Niks, gas op die lolly. Twee weken mail net ontvangen voor de maart batch. (15 september) Gooi de april er gelijk maar achteraan. Dan kan het in de zelfde vrachtwagen.aip schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 15:10:
[...]
Hoho, even rustig aan Homewizard. Ik ga vanavond op vakantie, dus kan mijn tweede PiB tot eind april nog even niet hebben
(24/10 besteld)
Dit heb ik ook weken gehad. Achteraf heb ik ontdekt dat het aan de beeldinstelling van de tv lag. Hij probeert door te hoge instelling , aan de vraag van de gebruiker of tv modem te voldoen, maar kan dit niet en schakelt dan weer op de oude resolutie, en vise versa.phoenix2149 schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 09:50:
[...]
Maar dat is wel gek dan. Het verbruik wordt wel elke seconde dynamisch gemonitord. Waarom zou de batterij daar niet ook op kunnen inspelen dan en blijft dat elke 10s?
Als ik bijvoorbeeld koffie zet of TV kijk (met HDR) dan fluctueert het best wel. Dat zorgt dan voor minder vlakke verbruikscijfers.
Hieronder zie je het fluctuerende verbruik met een HDR uitzending op de TV.
[Afbeelding]
Hier een recente live resultaat zonder de TV aan is.
[Afbeelding]
Dank je. Ik heb dit zojuist bekeken en dan zie je idd per 5 seconden (zie tijdlijn onderin). Dus app geeft per 10 seconden maar HA per 5 dus hij schaalt dynamischer damde app weergeeft en dat is ook wat @HomeWizard_NL aangaf.PeteSplit schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 15:13:
[...]
Bij Geschiedenis / History links in je menu,
als je daar rechts boven dan een entity (sensor.plug_in_battery_power) kiest,
krijg je een live grafiek (per 5 seconden).
[Afbeelding]
Gisteren avond:
/f/image/iIooI7jaALjTi9xfK0q87vIH.png?f=fotoalbum_large)
Vanmiddag:
/f/image/vMdTg7I8Oh1LEczAnyOSY9PP.png?f=fotoalbum_large)
Ga vanavond eens proberen. Iets met en iets zonder HDR en wat dit doet met het verbruik. Want inderdaad heb ik dan wat lampjes en TV aan meer niet. Ging er van uit dat het HDR (10+) was wat dynamisch helderheid aanpast, maar testje waard.Fred62 schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 16:19:
[...]
Dit heb ik ook weken gehad. Achteraf heb ik ontdekt dat het aan de beeldinstelling van de tv lag. Hij probeert door te hoge instelling , aan de vraag van de gebruiker of tv modem te voldoen, maar kan dit niet en schakelt dan weer op de oude resolutie, en vise versa.
Ik heb sinds dinsdag de Home Assistant Green, wat mij opvalt is dat het uitlezen via HAG zonder problemen gaat. Je kunt per batterij uitlezen en zonder storingen. Vanmiddag weer eens op de app van HW gekeken en direct de melding dat een vd batterijen geen verbinding met wifi heeft. Laat je scherm open staat en een paar minuten later geeft de app ook een verbindingserror. Maar HA geeft net als het display van HW dat alles prima werkt. Mijn batterijen worden door HW van beta's voorzien en ze draaien op 106 versie. Maar Home Assistant is een welkome aanvulling.ivo1969 schreef op donderdag 17 april 2025 @ 13:35:
[...]
Mijn excuses hierin, ik ben wel aan het inlezen over home assistent , maar ik ben daarin nog helemaal blanco en ben aan het uitzoeken hoe dat werkt.
Maar ik begrijp dat je rasberry pi nodig hebt of een dongle?
Maar goed nu was ik dus gewoon nog afhankelijk van app zelf
Je moet die website sowieso met een korreltje (of zakje) zout nemen. Maar, dynamische tarieven zijn wel echt interessant om je voordeel mee te doen.JeroenH schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 13:19:
[...]
Moet je eens naar de verwachting voor maandag a.s. kijken, tweede paasdag
https://energie.theoxygent.nl/
Hier speel ik er als volgt op in, de blauwe lijn is het verbruik icm een Y-as onder nul:
:strip_exif()/f/image/I6yvaUhuAr7D9Yvt7gFXjQeO.png?f=user_large)
/f/image/1FNRYP1nwZX2ujcc7WrlzgDE.png?f=fotoalbum_large)
Als de HW PiB alleen al dynamisch slim kan inkopen is NOM daarna alsnog mooi, duur terugleveren is niet nodig, maar als je ook de mensen met dynamische tarieven aan je weet te binden dan wordt de doelgroep een stukje groter.
Dan hopelijk de RTE in een volgende hardwarerevisie nog een stukje omhoog, learnings uit de huidige batch halen en als die 2 variabelen ook beter worden dan staat er echt een super mooi product.
Replace fear of the unknown with curiosity | 36 (+16 incoming) kWh thuisaccu | 2 EV's: 136 kWh capaciteit | 10.660 Wp zonnepanelen
Ik heb nog een oud contract zonder terugleverkosten. In augustus zal ik er aan moeten geloven als ik niet dynamisch ga. Kom dan in gestaffelde teruglever tarieven terecht.
In 23-24 zonder batterijen 980 kwh zon gebruik, 1500 kwh uit het net en 4000 teruggeleverd. Ongeveer gemiddeld rond de 225 kwh gebruik per maand.
Met de 2 HW PiB batterijen (4 kwh in, 3 kwh uit) sinds maart NOM.
Als ik 225 kwh verbruik in huis bij NOM, hoeveel zal dan de teruglevering gaan verminderen? Niet al mijn NOM verbruik komt uit mijn batterijen en de zonsondergang en opkomsttijden variëren 🤔
In 23-24 zonder batterijen 980 kwh zon gebruik, 1500 kwh uit het net en 4000 teruggeleverd. Ongeveer gemiddeld rond de 225 kwh gebruik per maand.
Als ik 225 kwh verbruik in huis bij NOM, hoeveel zal dan de teruglevering gaan verminderen? Niet al mijn NOM verbruik komt uit mijn batterijen en de zonsondergang en opkomsttijden variëren 🤔
Heb je percentage data van hoeveel zonne energie je zelf gebruikt? Zoals Home Assistant bijv bij houdt?fikkie123 schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 23:50:
Ik heb nog een oud contract zonder terugleverkosten. In augustus zal ik er aan moeten geloven als ik niet dynamisch ga. Kom dan in gestaffelde teruglever tarieven terecht.
Dat kan je extrapoleren naar kWh en dan een lichte schatting maken met hoeveel je minder zal terugleveren als de batterij zon 2,7kWh pakt op een dag (met mooi weer)
Warmtepomp: Adlar Aurora II 6kw | Tussenwoning - 45m² vloerverwarming - 125m² totaal woning - HR++ (bijna) overal | Thuisaccu: Homewizard 2,7kWh |
Ik heb sinds kort 4 HW batterijen. Toen ik er drie had, werkte alles prima. Sinds de 4e er een paar dagen geleden bij kwam, is mijn P1 meter continu onbereikbaar voor één van de 4 batterijen. Er wordt dan niet goed gebalanceerd. Bv ik word dan 's ochtends wakker en dan zijn 3 batterijen leeg en de 4e die de P1 niet kon zien staat niks te doen op 30 procent.
Ik begreep al van HW dat 4 batterijen 'te zwaar' zijn om nog goed aangestuurd te kunnen worden door de p1 meter. Advies was dan ook alle p1 api koppelingen (bv met mn Homey) uit te zetten.
Dat advies heb ik opgevolgd, maar het probleem blijft.
Heeft iemand anders dit probleem ook, en eventueel opgelost? En ik begrijp dat Homewizard ook in dit forum zit, kunnen jullie aangeven of dit probleem bekend is en er aan gewerkt wordt om het op te lossen?
Want ik zit nu met 4 batterijen waarvan er eigenlijk 3 het maar van doen. Thanks!!
Ik begreep al van HW dat 4 batterijen 'te zwaar' zijn om nog goed aangestuurd te kunnen worden door de p1 meter. Advies was dan ook alle p1 api koppelingen (bv met mn Homey) uit te zetten.
Heeft iemand anders dit probleem ook, en eventueel opgelost? En ik begrijp dat Homewizard ook in dit forum zit, kunnen jullie aangeven of dit probleem bekend is en er aan gewerkt wordt om het op te lossen?
Want ik zit nu met 4 batterijen waarvan er eigenlijk 3 het maar van doen. Thanks!!
:strip_exif()/f/image/peln3IaWhRaJVVtNAwrK3HBG.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik heb hier ca 4 weken met 4 batterijen getest. Staan nu uit ivm een terugleverboetevrij contract dat nog loopt. Maar het heeft (buiten wat ongerelateerde problemen) prima gewerkt, ook met Home Assistant eraan. Het is hier wel eens beschreven dat de voeding van de P1-meter nog verschil kan maken. Er schijnt een batch met brakke voedingsadapter geleverd te zijn. Misschien kun je een andere proberen?tms5dmark2 schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 07:05:
Ik heb sinds kort 4 hHW batterijen. Toen ik er drie had, werkte alles prima. Sinds de 4e er een paar dagen geleden bij kwam, is mijn P1 meter continu onbereikbaar voor één van de 4 batterijen. Er wordt dan niet goed gebalanceerd. Bv ik word dan 's ochtends wakker en dan zijn 3 batterijen leeg en de 4e die de P1 niet kon zien staat niks te doen op 30 procent.
[Afbeelding]
Bedankt voor de suggestie. Ik heb de p1 zónder extra voeding, en mét voeding via verschillende adapters gebruikt, maar het probleem blijft.
Aardedraadje schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 07:09:
[...]
Ik heb hier ca 4 weken met 4 batterijen getest. Staan nu uit ivm een terugleverboetevrij contract dat nog loopt. Maar het heeft (buiten wat ongerelateerde problemen) prima gewerkt, ook met Home Assistant eraan. Het is hier wel eens beschreven dat de voeding van de P1-meter nog verschil kan maken. Er schijnt een batch met brakke voedingsadapter geleverd te zijn. Misschien kun je een andere proberen?
Vannacht al NOM gedraaid met nog 14% over van de 100. Met één klein piekje door vaatwasser denk ik.
Leuk om te zien dat het werkt en je zo dus je eigen energie optimaal kan benutten. Als ik hiermee 400 kWh van mijn teruglevering kan verminderen levert me dat al €110 op aan terugleverkosten. Dan die 400 kWh (eigenlijk 320 op basis van RTE) ook nog energie verbruik kan verminderen nog een €80-100/jaar.
/f/image/LWTFvqfuCqQ11OuB7q8uL52B.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/lUcf5Lv85Fa7qLbxcaFByJxO.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/UpOyItnCo674ldHOm2p099Vv.png?f=fotoalbum_large)
Leuk om te zien dat het werkt en je zo dus je eigen energie optimaal kan benutten. Als ik hiermee 400 kWh van mijn teruglevering kan verminderen levert me dat al €110 op aan terugleverkosten. Dan die 400 kWh (eigenlijk 320 op basis van RTE) ook nog energie verbruik kan verminderen nog een €80-100/jaar.
/f/image/LWTFvqfuCqQ11OuB7q8uL52B.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/lUcf5Lv85Fa7qLbxcaFByJxO.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/UpOyItnCo674ldHOm2p099Vv.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/jfc9KNXEugNu5j93DbVrNZMy.png?f=fotoalbum_large)
Ik had deze foutmelding continu na het vervangen van mijn elektriciteitsmeter. De oplossing bleek simpeler dan gedacht, ik heb de p1 meter gereset en sindsdien draait alles weer als een zonnetje. Misschien heb je dat al gedaan, dan kun je mijn suggestie negeren.tms5dmark2 schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 07:05:
Ik heb sinds kort 4 HW batterijen. Toen ik er drie had, werkte alles prima. Sinds de 4e er een paar dagen geleden bij kwam, is mijn P1 meter continu onbereikbaar voor één van de 4 batterijen. Er wordt dan niet goed gebalanceerd. Bv ik word dan 's ochtends wakker en dan zijn 3 batterijen leeg en de 4e die de P1 niet kon zien staat niks te doen op 30 procent.
[Afbeelding]
Mooi om te zien he. Ik red op 1 PiB geen nacht - basis verbruik is te hoog met twee koelkasten, 1 vriezer en 1 wijnkoeling plus de ventilatie en buitenverlichting, dus er komen er nog 2 bij. Maar wel leuk om in de cijfers te zien dat je echt meer van je eigen opwek gebruikt, hoewel het voor mij financieel nog niet uitmaakt. Ik heb nog een oud contract, dus geen terugleverboete tot september 2026. (heb toen de eerste aanbieders de boete introduceerden direct een 3-jaars contract afgesloten zonder boete)phoenix2149 schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 08:01:
Vannacht al NOM gedraaid met nog 14% over van de 100. Met één klein piekje door vaatwasser denk ik.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik sta open voor alle suggesties, thanks! Hoe reset ik mijn P1 meter vraag ik me wel af, kun je het proces even toelichten?
Yfka schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 08:12:
[...]
Ik had deze foutmelding continu na het vervangen van mijn elektriciteitsmeter. De oplossing bleek simpeler dan gedacht, ik heb de p1 meter gereset en sindsdien draait alles weer als een zonnetje. Misschien heb je dat al gedaan, dan kun je mijn suggestie negeren.
Dan heb je idd geluk. Mijn contract liep af in november ‘22 op de giga piek. Toen even tijdelijk flex contract en daarna in mei ‘24 één jaar contract (toen kon geen 3 jaar meer). Maar nu gaan die terugleverkosten giga omhoog. Bij Mega (1000-2000) gaat van €56 naar €162/jaar. Als ik dan onder de 1000kWh blijf is dat €52/jaar.aip schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 08:15:
[...]
Mooi om te zien he. Ik red op 1 PiB geen nacht - basis verbruik is te hoog met twee koelkasten, 1 vriezer en 1 wijnkoeling plus de ventilatie en buitenverlichting, dus er komen er nog 2 bij. Maar wel leuk om in de cijfers te zien dat je echt meer van je eigen opwek gebruikt, hoewel het voor mij financieel nog niet uitmaakt. Ik heb nog een oud contract, dus geen terugleverboete tot september 2026. (heb toen de eerste aanbieders de boete introduceerden direct een 3-jaars contract afgesloten zonder boete)
Maar ga op zoek naar een ander komende 2 weken en neem dan een 2 jarig contract denk ik want we weten niet echt hoe het uitpakt in 2027.
Volgens mij gewoon uit je account halen en opnieuw toevoegen! (Is een gokje)tms5dmark2 schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 08:15:
Ik sta open voor alle suggesties, thanks! Hoe reset ik mijn P1 meter vraag ik me wel af, kun je het proces even toelichten?
[...]
phoenix2149 schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 08:01:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Hoe krijg je al die omschrijvingen bij de verschillende kleuren? Zijn dit screenshots van de telefoon app of web app?
[Afbeelding]
[Afbeelding]
P1 verwijderen uit de HW app hierna P1 loskoppelen van de meter en spanningsloos maken Na een minuut P1 koppelen met de meter en voor zien van usb voeding.tms5dmark2 schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 08:15:
[...]
Hierna P1 in de HW app toevoegen.
Hierna batterijen in de HW app checken dat ze P1 weer zien of anders opnieuw koppelen.
Heeft iemand een foto van de bijgeleverde muurbeugel?
Kan ik daarmee de batterij(en) op hoogte plaatsen/stapelen of is de beugel alleen bedoeld om de batterij-stack die op vloer moet staan, niet om laten vallen?
Kan ik daarmee de batterij(en) op hoogte plaatsen/stapelen of is de beugel alleen bedoeld om de batterij-stack die op vloer moet staan, niet om laten vallen?
Euhm, bijgeleverde beugel? Die heb ik niet gezien. Wel een set spanbanden, verder niet.bixobie schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 09:21:
Er zit een stuk “U” profiel in de verpakking (onderin in papier), met enkele boutjes en twee pluggen. Een boutje voor in de achterkant van de batterij en de andere twee met een plug in de muur.aip schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 09:27:
[...]
Euhm, bijgeleverde beugel? Die heb ik niet gezien. Wel een set spanbanden, verder niet.
Maar de batterijen moeten dan strak tegen de muur.
Om omvallen te voorkomen misschien een langer “U” profiel aan de achterkant van alle batterijen bevestigen.
Ik zit zelf ook aan zoiets te denken, want ik kan ze niet tegen de muur plaatsen.
Ik heb nu nog twee batterijen op elkaar, dat staat heel stabiel.
In juli de derde (als de order die aanbetaald is ooit door HW bevestigd wordt, wel een vreemde admin glitch) dan eens aankijken hoe stabiel een stapel van 3 is.
Mitsubishi Electric PUZ-WM 112YAA; ERPT20X-VM2E; PV 3900 Wp ZW, 3900 Wp NW
bixobie schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 09:21:
:strip_exif()/f/image/Fu5cHwCTLYVm72ZG0p5QrmZ6.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik weet niet of een 2 jarig contract momenteel slim is. Veel leveranciers steken je complete teruglevering in hun zak.phoenix2149 schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 08:25:
[...]
Dan heb je idd geluk. Mijn contract liep af in november ‘22 op de giga piek. Toen even tijdelijk flex contract en daarna in mei ‘24 één jaar contract (toen kon geen 3 jaar meer). Maar nu gaan die terugleverkosten giga omhoog. Bij Mega (1000-2000) gaat van €56 naar €162/jaar. Als ik dan onder de 1000kWh blijf is dat €52/jaar.
Maar ga op zoek naar een ander komende 2 weken en neem dan een 2 jarig contract denk ik want we weten niet echt hoe het uitpakt in 2027.
Als je in de praktijk niet al te veel teruglevert tijdens de negatieve uren dan kan je dynamisch overwegen. Daar kan je namelijk ook weer snel vanaf als de zomer voorbij is of het toch tegenvalt.
Dit overzicht is ook wel handig als je vast wilt, ook al loopt het vaak achter:
https://www.energievergel...gleverkosten-zonnepanelen
Ik moet zelf na de zomer ook weer gaan kiezen en ik ga mijn energieleverancier wel vroegtijdig aangeven dat ik als vaste klant (15 jaar) weg ga als mijn teruglevering netto niks oplevert door de terugleverkosten.
Ik lees hierboven een aantal zaken m.b.t contracten op energie gebied. Een topic waar ik veel aan heb gehad is Het grote day ahead / dynamische energieprijzen topic
Doe er jullie voordeel mee.
Ik wil zekerheid eerlijk gezegd. Heb totaal geen behoefte aan dynamische prijzen (zeker niet voor gas met ~700-800 kuub). Sure het zal op lange termijn misschien voordeliger zijn als je er goed op inspeelt, maar heb ook een gezin en werk overdag plus dat ik reis. Mijn vrouw gaat ook echt niet hemel en aarde bewegen om op daltarieven te wassen etc.netappie schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 09:50:
[...]
Ik weet niet of een 2 jarig contract momenteel slim is. Veel leveranciers steken je complete teruglevering in hun zak.
Als je in de praktijk niet al te veel teruglevert tijdens de negatieve uren dan kan je dynamisch overwegen. Daar kan je namelijk ook weer snel vanaf als de zomer voorbij is of het toch tegenvalt.
Dit overzicht is ook wel handig als je vast wilt, ook al loopt het vaak achter:
https://www.energievergel...gleverkosten-zonnepanelen
Ik moet zelf na de zomer ook weer gaan kiezen en ik ga mijn energieleverancier wel vroegtijdig aangeven dat ik als vaste klant (15 jaar) weg ga als mijn teruglevering netto niks oplevert door de terugleverkosten.
Het is niets voor ons.
Ben nog niet eens tegen terugleverkosten, saldeer regeling is ook niet helemaal fair.
Als het betekent dat het gebruikt wordt voor goede zaken als opslag/distributie zodat er minder productie uit fossiel nodig is. Echter lijkt het er op dat dit niet het geval is en het als verdienmodel wordt gebruikt.
Daarnaast denk ik ook aan onze portemonnee met oog op groen. Dus een A status bedrijf met groene energie heeft mijn voorkeur met betaalbaar contract. De prijzen nu zijn nog iets aan het dalen dus kijk even aan wat er na 1 mei gebeurd.
Ja, we dwalen weer af.Devke schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 10:19:
Ik lees hierboven een aantal zaken m.b.t contracten op energie gebied. Een topic waar ik veel aan heb gehad is Het grote day ahead / dynamische energieprijzen topic
Maar het is natuurlijk niet helemaal off-topic met een thuisbatterij die het effect van zowel hoge als lage prijzen van dynamische contracten dempt en terugleverkosten op vaste contracten beperkt.
Ik ben benieuwd of @HomeWizard_NL nog iets kan roepen over een tijdspad voor features om het laadgedrag af te stemmen op dynamische contracten. Dat hoeft geen garantie te zijn, maar een grove indicatie is leuk.
Even afdwalen is niet erg daar het natuurlijk wel raakt aan de PIB. Ik merk zelf dat ik de PIB totaal anders ga benaderen. Waar hij op de nodige locaties nu staat te laden is hij hier in rust. Ik lever nu terug voor bijna 18 ct / kWh. Vanmiddag kan ik laden voor net geen 13 ct / kWh.netappie schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 10:27:
[...]
Ja, we dwalen weer af.
Maar het is natuurlijk niet helemaal off-topic met een thuisbatterij die het effect van zowel hoge als lage prijzen van dynamische contracten dempt en terugleverkosten op vaste contracten beperkt.
Ik ben benieuwd of @HomeWizard_NL nog iets kan roepen over een tijdspad voor features om het laadgedrag af te stemmen op dynamische contracten. Dat hoeft geen garantie te zijn, maar een grove indicatie is leuk.
Het is allemaal handwerk en opletten. Mijn keus maar een feature is meer dan welkom om dit aan te pakken.
P1 meter maakt voor de 2e keer géén verbinding meer met slimme meter sinds ik batterij heb. Gisterenavond
Gereset: helaas.
USB stroom: helaas.
Eruit, ff wachten binnen...: helaas.
Fucktheshit: mn batterij doet t nu dus niet.
Iemand?
Iemand?
Die zijn wellicht sneller dan je denkt. Zie laatste app update:netappie schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 10:27:
[...]
Ja, we dwalen weer af.
/f/image/9EHFoFIZFA1LgHyEqwUOuUa4.png?f=fotoalbum_large)
Is de dongle geüpdatet. En hoe is de signaal sterkte. Is P1 zichtbaar in HW app en heb je nog andere systemen om P1 te bekijken.pizzapieter schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 10:34:
P1 meter maakt voor de 2e keer géén verbinding meer met slimme meter sinds ik batterij heb. Gisterenavond
Iemand?
Herstart de HomeWizard app op je telefoon of iPad. Er zit een probleem in na het opnieuw koppelen.
Ik zag het hier gebeuren na toevoeging Energy stekker.
[ Voor 13% gewijzigd door GL007 op 19-04-2025 10:57 ]
Edit. Dubbele post.
[ Voor 96% gewijzigd door Devke op 19-04-2025 10:45 ]
Wat is binnenkort? Had dit gezien. Deze update is nu 2 weken oud? Gokje. Die nieuwe feature hoeft niet batterij gerelateerd te zijn.Apenkooi schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 10:39:
[...]
Die zijn wellicht sneller dan je denkt. Zie laatste app update:
[Afbeelding]
Voor de kerst? 🎄Devke schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 10:44:
[...]
Wat is binnenkort? Had dit gezien. Deze update is nu 2 weken oud? Gokje. Die nieuwe feature hoeft niet batterij gerelateerd te zijn.
Het hoeft niet, maar kan dus wel. Het goede nieuws? Wij komen er vanzelf achter. (Of toch een nieuw speeltje?)
De nieuwe feature zal de integratie met de kWh meter van homewizard zijn lijkt mij.Apenkooi schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 10:39:
[...]
Die zijn wellicht sneller dan je denkt. Zie laatste app update:
[Afbeelding]
Hij is beloofd in q2 2025. Verder zal deze feature blijkbaar ook nodig zijn in België. Gezien de problemen met de toegang tot de p1 interface.
😎wishfull thinking van mij kant omdat ik geen slimme meter heb.
@HomeWizard_NL klopt mijn aanname?
Ok, dus duidelijk alleen bedoeld om ze tegen een muur te houden terwijl ze (gestapeld) op de grond staan.
Wil ik ze op hoogte moet ik zelf iets stevigs fabrieken.
kijk eens hier na, daar word beschreven hoe je het moet doen.tms5dmark2 schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 08:15:
[...]
Homewizard P1 meter resetten
Maar je bent hier natuurlijk gekomen om te leren hoe je de HomeWizard P1-meter moet resetten. Hieronder het stappenplan:
Plug de P1-meter in de P1-poort – Zorg dat de P1-meter is aangesloten (en eventueel ook de USB-C-stekker in het stopcontact)
Wacht tot dat de P1-meter is opgestart – Er gaat dan een lampje branden, waarschijnlijk groen, rood als er een probleem is
Hoe de knop bij het lampje op de HomeWizard 10-15 seconden ingedrukt – Hou de knop ingedrukt en de P1-meter zal gereset worden. Het duurt dan even voordat deze opgestart wordt en vanzelf weer in koppelmodus komt.
Optioneel: koppel de HomeWizard P1-meter opnieuw – Open de app en koppel de meter opnieuw.
Zo is de kleine dongle dus weer in de originele staat. Het is ook mogelijk dat je de P1-meter dan ook nog uit de app moet verwijderen.
P1-meter uit de app verwijderen
Om de meter ook uit de app te verwijderen (om eventueel opnieuw toe te voegen), doorloop je de volgende stappen:
Open de Energy-app
Druk op Instellingen
Tik op Meters
Kies jouw P1-meter
Druk op de drie puntjes bovenaan
Tik op Verwijder apparaat
Voila, de meter is ook niet meer in jouw app terug te vinden.
succes er mee
Quatt WP 4,5 kW - Atag CV ketel - Honeywell T6 - 23 panelen SolarEdge
In de Home Wizard video over de batterij zit een paasei op 26:22 en het is nu bijna Paas. 🐥internet4me schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 11:06:
[...]
De nieuwe feature zal de integratie met de kWh meter van homewizard zijn lijkt mij.
Hij is beloofd in q2 2025. Verder zal deze feature blijkbaar ook nodig zijn in België. Gezien de problemen met de toegang tot de p1 interface.
😎wishfull thinking van mij kant omdat ik geen slimme meter heb.
@HomeWizard_NL klopt mijn aanname?
YouTube: Plug-In Battery webinar - alles over de thuisbatterij van HomeWizard
Waar dan?Apenkooi schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 11:27:
[...]
In de Home Wizard video over de batterij zit een paasei op 26:22 en het is nu bijna Paas. 🐥
YouTube: Plug-In Battery webinar - alles over de thuisbatterij van HomeWizard
/f/image/TEHjjM6OZLBy1uUG4qBKmDaB.png?f=fotoalbum_large)
Lekker!
Waarom niet? (Serieuze vraag)phoenix2149 schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 10:20:
Mijn vrouw gaat ook echt niet hemel en aarde bewegen om op daltarieven te wassen etc.
Bij ons loopt het vaste contract in november af en ik denk sterk aan een dynamisch contract. Mijn vrouw snapt dat prima en wil daar ook wel aan meewerken door even een paar seconden langer na te denken over wanneer de vaatwasser/wasmachine aan te zetten, of ze auto wel/niet direct na thuiskomst in te pluggen. Die beslissingen zijn ook niet zo ingewikkeld.
Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet
Zo simpel is het niet. ‘s ochtends was aan = ‘s middags was drogen (zonder droger dus dat lijkt me alsnog veel efficiënter). Vaatwasser kan wel wachten tot de middag. Ik ga het haar hierin niet lastiger maken dan nodig, daar zijn de PiB’s ook voor, om daar niet te druk meer mee bezig te zijn.
Derde dag op rij E305 nu, dat begint wel te irriteren. @HomeWizard_NL Is er al zicht op een fix?
Derde dag op rij E305 nu, dat begint wel te irriteren. @HomeWizard_NL Is er al zicht op een fix?
3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super
Ik zie een thermo/hygrometer in de lijst van te selecteren apparaten.
PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant
Hier niet of ik kijk bij verkeerd scherm?henkzelf schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 12:06:
[...]
Ik zie een thermo/hygrometer in de lijst van te selecteren apparaten.
:strip_exif()/f/image/xiSLT0UyFf8WKETWlXErJVvL.jpg?f=fotoalbum_large)
Dank, dit had ik allemaal al gedaan.MacD007 schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 11:20:
[...]
kijk eens hier na, daar word beschreven hoe je het moet doen.
Homewizard P1 meter resetten
Maar je bent hier natuurlijk gekomen om te leren hoe je de HomeWizard P1-meter moet resetten. Hieronder het stappenplan:
Plug de P1-meter in de P1-poort – Zorg dat de P1-meter is aangesloten (en eventueel ook de USB-C-stekker in het stopcontact)
Wacht tot dat de P1-meter is opgestart – Er gaat dan een lampje branden, waarschijnlijk groen, rood als er een probleem is
Hoe de knop bij het lampje op de HomeWizard 10-15 seconden ingedrukt – Hou de knop ingedrukt en de P1-meter zal gereset worden. Het duurt dan even voordat deze opgestart wordt en vanzelf weer in koppelmodus komt.
Optioneel: koppel de HomeWizard P1-meter opnieuw – Open de app en koppel de meter opnieuw.
Zo is de kleine dongle dus weer in de originele staat. Het is ook mogelijk dat je de P1-meter dan ook nog uit de app moet verwijderen.
P1-meter uit de app verwijderen
Om de meter ook uit de app te verwijderen (om eventueel opnieuw toe te voegen), doorloop je de volgende stappen:
Open de Energy-app
Druk op Instellingen
Tik op Meters
Kies jouw P1-meter
Druk op de drie puntjes bovenaan
Tik op Verwijder apparaat
Voila, de meter is ook niet meer in jouw app terug te vinden.
succes er mee
Er lijkt (ineens?) een soort van los contactje te zitten ofzo. Als ik hem aansluit met USB stroom dan werkt ie (rood)
Daarna moet ik 'wiebelen' met het stekkertje en dan plopt ie groen. Wiebel ik weer, dan plopt ie rood.
Haal ik de USB eruit als hij groen is (en werkt) dan gaat ie weer uit.
Hij heeft t nu 2 minuten gedaan en het is weer gedaan. Stom ding.
Er is een beta versie uitgerold die dit moet aanpakken. Tot nu toe zie ik daar geen meldingen van de E305 onder de testers.EvaluationCopy schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 11:51:
Zo simpel is het niet. ‘s ochtends was aan = ‘s middags was drogen (zonder droger dus dat lijkt me alsnog veel efficiënter). Vaatwasser kan wel wachten tot de middag. Ik ga het haar hierin niet lastiger maken dan nodig, daar zijn de PiB’s ook voor, om daar niet te druk meer mee bezig te zijn.
Hoe oud is de dongle, anders dit bij HW melden, mogelijk dat je een nieuwe krijgt mits deze al niet te oud is.pizzapieter schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 12:23:
[...]
Dank, dit had ik allemaal al gedaan.
Er lijkt (ineens?) een soort van los contactje te zitten ofzo. Als ik hem aansluit met USB stroom dan werkt ie (rood)
Daarna moet ik 'wiebelen' met het stekkertje en dan plopt ie groen. Wiebel ik weer, dan plopt ie rood.
Onderaan de screenshot van het YouTube filmpje van @Napsjuivo1969 schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 12:22:
[...]
Hier niet of ik kijk bij verkeerd scherm?
[Afbeelding]
https://gathering.tweaker...message/82225726#82225726
[ Voor 8% gewijzigd door mike123 op 19-04-2025 12:28 ]
Andere USB lader? Dan kun je uitsluiten of het je p1 of USB kabel is.pizzapieter schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 12:23:
[...]
Dank, dit had ik allemaal al gedaan.
Kijk eens goed onderin. Ik denk dat het een Thermohygro meter wordt 😉
Hij deed t altijd zónder USB lader, direct op P1 port (5.0).
Nu aan USB lader, dongle gaat aan, maar maakt geen verbinding met slimme meter (rood). Heel soms, in precies de goeie houding, heel eventjes groen, maar dat duurt maar eventjes.
Ik ben een 'early adaptor', 2021 is ie denk ik.
Mag hopen dat andere spullen langer mee gaan 😬
Nu aan USB lader, dongle gaat aan, maar maakt geen verbinding met slimme meter (rood). Heel soms, in precies de goeie houding, heel eventjes groen, maar dat duurt maar eventjes.
Aha oke,mike123 schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 12:27:
[...]
Onderaan de screenshot van het YouTube filmpje van @Napsju
https://gathering.tweaker...message/82225726#82225726
Paar minuten geladen en daar is Error E305 weer, heb hem weer uitgezet en start hem straks weer op zodat ik toch nog wat kan laden deze mooie dag
Waarom zit in de HomeWizard app geen instel mogelijkheid voor Beta update.
Bijna alle grote apps hebben deze instelling
De instelling kan in het account gedeelte worden geplaatst.
[ Voor 20% gewijzigd door GL007 op 19-04-2025 12:53 ]
Lijkt op een los contactje inderdaad. HW even mailen.pizzapieter schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 12:35:
Hij deed t altijd zónder USB lader, direct op P1 port (5.0).
Goede vraag. Geen idee. Je kan je er wel voor aanmelden maar dat moet via de link in de TS.GL007 schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 12:51:
Waarom zit in de HomeWizard app geen instel mogelijkheid voor Beta update.
ik gok een thermohygro meter. Kijk maar eens na het screenshot. Daar staat een nieuw product tussen.
Helaas alleen de data van van HW. Hele grove berekening zoals ik het nu zieLongTimeAgo schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 23:55:
[...]
Heb je percentage data van hoeveel zonne energie je zelf gebruikt? Zoals Home Assistant bijv bij houdt?
Dat kan je extrapoleren naar kWh en dan een lichte schatting maken met hoeveel je minder zal terugleveren als de batterij zon 2,7kWh pakt op een dag (met mooi weer)
Er zijn maanden geweest met een ruim overschot aan teruglevering. Is het dan wat we in de avond en nacht nodig hebben aan gebruik delen door 3 en vermenigvuldigen met 4 gezien de RTE van de HW PiB's?
De maanden dat we minder teruglevering hadden dan dat we gebruikt hebben, dan de teruglevering delen door 4 en vermenigvuldigen met 3. Dat aftrekken van het gebruik?
Onzekerheid in de maanden dat we minder teruglevering hadden dan we gebruiken is dat alles wat op een dag niet in een batterij past toch teruggeleverd wordt?
Offtopic maar die hygrometer zit al een hele tijd onderwater in de app;
<string name="THM_charging">Charging, %d%%</string>
<string name="THM_charging_complete">Volledig opgeladen!</string>
<string name="THM_cooling_down">Afkoelen...</string>
<string name="THM_cooling_down_explanation">After charging, the temperature measurement is temporarily disabled to cool down (up to one hour). You can now return the sensor to the measurement location, where it will resume automatically.</string>
<string name="WD_device_thermohygrometer">Temperature Humidity Meter</string>
:strip_exif()/f/image/34Rqt22nhDAXHjWgZKR8oDqu.png?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/gswfM2W8pBLv0BhW1f1fBaz9.png?f=user_large)
<string name="THM_charging">Charging, %d%%</string>
<string name="THM_charging_complete">Volledig opgeladen!</string>
<string name="THM_cooling_down">Afkoelen...</string>
<string name="THM_cooling_down_explanation">After charging, the temperature measurement is temporarily disabled to cool down (up to one hour). You can now return the sensor to the measurement location, where it will resume automatically.</string>
<string name="WD_device_thermohygrometer">Temperature Humidity Meter</string>
:strip_exif()/f/image/34Rqt22nhDAXHjWgZKR8oDqu.png?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/gswfM2W8pBLv0BhW1f1fBaz9.png?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/PO2qZroixPWlryhydXiC14D9.png?f=user_large)
[ Voor 29% gewijzigd door gielz op 19-04-2025 15:11 ]
6320wp O/Z/W | Zense 2AMW-42U4RRA | AQMOS endure 2400 AC | Daikin FTXM35R/RXM35R | 2x HisBMX-48 | Home Assistant OS DS224+
Hmm en wat is de functie dan, socket schakelen op basis van temperatuur en/of vochtigheid. Want voor enkel uitlezen heb je ook al de display
Zie onderste apparaat dat je kan toevoegen.
Ik wil niet te ver offtopic gaan maar een toepassing hier zou kunnen zijn...... als de vochtigheid boven een bepaald % komt moet de ontvochtiger aan. Echter dit loopt hier al. Een temp/vochtmeter van ALI, automatisering en klaar. Socket van HW schakelt dan in en uit. De ontvochtiger is zelf niet aan te sturen.rabero1985 schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 15:22:
Hmm en wat is de functie dan, socket schakelen op basis van temperatuur en/of vochtigheid. Want voor enkel uitlezen heb je ook al de display
Ali sensor is op batterij, deze lijkt aan de oplader te moeten. Je zou er slimme taken aan kunnen hangen in de app.
Sinds maandag 17 maart in gebruik en door de vele error meldingen dagelijks kijken in de app en gelukkig, voor ons, werkt zoals het hoort.
Staat de batterij in het bereik van de antenne ? Welke P1 gebruik je? 2de keer sinds ik de batterij hebt zegt niets. Kan zijn dat je hem gisteren gekregen hebt...enzpizzapieter schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 10:34:
Iemand?
Graag iets meer uitleg aub.
Apenkooi schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 15:22:
[...]
waar is dit te koop / staat niet op de site bij homewizard
Zie onderste apparaat dat je kan toevoegen.
[ Voor 9% gewijzigd door kareltje op 19-04-2025 16:41 ]
Terug kijken in het forum SVPFred62 schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 15:57:
[...]
Staat de batterij in het bereik van de antenne ? Welke P1 gebruik je? 2de keer sinds ik de batterij hebt zegt niets. Kan zijn dat je hem gisteren gekregen hebt...enz
Graag iets meer uitleg aub.
Ik merkte ook al een aantal dagen het “issue” dat visueel de grafiek voor de PiB niet klopt.
HW heeft al gereageerd hier erop en het probleem is bekend.
Ik weet niet of dit eraan gerelateerd is, maar ik zie ook regelmatig het volgende:
De zon staat momenteel niet meer volop op m’n panelen dus ze hebben nog maar een klein staartje opwek, maar dit gaat niet geheel naar m’n batterij, zie:
:strip_exif()/f/image/oCbT0v0oLCFffwdLbR1VfGrJ.jpg?f=fotoalbum_large)
Misschien is dit ook alleen maar visueel, maar dan zou ik m’n energie grafiek alsnog wel op/rond NoM verwachten
Ik weet niet of dit eraan gerelateerd is, maar ik zie ook regelmatig het volgende:
De zon staat momenteel niet meer volop op m’n panelen dus ze hebben nog maar een klein staartje opwek, maar dit gaat niet geheel naar m’n batterij, zie:
:strip_exif()/f/image/oCbT0v0oLCFffwdLbR1VfGrJ.jpg?f=fotoalbum_large)
Misschien is dit ook alleen maar visueel, maar dan zou ik m’n energie grafiek alsnog wel op/rond NoM verwachten
[ Voor 13% gewijzigd door gise op 19-04-2025 18:46 ]
Klopt. Er moet dacht ik 70 Watt overschot zijn voordat de batterij gaat laden.gise schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 18:45:
Ik merkte ook al een aantal dagen het “issue” dat visueel de grafiek voor de PiB niet klopt.
[Afbeelding]
Das apart, hier werkt het gewoon. Ook als ik even terugkijk in de app. Nergens geen afwijking.Rojado schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 18:07:
Ik heb al enige tijd dat het getal voor zonverbruik van de P1 meter eigenlijk niet klopt. Die staat op 0 maar de grafiek laat anders zien. Is dat een bekend fenomeen?
[Afbeelding]
Gebruik je een HW socket om de opbrengst van je panelen te meten? Plug-In-setje bijvoorbeeld? Dan kan dit kan ook komen door een slechte wifi verbinding tussen socket en router. “De kortste verbinding tussen twee punten is een rechte lijn”, zei een beroemd filosoof ooit en dat is wat je hier dan ziet.Rojado schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 18:07:
Ik heb al enige tijd dat het getal voor zonverbruik van de P1 meter eigenlijk niet klopt. Die staat op 0 maar de grafiek laat anders zien. Is dat een bekend fenomeen?
[Afbeelding]
HomeWizard Plug-In Battery was bij mij op 10 maart 2024 geleverd.
Na de installatie, kreeg ik meteen een melding, Water gedetecteerd.
Na wat communicatie met de chatbot, werd de HomeWizard Plug-In Battery omgeruild.
De nieuwe HomeWizard Plug-In Battery geïnstalleerd, tevens nieuwste firmware geïnstalleerd, ook bij de PI meter, werkte de HomeWizard Plug-In Battery goed.
Tot dat mijn vrouw mijn belde dat de stroom van een bepaalde groep eraf was, waaronder ook bij de HomeWizard Plug-In Battery.
Aardlek omgezet, en de HomeWizard Plug-In Battery werkte niet, en kreeg een melding in de app, E303.
Weer gecommuniceerd met de chatbot, en de HomeWizard Plug-In Battery wordt misschien as 23/24 april omgewisseld.
Ik vind het vreemd dat ik nergens terug kan zien, wat een E303 foutmelding is?
En na de 2e keer de HomeWizard Plug-In Battery om te ruilen is mijn vertrouwen in het product, pittig gezakt.
De communicatie en de omwisseling gaat vlot, maar de vervoerder die de HomeWizard Plug-In Battery ophaalt en omwisselt, communiceert niet via sms, maar met email.
Met de eerst omwisseling kwam de vervoerder 2 uur eerder.
Ik ken vervoerbedrijven die via sms, de melding geven binnen een uur, of een app met een tracker waar de vervoerder is.
Gelukkig was ik toen thuis, maar nu met deze omwisseling moet je maar hopen, hoe dit gaat verlopen.
Na wat communicatie met de chatbot, werd de HomeWizard Plug-In Battery omgeruild.
De nieuwe HomeWizard Plug-In Battery geïnstalleerd, tevens nieuwste firmware geïnstalleerd, ook bij de PI meter, werkte de HomeWizard Plug-In Battery goed.
Tot dat mijn vrouw mijn belde dat de stroom van een bepaalde groep eraf was, waaronder ook bij de HomeWizard Plug-In Battery.
Aardlek omgezet, en de HomeWizard Plug-In Battery werkte niet, en kreeg een melding in de app, E303.
Weer gecommuniceerd met de chatbot, en de HomeWizard Plug-In Battery wordt misschien as 23/24 april omgewisseld.
En na de 2e keer de HomeWizard Plug-In Battery om te ruilen is mijn vertrouwen in het product, pittig gezakt.
De communicatie en de omwisseling gaat vlot, maar de vervoerder die de HomeWizard Plug-In Battery ophaalt en omwisselt, communiceert niet via sms, maar met email.
Met de eerst omwisseling kwam de vervoerder 2 uur eerder.
Ik ken vervoerbedrijven die via sms, de melding geven binnen een uur, of een app met een tracker waar de vervoerder is.
Gelukkig was ik toen thuis, maar nu met deze omwisseling moet je maar hopen, hoe dit gaat verlopen.
Lenovo Legion 5 17IMH05H | Intel Core i7-10750H| 16 GB DDR4 | Toshiba Solid State Disk (M.2) 512GB+ Samsung 870 EVO 2,5 inch 4TB| 1080p | GeForce GTX 1650 Ti| backlit keyboard @ 04-09-2021
Ik weet niet zeker of dat met de huidige update nog steeds dezelfde waarden zijn, maar tot nu toe waren de grenswaarden van de PiB standaard zo ingesteld:gise schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 18:45:
[Afbeelding]
Laden bij >70 W overschot en inactief/stoppen met laden bij <50W overschot
Ontladen bij >50W netafname en inactief/stoppen met ontladen bij <30W netafname.
Ik onthield het voor mijzelf als "70-50-30"
Ja ik vond het vooral apart dat er dus nog wel opgeladen werd met 7w maar de rest niet. Maar zal waarschijnlijk ook visueel dingetje zijn
Ja, volgens mij is dat met een latere update in het product gezet om niet teveel schakelgedrag te krijgen tussen laden en ontladen (en daarmee het relais te ontzien). Goed voor de levensduur.gise schreef op zondag 20 april 2025 @ 08:36:
Ja ik vond het vooral apart dat er dus nog wel opgeladen werd met 7w maar de rest niet. Maar zal waarschijnlijk ook visueel dingetje zijn
Hij blijft dan dus een tijdje hangen vlak boven het schakelpunt om nog even aan te zien of hij daadwerkelijk moet omschakelen.
Zie het als een soort standby-momentje in afwachting van de volgende actie.
Dat is het gebruik van de standby stand van het hoofdrelais. De LED's op de batterij zullen dan wit zijn. Na enige wachttijd schakelt het relais helemaal uit en valt dit verbruik weg.gise schreef op zondag 20 april 2025 @ 08:36:
Is ingevoerd met firmware versie 1.0104
Hier ook pas geleden stroom van de groep eraf, aardlek eruit en 1 van de 3 hoofdschakelaars. Midden in de nacht gebeurt. 's Ochtends doe ik de stekker er weer in en draai de schakelaar om, na 4 seconden een doffe plofl ik denk interne zekering pib eruit. Inmiddels omgeruild. Voor nu weer super tevredenpvr schreef op zondag 20 april 2025 @ 08:18:
HomeWizard Plug-In Battery was bij mij op 10 maart 2024 geleverd.
Ik heb jouw advies opgevolgd en de P1 meter gereset. Het probleem is minder frequent nu, maar niet helemaal opgelost.
Even hardop denkend: meteen toen de P1 meter van HW uit kwam, heb ik die gekocht. Moet nu dus al jaren oud zijn. Weet jij wellicht of er recentere modellen door hw uitgebracht zijn, met krachtigere hardware?
In dat geval zou dat mijn probleem kunnen veroorzaken en koop ik een nieuwe P1 meter. Maar dan moet ie wel geupgrade zijn afgelopen tijd 😀
Iemand een idee?
Even hardop denkend: meteen toen de P1 meter van HW uit kwam, heb ik die gekocht. Moet nu dus al jaren oud zijn. Weet jij wellicht of er recentere modellen door hw uitgebracht zijn, met krachtigere hardware?
In dat geval zou dat mijn probleem kunnen veroorzaken en koop ik een nieuwe P1 meter. Maar dan moet ie wel geupgrade zijn afgelopen tijd 😀
Iemand een idee?
Aardedraadje schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 07:09:
[...]
Ik heb hier ca 4 weken met 4 batterijen getest. Staan nu uit ivm een terugleverboetevrij contract dat nog loopt. Maar het heeft (buiten wat ongerelateerde problemen) prima gewerkt, ook met Home Assistant eraan. Het is hier wel eens beschreven dat de voeding van de P1-meter nog verschil kan maken. Er schijnt een batch met brakke voedingsadapter geleverd te zijn. Misschien kun je een andere proberen?
Geen idee. Ik heb chatgpt je vraag eens voorgelegd. Daar krijg ik dit antwoord:tms5dmark2 schreef op zondag 20 april 2025 @ 09:28:
Ik heb jouw advies opgevolgd en de P1 meter gereset. Het probleem is minder frequent nu, maar niet helemaal opgelost.
Iemand een idee?
[...]
:strip_exif()/f/image/5fJx0P3CaxZbHZkDWu5unbGC.jpg?f=fotoalbum_large)
Begrijp ik hieruit dat het hoofd relais schakelt bij verandering van en naar stand-by stand??hanev001 schreef op zondag 20 april 2025 @ 08:49:
[...]
Dat is het gebruik van de standby stand van het hoofdrelais. De LED's op de batterij zullen dan wit zijn. Na enige wachttijd schakelt het relais helemaal uit en valt dit verbruik weg.
Is ingevoerd met firmware versie 1.0104
Als je dan een drempel van ongeveer +/- 10 W in bouw dan schakelt de relais niet zo vaak
[ Voor 9% gewijzigd door GL007 op 20-04-2025 10:34 ]
Hoe het precies werkt zal je an HW moeten vragen.GL007 schreef op zondag 20 april 2025 @ 10:29:
[...]
Begrijp ik hieruit dat het hoofd relais schakelt bij verandering van en naar stand-by stand??
Als je dan een drempel van ongeveer +/- 10 W in bouw dan schakelt de relais niet zo vaak
Zoals ik het begrijp willen ze dat het relais minder vaak schakelt en hebben ze een vertraging ingebouwd bij het uitschakelen. Wat de regels daarvoor zijn weet ik niet.
Wat was de omgevingstemperatuur van de ruimte. Bij lager dan 10C dan heb je kans op vocht verhoging vanwege dauwpunt effect. Dit is ook de reden dat bij grotere batterij installatie de ruimte wordt geconditioneerd.Yihaaa schreef op zondag 20 april 2025 @ 09:21:
[...]
Hier ook pas geleden stroom van de groep eraf, aardlek eruit en 1 van de 3 hoofdschakelaars. Midden in de nacht gebeurt. 's Ochtends doe ik de stekker er weer in en draai de schakelaar om, na 4 seconden een doffe plofl ik denk interne zekering pib eruit. Inmiddels omgeruild. Voor nu weer super tevreden
Ik zou een sensor in de buurt van de batterij plaatsen als deze in de nacht vrij sterk afkoelt.
Vraagje: de daadwerkelijke levering van mijn HW accu zou nu toch echt dichterbij moeten komen. Ik heb ook een P1-meter en P1-splitter nodig. Op het moment dat Het Mailtje komt, kan ik die twee artikelen er dan bij bestellen? Of moet ik die feitelijk apart bestellen in de HW webshop?
Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet
Volgens mij verzenden ze alles van de shop met PostNL. Alleen de batterijen gaan met TransMission.JeroenH schreef op zondag 20 april 2025 @ 11:03:
Vraagje: de daadwerkelijke levering van mijn HW accu zou nu toch echt dichterbij moeten komen. Ik heb ook een P1-meter en P1-splitter nodig. Op het moment dat Het Mailtje komt, kan ik die twee artikelen er dan bij bestellen? Of moet ik die feitelijk apart bestellen in de HW webshop?
Dus gewoon apart bestellen want ze worden niet samen verstuurd.
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Hebben meer gebruikers er last van dat sinds beta firmware 1.0106 je met meerdere batterijen maar op 800 watt blijft laden? Ik heb nog een overschot van meer dan 4000 watt momenteel en het blijft maar bij 800 watt opladen. Ontladen ging gisteren wel met meer dan 800 watt. Heb de veiligheidsrestrictie al een keer ingeschakeld en weer uitgeschakeld.
Herfstdag. Panelen die krap aan leveren en een wasmachine die draait. Trommel staat stil. Begint weer te draaien. Bij 10 Watt wordt dit een geklapper. Moet je niet willen denk ik.GL007 schreef op zondag 20 april 2025 @ 10:29:
[...]
Begrijp ik hieruit dat het hoofd relais schakelt bij verandering van en naar stand-by stand??
Je gaat van 54 naar 176 kWh en dat is een mooi resultaat?FritsHome schreef op zondag 20 april 2025 @ 10:35:
[Afbeelding]
Wat een mooi resultaat met 1 accu. Begin mei komt nummer 2 en ga ik echt naar 0 op de meter.
En tijdens het draaien van de was is het misschien niet zo heel vaak. Maar als de was klaar is en de machine gebruikt de anti kreuk functie, dan gebeurd het heel vaak denk ik.Devke schreef op zondag 20 april 2025 @ 11:10:
[...]
Herfstdag. Panelen die krap aan leveren en een wasmachine die draait. Trommel staat stil. Begint weer te draaien. Bij 10 Watt wordt dit een geklapper. Moet je niet willen denk ik.
20 seconden stil, 1 minuut draaien, 20 seconden stil, 1 minuut draaien. En dat meestal een uur lang Afhankelijk van de machine dan.
Dus een beetje marge in het echt uitschakelen kan geen kwaad.
Volgens mij net andersom?bixobie schreef op zondag 20 april 2025 @ 11:21:
[...]
Je gaat van 54 naar 176 kWh en dat is een mooi resultaat?
Volgens mij staat er boven de kolommen de periode. Bij 54 staat Deze periode boven en boven 176 staat Vorig jaar.bixobie schreef op zondag 20 april 2025 @ 11:21:
[...]
Je gaat van 54 naar 176 kWh en dat is een mooi resultaat?
precies dit, bij draaien heb je het ook al. Ik had de batterij net. Wasmachine aan, net niet genoeg stroom van de panelen. Bij iedere x draaien en stoppen van de wasmachine hoorde je de batterij schakelen. Iets vertraging is niet erg. Wat je uiteindelijk het net daarmee in fietst of uithaalt is niet noemenswaardig.mike123 schreef op zondag 20 april 2025 @ 11:26:
[...]
En tijdens het draaien van de was is het misschien niet zo heel vaak. Maar als de was klaar is en de machine gebruikt de anti kreuk functie, dan gebeurd het heel vaak denk ik.
20 seconden stil, 1 minuut draaien, 20 seconden stil, 1 minuut draaien. En dat meestal een uur lang Afhankelijk van de machine dan.
Dus een beetje marge in het echt uitschakelen kan geen kwaad.
Ik heb al jaren een HW p1 meter en ben in afwachting van de PIB. Al jaren geeft de NU weergave van het stroomverbruik in de app de situatie per seconde weer. Echter, sinds een aantal dagen ververst de app het stroomverbruik ongeveer 1x per 30 seconden. Enig idee of HW iets heeft gewijzigd of heeft de laatste IOS Apple update iets in de war geschopt?
Situatie lijkt mij onwenselijk als de PIB er is.
ID.3 Pro Performance 2021. Solar 4500wp, Intergas Xource warmtepomp. Wallbox Ratio Solar
Hier is de update gelijk aan kWh meter p1 update van 5 secondenEDB schreef op zondag 20 april 2025 @ 12:26:
Ik heb al jaren een HW p1 meter en ben in afwachting van de PIB. Al jaren geeft de NU weergave van het stroomverbruik in de app de situatie per seconde weer. Echter, sinds een aantal dagen ververst de app het stroomverbruik ongeveer 1x per 30 seconden. Enig idee of HW iets heeft gewijzigd of heeft de laatste IOS Apple update iets in de war geschopt?
Dat vraag is die je moet stellen is waar zit die in jou ogen de 30 sec vertraging, in de P1 meter ? of eerder (wat ik denk) in de cloud, want je app haalt de informatie niet direct van de P1 meter vandaan, maar krijgt deze via de cloud, en daar (dat zag je al hier in andere posts) lijkt er soms een vertraging door de cloud te zitten.EDB schreef op zondag 20 april 2025 @ 12:26:
De PiB van HW heeft echter direct contact met je P1 meter, dus daar verwacht ik juist geen vertraging, er is namelijk een directe wifi verbinding tussen je PIB en je P1 meter.
Zie hier ook vertraging. Is een cloud dingetje. In HA zie ik gewoon een wijziging iedere seconde. Dus werkt prima lokaal samen.EDB schreef op zondag 20 april 2025 @ 12:26:
Het probleem is dat dit niet het schakelen van het hoofdrelais is maar de schakeling voor laden / ontladen. Daar hebben ze met die aanpassing niets aan gedaan.Devke schreef op zondag 20 april 2025 @ 12:00:
[...]
precies dit, bij draaien heb je het ook al. Ik had de batterij net. Wasmachine aan, net niet genoeg stroom van de panelen. Bij iedere x draaien en stoppen van de wasmachine hoorde je de batterij schakelen. Iets vertraging is niet erg. Wat je uiteindelijk het net daarmee in fietst of uithaalt is niet noemenswaardig.
Ik heb ze al een paar weken geleden een voorstel gestuurt om dat dynamisch te maken op basis van het aantal schakelingen in een tijdvak. Veel schakeling - langere wachttijd, als gebruik / opwek stabiel is en er nauwelijks geschakeld wordt - geen of een hele korte wachttijd.
Ze hebben toegezegd er naar te gaan kijken.
Bij mij ook, bij de P1 uitlezen reageert direct doch via de app duurt het nu idd bijna 30 sec. En dat was voorheen sneller daar ik de app gebruikte om te zien als ik iets inschakelde wat het verbruik was.
Let op:
Dit topic gaat specifiek over de HomeWizard Plug-in Battery, voor vragen over de meterkast, huisinstallatie, etc. kan je terecht in bijv.: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.
Voor vragen over hoeveel accu's je per groep kunt aansluiten, of hoe je dit unlocked: Lees de topicstart, gebruik de zoekfunctie of kijk in het eerste topic: Het HomeWizard Plug-In Battery topic. Bepaal daarna of je vraag specifiek voor de HW Plug-in battery is (hier stellen) of beter in het algemene Elektra huisinstallaties topic past.
Dit topic gaat specifiek over de HomeWizard Plug-in Battery, voor vragen over de meterkast, huisinstallatie, etc. kan je terecht in bijv.: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.
Voor vragen over hoeveel accu's je per groep kunt aansluiten, of hoe je dit unlocked: Lees de topicstart, gebruik de zoekfunctie of kijk in het eerste topic: Het HomeWizard Plug-In Battery topic. Bepaal daarna of je vraag specifiek voor de HW Plug-in battery is (hier stellen) of beter in het algemene Elektra huisinstallaties topic past.