Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HBO88
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 23:33
SlayaStone schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 18:37:
Na ruim een maand een functioneerde batterij te hebben gehad nu ineens E450, E452, E454. Hij doet het nog wel. Eerdere gevallen zijn wel weer omgewisseld... dat zou al de 3e defecte batterij zijn.
Is dit nu al je 3e batterij die ook weer foutmeldingen geeft?
Ik zou zelf toch wel twijfelen of ik dan een 4e batterij wil.
Maak me toch wel wat zorgen over de foutmeldingen die je nog steeds leest hier...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha89
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19:33
Hier gisteren de betaallink ontvangen voor mijn tweede batterij. Helaas is die dus niet vertrokken gisteren en zal het hier ook vrijdag worden. Net als ik niet thuis ben… bij mijn eerste batterij kon ik nog een leverdatum kiezen. Dat verscheen dit keer dus niet. Straks maar eens Transmission bellen of zij iig aan kunnen geven dat ze het morgen niet hoeven te proberen.

Als ik al die E4 meldingen weer zie hier ben ik benieuwd of mijn tweede batterij slechter gaat performen dan de originele die ik sinds januari heb (en het dusver goed doet). Ik houd jullie op de hoogte van eventuele verschillen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pizzapieter
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 20:10
Devke schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 19:17:
[...]

Wachttijden Liander kloppen wel. Zit zelf ook te wachten op omzetten naar 3 fase. Is begin juni pas. Daarvoor wordt de meterkast op de schop genomen. Wachten is nooit leuk maar geduld wordt ......

Als de p1 meter het op een andere locatie ook niet doet is de kans groot dat hij idd stuk is. Deze p1 was al nieuw?
Klopt, nieuwe P1 meter, maar..... doosje wat ik kreeg van HW had verbroken zegel.
Contact gezocht, komt vast met HW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pizzapieter
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 20:10
EVfan schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 23:03:
[...]

@pizzapieter
Is niet een inhoudelijke reactie op mijn post?
Je hebt gelijk, excuses..heb met mn dikke vingers wrs de verkeerde post gequote. Die van @Devke stond erboven. Voor de zuiverheid e.e.a. aangepast. Sorry

[ Voor 11% gewijzigd door pizzapieter op 08-05-2025 06:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De E4.. issues zijn even weggeweest toch? Had ze al even niet meer gelezen. Ook moeilijk te bepalen wat de melding inhoud. Hopelijk is die snel te tackelen. Enige wat bekend is, is dat dit contact opnemen is met HW en dat het een foutcode is waar je als eigenaar niets zelf mee kunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlayaStone
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 23:15
HBO88 schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 04:45:
[...]

Is dit nu al je 3e batterij die ook weer foutmeldingen geeft?
Ik zou zelf toch wel twijfelen of ik dan een 4e batterij wil.
Maak me toch wel wat zorgen over de foutmeldingen die je nog steeds leest hier...
Helaas wel. Eerste keer na een paar dagen E447, tweede batterij na 1 dag E441. Deze nu anderhalve maand gedraaid (hij had wel super vaak soc drift snachts waardoor die moest bijladen, misschien wel ermee te maken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkzelf
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20:55
Is de batterij API er alleen in bèta of voor iedereen? Ik zie geen "schuifje" om deze aan te zetten.

PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yustmenl
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-06 16:18
henkzelf schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 07:45:
Is de batterij API er alleen in bèta of voor iedereen? Ik zie geen "schuifje" om deze aan te zetten.
de API is standaard actief bij de batterij, alleen met de nieuwe Beta software is die via de API in laadmodus te zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkzelf
yustmenl schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 07:48:
[...]

de API is standaard actief bij de batterij, alleen met de nieuwe Beta software is die via de API in laadmodus te zetten
Ik wil niks "verzetten" , alleen kijken en uitlezen.

http://192.168.2.23/api/v1/data geeft "verbinding wordt geweigerd". P.S. als ik op een socket de API even uitzet via het schuifje krijg ik daaro een duidelijke melding over niet geactiveerde api.

PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Satom
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:34

Satom

Verzamel ervaringen

henkzelf schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 08:18:
[...]

http://192.168.2.23/api/v1/data geeft "verbinding wordt geweigerd". P.S. als ik op een socket de API even uitzet via het schuifje krijg ik daaro een duidelijke melding over niet geactiveerde api.
Volgens mij probeer je naar de v1 te navigeren, de PiB wordt pas ondersteunt in v2 (als ik het goed heb). Check ook even de documentatie, je moet namelijk ook een token verkrijgen/maken/ophalen/geef het beestje een naam: https://api-documentation...com/docs/v2/authorization

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkzelf
Satom schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 08:30:
[...]
Volgens mij probeer je naar de v1 te navigeren, de PiB wordt pas ondersteunt in v2 (als ik het goed heb). Check ook even de documentatie, je moet namelijk ook een token verkrijgen/maken/ophalen/geef het beestje een naam: https://api-documentation...com/docs/v2/authorization
Klopt. Ik was daar al aan het lezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[...]

Deze beta versie is alleen voor beta testers beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GL007
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 21:17
Devke schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 08:42:
[...]

Deze beta versie is alleen voor beta testers beschikbaar.
Het verzetten kan alleen als de batterij ook in beta versie staat
Ik zie in homey nog geen stuur mogelijkheid

[ Voor 8% gewijzigd door GL007 op 08-05-2025 08:49 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:42

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

SlayaStone schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 18:37:
Na ruim een maand een functioneerde batterij te hebben gehad nu ineens E450, E452, E454. Hij doet het nog wel. Eerdere gevallen zijn wel weer omgewisseld... dat zou al de 3e defecte batterij zijn.
Dit is een situatie waar je 0,0003375% kans op maakt volgens de eerder door HW gemelde failure rate van 1,5% per batterij. Ik zou snel wat staatsloten kopen, je bent heel speciaal ;)

Sterkte, ik hoop dat je vierde batterij zich wel normaal gedraagt.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• JeroenH
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online
Gisteren erg druk geweest dus weinig kunnen posten, maar toen de rariteiten met de bezorging eenmaal achter de rug waren, ging het in gebruik nemen erg eenvoudig:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kUbsmcX82gZEeCR7hw0_eQ9q0L4=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/LNxdxawI3JLkhEjJIE6GfXCS.png?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lVmUj8Kwv98G_MaICDn1tDS3Yh4=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/Wk2oQcEJ0mTa6fcvydxWp2s4.png?f=fotoalbum_medium

Blij mee! Leuk ook dat hij ongeveer half vol geleverd wordt zodat hij gisteravond alvast elektriciteit kon leveren.

Komende dagen zal ik vast veel te vaak in de HA app zitten om hem in de gaten te houden :D

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GL007 schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 08:46:
[...]

Het verzetten kan alleen als de batterij ook in beta versie staat
Ik zie in homey nog geen stuur mogelijkheid
Klopt. Je moet jezelf aangemeld hebben als beta tester. Ik ken Homey niet dus vindt dat wat lastig om iets over te roepen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GL007
Devke schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 08:52:
[...]

Klopt. Je moet jezelf aangemeld hebben als beta tester. Ik ken Homey niet dus vindt dat wat lastig om iets over te roepen.
Ik heb de test versie 6.0201 hier van P1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richo999
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 04-06 07:37
joco schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 17:28:
[...]

zo bij jouw is het wel constant vrij hoog, want volgens mij moeten omvormers zich zelf uitschakelen als ze boven de 253V uit komen. en daar zit jij al vrij dicht bij...

Maar dat het voltage constant veranderd is een gegeven en dat is volgens mij ook nooit echt anders geweest, bij mij schommelen alle fases tussen de 220 en 240 in.
schommelingen zijn historisch altijd geweest klopt, in 1988-2004 hebben we de stap gedaan van 220V naar 230V voor de EU(varierend tussen 207-253V). Nu is er sprake dat ze willen verhogen naar 264V om zo problemen te verminderen, mijns insziens is dit een wassen neus want door de maximale netspanning nog meer te verhogen heeft negatieve gevolgen op ALLE elektrische apparaten die ontworpen zijn op 230V en word de levensduur korter.
In het geval dat de netspanning daadwerkelijk schommelt tussen de 207-253V zal dat meevallen, probleem is nu dat in de zomermaanden (nouja eerder april-oktober) het voltage overdag al snel richting 250V zal gaan structureel. Onderzoeken stellen hier dat in dergelijke situaties elektrische apparaten met een geschatte levensduur van 10 jaar zomaar eens een levensduur van 6 jaar zouden kunnen krijgen. Wat voor invloed heeft dit dan op accu's (de accu zelf zal niet kapot gaan maar wel de omvormers). Verder de vraag of onze elektrische apparaten op dit moment 264V uberhaupt aan kunnen?

AMD Ryzen 5800X,BeQuiet Darkrock Pro4, Asus B550-E ROG Strix, AMD 6800XT, 32Gb G.Skill TridentZ 3600MHz, Seasonic Focus Plus Gold 850W, Kingston KC3000 1 TB, Samsung Evo 960 500Gb, Samsung Evo 850 1Tb / Samsung 860 Evo 1 Tb, NZXT H700I

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gielz
  • Registratie: Februari 2012
Wanneer je de PIBs wil integreren in HA gaat dit via de standaard integratie (auto discovery). Heb je geen HA core versie die dit ondersteund dan kun je hem zelf inbouwen in HA.

Voor Homey is er ook koppeling, er zijn hier een aantal mensen die dit al actief gebruiken.
[...]

6320wp O/Z/W | Zendure 2400 AC | Daikin FTXM35R/RXM35R | 2x Hisense 2AMW-42U4RRA | AQMOS BMX-48 | HA Supervised DS224+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Klassieker
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 05:56
JeroenH schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 08:51:
Gisteren erg druk geweest dus weinig kunnen posten, maar toen de rariteiten met de bezorging eenmaal achter de rug waren, ging het in gebruik nemen erg eenvoudig:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Blij mee! Leuk ook dat hij ongeveer half vol geleverd wordt zodat hij gisteravond alvast elektriciteit kon leveren.

Komende dagen zal ik vast veel te vaak in de HA app zitten om hem in de gaten te houden :D
Eindelijk is "tie" er dan @JeroenH 🥳

Veel plezier ermee. 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joco
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:01
. Nu is er sprake dat ze willen verhogen naar 264V om zo problemen te verminderen, mijns insziens is dit een wassen neus want door de maximale netspanning nog meer te verhogen heeft negatieve gevolgen op ALLE elektrische apparaten die ontworpen zijn op 230V en word de levensduur korter.
buiten die negatieve gevolgen, heeft dit geen enorme gevolgen voor alle omvormers die er nu zijn?
die dus verplicht zijn in hun firmware om dus uit te schakelen na 254V of zoiets?

Als ze plotseling gaan zeggen de basis gaat flink omhoog dan is dat voor heel veel omvormers een groot probleem, kan me niet voorstellen ze die allemaal even nieuwe software gepushed gaan krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
joco schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 09:17:
[...]

buiten die negatieve gevolgen, heeft dit geen enorme gevolgen voor alle omvormers die er nu zijn?
die dus verplicht zijn in hun firmware om dus uit te schakelen na 254V of zoiets?

Als ze plotseling gaan zeggen de basis gaat flink omhoog dan is dat voor heel veel omvormers een groot probleem, kan me niet voorstellen ze die allemaal even nieuwe software gepushed gaan krijgen...
De verhoging naar 264V is een wild idee dat een paar jaar geleden even is rond gegaan maar kort daarna is afgeschoten omdat er teveel bestaande apparatuur is die daar niet mee om kan gaan.

Een discussie daarover is dus niet zinvol en bovendien off-topic voor dit forum-onderwerp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GL007
hanev001 schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 09:32:
[...]

De verhoging naar 264V is een wild idee dat een paar jaar geleden even is rond gegaan maar kort daarna is afgeschoten omdat er teveel bestaande apparatuur is die daar niet mee om kan gaan.

Een discussie daarover is dus niet zinvol en bovendien off-topic voor dit forum-onderwerp.
De spanning is hier tussen 224 en 238 V. Gemiddeld 232.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GL007
Wanneer krijgt de batterij een bèta update
De bèta update van. P1 heb ik binnen.
Ik kan nog niet sturen. De status komt prima binnen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gielz
GL007 schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 10:16:
Wanneer krijgt de batterij een bèta update
De bèta update van. P1 heb ik binnen.
Ik kan nog niet sturen. De status komt prima binnen
Heb je onderstaande gevolgd de P1 doet de sturing de batterij heeft geen firmware update nodig. https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/82340672 Hier zit en de sensor in en de sturing. Mocht je een dropdown willen zoals onderstaande dan kun je mij dmen. De dropdown kun je dan weer gebruiken in automatiseringen;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vVhfG5_qyzcTiA2V1IiNNCwKeB8=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():gifsicle():strip_exif()/f/image/PvnLQmQoQSJjAOhTyVtEPLin.gif?f=user_large

[ Voor 5% gewijzigd door gielz op 08-05-2025 10:35 ]

6320wp O/Z/W | Zendure 2400 AC | Daikin FTXM35R/RXM35R | 2x Hisense 2AMW-42U4RRA | AQMOS BMX-48 | HA Supervised DS224+

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• shthpnz
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 04-06 16:43
Ja ik wacht ook op betere dynamische sturing, gewoon in de app.

Ik heb hoge achting voor gebruikers die met Home Assistant en Homey in de weer zijn, maar die weten ook dat deze PIB’s eigenlijk niet voor hen bestemd zijn. HomeWizard afficheert de Plug-in Battery als simpel, stekker, plug and play.

De komende salderingsverandering én de aanstormende concurrentie (kijk vooral naar de Zendure 2400 ac met modulaire accu’s) maken dat HW echt werk moet maken om dat imago van simpel én doeltreffend handen en voeten te geven.

Daar zou ik als betatester al vruchten van verwachten. Simpele knopjes in de app om uitgesteld laden aan of uit te zetten, laden en ontladen als het dynamische tarief daar aanleiding toe geeft. Dat soort tests.

Maar nee, juist dat wat qua marktpositionering van HW minder past (stimuleren dat klanten zich moeten gaan verdiepen in softwareconstructen als HA) wordt als eerste getest bij de beta-groep. Wonderlijk.

Bj 1904; gasloos; HR++ x133; PV 9kWp; WP L/W 16kW; Jaga’s met DBH; 2 airco’s; 4 PiB’s; laadpaal, EV’s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PureCode
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 01:43
Waar zitten we met de levering mensen? (besteldatum, betaallink)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
shthpnz schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 10:34:

Ik heb hoge achting voor gebruikers die met Home Assistant en Homey in de weer zijn, maar die weten ook dat deze PIB’s eigenlijk niet voor hen bestemd zijn. HomeWizard afficheert de Plug-in Battery als simpel, stekker, plug and play.

De komende salderingsverandering én de aanstormende concurrentie (kijk vooral naar de Zendure 2400 ac met modulaire accu’s) maken dat HW echt werk moet maken om dat imago van simpel én doeltreffend handen en voeten te geven.

Daar zou ik als betatester al vruchten van verwachten. Simpele knopjes in de app om uitgesteld laden aan of uit te zetten, laden en ontladen als het dynamische tarief daar aanleiding toe geeft. Dat soort tests.

Maar nee, juist dat wat qua marktpositionering van HW minder past (stimuleren dat klanten zich moeten gaan verdiepen in softwareconstructen als HA) wordt als eerste getest bij de beta-groep. Wonderlijk.
Misschien omdat wat je noemt al voorbij de status van "simpel" gaat. Naar mijn menig moet dit juist niet in de app komen. Simpel is neerzetten, activeren, basis NOM laten doen en verder niet naar omkijken. Wil je al de extra zaken dan zal je dus HA of Homey moeten gaan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gielz
Wanneer ik kijk naar mijn werk dan maken wij het altijd eerst heel technisch en werkend alvorens wij bij de eind gebruiker een mooi knopje/appje tonen. Dat visueel maken is namelijk echt het minste werk. Homewizard vind het denk ik wel fijn dat allerlei casussen getest worden.

Binnen deze beta zit trouwens ook niet alleen de API maar ook een betere aansturing van uit de P1. Daar heb je nu al zelf van kunnen proeven als beta tester las ik.

Als wij naar HA kijken moet Homewizard eigenlijk wel verder. Ze zitten daar in de Core met een super makkelijke integratie wat echt iedereen kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GL007
gielz schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 10:34:
[...]

Heb je onderstaande gevolgd de P1 doet de sturing de batterij heeft geen firmware update nodig. https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/82340672 Hier zit en de sensor in en de sturing. Mocht je een dropdown willen zoals onderstaande dan kun je mij dmen. De dropdown kun je dan weer gebruiken in automatiseringen;

[Afbeelding]
Ik gebruik geen HA wel Homey. Voor Homey heb ik de laatste versie van P1 v2 geladen. Bij het laden van de app moest ik op de knop van P1 drukke. Maar ik zie bij het aan maken van een flow geen actie mogelijkheid voor sturing.
Hoe voer je die Curling commando’s uit op een IPad. Dit lijk me alleen geschikt voor Mac of Windows PC.
Dat kan toch niet de bedoeling zijn. Ik werk alleen met een IPad.

[ Voor 9% gewijzigd door GL007 op 08-05-2025 11:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aip
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:31

aip

PureCode schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 10:35:
Welgeteld 1 pagina teruglezen..... zo moeilijk is het niet.
TCS80 schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 11:13:
Even een update over waar we staan met de uitlevering van de PiB:
Besteld: 02-12-2024
2 weken mail: 22-04-2024
Betaal link: 07-05-2024

Het wachten zit er eindelijk op ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Apenkooi
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 22:23
Het valt ondertussen wel op dat mensen die problemen hebben na een omruil weer problemen hebben. Problemen in het WiFi netwerk, verstoring in het net, creatief aangesloten, spetterende groepenkast?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vinneke
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:12

vinneke

De Figuur

Apenkooi schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 10:53:
Het valt ondertussen wel op dat mensen die problemen hebben na een omruil weer problemen hebben. Problemen in het WiFi netwerk, verstoring in het net, creatief aangesloten, spetterende groepenkast?
Ja dat zal het zijn, en al helemaal niet het feit dat het een nieuw product is met kinderziektes :+ Misschien hebben ze hun stekker niet 100% recht in de muur gestopt ofzo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PureCode
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 01:43
aip schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 10:49:
[...]

Welgeteld 1 pagina teruglezen..... zo moeilijk is het niet.

[...]
Dat was gisteren. Ik vraag het vandaag. Gisteren ging het heel snel. Ben benieuwd of dat vandaag weer is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aip
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:31

aip

PureCode schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 10:57:
[...]

Dat was gisteren. Ik vraag het vandaag. Gisteren ging het heel snel. Ben benieuwd of dat vandaag weer is.
Ah ok. Maar nee, vandaag nog geen nieuwe berichten hier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Apenkooi
vinneke schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 10:56:
[...]

Ja dat zal het zijn, en al helemaal niet het feit dat het een nieuw product is met kinderziektes :+ Misschien hebben ze hun stekker niet 100% recht in de muur gestopt ofzo!
Niet goed aangetrokken klemmen in de groepenkast /WCD krijg je anders interessante storingen van. Het kan zo maar zijn dat er wat staat te spetteren. Stekker niet recht? Je zegt het, maar het komt voor. Handig als je koude handen hebt. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GL007
Apenkooi schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 11:02:
[...]

Niet goed aangetrokken klemmen in de groepenkast /WCD krijg je anders interessante storingen van. Het kan zo maar zijn dat er wat staat te spetteren. Stekker niet recht? Je zegt het, maar het komt voor. Handig als je koude handen hebt. :+
Laten ze vertellen wat die codes zijn dan kun je terecht handelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eovermeer
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:52
Gizz schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 08:49:
[...]

Dit is een situatie waar je 0,0003375% kans op maakt volgens de eerder door HW gemelde failure rate van 1,5% per batterij. Ik zou snel wat staatsloten kopen, je bent heel speciaal ;)

Sterkte, ik hoop dat je vierde batterij zich wel normaal gedraagt.
Ik zou de batterij toch eens in een ander huishouden neerzetten, bij voorkeur met een andere HW P1 meter, om te kijken of er geen externe factoren de oorzaak kunnen zijn.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• GL007
Homey kan Batterij sturen. Na laden experimentele versie van de app kan ik de batterij sturen.
Dus het werkt dankzij @Tebbie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• easywoods
  • Registratie: Juli 2024
GL007 schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 10:48:
[...]

Ik gebruik geen HA wel Homey. Voor Homey heb ik de laatste versie van P1 v2 geladen. Bij het laden van de app moest ik op de knop van P1 drukke. Maar ik zie bij het aan maken van een flow geen actie mogelijkheid voor sturing.
Hoe voer je die Curling commando’s uit op een IPad. Dit lijk me alleen geschikt voor Mac of Windows PC.
Dat kan toch niet de bedoeling zijn. Ik werk alleen met een IPad.
Maar heb je dan ook de beta firmware op je P1 meter en de beta van de homey HW app?

Want ik kom op het Homey forum een post van een gebruiker met dit plaatje tegen 🥳

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pxx0jD45HWo-xSFDBvn7k-IbJiE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/95l8kJUjVLzlAvzMqBVqQfSb.jpg?f=fotoalbum_large

Edit: ik zie dat je het zojuist zelf al hebt ondekt 😜

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eovermeer
GL007 schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 11:17:
Homey kan Batterij sturen. Na laden experimentele versie van de app kan ik de batterij sturen.
Interessant dat het al werkt, heb je wat screenshots van Homey hoe dat is ingesteld? De HW P1 APiv2 is noodzakelijk voor Homey maar welke beta firmware heb je voor de P1 en PiB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GL007
eovermeer schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 11:22:
[...]

Interessant dat het al werkt, heb je wat screenshots van Homey hoe dat is ingesteld? De HW P1 APiv2 is noodzakelijk voor Homey maar welke beta firmware heb je voor de P1 en PiB?
Ik dacht dat het werkte omdat in de HomeWizard app de mogelijkheden aanwezig waren. Maar bij het uitvoeren van de flow krijg ik een vervelende melding

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/54CtDBIascnKmZAdmKMGYZOXV14=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ZxptwZ9x8sDziyVa1CmCEvyn.png?f=fotoalbum_large

Dit ben ik bij homey niet gewend. Als een stuurmogelijkheid aanwezig is dan werkt het!!!??
Ik doe iets fout. Of ik heb iets over het hoofd gezien.

[ Voor 8% gewijzigd door GL007 op 08-05-2025 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eovermeer
GL007 schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 11:27:
[...]

Ik dacht dat het werkte omdat in de HomeWizard app de mogelijkheden aanwezig waren. Maar bij het uitvoeren van de flow krijg ik een vervelende melding

[Afbeelding]
Dat is wat ik al dacht, had het zelf ook al even bekeken maar volgens de ontwikkelaar is dit ter voorbereiding.

Still cosmetic plugin battery details doesn’t work yet. But as I need to fix the P1 APIv2 as well that slipped in.

Wel super gaaf dat het straks in Homey op deze manier te gebruiken is.

Helaas werkt de P1 APIv2 nog niet naar behoren bij mij, een aantal waardes zijn niet meer uit te lezen t.o.v. de APIv1.

[ Voor 7% gewijzigd door eovermeer op 08-05-2025 11:37 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• huijbreghs
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 26-05 00:28
PureCode schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 10:35:
Besteld: 9 dec 2024
2 weken mail : 22 april
Betaallink: ^krekelgeluid^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GL007
eovermeer schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 11:33:
[...]

Dat is wat ik al dacht, had het zelf ook al even bekeken maar volgens de ontwikkelaar is dit ter voorbereiding. Wel super gaaf dat het straks in Homey op deze manier te gebruiken is.

Helaas werkt de P1 APIv2 nog niet naar behoren bij mij, een aantal waardes zijn niet meer uit te lezen t.o.v. de APIv1.
Ok de batterij blijft goed werken. Ik wacht op de tweede batterij. Deze zal eind mei binnen komen. Bij mij en mijn broer werkt de batterij erg strak. Ik monitor de netspanning ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnhemmers
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 18:45
hanev001 schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 10:40:
[...]

Misschien omdat wat je noemt al voorbij de status van "simpel" gaat. Naar mijn menig moet dit juist niet in de app komen. Simpel is neerzetten, activeren, basis NOM laten doen en verder niet naar omkijken. Wil je al de extra zaken dan zal je dus HA of Homey moeten gaan gebruiken.
het is nodig voor de BTW teruggave - bouwen ze dat niet in, dan lopen ze 21% achter op de concurrentie qua prijs

Volstaat de v2 api voor de btw teruggave? Je kunt daarin niet meer ontladen dan wat verbruikt wordt, 'dynamisch ontladen' kan niet - je kunt wel dynamisch laden (to_full) - het lijkt erop dat je stroom moeten kunnen verkopen en dat kan in de V2 api nog niet (zie: https://www.belastingdien...content/thuisbatterij-btw)

[ Voor 25% gewijzigd door johnhemmers op 08-05-2025 12:18 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tebbie
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 00:36

Tebbie

Homey Developer Homewizard app

GL007 schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 11:17:
Sorry dit is nog allemaal cosmetisch en niet werkend. Ben bezig met de flow conditie en actie kaartjes voor de batterij. Bovendien is dit nog steeds bèta en onderhevig aan wijzigingen.

Ik was andere problemen aan het fixen en deze code is er al bijgekomen. Nogmaals, ik werk NIET voor Homewizard dus functies die je in hun app ziet zijn niet automatisch werkend in Homey.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GL007
Tebbie schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 11:49:
[...]

Sorry dit is nog allemaal cosmetisch en niet werkend. Ben bezig met de flow conditie en actie kaartjes voor de batterij. Bovendien is dit nog steeds bèta en onderhevig aan wijzigingen.

Ik was andere problemen aan het fixen en deze code is er al bijgekomen. Nogmaals, ik werk NIET voor Homewizard dus functies die je in hun app ziet zijn niet automatisch werkend in Homey.
Ok. Ik zie dat ze bij HA curling opdrachten gebruiken in de terminal mode.
Dit kan ik niet op de iPad.
Mischien moet ik een SSH terminal app gebruiken op de iPad.
Ik wacht wel af wanneer je de aanpassing gereed hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tebbie
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 00:36

Tebbie

Homey Developer Homewizard app

GL007 schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 11:54:
[...]

Ok. Ik zie dat ze bij HA curling opdrachten gebruiken in de terminal mode.
Dit kan ik niet op de iPad.
Mischien moet ik een SSH terminal app gebruiken op de iPad.
Ik wacht wel af wanneer je de aanpassing gereed hebt.
Klopt, ik moet dat allemaal ombouwen naar nodejs fetch en de Homey SDK3.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
johnhemmers schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 11:48:
[...]

het is noodzakelijk voor de BTW teruggave - bouwen ze dat niet in, dan lopen ze 21% achter op de concurrentie qua prijs
Welke BTW teruggave? Dat is alleen mogelijk als je de besturing overdraagt aan een handelssysteem zoals van Zonneplan.

En in dat geval heb je die opties dus niet nodig omdat je er zelf niets mee kan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Winkiller
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:28

Winkiller

De Mopperpot

hanev001 schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 10:40:
[...]

Ben ik het mee eens, kunnen de Homey + HW PiB liefhebbers niet beter een eigen topic aanmaken ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Apenkooi
Blader even terug en je wordt dood gegooid met Home Assistant.....

Of brand,
Of groepenkast,
Of contactdozen,

:9B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnhemmers
hanev001 schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 12:06:
[...]

Welke BTW teruggave? Dat is alleen mogelijk als je de besturing overdraagt aan een handelssysteem zoals van Zonneplan.

En in dat geval heb je die opties dus niet nodig omdat je er zelf niets mee kan.
Die eis van overdracht aan een handelsysteem wordt niet gesteld op https://www.belastingdien...content/thuisbatterij-btw

Dat zou ook vreemd zijn - je kunt ook eigen schema's maken voor inkoop en verkoop, wat bijvoorbeeld bij de Marstek kan.

Ik snap niet goed dat Home Wizard hier geen prio aan geeft. Het geeft een flink prijsnadeel.

Daarnaast moeten ze als de wiedeweergave de capaciteit verdubbelen (kan deels binnen de ruimte die ontstaat door de btw teruggave)

[ Voor 15% gewijzigd door johnhemmers op 08-05-2025 12:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

eovermeer schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 11:17:
[...]

Ik zou de batterij toch eens in een ander huishouden neerzetten, bij voorkeur met een andere HW P1 meter, om te kijken of er geen externe factoren de oorzaak kunnen zijn.
Heeft geen zin. HW heeft duidelijk gecommuniceerd dat E4** foutmeldingen problemen met de interne cellen en het BMS zijn. Wordt niet veroorzaakt door de consument / het huishouden / de P1 en kan alleen opgelost worden door een omwisseling van de batterij.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • +1 Henk 'm!
johnhemmers schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 12:13:
[...]

Die eis van overdracht aan een handelsysteem wordt niet gesteld op https://www.belastingdien...content/thuisbatterij-btw

Dat zou ook vreemd zijn - je kunt ook eigen schema's maken voor inkoop en verkoop, wat bijvoorbeeld bij de Marstek kan.
Heb je die voorwaarden wel gelezen. Dit gaat ver voorbij aan de simpele opzet van een HW batterij en is nooit als zodanig door HW in de handel gebracht.

Een batterij met een opslag van netto 2,5 kwh en een vermogen van 800W is daar ook totaal ongeschikt voor.

Edit : Ik zie nu dat je roept dat HW de capaciteit van de batterij maar moet vermogen.
Absurd. je wilt gewoon een ander systeem, koop dan wat anders.

[ Voor 10% gewijzigd door hanev001 op 08-05-2025 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnhemmers
hanev001 schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 12:21:
[...]

Heb je die voorwaarden wel gelezen. Dit gaat ver voorbij aan de simpele opzet van een HW batterij en is nooit als zodanig door HW in de handel gebracht.

Een batterij met een opslag van netto 2,5 kwh en een vermogen van 800W is daar ook totaal ongeschikt voor
De belastingdienst stelt geen eisen aan de omvang van de batterij of aan dat van de omvormer, dus dat is niet relevant.

Verder, door BTW teruggave mogelijk te maken spaar je ongeveer 250 euro uit - daarmee kunnen de lfp cellen van naar schatting nu 100ah naar 200ah, de omvormer hou je op 800 watt -> de capaciteit is dan weer gelijk aan de concurrent

Acties:
  • +15 Henk 'm!
Eerste ervaring P1 meter versie 6.0201.
Gisteren heeft HW versie 6.0201 beschikbaar gesteld voor de beta-test groep. De eerder versie is daarmee komen te vervallen.

HW gaf gisteren aan onderstaande verbeteringen te hebben doorgevoerd:

Wanneer de modus is ingesteld op to_full en alle batterijen volledig zijn opgeladen, zal de modus nu overschakelen naar standby in plaats van zero. Deze wijziging zorgt ervoor dat de automatisering zelf kan bepalen wat de volgende stap is. Dit gebeurt alleen wanneer je de modus via de API op to_full instelt. Als je dit via de app doet, schakelt de modus terug naar zero.

We hebben ook verdere verbeteringen aangebracht in het geheugenbeheer, wat de algehele systeemstabiliteit verder zou moeten verhogen.

Vanaf gisteravond draait deze versie hier ook. Testen maar.

Ik heb eerst de batterij geladen om te kijken of de batterij inderdaad de "standby" stand in gaat als de batterij vol is. Test : Geslaagd.

Daarna heb ik hem later op de avond in de "zero" stand gezet (nom). De hele avond en nacht is er netjes nom gedraaid. Ik heb een dynamisch energie contract dus wil zolang mogelijk de panelen terug laten leveren. De tarieven zijn dan hoger en ondersteun daarmee het net. Prijs hoog, dus er zal een tekort zijn. Nederland komt thuis :-). Dit ging dus ook naar wens.

In de ochtend komt rond 8 uur hier weer voldoende opwek uit de panelen. Ook dan zijn de tarieven hoog. Dus liever de opwek naar het net dan de batterij in. Een automatisering gemaakt die om 8 uur de batterij in standby zet. Beter is kijken naar de p1 meter maar dat volgt nog wel. De batterij ging vanmorgen netjes in "standby".

Om 12 uur beginnen de goedkopere uren. Dan wil ik graag de batterij laden. Binnen HA is er een integratie Cheapest Hours die bijvoorbeeld de 3 goedkoopste uren op een dag zoekt. Daar stond ook een automatisering voor klaar. Zojuist om 12 uur begon de batterij dus op te laden. Precies zoals gewenst.

Dus deze versie heeft de eerste proef hier doorstaan.

Op deze manier wil ik jullie een beetje op de hoogte houden omtrent het testen van nieuwe versies. Zo gebruik ik dit bij dynamische tarieven, maar ik zie zo ook een mogelijkheid voor iedereen die zijn batterij wilt tegenhouden als hij/zij zijn auto gaat laden.

Onderstaand een plaatje nog van de status veranderingen van de batterij.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Tz-sfiYxnyN75NVZuNUwKU2LikE=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/VR3sbl3muBsBtuCeGmL9RA0S.png?f=user_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RISL
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 18:38
Ik verwacht mijn Home Wizard batterij deze maand, ga hier graag meelezen, vandaar deze post.

Nibe F2120-16, VVM310 met SMO40, RMU40

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Type81
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 21:54
Normaliter alleen een meelezer.
Sinds begin maart al 1 batterij tot volle tevredenheid in gebruik en vandaag de 2e in ontvangst mogen nemen.
Voor de geïnteresseerden waar we zitten qua uitleveringen:

Besteld: 26-10-24
2 weken mail: 24-4-25
Betaallink 6-5-25
Levering 8-5-25

[ Voor 4% gewijzigd door Type81 op 08-05-2025 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcoudb
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 02-06 22:01
Dan hoop ik ook snel aan de beurt te zijn.

Besteld: 14-12
Twee weken mail: 22-04

Verder nog niks helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWizza
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
De batterij draait hier sinds gisteren. In de middag was ie netjes opgeladen, vannacht is ie gaan ontladen toen de warmtepomp aansprong.

Opladen duurde zo'n 3.5 uur toen de zon volop scheen.
Ontladen was na 5.5 uur klaar.

Voor een efficiënt gebeuren zouden er nog 2 batterijen bij moeten, dat zie ik over 1.5 jaar wel als er (hopelijk) meer duidelijkheid is wat er dan gebeurt met terugleverkosten, terugleververgoeding en/of subsidies.

SUZ-SWM80VA & ERSD-VM2D, 200L SWW, 5330Wp O 45°, 2870Wp W 45°, 820Wp Z 10°, Fresh-r on the wall compac WTW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SlayaStone
Gelukkig weer snel reactie, batterij nummer 3 gaat ook definitief terug. Nummer 4 komt er aan... het gezegde luidt 4 maal scheepsrecht toch? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bixobie
  • Laatst online: 23:29
Heeft de batterij een (readonly) api waar je op kunt vragen of hij ene laadbehoefte heeft, en/of hoeveel kW hij graag binnen wil gaan trekken? (bijv. als ie denkt dat er via de P1 geen zonne-overschot is, maar hij het wel graag wil hebben?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prisma16
  • Registratie: Augustus 2023
  • Niet online
bixobie schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 15:23:
Heeft de batterij een (readonly) api waar je op kunt vragen of hij ene laadbehoefte heeft, en/of hoeveel kW hij graag binnen wil gaan trekken? (bijv. als ie denkt dat er via de P1 geen zonne-overschot is, maar hij het wel graag wil hebben?)
Nee, dat zit niet in het aapje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
  • Nu online
bixobie schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 15:23:
Nee, met de huidige firmware ("NOM") zal hij zich opladen met het vermogen wat

a) anders teruggeleverd zou worden aan het net
b) onder de 800 watt ligt
c) als de accu vol aan het raken is (boven de +/- 95%) steeds verder naar nul afneemt

Het vermogen waarmee je hem via de API ziet opladen is dus de "laadbehoefte".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
  • Nu online
SlayaStone schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 14:25:
Gelukkig weer snel reactie, batterij nummer 3 gaat ook definitief terug. Nummer 4 komt er aan... het gezegde luidt 4 maal scheepsrecht toch? :+
Wat da F?

Je hebt één batterij die nu dus al drie keer is omgeruild? Zegt @HomeWizard_NL daar nog iets over tegen je? Kadootje, gratis meetplug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik denk HW zich sws blijft focussen op plug and play en wat je zelf zegt het gemak van een "knopje" in de app. Ik zag dat @gielz ook al een reactie had gegeven. Ik ben het ook met hem eens. Er is code nodig om het e.a. te testen. Het voordeel van HA vind ik bijvoorbeeld dat je logfiles hebt. Deze kunnen al een schat van informatie opleveren. Als ontwikkelaar wil je dus precies weten wat je software doet en of hij een onverwachtse afslag maakt. Deze info wordt ook gedeeld met HW. Daaruit komt de laatste beta release voor de p1 meter. Hoe mooi is het als het knopje direct werkt straks. De code achter dat knopje is dus dan goed. Al snap ik best wel dat jij in die vorm wilt testen. Ik denk alleen dat je dan de app moet kunnen updaten naar een beta versie en die pas uitrollen als het werkt naar alle gebruikers. Ik vraag me af of HW dat onderscheid kan maken in de app. ??

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• joco
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:01
Daarnaast moeten ze als de wiedeweergave de capaciteit verdubbelen (kan deels binnen de ruimte die ontstaat door de btw teruggave)
maar dit heeft toch niet heel veel zin op hun huidige product?
als dat een stekker omvormer blijft en je gaat van 2,8 naar 5.6kwh dan ben je 7 uur aan het laden om dat ding met 800w vol te krijgen (en ik neem aan dat de laad verliezen dan iets meer dan 10% is dus je bent 6.2kwh totaal nodig om hem echt vol te krijgen)

Dat gaat denk ik wel lukken in de zomer voor de meeste mensen met zonnepanelen maar het wordt wel aan de krappe kant denk ik.

bv gisteren had die 5.6kwh denk ik maar net vol gekregen (op het randje) want ik heb maar 6 uur gehad dat ik meer dan 800w per uur heb gedaan (totaal wel meer dan die 5.6 gegenereerd maar dat komt om dat de paar piek uur natuurlijk veel meer was, iets meer dan 2000 maar daar heb ik niks aan als het maar met 800 kan laden

Daarnaast als je met dynamische tarieven wilt handelen dan moet je net heel snel kunnen laden in een paar uur tijd (zeg maar echt rond het middag uur). Daar is dit product gewoon niet voor

[ Voor 9% gewijzigd door joco op 08-05-2025 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtunru
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:51
joco schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 15:38:
[...]

Daarnaast als je met dynamische tarieven wilt handelen dan moet je net heel snel kunnen laden in een paar uur tijd (zeg maar echt rond het middag uur). Daar is dit product gewoon niet voor
Hiervoor gebruik ik Sessy, HW is bedoeld voor avond verbruik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitjeverkeerd
  • Registratie: Augustus 2019
Weet iemand hier of de HomeWizard app het gebruik van 2 HW P1 meters ondersteund? 1 P1 meter om uit te lezen via Domoticz/HomeAssistant en 1 om de batterij aan te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
  • Nu online
bitjeverkeerd schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 15:49:
Weet iemand hier of de HomeWizard app het gebruik van 2 HW P1 meters ondersteund? 1 P1 meter om uit te lezen via Domoticz/HomeAssistant en 1 om de batterij aan te sturen.
Waarom heb je er in die situatie twee nodig? Ik heb alleen HA, en heb HW-spul nog maar kort in huis, maar de HW P1-meter duikt gewoon met zijn sensoren op in HA. Ik gebruik die sensoren niet, maar ik zie dat HA er grafiekjes e.d. van maakt, dus de meetdata stroomt vanuit de HW P1-meter tegelijk naar mijn HA en naar mijn PiB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
joco schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 15:38:
[...]

maar dit heeft toch niet heel veel zin op hun huidige product?
als dat een stekker omvormer blijft en je gaat van 2,8 naar 5.6kwh dan ben je 7 uur aan het laden om dat ding met 800w vol te krijgen (en ik neem aan dat de laad verliezen dan iets meer dan 10% is dus je bent 6.2kwh totaal nodig om hem echt vol te krijgen)

Dat gaat denk ik wel lukken in de zomer voor de meeste mensen met zonnepanelen maar het wordt wel aan de krappe kant denk ik.

bv gisteren had die 5.6kwh denk ik maar net vol gekregen (op het randje) want ik heb maar 6 uur gehad dat ik meer dan 800w per uur heb gedaan (totaal wel meer dan die 5.6 gegenereerd maar dat komt om dat de paar piek uur natuurlijk veel meer was, iets meer dan 2000 maar daar heb ik niks aan als het maar met 800 kan laden

In de huidige vorm is de batterij in 4 uurtjes vol te krijgen. Op puur dynamisch gebied gekeken vandaag 3 uur goedkopere tarieven. De tarieven net daarvoor en daarna zijn vandaag ook niet zo heel schokkend. Ik heb er een voorbeeldje bij gedaan. Vandaag zie je in het dipje niet zo'n heel groot verschil met 1 uur ervoor of er na. Dus 4 uur is voldoende en de PIB is ook dynamisch wel vol te krijgen.

Voor morgen zie je een duidelijk diepere dip. Ook de uren zijn daar aan 1 gesloten lang zat om hem te laden en vol te krijgen. Al lukt dit denk ik ook morgen easy op de opwek van panelen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-1eBHzR1XE_AYYZys6LO3gh9rsg=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/WUNIowGKrgU7JavYujT8rkKw.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

@bitjeverkeerd Meerdere P1-dongles kun je nodig hebben als je vier batterijen hebt én via de API ook nog eens je dongle uitleest met HA. Dat trekt de dongle van HW niet. Maar dan zou ik gewoon een andere dongle als tweede pakken die niet in het HW-ecosysteem opgenomen hoeft te worden (slimme lezer+ bijvoorbeeld).

Met één batterij is er geen noodzaak voor een tweede dongle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlayaStone
JeroenH schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 15:28:
[...]

Wat da F?

Je hebt één batterij die nu dus al drie keer is omgeruild? Zegt @HomeWizard_NL daar nog iets over tegen je? Kadootje, gratis meetplug?
Yep. Helaas elke keer gewoon het standaard mailtje dat de batterij omgeruild moet worden en welke dag uitkomt. Nu wel keer wat doorgevraagd. 3x kan bijna geen toeval zijn zou je zeggen, maar met al die E4xx errors heb je ook geen idee wat er precies fout gaat elke keer.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• F.Baarda
  • Laatst online: 21:03

F.Baarda

zelfbenoemd deskundige

Wat een teleurstelling.....

-Vandaag de accu binnen het opgegeven tijdsvenster geleverd.
-Accu uit de doos gehaald en volgens de instructies geinstaleerd
-De accu aangemeld in de app
-5 minuten later zat ik weer aan de keukentafel met een kop koffie om dit bericht te typen.

Tot nu toe, dit gaat te makkelijk met dat plug en play gedoe....mooi spul dat HomeWizard.

Maar ik ben blij na al dat wachten....

Niet gehinderd door enige kennis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Devke schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 15:58:
[...]

In de huidige vorm is de batterij in 4 uurtjes vol te krijgen. Op puur dynamisch gebied gekeken vandaag 3 uur goedkopere tarieven. De tarieven net daarvoor en daarna zijn vandaag ook niet zo heel schokkend. Ik heb er een voorbeeldje bij gedaan. Vandaag zie je in het dipje niet zo'n heel groot verschil met 1 uur ervoor of er na. Dus 4 uur is voldoende en de PIB is ook dynamisch wel vol te krijgen.

Voor morgen zie je een duidelijk diepere dip. Ook de uren zijn daar aan 1 gesloten lang zat om hem te laden en vol te krijgen. Al lukt dit denk ik ook morgen easy op de opwek van panelen.

[Afbeelding]
Maar om te kunnen handelen en dus BTW terug te mogen vragen, waar het de persoon die met het idee kwam om ging, moet je snel en op hoog vermogen kunnen laden en ontladen als je winst wil maken.

Jouw benadering is van de momenten met lage dynamische tarieven gebruik te maken maar verder gewoon op NOM te werken. Dat is een markt die 24 uur van te voren bekend is terwijl de handels markt binnen kort per kwartier gaat werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
F.Baarda schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 16:04:

-5 minuten later zat ik weer aan de keukentafel met een kop koffie om dit bericht te typen.

Tot nu toe, dit gaat te makkelijk met dat plug en play gedoe....mooi spul dat HomeWizard.

Wat was het probleem?

Ik heb er vandaag 2 ontvangen. De eerste ging heel vlot maar de tweede gaf problemen.
Ik heb hem nu ook werken maar mijn indruk was dat er iets mis ging met de HW server tijdens het aanmelden.

Zelfs de App liep vast. Pas nadat ik het tablet had reboot en opnieuw had ingelogd kon ik die batterij die half was geinstalleerd verwijderen en daarna probleemloos wel installeren.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• F.Baarda
  • Laatst online: 21:03

F.Baarda

zelfbenoemd deskundige

Het probleem? Te makkelijk, was alles in het leven maar zo simpel. Ik had mij verheugd op een avondje interesant doen tegen het vrouwtje....

Niet gehinderd door enige kennis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
hanev001 schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 16:06:
[...]

Maar om te kunnen handelen en dus BTW terug te mogen vragen, waar het de persoon die met het idee kwam om ging, moet je snel en op hoog vermogen kunnen laden en ontladen als je winst wil maken.

Jouw benadering is van de momenten met lage dynamische tarieven gebruik te maken maar verder gewoon op NOM te werken. Dat is een markt die 24 uur van te voren bekend is terwijl de handels markt binnen kort per kwartier gaat werken.
Ik heb me niet echt verdiept daarin. Dan doel ik op de belastingregels. Volgens mij moet je een dynamisch contract hebben voordat je de batterij aanschaft. Contract en factuur moeten op dezelfde naam staan. Je moet terug kunnen leveren aan het net en of er meer is? Geen idee eerlijk gezegd.

Ik maak gebruik van de dalen uiteraard. Laden batterij..... hopelijk over max 2 maanden laden EV, Vaatwasser. Wasmachine etc. Dan is dynamisch echt leuker. Op mijn oude contract kreeg ik 15 ct/kWh (boete er al af). Ik zit nu dynamisch op 23.3 ct/kWh (teruglevering). Sinds ik bij ZP zit.

Ik zit bij Zonneplan. Die hebben al aangegeven per uur te blijven.

Deze maand.... dit dus:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nn7gXf23uLGovig997Qtqft_2s0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AgSNzAwdNun09z3Cu28pzb0Z.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 14% gewijzigd door Devke op 08-05-2025 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gielz
4 PIB met een HA of Homey en 1 P1 zou nu al gewoon werken. @DCSBL heeft geloof ik deze installatie foutloos draaien.
Gizz schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 15:59:
@bitjeverkeerd Meerdere P1-dongles kun je nodig hebben als je vier batterijen hebt én via de API ook nog eens je dongle uitleest met HA. Dat trekt de dongle van HW niet. Maar dan zou ik gewoon een andere dongle als tweede pakken die niet in het HW-ecosysteem opgenomen hoeft te worden (slimme lezer+ bijvoorbeeld).

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• joeri1
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 00:19

joeri1

Cloud Engineer

De PIB is een paar uur geleden afgeleverd door Transmission en draait als een zonnetje. *O*

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_Robx1oQvkbKcTl9B5a5qWIbjK8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RVm7UNKMS4VGxzy5QsmzrVry.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 04-06 16:56
SlayaStone schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 14:25:
I don’t buy it. Drie keer een foute batterij en nóg ligt het niet aan jou of jouw set-up…

Dat kan echt alleen als HW de ingeruilde batterijen op een pallet zou bewaren en ze vervolgens als replacement batterijen zou inzetten. Zónder ze te fixen.

Ga iemand anders voor de gek houden.

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlayaStone
EvaluationCopy schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 18:12:
[...]

I don’t buy it. Drie keer een foute batterij en nóg ligt het niet aan jou of jouw set-up…

Dat kan echt alleen als HW de ingeruilde batterijen op een pallet zou bewaren en ze vervolgens als replacement batterijen zou inzetten. Zónder ze te fixen.

Als het aan mijn setup zou liggen zouden ze niet 3 nieuwe batterijen sturen lijkt mij, Homewizard is duidelijk: E4xx codes kan je niet zelf oplossen. Waarom zou ik iemand voor de gek willen houden, ik heb ook helemaal geen zin om elke keer de batterij weer te moeten in- en uitpakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bixobie
Prisma16 schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 15:26:
[...]
Nee, dat zit niet in het aapje.
Tja als ik de zonnepanelen afknijp en niet weet wat de batterij wil of wat de batterijstatus is dan wordt het lastig... want de batterij gaat dan aan de p1 meter nooit zien dat er overschot zonneenergie is...

API: Mode "to_full" - All connected Plug-In Batteries will be charged to 100%, regardless of the power consumption/production of your home. When all batteries are fully charged, the Plug-In Battery will switch to the zero mode

Misschien kan ik deze zetten, zo te lezen gaat de batterij dan laden, om daarna weer in NOM mode te gaan.Is een read/write parameter.

En ja, ik snap dat de batterij hier niet voor bedoeld is :) ze willen juist een makkelijk produkt leveren zodat je zelf niks meer hoeft te doen, maar het zou erg fijn zijn als je kunt opvragen hoe vol of leeg de batterij is...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bitjeverkeerd
  • Registratie: Augustus 2019
Gizz schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 15:59:

Ik speel met het idee om met de eerste P1 meter de slimme meter uit te lezen voor het monitoren en dan de P1 data eventueel aan te passen en door te sturen naar een 'Arduino-freubel-project' dat een slimme meter simuleert, hieraan sluit ik dan de tweede P1 meter aan die de accu aanstuurt.

Op die manier kan ik de accu geforceerd laten laden of ontladen op een nette manier.

Eventueel zou je op dit arduino dinkie meerdere slimme meter uitgangen kunnen maken met daarop meerdere P1 meters, die elk hun eigen home wizard accu aansturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• graceful
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
EvaluationCopy schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 18:12:
[...]

Zal hoogstwaarschijnlijk ook iets lokaals zijn (DC lekstroom in de groep of iets, wij weten natuurlijk helemaal niks want we kennen de logs niet), maar dat is aan HomeWizard om de gebruiker uit te leggen. Dat moet de gebruiker niet gaan uitzoeken bij een Plug&Play batterij. O-)
bixobie schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 18:29:
[...]

Tja als ik de zonnepanelen afknijp en niet weet wat de batterij wil of wat de batterijstatus is dan wordt het lastig... want de batterij gaat dan aan de p1 meter nooit zien dat er overschot zonneenergie is...

API: Mode "to_full" - All connected Plug-In Batteries will be charged to 100%, regardless of the power consumption/production of your home. When all batteries are fully charged, the Plug-In Battery will switch to the zero mode

Misschien kan ik deze zetten, zo te lezen gaat de batterij dan laden, om daarna weer in NOM mode te gaan.Is een read/write parameter.

En ja, ik snap dat de batterij hier niet voor bedoeld is :) ze willen juist een makkelijk produkt leveren zodat je zelf niks meer hoeft te doen, maar het zou erg fijn zijn als je kunt opvragen hoe vol of leeg de batterij is...
Zendure kan dit volgens mij wel, misschien dat beter alternatief voor je als je zoiets zoekt? Ook gewoon Plug&Play.

[ Voor 42% gewijzigd door graceful op 08-05-2025 18:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
bixobie schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 18:29:
[...]

Ik zie het meer als gebruik maken van de mogelijkheden die een product biedt. Als het kan, waarom zou je het niet gebruiken als de behoefte er wel is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bixobie
Zendure kan dit volgens mij wel, misschien dat beter alternatief voor je als je zoiets zoekt? Ook gewoon Plug&Play.
Als het goed is wordt de homewizard batterij over 1,5 week geleverd...

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• henkzelf
F.Baarda schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 16:04:

Ja ik herken dit wel. Heb samen met Ingrid nog een half uur naar die led strip zitten kijken en de betekenis van de kleuren opgezocht.
En nu staat die al 8 dagen roerloos en fluisterstil in een hoek van de kamer zijn ding te doen.
Lekker Nommen.
Het enige spannende was of die met ons standby vermogen van 34 watt in de nacht wel actief zou blijven . Dat gaat prima nadat die uiteraard eerder in de avond bij hogere vermogens vraag begint te leveren. Standby is inmiddels 38 à 39 watt. Die black beauty lust zelf ook watt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 04-06 16:56
graceful schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 18:46:
[...]

Zal hoogstwaarschijnlijk ook iets lokaals zijn (DC lekstroom in de groep of iets, wij weten natuurlijk helemaal niks want we kennen de logs niet), maar dat is aan HomeWizard om de gebruiker uit te leggen. Dat moet de gebruiker niet gaan uitzoeken bij een Plug&Play batterij. O-)
We horen het snel genoeg, als z’n vierde batterij het óók niet doet. HW is ook wel zot als ze hem nieuwe batterijen blijven sturen.

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GL007
EvaluationCopy schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 19:37:
[...]

We horen het snel genoeg, als z’n vierde batterij het óók niet doet. HW is ook wel zot als ze hem nieuwe batterijen blijven sturen.
Bij een lekstroom dc spreekt de aardlek aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleTweak
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-06 10:04
Mijn batterij staat soms minutenlang bijna continu te schakelen op de momenten dat ie net wel / net niet hoeft te leveren. Het is dan net een ouderwetse tikkende klok. Herkennen jullie dit gedrag?

Dat getik is behoorlijk storend aan het worden. Daar mag van mij wel een vertraging voor ingebouwd worden.

[ Voor 22% gewijzigd door DoubleTweak op 08-05-2025 20:11 ]

Be like a duck. Calm on the surface, but always paddling like the dickens underneath.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GL007
DoubleTweak schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 20:06:
Mijn batterij staat soms minutenlang bijna continu te schakelen op de momenten dat ie net wel / net niet hoeft te leveren. Het is dan net een ouderwetse tikkende klok.
Herkennen jullie dit gedrag?
Heb je de updates voor P1 en batterij door gevoerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleTweak
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-06 10:04
GL007 schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 20:10:
[...]

Heb je de updates voor P1 en batterij door gevoerd
Yes, ze hebben allebei de laatste versie.
Batterij: 1.0106
P1: 6.0112

[ Voor 6% gewijzigd door DoubleTweak op 08-05-2025 20:13 ]

Be like a duck. Calm on the surface, but always paddling like the dickens underneath.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• scorpionv
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:12

scorpionv

This space for rent

GL007 schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 20:00:
[...]

Bij een lekstroom dc spreekt de aardlek aan.
DC lekstromen worden niet gedetecteerd door de gangbare type A aardlekschakelaars.
Daar heb je een prijzig type B aardlekschakelaar voor nodig, daar zit een AC én een DC meetcircuit in.

Ik denk dat 99% van de huishoudens type A of geen aardlekschakelaars heeft zitten. Dus geen DC detectie.

[ Voor 13% gewijzigd door scorpionv op 08-05-2025 20:17 ]

Fun while it lasted: World Community Grid!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonero
  • Laatst online: 23-05 12:45
henkzelf schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 19:33:
[...]

Het enige spannende was of die met ons standby vermogen van 34 watt in de nacht wel actief zou blijven . Dat gaat prima nadat die uiteraard eerder in de avond bij hogere vermogens vraag begint te leveren. Standby is inmiddels 38 à 39 watt. Die black beauty lust zelf ook watt.
Een beetje off-topic maar uit nieuwsgierigheid: een sluipverbruik van 34-39 watt, hoe krijg je dat voor elkaar? Vriezer en koelkast A+++, geen beveiligingscamera’s en andere sensoren, geen Home Assistent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

bitjeverkeerd schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 18:41:
[...]
Op die manier kan ik de accu geforceerd laten laden of ontladen op een nette manier.

Eventueel zou je op dit arduino dinkie meerdere slimme meter uitgangen kunnen maken met daarop meerdere P1 meters, die elk hun eigen home wizard accu aansturen.
Ik zou even wachten totdat je dit direct via de api van de batterij kan aansturen. Dat zit nu al in de beta firmware.

Dat is een stuk eenvoudiger en goedkoper dan extra P1-dongles kopen en die gaan foppen met aangepaste data ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:32

Klippy

Still Game

Remcoudb schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 14:06:
Dan hoop ik ook snel aan de beurt te zijn.

Besteld: 14-12

Verder nog niks helaas.
Dan zitten we in dezelfde batch hoop ik.

Besteld: 08-12

En verder ook niks, ik had begrepen uit dit topic dat ze meestal binnen 2 weken ook echt de betaal link sturen.
Maar goed, ik wacht even af. Als ik hem volgend weekend kan installeren is dat prima.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BGFG
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 22:46
Sonero schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 23:10:
[...]

Een beetje off-topic maar uit nieuwsgierigheid: een sluipverbruik van 34-39 watt, hoe krijg je dat voor elkaar? Vriezer en koelkast A+++, geen beveiligingscamera’s en andere sensoren, geen Home Assistent?
Daar ben ik ook wel benieuwd naar, dacht met net iets meer dan 100 watt het netjes te doen, inclusief alle laders, modem, netwerk, bridges etc etc….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-06 07:48
Sinds drie dagen de PiB in huis. Hij houdt het vol tot drie uur en is dan leeg...
Echter gisteren was er een internet storing, P1 meter en watermeter waren rood nadat internet terug was. P1 meter met wat meer moeite dan anders kunnen koppelen, echter het groene lampje lampje blijft knipperen. Alles werkt wel en de wifi verbinding is 100%.

Volgens helpdesk:

"Knipperend groen
Bij een knipperend groen lampje is de P1 meter aan het verbinden met je router. Wacht rustig af tot de statusring volledig groen wordt."

Hij staat echter al de hele nacht te knipperen...... tijd voor een nieuwe??

Bing

Pagina: 1 ... 98 ... 124 Laatste

Let op:
Dit topic gaat specifiek over de HomeWizard Plug-in Battery, voor vragen over de meterkast, huisinstallatie, etc. kan je terecht in bijv.: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.

Voor vragen over hoeveel accu's je per groep kunt aansluiten, of hoe je dit unlocked: Lees de topicstart, gebruik de zoekfunctie of kijk in het eerste topic: Het HomeWizard Plug-In Battery topic. Bepaal daarna of je vraag specifiek voor de HW Plug-in battery is (hier stellen) of beter in het algemene Elektra huisinstallaties topic past.