groep, bedrading en wcd’s.
Maar als de ETron laadt (3 maal 16A, 11 kW) zal er dan inderdaad 2400W op een van de 3 fasen worden teruggeleverd, naast 5 kW van de PV, die ook door de Audi wordt opgeslobberd. Er is hier (en in het “groepenkast” forum) al eerder betoogd dat dit potentieel een te zware belasting kan zijn voor de nul.
Zeker als ook op andere fasen een droger oid flink stroom trekt. En dat triggert niet de zekering.
Dus NOM hoeft voor mij niet altijd en absoluut nul te zijn.
Misschien ben ik te voorzichtig, maar als relatieve leek neem ik de waarschuwingen van de experts en mijn installateur ter harte.
De regelgeving is ook niet voor niets gebaseerd op een 800W limiet.
Als je een aparte groep voor de accu's hebt is die 800 Watt limiet ook niet relevant meer. En bij meerdere accu's deze netjes verdelen over de 3 fases, dan beïnvloed dat de nul ook niet (extra). Ga je inderdaad meerdere accu's op 1 fase laten terugleveren én met 3-fase de auto laden, dan gaat de nul een rol spelen.

Daarom heb ik hier bijv. ook alles netjes over de 3 fases verdeeld, dan hoef je hier geen rekening mee te houden.

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVfan
Taro schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 23:15:
[...]

Als je een aparte groep voor de accu's hebt is die 800 Watt limiet ook niet relevant meer. En bij meerdere accu's deze netjes verdelen over de 3 fases, dan beïnvloed dat de nul ook niet (extra). Ga je inderdaad meerdere accu's op 1 fase laten terugleveren én met 3-fase de auto laden, dan gaat de nul een rol spelen.

Daarom heb ik hier bijv. ook alles netjes over de 3 fases verdeeld, dan hoef je hier geen rekening mee te houden.
@Taro
De 2 (derde komt in juli) zitten op een fase, wel dedicated groep, wcd’s en bedrading. Dus dat is tot nu de realiteit.
Mochten er nog meer batterijen komen dan zal ik een andere aanpak (moeten) kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wanneer heeft @HomeWizard_NL hier voor het laatst gepost? Ik heb een paar pagina's teruggebeladerd, maar ik zie de afgelopen paar dagen niets meer. Zouden ze daarmee opgehouden zijn? Dat zou jammer zijn.

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 3x HomeWizard plug-in batterij, totaal 8,1 kWh / 2400 watt / 2400 watt, aansturing met Home Assistant

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:31

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PureCode
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 15-09 13:36
Batterij nu 2 dagen en al 2 keer E445 gehad. Batterij staat dan ook echt in storing. Uit/aan helpt maar gisteren dus al 2 keer gehad. Best balen. Iemand ervaring met E445?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
PureCode schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 08:24:
Batterij nu 2 dagen en al 2 keer E445 gehad. Batterij staat dan ook echt in storing. Uit/aan helpt maar gisteren dus al 2 keer gehad. Best balen. Iemand ervaring met E445?
Deze code's kun je helaas als gebruiker van de batterij niets aan doen. Enige manier is HW contacten. Er staat in de TS een linkje naar een bericht van HW hierover.

Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 8.6 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PureCode
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 15-09 13:36
Devke schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 08:30:
[...]

Deze code's kun je helaas als gebruiker van de batterij niets aan doen. Enige manier is HW contacten. Er staat in de TS een linkje naar een bericht van HW hierover.
Dankje. Domme vraag misschien maar wat is TS?
Wel een domper. Wacht 6,5 maand op dat ding. Meteen kapot.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zalmjam
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 01:28
Gezien een aantal van de vorige berichten mag duidelijk worden dat HW het gehele logistieke proces (voorraadbeheer,orderpicking,retourbeheer) heeft uitbesteed aan Transmission. Logische keuze daar er in Noordwijk naar alle waarschijnlijk geen ruimte en mankracht is om dit te doen.
Transmission bestaat het een 20 tal grote zelfstandige transportbedrijven verspreid over het hele land met hun eigen opslagfaciliteiten. Dit is waarschijnlijk ook de reden dat de beleving van een correcte aflevering zo verschillend kan zijn.
Ik kan mij niet aan de indruk ontrekken dat er bij de retourafhandeling binnen transmission ‘veel’ fout is gegaan, een verkeerde keuze in pallet of picklokatie kan zo worden gemaakt.
Helaas wordt HW hier terecht cq onterecht op aangesproken, maar ik weet zeker dat , hoe vervelend dit is voor de betrokkenen, dat dit in orde komt.
Prettig weekend.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• aip
  • Laatst online: 10:10

aip

PureCode schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 08:37:
[...]

Topic Start: het begin van dit topic. Altijd lezen, staat veel nuttigs in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Goed nieuws voor onze Zuider buren? P1 mag gebruik worden voor plugin batterijen.

https://youtu.be/UGIEp5UYlPI?si=RvKsBwugrTInFShn

Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 8.6 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
PureCode schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 08:37:
[...]

Topic Start. 1e pagina van ieder topic heeft een dergelijke start. Dat is / zou een mooie opstap moeten zijn voor iemand die geïnteresseerd is in het product/onderwerp van een topic. In dit geval dus de Homewizard Plug-In Batterij (PIB). Ik kan me de teleurstelling voorstellen. HW contacten. Doorgaans zijn ze snel met een oplossing. Ik denk dat ze hem gaan omruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:50

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Jazeker, vele tientallen tweakers gingen je voor met een E4** foutmelding. Dit topic staat er vol mee. Zoals @Devke zegt Kun je dit niet zelf oplossen, je batterij moet omgeruild worden.

Als het goed is zie je ook in de app wat de stap is om dit op te lossen: contact opnemen met de servicedesk van HW.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• BeZaX
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11:28
Vanochtend ook mijn accu geleverd gekregen. Er zat een vakantie tussen en nadat het twee dagen mis ging met levering, gebeld en met de transporteur duidelijk afspraak gemaakt.

Mijn startwaardes waren: 48% volle accu, 3,4kWh import en 1,7kWh export en 0 cycles.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ManS-H
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10:28
BeZaX schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 10:31:
Vanochtend ook mijn accu geleverd gekregen. Er zat een vakantie tussen en nadat het twee dagen mis ging met levering, gebeld en met de transporteur duidelijk afspraak gemaakt.

Mijn startwaardes waren: 48% volle accu, 3,4kWh import en 1,7kWh export en 0 cycles.
Bedankt voor je startwaarden. Geeft mooi aan hoe een accu geleverd wordt. Misschien een idee voor de TS. Ik wacht wel af wanneer ik aan de beurt ben, dan geef ik ze ook door.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
ManS-H schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 10:36:
[...]

Bedankt voor je startwaarden. Geeft mooi aan hoe een accu geleverd wordt. Misschien een idee voor de TS. Ik wacht wel af wanneer ik aan de beurt ben, dan geef ik ze ook door.
Hoe bedoel je? Om iedere batterij met startwaardes en SoC op te gaan nemen heeft denk ik geen meerwaarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist geen communicatie met de P1 meter. Leek offline te zijn volgens de app. Op “verbinden” klikken en het werkt weer. Had ik het goed voorbij zien komen dat hiervoor een fix zit in de komende update? (Huidige beta)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 10:45:
Zojuist geen communicatie met de P1 meter. Leek offline te zijn volgens de app. Op “verbinden” klikken en het werkt weer. Had ik het goed voorbij zien komen dat hiervoor een fix zit in de komende update? (Huidige beta)
Zie TS >:)

New in P1 Meter 6.0112 - Latest Operational Version.

- We have resolved an issue where the P1 Meter was reported as 'offline' while it was actually working fine. This issue has been introduced in 6.0110.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ManS-H
Devke schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 10:45:
[...]

Hoe bedoel je? Om iedere batterij met startwaardes en SoC op te gaan nemen heeft denk ik geen meerwaarde.
Ik dacht meer aan het aantal cyclus om te zien of het een reparatie geval is of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ManS-H schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 10:48:
[...]

Ik dacht meer aan het aantal cyclus om te zien of het een reparatie geval is of niet.
Dan moet je nog iedere batterij gaan registreren in de TS. Ik denk als de info on topic gedeeld wordt dat er dan best een goed beeld verkregen kan worden wat standaard is bij levering. Mochten er dan heel veel vragen ontstaan dan zou er bij FAQ iets opgenomen kunnen worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ManS-H schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 10:48:
[...]

Niet zinvol.

Wat maakt het uit of de omvormer al een aantal cycli heeft geteld als de batterijen zijn vervangen.
Of andersom. Als de omvormer wordt vervangen zal de nieuwe op nul staan maar kunnen de batterijen al gebruikt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Devke schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 10:48:
[...]

Zie TS >:)

New in P1 Meter 6.0112 - Latest Operational Version.

- We have resolved an issue where the P1 Meter was reported as 'offline' while it was actually working fine. This issue has been introduced in 6.0110.
Hmmm, hier draait 6.0112 96% rrsi. Batterij 1.0106 98% rrsi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManS-H
Devke schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 10:51:
[...]

Dan moet je nog iedere batterij gaan registreren in de TS. Ik denk als de info on topic gedeeld wordt dat er dan best een goed beeld verkregen kan worden wat standaard is bij levering. Mochten er dan heel veel vragen ontstaan dan zou er bij FAQ iets opgenomen kunnen worden.
Duidelijk antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManS-H
hanev001 schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 10:52:
[...]

Niet zinvol.

Wat maakt het uit of de omvormer al een aantal cycli heeft geteld als de batterijen zijn vervangen.
Of andersom. Als de omvormer wordt vervangen zal de nieuwe op nul staan maar kunnen de batterijen al gebruikt zijn.
Daar heb je wel een punt, maar ik lees ook dat mensen een accu krijgen met gebruikerssporen en dat verwacht je toch niet van een nieuw product

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 10:54:
[...]

Hmmm, hier draait 6.0112 96% rrsi. Batterij 1.0106 98% rrsi.
Even in de gaten houden. Was het 1 malig of wordt het vaker. Hier draait het echt lekker. Na het uitbrengen van de nieuwe beta versie is het aansturen hier stabiel middels HA te doen. P1 had er moeite mee in sommige gevallen maar dat is gefixed. Nog niet alles is mogelijk qua aansturing maar het is een mooie start :P . Het is goed te zien dat er dingen uit de feature lijst opgepakt worden door HW. Nu snel hopelijk die E4** meldingen nog van het toneel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wel goed dat je meedenkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klassieker
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 10-07 02:22
ManS-H schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 11:00:
[...]

Daar heb je wel een punt, maar ik lees ook dat mensen een accu krijgen met gebruikerssporen en dat verwacht je toch niet van een nieuw product
Zoals eerder geschreven, ik ben een pensionado uit de 🚙🚗🛻🚐 wereld.

Je moest eens weten hoeveel nieuwe auto's afgeleverd worden waarvan een paar uurtjes voor aflevering de "transportschade" net is hersteld. Dat maakt de kwaliteit van de auto er niet minder om.

Ben het met je eens dat HW wel de moeite had kunnen nemen om er een onbeschadigde kast om te zetten.

Wat ik helemaal niet begrijp is dat HW aan iemand waar de 🔋🔋 net zijn zijn omgeruild door E4..... fout code's, ze niet twee, 🔋🔋 sturen die "door en door" getest zijn.

By the way, hier gaat het al geruime tijd goed. 🙏🎈🤞

Voor de geïnteresseerden:
De 🔋is vandaag 93 dagen "jong", heeft 8 dagen niet gewerkt i.v.m. mijn vakantie.
Heeft 78 Cycli gedraaid. 243,5 kWh geladen en 185 kWh ontladen op dit moment.

Fijne dag toegewenst ☀️😎

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BKK

BKK

Ik verwacht maandag reactie van HW. Met de E404, E405 en E406 bij beide batterijen en dan ook nog eens 10 cicli en 22 cicli verwacht ik twee nieuwe. Heb in de mail ook gevraagd hoe een nieuwe pib 22 cicli kan hebben. Ik kom er op terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BKK

BKK

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_B1in7oHwZhtQAwxmuzMraKJKfA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/MI5j40B6OSwGcQdMHp7vDx8M.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naffffffffff
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 03-09 00:26
1 van m'n 4 batterijen wil geen verbinding maken, hij zit op hetzelfde netwerk als de andere 3. Alles al opnieuw opgestart, helpt niks. Gisteren deed hij het nog. Zucht.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c29QDZB9bgl9WpfFrO_LVLzw6-Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WuHgnhAkoOhQcrKGBV1uBQu2.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corvo
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-09 13:53
naffffffffff schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 12:03:
1 van m'n 4 batterijen wil geen verbinding maken, hij zit op hetzelfde netwerk als de andere 3. Alles al opnieuw opgestart, helpt niks. Gisteren deed hij het nog. Zucht.
Gebruik je, zoals velen hier, toevallig ook nog HA of iets dergelijks? Want voor zover ik weet kan de P1-meter eigenlijk maar 4 API clients aan. Als je 4 plug-in batterys hebt i.c.m. HA, dan zit je dus daar overheen. (en ja, HomeWizard heeft al v.z.i.w. wat zaken verbeterd op dat vlak, maar de P1 zit met 5 dan aan z'n max en dus kans op issues)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naffffffffff
Corvo schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 12:19:
[...]

Gebruik je, zoals velen hier, toevallig ook nog HA of iets dergelijks? Want voor zover ik weet kan de P1-meter eigenlijk maar 4 API clients aan. Als je 4 plug-in batterys hebt i.c.m. HA, dan zit je dus daar overheen. (en ja, HomeWizard heeft al v.z.i.w. wat zaken verbeterd op dat vlak, maar de P1 zit met 5 dan aan z'n max en dus kans op issues)
Nee geen HA hier, wifi signaal lijkt me ook voldoende.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I2RTFXChPvHpj1CiCLFOT9HNzp0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0R91lMrcpGIMDINhy1PAJN3h.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeri1
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18-09 17:15

joeri1

Cloud Engineer

naffffffffff schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 12:29:
[...]

Nee geen HA hier, wifi signaal lijkt me ook voldoende.
[Afbeelding]
Krijgt de P1 meter stroom van de slimme meter of (ook) via USB? Is hier een paar keer voorbij gekomen dat het mogelijk dit probleem oplost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• naffffffffff
joeri1 schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 12:55:
[...]

Krijgt de P1 meter stroom van de slimme meter of (ook) via USB? Is hier een paar keer voorbij gekomen dat het mogelijk dit probleem oplost.
Ook met usb

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• frankj030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09:01
Zalmjam schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 08:38:
Gezien een aantal van de vorige berichten mag duidelijk worden dat HW het gehele logistieke proces (voorraadbeheer,orderpicking,retourbeheer) heeft uitbesteed aan Transmission. Logische keuze daar er in Noordwijk naar alle waarschijnlijk geen ruimte en mankracht is om dit te doen.
Transmission bestaat het een 20 tal grote zelfstandige transportbedrijven verspreid over het hele land met hun eigen opslagfaciliteiten. Dit is waarschijnlijk ook de reden dat de beleving van een correcte aflevering zo verschillend kan zijn.
Ik kan mij niet aan de indruk ontrekken dat er bij de retourafhandeling binnen transmission ‘veel’ fout is gegaan, een verkeerde keuze in pallet of picklokatie kan zo worden gemaakt.
Helaas wordt HW hier terecht cq onterecht op aangesproken, maar ik weet zeker dat , hoe vervelend dit is voor de betrokkenen, dat dit in orde komt.
Prettig weekend.
Dus jij denkt dat de vele E4XX meldingen zijn ontstaan door fouten van de vervoerder die retour producten “per ongeluk” van een nieuw label voorziet en als nieuw in doos weer uitlevert? Of lees/ begrijp ik je verkeerd.

Ik denk eerlijk gezegd dat dit product en de kwaliteitscontrole erop nog niet op het niveau is wat je mag verwachten van HW. En dat blijkt ook doordat een aantal mensen nu een nieuwe accu dachten te krijgen die al gebruikt blijkt te zijn.

Ben zelf erg tevreden gebruiker van HW producten maar ik zie het met deze batterij nog wat somber in…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prisma16
  • Registratie: Augustus 2023
  • Niet online
frankj030 schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 13:28:
[...]

Dus jij denkt dat de vele E4XX meldingen zijn ontstaan door fouten van de vervoerder die retour producten “per ongeluk” van een nieuw label voorziet en als nieuw in doos weer uitlevert? Of lees/ begrijp ik je verkeerd.

Ik denk eerlijk gezegd dat dit product en de kwaliteitscontrole erop nog niet op het niveau is wat je mag verwachten van HW. En dat blijkt ook doordat een aantal mensen nu een nieuwe accu dachten te krijgen die al gebruikt blijkt te zijn.

Ben zelf erg tevreden gebruiker van HW producten maar ik zie het met deze batterij nog wat somber in…
Voor zover ik weet is niet bekend hoeveel PiBs HW tot nu toe heeft uitgeleverd. Dan is het lastig om een uitspraak over de kwaliteit te doen.

[ Voor 17% gewijzigd door Prisma16 op 10-05-2025 14:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frankj030
Prisma16 schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 13:30:
[...]

Voor zover ik weet is niet bekend hoeveel PiBs HW tot nu toe heeft uitgeleverd. Dan is het lastig om een uitspraak over de kwaliteit te doen.
En de gebruikers die er nu 3 of 4 hebben omgeruild dan? Of een nieuwe denken te krijgen met 22 cycles? De laatste keer dat we iets hoorden over het uitval percentage was 1,5 maand terug (1,5%), dat zou kunnen kloppen maar dan zijn er wel heel veel gebruikers in dit topic actief die pech hebben.

[ Voor 26% gewijzigd door frankj030 op 10-05-2025 14:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• josseg
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 18-09 20:03
PIB twee dagen in gebruik. Zeer tevreden!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vRUloAWBSPU9e3VzynP67K6WDew=/800x/filters:strip_exif()/f/image/PbBqP2x35E5izN0AySvC9DZf.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Devke schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 11:22:
[...]

Even in de gaten houden. Was het 1 malig of wordt het vaker. Hier draait het echt lekker. Na het uitbrengen van de nieuwe beta versie is het aansturen hier stabiel middels HA te doen. P1 had er moeite mee in sommige gevallen maar dat is gefixed. Nog niet alles is mogelijk qua aansturing maar het is een mooie start :P . Het is goed te zien dat er dingen uit de feature lijst opgepakt worden door HW. Nu snel hopelijk die E4** meldingen nog van het toneel. :)
Het kan natuurlijk ook de WiFi kant zijn. Ik ga even monitoren via Homey. Tot vandaag niks raars gezien.

Goed te lezen dan de aansturing werkt. De drie functies kan je toch al hele mooie dingen mee doen. Veel meer is toch ook niet nodig? Is er een indicatie af te geven wanneer de functie live gaat? Nu hangt de auto er ook aan en dan trek je toch de accu leeg. Dus de stand-by functie ga ik zeker gebruiken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• aip

aip

frankj030 schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 14:27:
[...]

En de gebruikers die er nu 3 of 4 hebben omgeruild dan? Of een nieuwe denken te krijgen met 22 cycles? De laatste keer dat we iets hoorden over het uitval percentage was 1,5 maand terug (1,5%), dat zou kunnen kloppen maar dan zijn er wel heel veel gebruikers in dit topic actief die pech hebben.
Weet je, dat ik er een krijg met 11 Cycli, dat is misschien niet zo fraai, maar als ie het doet, soit. Maar er een uit de doos halen die vol met krassen aan de buitenkant zit, alsof de kast langs een muur is getild, dat is gewoon niet goed. En dat 'ie dan ook nog direct errors geeft, dat is gewoon slecht. Dan hebben ze er dus een die al eerder uit de doos is geweest opnieuw ingezet en als nieuw uitgeleverd, terwijl hij defect is. Dat is werkelijk beneden alle peil.

Met de twee die werken ben ik tevreden hoor, maar de derde, en vooral de handelswijze daaromtrent.......

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yamahaa
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 18-09 21:59
Ben ik volledig met je eens. Nieuw is nieuw. Mag “iets” gebruikt zijn. Ter testen. Maar bij een ander in huis geweest en gebruikt is niet nieuw. Dus onacceptabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

aip schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 15:38:
[...]

Weet je, dat ik er een krijg met 11 Cycli, dat is misschien niet zo fraai, maar als ie het doet, soit. Maar er een uit de doos halen die vol met krassen aan de buitenkant zit, alsof de kast langs een muur is getild, dat is gewoon niet goed. En dat 'ie dan ook nog direct errors geeft, dat is gewoon slecht. Dan hebben ze er dus een die al eerder uit de doos is geweest opnieuw ingezet en als nieuw uitgeleverd, terwijl hij defect is. Dat is werkelijk beneden alle peil.

Met de twee die werken ben ik tevreden hoor, maar de derde, en vooral de handelswijze daaromtrent.......
Yamahaa schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 15:44:
Ben ik volledig met je eens. Nieuw is nieuw. Mag “iets” gebruikt zijn. Ter testen. Maar bij een ander in huis geweest en gebruikt is niet nieuw. Dus onacceptabel.
Pure speculatie, lijkt me niet gewenst binnen dit topic. :'(

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• aip

aip

Winkiller schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 15:50:
[...]

[...]

Okokok, het zou natuurlijk kunnen dat ze hem in de fabriek in China langs een muur hebben geschaafd.

Maar de kans dat hij al uit de doos is geweest lijkt mij oneindig veel groter....

Ik zal morgen als ik er weer bij ben wel een foto maken en plaatsen, dan kunnen jullie zelf oordelen.

(de kleur van de tape waar de doos mee dicht zat was trouwens ook anders dan bij de andere 2)

[ Voor 9% gewijzigd door aip op 10-05-2025 15:57 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Yamahaa
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 18-09 21:59
Als je 11 cycli en een overduidelijke schade aan muurkant hebt en met bestaande errors direct na instaleren mag je best zeggen dat dat onacceptabel is. Kijk een nieuwe auto kopen met paar km op de teller kan. Dat hij schade tijdena de reis heeft gehad wat netjes hersteld is kan ook. Maar een nieuwe auto met 25km op de teller en parkeerschade afgeleverd krijgen enz kan niet. Noem jij het speculeren ik noem het onacceptabel.

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Zat er een bezorgsticker op die verpakking? Dan moet je toch na kunnen gaan of die per ongeluk verkeerd bezorgd is en eigenlijk retour had gemoeten? Daarnaast ga ik er van uit dat bijv. de tape er niet zo netjes op zat, stekker niet perfect verpakt zou zijn, etc.

Je zou de topictitel bijna aanpassen naar het "Grote E-nummers topic", nee, grapje natuurlijk, maar als buitenstaander voelt het op dit moment wel zo. Hopelijk krijgt HomeWizard het voor elkaar de problemen en logistiek op orde te krijgen. Juist op dergelijke momenten is communicatie erg belangrijk om het vertrouwen te behouden.

Ben wel benieuwd hoeveel mensen met positieve ervaringen er tegenover de negatieve varianten staan. Uiteraard meldt men het vaker als iets niet goed gaat dan als het wel goed gaat, dus de balans zal gemiddeld gezien wel positief zijn. Maar als ik dit topic de laatste dagen/weken zo volg dan hebben ze een behoorlijke uitdaging en dat is toch wat veel mensen die mogelijk tot aanschaf over willen gaan als eerste zien en hun keuze zal beïnvloeden.

[ Voor 3% gewijzigd door Taro op 10-05-2025 17:09 ]

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 15:29:
[...]

Het kan natuurlijk ook de WiFi kant zijn. Ik ga even monitoren via Homey. Tot vandaag niks raars gezien.

Goed te lezen dan de aansturing werkt. De drie functies kan je toch al hele mooie dingen mee doen. Veel meer is toch ook niet nodig? Is er een indicatie af te geven wanneer de functie live gaat? Nu hangt de auto er ook aan en dan trek je toch de accu leeg. Dus de stand-by functie ga ik zeker gebruiken.
RTE verbetering zou kunnen maar daarvoor moet je een write optie hebben op een parameter die nu (nog) op read only staat. RTE zie ik echt graag verbeteren, zonde van de stroom. Maar goed dan val ik in herhaling.

Wanneer het live gaat? Ik denk als HW tevreden is. Daar is niets over gecommuniceerd. Standby is een hele mooie functie idd. Je kunt dan je batterij ontladen dan mooi pauzeren als je dat wilt. Ik gebruik hem dagelijks maar dan om de batterij niet te laten opladen op de dure tarieven. Ook zal ik hem straks inzetten bij het laden van de EV. Maandag hoor ik hoever de gemeente is hier na 1,5 jaar laadbeleid bepalen. Van de zotte maar voila..... ga uit van een positief verhaal en anders begin ik gewoon. >:) Al 1,5 jaar geduld en gemaild, tis wel klaar nu. Ik zie hier en daar mensen zelf al het e.a. neerleggen dus tjaa.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• aip

aip

Taro schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 16:08:
Zat er een bezorgsticker op die verpakking? Dan moet je toch na kunnen gaan of die per ongeluk verkeerd bezorgd is en eigenlijk retour had gemoeten? Daarnaast ga ik er van uit dat bijv. de tape er niet zo netjes op zat, stekker niet perfect verpakt zou zijn, etc.

Je zou de topictitel bijna aanpassen naar het "Grote E-nummers topic". Hopelijk krijgt HomeWizard het voor elkaar de problemen en logistiek op orde te krijgen. Juist op dergelijke momenten is communicatie erg belangrijk om het vertrouwen te behouden.

Ben wel benieuwd hoeveel mensen met positieve ervaringen er tegenover de negatieve varianten staan. Uiteraard meldt men het vaker als iets niet goed gaat dan als het wel goed gaat, dus de balans zal gemiddeld gezien wel positief zijn. Maar als ik dit topic de laatste dagen/weken zo volg dan hebben ze een behoorlijke uitdaging en dat is toch wat veel mensen die mogelijk tot aanschaf over willen gaan als eerste zien en hun keuze zal beïnvloeden.
Ik ben morgen thuis, zal dan de dozen checken en een foto maken van de krassen.

En laat me eerlijk zijn: ik ben heel tevreden met de 1e die hier nu 5 weken draait, en de 2e doet het ook prima. Maar bij de derde heb ik een slechte nasmaak. Het is gewoon nooit juist als je een doos opent en krassen op de kast ziet. Dan denk je direct al dat er iets niet goed is. En als dat dan 5 minuten later ook daadwerkelijk zo blijkt te zijn, dan is dat gewoon een slechte ervaring.

Het is een nieuw product, daar kunnen kinderziektes bij zijn. Dat snap ik. De kunst zit hem in hoe je daar als leverancier dan mee om gaat. Het uitleveren van een overduidelijk bekraste (en dus waarschijnlijk al eerder geretourneerd - maar dat kan ik nooit aantonen) PiB als nieuw, dat is gewoon nooit goed, en neemt vertrouwen weg.

En dan komt het spreekwoord weer: vertrouwen komt te voet, maar gaat te paard. Je schiet dus als leverancier in je eigen voet door dit soort dingen te doen.

(edit: verkeerde spreekwoord)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geert1992
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 11:33

Je zou de topictitel bijna aanpassen naar het "Grote E-nummers topic". Hopelijk krijgt HomeWizard het voor elkaar de problemen en logistiek op orde te krijgen. Juist op dergelijke momenten is communicatie erg belangrijk om het vertrouwen te behouden.

Tot nu toe ben ik erg tevreden met de keuze die ik uiteindelijk heb gemaakt. Het was HW die mij aanvankelijk op het thuis-accu spoor heeft gebracht. Toen het product werd aangekondigd, vond ik het een slimme en interessante oplossing. Toch besloot ik verder te kijken en me te verdiepen in de alternatieven die op de markt beschikbaar waren op dat moment. Die zoektocht gaf me nieuwe inzichten en leidde er uiteindelijk toe dat ik heb besloten mijn oorspronkelijke bestelling te annuleren. Als ik nu alles overzie en vergelijk met wat ik sindsdien heb ontdekt, heb ik daar absoluut geen spijt van.

Humans don’t need an opportunity to be wicked. They’ve been doing it for free since the beginning.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• chulin
  • Laatst online: 03:13
Winkiller schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 15:50:
[...]

[...]

Sorry, maar iedereen verwacht een nieuwe product, het is geen speculatie
Ik ben op zoek naar een pib maar voorlopig geen HW, volgens mij is het nog niet 100%

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

Ben wel benieuwd hoeveel mensen met positieve ervaringen er tegenover de negatieve varianten staan.
Mijn ervaringen zijn goed, met meerdere producten van HW, ook de PiB. Ik zou het niet in mijn hoofd halen zo te klagen (speculeren) op een openbaar forum, dat is echt iets van de tegenwoordige tijd. Daarmee doel ik ook op Social Media, wat hier steeds binnen het topic gebeurd is mijn inziens niet anders. Als je een probleem hebt met een product meld je dat in eerste instantie bij de leverancier en zet je de leverancier niet (eerst) publiekelijk te kak op een openbaar forum, iets met normen en waarden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• the-body
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

the-body

Ja, zo heet ik nou eenmaal

geert1992 schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 16:14:
[...]

Tot nu toe ben ik erg tevreden met de keuze die ik uiteindelijk heb gemaakt. Het was HW die mij aanvankelijk op het thuis-accu spoor heeft gebracht. Toen het product werd aangekondigd, vond ik het een slimme en interessante oplossing. Toch besloot ik verder te kijken en me te verdiepen in de alternatieven die op de markt beschikbaar waren op dat moment. Die zoektocht gaf me nieuwe inzichten en leidde er uiteindelijk toe dat ik heb besloten mijn oorspronkelijke bestelling te annuleren. Als ik nu alles overzie en vergelijk met wat ik sindsdien heb ontdekt, heb ik daar absoluut geen spijt van.
Kun je die inzichten met ons delen? Ben wel benieuwd!

This title is for sale, please send me a PM

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• aip

aip

Winkiller schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 16:31:
[...]

Mijn ervaringen zijn goed, met meerdere producten van HW, ook de PiB. Ik zou het niet in mijn hoofd halen zo te klagen (speculeren) op een openbaar forum, dat is echt iets van de tegenwoordige tijd. Daarmee doel ik ook op Social Media, wat hier steeds binnen het topic gebeurd is mijn inziens niet anders. Als je een probleem hebt met een product meld je dat in eerste instantie bij de leverancier en zet je de leverancier niet (eerst) publiekelijk te kak op een openbaar forum, iets met normen en waarden.
Ik voel me nu toch wat aangesproken, en als je wat ik heb geschreven wegzet als ' te kak zetten', dan heb ik zo mijn vraagtekens bij je eigen normen en waarden. Ik ben volgens mij heel beleefd en gebalanceerd in het weergeven van mijn ervaringen, ook de zeer positieve. Het zou je sieren je uitspraak iets te nuanceren, hoewel ik de portee wel begrijp.

Verder ga ik hier maar niet meer op reageren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

aip schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 16:38:
[...]

Ik voel me nu toch wat aangesproken, en als je wat ik heb geschreven wegzet als ' te kak zetten', dan heb ik zo mijn vraagtekens bij je eigen normen en waarden.
Het grote plaatje, niet persoonlijk bedoeld, ik ben het gewoon niet eens met de speculaties in het algemeen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Devke schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 16:12:
[...]

RTE verbetering zou kunnen maar daarvoor moet je een write optie hebben op een parameter die nu (nog) op read only staat. RTE zie ik echt graag verbeteren, zonde van de stroom. Maar goed dan val ik in herhaling.

Wanneer het live gaat? Ik denk als HW tevreden is. Daar is niets over gecommuniceerd. Standby is een hele mooie functie idd. Je kunt dan je batterij ontladen dan mooi pauzeren als je dat wilt. Ik gebruik hem dagelijks maar dan om de batterij niet te laten opladen op de dure tarieven. Ook zal ik hem straks inzetten bij het laden van de EV. Maandag hoor ik hoever de gemeente is hier na 1,5 jaar laadbeleid bepalen. Van de zotte maar voila..... ga uit van een positief verhaal en anders begin ik gewoon. >:) Al 1,5 jaar geduld en gemaild, tis wel klaar nu. Ik zie hier en daar mensen zelf al het e.a. neerleggen dus tjaa.
Tja, de RTE gaat hier elke dag anders zijn. De ene dag beul ik de batterij af, de ander heeft het nagenoeg niks te doen. Hangt er van of ik er ben of niet. (Ploegendienst)

Uitgesteld laden ga ik denk ik ook met de stand-by functie maken. Sowieso even wachten tot er een mooie productie van de zon is. Nu zie ik de batterij toch wat stuiteren als de PV nog niet op volle toeren is. Even kijken hoe ik dat ga doen. Tweede moet binnenkort hier zijn.

WiFi probleem gevonden denk ik. Om één of andere rede had Omada de AP’s op het zelfde kanaal gezet. Dat is vragen om problemen. Handmatig weer op 7 & 13 gezet. (Nog al druk hier op de buurt) En zend vermogen aangepast.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• frankj030
Winkiller schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 16:41:
[...]

Het grote plaatje, niet persoonlijk bedoeld, ik ben het gewoon niet eens met de speculaties in het algemeen.
Een topic is om ervaringen uit te wisselen; positieve en negatieve. Helaas merk ik dat in dit topic de negatieve ervaringen al snel worden gebagatelliseerd. De E4##’s vliegen je om de oren, maar daar mogen we geen conclusies uit trekken; P1 connectie met de batterij is niet stabiel maar het ligt aan de setup van de gebruiker, etc etc. Voor een plug and play batterij zijn er wel heel veel variabelen die niet lekker lijken te lopen, en een topic als dit zou juist een bron van info moeten zijn voor HW om dat te monitoren en te verbeteren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

frankj030 schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 16:46:
[...]

Een topic is om ervaringen uit te wisselen; positieve en negatieve. Helaas merk ik dat in dit topic de negatieve ervaringen al snel worden gebagatelliseerd. De E4##’s vliegen je om de oren, maar daar mogen we geen conclusies uit trekken; P1 connectie met de batterij is niet stabiel maar het ligt aan de setup van de gebruiker, etc etc. Voor een plug and play batterij zijn er wel heel veel variabelen die niet lekker lijken te lopen, en een topic als dit zou juist een bron van info moeten zijn voor HW om dat te monitoren en te verbeteren.
Ja van mij heb je gelijk, maar speculeren, afbranden, afbreken, te kak zetten hoort daar dan niet bij. :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 16:41:
[...]

Tja, de RTE gaat hier elke dag anders zijn. De ene dag beul ik de batterij af, de ander heeft het nagenoeg niks te doen. Hangt er van of ik er ben of niet. (Ploegendienst)

Uitgesteld laden ga ik denk ik ook met de stand-by functie maken. Sowieso even wachten tot er een mooie productie van de zon is. Nu zie ik de batterij toch wat stuiteren als de PV nog niet op volle toeren is. Even kijken hoe ik dat ga doen. Tweede moet binnenkort hier zijn.

WiFi probleem gevonden denk ik. Om één of andere rede had Omada de AP’s op het zelfde kanaal gezet. Dat is vragen om problemen. Handmatig weer op 7 & 13 gezet. (Nog al druk hier op de buurt) En zend vermogen aangepast.
RTE kun je mijn inziens positief beïnvloeden. Stel het ideale punt ligt op 600 Watt. Er is voldoende zon en schijnt lang genoeg om je batterij vol te krijgen. Duurt iets langer. Wel efficiënter dan evt.

Standby zetten totdat je een minimale X opwek heb. Zou in Homey te bouwen moeten zijn.

Fijn dat je het probleem gevonden denkt te hebben. Niet de p1 en batterij dus 😜. Prachtige dag weer. Hier vandaag gratis geladen. Morgen laden levert zelfs geld op. Bizar. Gemiddeld over 3 uur 25 ct / kWh.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qEg6-PUeKQV70xya4xXSSrG0fUc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GvisUjoFfDzZEE0zT7t3lCTP.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• chulin
Winkiller schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 16:52:
[...]

Ja van mij heb je gelijk, maar speculeren, afbranden, afbreken, te kak zetten hoort daar dan niet bij. :o
Met alle respect…
Ik volg graag dit topic, namelijk wil graag een thuis accu aanschaffen.
De gedachten van een mooie pib, plug and play, zijn imo verdwijnen.
Verschillende error’s code, batterijen geleverd dat geen nieuw zijn, problemen met wifi……
Sorry, dat is geen afbranden of afbreken, puur realiteit

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• geert1992
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 11:33
the-body schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 16:34:
[...]

Kun je die inzichten met ons delen? Ben wel benieuwd!
Natuurlijk, wat mij aansprak aan de HW-accu was allereerst dat deze in Nederland is ontworpen en dat het merk naamsbekendheid heeft, en ik de aansturing (p1) al in huis had. Ook het idee om je eigen zonnestroom op te slaan en later te gebruiken, vond ik een goed uitgangspunt. Het grote nadeel was naar mijn mening dat je de accu feitelijk koopt op basis van een online flyer.

Ik heb onder andere gekeken naar een MarsTek, maar een grote omvormer icm NOM-draaien leek me niet zo efficiënt, en dat is ook gebleken. Er is niet voor niets het gezegde: goedkoop is duurkoop. Bovendien is het systeem niet op of af te schalen, wat voor mij een belangrijk nadeel was.

De Zonneplan thuisaccu heb ik kort overwogen, maar ik houd niet van contractuele verplichtingen. Vooral in een markt die (flink) in beweging is. Daarnaast vond ik een prijs van ongeveer achtduizend euro voor een accu aan de hoge kant.

Ook een SolarEdge-accu van 10 kW heb ik in overweging genomen. Deze maakt gebruik van NMC-cellen, terwijl ik liever LFP-cellen had gezien. Bovendien moet je bij een verhuizing de hele installatie meenemen, wat me vanwege het gewicht niet praktisch leek. Voor zover ik heb begrepen, kan deze accu ook niet via AC worden opgeladen.

Verder heb ik nog naar enkele andere merken gekeken, totdat ik Zendure tegenkwam. Mijn eerste indruk was gemengd: de website oogde erg Chinees en ik vond nauwelijks informatie in het Nederlands. Toch spraken een aantal punten me aan: de mogelijkheid om zonnepanelen direct te koppelen, het compacte formaat, de eenvoudige uitbreidbaarheid en een gebruiksvriendelijke app. Daarnaast zit er een brandblusser of brandvertragend systeem geïntegreerd in de batterij, wordt er gebruikgemaakt van de door mij gewenste LFP-cellen, is de omvormer stil en zorgt de IP-rating ervoor dat je het systeem zelfs buiten (mits in de schaduw) kunt plaatsen.

Humans don’t need an opportunity to be wicked. They’ve been doing it for free since the beginning.

Acties:
  • +9 Henk 'm!
frankj030 schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 16:46:
[...]

Ik denk dat we juist de ervaringen met elkaar moeten delen. Daar is een topic toch voor? De E4** meldingen waren weg. Althans ik heb ze even niet gelezen hier. Erg vervelend dat ze toch weer opduiken. Ik snap als je naar je batterij uitkijkt dat het een domper is. Zou hetzelfde ervaren.

Enige wat we op een topic kunnen doen is ervaringen delen, positieve en negatieve. Ik bekijk het zo. Positieve ervaringen zijn zeer leuk om te lezen. Negatieve ervaringen kun je iets van leren. Als gebruiker zijnde van de batterij kun je jezelf de vraag stellen of je nu al wilt instappen, of later of zelfs een andere batterij. De negatieve ervaringen zijn een leerschool voor HW. Als we die niet uiten dan kan een bedrijf ook niet verbeteren. Dus laten we vooral onze ervaringen delen op alle vlakken en elkaar helpen. Dat is het doel van het hele topic. Hopelijk zijn de E4** problemen snel weer opgelost.

Edit : Als het gaat om hoe ik de PIB ervaar. Hij draait gewoon zoals ik verwacht dat hij draait. Ik kan daar wel iedere week reviews over schrijven maar dan lezen we 10x hetzelfde. :9 . Ik schrijf liever iets nieuws. Feature's etc. Don't worry. Als hij hier begint te sputteren sputter ik ook hoor. ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Devke op 10-05-2025 17:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EVfan

Je zou de topictitel bijna aanpassen naar het "Grote E-nummers topic", nee, grapje natuurlijk, maar als buitenstaander voelt het op dit moment wel zo. Hopelijk krijgt HomeWizard het voor elkaar de problemen en logistiek op orde te krijgen. Juist op dergelijke momenten is communicatie erg belangrijk om het vertrouwen te behouden.

Een (misschien wat minder voor de hand liggende) optie is dat de goederenstromen gemengd/verwisseld geraakt zijn, bijvoorbeeld dat een container met geretourneerde PiB’s in de stroom nieuwe PiB’s terecht is gekomen en daar als nieuw is verwerkt en verzonden. Dit zou wel verklaren dat er weer een golf E4xx storingen zijn, terwijl die eigenlijk al een tijdje nauwelijks werden vermeld. Evenals de gekraste PiB van @aip

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henkzelf
  • Registratie: Juni 2010
  • Nu online
EVfan schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 17:35:
[...]

Een (misschien wat minder voor de hand liggende) optie is dat de goederenstromen gemengd/verwisseld geraakt zijn, bijvoorbeeld dat een container met geretourneerde PiB’s in de stroom nieuwe PiB’s terecht is gekomen en daar als nieuw is verwerkt en verzonden. Dit zou wel verklaren dat er weer een golf E4xx storingen zijn, terwijl die eigenlijk al een tijdje nauwelijks werden vermeld. Evenals de gekraste PiB van @aip
Een hele container maar liefst. Of heel misschien eentje die bij een eindtransporteur even op een verkeerde pallet stond? Zullen we ophouden met met speculeren, het brengt niks.

PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prisma16
  • Registratie: Augustus 2023
  • Niet online
henkzelf schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 17:41:
[...]

Een hele container maar liefst. Of heel misschien eentje die bij een eindtransporteur even op een verkeerde pallet stond? Zullen we ophouden met met speculeren, het brengt niks.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nyrOKOczfbeCYpiUlsFVjDwewmg=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/Ft7u9sDIKcKr5o2RWQsHK8vQ.jpg?f=user_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• (RSH)
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18-09 16:37
chulin schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 16:16:
[...]

Sorry, maar iedereen verwacht een nieuwe product, het is geen speculatie
Ik ben op zoek naar een pib maar voorlopig geen HW, volgens mij is het nog niet 100%
klopt, zoals HW aangegeven heeft 98,5%
Vind ik overigens nog steeds netjes met een kompleet nieuw product en een nieuwe markt.

En zover ik weet word 100% zeer snel en direct opgelost. Dat hoor ik bij andere producten nog wel eens anders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chulin
98,5% is wat mij betreft een beetje te optimistisch…
Maar goed, verder weet ik het niet hoe iedereen denkt, maar als ik €1500 uitgeef, verwacht ik 100% 😉

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• henkzelf
  • Registratie: Juni 2010
  • Nu online
100 % bestaat niet. Iedereen die iets van techniek weet, zal dat bevestigen.

PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• TFX77
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 10:06
chulin schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 18:45:
Maar goed, verder weet ik het niet hoe iedereen denkt, maar als ik €1500 uitgeef, verwacht ik 100% 😉
Rare verwachting, 100% verwachten. Dat is dubieus. Alleen omdat het product 1395 euro kost? Het is een nieuw product en daar horen kinderziektes bij. Ik heb er twee en die doen het geweldig. Het belangrijke is dat @HomeWizard_NL netjes de batterijen vervangt die een probleem hebben en dat gebeurd keurig.

Als je op een tech forum leest over klachten of storingen lijkt me dat logisch. De tech mensen leven hier. Als je door een aantal keer een E4XX meldingen de weg kwijt raakt en denkt dat het probleem veel groter is dan je denkt dan zou ik als ik jou was mee gaan doen met de loterij. Kansberekening laat echter zien dat je eerder door de bliksem getroffen wordt dan wint.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VsA-Xz86ZFv83IzyKqJh3M-2F0s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/C8An7ZZuiuVxkK9KDYgZRtQz.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HHWzlEbGsUfAvFeFJHjSb8daL7k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MoHaexecHLGMmwNnnlwryLh1.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WYEn9-Xn_xBZOnuL8-BcSE7ZOjs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QnoQ03XftVZEUqU8fC0ATrAE.jpg?f=fotoalbum_large

13 x 260Wp ReneSola All Black op een SolarEdge SE3000 Live | Twee Technaxx 300W Balkon Zonne-Energiecentrale | Twee HomeWizard Plug-In Batteries | LG 3,5 kW Standaard Plus

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Alpha89
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 07:30
Gisteren is mijn tweede batterij geleverd. Hoewel eerst de batterij ‘s middags geleverd zou worden sprong dit opeens om naar de avond. Ik heb toen TransMission (TM) gebeld. Ben zeer vriendelijk te woord gestaan. Mijn buurman was wel thuis dus na 3x de waarschuwing weet u het zeker? Heeft de vriendelijke dame de chauffeur een berichtje verstuurd dat hij bij de buren afgeleverd mocht worden. Wat ook netjes gedaan is.

Overigens een tip voor jullie allemaal. Bij de Parcel2Go pagina staat het Trackingnummer van TM. Als je daar op klikt kom je op de T&T terecht van TM. Daar krijg je een tijdvak maar let op: dat vak kan dus verschuiven!! Check dus regelmatig of je vak verschoven is want die beweegt dynamisch mee met de actuele route en aantal resterende punten van de chauffeur. Mijn chauffeur had 2 uur vertraging opgelopen door een flink ongeluk op de weg en vele files waar die doorheen moest.

Anyhow: Daarna de accu dus opgehaald bij de buren, naar de zolder gesleept (blijft een leuke workout) en uitgepakt. Ook dit keer verbaasde mij hoe goed de batterij eigenlijk verpakt is. Dat is echt netjes gedaan. Dit keer geen early adoptor brief erbij. Dat was eigenlijk het grootste verschil.

Batterij aangesloten, laatste update geïnstalleerd en geconfigureerd. Batterij werd al met 45% geleverd en heeft zich nog met de laatste restjes zon tot 93% kunnen opladen.

Officieel zitten beide batterijen op een groep waar nog wat andere “apparaten” op zijn aangesloten. Dus voorlopig laat ik hem even op 1600 laden 800 ontladen staan. Wel ga ik eens even goed narekenen hoeveel nu precies op die groep zit. Het is een beetje zo’n afvoerputjesgroep waar de lampjes van de WC en badkamer + de rookmelders op zijn aangesloten. Kan mij niet voorstellen dat dit veel Watt trekt allemaal… Daarnaast ga ik even mijn elektricien consulteren want ik heb nog een loze leiding naar de zolder. Dus het bijmaken van een groep moet wel kunnen.

Vanochtend zag ik dat beide batterijen rond de 45% zaten. Ze doen om en om hun energie leveren. Dat is wel mooi an sich. Vandaag relatief weinig energie gebruikt. Morgen zal dat veel meer zijn. Dus ben eens benieuwd hoe ver ik nu kom met 2 van deze rakkers in mijn use cases. Ze zijn nu iig vol en ready to go!

P.s. mijn eerste batterij heeft nu 87 cycli gehad sinds januari. 271.49 kWh import, 195.72 kWh export. De nieuwe heeft na een eerste nachtje: 1 cycli, 6,22 kWh import en 2.64 kWh export.

P.s.2. Ik ben dusver heel tevreden over dit product. Ook het transport kan dus goed gaan!

[ Voor 5% gewijzigd door Alpha89 op 10-05-2025 19:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Alpha89 schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 19:03:
Gisteren is mijn tweede batterij geleverd. Hoewel eerst de batterij ‘s middags geleverd zou worden sprong dit opeens om naar de avond. Ik heb toen TransMission (TM) gebeld. Ben zeer vriendelijk te woord gestaan. Mijn buurman was wel thuis dus na 3x de waarschuwing weet u het zeker? Heeft de vriendelijke dame de chauffeur een berichtje verstuurd dat hij bij de buren afgeleverd mocht worden. Wat ook netjes gedaan is.

Overigens een tip voor jullie allemaal. Bij de Parcel2Go pagina staat het Trackingnummer van TM. Als je daar op klikt kom je op de T&T terecht van TM. Daar krijg je een tijdvak maar let op: dat vak kan dus verschuiven!! Check dus regelmatig of je vak verschoven is want die beweegt dynamisch mee met de actuele route en aantal resterende punten van de chauffeur. Mijn chauffeur had 2 uur vertraging opgelopen door een flink ongeluk op de weg en vele files waar die doorheen moest.

Anyhow: Daarna de accu dus opgehaald bij de buren, naar de zolder gesleept (blijft een leuke workout) en uitgepakt. Ook dit keer verbaasde mij hoe goed de batterij eigenlijk verpakt is. Dat is echt netjes gedaan. Dit keer geen early adoptor brief erbij. Dat was eigenlijk het grootste verschil.

Batterij aangesloten, laatste update geïnstalleerd en geconfigureerd. Batterij werd al met 45% geleverd en heeft zich nog met de laatste restjes zon tot 93% kunnen opladen.

Officieel zitten beide batterijen op een groep waar nog wat andere “apparaten” op zijn aangesloten. Dus voorlopig laat ik hem even op 1600 laden 800 ontladen staan. Wel ga ik eens even goed narekenen hoeveel nu precies op die groep zit. Het is een beetje zo’n afvoerputjesgroep waar de lampjes van de WC en badkamer + de rookmelders op zijn aangesloten. Kan mij niet voorstellen dat dit veel Watt trekt allemaal… Daarnaast ga ik even mijn elektricien consulteren want ik heb nog een loze leiding naar de zolder. Dus het bijmaken van een groep moet wel kunnen.

Vanochtend zag ik dat beide batterijen rond de 45% zaten. Ze doen om en om hun energie leveren. Dat is wel mooi an sich. Vandaag relatief weinig energie gebruikt. Morgen zal dat veel meer zijn. Dus ben eens benieuwd hoe ver ik nu kom met 2 van deze rakkers in mijn use cases. Ze zijn nu iig vol en ready to go!

P.s. mijn eerste batterij heeft nu 87 cycli gehad sinds januari. 271.49 kWh import, 195.72 kWh export. De nieuwe heeft na een eerste nachtje: 1 cycli, 6,22 kWh import en 2.64 kWh export.

P.s.2. Ik ben dusver heel tevreden over dit product. Ook het transport kan dus goed gaan!
Goede tip denk ik dat tijdvak dingetje. Bij mij was hij in het tijdvak. Dus niet gezien dat die optie er was. Wellicht handig voor anderen te weten. Benieuwd hoe de ervaringen dan zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Devke schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 19:18:
[...]

Goede tip denk ik dat tijdvak dingetje. Bij mij was hij in het tijdvak. Dus niet gezien dat die optie er was. Wellicht handig voor anderen te weten. Benieuwd hoe de ervaringen dan zijn.
Dat met het tijdvak is mogelijk afhankelijk van de vervoerder die in de regio werkt. Ik herken dit helemaal niet.
Integendeel de levering die ik deze week heb gehad zou volgens die T&T op Woensdag in de middag geleverd worden maar kwam gewoon niet. Werd dus Donderdag maar nu zonder zelfs maar een tijd vermelding

Toen ik aan de bezorger vroeg wat er de dag daarvoor mis was gegaan vertelde hij dat hij een cursus had en dus aan het eind van de ochtend gestopt was. Hij had al van te voren bij zijn planner gemeld dat hij niet de hele dag beschikbaar was maar die had toch de hele dag ingepland.

Ik denk dat in ieder geval een deel van de problemen met de bezorging terug te voeren zijn op het feit dat Transmission niet een bedrijf is maar uit meerdere lokale vervoerders bestaat die er blijkbaar verschillende werkwijzen op na houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aip

aip

hanev001 schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 19:30:
[...]

Ik denk dat in ieder geval een deel van de problemen met de bezorging terug te voeren zijn op het feit dat Transmission niet een bedrijf is maar uit meerdere lokale vervoerders bestaat die er blijkbaar verschillende werkwijzen op na houden.
Dit is denk ik een belangrijk punt. Bij mij waren de leveringen netjes. De tweede levering een half uurtje te laat, maar verder prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

chulin schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 16:59:
[...]
Ik volg graag dit topic, namelijk wil graag een thuis accu aanschaffen.
De gedachten van een mooie pib, plug and play, zijn imo verdwijnen.
Verschillende error’s code, batterijen geleverd dat geen nieuw zijn, problemen met wifi……
Sorry, dat is geen afbranden of afbreken, puur realiteit
Dat is precies mijn punt, een voorbeeld; er werd begin dit jaar veel gesproken over brandgevaar, zo veel dat ik overwoog mijn PiB te cancelen, ik heb geen trek in brand als ik lig te slapen. Ik heb dit uiteindelijk niet gedaan.

Kijk wat jij nu zegt, zo veel errors dat je twijfelt aan plug en play en eventueel de betrouwbaarheid. Mijn HW hardware inclusief de PiB waren plug en play zonder fouten. Ik kan nu praten wat ik wil maar ik zal jou niet meer kunnen overtuigen dat de HW producten gewoon ook gewoon doen waar ze voor bedoeld zijn.
chulin schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 18:45:
Niet kopen als ik jou was, 100% kan maar hoeft niet, jij kan ook ziek worden voordat je 90 bent. _/-\o_

[ Voor 16% gewijzigd door Winkiller op 10-05-2025 19:43 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• aip

aip

Winkiller schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 19:40:
[...]

Dat is precies mijn punt, een voorbeeld; er werd begin dit jaar veel gesproken over brandgevaar, zo veel dat ik overwoog mijn PiB te cancelen, ik heb geen trek in brand als ik lig te slapen. Ik heb dit uiteindelijk niet gedaan.

Kijk wat jij nu zegt, zo veel errors dat je twijfelt aan plug en play en eventueel de betrouwbaarheid. Mijn HW hardware inclusief de PiB waren plug en play zonder fouten. Ik kan nu praten wat ik wil maar ik zal jou niet meer kunnen overtuigen dat de HW producten gewoon ook gewoon doen waar ze voor bedoeld zijn.
@Winkiller Dat snap ik, maar moet ik dan maar niet zeggen dat bij mij een PiB uit de doos komt vol met krassen? Dat is toch ook niet correct? Ik heb complimenten gegeven over de eerste, die prima doet wat 'ie moet doen. Gezegd dat ik over de tweede tevreden ben, hoewel die met 11 Cycli uit de doos kwam. En over de derde ben ik vooralsnog bepaald niet tevreden. Daar is zo'n forum toch voor, zodat iedereen zijn ervaringen kan delen, vragen kan stellen?

Dat moet, en dat ben ik met je eens, wel op een beschaafde en zo neutraal mogelijke toon, en ik heb hier ook gezien dat dat niet altijd zo gaat. Maar dat laat onverlet dat het wel belangrijk is dat mensen hun ervaringen delen, zodat iedereen toegang heeft tot objectieve informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

hier is de 'Rapporteer' functie voor

[ Voor 94% gewijzigd door Proton_ op 11-05-2025 09:26 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Winkiller schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 19:40:
[...]

[...]

Niet kopen als ik jou was, 100% kan maar hoeft niet, jij kan ook ziek worden voordat je 90 bent. _/-\o_
Het is maar een stuk techniek. Waar maak je nou druk om. Laten het leuk houden.

Homey, Homewizard battery 2x, 9 zonnepanelen 3100W piek power SolarEdge omvormer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Devke schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 16:52:
[...]

Fijn dat je het probleem gevonden denkt te hebben. Niet de p1 en batterij dus 😜.

[Afbeelding]
Tja, je leest hier op het forum over systemen die hun verbindingen kwijt zijn. Dus eerste verdachte. Blijkt er al een software update geweest te zijn die dit verholpen zou moeten hebben. Dan ga je toch verder zoeken. Ook omdat het de eerste week prima draaide. Blijkt Omada te muiten. Ook weer hersteld. Het leert ons wel dat een goede stabiele WiFi connectie belangrijk is. Als ik in Omada controller iets wijzig gaat het betreffende AP even offline. Je ziet dan inderdaad ook gelijk de batterij in stand-by vallen. Dus tip voor mensen die de batterij niks zien doen terwijl deze zou moeten laden of ontladen. Kijk je WiFi eens na op correcte werking. Hier expres de P1 meter en batterij op een verschillende AP’s gezet zodat ze vol gas met elkaar kunnen praten. (Geen data pakketjes die door een AP heen en weer gestuurd moeten worden) Ook de Homey vervangen door een nieuwe zodat deze verbinding heeft over LAN. Toch wel erg prettig. In 9 dagen tijd heeft de batterij toch behoorlijk wat data verwerkt. 3,81 GB er uit, 1,37 GB er in. @HomeWizard_NL een LAN poortje n de volgende generatie batterij en P1 meter is waarschijnlijk wel lekkerder. (Stabiel)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 20:40:
[...]

Tja, je leest hier op het forum over systemen die hun verbindingen kwijt zijn. Dus eerste verdachte. Blijkt er al een software update geweest te zijn die dit verholpen zou moeten hebben. Dan ga je toch verder zoeken. Ook omdat het de eerste week prima draaide. Blijkt Omada te muiten. Ook weer hersteld. Het leert ons wel dat een goede stabiele WiFi connectie belangrijk is. Als ik in Omada controller iets wijzig gaat het betreffende AP even offline. Je ziet dan inderdaad ook gelijk de batterij in stand-by vallen. Dus tip voor mensen die de batterij niks zien doen terwijl deze zou moeten laden of ontladen. Kijk je WiFi eens na op correcte werking. Hier expres de P1 meter en batterij op een verschillende AP’s gezet zodat ze vol gas met elkaar kunnen praten. (Geen data pakketjes die door een AP heen en weer gestuurd moeten worden) Ook de Homey vervangen door een nieuwe zodat deze verbinding heeft over LAN. Toch wel erg prettig. In 9 dagen tijd heeft de batterij toch behoorlijk wat data verwerkt. 3,81 GB er uit, 1,37 GB er in. @HomeWizard_NL een LAN poortje n de volgende generatie batterij en P1 meter is waarschijnlijk wel lekkerder. (Stabiel)
Ik denk dat ik wel weet waarom er voor wifi is gekozen, al was een netwerkpoort ernaast makkelijk geweest. Veel tweakers hebben wel een vaste netwerkaansluiting ergens. Veel mensen denk ik ook niet. Als ik ik mijn familie kijk zijn het er 2 denk ik die ook een bekabeld stukje netwerk hebben liggen. De rest doet alles over wifi. Je kent het wel he.... ze komen bij je binnen en vragen als eerst om? 😜. Wil je het dus plug and play houden dan moet je denk ik aan die oplossing denken. Puur omdat veel mensen die vaste aansluitingen niet hebben. Gedachtespinsel.

[ Voor 4% gewijzigd door Devke op 10-05-2025 21:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Devke schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 21:04:
[...]

Ik denk dat ik wel weet waarom er voor wifi is gekozen, al was een netwerkpoort ernaast makkelijk geweest. Veel tweakers hebben wel een vaste netwerkaansluiting ergens. Veel mensen denk ik ook niet. Als ik ik mijn familie kijk zijn het er 2 denk ik die ook een bekabeld stukje netwerk hebben liggen. De rest doet alles over wifi. Je kent het wel he.... ze komen bij je binnen en vragen als eerst om? 😜. Wil je het dus plug and play houden dan moet je denk ik aan die oplossing denken. Puur omdat veel mensen die vaste aansluitingen niet hebben. Gedachtespinsel.
Wifi geeft je meer plaatsing vrijheid en vooral in oude huizen en appartementen.
Je moet er niet aandenken om een netwerk bekabeling aan te leggen met een switch.
Ik heb het in het verleden het gehad in mijn vorig huizen. Dit was een ramp.
Nu met een AMPLIFI router heb ik het goed onder controle. En het scheelt een hoop bekabeling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Tja, WiFi is lekker makkelijk. Maar een LAN poortje er bij kost ook geen drol. Alles wat hier over LAN kan is via LAN aangesloten. Stukken stabieler en sneller. De PV omvormer heb ik vrij recent van een dongle voorzien voor hopelijk nog eens bediening. Eerst ook "lekker makkelijk" over WiFi.... Dat heeft één dag geduurd, toen toch maar even een kabeltje die kant op. De data die er over loopt stelt niks voor, maar domweg niet stabiel. Verbinding weg als je 'm nodig had. WiFi is leuk voor de e-mal op je telefoon. Voor iets dat een stabiele verbinding nodig heeft is ethernet de weg te gaan. De tijd dat je de enige in de buurt was met WiFi G is lang geleden. :/

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2025 10:09 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• BKK

BKK

Ik lees veel berichten over speculaties en aannames. Ik wil mij beperken tot delen van feiten/info , positief en/of negatief.
Feit bij mij is twee geleverde pib’s met beide drie E foutcodes en 10cicli en 22cicli op de teller . Aangezien dit bij twee batterijen is vind ik dit wel teleurstellend van een product van die prijs. Ik heb HW hierover bericht en ga er van uit dat het maandag opgelost wordt door twee nieuwe (zonder veel cicli). Ik zal begin volgende ook aangeven hoe dit alles met HW is gegaan in dit topic. Dat kan dan voor hun weer positieve reclame zijn of negatieve. Het is aan HW om te laten zien waar ze voor staan. To be continued

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret X
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08:03
Update 10-5-2025:
Vandaag helaas ook de eerste foutmeldingen gekregen op de bovenste batterij (41 cycli), E400 en E415.
Kwam mij vandaag niet goed uit om er werk van te maken, heb dus de batterij 10 sec uit gedaan en toen weer aangezet. Gaat nu weer probleemloos verder, maar ik verwacht dat de foutmeldingen wel weer terugkomen. Als de foutmeldingen weer terug zijn neem ik contact op met HW.
De onderste batterij (39 cycli) gaat gelukkig nog wel goed.
Heb in totaal 2 batterijen en heeft tot vandaag perfect gelopen. De batterijen hebben versie 1.0106 en de p1 6.0112.
De batterijen zitten niet in een gast netwerk en kunnen ook niet connecten met de access points, alleen met de KPN experia box en hebben een vast ip adres (p1 meter ook).

Vanuit de TS:
Voor de foutmeldingen E400 en E415 op je Plug-In Battery, probeer deze stappen:

Controleer of je P1 Meter is ingesteld in de app: Ga naar Instellingen > Meters.
Update de software van je P1 Meter: Ga naar Instellingen > Meters > P1 Meter > Opties ··· > Controleer op updates.
Zorg ervoor dat alle apparaten op hetzelfde wifi-netwerk zijn aangesloten, vermijd gastnetwerken.
Houd er rekening mee dat een P1 Meter maximaal 4 batterijen kan aansturen. Aldus Homewizard.
Ferret X schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 09:52:
Dinsdag 25-3-2025 heb ik mijn twee thuisbatterijen ontvangen :)
De installatie ging niet heel makkelijk. Eerst de eerste batterij verbonden, maar gaf een melding dat het verbinden niet gelukt was. Vervolgens gaf de app wel de batterij weer en dat alles goed was, maar deed de batterij helemaal niets (stand by), ook dingen als helderheids leds aanpassen reageerde niet. Heb toen de batterij uitgezet en stekker een tijdje uit het stopcontact, daarna batterij verwijderd uit app. Aanzetten en weer toevoegen en de batterij werkt. De tweede batterij ging precies hetzelfde.

Sinds ze aangesloten zijn werken ze perfect, geen enkel probleem nog gehad (hopelijk blijft dat zo 😉)

Al met al ben ik er erg blij mee en heb ook zeker vertrouwen in HW

[ Voor 19% gewijzigd door Ferret X op 10-05-2025 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikage
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 17-09 20:51
Vraagje: Ik ga binnenkort wat langere tijd op vakantie, dus dan is het thuisverbruik aanmerkelijk minder.

Wat is wijsheid bij 2 Homewizard PIB's? Ze allebeide gewoon laten draaien en ze de hele vakantie periode minder dan de helft ontladen per dag. Of er eentje uitschakelen en de ander belasten met het dan nog aanwezige thuisverbruik.

Ze draaien alletwee sinds half maart. en ik heb er werkelijk geen omkijken naar. Ze doen het gewoon. En dat wou graag zo laten. Maar als het kwaad kan om ze op "halve" kracht te laten werken, dan wil ik dat natuurlijk wel graag weten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Mikage schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 21:54:
Vraagje: Ik ga binnenkort wat langere tijd op vakantie, dus dan is het thuisverbruik aanmerkelijk minder.

Wat is wijsheid bij 2 Homewizard PIB's? Ze allebeide gewoon laten draaien en ze de hele vakantie periode minder dan de helft ontladen per dag. Of er eentje uitschakelen en de ander belasten met het dan nog aanwezige thuisverbruik.

Ze draaien alletwee sinds half maart. en ik heb er werkelijk geen omkijken naar. Ze doen het gewoon. En dat wou graag zo laten. Maar als het kwaad kan om ze op "halve" kracht te laten werken, dan wil ik dat natuurlijk wel graag weten.
Ik zou ze gewoon aan laten staan. Ook in de vakantie kunnen er dagen voorkomen met slecht weer waardoor de panelen niet veel opwekken en dan is het wel fijn dat je genoeg in voorraad hebt om toch je huis op NOM te laten draaien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ivo1969
  • Registratie: April 2010
  • Nu online

Ik zou zeggen of it ain't broke dont't fix it

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aip

aip

ivo1969 schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 21:58:
[...]

Ik zou zeggen of it ain't broke dont't fix it
If it ain't broke, don't try to fix it

;)

Sorry, ik moest t wel fixen.

Maar: helemaal mee eens!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toni Tweakers
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 16-09 20:21
Klassieker schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 11:26:
[...]

Voor de geïnteresseerden:
De 🔋is vandaag 93 dagen "jong", heeft 8 dagen niet gewerkt i.v.m. mijn vakantie.
Heeft 78 Cycli gedraaid. 243,5 kWh geladen en 185 kWh ontladen op dit moment.

Fijne dag toegewenst ☀️😎
Hier bijna hetzelfde. Tot en met 10 mei 79 Cycli. 241,8 kWh geladen en 185,9 kWh ontladen.

[ Voor 41% gewijzigd door Toni Tweakers op 11-05-2025 00:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjapy Vien
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 11-09 17:52
geert1992 schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 17:02:
[...]

Verder heb ik nog naar enkele andere merken gekeken, totdat ik Zendure tegenkwam. Mijn eerste indruk was gemengd: de website oogde erg Chinees en ik vond nauwelijks informatie in het Nederlands. Toch spraken een aantal punten me aan: de mogelijkheid om zonnepanelen direct te koppelen, het compacte formaat, de eenvoudige uitbreidbaarheid en een gebruiksvriendelijke app. Daarnaast zit er een brandblusser of brandvertragend systeem geïntegreerd in de batterij, wordt er gebruikgemaakt van de door mij gewenste LFP-cellen, is de omvormer stil en zorgt de IP-rating ervoor dat je het systeem zelfs buiten (mits in de schaduw) kunt plaatsen.
Tja, dit was voor mij ook de reden om over te stappen. Ik had 4 accu’s besteld bij HW, maar deze geannuleerd en nu 8 accu’s bij Zendure besteld. Het is jammer, maar ik vind op dit moment de Pib’s van HW te onbetrouwbaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• netappie
  • Laatst online: 18-09 10:55

Gewoon allebei aan laten staan. Onder de 800W verbruik gaat er toch maar 1 tegelijk leveren en wisselen ze elkaar af om het aantal laad/ontlaad cycli gelijk te houden.

Ik merk hier ook dat de tweede batterij steeds minder nodig is qua capaciteit door de langere dagen, maar het opvangen van hogere pieken qua verbruik en overschot is natuurlijk wel zo prettig en nuttig op een minder goede dag. Dat de accu's niet helemaal leeg gaan als je er niet bent is gewoon een luxe probleem.

Mocht je echt maanden lang weg gaan, dan is het natuurlijk een optie om er 1 uit te lenen aan familie, een vriend of een buur. Maar te veel slepen geeft ook risico op vallen en je statistiek wordt een zooitje, dus denk daar goed over na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
netappie schreef op zondag 11 mei 2025 @ 07:08:
dan is het natuurlijk een optie om er 1 uit te lenen aan familie, een vriend of een buur.
En daar is dan ook een P1-meter nodig.

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 3x HomeWizard plug-in batterij, totaal 8,1 kWh / 2400 watt / 2400 watt, aansturing met Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netappie
  • Laatst online: 18-09 10:55
JeroenH schreef op zondag 11 mei 2025 @ 07:09:
[...]

En daar is dan ook een P1-meter nodig.
Ja, dat is tegenwoordig sowieso handig, of je nu een PiB hebt of niet.

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Vandaag drie uur lang negatieve all-in kWh-prijzen, en ook niet zo zuinig ook. Ik heb in Home Assistant een automation lopen die mijn SolarEdge omvormer terugregelt naar nul bij negatieve prijzen. Als ik de mogelijkheid heb, laat ik ook de vaatwasser lopen, doe een paar wassen, en laad de EV's op.

De SolarEdge-automation heb ik echter nu uitgeschakeld, want als ik dat doe gaat de HW-batterij zich ontladen, en dat is ook niet echt zinvol.

Fingers crossed maar dat het lokaal aansturen van de HW-accu vanuit HA, al was het maar "pauzeren", snel naar productie komt. Met een dynamisch contract is dat echt heel zinvol.

[ Voor 4% gewijzigd door JeroenH op 11-05-2025 07:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:36
Na drie dagen gebruik.

Hoe bevalt de Batterij?? Niet slecht hij doet wat hij moet doen. Capaciteit had wat groter mogen zijn. Zo tegen 3 uur in de nacht is hij leeg. Een tweede batterij zou welkom zijn maar kostbaar en in de winter weer overbodig. Zoals je kunt zien is mijn verbruik nu in 24 uur zo’n 1,5 KwH. Heb ik een redelijk hoog sluipverbruik met 2 diepvriezers, 2 raspberry Pi’s, Nas etc etc. Als straks de Airco aan gaat dan ben ik bang dat het zo afgelopen is...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4Fn9h9tbLxbK4SgkqlT29NDykcc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/97WOWxP4obzFbcLLeWlFC9f7.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/88e5ZLDhY2UombMZ0KI14BbVs4w=/800x/filters:strip_exif()/f/image/MEcHZV9Gvg8YU3MdRRVhyKfw.png?f=fotoalbum_large

Bing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EVfan
JeroenH schreef op zondag 11 mei 2025 @ 07:14:
Vandaag drie uur lang negatieve all-in kWh-prijzen, en ook niet zo zuinig ook. Ik heb in Home Assistant een automation lopen die mijn SolarEdge omvormer terugregelt naar nul bij negatieve prijzen. Als ik de mogelijkheid heb, laat ik ook de vaatwasser lopen, doe een paar wassen, en laad de EV's op.

De SolarEdge-automation heb ik echter nu uitgeschakeld, want als ik dat doe gaat de HW-batterij zich ontladen, en dat is ook niet echt zinvol.

Fingers crossed maar dat het lokaal aansturen van de HW-accu vanuit HA, al was het maar "pauzeren", snel naar productie komt. Met een dynamisch contract is dat echt heel zinvol.
@JeroenH
Ik zet, naast automatisch uitschakelen van de SolarEdge omvormer, tijdens EV laden met zulke lage dynamische kWh prijzen de PiB’s op handmatig laden. Ca. 3 uur van leeg naar vol, precies de duur van de negatieve kWh tarieven vandaag. En dan leeg je niet de PiB in de EV, en geld toe voor een volle accu.

Pagina: 1 ... 100 ... 212 Laatste

Let op:
Dit topic gaat specifiek over de HomeWizard Plug-in Battery.
Andere batterijen kan je vergelijken in Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic en voor vragen over de meterkast, huisinstallatie, etc. kan je terecht in bijv.: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.

Voor vragen over hoeveel accu's je per groep kunt aansluiten, of hoe je dit unlocked: Lees de topicstart, gebruik de zoekfunctie of kijk in het eerste topic: Het HomeWizard Plug-In Battery topic. Bepaal daarna of je vraag specifiek voor de HW Plug-in battery is (hier stellen) of beter in het algemene Elektra huisinstallaties topic past.