Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aip
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:42

aip

richo schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 16:25:
Misschien kan mij iemand helpen. Ik heb P1 en batterij. P1 heft sw verzie 5.07 en daar door werkt batterij niet (verwacht api2, vanaf P1 sw v.6) Ik heb alles wat op web van homewizard geschreven is geprobeerd, maar update van P1 komt altijd met bericht “update timeout”.

Is het andere maner P1 te update? Bedankt.
Laat maar, te snel.

[ Voor 11% gewijzigd door aip op 06-05-2025 16:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wilmaas
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 08:12

Wilmaas

gasloos sinds juli 2020

Knurt schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 16:16:
Voor wie het leuk of interessant vindt:

Hieronder mijn cijfertjes van de eerste 4 maanden van de afgelopen 3 jaren v.w.b. opwek zonnepanelen, hoeveel daarvan op export is gegaan naar het net en wat er direct in onze woning is verbruikt.
De PiB is hier eind februari 2025 ontvangen en aangesloten. Dat zie je erg duidelijk terug in de cijfers "Direct Verbruik".

Nou is 2025 tot nu toe een erg goed jaar voor zon-opwek maar ondanks de aanzienlijk hogere opwek is de export naar het net niet eens zoveel hoger geweest dit jaar t.o.v. vorige jaren. Want die is dus voornamelijk de accu ingegaan. :-)

[Afbeelding]
Interessant! netjes.
We wachten nog op de accu, opwek tot nu toe 3000 Kwh, eigen gebruik 1350 Kwh, waarvan ook nog 3 weken met vakantie geweest
We hebben een bedrijfje aan huis met veel verbruik, dit jaar meerdere zonnepanelen in een andere richting geplaatst

Dit zal met de HW accu nog beter moeten dus, leuk vooruitzicht.

panasonic warmtepomp 2013-4800wp zuidoost, 2018-1650wp zuidoost, 2025-2970wp zuidwest, 2024 PHEV

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Update App. Of het kleine bugs rondom de PIB is...... ?? Ter info meer.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t2M26_xdqz3iSm8etl3NaUmKYLQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aWq0OPBLb94dvNfHJZESm5fd.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HomeWizard_NL
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 22:08
Avenger 2.0 schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 15:18:
[...]

Dat zeker. Zal gewoon stuk duurder zijn. Hebben die andere kleine bedrijfjes dat wel in orde of zijn ze daardoor goedkoper?
Reguliere transporteurs kunnen dit niet leveren. Daaronder valt o.a postnl, dhl, dpd, ups. De vervoerder (de chauffeur) heeft een ADR vergunning nodig. Dat is bij bovenstaande vervoerders niet aanwezig.

[ Voor 14% gewijzigd door HomeWizard_NL op 06-05-2025 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrickcoenen
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 27-05 18:40
JeroenH schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 15:27:
[...]

Nou je had het helaas goed hoor.

De track en trace staat nog steeds op "5 mei tussen 02:00 en 22:00"

Op mijn berichtje via de website van Transmission met de vraag "wilt u het pakketje AUB niet op dinsdag bezorgen, dan is er niemand" kreeg ik zonet terug "Helaas zijn wij niet bevoegd wijzigingen door te voeren,
Excuus voor het ongemak."

De chatbot van HW praat in rondjes, en toen hij het eindelijk opgaf en mijn berichten naar een medewerker stuurde (beweerde hij). Daar zit ik nu al sinds gisteren op te wachten. Net nog maar eens een berichtje gestuurd.

De order van de batterij is naar "Afgerond" gewijzigd, wat me ook al verontrust.

Er is geen telefoonnummer te vinden, want stel je voor dat je direct contact met een medewerker op kunt nemen zeg.

@HomeWizard_NL Ik ben helemaal niet blij met de gang van zaken.
Ik heb een vergelijkbare situatie helaas ook slecht eigenlijk dat homewizard geen telefoonnummer heeft..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online
Devke schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 15:37:
[...]

Oei dat is vervelend. Afgerond? Van HW uit of transmission?
Dat is de status op de orderpagina van HW. Die stond gisteren nog op iets als "wordt verwerkt" en sinds vanochtend dus op "afgerond".

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• JeroenH
  • Nu online
Patrickcoenen schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 17:26:
Ik heb een vergelijkbare situatie helaas ook slecht eigenlijk dat homewizard geen telefoonnummer heeft..
Zo frustrerend dat ze zich verschuilen achter een chatbot. Dat is echt niet klantvriendelijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BKK
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 08:38

BKK

Hier de twee weken om en geen betaallink ontvangen. Ga dan maar eens contact zoeken met HW.
Dit moeten ze echt verbeteren anders lopen ze allemaal naar de opkomende concurrentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vale Ouwe
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 01-06 21:35
wdr schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 15:38:
[...]

De batterijen vallen kennelijk onder de zgn. gevaarlijke stoffen, waarvoor een chauffeursdiploma (code95) en ADR certificaat vereist zijn. Bezorgers van DHL en andere pakjesbezorgers hebben deze vereisten waarschijnlijk niet en mogen deze batterijen dus helemaal niet vervoeren. Vandaar dat HW aangewezen is op een transportbedrijf welke dit soort chauffeurs wel in dienst heeft. Lang niet alle transportbedrijven zitten op dit soort werk te wachten dus dan kom je uit bij een bodedienst zoals Transmission (vergelijkbaar met vroeger Van Gend en Loos).
Eind maart 32 LFP accucellen van 314Ah besteld bij Nkon en die zijn gewoon door DPD geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aip

aip

Vale Ouwe schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 17:47:
[...]

Eind maart 32 LFP accucellen van 314Ah besteld bij Nkon en die zijn gewoon door DPD geleverd.
Het feit dat het gebeurt, betekent niet perse dat het volgens de regels is. Heeft de verzender het correct als gevaarlijke stoffen aangemeld? Heeft de bezorger zich aan de regels gehouden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avenger 2.0
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:36
Bij DHL kan je ook gevaarlijke goederen (waaronder Lithium Ion batterijen) verzenden. Je moet er wel een (kleine) opleiding voor gevolgd hebben om dit te mogen doen. Misschien wringt daar het schoentje...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjamo
  • Registratie: Oktober 2021
  • Nu online
Volgens de informatie op deze site is er een vrijstelling voor speciaal vervoer voor lading lithium-batterijen tot 333kg. Dat zou 13 batterijen zijn. Ik verwacht dat HW geregeld meer batterijen uitstuurt. Dat zal het verschil zijn lijkt mij.

https://transportenmilieu...-transport-van-batterijen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bmwgozer
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 09:04
aip schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 17:49:
[...]

Het feit dat het gebeurt, betekent niet perse dat het volgens de regels is. Heeft de verzender het correct als gevaarlijke stoffen aangemeld? Heeft de bezorger zich aan de regels gehouden?
Je kan dit wel blijven roepen, in het Zendure topic krijgen ze ook gewoon leveringen met DHL en DPD.

Zendure, Anker en NKON zijn geen kleintjes.

Blijkbaar moeten ze bij HW even nog eens informeren, dat kan. Ze denken blijkbaar onterecht dat het niet kan. Misschien is de huidige manier zelfs duurder voor ze.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wdr
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 31-05 19:23

wdr

Avenger 2.0 schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 17:51:
Bij DHL kan je ook gevaarlijke goederen (waaronder Lithium Ion batterijen) verzenden. Je moet er wel een (kleine) opleiding voor gevolgd hebben om dit te mogen doen. Misschien wringt daar het schoentje...
ADR maakt voor de desbetreffende chauffeurs deel uit van Code95 (vrachtwagen chauffeurs diploma). Een cursus van meerdere weekenden die duizenden Euro's kost en je moet er ook nog een pittig examen voor doen, dus om te spreken van een (kleine) opleiding.... Deze cursus plus examen moet je bovendien om de 4 of 5 jaar herhalen.

[ Voor 5% gewijzigd door wdr op 06-05-2025 18:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aip

aip

bmwgozer schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 18:02:
[...]

Je kan dit wel blijven roepen, in het Zendure topic krijgen ze ook gewoon leveringen met DHL en DPD.

Zendure, Anker en NKON zijn geen kleintjes.

Blijkbaar moeten ze bij HW even nog eens informeren, dat kan. Ze denken blijkbaar onterecht dat het niet kan. Misschien is de huidige manier zelfs duurder voor ze.
Je kan dit wel blijven roepen, maar lees ook eens wat hier verder over wordt geschreven. Negeer mij maar even, maar lees gewoon wat anderen (o.a. wdr) hier onderbouwd schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avenger 2.0
wdr schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 18:13:
[...]
ADR maakt voor de desbetreffende chauffeurs deel uit van Code95 (vrachtwagen chauffeurs diploma). Een cursus van meerdere weekenden die duizenden Euro's kost en je moet er ook nog een pittig examen voor doen, dus om te spreken van een (kleine) opleiding....
Betreft de kleine opleiding heb ik het hier over de verzender, dus diegene die het pakje zal verpakken of verzenden. Niet over de chauffeur die het moet leveren. Dat is nog iets anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harri
  • Laatst online: 07:47
Beetje jammer; de vandaag geleverde accu was binnen no-time van 50% op 100%, en vervolgens na zo’n 1.5 uur leeg (warmtepomp aangezet). Handmatig laden resulteerde binnen 5 minuten in een “volle” accu, die vervolgens met een ontlaadvermogen van zo’n 140W ook weer in een minuut of 10 zakte naar 62%, waarna error 442 opkwam.
Ergo: de PiB zit (uit voorzorg) weer netjes in de doos, en HW een mailtje gestuurd.

Eerst maar weer een beetje werken en ondertussen afwachten.

7200Wp Z/ZW | Daikin Altherma 3 all electric | 3x HW PiB | Gasloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JeroenH schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 17:34:
[...]

Dat is de status op de orderpagina van HW. Die stond gisteren nog op iets als "wordt verwerkt" en sinds vanochtend dus op "afgerond".
Ohh das apart. Dan idd HW maar even contacten. Hopelijk snel in huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVfan
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 07:17
Harri schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 18:21:
Beetje jammer; de vandaag geleverde accu was binnen no-time van 50% op 100%, en vervolgens na zo’n 1.5 uur leeg (warmtepomp aangezet). Handmatig laden resulteerde binnen 5 minuten in een “volle” accu, die vervolgens met een ontlaadvermogen van zo’n 140W ook weer in een minuut of 10 zakte naar 62%, waarna error 442 opkwam.
Ergo: de PiB zit (uit voorzorg) weer netjes in de doos, en HW een mailtje gestuurd.

Eerst maar weer een beetje werken en ondertussen afwachten.
Balen, was al een tijdje zo dat we die E4xx meldingen niet (elke dag) meer zagen, dus ik had de hoop dat HW “het lijk” boven had.
Maar kennelijk is de root cause nog niet opgelost.
Sterkte en hoop dat je snel geholpen wordt.

Mitsubishi Electric PUZ-WM 112YAA; ERPT20X-VM2E; PV 3900 Wp ZW, 3900 Wp NW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MartindM
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 02-06 21:46
MartindM schreef op maandag 5 mei 2025 @ 21:03:
[...]

Dankjewel voor je post.
Dat geeft de burger dan weer moed.

Op dit moment ligt de P1 ca 50 cm lager en zit in de splitter van HW (de Energy Dongle van Athom zit daar ook in). P1 ligt horizontaal maar wel 180 graden gedraaid tov vorige positie.
En er zit een trespa plankje (horizontaal) tussen de originele positie en de nieuwe positie
Op dit moment ben ik 3 dagen error free (fingers crossed).
Top om te horen dat de volgende software update voor een stabielere werking zorgt.
Ik ga de TS doorlezen.
Beta tester denk ik zeker over na.
Maar ik wacht zeker nog tot de eerste officiele software update en kijk dan of eea stabiel blijft.
Vandaag heeft HW op afstand de P1 voorzien van firmware versie 6.0200 daarmee zouden de problemen die ik ervaar (dagelijks falende connectie PIB’s met P1) verholpen moeten zijn.
Ook geven ze aan dat het wellicht helpt bij meerdere PIB’s de P1 te voorzien van voeding middels USB.
Na diverse situaties geprobeerd te hebben (P1 van power voorzien. P1 in Homey Energy Dongle die van power is voorzien), sinds 6 mei P1 in splitter van HW die van power is voorzien. Vooralsnog geen foutmeldingen gehad.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ivo1969
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09:07
[...]

Dat vind ik dan ook een zeer grote min punt van Homewizard, beetje respectabel bedrijf heeft gewoon een klantenservice welke benaderbaar is.

Chat bot geeft te grote afstand met je klanten

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

paQ

[...]

Is wel verplicht zo ver ik weet. (En dat het makkelijk vindbaar is, ook)

edit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HwVGh-8WevsF0Pq4aaKO5XQKvxw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/kwQuwx4g2uJPzphvQ4dYnyHM.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 35% gewijzigd door paQ op 06-05-2025 19:27 ]

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo1969
Devke schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 17:24:
Update App. Of het kleine bugs rondom de PIB is...... ?? Ter info meer.

[Afbeelding]
Ja die kwam hier zo straks naar binnen rollen, kleine bugs opgelost, tja lekker vaag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo1969
paQ schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 19:24:
[...]

edit:
[Afbeelding]
Een webwinkel is het verplicht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online

paQ

ivo1969 schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 19:29:
[...]

Een webwinkel is het verplicht.
De regels van het ACM voor bedrijven die aan consumenten leveren:
https://www.acm.nl/nl/ver...edrijfsgegevens-vermelden

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avenger 2.0
Is er eigenlijk info beschikbaar over de oorsprong van de batterij? Is deze ontworpen door HomeWizard zelf of is het ontwerp uitbesteed aan een andere (Chinese) firma?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07:39
[...]

edit:
[Afbeelding]
Volgens de app store is dat is het nummer van de app ontwikkelaar. Heeft misschien niks (direct) met de batterij te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ivo1969
mike123 schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 19:54:
[...]

Volgens de app store is dat is het nummer van de app ontwikkelaar. Heeft misschien niks (direct) met de batterij te maken.
Kan hij of zij toch het juiste telefoonnummer doorgeven 🙃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo1969
Avenger 2.0 schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 19:42:
Is er eigenlijk info beschikbaar over de oorsprong van de batterij? Is deze ontworpen door HomeWizard zelf of is het ontwerp uitbesteed aan een andere (Chinese) firma?
Zou mij niks verbazen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07:39
ivo1969 schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 19:58:
[...]

Kan hij of zij toch het juiste telefoonnummer doorgeven 🙃
Zou zeker kunnen maar of ze daar blij van worden. 😃

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Patrickcoenen
[...]

edit:
[Afbeelding]
Dat nummer ook gevonden en klopt niet 😜

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sjamo
  • Registratie: Oktober 2021
  • Nu online
Wat betreft telefoonnummers op de site van HW. Ik denk dat de situatie nu hetzelfde is als op het moment dat je bestelde.

Is het een idee om voor je bestelt zaken te checken, en op basis van wat je aantreft te kiezen of je daar je bestelling wil doen of niet?

Ik kan me niet voorstellen dat iemand je dwong de bestelling te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrickcoenen
Sjamo schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 20:08:
Wat betreft telefoonnummers op de site van HW. Ik denk dat de situatie nu hetzelfde is als op het moment dat je bestelde.

Is het een idee om voor je bestelt zaken te checken, en op basis van wat je aantreft te kiezen of je daar je bestelling wil doen of niet?

Ik kan me niet voorstellen dat iemand je dwong de bestelling te doen.
Heb je een punt maar alsnog zou er standaard een telefoonnummer beschikbaar moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harri
  • Laatst online: 07:47
Tja, ik ken een (web)meubelwinkel die wel een telefoonnummer op de site heeft staan, maar waar standaard een bandje draait met de tekst “wegens drukte……slecht bereikbaar…..stuur een mail”. Dat is natuurlijk ook een manier om aan die verplichting te voldoen.
Maar gezien de wachttijden bij de gemiddelde telefonische klantenservice stuur ik liever een (duidelijke) mail, en desnoods pas twee dagen later een degelijk antwoord.
De standaard antwoorden van chatbots kan ik ook vaak weinig mee.

7200Wp Z/ZW | Daikin Altherma 3 all electric | 3x HW PiB | Gasloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eovermeer
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 02-06 21:11
MartindM schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 18:46:
[...]sinds 6 mei P1 in splitter van HW die van power is voorzien[...]
Als de HW splitter is voorzien van stroom, is het dan niet meer noodzakelijk om de HW P1 en de Homey Energy Dongle te voorzien van stroom?

Ik heb sowieso stroom nodig voor de DSMR 4 P1 meter(s).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MartindM
  • Laatst online: 02-06 21:46
eovermeer schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 20:19:
[...]

Als de HW splitter is voorzien van stroom, is het dan niet meer noodzakelijk om de HW P1 en de Homey Energy Dongle te voorzien van stroom?

Ik heb sowieso stroom nodig voor de DSMR 4 P1 meter(s).
De HW P1 alsook de Athom Energy dongle die in de Homewizard splitter zitten heb ik niet voorzien van stroom. Die halen ze uit de Homewizard Splitter die wel voorzien is van stroom.
Vooralsnog werkt dat goed bij mij.

De HW P1 zou in de Athom dongle geplugd kunnen worden ( en die laatste al dan niet te voorzien van stroom),
Maar ik heb al zoveel scenario’s geprobeerd, vooralsnog heb ik met de splitter geen verbindingsproblemen.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Apenkooi
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 04:17
Mooi hė, het gezeur over de vervoeder. Vraag een willekeurig iemand iets over een willekeurige vervoeder en de ervaringen zijn k*t. De één flikkert het voor je deur niet of het regent of niet. (DHL) De ander gooit het pakje onder de conifeer. (Post NL) De volgende is het drie dagen kwijt en levert het af op het verkeerde adres. (UPS) TransMission stond hier keurig binnen het afgegeven tijdvak voor de deur. Netjes afgeleverd (geen schade) en getekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• graceful
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Avenger 2.0 schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 19:42:
Het is een LiFePO4 dus ik zou niet weten waar je die vandaan kan halen voor deze prijs behalve uit China? Maar zal vast een sticker op staan ergens voor de mensen die 'm al bezitten. Andere opties zijn USA of Japan.

Zelfs het Nederlandse lithiumwerks produceert alles in China.

[ Voor 3% gewijzigd door graceful op 07-05-2025 00:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo1969
Ik zag gisteren binnen de app dat de batterij met meer dan 800 W werd opgeladen, kortstondig maar het fluctueerde snel van 802 w tot 810 W.
Niks schokkends , maar ik dacht dat 800W max was.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Fvhk9FCIjKTizkNyN5U3o-64kgY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/6Lbjq5f1lAEU2ASDjhhtevhT.png?f=fotoalbum_large

Het ging snel toen opladen op 810 w stond was screenshot te laat, maar wel meer dan 800 W

[ Voor 8% gewijzigd door ivo1969 op 07-05-2025 06:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klassieker
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 02-06 21:36
eovermeer schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 15:53:
[...]

Een HW smartplug gebruiken is wat HomeWizard zelf sterk afraadt!

Zolang er nog geen optie is ingebouwd in de HW Energy app of wordt aangeboden via een API is de enige manier om deze handmatig uit te schakelen via de schakelaar aan de zijkant van de PiB of de Wi-Fi verbinding te blokkeren.
Misschien bedoelt @Erik2Delphi dat hij de WiFi extender via de HW smartplug wil gaan schakelen en door deze Wifi Extender uit te schakelen, de WiFi verbinding te blokkeren en daardoor de 🔋 te pauzeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ivo1969 schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 06:12:
Ik zag gisteren binnen de app dat de batterij met meer dan 800 W werd opgeladen, kortstondig maar het fluctueerde snel van 802 w tot 810 W.
Niks schokkends , maar ik dacht dat 800W max was.

[Afbeelding]

Het ging snel toen opladen op 810 w stond was screenshot te laat, maar wel meer dan 800 W
Heb hier ook wel eens ruim 820W gezien. Meestal als hij snel moet schakelen. Loopt daarna weer terug naar de 800W.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avenger 2.0
graceful schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 00:55:
[...]

Het is een LiFePO4 dus ik zou niet weten waar je die vandaan kan halen voor deze prijs behalve uit China? Maar zal vast een sticker op staan ergens voor de mensen die 'm al bezitten. Andere opties zijn USA of Japan.

Zelfs het Nederlandse lithiumwerks produceert alles in China.
Bedoel eigenlijk meer de oorsprong van de hardware er rond, dus het ontwerp van de omvormer, BMS, etc.
Is dat uitbesteed aan een Europese of Chinese firma, is het een rebranded bestaand product of is het effectief door ingenieurs bij Homewizard zelf ontworpen?

Productie, assemblage, batterijen, etc zal inderdaad in China gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GL007
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 09:17
Als je als beta tester aanmeld. Wat gebeurt er dan. Ik zie nog niets gebeuren.
Ik heb op twee verschillende manieren aangemeld. Maar kan nog steeds geen beta versies ophalen.
Het is een beetje vaag allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GL007 schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 08:07:
Ik heb op twee verschillende manieren aangemeld. Maar kan nog steeds geen beta versies ophalen.
Beta software wordt gepushed naar de apparaten waar je toestemming voor gegeven hebt. De laatste p1 meter update moet je even handmatig via de app doen. Die werd niet standaard gepushed. Via https://github.com/homewizard/beta/discussions/9 kun je je ervaringen delen met homewizard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fikkie123
  • Laatst online: 02-06 10:40
Mooi voorbeeld van SoC drift vanmorgen. Gisteren door omstandigheden een was gedraaid na zonsondergang.
Van de 2 batterijen is er eentje waarvan het '0-punt' blijkbaar iets verschoven was. Stroom gebruikt voor SoC drift kwam uit batterij 2, behalve bij piek. Toen deel van het eigen gebruik op dat moment uit het net omdat panelen nog onvoldoende terug leverden.

Al een kleine maand geen lege batterij meer gehad. Hoe groot kan de SoC drift worden als je meestal rond de 30% capaciteit overhoud? Nu een sprong van ±10% in capaciteit (bij 2 batterijen).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y1tYg3wz3fx8QBh-5Eh4mWUg2-E=/800x/filters:strip_exif()/f/image/0rgCnbW9xknVKi6OXYvpiIUe.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DVo1p15ChQVex4-FpFuGNhhc3A0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ZuXbVUjEzLBvmZd9rstqlEF6.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2dT4J8MNveb0v8Jcj3WCzWUo86w=/800x/filters:strip_exif()/f/image/UFkKxIN2PRgZf1IVd9Y0oKae.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wzHiUNpoj7xjVal2bXv3bDgcBBU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/bmIJVQ0hGDTYbAM2oVAazb5k.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• scorpionv
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08:25

scorpionv

This space for rent

fikkie123 schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 08:57:
Al een kleine maand geen lege batterij meer gehad. Hoe groot kan de SoC drift worden als je meestal rond de 30% capaciteit overhoud? Nu een sprong van ±10% in capaciteit (bij 2 batterijen).
Hele interessante vraag wat mij betreft. Ik zit te twijfelen over een 2e PiB, die zou er inderdaad voor zorgen dat beide batterijen niet meer leeg komen gedurende de nacht.

Theoretisch zou de SOC toch ook weer geijkt kunnen worden op 100% lading?

Fun while it lasted: World Community Grid!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bixobie
  • Laatst online: 08:56
JeroenH schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 11:32:
[...]

Als je hem in het SolarEdge topic stelt wat ik noemde, en me even tagt, dan zal ik je vraag beantwoorden. Lijkt me niet voor hier :)
Hij staat daar inmiddels, zo te zien werkt het script inderdaad naar een NOM doel toe en gaat hij zelf de zonnepanelen afknijpen door het percentage terug te schroeven tot aan de vraag vd woning, gelezen uit de P1 meter.

Maar... de Homewizard plugin batterij is een autonoom systeem, en die kijkt juist naar de P1 om te zien of er een surplus aan zonneenergie is waarmee hij zich kan opladen (als ie lading nodig heeft). Maar dat surplus is er dus niet omdat het script de panelen terugschroeft...

Die zitten elkaar dus mooi in de weg...

Het script (of een node-red flow etc) zou dus eigenlijk de batterij moeten kunnen uitlezen om te zien of de batterij een oplaadwens heeft oid. En die waarde dan meenemen in de 'vraag van het huis'. Heeft de batterij een (read only) API of een HA entity waar iets dergelijks in op te vragen is?

[ Voor 0% gewijzigd door bixobie op 07-05-2025 09:20 . Reden: taaipoos ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richo
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 08-05 15:12
Ik weet niet wat je bedoelt. Kan je mij helpen? Weet je iets wat zal mij helpen met P1 update timeout probleem?
Bedankt
-r-

[ Voor 5% gewijzigd door richo op 07-05-2025 09:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
scorpionv schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 09:06:
[...]

Hele interessante vraag wat mij betreft. Ik zit te twijfelen over een 2e PiB, die zou er inderdaad voor zorgen dat beide batterijen niet meer leeg komen gedurende de nacht.

Theoretisch zou de SOC toch ook weer geijkt kunnen worden op 100% lading?
Om te zorgen dat de batterij ook het juiste 0% punt weet te bepalen, lijkt het me wel zinvol om regelmatig de batterij helemaal leeg te trekken. Dit zouden ze in software makkelijk eens in de week om en om kunnen laten doen (ik verzin maar een tijdspanne).

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DCSBL
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 02-06 14:09
Stuur mij even een DM met je HomeWizard account gegevens en de serienummers van de P1 Meter en batterij(en). Dan loop ik even voor je na wat er mis gaat.

Embedded Software Developer @ HomeWizard | Doet soms wat voor Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilmaas

Wilmaas

gasloos sinds juli 2020

richo schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 16:25:
Misschien kan mij iemand helpen. Ik heb P1 en batterij. P1 heft sw verzie 5.07 en daar door werkt batterij niet (verwacht api2, vanaf P1 sw v.6) Ik heb alles wat op web van homewizard geschreven is geprobeerd, maar update van P1 komt altijd met bericht “update timeout”.

Is het andere maner P1 te update? Bedankt.
hoe reageert HW hierop?

Hier na volgende week ook de accu met p1 op firmware 5.19. geen mogelijkheid de p1 meter te updaten naar de nieuwe versie.

Inderdaad, heeft iemand de oplossing?

De reactie snelheid van HW is best wel traag (bij mij) 24 uur is nog nooit gehaald, zelfs geen reactie komt voor.
Leverdatum accu aanpassen (geen echte reactie, alleen van de de digibot), en nu dus de firmware update p1 die niet lukt, weer het advies van de digibot om de mailbox in de gaten te houden.
Dit moet sneller en eenvoudiger opgelost kunnen worden volgens mij.@HomeWizard_NL

panasonic warmtepomp 2013-4800wp zuidoost, 2018-1650wp zuidoost, 2025-2970wp zuidwest, 2024 PHEV

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GL007
DCSBL schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 09:53:
[...]

Stuur mij even een DM met je HomeWizard account gegevens en de serienummers van de P1 Meter en batterij(en). Dan loop ik even voor je na wat er mis gaat.
Bericht verstuurt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpionv
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08:25

scorpionv

This space for rent

winwiz schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 09:50:
[...]

Om te zorgen dat de batterij ook het juiste 0% punt weet te bepalen, lijkt het me wel zinvol om regelmatig de batterij helemaal leeg te trekken. Dit zouden ze in software makkelijk eens in de week om en om kunnen laten doen (ik verzin maar een tijdspanne).
Daarmee ijk je de batterij capaciteit (100% én 0%). De batterijcapaciteit zou toch niet moeten variëren, hooguit degraderen over tijd? Maar dat is een langzaam proces, dus wellicht is eens per maand zelfs ruim voldoende.

Of hebben kleine wijzigingen in de omgevingstemperatuur ook al flink invloed op de batterij capaciteit?

Fun while it lasted: World Community Grid!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
winwiz schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 09:50:
[...]

Ik zie daar het nut niet van. Zolang er meer dan voldoende lading in zit dat de cellen boven hun minimum waarden blijven is er geen reden om geforceerd te gaan ontladen en een eventuele SOC correctie te veroorzaken. Als het moment aanbreekt dat ze op normale wijze leeg raken kan het misschien gebeuren dat er een wat grotere drop is naar nul maar dat heeft verder geen gevolgen terwijl het extra ontladen in ieder geval meer laad/ontlaad verlies oplevert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richfart
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 31-05 17:08
Wilmaas schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 09:54:
[...]

hoe reageert HW hierop?

Hier na volgende week ook de accu met p1 op firmware 5.19. geen mogelijkheid de p1 meter te updaten naar de nieuwe versie.

De reactie snelheid van HW is best wel traag (bij mij) 24 uur is nog nooit gehaald, zelfs geen reactie komt voor.
Leverdatum accu aanpassen (geen echte reactie, alleen van de de digibot), en nu dus de firmware update p1 die niet lukt, weer het advies van de digibot om de mailbox in de gaten te houden.
Dit moet sneller en eenvoudiger opgelost kunnen worden volgens mij.@HomeWizard_NL
5.19 is de nieuwste versie van de P1 meter voor gebruikers zonder thuisaccu. Zodra je de thuis accu gaat koppelen kun je de nieuwste 6.* installleren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• richo
Richfart schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 10:24:
[...]

5.19 is de nieuwste versie van de P1 meter voor gebruikers zonder thuisaccu. Zodra je de thuis accu gaat koppelen kun je de nieuwste 6.* installleren.
Ik heb batterij nu een week en P1 steeds on 5.07. Elke poging om P1 update eind met "update timeout"
Weet iemand misschien hoe het update van P1 firmware werkt. Dan kan ik misschien achter kommen waar is het faut.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• richo
Een email 5 dagen geleenden wat heft niet geholpen. Verder niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilmaas

Wilmaas

gasloos sinds juli 2020

Richfart schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 10:24:
[...]

bedankt!

Fijn dan dat ik een melding krijg om te updaten, wacht de accu even af dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilmaas

Wilmaas

gasloos sinds juli 2020

richo schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 10:26:
[...]

Ik heb batterij nu een week en P1 steeds on 5.07. Elke poging om P1 update eind met "update timeout"
Weet iemand misschien hoe het update van P1 firmware werkt. Dan kan ik misschien achter kommen waar is het faut.
Probeer de p1 te verwijderen in de app.
Meter toevoegen in de app, nadat de knop is ingedrukt tot het lampje, de ring, wit wordt.

Instructies in de app volgen.
dus p1 meter verwijderen uit de app, knop p1 meter lang indrukken, p1 meter toevoegen in app, knop p1 indrukken tot blauw, verbinding met (te selecteren) netwerk maken.

Hierna start het update proces (bij mij) automatisch, of dit de time out melding oplost?

Succes

[ Voor 3% gewijzigd door Wilmaas op 07-05-2025 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWizza
  • Niet online
richo schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 10:26:
[...]

Hier gebeurde 30mins lang hetzelfde.
Op het einde heb ik een hotspot gemaakt met de telefoon en daarmee ging het wel.

SUZ-SWM80VA & ERSD-VM2D, 200L SWW, 5330Wp O 45°, 2870Wp W 45°, 820Wp Z 10°, Fresh-r on the wall compac WTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prisma16
  • Registratie: Augustus 2023
  • Niet online
DaWizza schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 11:05:
[...]

Hier gebeurde 30mins lang hetzelfde.
Op het einde heb ik een hotspot gemaakt met de telefoon en daarmee ging het wel.
Kan toeval zijn.

Wat een ongeduld! Updates worden gefaseerd uitgerold. Wat het probleem als een update bij jou een paar dagen later komt?

HW gaat, heel fraai in mijn ogen, voor het plug-and-play concept. Of, zoals HW zelf zegt: "Onze producten zijn betaalbaar en eenvoudig te gebruiken, ongeacht je woonsituatie of leeftijd. Zelfs je oma of opa kan het."

Hier in huis een aantal HW producten, P1, water, display, PiB, en het werkt gewoon, stekker erin, even in de app klikken en swipen en klaar. Rest gaat vanzelf. Dit moet vooral zo blijven. Waarom zou ik 30mins gaan zitten kijken of er iets veranderd?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• TCS80
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08:59
Even een update over waar we staan met de uitlevering van de PiB:
Besteld: 02-12-2024
2 weken mail: 22-04-2024
Betaal link: 07-05-2024

Het wachten zit er eindelijk op ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilmaas

Wilmaas

gasloos sinds juli 2020

Prisma16 schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 11:13:
[...]

Kan toeval zijn.

Wat een ongeduld! Updates worden gefaseerd uitgerold. Wat het probleem als een update bij jou een paar dagen later komt?

HW gaat, heel fraai in mijn ogen, voor het plug-and-play concept. Of, zoals HW zelf zegt: "Onze producten zijn betaalbaar en eenvoudig te gebruiken, ongeacht je woonsituatie of leeftijd. Zelfs je oma of opa kan het."

Hier in huis een aantal HW producten, P1, water, display, PiB, en het werkt gewoon, stekker erin, even in de app klikken en swipen en klaar. Rest gaat vanzelf. Dit moet vooral zo blijven. Waarom zou ik 30mins gaan zitten kijken of er iets veranderd?
Huh, @richo wil zijn accu na 1 week gebruiken zoals het is aangegeven en kan niet updaten :) zit op versie 5.0X en vraagt hulp om naar 6.X te updaten
even terug lezen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• phYzar
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Prisma16 schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 11:13:
Euhh, als dit dé benodigde update is om je battery sowieso te kunnen starten dan lijkt me een paar dagen wel een issue ja. Dit gaat niet over een minor bugfix maar van de 5.x zonder battery ondersteuning naar de 6.x mét

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• (RSH)
  • Laatst online: 09:23
Avenger 2.0 schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 07:39:
[...]

Bedoel eigenlijk meer de oorsprong van de hardware er rond, dus het ontwerp van de omvormer, BMS, etc.
Is dat uitbesteed aan een Europese of Chinese firma, is het een rebranded bestaand product of is het effectief door ingenieurs bij Homewizard zelf ontworpen?

Productie, assemblage, batterijen, etc zal inderdaad in China gebeuren.
Homewizard heeft aangegeven van het ontwerp van de Batterij, omvormer en BMS hier in Nederland gedaan is. De daadwerkelijke productie zou in Azie gedaan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• (RSH)
Heb je ook een bevestiging dat je aanmelding verwerkt is en je toegelaten bent tot de Beta groep?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• (RSH)
Wilmaas schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 09:54:
[...]

hoe reageert HW hierop?

Volgens mij zou een batterij niet kunnen werken met de 5.x versies.
Sterker nog, ik kon geen batterij opnemen in de app zonder eerst de P1 meter te updaten naar versie 6.x ? :?

Staat de batterij wel gewoon in de app? welke FW heeft batterij dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avenger 2.0
(RSH) schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 11:48:
[...]
Homewizard heeft aangegeven van het ontwerp van de Batterij, omvormer en BMS hier in Nederland gedaan is. De daadwerkelijke productie zou in Azie gedaan zijn.
Dat is goed nieuws, wil gerust wat meer betalen voor een Europees product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Misschien handig om te weten als mensen een product of een HW batterij willen toevoegen. Ik krijg deze melding bij openen app.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vBNZWxisb2MO2UXKtfE_U5uDVhE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Q66eMDO5Dn2cjqmRc1nVevJ3.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilmaas

Wilmaas

gasloos sinds juli 2020

(RSH) schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 11:52:
[...]

Volgens mij zou een batterij niet kunnen werken met de 5.x versies.
Sterker nog, ik kon geen batterij opnemen in de app zonder eerst de P1 meter te updaten naar versie 6.x ? :?

Staat de batterij wel gewoon in de app? welke FW heeft batterij dan?
"Hier na volgende week ook de accu"

ik wil te vlug.... :) de accu is onderweg, met vertraging/uitstel wegens weekje weg.

kreeg al wel de melding i.v.m. de update, maar schijnt na de accu aanmelding pas te kunnen, we zullen zien

[ Voor 10% gewijzigd door Wilmaas op 07-05-2025 12:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fxs81
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 06:56

fxs81

Julianadorp

Wilmaas schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 12:10:
[...]

"Hier na volgende week ook de accu"

ik wil te vlug.... :) de accu is onderweg, met vertraging/uitstel wegens weekje weg.

kreeg al wel de melding i.v.m. de update, maar schijnt na de accu aanmelding pas te kunnen, we zullen zien
Klopt, zodra de accu binnen is en je hem toevoegd in de app dan pas gaat ook de P1 meter naar de nieuwe firmware.

WGA | Napoleon Pro 22 K-Leg-3 | KamadoJoe Big Joe I | Inkbird ISC-027BW | JoeFyr | JoyStove Large | Weber Smokey Joe | Ooni Karu 2 | www.bbq-brethren.nl | MHI SRK35ZSX-WF | HomeWizard PiB

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• JeroenH
  • Nu online
Mijn thuisaccu is bezorgd, dus ik niet meer.

Informatievoorziening was echt niet goed, maar hij staat in de gang :) Vanavond mee spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loadercoder
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 26-05 08:32
Goedemiddag allen,

Ik ben sinds eind februari gebruiker van 2 homewizard thuisaccu's en ben eigenlijk aangenaam verrast als het werkt. Na een week gedonder met de stabiliteit zie ik 1 ding waar ik niet mjin vingers achter kan krijgen. En dat is regelmatig de melding dat de P1 meter is ontkoppeld bij de accu's. Alle apparatuur zitten gewoon binnen hetzelfde netwerk en tijdens installatie of dergelijke geen issues. Alleen zie ik op de accus's deze meldingen regelmatig voorbij komen. Netwerk zover getweakt dat ik op de P1 meter en de accu's op 100% wifi signaal zit. Daar zou het dan ook niet aan mogen liggen denk ik als leek.
Is dit een bekend issue?

Daarnaast vind ik persoonlijk het wel raar dat apparaten die een dus danige actieve verbinding met elkaar nodig hebben geen vaste netwerkaansluiting gebruiken. Misschien iets voor een volgende revisie P1 meter en accu's.

Groeten Loadercoder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BOEFJE_NL
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-05 21:05
Loadercoder schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 13:28:
En dat is regelmatig de melding dat de P1 meter is ontkoppeld bij de accu's. Alle apparatuur zitten gewoon binnen hetzelfde netwerk en tijdens installatie of dergelijke geen issues.
Had ik ook last van en is hier meerdere malen over gesproken. Wat bij mij uiteindelijk heeft gewerkt is de P1 en batterijen een vast IP-adres te geven. De 100% signaalsterkte zegt helaas in dit geval niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mafia
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 08:20
Helaas hier toch ook een accu die na inmiddels bijna 2 maanden draaien opeens de foutmelding E445 geeft.
Heb er 2 staan waarvan de nieuwste deze melding nu voor de 2e keer geeft.
Accu's zijn niet verplaatst en staan sinds het begin op deze plek dus het is wel apart dat deze nu opeens voor komt.

Dus contact opgenomen met Homewizard en het zal vast snel opgelost worden maar wel vervelend!
Overigens kwam deze accu een paar weken geleden opeens met een 30X melding (hield in iets met voltage wisselingen) maar deze is niet meer terug gekomen na de firmware update die dit ook moest oplossen.

Nummer 1 heb ik geen meldingen gezien en doet 3 maanden lang zijn werk.

Intel Core i9-7960X - Asus ROG Rampage VI Extreme - 2x Gigabyte GeForce® GTX 1080 Ti Gaming OC 11G SLI - 64GB G.Skill Trident Z RGB 3000Mhz - Samsung NVME 960 EVO 1TB - Seasonic X-1250 Gold - Anidees AI Crystal Cube Lite

Acties:
  • +9 Henk 'm!
@HomeWizard_NL lanceert een nieuwe beta-versie voor de p1 meter. Zie hieronder de release notes. Let op deze versie is alleen beschikbaar nog steeds voor beta testers. De vorige beta versie is komen te vervallen. Bijgewerkt in de TS.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nQguazDUNzk1WKIqVBq8IuvJ_iQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uR87GE1ltOZ9E8i8DX2zICeI.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loadercoder
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 26-05 08:32
@BOEFJE_NL
Had ik ook last van en is hier meerdere malen over gesproken. Wat bij mij uiteindelijk heeft gewerkt is de P1 en batterijen een vast IP-adres te geven. De 100% signaalsterkte zegt helaas in dit geval niks.
Dank je, ga ik die eens proberen kijken of dat iets uithaalt. ;-)

Groeten Loadercoder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richo999
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 02-06 16:33
BOEFJE_NL schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 13:39:
[...]
Misschien zelfs overwegen om ze een vast accespoint toe te wijzen indien je er meerdere hebt. Al mijn statische apparaten hebben sowieso vast AP waaraan ze gekoppeld zijn en soms ook nog een vast IP-Adres.
Mafia schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 13:44:
Helaas hier toch ook een accu die na inmiddels bijna 2 maanden draaien opeens de foutmelding E445 geeft.
Heb er 2 staan waarvan de nieuwste deze melding nu voor de 2e keer geeft.
Accu's zijn niet verplaatst en staan sinds het begin op deze plek dus het is wel apart dat deze nu opeens voor komt.

Dus contact opgenomen met Homewizard en het zal vast snel opgelost worden maar wel vervelend!
Overigens kwam deze accu een paar weken geleden opeens met een 30X melding (hield in iets met voltage wisselingen) maar deze is niet meer terug gekomen na de firmware update die dit ook moest oplossen.

Nummer 1 heb ik geen meldingen gezien en doet 3 maanden lang zijn werk.
Voltage is nu eenmaal een probleem aan het worden op het nederlandse stroomnet (belgie heeft er ook al last van), ze zijn ermee bezig maar kan nog wel even duren afhankelijk van je locatie. Kan zo maar zijn dat je aan het begin van de straat 250V meet en aan het einde nog maar 220V of dat je zelf een varierend voltage hebt van 230-250V afhankelijk van de tijd gedurende de dag.
ergste wat ik gehoord heb van een oud collega die ergens in een uithoek in belgie woont en zijn voltage bijna standaard op 250V staat en in de middag uren standaard zijn omvormer afschakelt omdat het voltage gewoon richting de 260V ging. Kreeg nul op orkest bij zijn netbeheerder, hij heeft een spanningsregelaar geplaatst in de meterkast wat ervoor zorgt dat intern 230V max is en daarnaast zijn omvormer aangepast dat deze niet meer afschakeld bij 253+V zodat hij nog altijd kan terugleveren op het net (moge duidelijk zijn dat hij zijn omvormer voor de regelaar heeft geplaatst en zelf electricien is).

[ Voor 15% gewijzigd door Richo999 op 07-05-2025 14:38 ]

AMD Ryzen 5800X,BeQuiet Darkrock Pro4, Asus B550-E ROG Strix, AMD 6800XT, 32Gb G.Skill TridentZ 3600MHz, Seasonic Focus Plus Gold 850W, Kingston KC3000 1 TB, Samsung Evo 960 500Gb, Samsung Evo 850 1Tb / Samsung 860 Evo 1 Tb, NZXT H700I

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BKK

BKK

Update:
2 -12 besteld
22-04 twee weken mail
7-05 betaallink en betaald
7-05 zou vrijdag worden geleverd.
Ik snap alleen niet waarom dit niet de dag erna is, nu moet ik iets gaan regelen om vrijdag thuis te zijn. Of kan het opeens toch nog donderdag worden bezorgd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miesjh
  • Registratie: December 2010

Miesjh

Xbox Live: Miesjh NL

Loadercoder schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 13:28:
Goedemiddag allen,

Ik ben sinds eind februari gebruiker van 2 homewizard thuisaccu's en ben eigenlijk aangenaam verrast als het werkt. Na een week gedonder met de stabiliteit zie ik 1 ding waar ik niet mjin vingers achter kan krijgen. En dat is regelmatig de melding dat de P1 meter is ontkoppeld bij de accu's. Alle apparatuur zitten gewoon binnen hetzelfde netwerk en tijdens installatie of dergelijke geen issues. Alleen zie ik op de accus's deze meldingen regelmatig voorbij komen. Netwerk zover getweakt dat ik op de P1 meter en de accu's op 100% wifi signaal zit. Daar zou het dan ook niet aan mogen liggen denk ik als leek.
Is dit een bekend issue?

Daarnaast vind ik persoonlijk het wel raar dat apparaten die een dus danige actieve verbinding met elkaar nodig hebben geen vaste netwerkaansluiting gebruiken. Misschien iets voor een volgende revisie P1 meter en accu's.

Groeten Loadercoder
P1 meter voorzien van stroom?

Xbox Live: Miesjh NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huijbreghs
  • Laatst online: 26-05 00:28
Krijg je na betalen een keuze voor een aantal opties voor bezorgdagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onnooooo
  • Laatst online: 02-06 13:22
huijbreghs schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 16:07:
Bij mij niet. Homewizard geeft 1 dag dat er geleverd wordt. Bovendien kwam de bezorger ook nog eens een dag eerder (wel avond voor levering aangekondigd).

Dit was wel eind maart. Wellicht is procedure verbeterd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PureCode
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 23:25
huijbreghs schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 16:07:
Nee en de Track & Trace is ook niet heel betrouwbaar. Gisteren betaald zou vandaag geleverd worden. Track & Trace status nu is 7 mei tussen 10:00 - 14:00 uur. Mmm weet niet hoor...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GL007
PureCode schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 16:13:
[...]

Nee en de Track & Trace is ook niet heel betrouwbaar. Gisteren betaald zou vandaag geleverd worden. Track & Trace status nu is 7 mei tussen 10:00 - 14:00 uur. Mmm weet niet hoor...
Dit kan ook wel later zijn. In de avond. Althans hier in Twente.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edblom
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 27-05 21:51
Afgelopen dinsdag werd de 2e batterij precies in het midden van het tijdblok afgeleverd, net als bij de 1e batterij. 15 okt besteld.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Yfka
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08:37
Het is hier al eens vaker gemeld, Transmission is een samenwerkingsverband tussen zelfstandige transportbedrijven. Mijn tip voor mensen die problemen ondervinden met de bezorging, om even te kijken welke vestiging het dichtst bij jouw adres is. https://trans-mission.nl/nl/onze-vestigingen.
Bel dit nummer als je vragen hebt. Dat werkte in mijn geval prima.
Ik kreeg een vriendelijke mevrouw aan de lijn die aan de chauffeur doorgaf dat ik na half 11 niet meer thuis zou zijn. De chauffeur stond keurig om 10 uur met mijn pakket voor de deur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TWKterry
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:07

TWKterry

Master Mariner

Richo999 schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 14:31:
Voltage is nu eenmaal een probleem aan het worden op het nederlandse stroomnet (belgie heeft er ook al last van), ze zijn ermee bezig maar kan nog wel even duren afhankelijk van je locatie. Kan zo maar zijn dat je aan het begin van de straat 250V meet en aan het einde nog maar 220V of dat je zelf een varierend voltage hebt van 230-250V afhankelijk van de tijd gedurende de dag.
Ik mag hopen dat ik dan geen problemen ga krijgen met mijn bestelde PiB.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qCoLTv6KjS3PGmAxY41UkOhTOac=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/D5K4MUNbf83GSQ4mEcckUIZI.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BKK

BKK

Stond na betaling; vrijdag tussen 8:00-0:00 uur. Ik ga ervan uit dat dit nog geactualiseerd wordt. Hoop dan naar morgen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joco
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09:26
TWKterry schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 17:21:
[...]

Ik mag hopen dat ik dan geen problemen ga krijgen met mijn bestelde PiB.

[Afbeelding]
zo bij jouw is het wel constant vrij hoog, want volgens mij moeten omvormers zich zelf uitschakelen als ze boven de 253V uit komen. en daar zit jij al vrij dicht bij...

Maar dat het voltage constant veranderd is een gegeven en dat is volgens mij ook nooit echt anders geweest, bij mij schommelen alle fases tussen de 220 en 240 in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SlayaStone
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 08:21
Na ruim een maand een functioneerde batterij te hebben gehad nu ineens E450, E452, E454. Hij doet het nog wel. Eerdere gevallen zijn wel weer omgewisseld... dat zou al de 3e defecte batterij zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrickcoenen
Patrickcoenen schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 14:13:
2 Battery's vrijdag betaald.
automatische mail vanuit depot maandag worden ze geleverd tussen 02:00 en 01:00 ....
vaag maar ok er kwam een mail achteraan van het depot vanwege bevrijdingsdag wordt het dinsdag 06-05.

prima ik ben thuis maar niks nada noppes na telefonisch contact met de vervoerder het wordt waarschijnlijk morgen...

er zitten blijkbaar 3 bedrijven tussen Homewizard en de eindklant:

Homewizard zelf als eerste.
Het depot dat de voorraad beheert.
Iemand die producten vanuit het depot naar de vervoerder brengt.
De vervoerder zelf in dit geval TransMission in Weert.

super geregeld ''Kuch Kuch''. :(

Het is te hopen dat het snel opgelost wordt
Update
Vandaag mail gehad van homewizard het wordt waarschijnlijk donderdag/ vrijdag met leveren.

Rara vanmiddag rond 4 uur waren de batterijen geleverd :? :)

Heel raar maar ik ben blij dat ik ze nu in huis heb!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pizzapieter
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 23:11
Devke schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 19:04:
[...]

Ik denk dat je al een waardevolle tip hebt gekregen. Probeer eens de p1 meter bij iemand anders uit. Ik denk dat de kans groot is dat er idd iets mis is met je p1 poort van de meter. Vervelend maar hopelijk is het snel te fixen.
Contact gehad met Liander en dat we lange wachttijden hadden wist ik, maar dit is niet leuk om te hebben als mn batterij t niet doet.

I.i.g. netjes te woord gestaan en geholpen, maar dikke kans dat een nieuwe meter plaatsen tussen 6 en 8.weken zou gaan duren

Testen bij buren was niet nodig volgens beste man, want ik had al genoeg moeite gedaan door een nieuw apparaat te regelen.

Gelet op de lange wachttijd zojuist toch nog even bij een buurman getest...en daar doet deze het óók niet. Dus toch een kapotte nieuwe P1 meter?

Heb al even contact gezocht met @HomeWizard_NL en gevraagd hoe nu verder.

Nou, dat dus...

[ Voor 44% gewijzigd door pizzapieter op 08-05-2025 06:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Diaantje71
SlayaStone schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 18:37:
Na ruim een maand een functioneerde batterij te hebben gehad nu ineens E450, E452, E454. Hij doet het nog wel. Eerdere gevallen zijn wel weer omgewisseld... dat zou al de 3e defecte batterij zijn.
Ha, hier vanmorgen bij mij ook E 4x foutmeldingen, hier doet de batterij het ook weer na de knop even uit en weer aan te hebben gedaan.
Mijne word (als het goed is) vrijdag omgeruild.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SH6guMuI4PherdiQ0KuJi5QNveQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/r5WDNJMg1HJBVTGUR88nRKfE.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pizzapieter schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 18:54:
[...]

Contact gehad met Liander en dat we lange wachttijden hadden wist ik, maar dit is niet leuk om te hebben als mn batterij t niet doet.

I.i.g. netjes te woord gestaan en geholpen, maar dikke kans dat een nieuwe meter plaatsen tussen 6 en 8.weken zou gaan duren

Testen bij buren was niet nodig volgens beste man, want ik had al genoeg moeite gedaan door een nieuw apparaat te regelen.

Gelet op de lange wachttijd zojuist toch nog even bij een buurman getest...en daar doet deze het óók niet. Dus toch een kapotte nieuwe P1 meter?

Nou, dat dus...
Wachttijden Liander kloppen wel. Zit zelf ook te wachten op omzetten naar 3 fase. Is begin juni pas. Daarvoor wordt de meterkast op de schop genomen. Wachten is nooit leuk maar geduld wordt ......

Als de p1 meter het op een andere locatie ook niet doet is de kans groot dat hij idd stuk is. Deze p1 was al nieuw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fikkie123
  • Laatst online: 02-06 10:40
hanev001 schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 10:18:
[...]

Ik zie daar het nut niet van. Zolang er meer dan voldoende lading in zit dat de cellen boven hun minimum waarden blijven is er geen reden om geforceerd te gaan ontladen en een eventuele SOC correctie te veroorzaken. Als het moment aanbreekt dat ze op normale wijze leeg raken kan het misschien gebeuren dat er een wat grotere drop is naar nul maar dat heeft verder geen gevolgen terwijl het extra ontladen in ieder geval meer laad/ontlaad verlies oplevert.
Maar hebben de batterijen een tijdsafhankelijk SoC drift of is dat van andere factoren afhankelijk? Kan het soms naar boven en naar beneden gaan zodat het altijd 'rondom' de 0% blijft zweven of loopt het in een bepaalde richting weg?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brampie
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 07-05 23:23
Ik had 3 batterijen besteld. Na 60 cycli begaf de eerste het en is geswapt voor een nieuwe.
De nieuwe geeft foutcode E452 en een pasr dagen later kwam daar nog foutcode E454 bij.
Ik heb het een week geleden bij HW gemeld op de chatt bot maar nog steeds geen antwoord.
Hij doet het nog wel, maar baal wel dat ik geen antwoord krijg van HW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GL007
[quote]Brampie schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 21:50:
Ik had 3 batterijen besteld. Na 60 cycli begaf de eerste het en is geswapt voor een nieuwe.
De nieuwe geeft foutcode E452 en een pasr dagen later kwam daar nog foutcode E454 bij.
Ik heb het een week geleden bij HW gemeld op de chatt bot maar nog steeds geen antwoord.
Hij doet het nog wel, maar baal wel dat ik geen antwoord krijg van HW
[/quote
Wanneer worden de codes verklaard. Is de netspanning te hoog of te laag. Is er een cel defect.

[ Voor 31% gewijzigd door GL007 op 07-05-2025 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVfan
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 07:17
pizzapieter schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 18:54:
[...]

Nou, dat dus...
@pizzapieter
Is niet een inhoudelijke reactie op mijn post?

Mitsubishi Electric PUZ-WM 112YAA; ERPT20X-VM2E; PV 3900 Wp ZW, 3900 Wp NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-06 19:01

Eagle Creek

Breathing security

Eagle Creek schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 16:38:
[...]

Inmiddels twee dagen geleden die nieuwe batterij ontvangen. De antwoorden batterij wilde toch nog wel opstarten, dus heeft nog een paar dagen mee kunnen draaien.
Nou, de vreugde is weer van korte duur. Zoals jullie weten afgelopen week een nieuwe batterij ontvangen. En die is er alweer mee opgehouden.

Error E400,E415. Neem via de website contact op...

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Catdogsf
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 08:34
Blijf het bijzonder vinden wat ik nog steeds lees hier en dat zijn toch de vele problemen/omruilingen van de accus naar aanleiding van een 4xx melding. Had toch echt wel ondertussen verwacht dat @HomeWizard_NL dit ondertussen wel grotendeels had opgelost.
Pagina: 1 ... 97 ... 123 Laatste

Let op:
Dit topic gaat specifiek over de HomeWizard Plug-in Battery, voor vragen over de meterkast, huisinstallatie, etc. kan je terecht in bijv.: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.

Voor vragen over hoeveel accu's je per groep kunt aansluiten, of hoe je dit unlocked: Lees de topicstart, gebruik de zoekfunctie of kijk in het eerste topic: Het HomeWizard Plug-In Battery topic. Bepaal daarna of je vraag specifiek voor de HW Plug-in battery is (hier stellen) of beter in het algemene Elektra huisinstallaties topic past.