Acties:
  • 0 Henk 'm!
Klassieker schreef op woensdag 30 april 2025 @ 20:30:
Beste GL007,

Denk dat je even terug moet naar de "Rekenkamer". Die € 35/ mnd. ben je alleen al aan vaste kosten kwijt.

Wij betalen € 250 per maand met twee personen in 🏡. Zoals eerder vermeldt, er wordt hier geen rekening gehouden met de energie transitie......🙄

Dan lijkt mij die € 35 per maand niet kloppen.
Electro wordt gesaldeerd en gas is maar 100 m3 in 2027 gaan we naar 60 per maand.

[ Voor 3% gewijzigd door GL007 op 30-04-2025 20:32 ]

Homey, Homewizard battery 2x, 9 zonnepanelen 3100W piek power SolarEdge omvormer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klassieker
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 10-07 02:22
GL007 schreef op woensdag 30 april 2025 @ 20:31:
[...]

Electro wordt gesaldeerd en gas is maar 100 m3 in 2027 gaan we naar 60 per maand.
Met dat GAS heb je echt een punt.
Dat heb ik buiten beschouwing gelaten.

Wij verwarmen hier sinds 2022 electric en dat heeft ons een vermogen bespaard.

Ik heb er een berekening op losgelaten, maar wij hebben onze zonnepanelen sinds 21-06-2022. Met een kleine winst inmiddels terug verdiend. De besparing op het GAS buiten beschouwing gelaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Klassieker schreef op woensdag 30 april 2025 @ 20:36:
[...]

Met dat GAS heb je echt een punt.
Dat heb ik buiten beschouwing gelaten.

Wij verwarmen hier sinds 2022 electric en dat heeft ons een vermogen bespaard.

Ik heb er een berekening op losgelaten, maar wij hebben onze zonnepanelen sinds 21-06-2022. Met een kleine winst inmiddels terug verdiend. De besparing op het GAS buiten beschouwing gelaten.
Ik heb de woonkamer en keuken een jaar lang elektrisch verwarmd. Aan de hand van deze meetgegevens heb ik de airco uitgerekend en 30% erbij opgeteld
Hierna airco geregeld en de verwarming alleen nog maar gebruikt voor warm water en douche
Vorig jaar zaten we op 30 euro in de maand. Verder zijn de thermophane ruiten voorzien van extra lean ruit. Dus 3 lagen glas in de woonkamer. Dit alles geeft een geweldig resultaat.

Homey, Homewizard battery 2x, 9 zonnepanelen 3100W piek power SolarEdge omvormer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo1969
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 06:03
winwiz schreef op woensdag 30 april 2025 @ 19:37:
Over 15 jaar hebben we allemaal een mini kerncentrale in de tuin waar je eenmaal in de 5 jaar een batterij in doet ter grootte van een D cell... echt waar ik heb het gezien in mijn dromen.
Uhmmm dan ben ik misschien al aan het hemelen ( als ze mij tenminste binnen laten)🙃

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JWS
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 11-08 18:28

JWS

frankj030 schreef op woensdag 30 april 2025 @ 11:59:
[...]

Aangezien in België de aansturing met de P1 meter niet is toegestaan, zal het vermoedelijk prio hebben om het met de kWh meter werkend te krijgen. Maar misschien dat de vraag via de chat bot stellen antwoord geeft?
Dank voor de tip. De chat bot liep achter, dacht dat het nog lente moest worden. Medewerker heeft me daarna prima per mail op de hoogte gesteld. Kan nog even duren voordat kWh met P1 mogelijkheden (mijn woorden) wordt uitgeleverd....helaas.
Met groet,
Jan Willem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klassieker
GL007 schreef op woensdag 30 april 2025 @ 20:49:
[...]

Ik heb de woonkamer en keuken een jaar lang elektrisch verwarmd. Aan de hand van deze meetgegevens heb ik de airco uitgerekend en 30% erbij opgeteld
Hierna airco geregeld en de verwarming alleen nog maar gebruikt voor warm water en douche
Vorig jaar zaten we op 30 euro in de maand. Verder zijn de thermophane ruiten voorzien van extra lean ruit. Dus 3 lagen glas in de woonkamer. Dit alles geeft een geweldig resultaat.
Maar nu als "Nitwit",

Ik heb wel al sinds 2022 "mijn binnenwerk", (een groep) electronica belast met een straalkachel van 2700 kWH, die uren lang energie "Vreet". Wat voor schade heeft dit aangericht aan de bedrading?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klassieker
Nitwit= ondeskundige

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Klassieker schreef op woensdag 30 april 2025 @ 21:08:
[...]

Maar nu als "Nitwit",

Ik heb wel al sinds 2022 "mijn binnenwerk", (een groep) electronica belast met een straalkachel van 2700 kWH, die uren lang energie "Vreet". Wat voor schade heeft dit aangericht aan de bedrading?
.???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klassieker
Ondeskundige

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:50
Klassieker schreef op woensdag 30 april 2025 @ 21:08:
[...]

Maar nu als "Nitwit",

Was het misschien een kachel van 2700W?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klassieker
Was inderdaad een elektrische straalkachel van 2.700 kWh die de hele dag heeft staan blazen .

Als ik dat zo lees hie, heeft dat ons elektrisch "Netwerk" niet echt goed aangedaan, of valt dit mee,?

Om even "Om Topic" te komen.

De 🔋 levert NIET HELEMAAL NOM. 🥲
Maar wel bijna en dat vind ik toch heel erg knap van HW.😀

[ Voor 33% gewijzigd door Klassieker op 30-04-2025 22:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Lijkt me offtopic in dit topic.

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 3x HomeWizard plug-in batterij, totaal 8,1 kWh / 2400 watt / 2400 watt, aansturing met Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klassieker
mike123 schreef op woensdag 30 april 2025 @ 21:18:
[...]

Was het misschien een kachel van 2700W?
Yep

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Klassieker
Ik ga hier slapen. Hoop de 🔋 niet.

De "🏡uisbaas" komt over een uur thuis.
Die zet waarschijnlijk alle "Groot Verbruikers" op vol vermogen aan.....

Welterusten. 🙄😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Klassieker schreef op woensdag 30 april 2025 @ 22:22:
Ik ga hier slapen. Hoop de 🔋 niet.

De "🏡uisbaas" komt over een uur thuis.
Die zet waarschijnlijk alle "Groot Verbruikers" op vol vermogen aan.....

Welterusten. 🙄😉
Sjonge Sjonge!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Klassieker schreef op woensdag 30 april 2025 @ 20:30:
Beste GL007,

Denk dat je even terug moet naar de "Rekenkamer". Die € 35/ mnd. ben je alleen al aan vaste kosten kwijt.

Wij betalen € 250 per maand met twee personen in 🏡. Zoals eerder vermeld, er wordt hier geen rekening gehouden met de energie transitie......🙄

Dan lijkt mij die € 35 per maand niet kloppen.
Dan wordt het tijd om een andere energie verkoper te kiezen. En beter onderhandelen over jullie energie contract. Vorig jaar 12x50 ingelegd en 275 euro terug gekregen. Dankzij saldering en warmte pomp zoals een airco

[ Voor 8% gewijzigd door GL007 op 01-05-2025 07:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik denk het eigenlijk niet, maar is het mogelijk om meerdere batterijen in 1 grafiek te mergen in de HW app?

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ArthurMorgan schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 08:04:
Ik denk het eigenlijk niet, maar is het mogelijk om meerdere batterijen in 1 grafiek te mergen in de HW app?
Er is maar 1 batterij grafiek. Of je nu 1, 2, 3 of 4 batterijen hebt. Uit de feature request kwam dat een aantal tweakers liever voor iedere batterij een grafiek hebben.

Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 8.6 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Devke schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 08:18:
[...]

Er is maar 1 batterij grafiek. Of je nu 1, 2, 3 of 4 batterijen hebt. Uit de feature request kwam dat een aantal tweakers liever voor iedere batterij een grafiek hebben.
Geweldig, dank je.

Voor beide is natuurlijk wat te zeggen. Maar ik zelf zie liever 1 grafiek :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ArthurMorgan schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 08:20:
[...]

Geweldig, dank je.

Voor beide is natuurlijk wat te zeggen. Maar ik zelf zie liever 1 grafiek :)
Graag gedaan. Misschien moeten we die ook opnemen op de lijst. Het moet wel instelbaar zijn 😜

Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 8.6 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aip
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19-09 17:21

aip

Devke schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 08:21:
[...]

Graag gedaan. Misschien moeten we die ook opnemen op de lijst. Het moet wel instelbaar zijn 😜
Technisch moet het natuurlijk kunnen, je kunt de PiB onder het kopje 'meters' allemaal apart zien. Of het qua implementatie makkelijk kan, geen idee. Ik vind 1 grafiek voor de combi persoonlijk een fijne uitwerking, maar ieder zijn smaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
aip schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 08:25:
[...]

Technisch moet het natuurlijk kunnen, je kunt de PiB onder het kopje 'meters' allemaal apart zien. Of het qua implementatie makkelijk kan, geen idee. Ik vind 1 grafiek voor de combi persoonlijk een fijne uitwerking, maar ieder zijn smaak.
Ook geen idee. Dit is met HA wel en ik denk via Homey (ken ik alleen van naam) ook wel inzichtelijk te maken maar dan moet je wel daar een liefhebberij hebben liggen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

Verwijderd

Jawel, de rood/blauwe bestelbus stond hier net aan de deur. Via deze onsympathieke weg even een dikke veer @HomeWizard_NL voor hoe de batterij verpakt is. Hoeksteunen in de doos, daar heeft iemand serieus over nagedacht. 👍

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Devke schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 08:18:
[...]

Dit kan ook in Homey
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u1ALqtctIpKqMA-6WRt1FzU9ZAM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/KC7ehkM6OsgaJ4ddSLuMmweM.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 37% gewijzigd door GL007 op 01-05-2025 11:18 ]

Acties:
  • +11 Henk 'm!
Ik zie al een paar dagen geen E305 meldingen meer. Nice! De laatste software update lijkt zijn werk dus goed te doen. Hier draait het nog steeds als een zonnetje. Dynamisch straks weer een mooi moment om te gaan laden. 1 uur negatieve prijs en 1 uur precies 0 ct / kWh. Deze stroom vanavond en vannacht weer inzetten. Best lekker. 2e keer in 1 week. 1 zwaluw maakt nog geen zomer maar het is toch mooi meegenomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:34
Nog anderhalve dag, ze maken het wel spannend!!

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ross11
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 00:02
Devke schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 09:45:
Ik zie al een paar dagen geen E305 meldingen meer. Nice! De laatste software update lijkt zijn werk dus goed te doen. Hier draait het nog steeds als een zonnetje. Dynamisch straks weer een mooi moment om te gaan laden. 1 uur negatieve prijs en 1 uur precies 0 ct / kWh. Deze stroom vanavond en vannacht weer inzetten. Best lekker. 2e keer in 1 week. 1 zwaluw maakt nog geen zomer maar het is toch mooi meegenomen.
Begrijp nooit zo goed het verhaal over deze dynamisch lage energie prijzen van 0 en lager rond het middaguur, om deze tijd klotst bij mij de zonneenergie met 2.5 kw tegen de klippen op.
Met de lage prijzen doe ik dus niks en terugleveren kost ,volgens mij , gewoon geld.

Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aip

aip

Ross11 schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 11:28:
[...]

Begrijp nooit zo goed het verhaal over deze dynamisch lage energie prijzen van 0 en lager rond het middaguur, om deze tijd klotst bij mij de zonneenergie met 2.5 kw tegen de klippen op.
Met de lage prijzen doe ik dus niks en terugleveren kost ,volgens mij , gewoon geld.
Niet iedereen levert meer dan eigen gebruik he.... Als je zo rond 12u twee auto's kunt opladen op zonneenergie, heb je een serieuze PV installatie nodig om dan nog terug te leveren.

En zelf als je een beetje gewone installatie hebt: als je 2-3 PiB's kunt opladen, dan overtref je de productie makkelijk als je tegelijk de wasmachine en droger aanzet.

[ Voor 12% gewijzigd door aip op 01-05-2025 11:38 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!
[...]

Schaf een boiler aan dan kun je de overtollige energie omzetten in warm water

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harri
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 23:46
Of stel de omvormer in op een lager maximaal vermogen, dan heb je wel genoeg capaciteit voor grijze dagen, maar op zonnige dagen ga je niet extreem veel terug leveren (wij zitten momenteel nog rond 31kWh terugleveren per dag).

[ Voor 5% gewijzigd door Harri op 01-05-2025 11:49 ]

7200Wp Z/ZW | Daikin Altherma 3 all electric | 3x HW PiB | Gasloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harri
.

[ Voor 99% gewijzigd door Harri op 01-05-2025 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

32kWh/dag? Daar kan ik 4 dagen op draaien. En dan moet ik gek doen met vaat en wasmachine.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
[...]

Dat is nou ook precies het probleem. Er is een overschot aan stroom. De netbeheerder i.c.m. de energiemaatschappijen hebben moeite om dit op het landelijk net te verwerken. Er is meer aanbod aan stroom dan vraag. Dus zakt een prijs op de hoop dat mensen gaan afnemen. Ik denk dat de meeste mensen met dynamische contracten hier op inspelen. Zetten juist grootverbruikers aan. Wasmachine, auto laden, vaatwasser, airco etc.

Nadeel is dat als je nu terug gaat leveren dat het je geld kost i.g.v. dynamisch. Dat wil je niet. Je ziet dat sommige mensen dan de panelen afschakelen afhankelijk van hoe groot de negatieve prijs is en daarna gaan verbruiken. Het is dus een vraag en aanbod verhaal. Vandaag dag van de arbeid. Wellicht minder vraag. Dan is dit het effect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpikeHome
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:54
Verwijderd schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 12:00:
32kWh/dag? Daar kan ik 4 dagen op draaien. En dan moet ik gek doen met vaat en wasmachine.
Is niet zo gek.
Ik lever deze week elke dag een 65kwh terug.
De pv installatie heb ik dan ook voornamelijk in de winter energie te hebben, tja dan heb je in de zomer overschot.
Ik krijg er nog geld voor anders had ik de panelen terug getuned dat doe Enphase automatisch als ik dat instel.
Daarom ook voor Enphase gekozen.
Al zullen de andere merken er ook wel mee komen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!
SpikeHome schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 12:17:
[...]

Is niet zo gek.
De pv installatie heb ik dan ook voornamelijk in de winter energie te hebben, tja dan heb je in de zomer overschot.
Ik krijg er nog geld voor anders had ik de panelen terug getuned dat doe Enphase automatisch als ik dat instel.
Dat kan hier ook met SolarEdge omvormer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aip

aip

Verwijderd schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 12:00:
Tsja, ik heb over april ook 490kWh teruggeleverd, en dan echt nog een aantal keer thuis de auto geladen overdag, de wasmachine gedraaid tijdens de middag etc.

Ik heb in 2014 en 2018 bij elkaar 27 panelen neergelegd, want met het onbeperkt salderen was dat een no-brainer. Bij elkaar is het maar zo'n 7,3 kWp, want de panelen waren maar zo'n 250-275 Wp per stuk. Nu zou dat 11-12 kWp zijn.

Ze zijn inmiddels allemaal ruimschoots terugverdiend, dus het is nu vooral een kwestie van gebruik maken van 'gratis geld'.

Maar ik snap dus wel dat je genoeg teruglevert en daar over nadenkt.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Wibs
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-09 18:02
Allemaal leuk en aardig, die RTE procentpunt discussies, waar het echt om gaat is wat er uiteindelijk op de meter staat. ;)

Ik ben reuzetevreden. Al twee maanden 80% minder stroom nodig van het net dan in de afgelopen jaren.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b4ZJfBDkjWSwTN1c_8tjJYhItV4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hUIn1Z8inlBFfxmsktS5ffWF.jpg?f=fotoalbum_large

Op deze manier kan de batterij over een maand uit, dan heb ik mijn bespaardoel al gehaald (trede lager in terugleverkosten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wibs schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 12:35:
Allemaal leuk en aardig, die RTE procentpunt discussies, waar het echt om gaat is wat er uiteindelijk op de meter staat. ;)

Ik ben reuzetevreden. Al twee maanden 80% minder stroom nodig van het net dan in de afgelopen jaren.

[Afbeelding]

Op deze manier kan de batterij over een maand uit, dan heb ik mijn bespaardoel al gehaald (trede lager in terugleverkosten).
Wat in mijn ogen vaak vergeten wordt is dat stroom die je kwijt bent door omzetting je uiteindelijk weer ergens moet inkopen om hetzelfde verbruiksprofiel te kunnen blijven voortzetten. Zeker als je een netto verbruiker bent. Als je netto terug leveraar bent dan lever je iets minder terug. Denk dat daar een verschil in zit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

SpikeHome schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 12:17:
[...]

Is niet zo gek.
Daar gaan wij uitijndelijk allemaal heen denk ik. Genoeg panelen om samen met een batterij het huis te laten draaien in de winter. In de zomer draaien op de panelen en vermogen terugschroeven als de marktprijs negatief is. (productie afstemmen op eigen verbruik)

Dynamiche tarieven gaan naar kwartier prijzen. Dus automatiseren is het handigste. :)
YouTube: Dynamische energiecontracten worden NOG DYNAMISCHER

Zelf ben ik met Homey daarvoor aan het spelen. Dat werkt toch heel goed moet ik zeggen. Alleen is mijn handicap dat de communicatie met Solis nu niet werkt. (is er een Homey ontwikkelaar in de zaal?)

Acties:
  • +15 Henk 'm!
Nieuwe Beta Versie P1 meter uit:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SoRA6TJr4XACOvY__RPe_fa6zcw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/C2s3UwIOPPWalURde3XxNxgD.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-09 13:20
Nee, deze is voor de P1 meter

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!
winwiz schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 13:41:
[...]

Nee, deze is voor de P1 meter
Edit. Aangepast. Typfoutje 😜

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• enter81
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 23:32
Ben benieuwd naar de ervaringen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joco
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:00
Daar gaan wij uitijndelijk allemaal heen denk ik. Genoeg panelen om samen met een batterij het huis te laten draaien in de winter. In de zomer draaien op de panelen en vermogen terugschroeven als de marktprijs negatief is. (productie afstemmen op eigen verbruik)
dan moeten de panelen (per m2) nog wel heel veel beter worden voor mij, wil dat lukken..
want ik heb alles al vol liggen (ik zou de oudse 240w kunnen gaan vervangen maar dat vind ik nu zonde zolang de omvormer het nog doet)

Probleem voor mij is dat ik swinters enorm veel kwh gebruik per dag maar bijna niks genereeer, en zomers dus 'bijna' niks verbruik maar net heel veel genereer...

Jan 2024: 592kwh totaal verbruik, 2.52kwh teruggeleverd
Feb 2024 480kwh totaal verbuirk, 13kwh teruggeleverd
(dus de batterij gaat voor mij in deze maanden helemaal niks doen)

mei 2024 265kwh totaal gebruik 440kwh terug geleverd
Jun 2024: 248kwh totaal verbuik, 443kwh terug geleverd

(en september is vaak mijn verbruik nog veel lager want dat is mijn vakantie maand)

Vaatwasser is wel een verbuiker ja, 1kwh per keer, maar ja die draait maar 1x in de 2 dagen
de wasmachine verbruikt nog minder 400w tot 900w per keer en die draait nog minder vaak 1x in de 3 dagen of zo.

een EV heb ik niet, en als ik die wel had, dan kan ik thuis toch niet laden.....

Dus in de zomer kan ik de PIB dus wel gebruiken om ongeveer 3 tot 4kw dus extra zelf gebruik te hebben (maar dan moet ik denk ik net er 2 van hebben, met 1 zal dat denk ik net niet gaan met 2.5kwh)

Het probleem voor mij is wel de efficientie denk ik aangezien die 3kw die ik per dag nog wel uit het net trek dus bijna altijd gaat met mijn nacht vebruik dat is zeg maar 160w constant.. Dus als PIB voor mij dat 0 op de meter maakt zal hij constant maar 160w moeten leveren tov die 800W dat hij kan, geen idee wat dan het rendement eigenlijk is..

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• easywoods
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 10:09
:)F :)F :)F Nu nog Beta maar kom maar door met die update

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6eLPkE_V7_wlXK1TQJu2DmLQdSQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/i6HLgChijmT5xQZXZaMh4lY0.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 30% gewijzigd door easywoods op 01-05-2025 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Verbruik April: 484 kWh, Opwek 609 kWh, Import 135 kWh, Batterij (besparingsdeel) 67 kWh -> Met de (bestelde) tweede batterij zou de import zelfs naar 87 kWh gezakt zijn.

(vorig jaar zonder boiler was het nog verbruik 332kWh en import 170 kWh bij een opwek van 491 kWh)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DCSBL
  • Registratie: November 2019
  • Nu online
Met dit stukje config kun je in Home Assistant aan de slag met het uitlezen van de nieuwe API.

https://gist.github.com/D...5a02491ae814932627c5a218a

Dit stukje kan nog niet ‘aansturen’... work in progress!

Embedded Software Developer @ HomeWizard | Doet soms wat voor Home Assistant

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kevin1990
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 09:36
Ik volg dit topi al een tijd en recent 1 thuisbatterij in bestelling gezet.
Ik monitor best veel alle energie in huis en met de zonnige weken zou ik nu al met 1 batterij 0 op de meter krijgen door het lage verbruik in de nachten en de thuisbatterij op wielen die meer voor het handelen is. (Hij kan eventueel ook een hele nacht op een lager vermogen terugleveren)

Verwacht augustus dus ik ben benieuwd. Ik had op marktplaats nog eventjes gezocht naar een nieuwe/kort gebruikte batterij maar daar wordt een stuk meer geld voor gevraagd en geboden. Ik wacht die paar maandjes wel lekker.

En na de recente stroomstoring In Spanje en Portugal kwam onze fabrikant van het zonnepanelensysteem gelijk ook met een mailing over back up batterij bij stroom uitval. Maar die bedragen zijn wel even wat flinker dan de thuisbatterijv van HW...
Overigens wel interessant een back up bij stroomuitval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joco
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:00
En na de recente stroomstoring In Spanje en Portugal kwam onze fabrikant van het zonnepanelensysteem gelijk ook met een mailing over back up batterij bij stroom uitval. Maar die bedragen zijn wel even wat flinker dan de thuisbatterijv van HW...
maar hier komt toch nog veel meer bij kijken?
bv je moet je dan zelf eerst afschakelen van de grid zelf (want anders zet jij er weer gewoon spanning op ook bij de buren..)
en welke omvormer wekt zelf de draaggolf op? (en daarom moet je ook echt wel totaal losgekoppeld worden van de grid want anders is die frequentie niet in sync)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Backup batterijen wil je eigenlijk gewoon altijd vol hebben. Als je die als NOM batterijen gebruikt is de kans gewoon te groot dat hij (bijna) leeg is als je hem nodig hebt. Je bent teveel aan het toeval overgeleverd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nevil
  • Registratie: Mei 2015
  • Niet online
Kevin1990 schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 14:37:
Ik volg dit topi al een tijd en recent 1 thuisbatterij in bestelling gezet.
Ik monitor best veel alle energie in huis en met de zonnige weken zou ik nu al met 1 batterij 0 op de meter krijgen door het lage verbruik in de nachten en de thuisbatterij op wielen die meer voor het handelen is. (Hij kan eventueel ook een hele nacht op een lager vermogen terugleveren)

Verwacht augustus dus ik ben benieuwd. Ik had op marktplaats nog eventjes gezocht naar een nieuwe/kort gebruikte batterij maar daar wordt een stuk meer geld voor gevraagd en geboden. Ik wacht die paar maandjes wel lekker.

Ik ben geen specialist, maar wat PiB betreft, heb je niks aan deze batterij als de stroom uitvalt. Want zonder netstroom doet PiB helemaal niks. Idem voor de zonnepanelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BKK
  • Laatst online: 19-09 22:39

BKK

22april de 2 weken mail gehad, helaas nog steeds geen betaallink. Komt die dan de laatste dag? Of hebben mensen deze ook eerder gehad?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
BKK schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 15:06:
22april de 2 weken mail gehad, helaas nog steeds geen betaallink. Komt die dan de laatste dag? Of hebben mensen deze ook eerder gehad?
Kijk in de spam mail box

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Harri
@BKK ik heb de “2 weken mail” de 18e gehad maar ook nog geen betaalmail gehad.

[ Voor 5% gewijzigd door Harri op 01-05-2025 15:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aip

aip

GL007 schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 15:10:
[...]

Kijk in de spam mail box
Voor mij hetzelfde, 22 april de mail gehad, verder nog geen nieuws (en nee, ook niet in de Spam box)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-09 14:20

Eagle Creek

Breathing security

wdr schreef op maandag 28 april 2025 @ 14:53:
[...]

E4xx fout begrijp ik. Melden bij HW (thuisbatterij@homewizard.nl), dan wordt ie omgewisseld.
Intussen kun je gewoon proberen batterij weer op te starten, heb je er toch nog wat profijt van, mits hij weer niet al te snel in de fout gaat.
Vandaag de nieuwe batterij ontvangen. De oude wilde inderdaad weer opstarten (schakelaar even om en om) dus toch nog even kort laten meedraaien.

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BKK
  • Laatst online: 19-09 22:39

BKK

Hier ook niet in de spambox. Die check ik al regelmatig .

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wanneer kunnen we de update van de batterij verwachten. Wat ik heb gezien dat ziet er interessant uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevin1990
joco schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 14:41:
[...]

maar hier komt toch nog veel meer bij kijken?
bv je moet je dan zelf eerst afschakelen van de grid zelf (want anders zet jij er weer gewoon spanning op ook bij de buren..)
en welke omvormer wekt zelf de draaggolf op? (en daarom moet je ook echt wel totaal losgekoppeld worden van de grid want anders is die frequentie niet in sync)
Ik weet zelf niet hoe dit precies werkt. Wilde geen reclame maken maar het Enphase had mij gemaild hierover.
Naast de erg dure 5kW batterij komt er nog een controller bij. Ik verwacht wel dat zij wel het 1 en ander hebben getest en er bepaalde veiligheid inzit om te voldoen aan de eisen die een land eist voordat zij dit uitrollen ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Kevin1990
Nevil schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 14:58:
[...]

Ik ben geen specialist, maar wat PiB betreft, heb je niks aan deze batterij als de stroom uitvalt. Want zonder netstroom doet PiB helemaal niks. Idem voor de zonnepanelen.
Ik heb de batterij niet besteld voor de back up. Wel om 0 op de meter te krijgen in combinatie met andere opwek en batterij opslag systeem.

Als ik kijk naar deze (erg zonnige) april zou ik vanaf dan al vrij gemakkelijk helemaal onafhankelijk kunnen worden van het net en ik verwacht in ieder geval als het weer oké blijft tot en met september?

Alles blijft koffiedik kijken maar vind het wel interessant hoe ver je kunt gaan met het zo min mogelijk afnemen van een energie leverancier 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eovermeer
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19-09 21:16
Harri schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 11:46:
Of stel de omvormer in op een lager maximaal vermogen, dan heb je wel genoeg capaciteit voor grijze dagen, maar op zonnige dagen ga je niet extreem veel terug leveren (wij zitten momenteel nog rond 31kWh terugleveren per dag).
Dat zou ik graag willen instellen maar ik heb begrepen dat ik de SolarEdge installateur hiervoor moet inschakelen voor de inloggegevens (en misschien ook wel zijn kennis hierover) van de SolarEdge SetApp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eovermeer
GL007 schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 12:19:
[...]

Dat kan hier ook met SolarEdge omvormer
Hoe dan want ik durf zonder veel kennis van deze materie hier sowieso niet aan te beginnen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
eovermeer schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 16:29:
[...]

Dat zou ik graag willen instellen maar ik heb begrepen dat ik de SolarEdge installateur hiervoor moet inschakelen voor de inloggegevens (en misschien ook wel zijn kennis hierover) van de SolarEdge SetApp.
Je moet bij SolarEdge de modbus software activeren en hierna kun je de app laden op Homey
Stel de vraag aan de app ontwikkelaar. Welke omvormer heb

https://knowledge-center....tation-technical-note.pdf

Succes ermee

[ Voor 12% gewijzigd door GL007 op 01-05-2025 16:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harri
Je kunt hem ook instellen door lokaal verbinding te maken met de wifi van de omvormer (wachtwoord wifi staat op de zijkant), en dan via een webbrowser erin. Maar je moet wel even weten welke instelling je dan moet veranderen, dus enige (technische) kennis is wel wenselijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eovermeer
GL007 schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 16:39:
[...]

Je moet bij SolarEdge de modbus software activeren en hierna kun je de app laden op Homey
Stel de vraag aan de app ontwikkelaar. Welke omvormer heb

https://knowledge-center....tation-technical-note.pdf

Succes ermee
Dank, ga toch eens kijken, laat ik nu ook nog een Homey hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Harri schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 16:57:
[...]

Je kunt hem ook instellen door lokaal verbinding te maken met de wifi van de omvormer (wachtwoord wifi staat op de zijkant), en dan via een webbrowser erin. Maar je moet wel even weten welke instelling je dan moet veranderen, dus enige (technische) kennis is wel wenselijk.
Modbus tcp werkt lokaal. Alle andere oplossingen werken via de cloud en dat is voor mij not done.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBO88
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 19-09 19:09
GL007 schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 15:42:
Wanneer kunnen we de update van de batterij verwachten. Wat ik heb gezien dat ziet er interessant uit.
Wat bedoel je?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
De operatie mode waarin de batterij staat kon ik al uitlezen. Na de update kun je de operatie mode van de batterij instellen
En dat is zeer interessant. Hopelijk geeft Homewizard de update vrij voor iedereen.

[ Voor 3% gewijzigd door GL007 op 01-05-2025 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aip

aip

GL007 schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 17:37:
[...]

De operatie mode waarin de batterij staat kon ik al uitlezen. Nu kun je de operatie mode van de batterij instellen
En dat is zeer interessant. Hopelijk geeft Homewizard de update vrij voor iedereen.
Dit helpt niet.

Wat heb je waar gelezen dat interessant is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
aip schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 17:43:
[...]

Dit helpt niet.

Wat heb je waar gelezen dat interessant is?
Dat is hier voorbij gekomen op deze site.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
easywoods schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 13:56:
[...]

:)F :)F :)F Nu nog Beta maar kom maar door met die update

[Afbeelding]
Dit is zeer interessant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aip

aip

GL007 schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 17:46:
[...]

Dit is zeer interessant.
Dank. Het helpt voor een volgende keer als je naar het nieuws waar je op doelt verwijst, dan begrijpen we allemaal waar het over gaat. Het gaat qua berichten wel erg hard hier, en ook nog eens niet allemaal on topic. Dat maakt het moeilijk alles te linken.

Maar nogmaals, dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harri
GL007 schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 17:05:
Modbus tcp werkt lokaal. Alle andere oplossingen werken via de cloud en dat is voor mij not done.
Als ik de wifi verbinding van Ziggo verbreek nadat ik de omvormer op 50% vermogen heb gezet levert onze woning volgens de slimme meter nogsteeds zo’n 3200W naar het net en niet ineens 5500-6500W, daar maak ik op uit dat ik niets met een cloud doe?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DunaxNL
  • Laatst online: 10:22
Sinds een paar weken krijg ik regelmatig de melding dat mijn batterij te warm is. De batterij stond in een kamer van 5 bij 5 meter, met ongeveer 25 cm ruimte aan de zijkanten en achterkant. De kamertemperatuur was vandaag 24 graden.

Volgens het advies mag de omgevingstemperatuur van de batterij niet boven de 30 graden komen. Toch lijkt hij in mijn situatie al bij 24 graden te warm te worden.

Ik heb de batterij inmiddels verplaatst naar de woonkamer, waar airconditioning aanwezig is, en sindsdien krijg ik de melding niet meer.

Zijn er meer mensen die dit probleem ervaren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harri
Vandaag bij ons op zolder ook 24 graden, maar geen temperatuurprobleem met beide accu’s

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-09 13:20
Harri schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 18:16:
[...]

Als ik de wifi verbinding van Ziggo verbreek nadat ik de omvormer op 50% vermogen heb gezet levert onze woning volgens de slimme meter nogsteeds zo’n 3200W naar het net en niet ineens 5500-6500W, daar maak ik op uit dat ik niets met een cloud doe?
Nee alles wordt lokaal aangestuurd.

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ronald1245
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 09:33
DunaxNL schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 18:16:
Sinds een paar weken krijg ik regelmatig de melding dat mijn batterij te warm is. De batterij stond in een kamer van 5 bij 5 meter, met ongeveer 25 cm ruimte aan de zijkanten en achterkant. De kamertemperatuur was vandaag 24 graden.

Volgens het advies mag de omgevingstemperatuur van de batterij niet boven de 30 graden komen. Toch lijkt hij in mijn situatie al bij 24 graden te warm te worden.

Ik heb de batterij inmiddels verplaatst naar de woonkamer, waar airconditioning aanwezig is, en sindsdien krijg ik de melding niet meer.

Ja heb ik ook maar alleen bij de 2e batterij die notabene boven op de 1e staat.
Ik hecht niet zoveel waarde eraan tenslotte zal de batterij zelf uitschakelen als deze echt te warm wordt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je geeft aan dat je 25 cm ruimte hebt maar wat bevind zich voorbij die 25 cm? Is het soms mogelijk dat wat dat is een vrije luchtstroming belemmert waardoor er niet echt luchtcirculatie optreedt en het dus rondom de batterij warmer wordt dan in de kamer.

Daarnaast is die plek zodanig dat er geen zon op de batterij schijnt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DunaxNL
  • Laatst online: 10:22
hanev001 schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 18:45:
[...]

Je geeft aan dat je 25 cm ruimte hebt maar wat bevind zich voorbij die 25 cm? Is het soms mogelijk dat wat dat is een vrije luchtstroming belemmert waardoor er niet echt luchtcirculatie optreedt en het dus rondom de batterij warmer wordt dan in de kamer.

Daarnaast is die plek zodanig dat er geen zon op de batterij schijnt?
Aan één kant staat een kast van ongeveer een meter hoog, aan de andere kant een muur. En nee, er valt geen direct zonlicht op de batterij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
DunaxNL schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 18:49:
[...]

Aan één kant staat een kast van ongeveer een meter hoog, aan de andere kant een muur. En nee, er valt geen direct zonlicht op de batterij.
Je heb dus een soort van nis waar de batterij in staat. Dat kan dus inderdaad de circulatie minder goed maken. Misschien een idee om de temperatuur daar te meten als de de batterij aan staat om te bepalen of die hoger wordt dan de ruimte temperatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hanev001 schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 18:55:
[...]

Je heb dus een soort van nis waar de batterij in staat. Dat kan dus inderdaad de circulatie minder goed maken. Misschien een idee om de temperatuur daar te meten als de de batterij aan staat om te bepalen of die hoger wordt dan de ruimte temperatuur.
Plaatst een sensor boven op de unit en eventueel een sensor op 3 cm afstand van ventilatie opening. Hier zul je temperatuur meten welke 15 tot 20 graden hoger ligt. Zie het scherm welke ik hier op de site heb gezet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CP1977
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 10:38
[...]

Als je geen homey of home assistent hebt kan het ook gewoon direct in je solaredge app, voor “normale” gebruikers zeg maar.

https://www.solaredge.com/nl/productiestop-functie

Maar heb je home assistent en wil je het daarmee doen volg deze stappen dan niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CP1977 schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 19:36:
[...]

Als je geen homey of home assistent hebt kan het ook gewoon direct in je solaredge app, voor “normale” gebruikers zeg maar.

https://www.solaredge.com/nl/productiestop-functie

Maar heb je home assistent en wil je het daarmee doen volg deze stappen dan niet.
Een prima tip. Ik had het nog niet eerder gezien.
Het werkt wel via de cloud.

[ Voor 3% gewijzigd door GL007 op 01-05-2025 19:49 ]

Acties:
  • +12 Henk 'm!

Eerste Quick Review m.b.t. het aansturen van de PIB:

Vandaag heeft @HomeWizard_NL een aantal mogelijkheden toegevoegd aan de batterij. De batterij kan in de volgende standen gezet worden:

- Zero (Nul op de Meter)
- To_Full (Vol opladen of er nu opwek is of niet)
- Standby.

Ik heb deze mogelijkheden in HA geïntegreerd. Ze zijn ook daar beschikbaar. In de app heb ik de mogelijkheden (nog) niet gezien.

Standby of te wel laaduitstel. Werkt dat? Ja. Ik heb het nu nog wat makkelijk in HA gezet om het snel te kunnen testen. Het bouwen erom heen gaat pas dan van start. Het is immers de beta versie.

In het eerste plaatje zien jullie de PIB zoals we hem kennen. Er is een tekort in de woning aan stroom dus ondersteunen. Dat gebeurd netjes. De batterij begint te ontladen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v2RNITjHA9p5uMC8ASxtAdqfNkc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jPgpiSVmxfnybQ6RNjzwhM1p.jpg?f=fotoalbum_large

Maar wat nu als ik de batterij via de P1 meter aangeef dat hij naar standby modus moet? Zie hieronder het resulaat.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yniSpgzim8Nqgr9-dOGNkWMvSW0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zULKznDXWPj656sG3uqvaAOJ.jpg?f=fotoalbum_large

De batterij gaat in rust. Er wordt stroom van het net gehaald. Dit kan dus ingezet worden om laaduitstel te regelen als je bijvoorbeeld de EV wilt laden of andere toepassingen waarbij de batterij dus even moet wachten. Bijvoorbeeld ook handig bij dynamische contracten. Daarna maar te zwijgen over het de PIB steeds van het wifi netwerk af te halen omdat we niet willen dat hij gaat laden. Binnen HA verleden tijd. Het is me niet duidelijk nog of deze optie ook in de app gaan komen, daar zie ik (nog) geen informatie van. Ik verwacht van wel. Het is immers beta allemaal nog. Hoopvol!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Om dit probleem te voorkomen heb ik een 6 mm sensor in de ventilator opening geplaatst om te zien hoeveel temperatuur stijging in de unit plaatsvindt. De electronics warmt zich ongeveer 20 graden op en de ventilatoren worden vanuit de unit geregeld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gielz
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 10:14
Bedankt voor het delen! Maar moet bij payload: '{"mode": "zero}' niet payload: '{"mode": "zero"}' staan?
DCSBL schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 14:21:
Met dit stukje config kun je in Home Assistant aan de slag met het uitlezen van de nieuwe API.

https://gist.github.com/D...5a02491ae814932627c5a218a

Dit stukje kan nog niet ‘aansturen’... work in progress!

6320wp | Zendure 2400 AC (14.4 kwh) | Bambu A1 | 2x Hisense 2AMW-42U4RRA | Daikin RXM/FTXM35R | AQMOS BMX | Home Assistant OS op DS224+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N.a.N.
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 19-09 20:59
GL007 schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 17:37:
[...]

De operatie mode waarin de batterij staat kon ik al uitlezen. Na de update kun je de operatie mode van de batterij instellen
Meer info in api-documentaties op github, is vandaag bijgewerkt!
https://github.com/homewi...ain/docs/v2/batteries.mdx

Acties:
  • 0 Henk 'm!
N.a.N. schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 20:28:
[...]

Meer info in api-documentaties op github, is vandaag bijgewerkt!
https://github.com/homewi...ain/docs/v2/batteries.mdx
Bedank voor de link. Zeer interessant.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DCSBL
  • Registratie: November 2019
  • Nu online

Embedded Software Developer @ HomeWizard | Doet soms wat voor Home Assistant

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Klassieker

Hier hetzelfde

Vandaag rond 09:45 uur. De🔋was inmiddels voor 32% geladen.

Twee keer kort. De melding gehad "Beperkte werking...." Temperatuur was 21,5 graden in de kamer. De🔋kan zijn warmte goed kwijt en staat zoals destijds als door HW geadviseerd in de installatie manual.

Voor de zekerheid heb ik vanmiddag de airco aangezet. In de ☀️ was het 29 graden in onze tuin.

Heb verder niet zoveel meer naar de app gekeken.

In februari heb ik het ook een keer gehad toen ik in die ruimte de verwarming aan had staan. (22 graden)

Toen ik de verwarming uitzette verdween de foutmelding weer vanzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klassieker
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r-ao3kyFnQ02wImOClU27q-R3kw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/l7I6KI4AH1wjUvq7KZxprpYq.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nzUQLRiAvrVnOa0_r6u88qWlKoo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/AtKOXITr2yVDV44BJFRMpacq.png?f=fotoalbum_large
Hier info je ziet twee grafieken met twee lijnen.
Bovenste is vermogen batterij en Athom dongle vermogen
Onderste batterij vermogen en ventilator uitlaat temperatuur.
Omgevings temperatuur ongeveer 23 graden

[ Voor 4% gewijzigd door GL007 op 01-05-2025 21:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
GL007 schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 21:28:
[Afbeelding]
Hier info je ziet twee grafieken met twee lijnen.
Bovenste is vermogen batterij en Athom dongle vermogen
Onderste batterij vermogen en ventilator uitlaat temperatuur.
Omgevings temperatuur ongeveer 23 graden
Ik denk dat de uitlaat temperatuur niet de belangrijkste is.

De inlaat temperatuur is wat de bron is voor de koeling als deze door de ventilators door de batterij wordt gezogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hanev001 schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 21:44:
[...]

Ik denk dat de uitlaat temperatuur niet de belangrijkste is.

De inlaat temperatuur is wat de bron is voor de koeling als deze door de ventilators door de batterij wordt gezogen.
Inlaat temp = omgeving
Verder meet ik temp boven op de unit die stijgt ongeveer 2,5 graden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Het was vandaag close. Heb geen melding gezien maar ik ga het eens in de gaten houden. Ik kom toch dichter bij de 30 dan verwacht.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Sr4ok2roQYVSvlAAh8TXNs7QUok=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hoeRa7Yut1jBbimVo1AZUxrk.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als de temperatuur van de batterij te hoog wordt stopt hij er dan mee of regelt de batterij het geleverde vermogen terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klassieker
GL007 schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 21:59:
Als de temperatuur van de batterij te hoog wordt stopt hij er dan mee of regelt de batterij het geleverde vermogen terug.
Bij eerste melding, waar ik geen screenshot van heb, stond hij op "Inactief" en deed de 🔋 niets en leverden de zonnepanelen alles terug aan het Net.

Dat was even voor de getoonde melding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Klassieker schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 22:08:
[...]

Bij eerste melding, waar ik geen screenshot van heb, stond hij op "Inactief" en deed de 🔋 niets en leverden de zonnepanelen alles terug aan het Net.

Dat was even voor de getoonde melding.
Dus batterij beschikbaar vermogen is groter dan 0 % en batterij staat in inactieve mode.
Dan weten we dat. Ik kan hier mee een foutmelding flow in Homey opzetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
GL007 schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 22:20:
[...]

Dus batterij beschikbaar vermogen is groter dan 0 % en batterij staat in inactieve mode.
Dan weten we dat. Ik kan hier mee een foutmelding flow in Homey opzetten.
Als je leuke Homey inzichten maakt of flows bouwt dan mag je ze best delen als je wilt. Eventueel met een beschrijving zover dat van toepassing is bij Homey. Ik ken het niet. Dan kan ik je post altijd vermelden in de TS voor alle Homey gebruikers.

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Een video van Bright over de HW PiB:

Doorgaans niet de meest diepgaande video's op dat kanaal maar deze is niet verkeerd. En geen fouten in de vermogen/energie-eenheden, altijd een bonus bij Bright.

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 3x HomeWizard plug-in batterij, totaal 8,1 kWh / 2400 watt / 2400 watt, aansturing met Home Assistant

Pagina: 1 ... 93 ... 212 Laatste

Let op:
Dit topic gaat specifiek over de HomeWizard Plug-in Battery.
Andere batterijen kan je vergelijken in Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic en voor vragen over de meterkast, huisinstallatie, etc. kan je terecht in bijv.: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.

Voor vragen over hoeveel accu's je per groep kunt aansluiten, of hoe je dit unlocked: Lees de topicstart, gebruik de zoekfunctie of kijk in het eerste topic: Het HomeWizard Plug-In Battery topic. Bepaal daarna of je vraag specifiek voor de HW Plug-in battery is (hier stellen) of beter in het algemene Elektra huisinstallaties topic past.